מפגש רכבות מגבוה גבוה

מצב
הנושא נעול.

XrayCharlie

New member
מפגש רכבות מגבוה גבוה

מפגש רכבות מגבוה גבוה
כפי שכבר הזכרתי בשרשור שבתשתיות האחרון בתחילת השבוע הייתי במגדל הפיקוח החדש בנתב"ג (סיקור הרכבת החלונות בסוכה בפורום תשתיות) והצלחתי לצלם מפגש זה ממרומי המגדל..



 

XrayCharlie

New member
זאת שממשיכה מזרחה וזאת שנכנסת לתחנה

מפגש רכבות מגבוה גבוה
כפי שכבר הזכרתי בשרשור שבתשתיות האחרון בתחילת השבוע הייתי במגדל הפיקוח החדש בנתב"ג (סיקור הרכבת החלונות בסוכה בפורום תשתיות) והצלחתי לצלם מפגש זה ממרומי המגדל..
זאת שממשיכה מזרחה וזאת שנכנסת לתחנה



 

XrayCharlie

New member
האמת היא שהייתי צריך להוציא מכאן יותר תמונות בכלל

מפגש רכבות מגבוה גבוה
כפי שכבר הזכרתי בשרשור שבתשתיות האחרון בתחילת השבוע הייתי במגדל הפיקוח החדש בנתב"ג (סיקור הרכבת החלונות בסוכה בפורום תשתיות) והצלחתי לצלם מפגש זה ממרומי המגדל..
האמת היא שהייתי צריך להוציא מכאן יותר תמונות בכלל
ותמונות טובות בפרט אבל הבחור כאן בתמונה כבר עלה על מסלול ההמראה ומי שמכיר אותי יודע שכאשר עובר ג'מבו באזור, גם הכביש לא הכי חשוב אז...

 

בועז ל

New member
פרינס צ'ארלס: אני "דורש" צילום של ג'מבו ממריא בביקורך הבא

האמת היא שהייתי צריך להוציא מכאן יותר תמונות בכלל
ותמונות טובות בפרט אבל הבחור כאן בתמונה כבר עלה על מסלול ההמראה ומי שמכיר אותי יודע שכאשר עובר ג'מבו באזור, גם הכביש לא הכי חשוב אז...
פרינס צ'ארלס: אני "דורש" צילום של ג'מבו ממריא בביקורך הבא
באתר. תמונות מעולות, ואני שמח שפרסמת אותן כאן ולא אצל "הגויים".
 

בועז ל

New member
איזו קלאסה!

קבל סרטון (+3 כבונוס)
נתחיל מסרטון ההמראה. צילום קצת בעייתי בלי חצובה ועם הרבה רוח אבל זה מה יש.
נמשיך עם מבט היקפי בתוך הסוכה.

עכשיו משהו מיוחד לפורום.
בביקור הקודם שלי צילמתי 2 נחיתות של ג'מבו (שניהם מניו יורק). הצילום הוא מאותה נקודה, הם נחתו אחד אחרי השני, כל התנאים הסביבתיים (ראות, רוח וכד') זהים, הסרטונים ערוכים (מתחילים ומסתיימים כאשר המטוסים בדיוק באותה נקודה) ותראו איזה שתי טכניקות נחיתה שונות לחלוטין.
אגב, אחד מהמטוסים נוחת עם תקלה. נראה אתכם מזהים מי ומה


ראשון נחת אל על
השני היה דלתא.
איזו קלאסה!
יפה מאוד,
צ'ארלס.

 

XrayCharlie

New member
קבל סרטון (+3 כבונוס)

פרינס צ'ארלס: אני "דורש" צילום של ג'מבו ממריא בביקורך הבא
באתר. תמונות מעולות, ואני שמח שפרסמת אותן כאן ולא אצל "הגויים".
קבל סרטון (+3 כבונוס)
נתחיל מסרטון ההמראה. צילום קצת בעייתי בלי חצובה ועם הרבה רוח אבל זה מה יש.
נמשיך עם מבט היקפי בתוך הסוכה.

עכשיו משהו מיוחד לפורום.
בביקור הקודם שלי צילמתי 2 נחיתות של ג'מבו (שניהם מניו יורק). הצילום הוא מאותה נקודה, הם נחתו אחד אחרי השני, כל התנאים הסביבתיים (ראות, רוח וכד') זהים, הסרטונים ערוכים (מתחילים ומסתיימים כאשר המטוסים בדיוק באותה נקודה) ותראו איזה שתי טכניקות נחיתה שונות לחלוטין.
אגב, אחד מהמטוסים נוחת עם תקלה. נראה אתכם מזהים מי ומה


ראשון נחת אל על
השני היה דלתא.
 

אורי404

New member
סרטונים


קבל סרטון (+3 כבונוס)
נתחיל מסרטון ההמראה. צילום קצת בעייתי בלי חצובה ועם הרבה רוח אבל זה מה יש.
נמשיך עם מבט היקפי בתוך הסוכה.

עכשיו משהו מיוחד לפורום.
בביקור הקודם שלי צילמתי 2 נחיתות של ג'מבו (שניהם מניו יורק). הצילום הוא מאותה נקודה, הם נחתו אחד אחרי השני, כל התנאים הסביבתיים (ראות, רוח וכד') זהים, הסרטונים ערוכים (מתחילים ומסתיימים כאשר המטוסים בדיוק באותה נקודה) ותראו איזה שתי טכניקות נחיתה שונות לחלוטין.
אגב, אחד מהמטוסים נוחת עם תקלה. נראה אתכם מזהים מי ומה


ראשון נחת אל על
השני היה דלתא.
סרטונים
 

amit1270

New member
אין מילים

קבל סרטון (+3 כבונוס)
נתחיל מסרטון ההמראה. צילום קצת בעייתי בלי חצובה ועם הרבה רוח אבל זה מה יש.
נמשיך עם מבט היקפי בתוך הסוכה.

עכשיו משהו מיוחד לפורום.
בביקור הקודם שלי צילמתי 2 נחיתות של ג'מבו (שניהם מניו יורק). הצילום הוא מאותה נקודה, הם נחתו אחד אחרי השני, כל התנאים הסביבתיים (ראות, רוח וכד') זהים, הסרטונים ערוכים (מתחילים ומסתיימים כאשר המטוסים בדיוק באותה נקודה) ותראו איזה שתי טכניקות נחיתה שונות לחלוטין.
אגב, אחד מהמטוסים נוחת עם תקלה. נראה אתכם מזהים מי ומה


ראשון נחת אל על
השני היה דלתא.
אין מילים
 

euronitzan

New member
תודה רבה + ניחוש

קבל סרטון (+3 כבונוס)
נתחיל מסרטון ההמראה. צילום קצת בעייתי בלי חצובה ועם הרבה רוח אבל זה מה יש.
נמשיך עם מבט היקפי בתוך הסוכה.

עכשיו משהו מיוחד לפורום.
בביקור הקודם שלי צילמתי 2 נחיתות של ג'מבו (שניהם מניו יורק). הצילום הוא מאותה נקודה, הם נחתו אחד אחרי השני, כל התנאים הסביבתיים (ראות, רוח וכד') זהים, הסרטונים ערוכים (מתחילים ומסתיימים כאשר המטוסים בדיוק באותה נקודה) ותראו איזה שתי טכניקות נחיתה שונות לחלוטין.
אגב, אחד מהמטוסים נוחת עם תקלה. נראה אתכם מזהים מי ומה


ראשון נחת אל על
השני היה דלתא.
תודה רבה + ניחוש
עושה רושם שלמטוס של אלעל הייתה בעיה עם כן הנסע הקידמי - הוא נמנע מלהוריד אותו על המסלול ככל האפשר.
 

XrayCharlie

New member
אפילו לא קרוב


תודה רבה + ניחוש
עושה רושם שלמטוס של אלעל הייתה בעיה עם כן הנסע הקידמי - הוא נמנע מלהוריד אותו על המסלול ככל האפשר.
אפילו לא קרוב

אם כי אחזקת האף באוויר מעניינת (כמו שאמרתי, שתי טכניקות נחיתה שונות לחלוטין).
מישהו אמר לי שאולי מדובר בטייס F15 שרגיל להחזיק את האף באוויר עוד כמה שניות אבל זה מאוד חריג (פעם ראשונה שאני רואה דבר כזה, ואני מסתכל לא מעט). בכל מקרה, תקלה זה לא.
&nbsp
&nbsp
 

Ofekalef1

New member
ניחוש של אבא שלי

קבל סרטון (+3 כבונוס)
נתחיל מסרטון ההמראה. צילום קצת בעייתי בלי חצובה ועם הרבה רוח אבל זה מה יש.
נמשיך עם מבט היקפי בתוך הסוכה.

עכשיו משהו מיוחד לפורום.
בביקור הקודם שלי צילמתי 2 נחיתות של ג'מבו (שניהם מניו יורק). הצילום הוא מאותה נקודה, הם נחתו אחד אחרי השני, כל התנאים הסביבתיים (ראות, רוח וכד') זהים, הסרטונים ערוכים (מתחילים ומסתיימים כאשר המטוסים בדיוק באותה נקודה) ותראו איזה שתי טכניקות נחיתה שונות לחלוטין.
אגב, אחד מהמטוסים נוחת עם תקלה. נראה אתכם מזהים מי ומה


ראשון נחת אל על
השני היה דלתא.
ניחוש של אבא שלי
רואים עשן גם אחרי כמה זמן בדלתא, ולכן אולי הייתה בעיה בכן הנסע השמאלי?
 

XrayCharlie

New member
תשובה לחידה (לפני שהשרשור נעלם)

קבל סרטון (+3 כבונוס)
נתחיל מסרטון ההמראה. צילום קצת בעייתי בלי חצובה ועם הרבה רוח אבל זה מה יש.
נמשיך עם מבט היקפי בתוך הסוכה.

עכשיו משהו מיוחד לפורום.
בביקור הקודם שלי צילמתי 2 נחיתות של ג'מבו (שניהם מניו יורק). הצילום הוא מאותה נקודה, הם נחתו אחד אחרי השני, כל התנאים הסביבתיים (ראות, רוח וכד') זהים, הסרטונים ערוכים (מתחילים ומסתיימים כאשר המטוסים בדיוק באותה נקודה) ותראו איזה שתי טכניקות נחיתה שונות לחלוטין.
אגב, אחד מהמטוסים נוחת עם תקלה. נראה אתכם מזהים מי ומה


ראשון נחת אל על
השני היה דלתא.
תשובה לחידה (לפני שהשרשור נעלם)
אם תסתכלו שוב בסרטון של אל על, תוכלו לראות מיד אחרי הנחיתה את ההפעלה (האוטומטית) של מעצורי האוויר (ספוילרים).
מעצורי האוויר הם משטחים שנמצאים לאורך הכנף במרכזה ופועלים (מתרוממים) גם כמעצור אוויר כאשר המטוס באוויר, גם כעזר למאזנות כאשר המטוס מבצע פנייה וגם כמעצור אוויר כאשר המטוס נוחת. משטחים אלה קריטיים במהלך הנחיתה (הם מקטינים דרמטית את כוח העילוי של המטוס ברגע הנגיעה בקרקע) וכבר היו טיסות שהסתימו לא טוב כאשר משטחים אלה לא פעלו.
&nbsp
אם תסתכלו עכשיו בסרטון של דלתא, תוכלו לראות שהם פשוט לא פעלו. זה לא דבר מכוון. לפני נחיתה הטייס צריך "לדרוך" את המערכת אבל גם אם הוא לא עושה את זה (ולא ביצע בד"ח בשביל לראות שפספס את זה), ברגע שהוא הפעיל הופכי דחף (תסתכלו על המנועים מיד לאחר הנגיעה), הם היו צריכים לפעול.
אני לא יכול להגיד למה הם לא פעלו. המעגל החשמלי של מערכת זאת מורכב מאוד (להבדיל מההסבר המאוד פשוט בספר ההפעלה). זו יכולה להיות תקלה חשמלית (אין מתח, מתג לא תקין או ממסר כושל) או תקלה הידראולית (מע' תקולה ולא מדוחסת או יחידת בקרה תקולה).
אגב, זה עדיין לא מסביר מדוע הטייסים לא זיהו שהם לא פועלים ולא הפעילו אותם בצורה ידנית. זה אחד הדברים הראשונים שהם היו צריכים לבדוק מיד אחרי הנחיתה.
&nbsp
 

euronitzan

New member
כמה שאלות ברשותך בבקשה:

תשובה לחידה (לפני שהשרשור נעלם)
אם תסתכלו שוב בסרטון של אל על, תוכלו לראות מיד אחרי הנחיתה את ההפעלה (האוטומטית) של מעצורי האוויר (ספוילרים).
מעצורי האוויר הם משטחים שנמצאים לאורך הכנף במרכזה ופועלים (מתרוממים) גם כמעצור אוויר כאשר המטוס באוויר, גם כעזר למאזנות כאשר המטוס מבצע פנייה וגם כמעצור אוויר כאשר המטוס נוחת. משטחים אלה קריטיים במהלך הנחיתה (הם מקטינים דרמטית את כוח העילוי של המטוס ברגע הנגיעה בקרקע) וכבר היו טיסות שהסתימו לא טוב כאשר משטחים אלה לא פעלו.
&nbsp
אם תסתכלו עכשיו בסרטון של דלתא, תוכלו לראות שהם פשוט לא פעלו. זה לא דבר מכוון. לפני נחיתה הטייס צריך "לדרוך" את המערכת אבל גם אם הוא לא עושה את זה (ולא ביצע בד"ח בשביל לראות שפספס את זה), ברגע שהוא הפעיל הופכי דחף (תסתכלו על המנועים מיד לאחר הנגיעה), הם היו צריכים לפעול.
אני לא יכול להגיד למה הם לא פעלו. המעגל החשמלי של מערכת זאת מורכב מאוד (להבדיל מההסבר המאוד פשוט בספר ההפעלה). זו יכולה להיות תקלה חשמלית (אין מתח, מתג לא תקין או ממסר כושל) או תקלה הידראולית (מע' תקולה ולא מדוחסת או יחידת בקרה תקולה).
אגב, זה עדיין לא מסביר מדוע הטייסים לא זיהו שהם לא פועלים ולא הפעילו אותם בצורה ידנית. זה אחד הדברים הראשונים שהם היו צריכים לבדוק מיד אחרי הנחיתה.
&nbsp
כמה שאלות ברשותך בבקשה:
קודם כל מתנצל שלא הייתי מעורב בהמשך הניחושים, אילוצי עבודה...
1. האם קיימת חובה להפעיל את מעצורי האוויר בנחיתה (מבחינת נהלים בנתב"ג)?
2. האם יש לטייסים חיווי כאשר אין הפעלה אוטומטית של המעצורים?
3. אם לא, האם יש להם שדה ראייה לאזור המעצורים בכנף?
4. האם קיימת חובה להביט לאחור בנחיתה?
&nbsp
אם התשובה לכל השאלות הנ"ל היא לא, זה עשוי להסביר מדוע לא הופעלו המעצורים (בנוסף לתקלה טכנית).
 

XrayCharlie

New member
תשובות

כמה שאלות ברשותך בבקשה:
קודם כל מתנצל שלא הייתי מעורב בהמשך הניחושים, אילוצי עבודה...
1. האם קיימת חובה להפעיל את מעצורי האוויר בנחיתה (מבחינת נהלים בנתב"ג)?
2. האם יש לטייסים חיווי כאשר אין הפעלה אוטומטית של המעצורים?
3. אם לא, האם יש להם שדה ראייה לאזור המעצורים בכנף?
4. האם קיימת חובה להביט לאחור בנחיתה?
&nbsp
אם התשובה לכל השאלות הנ"ל היא לא, זה עשוי להסביר מדוע לא הופעלו המעצורים (בנוסף לתקלה טכנית).
תשובות
1. חובה ביותר אבל לא מנוהלי נתב"ג אלא מנוהלי הטסת המטוס (כל מטוס שיש לו מעצורי אוויר).
כמו שאמרתי, המערכת הזאת כל כך חשובה כך שהיא יכולה לפעול אוטומטית גם אם הטייס לא דרך אותה ועדיין היא לא פעלה.

2. להבדיל ממערכות רבות, הפעלת מעצורי האוויר נעשת ע"י ידית גדולה (ולא מתג קטן) שנמצאת ליד המצערות. הטייסים יכולים וצריכים לראות (וגם לשמוע) שהיא לא נעה לאחור. הם גם יכולים לראות באחד הצגים שלהם את מיקום משטחים אלו (חלק מהם) אבל הם לא צריכים לעשות את זה בשעת נחיתה. מיקום הידית מספיק.

3. זה תלוי בסוג המטוס אבל ... (ראה 4)

4. בשעת בלימה הטייס המטיס צריך להסתכל קדימה ולראות שהוא (או הטייס האוטומטי אם פועל) שומרים על ציר מסלול ולא בורח הצידה והטייס השני צריך להסתכל על המכשירים ולראות היפוך דחף פועל וסימטרי, בלמים עובדים, מעצורי אוויר פועלים (לא יודע מה קרה כאן) ועוד. הם ממש לא צריכים להסתכל לאחור.
 

euronitzan

New member
רוב תודות על התשובות

תשובות
1. חובה ביותר אבל לא מנוהלי נתב"ג אלא מנוהלי הטסת המטוס (כל מטוס שיש לו מעצורי אוויר).
כמו שאמרתי, המערכת הזאת כל כך חשובה כך שהיא יכולה לפעול אוטומטית גם אם הטייס לא דרך אותה ועדיין היא לא פעלה.

2. להבדיל ממערכות רבות, הפעלת מעצורי האוויר נעשת ע"י ידית גדולה (ולא מתג קטן) שנמצאת ליד המצערות. הטייסים יכולים וצריכים לראות (וגם לשמוע) שהיא לא נעה לאחור. הם גם יכולים לראות באחד הצגים שלהם את מיקום משטחים אלו (חלק מהם) אבל הם לא צריכים לעשות את זה בשעת נחיתה. מיקום הידית מספיק.

3. זה תלוי בסוג המטוס אבל ... (ראה 4)

4. בשעת בלימה הטייס המטיס צריך להסתכל קדימה ולראות שהוא (או הטייס האוטומטי אם פועל) שומרים על ציר מסלול ולא בורח הצידה והטייס השני צריך להסתכל על המכשירים ולראות היפוך דחף פועל וסימטרי, בלמים עובדים, מעצורי אוויר פועלים (לא יודע מה קרה כאן) ועוד. הם ממש לא צריכים להסתכל לאחור.
רוב תודות על התשובות
מה שהתכוונתי לשאול (ידוע לי על הידית), האם במצב שהידית משוכה, יש חיווי שאכן הפעולה התבצעה על הכנף (ספויילרים מורמים)?
 

XrayCharlie

New member
יש חיווי לספוילרים 4 ו-12 בלבד (בג'מבו).

רוב תודות על התשובות
מה שהתכוונתי לשאול (ידוע לי על הידית), האם במצב שהידית משוכה, יש חיווי שאכן הפעולה התבצעה על הכנף (ספויילרים מורמים)?
יש חיווי לספוילרים 4 ו-12 בלבד (בג'מבו).
&nbsp
&nbsp
 

XrayCharlie

New member
טעות אנוש זה דבר אחר.

כלומר שאם החיווי היה תקין מדובר בטעות אנוש?
טעות אנוש זה דבר אחר.
אני משוכנע שהחיווי היה תקין אבל הם לא צריכים להסתכל עליו (מסתכלים רק בבדיקות שלפני ההמראה) ולכן כל הסיפור הזה לא רלוונטי.
הדבר היחיד שהם היו צריכים לשים לו לב זה שהידית לא נמשכה לאחור ואת זה הם לא עשו.
אי ביצוע נהלים זה לא טעות אנוש, סתם רשלנות.
אגב, האפשרות היחידה שהידית כן נמשכה לאחור (ידנית) ועדיין אף ספויילר לא עלה זה ששלוש מערכות הידראוליות (2, 3, 4) לא פעלו (לפי המדפים ודלתות כני נסע ברור שזה לא היה המצב) או שכבל בין תא הטייס לתא כני הנסע נקרע היכן שהוא (בהימורים לא הייתי שם על האפשרות הזאת אפילו אגורה אחת).
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה