תמונות מתחנת רעננה מערב

מצב
הנושא נעול.

luckydude

Active member
לא בדיוק אותו דבר.

שים לב לתחנת כפר-מנחם / קריית מלאכי
כ 5 ק"מ בקו אווירי, וכ10 ק"מ בדרכים מהעיירה אותה היא אמורה לשרת בעתיד.
&nbsp
ראש עיריית נתיבות מוריק מקנאה ! תחנת נתיבות נמצאת כ250 מטר בלבד משכונות נווה נוי וקריית בן אריה שבעירו.
&nbsp
ראש עיריית חיפה עוד יאיים שאם לא ירחיקו את הרכבת למרחק דומה מעירו (עתלית, נשר, קריית אתא) הוא יעתור לבג"ץ, לאפיפיור, לאו"ם ולחליף דאע"ש.
&nbsp
זוהי דוגמה קיצונית לתחנה שנועדה לרכב הפרטי, בערך כמו חנות מחסן בשפיים, ולא למשתמשי התח"צ.
&nbsp
&nbsp
לא בדיוק אותו דבר.
בקרית מלאכי זה על קו קיים.
&nbsp
בראשון ונתיבות אלו קווים חדשים שהתכנון שלהם במשך הרבה שנים הבטיח נגישות טובה אל העיר אבל הורחק ממנה בעקבות לחץ כבד מהרשות המקומית.
 

Ccyclist

Well-known member
בלונדון מדובר בייעול מערכת קיימת.

בלונדון מבינים תחבורה
בישראל לא.

כל מה שנכתב נכון, אכן לא צריך מבנה תחנה ענק. תחנה פרברית שצמודה לעורק תנועה עירוני (דרך ירושלים) צריכה חיבור לאותו עורק תנועה, אבל התחנה הזו מנותקת ממנו לחלוטין, מה שלא יאפשר קישוריות בינה לבין כל קווי האוטובוס (ובעתיד ה-BRT) שעוברים ברחוב ירושלים. יצטרך לעשות "קווי אוטובוס מיוחדים" שיסעו ריקים אבל יהיה להם מסוף ליד מבנה התחנה הגדול ואחר כך יתפלאו למה אנשים לא מגיעים באוטובוס לרכבת.

דוגמה נוספת, תחנת הרצליה שצמודה לשדרות שבעת הכוכבים, תחנת סגולה שצמודה לכביש 40 ומפנה את התחת גם לאזור תהעשיה שהיא נושאת את שמו, תחנת אחיהוד שנבנית עכשיו ללא כל חיבור לכביש 85, תחנת בני ברק שלא מחוברת לגשר מבצע קדש, ואפילו תחנת תל אביב מרכז שמתעלמת מגשר מודעי ומגשר על פרשת דרכים שעוברים מעליה ותל אביב השלום שמתעלמת הן ממוזס והן מאשפרות הכניסה מהצד הדרומי של גשר השלום.
אנחנו מתלוננים על כך שתחנות רכבת מרוחקות ממרכזי הערים, אבל כשכבר בונים תחנה באזור עירוני (אם כי לא במרכזו) דואגים להרחיק אותה באמצעים מלאכותיים מהעיר.

דוגמאות טובות, הוד השרון סוקולוב, תחנות ציר בת ים-חולון-רשל"צ, חיפה מרכז, קריות, עכו, נהריה, באר שבע מרכז ובאופן חלקי תחנות תל אביב (יש שם הרבה מה לשפר). לא פלא שאלה התחנות שמספר המגיעים אליהן ברגל הכי גבוה.
בלונדון מדובר בייעול מערכת קיימת.
תחנות לונדוניות ברות השוואה לתחנת רעננה הן תחנות רשת ארצית (או Overground) בנות 2 רציפים בתדירות פרברית נמוכה של פעם ברבע שעה, שהנוסעים בהם נמצאים כ15 דק' מתחנות הטרמינל הגדולות או מיעדם הבא (ה Overground קצת בעייתי במשוואה הזו כי מדובר בקו היקפי).
&nbsp
מקורה של המערכת המסילתית הזו היא במאה ה19, כשהרכבת היתה התחבורה המהיר היחיד, הרבה לפני שביטלו את חוקי האיש עם הדגל האדום שעיכבו את התפתחות התנועה המוטורית בכבישים. במאה ה20 המערכת עברה מלחמות, הלאמה, הפרטה והלאמה מחדש של המסילות. בשנות ה50 בוטלו כל קווי החשמלית בלונדון, האוטובוס היה אמור להיות העתיד, ויש קווים היקפיים וקווי ענף שנסגרו בתקופה זו. חלק מתהליך הייעול היה ביטול מבני תחנות מיותרים - ואפילו מכירתם לעסקים. מה שאיפשר זאת היתה מערכת התימחור האחידה של התחבורה בלונדון. המעבר לטלוויזיה במעגל סגור בשנות ה80 איפשר לתחנות מסויימות להיות בלתי מאויישות.
&nbsp
כמו כן, במקרים רבים התחנה הפרברית לונדונית תהיה בתעלה מתחת למפלס הרחוב שחוצה את הכביש ב90 מעלות. במקרים כאלו הצימצום המקסימלי הוא שיש שתי כניסות מהגשר שמתפקד גם כרחוב - והכביש החוצה עובר עליו. במקומות כאלו אין מקום לחנייה או מסופים (הם נבנו הרבה לפני הרכב הפרטי), אך הקישור לאוטובוסים טוב כי האוטובוסים עוצרים ברחוב מטרים לפני או אחרי הגשר. בגלל שמדובר במערכת וותיקה חלק מהשכונות התפתחו סביב המסילות והתחנות, ולכן זה לא בר השוואה מיידית לפתיחת תחנה מרוחקת ממרכז הישוב הקיים.
&nbsp
תחנה שמהווה דוגמה טובה למתואר: Upper Holloway של רשת ה Overground. היא נמצאת 450 מטר מתחנת Archway של התחתית (לקו צפון לונדון של האוברגראונד יש יחס בעייתי של הקבלה מחד ומרחק מאידך מנקודות רבות באזור הפרברי הפנימי של הקו הצפוני, סוג של תחרות לא מפרה במיוחד מהמאה ה19) הנמצאת על ה A1 Holloway Road.
&nbsp
https://www.google.com/maps/place/U...!2e0!4m2!3m1!1s0x0:0x86624ca174cadbd0!6m1!1e1
&nbsp
http://en.wikipedia.org/wiki/Upper_...aviewer/File:Upper_Holloway_stn_look_east.JPG
&nbsp
אינני חושב שרעננה צריכה מינימליזם יוממים קיצוני כל-כך כי יהיה ניתן להחליף ממנה בליבת המערכת באיילון לכל נקודה במערכת הארצית, ועדיף שהנוסע המזדמן שאינו מכיר את המערכת יוכל לעשות זאת עם כל הסיוע של משרד כרטיסים פעיל, אבל אני מביא את המינימום הזה להשוואה כי האולם הגרנדיוזי הזה קצת מרגיז אותי בקונטקסט שבו אומרים שצריך לנהל את כספי הציבור ביעילות.
 

Ccyclist

Well-known member
תיקונון: ההלאמה מחדש היתה בתחילת העשור שעבר, במאה ה21.

בלונדון מדובר בייעול מערכת קיימת.
תחנות לונדוניות ברות השוואה לתחנת רעננה הן תחנות רשת ארצית (או Overground) בנות 2 רציפים בתדירות פרברית נמוכה של פעם ברבע שעה, שהנוסעים בהם נמצאים כ15 דק' מתחנות הטרמינל הגדולות או מיעדם הבא (ה Overground קצת בעייתי במשוואה הזו כי מדובר בקו היקפי).
&nbsp
מקורה של המערכת המסילתית הזו היא במאה ה19, כשהרכבת היתה התחבורה המהיר היחיד, הרבה לפני שביטלו את חוקי האיש עם הדגל האדום שעיכבו את התפתחות התנועה המוטורית בכבישים. במאה ה20 המערכת עברה מלחמות, הלאמה, הפרטה והלאמה מחדש של המסילות. בשנות ה50 בוטלו כל קווי החשמלית בלונדון, האוטובוס היה אמור להיות העתיד, ויש קווים היקפיים וקווי ענף שנסגרו בתקופה זו. חלק מתהליך הייעול היה ביטול מבני תחנות מיותרים - ואפילו מכירתם לעסקים. מה שאיפשר זאת היתה מערכת התימחור האחידה של התחבורה בלונדון. המעבר לטלוויזיה במעגל סגור בשנות ה80 איפשר לתחנות מסויימות להיות בלתי מאויישות.
&nbsp
כמו כן, במקרים רבים התחנה הפרברית לונדונית תהיה בתעלה מתחת למפלס הרחוב שחוצה את הכביש ב90 מעלות. במקרים כאלו הצימצום המקסימלי הוא שיש שתי כניסות מהגשר שמתפקד גם כרחוב - והכביש החוצה עובר עליו. במקומות כאלו אין מקום לחנייה או מסופים (הם נבנו הרבה לפני הרכב הפרטי), אך הקישור לאוטובוסים טוב כי האוטובוסים עוצרים ברחוב מטרים לפני או אחרי הגשר. בגלל שמדובר במערכת וותיקה חלק מהשכונות התפתחו סביב המסילות והתחנות, ולכן זה לא בר השוואה מיידית לפתיחת תחנה מרוחקת ממרכז הישוב הקיים.
&nbsp
תחנה שמהווה דוגמה טובה למתואר: Upper Holloway של רשת ה Overground. היא נמצאת 450 מטר מתחנת Archway של התחתית (לקו צפון לונדון של האוברגראונד יש יחס בעייתי של הקבלה מחד ומרחק מאידך מנקודות רבות באזור הפרברי הפנימי של הקו הצפוני, סוג של תחרות לא מפרה במיוחד מהמאה ה19) הנמצאת על ה A1 Holloway Road.
&nbsp
https://www.google.com/maps/place/U...!2e0!4m2!3m1!1s0x0:0x86624ca174cadbd0!6m1!1e1
&nbsp
http://en.wikipedia.org/wiki/Upper_...aviewer/File:Upper_Holloway_stn_look_east.JPG
&nbsp
אינני חושב שרעננה צריכה מינימליזם יוממים קיצוני כל-כך כי יהיה ניתן להחליף ממנה בליבת המערכת באיילון לכל נקודה במערכת הארצית, ועדיף שהנוסע המזדמן שאינו מכיר את המערכת יוכל לעשות זאת עם כל הסיוע של משרד כרטיסים פעיל, אבל אני מביא את המינימום הזה להשוואה כי האולם הגרנדיוזי הזה קצת מרגיז אותי בקונטקסט שבו אומרים שצריך לנהל את כספי הציבור ביעילות.
תיקונון: ההלאמה מחדש היתה בתחילת העשור שעבר, במאה ה21.
 

דורגלי

New member
אני חושב שיש לזה הצדקה אקלימית.

תודה על הדיווח מהתחנה המעניינת ברעננסברג.
טוב לראות כשתוכניות על הנייר הופכות לעובדות בשטח. בילדותי ביקרתי חברים של ההורים שם, אבל מאז לא היתה לי סיבה לבקר.
&nbsp
מה שמעניין אותי הוא מדוע צריך "מוסך מעוגל" ענקי כל-כך לתחנה פרברית של 2 רציפים. תחנות פרבריות דומות בבריטניה זוכות למבנה ניהול בגודל של חצי מה"מוסך" החד-קומתי, אם בכלל (בתחנות פרבריות רבות בלונדון רבתי אין אפילו מבנה, רק רציפים). מכיוון שהנוסעים יבלו את מרבית זמנם בהמתנה ברציפים האולם הענק במבנה נראה לי די מיותר אלא אם הכוונה שישמש גם מסוף אוטובוסים.
אני חושב שיש לזה הצדקה אקלימית.
בחום ובלחות השוררים כאן בחלק ניכר מהשנה, אני לא חושב שאפשר להסתפק ברציפים חשופים, לפחות אם רוצים להפוך את החוויה לסימפטית ואטרקטיבית למשתמשים. אם יש לי 10 דקות להמתין לרכבת, ואנחנו לא בדצמבר-מרץ, אני מעדיף לעשות זאת במיזוג, עם קוקה קולה קר כקרח בידי. כך אולי אספיק גם לייבש את הזיעה ולהיות פחות מפגע סביבתי לנוסעים האחרים (והם לי).
 

אורי404

New member
דניאל

תמונות מתחנת רעננה מערב

אז אחרי תקופה ארוכה שבה הוזנח קשות התחביב הכי גדול שלי, בעיקר בשל העבודה הטובענית, ומחויבויות שונות..
אז היום באופן ספונטני ולא מתוכנן, התאפשר לי לקפוץ לתחנת רעננה מערב לסבב צילומים קצר.. ולהלן הממצאים:
דניאל
 

סנוי

New member
תמונות מעולות! כיף לראות התקדמויות שכאלה!

תמונות מתחנת רעננה מערב

אז אחרי תקופה ארוכה שבה הוזנח קשות התחביב הכי גדול שלי, בעיקר בשל העבודה הטובענית, ומחויבויות שונות..
אז היום באופן ספונטני ולא מתוכנן, התאפשר לי לקפוץ לתחנת רעננה מערב לסבב צילומים קצר.. ולהלן הממצאים:
תמונות מעולות! כיף לראות התקדמויות שכאלה!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תודה רבה, דניאל!

תמונות מתחנת רעננה מערב

אז אחרי תקופה ארוכה שבה הוזנח קשות התחביב הכי גדול שלי, בעיקר בשל העבודה הטובענית, ומחויבויות שונות..
אז היום באופן ספונטני ולא מתוכנן, התאפשר לי לקפוץ לתחנת רעננה מערב לסבב צילומים קצר.. ולהלן הממצאים:
תודה רבה, דניאל!
 

LG123456

New member
דיווח מעניין ביותר! יש צפי למועד תחילת העבודות על ביטול קטע

תודה רבה, דניאל!
דיווח מעניין ביותר! יש צפי למועד תחילת העבודות על ביטול קטע
הרצליה- רשפון? כנ"ל לגבי המפגשים במעפילים, בית העלמין ורשפון?
 

amit1270

New member
תודה רבה על הדיווח המצולם. טוב לראות אותך פה

תמונות מתחנת רעננה מערב

אז אחרי תקופה ארוכה שבה הוזנח קשות התחביב הכי גדול שלי, בעיקר בשל העבודה הטובענית, ומחויבויות שונות..
אז היום באופן ספונטני ולא מתוכנן, התאפשר לי לקפוץ לתחנת רעננה מערב לסבב צילומים קצר.. ולהלן הממצאים:
תודה רבה על הדיווח המצולם. טוב לראות אותך פה
אתה מתואם עם בועז? שבוע-שבוע?
 

olli3

New member
מנהל
מזכירה לי ספר ואיכשהו גם את הסמל הוותיק של

תמונות מתחנת רעננה מערב

אז אחרי תקופה ארוכה שבה הוזנח קשות התחביב הכי גדול שלי, בעיקר בשל העבודה הטובענית, ומחויבויות שונות..
אז היום באופן ספונטני ולא מתוכנן, התאפשר לי לקפוץ לתחנת רעננה מערב לסבב צילומים קצר.. ולהלן הממצאים:
מזכירה לי ספר ואיכשהו גם את הסמל הוותיק של
הטלוויזיה הלימודית - חינוכית.
 
,תודה!

תמונות מתחנת רעננה מערב

אז אחרי תקופה ארוכה שבה הוזנח קשות התחביב הכי גדול שלי, בעיקר בשל העבודה הטובענית, ומחויבויות שונות..
אז היום באופן ספונטני ולא מתוכנן, התאפשר לי לקפוץ לתחנת רעננה מערב לסבב צילומים קצר.. ולהלן הממצאים:
,תודה!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה