מכרז תח"צ אשדוד יבנה

מצב
הנושא נעול.

yairdl

New member
רוב אוטבוסים של אפיקים הם של קונקס שהחליפו להם לוגו

שום דבר שם לא ישן. הצי של אפיקים חדש כמו של כל שאר החברות
ועל מנת להכניס מפעיל קבוע צריך מכרז תקין.
להיפך, אם ייתנו את המכרז במתנה למישהו זו תהיה עשיית צחוק.
רוב אוטבוסים של אפיקים הם של קונקס שהחליפו להם לוגו

וצבעו אותם בירוק לבן עם לוגו אפיקים והם משנת 2005-8

אפיקים הכניסה השנה כמה אוטבוסים חדשים תוצרת סין .

אצל המפעיל החדש כל האוטובוסים יהיו יורו 5 עם כל האבזור .
 

mister K

New member
אלה שנרכשו מואוליה הם בעיקר 2011-2012 וכאמור יש גם חדשים.

רוב אוטבוסים של אפיקים הם של קונקס שהחליפו להם לוגו

וצבעו אותם בירוק לבן עם לוגו אפיקים והם משנת 2005-8

אפיקים הכניסה השנה כמה אוטבוסים חדשים תוצרת סין .

אצל המפעיל החדש כל האוטובוסים יהיו יורו 5 עם כל האבזור .
אלה שנרכשו מואוליה הם בעיקר 2011-2012 וכאמור יש גם חדשים.
יש גם 2008 אבל יחסית לא הרבה ומעט מאוד 2005 אם בכלל. בסך הכל הצי שלהם די חדש.
אצל המפעיל החדש כל האוטובוסים שיירכשו חדשים יהיו יורו 6 ולא 5. זה תנאי בסיס בכל המכרזים שיוצאים עכשיו. עם זאת, יותר לו גם לרכוש כמות מסויימת של אוטובוסים יד שנייה מהמפעיל הישן.
 

yairdl

New member
זה לא נעים לנוסע על אוטובוס 10 שנים על הכביש

אלה שנרכשו מואוליה הם בעיקר 2011-2012 וכאמור יש גם חדשים.
יש גם 2008 אבל יחסית לא הרבה ומעט מאוד 2005 אם בכלל. בסך הכל הצי שלהם די חדש.
אצל המפעיל החדש כל האוטובוסים שיירכשו חדשים יהיו יורו 6 ולא 5. זה תנאי בסיס בכל המכרזים שיוצאים עכשיו. עם זאת, יותר לו גם לרכוש כמות מסויימת של אוטובוסים יד שנייה מהמפעיל הישן.
זה לא נעים לנוסע על אוטובוס 10 שנים על הכביש
זה לא נעים לנוסע על אוטובוס 7-10 שנים על הכביש, התא מטען נפתח ידנית, האוטבוס בפנים חלוד,צבע דהוי ,

המושבים קשים בהתאם לנורמה 2005-8 והתיישנות , הרגשה לא נעימה שאתה עובר חברה נגיד מטרופולין ומבין את ההבדל ,

אני לא זוכר במטרופלין אוטבוס שפותחים את התא מטען ידנית מאז ומתמיד זה אוטבוסים עם תא מטען אוטומטי ,האטובוסים של מטרופלין

נוסעים בדרום בסופות חול וגם לישובים בדואים והם נשארים נקיים בפנים ובחוץ .
 

mister K

New member
נעים או לא, זה תיאורטי בלבד. באשכול הזה אין אף אוטובוס בן 10

זה לא נעים לנוסע על אוטובוס 10 שנים על הכביש
זה לא נעים לנוסע על אוטובוס 7-10 שנים על הכביש, התא מטען נפתח ידנית, האוטבוס בפנים חלוד,צבע דהוי ,

המושבים קשים בהתאם לנורמה 2005-8 והתיישנות , הרגשה לא נעימה שאתה עובר חברה נגיד מטרופולין ומבין את ההבדל ,

אני לא זוכר במטרופלין אוטבוס שפותחים את התא מטען ידנית מאז ומתמיד זה אוטבוסים עם תא מטען אוטומטי ,האטובוסים של מטרופלין

נוסעים בדרום בסופות חול וגם לישובים בדואים והם נשארים נקיים בפנים ובחוץ .
נעים או לא, זה תיאורטי בלבד. באשכול הזה אין אף אוטובוס בן 10
לאפיקים יש גם אוטובוסים 2012 שתאי המטען שלהם נפתחים ידנית (האיריסבוס הפרבריים). אין קשר לשנת הייצור.
 

אורי404

New member
בחלק מהמכרזים קיימת הגבלה

משרד התחבורה היה צריך לחשוב על זה כאשר איפשר למטרופולין
ולקווים להתמודד במכרז.
זכיה של אחת מהן באזור אשדוד-יבנה-תל אביב אכן תהפוך את הזוכה לחזקה מדי דרומית לתל אביב.
אם מטרופולין תזכה גם במכרז אשדוד-יבנה-תל אביב וגם במכרז צפון הנגב, היא בהחלט תגיע לרמה של מונופול.
אבל מרגע שנותנים לחברה להתמודד במכרז צריך לקחת בחשבון אפשרות שתזכה.
בחלק מהמכרזים קיימת הגבלה
למשל במכרז חשמונאים, שיצא, היה סעיף לפיו, המפעיל הזוכה ("קווים" במקרה זה) לא יוכל להתמודד במכרז בקעת אונו-פתח תקווה-ראש העין העתידי. אלא אם השתנו מאז הדברים וירדה המגבלה הזו.
גם במכרז העמקים לא אפשרו ל"נתיב אקספרס" (שזכתה קודם לכן במכרז נהריה-צפת), להתמודד.
לא זוכר האם היו מגבלות במכרז אשקלון והנגב הצפוני או במכרז אשדוד-יבנה-תל אביב, אבל כאמור יש מכרזים, שהגבילו.
 
ביטלו את המגבלה שהופיעה במכרז חשמונאים

בחלק מהמכרזים קיימת הגבלה
למשל במכרז חשמונאים, שיצא, היה סעיף לפיו, המפעיל הזוכה ("קווים" במקרה זה) לא יוכל להתמודד במכרז בקעת אונו-פתח תקווה-ראש העין העתידי. אלא אם השתנו מאז הדברים וירדה המגבלה הזו.
גם במכרז העמקים לא אפשרו ל"נתיב אקספרס" (שזכתה קודם לכן במכרז נהריה-צפת), להתמודד.
לא זוכר האם היו מגבלות במכרז אשקלון והנגב הצפוני או במכרז אשדוד-יבנה-תל אביב, אבל כאמור יש מכרזים, שהגבילו.
ביטלו את המגבלה שהופיעה במכרז חשמונאים
קווים תוכל להתמודד במכרז פתח תקוה-בקעת אונו וגם מטרופולין שמחזיקה באזור השרון הדרומי תוכל להתמודד.
המגבלות שמשרד התחבורה מטיל די סלקטיביות ולא שיטתיות.
כך למשל איפשרו לקווים להתמודד במכרז העמקים החדש אחרי זכייתה במכרז נתניה-חדרה וכך איפשרו לקווים ולמטרופולין להתמודד במכרז אשדוד-יבנה-ת"א ונדמה לי שגם מאפשרים למטרופולין להתמודד במכרז הנגב הצפוני.
 

yairdl

New member
בכל מקום נותנים שבחים למטרופלין

ביטלו את המגבלה שהופיעה במכרז חשמונאים
קווים תוכל להתמודד במכרז פתח תקוה-בקעת אונו וגם מטרופולין שמחזיקה באזור השרון הדרומי תוכל להתמודד.
המגבלות שמשרד התחבורה מטיל די סלקטיביות ולא שיטתיות.
כך למשל איפשרו לקווים להתמודד במכרז העמקים החדש אחרי זכייתה במכרז נתניה-חדרה וכך איפשרו לקווים ולמטרופולין להתמודד במכרז אשדוד-יבנה-ת"א ונדמה לי שגם מאפשרים למטרופולין להתמודד במכרז הנגב הצפוני.
בכל מקום נותנים שבחים למטרופלין

האמת בצדק אמרתי זאת שנים, יש להם תמיד אוטבוסים נקיים וחדשים

,גם בקווים עמוסים , תדירות טובה ושעות פעילות רחבות .

השאלה היא אם חברה חברה כזאת טובה,מצד שני היא יכולה להיות מנופול בכל אזור הדרום !!! כולל מרחב אשכול ,

האם זה בריא !!! אין לי תשובה .
 
מה זה משנה אם גם ככה משרד התחבורה הוא זה שקובע את המחירים?

בכל מקום נותנים שבחים למטרופלין

האמת בצדק אמרתי זאת שנים, יש להם תמיד אוטבוסים נקיים וחדשים

,גם בקווים עמוסים , תדירות טובה ושעות פעילות רחבות .

השאלה היא אם חברה חברה כזאת טובה,מצד שני היא יכולה להיות מנופול בכל אזור הדרום !!! כולל מרחב אשכול ,

האם זה בריא !!! אין לי תשובה .
מה זה משנה אם גם ככה משרד התחבורה הוא זה שקובע את המחירים?
אני מאוד מקווה שמטרופולין יזכו במכרז
 

yairdl

New member
משרד התחבורה לא קובע את המחיר !!!!

מה זה משנה אם גם ככה משרד התחבורה הוא זה שקובע את המחירים?
אני מאוד מקווה שמטרופולין יזכו במכרז
משרד התחבורה לא קובע את המחיר !!!!
בשביל מה עושים מכרז !!! בשביל להוזיל עלות ולתת שירות טוב יותר .

לאחר כל כך הרבה פרמטרים ,משכללים את הפרמטרים ,אז נקבע המחיר,לפי הזוכה ,ההצעה שלו !!!,

בגלל החברה הצרפתית ויאולה דאז,המחירים כיום הם חצי מהרכבת ו זול ב 75% מאגד , 9 שקל אשדוד - תל אביב .

לא בגלל משרד התחבורה!!! ,הזכיין נתן לו פירוט עם מחיר וסובסידה והוא נבחר על ידי משרד התחבורה.

החברה הזוכה החדשה תעלה את המחיר בגלל הדרישות ,כך שלא משרד התחבורה קובע בסופו של דבר את המחיר ,

משרד התחבורה\אוצר בוחר זוכה על פי 50 פרמטרים כולל מחיר !!! שלו ניקוד משמעותי .


לדוגמא תבוא חברה א תציע מחיר של 9.5 שקל ותדירות גדולה ב 15% מכיום .

חברה ב תציע מחיר של 10 שקל ותדירות גדולה יותר של 20% מכיום.

לא בהכרח הזול יותר ייבחר ,יש המון שיקולים \פרמטרים שלכל אחד מהם ניתן ניקוד\ ציון

וסה"כ הניקוד הוא הזוכה.
 
משרד התחבורה כן קובע את המחירים לנוסעים

משרד התחבורה לא קובע את המחיר !!!!
בשביל מה עושים מכרז !!! בשביל להוזיל עלות ולתת שירות טוב יותר .

לאחר כל כך הרבה פרמטרים ,משכללים את הפרמטרים ,אז נקבע המחיר,לפי הזוכה ,ההצעה שלו !!!,

בגלל החברה הצרפתית ויאולה דאז,המחירים כיום הם חצי מהרכבת ו זול ב 75% מאגד , 9 שקל אשדוד - תל אביב .

לא בגלל משרד התחבורה!!! ,הזכיין נתן לו פירוט עם מחיר וסובסידה והוא נבחר על ידי משרד התחבורה.

החברה הזוכה החדשה תעלה את המחיר בגלל הדרישות ,כך שלא משרד התחבורה קובע בסופו של דבר את המחיר ,

משרד התחבורה\אוצר בוחר זוכה על פי 50 פרמטרים כולל מחיר !!! שלו ניקוד משמעותי .


לדוגמא תבוא חברה א תציע מחיר של 9.5 שקל ותדירות גדולה ב 15% מכיום .

חברה ב תציע מחיר של 10 שקל ותדירות גדולה יותר של 20% מכיום.

לא בהכרח הזול יותר ייבחר ,יש המון שיקולים \פרמטרים שלכל אחד מהם ניתן ניקוד\ ציון

וסה"כ הניקוד הוא הזוכה.
משרד התחבורה כן קובע את המחירים לנוסעים
המפעיל מציין בהצעה למכרז מה עלויות ההפעלה הצפויות שלו והאם הוא דורש מהממשלה תוספת לכיסוי העלויות או מתכוון לשלם תמלוגים, אבל לא מציע מחירים לנוסעים.
תעריפי וקודי הנסיעה הם חלק מתנאי המכרז הכתובים בו.
במכרז המדובר נכתבו במפורש הקריטריונים הבאים:
הצעה כספית - עלות הפעלה שנתית או תמלוגים 55%
ניסיון עבר של המציע בהפעלת קווי שירות 15%
תכנית עסקית 5%
הצעה תפעולית 22%
מעמד הנהג 3%
 

mister K

New member
בסופו של דבר משרד התחבורה הוא הקובע את המחירים

משרד התחבורה כן קובע את המחירים לנוסעים
המפעיל מציין בהצעה למכרז מה עלויות ההפעלה הצפויות שלו והאם הוא דורש מהממשלה תוספת לכיסוי העלויות או מתכוון לשלם תמלוגים, אבל לא מציע מחירים לנוסעים.
תעריפי וקודי הנסיעה הם חלק מתנאי המכרז הכתובים בו.
במכרז המדובר נכתבו במפורש הקריטריונים הבאים:
הצעה כספית - עלות הפעלה שנתית או תמלוגים 55%
ניסיון עבר של המציע בהפעלת קווי שירות 15%
תכנית עסקית 5%
הצעה תפעולית 22%
מעמד הנהג 3%
בסופו של דבר משרד התחבורה הוא הקובע את המחירים
מכרז אשדוד הישן בו זכתה חברת קונקס ומכרז הנגב בו זכתה מטרופולין, הם שני מכרזים שהיו מאוד יוצאי דופן.
בשני המכרזים האלה מחיר הנסיעה היה המרכיב העיקרי ולכן מחירי הנסיעה בשני האשכולות האלה זולים מאוד. לא כך זה בשאר המכרזים שבאו אחר כך וגם לא במכרזים שיוצאים כעת.
 

yairdl

New member
זה נכון שמשרד התחבורה קובע את המחיר

בסופו של דבר משרד התחבורה הוא הקובע את המחירים
מכרז אשדוד הישן בו זכתה חברת קונקס ומכרז הנגב בו זכתה מטרופולין, הם שני מכרזים שהיו מאוד יוצאי דופן.
בשני המכרזים האלה מחיר הנסיעה היה המרכיב העיקרי ולכן מחירי הנסיעה בשני האשכולות האלה זולים מאוד. לא כך זה בשאר המכרזים שבאו אחר כך וגם לא במכרזים שיוצאים כעת.
זה נכון שמשרד התחבורה קובע את המחיר


אבל המחיר נקבע על סמך ההצעה כמה סובסידיה רוצה המפעיל ואיזה מחיר ואז השכלול נעשה בידי

משרד התחבורה שקובע את המחיר על פי ההצעה ,זה לא המחיר נקבע במכרז ואז מבקשים הצעה ,אלא אם אני טועה

תגידו לי מה המחיר כבר עכשיו .
 

mister K

New member
המחיר נקבע מראש על ידי משרד התחבורה ללא קשר להצעות המפעילים

זה נכון שמשרד התחבורה קובע את המחיר


אבל המחיר נקבע על סמך ההצעה כמה סובסידיה רוצה המפעיל ואיזה מחיר ואז השכלול נעשה בידי

משרד התחבורה שקובע את המחיר על פי ההצעה ,זה לא המחיר נקבע במכרז ואז מבקשים הצעה ,אלא אם אני טועה

תגידו לי מה המחיר כבר עכשיו .
המחיר נקבע מראש על ידי משרד התחבורה ללא קשר להצעות המפעילים
כמפורט במסמכי המכרז: חלק ה', סעיף 45.
שיקלול מחיר על סמך ההצעה היה רק במכרז אשדוד הראשון, במכרז הנגב הראשון ואולי בעוד איזה מכרז מהראשונים ששכחתי. מאז זה לא קיים יותר.
 
אתן לך דוגמה הממחישה שזה לא כך

זה נכון שמשרד התחבורה קובע את המחיר


אבל המחיר נקבע על סמך ההצעה כמה סובסידיה רוצה המפעיל ואיזה מחיר ואז השכלול נעשה בידי

משרד התחבורה שקובע את המחיר על פי ההצעה ,זה לא המחיר נקבע במכרז ואז מבקשים הצעה ,אלא אם אני טועה

תגידו לי מה המחיר כבר עכשיו .
אתן לך דוגמה הממחישה שזה לא כך
עוד החודש אמור לצאת מכרז פתח תקוה - בקעת אונו החדש.
התעריפים ברוב (אם לא כל) הקווים שיהיו במסגרת המכרז הזה קשורים קשר הדוק לתעריפים החלים גם בקווים אחרים הפועלים בתחומי רפורמת גוש-דן.
האם התעריפים הללו ייקבעו לפי ההצעות במכרז? ברור שלא.
ככל שמתקדמים לכיוון של כרטיסים משותפים, מעברים, נסיעות משותפות, ערך צבור, מסלקה משותפת וכד', כך הקשר בין המכרזים השונים ובין הקווים שבמכרז מסויים לקווים שמחוץ לאותו מכרז הולך ומתחזק ולכן קביעת התעריפים חייבת להתבצע על ידי משרד התחבורה ולא בכל מכרז בנפרד.
המכרזים שאתה מתייחס אליהם שהיו בעבר היו ראשוניים והמטרה שלהם הייתה לציור תחרות ובין השאר לגרום להפחתה משמעותית של המחירים. כיום הדגש אינו על יצירת תחרות והורדת מחירים אלא על אינטגרציה.
אתה יכול לראות בכל מכרז חדש שמשרד התחבורה מוציא טבלה של קודי נסיעה עם התעריף האחרון באותו קוד.
ומשרד התחבורה הוא זה שקובע איזה קוד יחול מכל נקודת מוצא לכל נקודת יעד בקווים של המכרז, כפי שהוא זה שקובע את המסלול של כל קו.

התחרות בין הניגשים למכרז אינה על המחיר לנוסע, אלא על העלויות, על הסובסידיה מהממשלה, על התמלוגים לממשלה, על רמת התפעול והשירות וכד'.
ההכנסות הצפויות מהנוסעים הם נגזרת של הנתונים במכרז ולא תוצאה של הצעות הניגשים למכרז.
 

yairdl

New member
OK הבנתי ,רק עוד משהו בקטנה .

אתן לך דוגמה הממחישה שזה לא כך
עוד החודש אמור לצאת מכרז פתח תקוה - בקעת אונו החדש.
התעריפים ברוב (אם לא כל) הקווים שיהיו במסגרת המכרז הזה קשורים קשר הדוק לתעריפים החלים גם בקווים אחרים הפועלים בתחומי רפורמת גוש-דן.
האם התעריפים הללו ייקבעו לפי ההצעות במכרז? ברור שלא.
ככל שמתקדמים לכיוון של כרטיסים משותפים, מעברים, נסיעות משותפות, ערך צבור, מסלקה משותפת וכד', כך הקשר בין המכרזים השונים ובין הקווים שבמכרז מסויים לקווים שמחוץ לאותו מכרז הולך ומתחזק ולכן קביעת התעריפים חייבת להתבצע על ידי משרד התחבורה ולא בכל מכרז בנפרד.
המכרזים שאתה מתייחס אליהם שהיו בעבר היו ראשוניים והמטרה שלהם הייתה לציור תחרות ובין השאר לגרום להפחתה משמעותית של המחירים. כיום הדגש אינו על יצירת תחרות והורדת מחירים אלא על אינטגרציה.
אתה יכול לראות בכל מכרז חדש שמשרד התחבורה מוציא טבלה של קודי נסיעה עם התעריף האחרון באותו קוד.
ומשרד התחבורה הוא זה שקובע איזה קוד יחול מכל נקודת מוצא לכל נקודת יעד בקווים של המכרז, כפי שהוא זה שקובע את המסלול של כל קו.

התחרות בין הניגשים למכרז אינה על המחיר לנוסע, אלא על העלויות, על הסובסידיה מהממשלה, על התמלוגים לממשלה, על רמת התפעול והשירות וכד'.
ההכנסות הצפויות מהנוסעים הם נגזרת של הנתונים במכרז ולא תוצאה של הצעות הניגשים למכרז.
OK הבנתי ,רק עוד משהו בקטנה .

המכרז הזה מתנהל בעצלתיים ,לא זוכר כזה מכרז, אז מה יהיה בפתח תקווה אתה אומר עוד חודש

אז אולי המכרז ב 2015 עוד 4 חודש , בסוף 2015 הזוכה תפעול סוף 2016,


,אני ראלי ,לא ?. הרי המכרז של אשדוד תל אביב היה אמור לצאת אוגוסט 13 ועל פי זה ,תפעול אשכול פתח תקווה סוף 2016 .

סליחה אבל אני כועס!!! אני רוצה תחבורה ציבורית מתקדמת , אבל זה לא זז לעזאזל , כלום !!!.


הרי מה אכפת לכל הנוגעים בדבר, יש להם משכורות שמנות ורכב פרטי מהעבודה (ממשלתי) ,אז אנחנו אוויר בשבילהם .
 
המכרז אמור להתפרסם באוקטובר 2014 (החודש)

OK הבנתי ,רק עוד משהו בקטנה .

המכרז הזה מתנהל בעצלתיים ,לא זוכר כזה מכרז, אז מה יהיה בפתח תקווה אתה אומר עוד חודש

אז אולי המכרז ב 2015 עוד 4 חודש , בסוף 2015 הזוכה תפעול סוף 2016,


,אני ראלי ,לא ?. הרי המכרז של אשדוד תל אביב היה אמור לצאת אוגוסט 13 ועל פי זה ,תפעול אשכול פתח תקווה סוף 2016 .

סליחה אבל אני כועס!!! אני רוצה תחבורה ציבורית מתקדמת , אבל זה לא זז לעזאזל , כלום !!!.


הרי מה אכפת לכל הנוגעים בדבר, יש להם משכורות שמנות ורכב פרטי מהעבודה (ממשלתי) ,אז אנחנו אוויר בשבילהם .
המכרז אמור להתפרסם באוקטובר 2014 (החודש)
היישום שלו יהיה במהלך 2016-2017.
זה מה יש וכעס לא ישנה זאת. תהליכים ביורוקרטיים במדינת ישראל לוקחים הרבה זמן ובדרך כלל חורגים מהלו"ז המתוכנן.
 

אורי404

New member
בוודאות בוטלה המגבלה הזו?

ביטלו את המגבלה שהופיעה במכרז חשמונאים
קווים תוכל להתמודד במכרז פתח תקוה-בקעת אונו וגם מטרופולין שמחזיקה באזור השרון הדרומי תוכל להתמודד.
המגבלות שמשרד התחבורה מטיל די סלקטיביות ולא שיטתיות.
כך למשל איפשרו לקווים להתמודד במכרז העמקים החדש אחרי זכייתה במכרז נתניה-חדרה וכך איפשרו לקווים ולמטרופולין להתמודד במכרז אשדוד-יבנה-ת"א ונדמה לי שגם מאפשרים למטרופולין להתמודד במכרז הנגב הצפוני.
בוודאות בוטלה המגבלה הזו?
לדעתי מראש, המכרזים הם על תחום קווים (אשכולות) רחב למדי. ממה, שאני מבין יש אזורים מחוץ לישראל, שבהם המכרזים הם על קווים בודדים. אולי כך עדיף הדבר. זה לא רק כדי, שתהיה השתלטות גדולה של חברה אחת, אלא גם כדי שתהיה עבודה יותר קבועה לעובדים - הנהגים בעיקר.
המצב כאן, כאמור שונה. את האשכולות השונים אף מגדילים, בהשוואה למה שהיה קודם לכן.
 

mister K

New member
אכן, הסעיף במכרז שונה וקווים רשאית להתמודד

בוודאות בוטלה המגבלה הזו?
לדעתי מראש, המכרזים הם על תחום קווים (אשכולות) רחב למדי. ממה, שאני מבין יש אזורים מחוץ לישראל, שבהם המכרזים הם על קווים בודדים. אולי כך עדיף הדבר. זה לא רק כדי, שתהיה השתלטות גדולה של חברה אחת, אלא גם כדי שתהיה עבודה יותר קבועה לעובדים - הנהגים בעיקר.
המצב כאן, כאמור שונה. את האשכולות השונים אף מגדילים, בהשוואה למה שהיה קודם לכן.
אכן, הסעיף במכרז שונה וקווים רשאית להתמודד
אנחנו בארגון נוסעי התח"צ שלחנו מכתב למשרד התחבורה ובו שאלנו לפשר השינוי המיטיב עם חברת קווים.
על פי תגובה משרד התחבורה, הוחלט על השינוי במכרז עוד בטעם נודע כי חברת קווים היא הזוכה במכרז החשמונאים וכי אין קשר לזהות החברה. על הסיבה לשינוי לא זכינו לתשובה הולמת.
לגבי המקרה בו נאסר על קבוצת עפיפי להתמודד במכרז העמקים, נאמר לנו כי אין לכך קשר לזכיית החברה במכרז הגליל וכי האיסור הוא כתוצאה מאי עמידתה של חברת אומני אקספרס בתנאי המכרז. לנו לא ברור כיצד אומני אקספרס (שבינתיים מוזגה לתוך נתיב אקספרס) לא עמדה בתנאים, בעוד שחברת קווים על כל כשלונותיה באשכולות בקעת אונו ופתח תקוה, כן עומדת בתנאים ורשאית להתמודד.
 

אורי404

New member
רתם. לא ידעתי, שזה רשמי הביטול הזה

אכן, הסעיף במכרז שונה וקווים רשאית להתמודד
אנחנו בארגון נוסעי התח"צ שלחנו מכתב למשרד התחבורה ובו שאלנו לפשר השינוי המיטיב עם חברת קווים.
על פי תגובה משרד התחבורה, הוחלט על השינוי במכרז עוד בטעם נודע כי חברת קווים היא הזוכה במכרז החשמונאים וכי אין קשר לזהות החברה. על הסיבה לשינוי לא זכינו לתשובה הולמת.
לגבי המקרה בו נאסר על קבוצת עפיפי להתמודד במכרז העמקים, נאמר לנו כי אין לכך קשר לזכיית החברה במכרז הגליל וכי האיסור הוא כתוצאה מאי עמידתה של חברת אומני אקספרס בתנאי המכרז. לנו לא ברור כיצד אומני אקספרס (שבינתיים מוזגה לתוך נתיב אקספרס) לא עמדה בתנאים, בעוד שחברת קווים על כל כשלונותיה באשכולות בקעת אונו ופתח תקוה, כן עומדת בתנאים ורשאית להתמודד.
רתם. לא ידעתי, שזה רשמי הביטול הזה
 
כן, בוודאות.

בוודאות בוטלה המגבלה הזו?
לדעתי מראש, המכרזים הם על תחום קווים (אשכולות) רחב למדי. ממה, שאני מבין יש אזורים מחוץ לישראל, שבהם המכרזים הם על קווים בודדים. אולי כך עדיף הדבר. זה לא רק כדי, שתהיה השתלטות גדולה של חברה אחת, אלא גם כדי שתהיה עבודה יותר קבועה לעובדים - הנהגים בעיקר.
המצב כאן, כאמור שונה. את האשכולות השונים אף מגדילים, בהשוואה למה שהיה קודם לכן.
כן, בוודאות.
במכרזים החדשים אוחדו אשכולות על מנת שהכדאיות שלהם תהיה גבוהה יותר וכן היה רצון של משרדי האוצר והתחבורה להקטין את מספר המפעילות.
אבל אחד המכרזים האחרונים שמשרד התחבורה הוציא דווקא היה על מספר קטן מאוד של קווים יעודיים - מכרז קווי שפירים-ירושלים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה