חלם בתחנת רכבת רעננה דרום

מצב
הנושא נעול.

stratomaximus

New member
קו ראשל"צ מערב-הוד השרון סובל מאיחורים מעטים

גם אם תחנת הסיום תהיה בהרצליה השאלה מה תהיה
תחנת המוצא.
הרכבת תצטרך להגיע למסילת הירקון מתחנת מוצא מסויימת וזו כנראה לא תהיה תחנת הרצליה אלא תחנת משה דיין.
אם הנוסעים מערי השרון יצטרכו להחליף רכבת בהרצליה אז המצב רק יהיה גרוע יותר - גם יצטרכו להמתין לרכבת שמוצאה במשה דיין וגם לאחר מכן יצטרכו להמתין לרכבת נוספת שמוצאה בנתניה או בבנימינה.
לא נשמע לי סביר כל כך, מלבד זאת שהנוסעים בערים הללו יראו בצורך בהחלפה הרעת שירות.
תחנה אחרת שיותר הגיוני שתהיה תחנה סופית ותחנת מוצא הן לרכבות המגיעות ממסילת הירקון והן לרכבות המגיעות ממסילת השרון זו תחנת ראש העין צפון.
יותר הגיוני שהצורך בהחלפה יהיה בנסיעות בין תחנות בני ברק ופתח תקוה לתחנות ערי השרון ולהיפך מאשר בנסיעות לתל אביב וממנה.
כך קו משה דיין יוכל להגיע דרך מסילת הירקון לראש העין ולהיפך בכוון השני וקו הראשונים למשל יוכל להגיע דרך מסילת השרון לראש העין ולהיפך בכוון השני.
אבל לא נראה לי שמתכננים במסגרת הפרויקט את הרחבת תחנת ראש העין צפון.
בעבר דובר על כך שאותה רכבת תגיע ממשה דיין, תחליף מספר בתחנת נורדאו ותמשיך חזרה למשה דיין (לולאה בשני הכוונים).
אם אכן הרכבת תעשה לולאה, אז הנוסעים מתחנות מסילת הירקון ומסילת השרון יהיו חשופים לעיכובים שעלולים להיווצר בדרך.
קו ראשל"צ מערב-הוד השרון סובל מאיחורים מעטים
ובעתיד זה לא אמור להשתנות, אלא אם המצב באיילון יגיע לקצה גבול הקיבולת שלו, כך שכל עיכוב של רכבת בקו יצור פקק בשאר הקווים.
רכבת זו לא אוטובוס שככל שמתארך המסלול שלו, הלו"ז מתבלגן.
רוב התחנות בקו הזה הן תחנות בלעדיות, וחוץ מהקטע בתל אביב, הרכבת נכנסת לכל תחנה ללא הפרעה, ולא תלויה באיחורים של רכבות אחרות שיפנו את המסילה, מה שמקטין את האיחורים למינימום.
 
אבל לאחר שתיפתח מסילת השרון למעשה הקו

קו ראשל"צ מערב-הוד השרון סובל מאיחורים מעטים
ובעתיד זה לא אמור להשתנות, אלא אם המצב באיילון יגיע לקצה גבול הקיבולת שלו, כך שכל עיכוב של רכבת בקו יצור פקק בשאר הקווים.
רכבת זו לא אוטובוס שככל שמתארך המסלול שלו, הלו"ז מתבלגן.
רוב התחנות בקו הזה הן תחנות בלעדיות, וחוץ מהקטע בתל אביב, הרכבת נכנסת לכל תחנה ללא הפרעה, ולא תלויה באיחורים של רכבות אחרות שיפנו את המסילה, מה שמקטין את האיחורים למינימום.
אבל לאחר שתיפתח מסילת השרון למעשה הקו
ייהפך לשני קווים וכמות הרכבות בקטע התל אביבי תוכפל (רכבות שמת"א פונות לבני ברק ואחר כך חוזרות מהרצליה דרומה ורכבות שמת"א ממשיכות להרצליה ואחר כך חוזרות מבני ברק דרומה)..
 

stratomaximus

New member
לא תוכפל, כי לא נראה לי שהלולאה תהיה שלמה.

אבל לאחר שתיפתח מסילת השרון למעשה הקו
ייהפך לשני קווים וכמות הרכבות בקטע התל אביבי תוכפל (רכבות שמת"א פונות לבני ברק ואחר כך חוזרות מהרצליה דרומה ורכבות שמת"א ממשיכות להרצליה ואחר כך חוזרות מבני ברק דרומה)..
לא תוכפל, כי לא נראה לי שהלולאה תהיה שלמה.
לדעתי הקו יסתיים בהרצליה, במקום בכפר סבא, ואז הרכבות יצאו חזרה.
אין היגיון שהקו ימשיך לתל אביב אחרי הרצליה, כי את השירות הזה נותן הקו לבנימינה.
מי שירצה לנסוע מרעננה לתל אביב בלי לעשות סיבוב דרך ראש העין, יסע תחנה או שתיים להרצליה, ושם יחליף לרכבת שתגיע מבנימינה.
 
לא סביר. לפי מה שאתה כותב מי שירצה ליסוע

לא תוכפל, כי לא נראה לי שהלולאה תהיה שלמה.
לדעתי הקו יסתיים בהרצליה, במקום בכפר סבא, ואז הרכבות יצאו חזרה.
אין היגיון שהקו ימשיך לתל אביב אחרי הרצליה, כי את השירות הזה נותן הקו לבנימינה.
מי שירצה לנסוע מרעננה לתל אביב בלי לעשות סיבוב דרך ראש העין, יסע תחנה או שתיים להרצליה, ושם יחליף לרכבת שתגיע מבנימינה.
לא סביר. לפי מה שאתה כותב מי שירצה ליסוע
מתחנה שהיא דרומית לת"א ואין ממנה רכבת ישירה להרצליה (למשל תחנות חולון, בת-ים, משה דיין, יבנה מערב, מודיעין, נתב"ג) לתחנה מערבית על מסילת השרון (אחת מתחנות רעננה) יהיה אמור להחליף פעמיים - גם בת"א וגם בהרצליה. כך גם מי שירצה ליסוע מתחנה שהיא מצפון לבנימינה לתחנות על מסילת השרון יצטרך להחליף פעמים.
לא סביר שהרכבת תבסס את הנסיעות בין תחנות מסילת השרון לתל אביב על החלפה בהרצליה.
ולכן יהיה צורך בהכפלת (או כמעט הכפלת) מספר הרכבות המשרתות את מסילות השרון והירקון בקטע התל אביבי.
בנוסף, תחנת הרצליה אמורה בעתיד לשמש תחנת קצה לרכבות מירושלים.

או שהלולאה תהיה שלמה (לדעתי זו האפשרות הפחות טובה) או שאחת מהתחנות המזרחיות על מסילת השרון או על מסילת הירקון או תחנת ראש העין תהיה תחנת קצה לשני הקווים ואפשרות נוספת היא שתחנת הרצליה אמנם תהיה תחנת קצה לרכבות הפונות מתל אביב למסילת הירקון, אבל תחנת בני ברק תהיה תחנת קצה לרכבות הממשיכות מתל אביב למסילת השרון.

אם הרכבת תעשה את מה שאתה כותב, יהיו תלונות רבות, כולל כתבות סוערות על "חלם - הרכבת חונכת את מסילת השרון ללא רכבות ישירות בין רעננה לתל אביב".
 
נזכרתי בדבר נוסף:

לא סביר. לפי מה שאתה כותב מי שירצה ליסוע
מתחנה שהיא דרומית לת"א ואין ממנה רכבת ישירה להרצליה (למשל תחנות חולון, בת-ים, משה דיין, יבנה מערב, מודיעין, נתב"ג) לתחנה מערבית על מסילת השרון (אחת מתחנות רעננה) יהיה אמור להחליף פעמיים - גם בת"א וגם בהרצליה. כך גם מי שירצה ליסוע מתחנה שהיא מצפון לבנימינה לתחנות על מסילת השרון יצטרך להחליף פעמים.
לא סביר שהרכבת תבסס את הנסיעות בין תחנות מסילת השרון לתל אביב על החלפה בהרצליה.
ולכן יהיה צורך בהכפלת (או כמעט הכפלת) מספר הרכבות המשרתות את מסילות השרון והירקון בקטע התל אביבי.
בנוסף, תחנת הרצליה אמורה בעתיד לשמש תחנת קצה לרכבות מירושלים.

או שהלולאה תהיה שלמה (לדעתי זו האפשרות הפחות טובה) או שאחת מהתחנות המזרחיות על מסילת השרון או על מסילת הירקון או תחנת ראש העין תהיה תחנת קצה לשני הקווים ואפשרות נוספת היא שתחנת הרצליה אמנם תהיה תחנת קצה לרכבות הפונות מתל אביב למסילת הירקון, אבל תחנת בני ברק תהיה תחנת קצה לרכבות הממשיכות מתל אביב למסילת השרון.

אם הרכבת תעשה את מה שאתה כותב, יהיו תלונות רבות, כולל כתבות סוערות על "חלם - הרכבת חונכת את מסילת השרון ללא רכבות ישירות בין רעננה לתל אביב".
נזכרתי בדבר נוסף:
הוספת מסילות שלישית ורביעית בקטע שבין תחנת ת"א אוניברסיטה להרצליה נועדה לצורך הרכבות שיסעו במסילת השרון, כך שגם תוכנית המסילות לוקחת בחשבון שהרכבות ימשיכו ממסילת השרון לתל אביב דרך הרצליה ובכוון ההפוך.
לפי מה שאתה כותב, המסילות השלישית והרביעית בקטע שבין תחנות האוניברסיטה והרצליה לא יהיו בשימוש.
 

down under

New member
כל הקו בארץ, החל מבאר שבע ובעיקר מיבנה מערב

נזכרתי בדבר נוסף:
הוספת מסילות שלישית ורביעית בקטע שבין תחנת ת"א אוניברסיטה להרצליה נועדה לצורך הרכבות שיסעו במסילת השרון, כך שגם תוכנית המסילות לוקחת בחשבון שהרכבות ימשיכו ממסילת השרון לתל אביב דרך הרצליה ובכוון ההפוך.
לפי מה שאתה כותב, המסילות השלישית והרביעית בקטע שבין תחנות האוניברסיטה והרצליה לא יהיו בשימוש.
כל הקו בארץ, החל מבאר שבע ובעיקר מיבנה מערב
ועד ת"א וכמובן השלוחות להוד"ש/כפ"ס ובעתיד לרעננה הוא קו כפול.
מדוע שלולאה כפולה ממשה דיין (דרום ראשון מערב) תיצור בעיות ומדוע שיהיו עיכובים?

כיום הרכבות מבאר שבע מגיעות בזמן, או לכל היותר 2 עד 4 דקות איחור, ואני מדבר על שעות הלחץ בערב, בין 16:00 ל-19:00,
שעות שבעבר היו מועדות ל"פורענות" מבחינת אי עמידה בזמנים.

אז ממשה דיין שיש הרבה פחות מרחק עד לכפ"ס/הוד"ש/רעננה לא אמור להיות שום עיכוב.
לכל היותר בשבוע אחד, בו בכל יממה יש כמה עשרות רכבות בקו הזה, יהיו 5 עד 10 רכבות שיאחרו בעד 10 דקות. ממש ממש לא נורא.
בקיצור, אינני רואה שום סיבה מדוע בפועל מעל ל-90% מהרכבות לא יעמדו בזמנים (או מקסימום עד 5 דקות איחור) ושאר ה-10% ברובן (80% מתוך אותן 10%) האיחור יהיה של פחות מרבע שעה
ורק שני אחוז מכלל הרכבות בכל שבוע יאחרו ביותר מרבע שעה. ממש לא רואה שום סיבה שזה לא יהיה כך או אפילו יותר טוב, 97% מהרכבות עומדות בזמנים.
 

Rubim88

New member
אכן לא סביר לבצע החלפה בהרצליה

לא סביר. לפי מה שאתה כותב מי שירצה ליסוע
מתחנה שהיא דרומית לת"א ואין ממנה רכבת ישירה להרצליה (למשל תחנות חולון, בת-ים, משה דיין, יבנה מערב, מודיעין, נתב"ג) לתחנה מערבית על מסילת השרון (אחת מתחנות רעננה) יהיה אמור להחליף פעמיים - גם בת"א וגם בהרצליה. כך גם מי שירצה ליסוע מתחנה שהיא מצפון לבנימינה לתחנות על מסילת השרון יצטרך להחליף פעמים.
לא סביר שהרכבת תבסס את הנסיעות בין תחנות מסילת השרון לתל אביב על החלפה בהרצליה.
ולכן יהיה צורך בהכפלת (או כמעט הכפלת) מספר הרכבות המשרתות את מסילות השרון והירקון בקטע התל אביבי.
בנוסף, תחנת הרצליה אמורה בעתיד לשמש תחנת קצה לרכבות מירושלים.

או שהלולאה תהיה שלמה (לדעתי זו האפשרות הפחות טובה) או שאחת מהתחנות המזרחיות על מסילת השרון או על מסילת הירקון או תחנת ראש העין תהיה תחנת קצה לשני הקווים ואפשרות נוספת היא שתחנת הרצליה אמנם תהיה תחנת קצה לרכבות הפונות מתל אביב למסילת הירקון, אבל תחנת בני ברק תהיה תחנת קצה לרכבות הממשיכות מתל אביב למסילת השרון.

אם הרכבת תעשה את מה שאתה כותב, יהיו תלונות רבות, כולל כתבות סוערות על "חלם - הרכבת חונכת את מסילת השרון ללא רכבות ישירות בין רעננה לתל אביב".
אכן לא סביר לבצע החלפה בהרצליה
אבל גם לא סביר לבצע החלפה בראש העין, הלולאה צריכה להיות רציפה ולא אמורים להווצר בעיות מיוחדות(לפחות לא לאחר החשמול).
 

cwen

New member
אני די בטוחה שהלולאה כן תהיה שלמה

לא תוכפל, כי לא נראה לי שהלולאה תהיה שלמה.
לדעתי הקו יסתיים בהרצליה, במקום בכפר סבא, ואז הרכבות יצאו חזרה.
אין היגיון שהקו ימשיך לתל אביב אחרי הרצליה, כי את השירות הזה נותן הקו לבנימינה.
מי שירצה לנסוע מרעננה לתל אביב בלי לעשות סיבוב דרך ראש העין, יסע תחנה או שתיים להרצליה, ושם יחליף לרכבת שתגיע מבנימינה.
אני די בטוחה שהלולאה כן תהיה שלמה
תל אביב היא היעד מספר 1, ולא הגיוני להעלות עשרות או אפילו מאות נוסעים על רכבת שכבר מגיעה להרצליה כשהיא עמוסה בנוסעים לתל אביב מהצפון.
הרבה יותר הגיוני שהרכבת מרעננה תמשיך עוד חמש דקות לפחות עד תחנת האוניברסיטה - שהיא יעד ללא מעט אנשים ונקודת החלפה הרבה יותר הגיונית מהרצליה לאלה שרוצים דרומה יותר.
 
אם הרכבת תמשיך מהרצליה עד תחנת האוניברסיטה

אני די בטוחה שהלולאה כן תהיה שלמה
תל אביב היא היעד מספר 1, ולא הגיוני להעלות עשרות או אפילו מאות נוסעים על רכבת שכבר מגיעה להרצליה כשהיא עמוסה בנוסעים לתל אביב מהצפון.
הרבה יותר הגיוני שהרכבת מרעננה תמשיך עוד חמש דקות לפחות עד תחנת האוניברסיטה - שהיא יעד ללא מעט אנשים ונקודת החלפה הרבה יותר הגיונית מהרצליה לאלה שרוצים דרומה יותר.
אם הרכבת תמשיך מהרצליה עד תחנת האוניברסיטה
היא תמשיך גם לתחנות הדרומיות יותר של תל אביב. ת"א אוניברסיטה אינה תחנת קצה לרכבות.
ובכלל הסבירות הגבוהה היא שמשה דיין תהיה תחנת הקצה.
אפשר גם לעשות לולאת 8 כמעט מלאה ובכך גם לחסוך קו נפרד לראשונים - הרכבות יצאו ממשה דיין יסעו עד ת"א אוניברסיטה, משם ימשיכו למסילת הירקון יחזרו לתל אביב דרך מסילת השרון וימשיכו לראשונים ובכוון ההפוך מהראשונים דרך תל אביב למסילת השרון משם למסילת הירקון, חזרה לתל אביב והמשך למשה דיין.
אם וגאשר יושלם הקטע הראשונים - משה דיין, הלולאה תהיה לולאת 8 שלמה המקיפה את גוש דן והשרון הדרומי.
 

אורי404

New member
כנראה תחנת נורדאו

הרכבת בכוון לת"א לא תעשה סיבוב אבל נשאלת
השאלה מה תהיה נקודת המוצא של אותה רכבת.
כיום נקודת המוצא של הרכבת מהוד שרון לת"א היא בהוד השרון.
אם נקודת המוצא של הרכבת תהיה בראשל"צ משה דיין כשבתווך הקטע של המסילה הבודדת באיילון ודי הרבה תחנות בדרך, אז הרכבת לת"א (בשני הכיוונים הן דרך הרצליה והן דרך מסילת הירקון) תהיה חשופה לאי-דיוקים בזמנים.
הרכבת אמנם תגיע מהר יותר מתחנות ערי השרון לת"א אבל אם תחנת המוצא תהיה משה דיין, השאלה מה יקרה בדרך עד אשר תגיע לאותן תחנות.
כנראה תחנת נורדאו
בסיור הפורום במרכז השליטה והבקרה ב-2009, נאמר שתחנה, בה יהיה שינוי נסיעה בקו המעגלי תהיה תחנת נורדאו.
זה כאמור היה לפני קרוב לחמש שנים. כך, שיש אפשרות, שמאז השתנו התכניות או שיהיה שינוי בזה.
 

אורי404

New member
תחנת רעננה-דרום עשויה להיות שימושית מאוד

אין רכבת לרעננה, למרות שעל שמה שתי תחנות
הרכבת חולפת על פני כל רעננה בלי לעצור.
רעננה דרום תהיה תחנה שוממה, תושבי כפר סבא לא צריכים אותה, תושבי הוד השרון לא צריכים אותה, לתושבי רעננה היא רחוקה.
רעננה מערב תהיה תחנה שתשרת את תושבי הרצליה: שכונות גן ראשל, גבעת עדה, מגדלי אשרמן למינהם, וכל תושבי הרצליה צפון והרצליה מזרח ויש הרבה כאלה. לתושבי רעננה התחנה הזאת גם לא נגישה.
רעננה לא תקבל רכבת. עצם העובדה שהרכבת לא עוברת במסלול תת קרקעי מתחת לרחוב אחוזה אלא במסלול בדרום העיר חרצה את גורלה.
רעננה דרום תהיה תחנת דימונה של איזור השרון.
תחנת רעננה-דרום עשויה להיות שימושית מאוד
בין היתר תהיה קרובה למתחם "אמדוקס",שכולל בתוכו מקומות תעסוקה רבים.
התחנה תהיה גם קרובה, יחסית לאזור בתי המשפט וההוצאה לפועל בכפר סבא. בנוסף היא תהיה קרובה מאוד לאזורי מגורים שונים של כפר סבא ושל רעננה, בהליכה ולאזורים נוספים בנסיעה קצרה באוטובוס, במכונית או באופניים.
אני מסכים איתך, שהיה צריך להקים תחנת רכבת נוספת בין שתי תחנות רעננה העתידיות. אני מסכים איתך, שגם כנראה תהיה בעיית נגישות מתחנת רעננה-מערב לאזורים שונים של רעננה. "כנראה", משום שאינני מכיר היטב את התכנית להקמת הזו.
לגבי רכבת במסלול תת-קרקעי או מעל לקרקע ברעננה; בשביל זה יש רכבת קלה ולא "רכבת כבדה" של הקו העתידי, עליו אנו כותבים.
 

איליה40

New member
ככול הידוע לי

תחנת רעננה-דרום עשויה להיות שימושית מאוד
בין היתר תהיה קרובה למתחם "אמדוקס",שכולל בתוכו מקומות תעסוקה רבים.
התחנה תהיה גם קרובה, יחסית לאזור בתי המשפט וההוצאה לפועל בכפר סבא. בנוסף היא תהיה קרובה מאוד לאזורי מגורים שונים של כפר סבא ושל רעננה, בהליכה ולאזורים נוספים בנסיעה קצרה באוטובוס, במכונית או באופניים.
אני מסכים איתך, שהיה צריך להקים תחנת רכבת נוספת בין שתי תחנות רעננה העתידיות. אני מסכים איתך, שגם כנראה תהיה בעיית נגישות מתחנת רעננה-מערב לאזורים שונים של רעננה. "כנראה", משום שאינני מכיר היטב את התכנית להקמת הזו.
לגבי רכבת במסלול תת-קרקעי או מעל לקרקע ברעננה; בשביל זה יש רכבת קלה ולא "רכבת כבדה" של הקו העתידי, עליו אנו כותבים.
ככול הידוע לי
לא מקימים תחנות רכבת במרחק קטן מ-1.5-2 קילומטר אחת לשנייה. לכן אין זה נראה סביר שיקימו תחנה שלישית ברעננה. לפי הבנתי תחנת רעננה דרום גם לא כ"כ פונה לתושבי רעננה עצמה, כי כאמור רמת המינועם גבוה, כאשר מספרם נמוך יחסית (צפיפות נמוכה), אלה לתושבים מערים אחרות שיגיעו לאזורי תעסוקה ברעננה. ואילו התחנה המערבית כן אמורה להיות נגישה רגלית לתושבי רעננה, כן מאזור 2005 וקריית גנים מחד, וכן מלב הפארק מאידך.
 

Rubim88

New member
לא רק שבונים במרחקים כאלו

ככול הידוע לי
לא מקימים תחנות רכבת במרחק קטן מ-1.5-2 קילומטר אחת לשנייה. לכן אין זה נראה סביר שיקימו תחנה שלישית ברעננה. לפי הבנתי תחנת רעננה דרום גם לא כ"כ פונה לתושבי רעננה עצמה, כי כאמור רמת המינועם גבוה, כאשר מספרם נמוך יחסית (צפיפות נמוכה), אלה לתושבים מערים אחרות שיגיעו לאזורי תעסוקה ברעננה. ואילו התחנה המערבית כן אמורה להיות נגישה רגלית לתושבי רעננה, כן מאזור 2005 וקריית גנים מחד, וכן מלב הפארק מאידך.
לא רק שבונים במרחקים כאלו
אפילו במרחקים קטנים יותר בלב מערכת פרברית, וזה אחד המאפיינים שלה.
 

3718

Member
המרחק בין כ"ס נורדאו להוד"ש סוקולוב הוא 1 ק"מ

לא רק שבונים במרחקים כאלו
אפילו במרחקים קטנים יותר בלב מערכת פרברית, וזה אחד המאפיינים שלה.
המרחק בין כ"ס נורדאו להוד"ש סוקולוב הוא 1 ק"מ
זה עושה דלוג הרכבת מעל רעננה די בולט.

התרוץ ש"יש רמת מינוע גבוה" לתושבי רעננה לא מקובל עלי.
 

cwen

New member
"רמת מינוע גבוהה" זו באמת לא סיבה

המרחק בין כ"ס נורדאו להוד"ש סוקולוב הוא 1 ק"מ
זה עושה דלוג הרכבת מעל רעננה די בולט.

התרוץ ש"יש רמת מינוע גבוה" לתושבי רעננה לא מקובל עלי.
"רמת מינוע גבוהה" זו באמת לא סיבה
הרי אחת המטרות של הרכבת היא להוריד את רמת המינוע באיזורים שהיא מכסה.
 

down under

New member
ממש לא בטוח שאת צודקת

"רמת מינוע גבוהה" זו באמת לא סיבה
הרי אחת המטרות של הרכבת היא להוריד את רמת המינוע באיזורים שהיא מכסה.
ממש לא בטוח שאת צודקת
המטרה של רכבת היא כפולה: הובלת מסה ענקית של בני אדם בזמנים קצובים וקצרים יחסית לתוך המטרופולינים הגדולים (קרי הובלת נוסעים בשעות הלחץ אל העבודה וממנה),
צמצום כניסת כלי רכב פרטיים אל אותם מטרופולינים.

אם המטרה צמצום כלל רמת מינוע בכל המדינה הרי שלא היו בונים חניונים גדולים וחינמיים בתחנות שמחוץ למטרופולינים, כגון תחנות נתניה, הרצליה, ראש העין, חדרה, אשקלון וכו'.
 

איליה40

New member
מה שמביא אותי למסקנות כאלה

"רמת מינוע גבוהה" זו באמת לא סיבה
הרי אחת המטרות של הרכבת היא להוריד את רמת המינוע באיזורים שהיא מכסה.
מה שמביא אותי למסקנות כאלה
הוא חוסר עניין (יחסי כמובן) בתחבורה ציבורית מצד הציבור הרענני. תחבורה זו אומנם גרועה מחד, אך מאידך גם חצי ריקה. קשה למצוא ברעננה את התמונות המוכרות ממקומות אחרים של מאסות של נוסעים המסתערים על האוטובוסים, נוסעים עומדים בדוחק, וכדומה. וכפי שלא מסתערים על אוטובוסים, סביר להניח שלא יסתערו גם על רכבות. לכן אני מניח שהתחנה במזרח העיר תשרת בעיקר את המגיעים לאזורי התעסוקה ואילו במזרח העיר - בעיקר את תושבי צפון הרצלייה, ולא משנה אם תהיה נגישות כזו או אחרת. ויתכן מאוד שהמתכננים רואים את הנושא באופן זה גם.
 

down under

New member
"הוכחה" (במרכאות כפולות, אם כי גם בעצם

מה שמביא אותי למסקנות כאלה
הוא חוסר עניין (יחסי כמובן) בתחבורה ציבורית מצד הציבור הרענני. תחבורה זו אומנם גרועה מחד, אך מאידך גם חצי ריקה. קשה למצוא ברעננה את התמונות המוכרות ממקומות אחרים של מאסות של נוסעים המסתערים על האוטובוסים, נוסעים עומדים בדוחק, וכדומה. וכפי שלא מסתערים על אוטובוסים, סביר להניח שלא יסתערו גם על רכבות. לכן אני מניח שהתחנה במזרח העיר תשרת בעיקר את המגיעים לאזורי התעסוקה ואילו במזרח העיר - בעיקר את תושבי צפון הרצלייה, ולא משנה אם תהיה נגישות כזו או אחרת. ויתכן מאוד שהמתכננים רואים את הנושא באופן זה גם.
"הוכחה" (במרכאות כפולות, אם כי גם בעצם
בלי מרכאות, כלומר סוג של באמת הוכחה) לכך שאתה טועה מהוות תחנות הרכבת הבאות:
משה דיין והראשונים בעיר ראשל"ץ
להבים רהט
תל אביב האונ' מרכז הירידים
ראש העין צפון

בכל התחנות הללו יש הרבה מאוד משתמשים וכולן הם באזורים בהם הציבור הוא לא בדיוק חולה אוטובוסים, קרי ציבור שבד"כ מתרחק כמו מאש מאוטובוסים.
כשאני מדבר על ת"א האונ' כוונתי לתושבי שכונות עבר הירקון הצפון מזרחי, שנחשבות למבוססות מאוד והם מרבים להשתמש בתחנה זו.
כמו כן גם תושבי ראשון לא בדיוק מרבים להשתמש באוטובוסים וראה זה פלא, משתי תחנות הרכבת של עירם יש כמה אלפי נוסעים ביום.

גם תושבי זכרון יעקב מרבים להשתמש בתחנת בנימינה בנוסעם להרצליה ולת"א. וזכרון הוא ישוב יוקרתי שגם כן לא בדיוק נמנה על היישובים בהם מרבים לנסוע באוטובוס.

אין שום סיבה שרעננה תהיה שונה.
זה לא שמדובר על סביון או כפר שמריהו או הרצליה פיתוח. ואפרופו ישובים כאלו, מקיסריה יש נוסעים ברכבת. אפילו יוממים.
לא הרבה בכמות וגם לא באחוזים מכלל הקיסריאניים, אבל יש. אז בטח ובטח שמרעננה יהיו גם יהיו נוסעים ברכבת.
 

איליה40

New member
לא הוכחה, רק ניחוש

"הוכחה" (במרכאות כפולות, אם כי גם בעצם
בלי מרכאות, כלומר סוג של באמת הוכחה) לכך שאתה טועה מהוות תחנות הרכבת הבאות:
משה דיין והראשונים בעיר ראשל"ץ
להבים רהט
תל אביב האונ' מרכז הירידים
ראש העין צפון

בכל התחנות הללו יש הרבה מאוד משתמשים וכולן הם באזורים בהם הציבור הוא לא בדיוק חולה אוטובוסים, קרי ציבור שבד"כ מתרחק כמו מאש מאוטובוסים.
כשאני מדבר על ת"א האונ' כוונתי לתושבי שכונות עבר הירקון הצפון מזרחי, שנחשבות למבוססות מאוד והם מרבים להשתמש בתחנה זו.
כמו כן גם תושבי ראשון לא בדיוק מרבים להשתמש באוטובוסים וראה זה פלא, משתי תחנות הרכבת של עירם יש כמה אלפי נוסעים ביום.

גם תושבי זכרון יעקב מרבים להשתמש בתחנת בנימינה בנוסעם להרצליה ולת"א. וזכרון הוא ישוב יוקרתי שגם כן לא בדיוק נמנה על היישובים בהם מרבים לנסוע באוטובוס.

אין שום סיבה שרעננה תהיה שונה.
זה לא שמדובר על סביון או כפר שמריהו או הרצליה פיתוח. ואפרופו ישובים כאלו, מקיסריה יש נוסעים ברכבת. אפילו יוממים.
לא הרבה בכמות וגם לא באחוזים מכלל הקיסריאניים, אבל יש. אז בטח ובטח שמרעננה יהיו גם יהיו נוסעים ברכבת.
לא הוכחה, רק ניחוש
לגבי תחנת האוניברסיטה - אכן ישנה שם תנועת נוסעים ערה. אבל אלו בעיקר הסטודנטים והחיילים מבסיס הסמוך. ולגבי התחנות כפר סבא והוד השרון - הן ריקות למדי. ע"פ התרשמותי מרבית הנוסעים מגיעים בכלל לראש העין, תחנה שהיא בעייתית בלשון העדינה. כי הרי ע"מ להגיע משם לעיר רגלית צריך לצעוד בשולי כביש 444 הידוע לשמצה, לחצות צומת קסם וכל הרמזורים מסביב - תענוג מאוד ארוך ומאוד מפוקפק.

וזה מביא לבעיית היסוד של הרכבת בישראל. היא לא בנויה בקונספט של רכבת פרברים אלה רכבת בינעירונית. כזאת שנוסעת מברלין למוסקווה ומשם לפקין. כמובן שמנסים להרחיק רכבת מעין זו ממרכזי הערים (וטוב שכך), אבל כתוצאה היא במידה רבה מאבדת מהרלוונטיות. ובאמת - מה הטעם ברכבת שאליה צריך להגיע ברכב? אז אפשר כבר להגיע ברכב לכל מקום. וכך מרבית האוכלוסייה עושה. ויש רק אחוז קטן של פריקים שמגיעים שמחנים את הרכב בחניון של הרכבת ומשתמשים בה. אני אגב הייתי בין הפריקים אילו הדבר היה עוזר לי. וגם הייתי נוסע באוטובוס, אילו היה כזה. אך לצערי למקום העבודה שלי זה לא רלוונטי, מה שמאלץ אותי לנהוג, דבר שאני שונא אותו ומפחד ממנו. ואין כל בעיה אגב גם כיום לחנות בהרצלייה ולהמשיך משם. אך אשתי, שתהיה בריאה, והיא עובדת בגבעתיים ומאוד סובלת מהפקקים לא קונה את בפתרון. עד שהיא תידחף לרכבת, תיצא משם, תמתין לאוטובוס, תידחף, תיצא, עדיף לטענתה כבר לעמוד בפקק. והיא סבורה אגב שמחיר הנסיעה לא יצא זול יותר.
 

down under

New member
אנחנו כנראה חיים ביקומים מקבילים

לא הוכחה, רק ניחוש
לגבי תחנת האוניברסיטה - אכן ישנה שם תנועת נוסעים ערה. אבל אלו בעיקר הסטודנטים והחיילים מבסיס הסמוך. ולגבי התחנות כפר סבא והוד השרון - הן ריקות למדי. ע"פ התרשמותי מרבית הנוסעים מגיעים בכלל לראש העין, תחנה שהיא בעייתית בלשון העדינה. כי הרי ע"מ להגיע משם לעיר רגלית צריך לצעוד בשולי כביש 444 הידוע לשמצה, לחצות צומת קסם וכל הרמזורים מסביב - תענוג מאוד ארוך ומאוד מפוקפק.

וזה מביא לבעיית היסוד של הרכבת בישראל. היא לא בנויה בקונספט של רכבת פרברים אלה רכבת בינעירונית. כזאת שנוסעת מברלין למוסקווה ומשם לפקין. כמובן שמנסים להרחיק רכבת מעין זו ממרכזי הערים (וטוב שכך), אבל כתוצאה היא במידה רבה מאבדת מהרלוונטיות. ובאמת - מה הטעם ברכבת שאליה צריך להגיע ברכב? אז אפשר כבר להגיע ברכב לכל מקום. וכך מרבית האוכלוסייה עושה. ויש רק אחוז קטן של פריקים שמגיעים שמחנים את הרכב בחניון של הרכבת ומשתמשים בה. אני אגב הייתי בין הפריקים אילו הדבר היה עוזר לי. וגם הייתי נוסע באוטובוס, אילו היה כזה. אך לצערי למקום העבודה שלי זה לא רלוונטי, מה שמאלץ אותי לנהוג, דבר שאני שונא אותו ומפחד ממנו. ואין כל בעיה אגב גם כיום לחנות בהרצלייה ולהמשיך משם. אך אשתי, שתהיה בריאה, והיא עובדת בגבעתיים ומאוד סובלת מהפקקים לא קונה את בפתרון. עד שהיא תידחף לרכבת, תיצא משם, תמתין לאוטובוס, תידחף, תיצא, עדיף לטענתה כבר לעמוד בפקק. והיא סבורה אגב שמחיר הנסיעה לא יצא זול יותר.
אנחנו כנראה חיים ביקומים מקבילים
תחנות הוד השרון וכפר סבא רייקות למדי?!?
עובדתית, לא סובייקטיבית או תחושתית או מחשבתית אלא עובדתית אתה טועה ובאבו אבוה טועה.
לפי הסטטיסטיקות שרמי נק (דמתקרא רמי'ש) ו/או בועז לוי דמתקרא בועז ל מביאים לפה בתחנת הוד השרון (כנראה סוקולוב)
יש 90,000 נוסעים בממוצע חודשי ואילו מראש העין יש 89,000 נוסעים. כלומר טיפ טיפה פחות מאשר מראה"ע.
בתחנת כפ"ס (סביר להניח נורדאו) יש עפ"י אותה הסטטי' 66,000 נוסעים, ובסך הכל משתי התחנות שמרוחקות זו מזו 10 דקות הליכה (או דקה ורבע נסיעה ברכבת) יש כמעט 160,000
נוסעים בחודש, כמעט כפול מאשר מראה"ע.

ולגבי ההגעה ברכב במקום ברכבת לכל מקום. או קיי. חוץ מהפקקים אל תשכח שיש גם בעיות חניה קשות.
אצלנו בעבודה לא כולם מקבלים חניה בחינם. חלק לא מבוטל מן העובדים נאלצים לשלם משהו כמו 300 עד 700 ₪ לחודש עבור הזכות להחנות את מכוניתם.

מי שגר ביישוב הסמוך לאחת מ-35 תחנות רכבת ישראל שאינן במטרופולינים גדולים יכול בנסיעה קצרצרה ברכבו להגיע לרכבת, להחנותו בחיני חינם (או כפי שהמצאתי את הביטוי בחינם חינמוביץ')
ושלאק טרח, לנסוע בלי פקקים ובלי לחפש חניה ובלי לשלם חניה אל העיר הגדולה בה הוא עובד או לומד.

ביום ממוצע אחד כזה, ימי חול א' עד ה' יש בכל רחבי ישראל מעל ל-10,000 איש שונים שנוסעים ברכבם לרכבת, מחנים אותו ולוקחים רכבת ליעד הסופי.
עשרת אלפים איש כאלו בכל יום ויום. ממש לא מדובר על מתי מעט או על פריקים או על מוזרים או על הזויים או על בזויים. אנשים רגילים, הגיוניים, הגונים, נורמטיביים לחלוטי חלוטין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה