אז מבחינתך לכל מי שיש רישיון מונית (או שלא חובה) וטרנזיט...
שלא נדבר בכלל על תנאי קבלת זכות ציבורית
בשביל שתוכל להנות מחופש העיסוק בתור בעל מונית, אתה צריך להיפרד מכמה מאות אלפי שקלים.
אז מבחינתך לכל מי שיש רישיון מונית (או שלא חובה) וטרנזיט...
שפשוט יתחיל לעבוד איך שמתחשק לו?
 
וכמה זמן תסכים להריץ את השירות עד שהוא יתפוס בציבור? עד שאנשים יבינו שנוסעת מונית שירות (ברי בלי פרסום מאסיבי, אנשים לא ידעו על כך). ומסתם קבוצה של 10 מוניות או אפילו 50 מוניות שיתחילו לנסוע במסלול שהם קבעו לעצמם מראש, בלי שום סככה או עמוד תחנה בדרך - איך לעזאזל אנשים יהיו צריכים לדעת לאן המונית שירות נוסעת בכלל?
 
המסלולים שנקבעו למוניות השירות הם המסלולים של התחבורה הציבורית הסדירה, למעט שינוי קטן פה ושם בחלק מהמסלולים. ואלו מסלולים רווחיים או שהיו רווחיים בעבר לפני שעקב מכרזים שונים התחבורה הציבורית הוזלה בחצי או שודרגמה מבחינת זמן הנסיעה עקב פתיחת כבישים מהירים.
 
כך למשל, בשנות ה-90 מונית שירות בין באר שבע לת"א, הייתה נגישה ביותר, כל 10 דקות לפחות הייתה עוברת מונית שירות שכזאת. בין אם מונית שירות ישירה כמו קו 370 ובין אם מונית שירות אקספרס כמו 369 שהיו אוספות נוסעים רבים בקרית גת, קסטינה, מסמיה וכו'. כמו מוניות שירות בין באר שבע לאשדוד דרך קרית גת, קסטינה וצומת גדרה. כולן נעלמו מהמפה עקב מחיר זול בכחצי של האוטובוס וגם תנופת הפיתוח של רכבת ישראל, מה שייתם את מוניות השירות מעבודה ומרווחים ולכן למרות שהן מחזיקות ברישיון הקווים האלו, הן כלל לא משתמשות ברישיון מלבד בשבתות וחגים. למוניות השירות אין זה משתלם לסוע בכביש 6 למשל (בנתיב המהיר המונית תקבל נסיעה פטורה מתשלום). המחיר שמונית השירות תיקח לכיוון אחד בסכום שדומה לאוטובוס (17.80 באוטובוס מבאר שבע לת"א), לא משתלם לנהג המונית.
 
דר"א בדרום, ליישובים הבדוואים יש חאפרים, חבר'ה עם טרנזיטים בצבעים שונים שעיקר פעילותם היא קישור בין השוק העירוני ליישובים הבדוואים באיזור. עד המהפכה שהנהיג משרד התחבורה בפתיחת עשרות קווים ליישובים הבדוואים בנגב, הטרנזיטים האלו היו בכמויות אדירות. כל 3 דקות הייה עוצר טרנזיט בסורוקה בדרכו לרהט אבל כיום? הנוכחות שלהם הרבה יותר נמוכה, אבל הרבה יותר.
 
וזאת כשיש רישיון לקווי מוניות שירות בין באר שבע ליישובים הבדוואים באיזור. ומישהו מרים את הכפפה? מה פתאום. כי אז צריך לשלם מיסים רבים וזה לא יהיה כלכלי לחאפרים שפועלים כעת.
 
אז אם הפיתרון שלך הוא לנסיעות על פי ביקוש, לכך יש שפע של לוחות טרמפים שבהם תמצא טרמפים זולים יותר ממוניות שירות ושמתאימים גם לנהג וגם לנוסעים, על פי מסלול שהנהג קובע.