חלם בתחנת רכבת רעננה דרום

מצב
הנושא נעול.

איליה40

New member
החניון הקטן

אנחנו כנראה חיים ביקומים מקבילים
תחנות הוד השרון וכפר סבא רייקות למדי?!?
עובדתית, לא סובייקטיבית או תחושתית או מחשבתית אלא עובדתית אתה טועה ובאבו אבוה טועה.
לפי הסטטיסטיקות שרמי נק (דמתקרא רמי'ש) ו/או בועז לוי דמתקרא בועז ל מביאים לפה בתחנת הוד השרון (כנראה סוקולוב)
יש 90,000 נוסעים בממוצע חודשי ואילו מראש העין יש 89,000 נוסעים. כלומר טיפ טיפה פחות מאשר מראה"ע.
בתחנת כפ"ס (סביר להניח נורדאו) יש עפ"י אותה הסטטי' 66,000 נוסעים, ובסך הכל משתי התחנות שמרוחקות זו מזו 10 דקות הליכה (או דקה ורבע נסיעה ברכבת) יש כמעט 160,000
נוסעים בחודש, כמעט כפול מאשר מראה"ע.

ולגבי ההגעה ברכב במקום ברכבת לכל מקום. או קיי. חוץ מהפקקים אל תשכח שיש גם בעיות חניה קשות.
אצלנו בעבודה לא כולם מקבלים חניה בחינם. חלק לא מבוטל מן העובדים נאלצים לשלם משהו כמו 300 עד 700 ₪ לחודש עבור הזכות להחנות את מכוניתם.

מי שגר ביישוב הסמוך לאחת מ-35 תחנות רכבת ישראל שאינן במטרופולינים גדולים יכול בנסיעה קצרצרה ברכבו להגיע לרכבת, להחנותו בחיני חינם (או כפי שהמצאתי את הביטוי בחינם חינמוביץ')
ושלאק טרח, לנסוע בלי פקקים ובלי לחפש חניה ובלי לשלם חניה אל העיר הגדולה בה הוא עובד או לומד.

ביום ממוצע אחד כזה, ימי חול א' עד ה' יש בכל רחבי ישראל מעל ל-10,000 איש שונים שנוסעים ברכבם לרכבת, מחנים אותו ולוקחים רכבת ליעד הסופי.
עשרת אלפים איש כאלו בכל יום ויום. ממש לא מדובר על מתי מעט או על פריקים או על מוזרים או על הזויים או על בזויים. אנשים רגילים, הגיוניים, הגונים, נורמטיביים לחלוטי חלוטין.
החניון הקטן
של תחנת הרצלייה ואולי עוד כמה חניות מאולתרות מסביב ממש לא מעידים על כך שכל העיר נוסעת ברכבת. ההפך הוא הנכון - זה מעיד על מיעוטי מעט שבוחרים בפתרון הזה.
 

down under

New member
גם לא כל העיר צריכה לנסוע ברכבת

החניון הקטן
של תחנת הרצלייה ואולי עוד כמה חניות מאולתרות מסביב ממש לא מעידים על כך שכל העיר נוסעת ברכבת. ההפך הוא הנכון - זה מעיד על מיעוטי מעט שבוחרים בפתרון הזה.
גם לא כל העיר צריכה לנסוע ברכבת
א) המונים מגיעים ברגל, באופניים, באוטובוס ובטרמפ "הקפצה" על ידי בן משפה/שכן/חבר.
ב) בעיר כמו הרצליה יש גם מובטלים ויש גם כאלו שלא צריכים בכלל רכבת יען כי הם עובדים באזוה"ת של הרצליה פיתוח, כי הם עובדים בתוך העיר עצמה (בחנות או עסק אחר במרכז העיר),
כי הם עובדים באזוה"ת רעננה או כפ"ס, או כי הם עובדים באזור יקום (יש שם מספר בתי עסק ומקומות תעסוקה) או כי הם עובדים באזוה"ת נתניה דרום שלא כל כך משתלם להגיע אליו ברכבת.


כמה הרצליאנים יש הנוסעים יום יום לת"א? מה האחוז של אלו שעושים זאת ברכבת, בלי קשר לאיך הם מגיעים לתחנת הרכבת, מבין אלו שנוסעים לת"א באוטובוס ובפרייבט?
יש לך מידע מוצק על כך? אם לא, כדאי שלא תדבר בכזו פסקנות. אם כן, אשמח לראות את אותו מידע.
 

איליה40

New member
אם מדברים על כמה עשרות אלפי נסיעות בחודש

גם לא כל העיר צריכה לנסוע ברכבת
א) המונים מגיעים ברגל, באופניים, באוטובוס ובטרמפ "הקפצה" על ידי בן משפה/שכן/חבר.
ב) בעיר כמו הרצליה יש גם מובטלים ויש גם כאלו שלא צריכים בכלל רכבת יען כי הם עובדים באזוה"ת של הרצליה פיתוח, כי הם עובדים בתוך העיר עצמה (בחנות או עסק אחר במרכז העיר),
כי הם עובדים באזוה"ת רעננה או כפ"ס, או כי הם עובדים באזור יקום (יש שם מספר בתי עסק ומקומות תעסוקה) או כי הם עובדים באזוה"ת נתניה דרום שלא כל כך משתלם להגיע אליו ברכבת.


כמה הרצליאנים יש הנוסעים יום יום לת"א? מה האחוז של אלו שעושים זאת ברכבת, בלי קשר לאיך הם מגיעים לתחנת הרכבת, מבין אלו שנוסעים לת"א באוטובוס ובפרייבט?
יש לך מידע מוצק על כך? אם לא, כדאי שלא תדבר בכזו פסקנות. אם כן, אשמח לראות את אותו מידע.
אם מדברים על כמה עשרות אלפי נסיעות בחודש
לתחנה, הרי בשארית היבשה יישארו אלפים בודדים (אם לא פחות מכך) תושבים שנוסעים ברכבת. יש להודות באמת המרה: הרוב המוחלט נוסע ברכבים הפרטיים ויש לו סיבות טובות לכך. ולא שהדלק זול, תחזוקת רכב זה דבר משמח והעמידה בפקקים היא חוויה כייפית. פשוט התחבורה הציבורית בכלל והרכבת בפרט היא בלתי-נוחה ובלתי-יעילה בצורה קיצונית. היא יכולה להתאים נקודתית פה ושם, אבל לא יותר מכך.
 

טנק2

New member
ברעננה המרחקים קצרים ועוברים קווים רבים בלבה

"רמת מינוע גבוהה" זו באמת לא סיבה
הרי אחת המטרות של הרכבת היא להוריד את רמת המינוע באיזורים שהיא מכסה.
ברעננה המרחקים קצרים ועוברים קווים רבים בלבה
ציר אחוזה עמוס בקווי אוטובוס שיאפשרו גישה ל60% מהתושבים לאחת משתי תחנות הרכבת. "הבעיה" היא רק עם השכונות הרחוקות מאחוזה-אזוה"ת, שכונת רסקו, השכונות הקרובות לויצמן, וקרית שרת+לב הפארק.
לגבי אזוה"ת-סביר להניח שקו 7 יספק את הדרישה. מעבר לו, ישנם גם את קו 4,16 ו2 שמגיעים קרוב לאחת משתי תחנות הרכבת, או לאחוזה (4) שממנו ניתן להגיע לאחת משתי התחנות.
לב הפארק-שלושה קווים שיוצאים לאחוזה בתדירות טובה של 10 דקות-רבע שעה לכל היותר. חוץ מזה, לרוב מדובר על מרחק הליכה מאחוזה-כ10 דקות-רבע שעה.
השכונות הסמוכות לויצמן-משרתים אותם קו 2,8,16,4-וכולם מגיעים לאחוזה/לאחת משתי התחנות.

וחוץ מאוטובוסים-זה מרחק של 3-4 ק"מ לכל היותר, אז סביר להניח שניתן יהיה להגיע לתחנה באופניים בקלות.
 

איליה40

New member
אין שום בעיה

ברעננה המרחקים קצרים ועוברים קווים רבים בלבה
ציר אחוזה עמוס בקווי אוטובוס שיאפשרו גישה ל60% מהתושבים לאחת משתי תחנות הרכבת. "הבעיה" היא רק עם השכונות הרחוקות מאחוזה-אזוה"ת, שכונת רסקו, השכונות הקרובות לויצמן, וקרית שרת+לב הפארק.
לגבי אזוה"ת-סביר להניח שקו 7 יספק את הדרישה. מעבר לו, ישנם גם את קו 4,16 ו2 שמגיעים קרוב לאחת משתי תחנות הרכבת, או לאחוזה (4) שממנו ניתן להגיע לאחת משתי התחנות.
לב הפארק-שלושה קווים שיוצאים לאחוזה בתדירות טובה של 10 דקות-רבע שעה לכל היותר. חוץ מזה, לרוב מדובר על מרחק הליכה מאחוזה-כ10 דקות-רבע שעה.
השכונות הסמוכות לויצמן-משרתים אותם קו 2,8,16,4-וכולם מגיעים לאחוזה/לאחת משתי התחנות.

וחוץ מאוטובוסים-זה מרחק של 3-4 ק"מ לכל היותר, אז סביר להניח שניתן יהיה להגיע לתחנה באופניים בקלות.
אין שום בעיה
אני מגיע רגלית מביתי בלב הפארק לאזור טיב טעם היכן שב"ה אמורה לקום התחנה עם פעטוה בת 4 תוך 10 דקות ולבדי תוך 6 דקות. ולא נאלץ לצעוד בשוליים מטונפים של כבישים מסוכנים, אלה בשדרה נעימה וירוקה. דווקא לתחנה המערבית הגישה הרגלית אמורה להיות מצויינת. ולגבי התחנה המזרחית - אם יהיה הצורך לטייל בשולי הכביש או לעשות סיבוב לכפר סבא - יהיה קצת יותר בעייתי.
 

טנק2

New member
יש קווים רבים למסוף רעננה

אין שום בעיה
אני מגיע רגלית מביתי בלב הפארק לאזור טיב טעם היכן שב"ה אמורה לקום התחנה עם פעטוה בת 4 תוך 10 דקות ולבדי תוך 6 דקות. ולא נאלץ לצעוד בשוליים מטונפים של כבישים מסוכנים, אלה בשדרה נעימה וירוקה. דווקא לתחנה המערבית הגישה הרגלית אמורה להיות מצויינת. ולגבי התחנה המזרחית - אם יהיה הצורך לטייל בשולי הכביש או לעשות סיבוב לכפר סבא - יהיה קצת יותר בעייתי.
יש קווים רבים למסוף רעננה
התחנה נמצאת במרחק של 400 מ' ממנו, ולפי מה שהבנתי יהיה קו/שטאל שיכנס לתוך התחנה.
 

3718

Member
קו אוטובוס דרך צומת רעננה בבקרים זה אסון

יש קווים רבים למסוף רעננה
התחנה נמצאת במרחק של 400 מ' ממנו, ולפי מה שהבנתי יהיה קו/שטאל שיכנס לתוך התחנה.
קו אוטובוס דרך צומת רעננה בבקרים זה אסון
יוסיף עוד 30 דקות לנסיעה
 

טנק2

New member
בתוך רעננה!

קו אוטובוס דרך צומת רעננה בבקרים זה אסון
יוסיף עוד 30 דקות לנסיעה
בתוך רעננה!
מאחוזה למסוף רעננה, או לבית לוינשטיין-לתחנה השנייה.
לכל היותר 10 דקות נסיעה באוטובוס.
 

3718

Member
בבקרים זה 15-30 דקות. ראה ההודעה של CITIZENY

בתוך רעננה!
מאחוזה למסוף רעננה, או לבית לוינשטיין-לתחנה השנייה.
לכל היותר 10 דקות נסיעה באוטובוס.
בבקרים זה 15-30 דקות. ראה ההודעה של CITIZENY
בתאוריה זה 10 דקות. בפועל, לעיתים בתחנה צריכים להמתין 10 דקות, לפני שעולים על האוטובוס.

מי שלא נוסע בתח"צ לא יודע עד כמה המציאות שונה מהתאוריה.
 

טנק2

New member
אני נוסע בתח"צ כמעט יום יום

בבקרים זה 15-30 דקות. ראה ההודעה של CITIZENY
בתאוריה זה 10 דקות. בפועל, לעיתים בתחנה צריכים להמתין 10 דקות, לפני שעולים על האוטובוס.

מי שלא נוסע בתח"צ לא יודע עד כמה המציאות שונה מהתאוריה.
אני נוסע בתח"צ כמעט יום יום
ולרוב לא צריך להמתין 10 דקות בשביל לעלות לאוטובוס.
הנה רשימה של הקווים העוברים באחוזה:
1-אחת ל20 דקות
2- 20 דקות-חצי שעה
8-אחת לחצי שעה
9-אחת ל45 דקות
28
29-תדירות שיא של אחת ל5-10 דקות
32-מספר נסיעות ביום
39-
47-אחת לרבע שעה-20 דקות
501-אחת ל5-10 דקות
551-נסיעה בשעה
572-נסיעה-שתיים-שלוש בשעה רוב היום
12 קווים עוברים באחוזה. זה לא מספיק לך? אני נוסע באחוזה יום יום וכמעט אף פעם (אולי בערב/לילה או במוצ"ש/שישי בשעות 2-3) חיכיתי יותר מ10 דקות לאוטובוס.

חוץ מזה, אחוזה מזרח פחות עמוס מאחוזה מערב.
 

3718

Member
בוא נזכור רגע על מה אנו מדברים - רכבת.

אני נוסע בתח"צ כמעט יום יום
ולרוב לא צריך להמתין 10 דקות בשביל לעלות לאוטובוס.
הנה רשימה של הקווים העוברים באחוזה:
1-אחת ל20 דקות
2- 20 דקות-חצי שעה
8-אחת לחצי שעה
9-אחת ל45 דקות
28
29-תדירות שיא של אחת ל5-10 דקות
32-מספר נסיעות ביום
39-
47-אחת לרבע שעה-20 דקות
501-אחת ל5-10 דקות
551-נסיעה בשעה
572-נסיעה-שתיים-שלוש בשעה רוב היום
12 קווים עוברים באחוזה. זה לא מספיק לך? אני נוסע באחוזה יום יום וכמעט אף פעם (אולי בערב/לילה או במוצ"ש/שישי בשעות 2-3) חיכיתי יותר מ10 דקות לאוטובוס.

חוץ מזה, אחוזה מזרח פחות עמוס מאחוזה מערב.
בוא נזכור רגע על מה אנו מדברים - רכבת.
רכבת היא חיה מדויקת, לדוגמא, אפשר לסמוך עליה בדרך כלל שתגיע לתחנה ב 8:20 ויקח לה 20 דקות להגיע לת"א.

אוטובוס בבקרים הוא לא חיה מדויקת, החציה של צומת רעננה בלבד יכולה לקחת 10 דקות בבוקר. כלומר, ההערכה של 15-30 דקות זמן הגעה לתחנת רכבת היא סבירה.

אם רוצים להגיע לרכבת בזמן עם אוטובוס, חייבים לקחת בחשבון את התסריט הגרוע ביותר ולצאת 30 דקות קודם. לעומת זאת, אם היה מסלול הליכה ברגל, אז הזמן היה קבוע בכל מצב, ולא היה צריך לצאת הרבה קודם.
 

טנק2

New member
תלוי במסלול הקו

בוא נזכור רגע על מה אנו מדברים - רכבת.
רכבת היא חיה מדויקת, לדוגמא, אפשר לסמוך עליה בדרך כלל שתגיע לתחנה ב 8:20 ויקח לה 20 דקות להגיע לת"א.

אוטובוס בבקרים הוא לא חיה מדויקת, החציה של צומת רעננה בלבד יכולה לקחת 10 דקות בבוקר. כלומר, ההערכה של 15-30 דקות זמן הגעה לתחנת רכבת היא סבירה.

אם רוצים להגיע לרכבת בזמן עם אוטובוס, חייבים לקחת בחשבון את התסריט הגרוע ביותר ולצאת 30 דקות קודם. לעומת זאת, אם היה מסלול הליכה ברגל, אז הזמן היה קבוע בכל מצב, ולא היה צריך לצאת הרבה קודם.
תלוי במסלול הקו
אבל מכיוון שישנם קווים רבים כל כך, אין צורך להסתמך על נסיעה מסויימת של קו.
יוצאים לאחוזה ופשוט מחכים שם. מכיוון שעוברים שם כל כך הרבה קווים, תוך חמש-10 דקות יעבור שם קו כלשהוא, לכל היותר.
 

3718

Member
5-10 דקות המתנה, וכמה זמן לעבור צומת רעננה?

תלוי במסלול הקו
אבל מכיוון שישנם קווים רבים כל כך, אין צורך להסתמך על נסיעה מסויימת של קו.
יוצאים לאחוזה ופשוט מחכים שם. מכיוון שעוברים שם כל כך הרבה קווים, תוך חמש-10 דקות יעבור שם קו כלשהוא, לכל היותר.
5-10 דקות המתנה, וכמה זמן לעבור צומת רעננה?
תוסיף ל 5-10 דקות המתנה את זמן הנסיעה באחוזה + מעבר צומת רעננה. השונות פה גדולה מאד, וזו הבעיה. ביום פקוק אפשר להיתקע 15 דקות בנסיעה.
 

טנק2

New member
אבל לשם כך ישנו שטאל/קו

5-10 דקות המתנה, וכמה זמן לעבור צומת רעננה?
תוסיף ל 5-10 דקות המתנה את זמן הנסיעה באחוזה + מעבר צומת רעננה. השונות פה גדולה מאד, וזו הבעיה. ביום פקוק אפשר להיתקע 15 דקות בנסיעה.
אבל לשם כך ישנו שטאל/קו
שיוקם בדיוק למטרה זו.
15-20 דקות נסיעה+המתנה, נניח 25 דקות ביום פקוק, ועוד 5 דקות נסיעה בשטאל של 400 המטרים עד לתחנה, כרטוס ועליה לרציף עוד חמש דקות, וכך אנחנו מקבלים חצי שעה-35 דקות הגעה לרכבת, ואולי 25 דקות ביום קצת פחות עמוס.

ולדעתי, המחלף העתידי אמור לפטור אותנו מצומת רעננה השערורייתי, שלא מאפשר היום נסיעה בשני נתיבי כביש 4, צפונה ודרומה, בו זמנית. אלא רק פניה של נתיב אחד ישר+שמאלה, ואז של השני ישר+שמאלה. ואם 531 ייבנה כפי שצריך, עומסי התנועה יעברו מאחוזה מזרח אליו, וכביש 4 ייעשה כביש מהיר-מחלפים עד לצומת פרדסיה. כלומר, זמן הנסיעה באוטובוסים עשוי להתקצר.
 

3718

Member
יקח 30 דקות להגיע לרכבת + 20 דקות נסיעה ברכבת

אבל לשם כך ישנו שטאל/קו
שיוקם בדיוק למטרה זו.
15-20 דקות נסיעה+המתנה, נניח 25 דקות ביום פקוק, ועוד 5 דקות נסיעה בשטאל של 400 המטרים עד לתחנה, כרטוס ועליה לרציף עוד חמש דקות, וכך אנחנו מקבלים חצי שעה-35 דקות הגעה לרכבת, ואולי 25 דקות ביום קצת פחות עמוס.

ולדעתי, המחלף העתידי אמור לפטור אותנו מצומת רעננה השערורייתי, שלא מאפשר היום נסיעה בשני נתיבי כביש 4, צפונה ודרומה, בו זמנית. אלא רק פניה של נתיב אחד ישר+שמאלה, ואז של השני ישר+שמאלה. ואם 531 ייבנה כפי שצריך, עומסי התנועה יעברו מאחוזה מזרח אליו, וכביש 4 ייעשה כביש מהיר-מחלפים עד לצומת פרדסיה. כלומר, זמן הנסיעה באוטובוסים עשוי להתקצר.
יקח 30 דקות להגיע לרכבת + 20 דקות נסיעה ברכבת
בקיצור, יקח 30 דקות להגיע לתחנת רכבת מאחוזה בבקרים + 20 דקות נסיעה ברכבת לתל אביב.

מבין את הגיחוך? עבור ה 1.5 ק"מ של אחוזה+ צומת רעננה תצטרך להקצות 30 דקות עבור המקרה הכי גרוע, עבור ה 20 ק"מ של הרכבת לת"א תצטרך רק 20 דקות.

אם היתה אפשרות הליכה ברגל וכניסה לתחנה מצד רעננה, היה אפשר להוריד הזמן הכולל ב 15 דקות לפחות, והיה אפשר להוריד בהרבה העומס על צומת רעננה.

מישהו כתב פה "חלם".
 

3718

Member
אגב, אין תוכנית מיידית למחלף את צומת רעננה

יקח 30 דקות להגיע לרכבת + 20 דקות נסיעה ברכבת
בקיצור, יקח 30 דקות להגיע לתחנת רכבת מאחוזה בבקרים + 20 דקות נסיעה ברכבת לתל אביב.

מבין את הגיחוך? עבור ה 1.5 ק"מ של אחוזה+ צומת רעננה תצטרך להקצות 30 דקות עבור המקרה הכי גרוע, עבור ה 20 ק"מ של הרכבת לת"א תצטרך רק 20 דקות.

אם היתה אפשרות הליכה ברגל וכניסה לתחנה מצד רעננה, היה אפשר להוריד הזמן הכולל ב 15 דקות לפחות, והיה אפשר להוריד בהרבה העומס על צומת רעננה.

מישהו כתב פה "חלם".
אגב, אין תוכנית מיידית למחלף את צומת רעננה
 

טנק2

New member
אלף, מיד לבנים לצומת רעננה זה 2 ק"מ

יקח 30 דקות להגיע לרכבת + 20 דקות נסיעה ברכבת
בקיצור, יקח 30 דקות להגיע לתחנת רכבת מאחוזה בבקרים + 20 דקות נסיעה ברכבת לתל אביב.

מבין את הגיחוך? עבור ה 1.5 ק"מ של אחוזה+ צומת רעננה תצטרך להקצות 30 דקות עבור המקרה הכי גרוע, עבור ה 20 ק"מ של הרכבת לת"א תצטרך רק 20 דקות.

אם היתה אפשרות הליכה ברגל וכניסה לתחנה מצד רעננה, היה אפשר להוריד הזמן הכולל ב 15 דקות לפחות, והיה אפשר להוריד בהרבה העומס על צומת רעננה.

מישהו כתב פה "חלם".
אלף, מיד לבנים לצומת רעננה זה 2 ק"מ
ב, זה כ20 דקות באוטובוס(כולל המתנה)-בסך הכול 3-4 תחנות.
ג, ברגל משם זה חצי שעה-35 דקות.
האפשרות היחידה שקצרה יותר היא פרייבט. אבל בשביל פרייבט אין טעם להפוך את רחוב ני"לי לחניון, מה גם שזה בכלל לא פיתוח תחבורה ציבורית.
 

3718

Member
משוורץ-אחוזה זה פחות מ 1 ק"מ.

אלף, מיד לבנים לצומת רעננה זה 2 ק"מ
ב, זה כ20 דקות באוטובוס(כולל המתנה)-בסך הכול 3-4 תחנות.
ג, ברגל משם זה חצי שעה-35 דקות.
האפשרות היחידה שקצרה יותר היא פרייבט. אבל בשביל פרייבט אין טעם להפוך את רחוב ני"לי לחניון, מה גם שזה בכלל לא פיתוח תחבורה ציבורית.
משוורץ-אחוזה זה פחות מ 1 ק"מ.
עצם זה שהרבה אנשים יבואו ברגל לתחנה יוריד זמן המעבר של צומת רעננה באופן משמעותי לכולם. יש אוכלוסיה גדולה ברעננה שגרה במרחק של פחות מ 1 ק"מ מהתחנה, למה לא לעשות אותה נגישה להם?

הגישה לא חייבת להיות מרחוב נילי, אפשר לעשות דרך מקבילה לכביש 4 מהצד של אחוזה שתגיע לתחנה , או להמשיך את רחוב פרדס משותף.

אני חוזר על מה שכתבתי קודם, צומת רעננה תשאר פקק בקבוק רציני בבקרים. היא תמנע הגעה זריזה ומדויקת לרכבת.
 

טנק2

New member
אין צורך להאריך שום כביש.

משוורץ-אחוזה זה פחות מ 1 ק"מ.
עצם זה שהרבה אנשים יבואו ברגל לתחנה יוריד זמן המעבר של צומת רעננה באופן משמעותי לכולם. יש אוכלוסיה גדולה ברעננה שגרה במרחק של פחות מ 1 ק"מ מהתחנה, למה לא לעשות אותה נגישה להם?

הגישה לא חייבת להיות מרחוב נילי, אפשר לעשות דרך מקבילה לכביש 4 מהצד של אחוזה שתגיע לתחנה , או להמשיך את רחוב פרדס משותף.

אני חוזר על מה שכתבתי קודם, צומת רעננה תשאר פקק בקבוק רציני בבקרים. היא תמנע הגעה זריזה ומדויקת לרכבת.
אין צורך להאריך שום כביש.
ניתן להגיע ברגל (במרחקים קצרים כאלה של פחות מקילומטר), מה גם שנסיעה ברכב תהיה אולי אפילו ארוכה יותר בגלל השיטוטים אחר חניה.
בשביל זה, במחלף החדש שיקום (הלוא בלי המחלף-איך תבנה תחנה, באוויר? היא אמורה להיות מתחת לכביש 4, במקום שהיום עובר "נתיב האבות"-הכביש ל"מחלף רעננה דרום" הקיים) ניתן יהיה לאפשר מעבר הולכי רגל מרחוב אחוזה ברגל לאורך מדרכה.
גם כיום יש מדרכה, אולם המעבר בצומת עצמה הוא לא רחב. לעומת זאת, ברחוב אחוזה מזרח עצמו, ובהמשכו, ישנה מדרכה רחבה המתאימה להולכי רגל הרוצים להגיע לתחנה. הבעיה היחידה היום היא אי התנועה באמצע כביש 4, שהוא מאוד צר, והקטע שלאחר מכן, לצד המוסך.
 

3718

Member
"ניתן יהיה לאפשר מעבר הולכי רגל מרחוב אחוזה"

אין צורך להאריך שום כביש.
ניתן להגיע ברגל (במרחקים קצרים כאלה של פחות מקילומטר), מה גם שנסיעה ברכב תהיה אולי אפילו ארוכה יותר בגלל השיטוטים אחר חניה.
בשביל זה, במחלף החדש שיקום (הלוא בלי המחלף-איך תבנה תחנה, באוויר? היא אמורה להיות מתחת לכביש 4, במקום שהיום עובר "נתיב האבות"-הכביש ל"מחלף רעננה דרום" הקיים) ניתן יהיה לאפשר מעבר הולכי רגל מרחוב אחוזה ברגל לאורך מדרכה.
גם כיום יש מדרכה, אולם המעבר בצומת עצמה הוא לא רחב. לעומת זאת, ברחוב אחוזה מזרח עצמו, ובהמשכו, ישנה מדרכה רחבה המתאימה להולכי רגל הרוצים להגיע לתחנה. הבעיה היחידה היום היא אי התנועה באמצע כביש 4, שהוא מאוד צר, והקטע שלאחר מכן, לצד המוסך.
"ניתן יהיה לאפשר מעבר הולכי רגל מרחוב אחוזה"

הלוואי.
האם מתוכנן דבר כזה? האם מישהו יודע בכלל איך תראה התחנה החדשה ומאיפה יהיו הכניסות להולכי רגל ? (חוץ מהאמירה הכללית ש"הכניסה מרחוב הפנינה" שזה מאמדוקס).

הרי לכל מטבח שקונים ב 15,000 שקל מקבלים הדמיה תלת מימדית עם מידות מדויקות. פה בונים שתי תחנות רכבת במליארדים ואין שום שרטוטים נגישים ברשת שמתארים מבנה התחנה ודרכי הגישה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה