מונית שירות 66 בת"א

  • פותח הנושא netc
  • פורסם בתאריך

netc

New member
מונית שירות 66 בת"א

בקשות ושאלות (לא הכוונה)
מונית שירות 66 בת"א
משהו השתנה שם? לאחרונה בלילות (00:00 - 01:00 ככה) אני על רחוב ארלוזרוב ולא רואה אותן בכלל...
 

mister K

New member
כנראה פשוט לא מתחשק לנהגים לעבוד בלילה

מונית שירות 66 בת"א
משהו השתנה שם? לאחרונה בלילות (00:00 - 01:00 ככה) אני על רחוב ארלוזרוב ולא רואה אותן בכלל...
כנראה פשוט לא מתחשק לנהגים לעבוד בלילה
או שבא להם לנסוע במסלול אחר.
מונית שרות היא לא משהו מסודר ומפוקח שאפשר להסתמך עליו. בשביל זה צריך אוטובוסים שיפעלו קבוע בלילה, אבל משרד התחבורה המקובע לא רוצה...
 

mister K

New member
לא ולא... רק אתה פה הטרול


אני אכתוב לך שאתה טרול כשאתה מטעה אנשים בכוונה וכותב שטויות מוחלטות של טרולים, לדעת רוב חברי הפורום.
אתה לא תכתוב לי את אותו הדבר כשאני כותב עובדות, או את דעתי הלגיטימית והלא טרולית בכלל, גם לדעת רוב חברי הפורום.
 
במקום להתחנן לרגולטור

כנראה פשוט לא מתחשק לנהגים לעבוד בלילה
או שבא להם לנסוע במסלול אחר.
מונית שרות היא לא משהו מסודר ומפוקח שאפשר להסתמך עליו. בשביל זה צריך אוטובוסים שיפעלו קבוע בלילה, אבל משרד התחבורה המקובע לא רוצה...
במקום להתחנן לרגולטור
שיענה לביקושים, ונתחנן...ונתחנן...ונמשיך לקוות שהאנשים באגף לתחבורה ציבורית יתחלפו ותוקם רשות מטרופולנית בגוש דן ונמשיך לקוות להגדלת התדירויות ולתחבורה ציבורית בשבת וחג אולי נשים סוף לפארסה הזו של להתחנן למשרד התחבורה ונפריט את התחבורה הציבורית פעם אחת ולתמיד? הדבר היחיד שצריך להיות מפוקח זה מיקום התחנות.
 

olli3

New member
מנהל
כשעשו את זה, זה היה כשלון מוחלט, עדות לכך היא המכרזים הישנים

במקום להתחנן לרגולטור
שיענה לביקושים, ונתחנן...ונתחנן...ונמשיך לקוות שהאנשים באגף לתחבורה ציבורית יתחלפו ותוקם רשות מטרופולנית בגוש דן ונמשיך לקוות להגדלת התדירויות ולתחבורה ציבורית בשבת וחג אולי נשים סוף לפארסה הזו של להתחנן למשרד התחבורה ונפריט את התחבורה הציבורית פעם אחת ולתמיד? הדבר היחיד שצריך להיות מפוקח זה מיקום התחנות.
כשעשו את זה, זה היה כשלון מוחלט, עדות לכך היא המכרזים הישנים
בהם השירות הוא דיי דומה למוניות שירות. המדינה קובעת את התחנות ואת הלו"ז ומסלולי הקווים והתדירות נקבעת סוג של על ידי המפעיל. מה הכוונה? בצירים מרכזיים המפעיל מאד מעוניין לפועל כי הם רווחים עבורו ובצירים שלא רווחים הוא עושה כמעט הכל על מנת להוריד את התדירות או להסיט את המסלול לציר רווחי יותר.
&nbsp
גם משרד התחבורה והאוצר במכרזים האלו מעדיפים קווים עתירי נוסעים אשר נוסעים בצירים מרכזיים על פני קווים אשר נוסעים בשכונות של צמודי קרקע למשל. למה? כי בשירות שאינו עתיר בנוסעים, המדינה משלמת סובסידיה יותר גבוהה על הפעלת הקו ולכן, המדינה ממש לא ששה להגביר תדירות או להחליט שהשירות לשכונה לא יסתיים סביב 18:00-20:00 בערב או שיתחיל לפני השעה 7:00 בבוקר.
&nbsp
לכן, דווקא במכרזים החדשים בהם המפעיל מקבל תשלום על מספר הקילומטרים אותו הוא מבצע בפועל ולא על מספר הנוסעים, משרד התחבורה יכול לחלק את עוגת התדירות והנסיעות הרבה יותר טוב ולהוציא אוטובוסים בתדירות גבוהה יחסית גם עם התפוסה בהם היא סביב ה-20 נוסעים.
&nbsp
הפרטה מוחלטת תגרום לפעילות על טהרת מוניות השירות. איפה שמשתלם, חברות התח"צ יביאו הרבה אוטובוסים, איפה שלא משתלם - מעט. זה מה שקורה באופן עוד סביל במכרזים הישנים אבל באופן שבו התח"צ מופרט לגמרי, אף חברה לא תשוש להפעיל שירות שיש בו מיעוט נוסעים.
&nbsp
מה שצריך לקרות הוא שמשרד האוצר יצא מהקיבעון שלא רווחי תח"צ בלילה ושתח"צ היא בעיקר ליוממים (מלבד טיסות לנתב"ג שלכך התח"צ מוכחת כיעילה מזה זמן רב). אשמים גם משרד התחבורה שלא לוחצים על הפעלת תח"צ בלילות ולכן גם נוצר התקצוב החיצוני של פרוייקט קווי הלילה שהוא היחיד שלא קשור לתקצוב הכללי של משרד התחבורה לקווי השירות. ולכן גם הקווים מוגדרים כקווי בליינים, כי מטרת התקצוב שלהם היא הורדת נהגים צעירים ושיכורים מהכביש.
 
תדירות ומחיר נקבעים על סמך *הביקושים*

כשעשו את זה, זה היה כשלון מוחלט, עדות לכך היא המכרזים הישנים
בהם השירות הוא דיי דומה למוניות שירות. המדינה קובעת את התחנות ואת הלו"ז ומסלולי הקווים והתדירות נקבעת סוג של על ידי המפעיל. מה הכוונה? בצירים מרכזיים המפעיל מאד מעוניין לפועל כי הם רווחים עבורו ובצירים שלא רווחים הוא עושה כמעט הכל על מנת להוריד את התדירות או להסיט את המסלול לציר רווחי יותר.
&nbsp
גם משרד התחבורה והאוצר במכרזים האלו מעדיפים קווים עתירי נוסעים אשר נוסעים בצירים מרכזיים על פני קווים אשר נוסעים בשכונות של צמודי קרקע למשל. למה? כי בשירות שאינו עתיר בנוסעים, המדינה משלמת סובסידיה יותר גבוהה על הפעלת הקו ולכן, המדינה ממש לא ששה להגביר תדירות או להחליט שהשירות לשכונה לא יסתיים סביב 18:00-20:00 בערב או שיתחיל לפני השעה 7:00 בבוקר.
&nbsp
לכן, דווקא במכרזים החדשים בהם המפעיל מקבל תשלום על מספר הקילומטרים אותו הוא מבצע בפועל ולא על מספר הנוסעים, משרד התחבורה יכול לחלק את עוגת התדירות והנסיעות הרבה יותר טוב ולהוציא אוטובוסים בתדירות גבוהה יחסית גם עם התפוסה בהם היא סביב ה-20 נוסעים.
&nbsp
הפרטה מוחלטת תגרום לפעילות על טהרת מוניות השירות. איפה שמשתלם, חברות התח"צ יביאו הרבה אוטובוסים, איפה שלא משתלם - מעט. זה מה שקורה באופן עוד סביל במכרזים הישנים אבל באופן שבו התח"צ מופרט לגמרי, אף חברה לא תשוש להפעיל שירות שיש בו מיעוט נוסעים.
&nbsp
מה שצריך לקרות הוא שמשרד האוצר יצא מהקיבעון שלא רווחי תח"צ בלילה ושתח"צ היא בעיקר ליוממים (מלבד טיסות לנתב"ג שלכך התח"צ מוכחת כיעילה מזה זמן רב). אשמים גם משרד התחבורה שלא לוחצים על הפעלת תח"צ בלילות ולכן גם נוצר התקצוב החיצוני של פרוייקט קווי הלילה שהוא היחיד שלא קשור לתקצוב הכללי של משרד התחבורה לקווי השירות. ולכן גם הקווים מוגדרים כקווי בליינים, כי מטרת התקצוב שלהם היא הורדת נהגים צעירים ושיכורים מהכביש.
תדירות ומחיר נקבעים על סמך *הביקושים*
הגיוני שאיפה שיהיה ביקוש גבוה תהיה תדירות גבוהה ובמקומות שהם הביקוש נמוך יותר תהיה תדירות נמוכה. בשוק חופשי לא סביר שהיינו רואים את מה שרואים בקווים 51,66 בגוש דן. גם לגבי תחבורה ציבורית בלילה - אם יש ביקוש, יהיו אוטובוסים. כנ"ל לגבי תחבורה ציבורית בשבת. די לעוצר.
 

olli3

New member
מנהל
זה אוסף שטויות. חברת תפעלנה רק היכן שמשתלם להן וכלל לא

תדירות ומחיר נקבעים על סמך *הביקושים*
הגיוני שאיפה שיהיה ביקוש גבוה תהיה תדירות גבוהה ובמקומות שהם הביקוש נמוך יותר תהיה תדירות נמוכה. בשוק חופשי לא סביר שהיינו רואים את מה שרואים בקווים 51,66 בגוש דן. גם לגבי תחבורה ציבורית בלילה - אם יש ביקוש, יהיו אוטובוסים. כנ"ל לגבי תחבורה ציבורית בשבת. די לעוצר.
זה אוסף שטויות. חברת תפעלנה רק היכן שמשתלם להן וכלל לא
יפעל שירות היכן שלא משתלם.
&nbsp
אם רק תפתח את "מתן זיכונות למוניות שירות, באתר משרד התחבורה אתה תוכל לראות את הכמות ההיסטרית של היתרים להפעלת מוניות שירות שאף אחד לא קופץ עליהם כי הם פשוט לא רווחיים מספיק או בכלל לא רווחיים.
&nbsp
אז שוק פרטי יש ואין קופצים עליו, למה נראה לך שחברת אוטובוסים תקפוץ על צירים שהביקוש בהם קטן אם מוניות שירות לא עושות זאת?
 
אני זוכר שעיינתי בתנאי הזיכיון

זה אוסף שטויות. חברת תפעלנה רק היכן שמשתלם להן וכלל לא
יפעל שירות היכן שלא משתלם.
&nbsp
אם רק תפתח את "מתן זיכונות למוניות שירות, באתר משרד התחבורה אתה תוכל לראות את הכמות ההיסטרית של היתרים להפעלת מוניות שירות שאף אחד לא קופץ עליהם כי הם פשוט לא רווחיים מספיק או בכלל לא רווחיים.
&nbsp
אז שוק פרטי יש ואין קופצים עליו, למה נראה לך שחברת אוטובוסים תקפוץ על צירים שהביקוש בהם קטן אם מוניות שירות לא עושות זאת?
אני זוכר שעיינתי בתנאי הזיכיון
המחיר והמסלול (כולל החלופות) נקבעים ע"י משרד התחבורה. איפה השוק החופשי פה?
לא ממש הגיוני לתקוף שוק *לא* חופשי בטיעון של "השוק החופשי לא עובד!".
 
שלא נדבר בכלל על תנאי קבלת זכות ציבורית

אני זוכר שעיינתי בתנאי הזיכיון
המחיר והמסלול (כולל החלופות) נקבעים ע"י משרד התחבורה. איפה השוק החופשי פה?
לא ממש הגיוני לתקוף שוק *לא* חופשי בטיעון של "השוק החופשי לא עובד!".
שלא נדבר בכלל על תנאי קבלת זכות ציבורית
בשביל שתוכל להנות מחופש העיסוק בתור בעל מונית, אתה צריך להיפרד מכמה מאות אלפי שקלים.
 

olli3

New member
מנהל
אז מבחינתך לכל מי שיש רישיון מונית (או שלא חובה) וטרנזיט...

שלא נדבר בכלל על תנאי קבלת זכות ציבורית
בשביל שתוכל להנות מחופש העיסוק בתור בעל מונית, אתה צריך להיפרד מכמה מאות אלפי שקלים.
אז מבחינתך לכל מי שיש רישיון מונית (או שלא חובה) וטרנזיט...
שפשוט יתחיל לעבוד איך שמתחשק לו?
&nbsp
וכמה זמן תסכים להריץ את השירות עד שהוא יתפוס בציבור? עד שאנשים יבינו שנוסעת מונית שירות (ברי בלי פרסום מאסיבי, אנשים לא ידעו על כך). ומסתם קבוצה של 10 מוניות או אפילו 50 מוניות שיתחילו לנסוע במסלול שהם קבעו לעצמם מראש, בלי שום סככה או עמוד תחנה בדרך - איך לעזאזל אנשים יהיו צריכים לדעת לאן המונית שירות נוסעת בכלל?
&nbsp
המסלולים שנקבעו למוניות השירות הם המסלולים של התחבורה הציבורית הסדירה, למעט שינוי קטן פה ושם בחלק מהמסלולים. ואלו מסלולים רווחיים או שהיו רווחיים בעבר לפני שעקב מכרזים שונים התחבורה הציבורית הוזלה בחצי או שודרגמה מבחינת זמן הנסיעה עקב פתיחת כבישים מהירים.
&nbsp
כך למשל, בשנות ה-90 מונית שירות בין באר שבע לת"א, הייתה נגישה ביותר, כל 10 דקות לפחות הייתה עוברת מונית שירות שכזאת. בין אם מונית שירות ישירה כמו קו 370 ובין אם מונית שירות אקספרס כמו 369 שהיו אוספות נוסעים רבים בקרית גת, קסטינה, מסמיה וכו'. כמו מוניות שירות בין באר שבע לאשדוד דרך קרית גת, קסטינה וצומת גדרה. כולן נעלמו מהמפה עקב מחיר זול בכחצי של האוטובוס וגם תנופת הפיתוח של רכבת ישראל, מה שייתם את מוניות השירות מעבודה ומרווחים ולכן למרות שהן מחזיקות ברישיון הקווים האלו, הן כלל לא משתמשות ברישיון מלבד בשבתות וחגים. למוניות השירות אין זה משתלם לסוע בכביש 6 למשל (בנתיב המהיר המונית תקבל נסיעה פטורה מתשלום). המחיר שמונית השירות תיקח לכיוון אחד בסכום שדומה לאוטובוס (17.80 באוטובוס מבאר שבע לת"א), לא משתלם לנהג המונית.
&nbsp
דר"א בדרום, ליישובים הבדוואים יש חאפרים, חבר'ה עם טרנזיטים בצבעים שונים שעיקר פעילותם היא קישור בין השוק העירוני ליישובים הבדוואים באיזור. עד המהפכה שהנהיג משרד התחבורה בפתיחת עשרות קווים ליישובים הבדוואים בנגב, הטרנזיטים האלו היו בכמויות אדירות. כל 3 דקות הייה עוצר טרנזיט בסורוקה בדרכו לרהט אבל כיום? הנוכחות שלהם הרבה יותר נמוכה, אבל הרבה יותר.
&nbsp
וזאת כשיש רישיון לקווי מוניות שירות בין באר שבע ליישובים הבדוואים באיזור. ומישהו מרים את הכפפה? מה פתאום. כי אז צריך לשלם מיסים רבים וזה לא יהיה כלכלי לחאפרים שפועלים כעת.
&nbsp
אז אם הפיתרון שלך הוא לנסיעות על פי ביקוש, לכך יש שפע של לוחות טרמפים שבהם תמצא טרמפים זולים יותר ממוניות שירות ושמתאימים גם לנהג וגם לנוסעים, על פי מסלול שהנהג קובע.
 
יש כמה ערים בהם מסלולי המוניות שירות ייחודיים.

אז מבחינתך לכל מי שיש רישיון מונית (או שלא חובה) וטרנזיט...
שפשוט יתחיל לעבוד איך שמתחשק לו?
&nbsp
וכמה זמן תסכים להריץ את השירות עד שהוא יתפוס בציבור? עד שאנשים יבינו שנוסעת מונית שירות (ברי בלי פרסום מאסיבי, אנשים לא ידעו על כך). ומסתם קבוצה של 10 מוניות או אפילו 50 מוניות שיתחילו לנסוע במסלול שהם קבעו לעצמם מראש, בלי שום סככה או עמוד תחנה בדרך - איך לעזאזל אנשים יהיו צריכים לדעת לאן המונית שירות נוסעת בכלל?
&nbsp
המסלולים שנקבעו למוניות השירות הם המסלולים של התחבורה הציבורית הסדירה, למעט שינוי קטן פה ושם בחלק מהמסלולים. ואלו מסלולים רווחיים או שהיו רווחיים בעבר לפני שעקב מכרזים שונים התחבורה הציבורית הוזלה בחצי או שודרגמה מבחינת זמן הנסיעה עקב פתיחת כבישים מהירים.
&nbsp
כך למשל, בשנות ה-90 מונית שירות בין באר שבע לת"א, הייתה נגישה ביותר, כל 10 דקות לפחות הייתה עוברת מונית שירות שכזאת. בין אם מונית שירות ישירה כמו קו 370 ובין אם מונית שירות אקספרס כמו 369 שהיו אוספות נוסעים רבים בקרית גת, קסטינה, מסמיה וכו'. כמו מוניות שירות בין באר שבע לאשדוד דרך קרית גת, קסטינה וצומת גדרה. כולן נעלמו מהמפה עקב מחיר זול בכחצי של האוטובוס וגם תנופת הפיתוח של רכבת ישראל, מה שייתם את מוניות השירות מעבודה ומרווחים ולכן למרות שהן מחזיקות ברישיון הקווים האלו, הן כלל לא משתמשות ברישיון מלבד בשבתות וחגים. למוניות השירות אין זה משתלם לסוע בכביש 6 למשל (בנתיב המהיר המונית תקבל נסיעה פטורה מתשלום). המחיר שמונית השירות תיקח לכיוון אחד בסכום שדומה לאוטובוס (17.80 באוטובוס מבאר שבע לת"א), לא משתלם לנהג המונית.
&nbsp
דר"א בדרום, ליישובים הבדוואים יש חאפרים, חבר'ה עם טרנזיטים בצבעים שונים שעיקר פעילותם היא קישור בין השוק העירוני ליישובים הבדוואים באיזור. עד המהפכה שהנהיג משרד התחבורה בפתיחת עשרות קווים ליישובים הבדוואים בנגב, הטרנזיטים האלו היו בכמויות אדירות. כל 3 דקות הייה עוצר טרנזיט בסורוקה בדרכו לרהט אבל כיום? הנוכחות שלהם הרבה יותר נמוכה, אבל הרבה יותר.
&nbsp
וזאת כשיש רישיון לקווי מוניות שירות בין באר שבע ליישובים הבדוואים באיזור. ומישהו מרים את הכפפה? מה פתאום. כי אז צריך לשלם מיסים רבים וזה לא יהיה כלכלי לחאפרים שפועלים כעת.
&nbsp
אז אם הפיתרון שלך הוא לנסיעות על פי ביקוש, לכך יש שפע של לוחות טרמפים שבהם תמצא טרמפים זולים יותר ממוניות שירות ושמתאימים גם לנהג וגם לנוסעים, על פי מסלול שהנהג קובע.
יש כמה ערים בהם מסלולי המוניות שירות ייחודיים.
 
למעלה