הקו האדום המקדים - שרשור לקראת הפעלה

מצב
הנושא נעול.
אבל אתה קובע עמדה על פי איש אחד שהיום בתפקיד ומחר לא יהיה בו

אני מעדיף שמשרד התחבורה יהיה "הדיקטטור"
מאשר שחולדאי יהיה. בסופו של דבר למשרד התחבורה יש,או אמורה להיות, ראייה רוחבית על כל גוש דן, ובעצם על כל הארץ, בעוד שלחולדאי יש ראיית מיקרו על תל אביב בלבד,תוך כדי שהוא מתעלם מזה שזאת עיר שמאות אלפים ממנה אלה אנשים שגרים בערים שמסביב(כולל אפילו בחיפה ובבאר שבע) לחולדאי הרבה יותר חשוב שקו 5 יסע חצי ריק כל 5 דקות,כי זה קו שמשרת בעיקר את אלה שמצביעים לו, ומצד שני להוריד מפרקיות מקו 25, כי מה אכפת לו שתושבי בת ים ידחסו כמו סרדינים.
אבל אתה קובע עמדה על פי איש אחד שהיום בתפקיד ומחר לא יהיה בו
זו לא ראייה מערכתית. משרד התחבורה נכשל בגוש-דן וכפי שנראה כעת עומד בטווח הזמן הקרוב והבינוני לעמוד בפני כשלונות נוספים.
ואגב, דווקא המצב הנוכחי גורם לעיתים למשרד התחבורה להיכנע לשגיונות של ראשי ערים.
 

DRORIKO8

New member
רק רוצה להזכיר לך

אבל אתה קובע עמדה על פי איש אחד שהיום בתפקיד ומחר לא יהיה בו
זו לא ראייה מערכתית. משרד התחבורה נכשל בגוש-דן וכפי שנראה כעת עומד בטווח הזמן הקרוב והבינוני לעמוד בפני כשלונות נוספים.
ואגב, דווקא המצב הנוכחי גורם לעיתים למשרד התחבורה להיכנע לשגיונות של ראשי ערים.
רק רוצה להזכיר לך
שמי שניהל את הרפורמה הכושלת ב-2011 היה חולדאי....

יכול להיות שמחר חולדאי לא יהיה בתפקיד,ואולי זה שיבוא אחריו יהיה יותר טוב(או אולי יותר גרוע?) אך האם התחבורה הציבורית צריכה ליפול לחסדיו של הפריץ של מדינת תל אביב באותו הרגע?

אתה אומר שהמצב כרגע גורם למשרד התחבורה להיכנע לשגיונות של ראשי הערים, אבל עובדה שאחרי כישלון הרפורמה כץ זרק את חולדאי מכל המדרגות וחזר לפרטנרים הישנים והטובים מדן ואגד. עכשיו ברור שגם לחברות התחבורה יש אינטרסים,וברור שלא צריך לקבל כל הצעה שלהם,אבל לפחות יש להן ניסיון וידע בתחום,ובהחלט צריך לקחת אותן בתור יועץ, בניגוד לחולדאי שלא יודע איך נראה אוטובוס(למרות שהוא מזיין את המח בפייסבוק שהוא נוסע בו כל יום).
 
ברשות מטרופולינית שבה ישולבו כל הרשויות במטרופולין גם

רק רוצה להזכיר לך
שמי שניהל את הרפורמה הכושלת ב-2011 היה חולדאי....

יכול להיות שמחר חולדאי לא יהיה בתפקיד,ואולי זה שיבוא אחריו יהיה יותר טוב(או אולי יותר גרוע?) אך האם התחבורה הציבורית צריכה ליפול לחסדיו של הפריץ של מדינת תל אביב באותו הרגע?

אתה אומר שהמצב כרגע גורם למשרד התחבורה להיכנע לשגיונות של ראשי הערים, אבל עובדה שאחרי כישלון הרפורמה כץ זרק את חולדאי מכל המדרגות וחזר לפרטנרים הישנים והטובים מדן ואגד. עכשיו ברור שגם לחברות התחבורה יש אינטרסים,וברור שלא צריך לקבל כל הצעה שלהם,אבל לפחות יש להן ניסיון וידע בתחום,ובהחלט צריך לקחת אותן בתור יועץ, בניגוד לחולדאי שלא יודע איך נראה אוטובוס(למרות שהוא מזיין את המח בפייסבוק שהוא נוסע בו כל יום).
ברשות מטרופולינית שבה ישולבו כל הרשויות במטרופולין גם
לראש עיריה מסויים כזה או אחר יהיה פחות כוח בפני עצמו.
רשות מטרופוולינית בגוש-דן זו לא רשות של עיריית תל אביב אלא רשות שתשלב את כל הרשויות המקומיות הרלוונטיות.
 

DRORIKO8

New member
אבל כמו שהסברתי לך

ברשות מטרופולינית שבה ישולבו כל הרשויות במטרופולין גם
לראש עיריה מסויים כזה או אחר יהיה פחות כוח בפני עצמו.
רשות מטרופוולינית בגוש-דן זו לא רשות של עיריית תל אביב אלא רשות שתשלב את כל הרשויות המקומיות הרלוונטיות.
אבל כמו שהסברתי לך
לראש עיריית תל אביב יש פתח ללא מעט קומבינות. פתאום כל הרשות תהפוך למערכת של "שמור לי ואשמור לך". בשביל מה גוף שצריך להיות מקצועי צריך להתנהל כמו ממשלה.
 

אוהדא11

New member
קו 1 הוא אכן כסת"ח, כי נתנו הוראה להזמין

קו 1 זה כסת"ח שמטרתו לומר ולהראות שעשו משהו על מנת לקדם את
פני הקטסטרופה שצפויה בעת העבודות על הרכבת הקלה.
כולם יודעים שהקו הזה לא מהווה פתרון לבעיה וגם משרד התחבורה ונת"ע משדרים עד כדי כמעט הודאה מפורשת שאין להם פתרון אמיתי לבעיה.
אבל הם יוכלו לומר שהם יצרו קו אדום מקדים...
פתרון מערכתי ומשולב להתמודדוות אמיתית עם הקטסטרופה הצפויה - אין.
כשזה המצב, בעיית הכרטוס היא peanuts.
ולא הציבו את המכונות בתחנות, בין השאר, מכיוון שהעיריות הרלוונטיות התנגדו לכך.

בקו 1 יש דבר אחד טוב - סופסוף יופעלו אוטובוסים שעד עתה עמדו כאבן שאין לה הופכין ויתגברו במשהו (גם אם באופן עקום) את התח"צ העמוס בגוש-דן. מעבר לכך, אין מה לצפות לישועה מהקו הזה.
קו 1 הוא אכן כסת"ח, כי נתנו הוראה להזמין
ציוד יחודי, כשבעצם אף אחד לא נתן את דעתו עד הסוף מה יעשו עם האוטובוסים הללו מעבר לשנים "הספורות" שלכאורה "הקו המקדים" אמור לפעול, לפחות ע"פ הפרסומים. מה יעשו עם הרכב הזה כשיפעילו את הרק"ל ? הרי הוא אינו מותאם לקווים הנוכחיים וחולדאי לא מת להפעיל מפרקיות בתוך ת"א ?
 
יהיה מה לעשות עם האוטובוסים הללו בעתיד כי במערכת של נת"ע

קו 1 הוא אכן כסת"ח, כי נתנו הוראה להזמין
ציוד יחודי, כשבעצם אף אחד לא נתן את דעתו עד הסוף מה יעשו עם האוטובוסים הללו מעבר לשנים "הספורות" שלכאורה "הקו המקדים" אמור לפעול, לפחות ע"פ הפרסומים. מה יעשו עם הרכב הזה כשיפעילו את הרק"ל ? הרי הוא אינו מותאם לקווים הנוכחיים וחולדאי לא מת להפעיל מפרקיות בתוך ת"א ?
יהיה מה לעשות עם האוטובוסים הללו בעתיד כי במערכת של נת"ע
מתוכננים מספר קווי BRT - הכחול, הורוד, התכלת והכתום וייתכן שגם ענפים מסויימים של הקו הצהוב.
מלבד זאת שתמיד אפשר להעביר אותם לאזור חיפה לתגבור קווי המטרונית או קווי מטרונית חדשים.
לא בגלל זה קו 1 הוא כסת"ח אלא בגלל שמשרד התחבורה ונת"ע לא הכינו תוכנית מסודרת ומערכתית להתמודדות עם תקופת העבודות וקו 1 הוא רק מרכיב אחד שלא נותן לבדו שום פתרון להתמודדות עם התקופה הזו, שלפי משרד התחבורה ונת"ע בעצמם אמורה להתחיל עוד 10 חודשים בלבד ולהיות "קטסטרופה".
 

אוהדא11

New member
העברת אוטובוסים לאזורים אחרים למעט חיפה אינה

יהיה מה לעשות עם האוטובוסים הללו בעתיד כי במערכת של נת"ע
מתוכננים מספר קווי BRT - הכחול, הורוד, התכלת והכתום וייתכן שגם ענפים מסויימים של הקו הצהוב.
מלבד זאת שתמיד אפשר להעביר אותם לאזור חיפה לתגבור קווי המטרונית או קווי מטרונית חדשים.
לא בגלל זה קו 1 הוא כסת"ח אלא בגלל שמשרד התחבורה ונת"ע לא הכינו תוכנית מסודרת ומערכתית להתמודדות עם תקופת העבודות וקו 1 הוא רק מרכיב אחד שלא נותן לבדו שום פתרון להתמודדות עם התקופה הזו, שלפי משרד התחבורה ונת"ע בעצמם אמורה להתחיל עוד 10 חודשים בלבד ולהיות "קטסטרופה".
העברת אוטובוסים לאזורים אחרים למעט חיפה אינה
פותרת את הבעיה כי מדובר בשלושה קווים שאולי יצטרף אליהם אי פעם קו רביעי. קווים מזרחית לחיפה עשויים להיות מופעלים ע"י זכייניות אחרות, כך שלא מובטח שהם יופעלו.
לגבי הקווים האחרים שמתוכננים בגוש דן, גם הם יתחלקו בין זכייניות שונות, כפי שהיום יש אזורי זכיינות שונים בגוש דן.
מעבר לכך אני מסכים עם דבריך מפני הצפוי, שמשרד התחבורה ונ.ת.ע. מזהירים מפני "כאוס", עירית ת"א מגבילה כניסת מפרקיות ועשויה לחסום כניסת רכב.
בכל אופן, כל הפארסה של רכישת "האורבניות" לא נבדקה, החל מההזמנה שנתיים לפני הפעלתן, המבנה הפנימי שלהן, הפעלתן וכו'.
 

עלה13

New member
הקו המקדים והאורבניות...

קו 1 הוא אכן כסת"ח, כי נתנו הוראה להזמין
ציוד יחודי, כשבעצם אף אחד לא נתן את דעתו עד הסוף מה יעשו עם האוטובוסים הללו מעבר לשנים "הספורות" שלכאורה "הקו המקדים" אמור לפעול, לפחות ע"פ הפרסומים. מה יעשו עם הרכב הזה כשיפעילו את הרק"ל ? הרי הוא אינו מותאם לקווים הנוכחיים וחולדאי לא מת להפעיל מפרקיות בתוך ת"א ?
הקו המקדים והאורבניות...
יפעלו סדר זמן של קרוב לעשור, מספיק בכדי שיהיה אפשר להוריד אותם מהכביש או למכור אותם, ראש עריית תל אביב לא ישאר בתפקיד לתמיד ולדעתי עניין ההתנגדות למפרקיות מצידו לא נתפס נכון, אם היה הגיון בשימוש ברב קיבולת יתכן והוא היה תומך (אבל זה לא הדיון)
לדעתי לקו 1 האדום המקדים צריך להוסיף את קו 2 הירוק ולקצוב אותם לתקופה שתחייב התקדמות לקווים התחתיים המתוכננים להם בתוואי תל אביב, אני מתנגד למה ששמועלה כאן להעביר את הנתץ לנתיב השמאלי, זה ממש לא מתאים לתל אביב, הלחץ צריך להיות לכיוון של נת"ץ בנתיב הימני אכוף, מסומן לא בפס אדום אלו ברשת (הדגם הפריסאי), עם עדיפות ברמזורים, פחות חשוב כמה מהר נוסע האוטובוס, אלה הרציפות בנסיעה.
שינוי בתוואי קו 142 שינוע במפרקית ארוכה בתוואי שלבים עד סלמה ומשם במסלול הרגיל שלו, זה יאפשר את ביטול קו 42 בהדרגה, הקו יתעצב כקו שישאר גם אם הפעלת הקלה
שינוי בתוואי קו 25 שינוע במפרקית ארוכה בתוואי שלבים עד דרך אילת ובמפגש ד' ירושלים ימשיך בתוואי 18, זה יאפשר את ביטול קווים 18 ו82 בהדרגה, גם הוא יתעצב כקו שימשיך אם הפעלת הקלה.
 
אפשר יהיה לרכוש כרטיסים במזומן לקו 1 אצל כרטיסנים

יש מקום לשנות את מסלולו של 42 בת"א, וגם ללא
שינוי מסלול יש לו זכות קיום, מה עוד שקו 1 יוגבל לנסיעות רק עם רב קו או באשראי ואילו ב- 42 ו- 51 אפשר יהיה - ובצדק - לרכוש כרטיסים בודדים אצל הנהג
אפשר יהיה לרכוש כרטיסים במזומן לקו 1 אצל כרטיסנים
 

alantan

New member
יתכן שזה נכון כעת, אבל זמנו של המזומן בתחבורה

יש מקום לשנות את מסלולו של 42 בת"א, וגם ללא
שינוי מסלול יש לו זכות קיום, מה עוד שקו 1 יוגבל לנסיעות רק עם רב קו או באשראי ואילו ב- 42 ו- 51 אפשר יהיה - ובצדק - לרכוש כרטיסים בודדים אצל הנהג
יתכן שזה נכון כעת, אבל זמנו של המזומן בתחבורה
ציבורית מוגבל. כבר היום יש מגמה עולמית של ביטול השימוש במזומן. בעידן הכרטיס החכם וכרטיסי חיוב ללא מגע, עולה לרשות או למפעיל יותר כסף לטפל במזומן מאשר סכום המזומן עצמו.
&nbsp
רק לדוגמא, בלונדון ביטלו מהחודש את האפשרות להשתמש במזומן - מעתה רק עם כרטיס אויסטר או כרטיס חיוב ללא מגע.
&nbsp
כן, אני יודע שתל אביב זה לא לונדון, אבל מתישהו זה יגיע גם לערים אחרות בעולם וגם לארץ.
 

DRORIKO8

New member
אמרו את זה גם על הרכבת התחתית


יתכן שזה נכון כעת, אבל זמנו של המזומן בתחבורה
ציבורית מוגבל. כבר היום יש מגמה עולמית של ביטול השימוש במזומן. בעידן הכרטיס החכם וכרטיסי חיוב ללא מגע, עולה לרשות או למפעיל יותר כסף לטפל במזומן מאשר סכום המזומן עצמו.
&nbsp
רק לדוגמא, בלונדון ביטלו מהחודש את האפשרות להשתמש במזומן - מעתה רק עם כרטיס אויסטר או כרטיס חיוב ללא מגע.
&nbsp
כן, אני יודע שתל אביב זה לא לונדון, אבל מתישהו זה יגיע גם לערים אחרות בעולם וגם לארץ.
אמרו את זה גם על הרכבת התחתית
 

alantan

New member
כן, אבל התחתית עולה כסף... אי שימוש במזומן

אמרו את זה גם על הרכבת התחתית
כן, אבל התחתית עולה כסף... אי שימוש במזומן
חוסך לאוצר כסף, כך שנראה לי שהוא לא ימנע את הביצוע באותו אופן.
 


את 42 צריך לבטל
הוא הפך להיות קו מיותר לחלוטין. מה גם שהוא תופס הרבה מקום במסוף האיצטדיון שהולך להיות מלא. הקישור מאבא הלל הוא (עוד) סיבה להחזיר את קו 20. מציר פנחס רוזן יש גם ככה את הקוים של אגד.
ואם לא קו 20 אז לפחות קו קצר שיצא מעתידים/קניון איילון לרכבת.
&nbsp
אץ הקוי מפלצת שלך תתכנן בלונדון לא פה.
 
יש במסמך הזה דרישה לסלילת מת"צ/נת"צ שמאלי ואני תוהה האם

התקבלו במערכת גם הערות של "15 דקות"
יש במסמך הזה דרישה לסלילת מת"צ/נת"צ שמאלי ואני תוהה האם
הדרישה הזו לוקחת בחשבון את המציאות שתתהווה בציר ז'בוטינסקי ובציר בגין עם תחילת העבודות על תחנות הרק"ל.
האם באמת מציאותי (גם טכנית וגם תקציבית) לעבוד על מת"צ/נת"צ שמאלי כאשר בעוד פחות משנה מתוכננות להתחיל העבודות?
האם עבודות על מת"צ/נת"צ שמאלי לא יתנגשו עם עבודות על תחנות הרק"ל?
האם מת"צ/נת"צ כזה יוכל לתפקד ולפעול בזמן העבודות?
האם לא כדאי להשקיע את הכסף בחלופות אחרות ולא בשפיכת עוד כסף על הציר הקדוש שעוד פחות משנה הולך להיות הציר הסתום, לא משנה היכן יהיה בו נת"צ או מת"צ? (למשל, אולי הקמת נת"צים בצירים אחרים?)
האם שני הארגונים החתומים על המסמך ביצעו חשיבה מעמיקה בנושא הזה?
 

alantan

New member
מסכים לחלוטין. אני גם לא כל כך מבין את הטון

יש במסמך הזה דרישה לסלילת מת"צ/נת"צ שמאלי ואני תוהה האם
הדרישה הזו לוקחת בחשבון את המציאות שתתהווה בציר ז'בוטינסקי ובציר בגין עם תחילת העבודות על תחנות הרק"ל.
האם באמת מציאותי (גם טכנית וגם תקציבית) לעבוד על מת"צ/נת"צ שמאלי כאשר בעוד פחות משנה מתוכננות להתחיל העבודות?
האם עבודות על מת"צ/נת"צ שמאלי לא יתנגשו עם עבודות על תחנות הרק"ל?
האם מת"צ/נת"צ כזה יוכל לתפקד ולפעול בזמן העבודות?
האם לא כדאי להשקיע את הכסף בחלופות אחרות ולא בשפיכת עוד כסף על הציר הקדוש שעוד פחות משנה הולך להיות הציר הסתום, לא משנה היכן יהיה בו נת"צ או מת"צ? (למשל, אולי הקמת נת"צים בצירים אחרים?)
האם שני הארגונים החתומים על המסמך ביצעו חשיבה מעמיקה בנושא הזה?
מסכים לחלוטין. אני גם לא כל כך מבין את הטון
המתלהם והמאיים במקום "אנחנו קוראים" או "אנחנו ממליצים". הנה כמה דוגמאות שלדעתי אינן ראויות במסמך של גוף ציבורי, ודאי כזה שאין לו מעמד בחוק להורות למשרד התחבורה:
&nbsp
"אנו דורשים לקבל התחייבות ברורה ללוחות זמנים ליישום השלב השני של הקמת מת"צ שמאלי."
&nbsp
"ב. עד להקמת נת"צ שמאלי, אנו מצפים כי תיאסר חנייה לכל אורכו של הנת"צ וכן ששעות
הפריקה והטעינה יצומצו. "
&nbsp
"ב. אנו מצפים כי המשרד יוביל את הצעת החוק תחבורה ציבורית )תיקוני חקיקה(, התשע"ג – 0200 , )שעברה קריאה ראשונה( שתאפשר אכיפה בנת"צים עם מצלמות על ידי הרשויות המקומיות"
 

אוהדא11

New member
עירית ת"א ניסתה לאסור איסור גורף של חניה

מסכים לחלוטין. אני גם לא כל כך מבין את הטון
המתלהם והמאיים במקום "אנחנו קוראים" או "אנחנו ממליצים". הנה כמה דוגמאות שלדעתי אינן ראויות במסמך של גוף ציבורי, ודאי כזה שאין לו מעמד בחוק להורות למשרד התחבורה:
&nbsp
"אנו דורשים לקבל התחייבות ברורה ללוחות זמנים ליישום השלב השני של הקמת מת"צ שמאלי."
&nbsp
"ב. עד להקמת נת"צ שמאלי, אנו מצפים כי תיאסר חנייה לכל אורכו של הנת"צ וכן ששעות
הפריקה והטעינה יצומצו. "
&nbsp
"ב. אנו מצפים כי המשרד יוביל את הצעת החוק תחבורה ציבורית )תיקוני חקיקה(, התשע"ג – 0200 , )שעברה קריאה ראשונה( שתאפשר אכיפה בנת"צים עם מצלמות על ידי הרשויות המקומיות"
עירית ת"א ניסתה לאסור איסור גורף של חניה
לאורך אבן גבירול וצמצמה את האיסור לשעות מסויימות, אז כיצד רוצים למנוע חניה בז'בוטינסקי
 

davidfainshtein

Member
מנהל
וכן הערות נוספות

הקו האדום המקדים - שרשור לקראת הפעלה
הערב התקבלו במערכת מספר מסמכים הנוגעים להפעלה בעוד פחות משבועיים.
היות ומדובר בנושא חם שמטופל על-ידינו בהרחבה בתקופה זו, אני פותח שרשור מתגלגל חדש לנושא.
בפתח השרשור אני מצרף את מסמך סיכום הפגישה של נציגות הפורום עם נת"ע ומשרד התחבורה לפני כשבועיים.
וכן הערות נוספות
של מרכזת "קהילה נגישה" מרמת גן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה