חלם בתחנת רכבת רעננה דרום

מצב
הנושא נעול.

טנק2

New member
הוא דו מסלולי לאורך כל הדרך, +שביל אופניים

רחוב בן גוריון ברעננה יועד לציר ראשי מימים
ימימה. הוא דו-מסלולי (אומנם עם נתיב אחד בלבד לכל כיוון בגלל חניה) עד לאוסטרובסקי, וניתן בקלות לראות את ההכנה למסלול נוסף מדרום לשם. במקור היה אמור להיות מחלף בין הרחוב לדרך 531 וכן תחנת רכבת בקרבת מקום, אך כנראה שהתכניות הללו נגנזו לעת עתה.
הוא דו מסלולי לאורך כל הדרך, +שביל אופניים
מאוסטרובסקי לפרדס משותף, וגם עובר שם קו 8 (בתדירות נמוכה אמנם, של אחת לחצי שעה מ8 עד 6) לכיוון מרכז העיר-עירייה, מרכז גירון, יד לבנים.
 

טנק2

New member
*דו כיווני

הוא דו מסלולי לאורך כל הדרך, +שביל אופניים
מאוסטרובסקי לפרדס משותף, וגם עובר שם קו 8 (בתדירות נמוכה אמנם, של אחת לחצי שעה מ8 עד 6) לכיוון מרכז העיר-עירייה, מרכז גירון, יד לבנים.
*דו כיווני
 

טנק2

New member
סללו, סללו.

סללו כבר את המסלול המערבי שלו בין אוסטרובסקי
לפרדס משותף? או שמה הוא דו כיווני אבל עדיין עם מסלול בודד?
סללו, סללו.
אפילו הוסיפו שביל אופניים לצדו, שאני מקווה שיתחבר למסלול הקצר באחוזה מיד לבנים עד לעירייה
 

אורי404

New member
הייתה התנגדות, אבל לא של כל התושבים

זה לא ממש טריוויאלי
תושבי דרום רעננה גם כך התנגדו לתוואי הכביש והמסילה ונאבקו שהתוואי יהיה תת-קרקעי.
תכנון להקמת תחנה מדרום לדרום רעננה יוביל להתנגדויות רבות של תושבים שיתנגדו לכך שרחובותיהם השקטים יהפכו לדרכי גישה לתחנת רכבת.
כשמציגים את התמונה שהרכבות יחלפו מדרום לרעננה מקצה לקצה מבלי לעצור בה צריך לזכור גם את הנקודה הזו.
כל אחד ירצה תחנת רכבת קרובה ונוחה לו עד אשר זה מגיע לפגיעה בסביבת ביתו.
אף אחד לא ירצה שהרחוב השקט בו הוא גר יהפוך לדרך גישה ראשית עבור כלי רכב פרטיים ואוטובוסים לתחנת רכבת.
שתי התחנות שכן מוקמות מוקמות כך שהגישה אליהן לא תהיה מתוך שכונות מגורים.
הייתה התנגדות, אבל לא של כל התושבים
לדעתי גם לא של הרבה מתושבי רעננה-דרום, אלא לחלק קטן יחסית.
חלק קטן עם לא מעט
ושחושב, שהוא קרוב לשלטון. אבל אותו חלק ממש לא מעיד על כלל תושבי רעננה ואפילו לא על תושבי דרום רעננה.
אותו אזור תחנה, שאני כותב עליו, אין ממש צורך בנסיעה באוטובוס או במכונית, שכן התחנה הזו הייתה קרובה בהליכה לרחוב אחוזה וכמובן לאזורי המגורים, שדרומית לאחוזה.
אני עצמי גרתי בעבר בכפר סבא בדירות, שקרובות לתחנת רכבת וגם כיום אני גר קרוב לשם בהליכה. זהו יתרון גדול, מאשר צורך בנסיעה נוספת לשם. בין אם הייתה תחנה ליד או שלא היו מקימים, גם ככה היה רעש. את קטרי הדיזל שומעים היטב. בעבר פעלו יותר קרונועי IC3, שלא הורגש הרעש שלהם והיה הבדל גדול.
אם כיום העדפה היא, שלא תפעל רכבת בכלל או שיפעלו קטרי הדיזל הרועשים, אעדיף את האפשרות השנייה. כמובן יהיה עדיף, שיפעלו קרונועים או שתהיה התקדמות לרכבת חשמלית.
 
גם במרחק של פחות מחצי ק"מ רבים יעדיפו רכב

הייתה התנגדות, אבל לא של כל התושבים
לדעתי גם לא של הרבה מתושבי רעננה-דרום, אלא לחלק קטן יחסית.
חלק קטן עם לא מעט
ושחושב, שהוא קרוב לשלטון. אבל אותו חלק ממש לא מעיד על כלל תושבי רעננה ואפילו לא על תושבי דרום רעננה.
אותו אזור תחנה, שאני כותב עליו, אין ממש צורך בנסיעה באוטובוס או במכונית, שכן התחנה הזו הייתה קרובה בהליכה לרחוב אחוזה וכמובן לאזורי המגורים, שדרומית לאחוזה.
אני עצמי גרתי בעבר בכפר סבא בדירות, שקרובות לתחנת רכבת וגם כיום אני גר קרוב לשם בהליכה. זהו יתרון גדול, מאשר צורך בנסיעה נוספת לשם. בין אם הייתה תחנה ליד או שלא היו מקימים, גם ככה היה רעש. את קטרי הדיזל שומעים היטב. בעבר פעלו יותר קרונועי IC3, שלא הורגש הרעש שלהם והיה הבדל גדול.
אם כיום העדפה היא, שלא תפעל רכבת בכלל או שיפעלו קטרי הדיזל הרועשים, אעדיף את האפשרות השנייה. כמובן יהיה עדיף, שיפעלו קרונועים או שתהיה התקדמות לרכבת חשמלית.
גם במרחק של פחות מחצי ק"מ רבים יעדיפו רכב
אפילו לנסיעות קצרות יותר יהיו שיסעו מהבית לתחנה אם תהיה חנייה.
 

אורי404

New member
יש ויש

גם במרחק של פחות מחצי ק"מ רבים יעדיפו רכב
אפילו לנסיעות קצרות יותר יהיו שיסעו מהבית לתחנה אם תהיה חנייה.
יש ויש
ועדיין יש כאלה, שבמרחק של פחות מקילומטר הולכים לתחנה ברגל או רוכבים באופניים.
כעת גם, כשאפשר להכניס אופניים בחלק מהנסיעות ברכבת, אז זה יותר טוב לרוכבים.
 

Rubim88

New member
למה שתהיה חנייה?

גם במרחק של פחות מחצי ק"מ רבים יעדיפו רכב
אפילו לנסיעות קצרות יותר יהיו שיסעו מהבית לתחנה אם תהיה חנייה.
למה שתהיה חנייה?
אין שום סיבה לבזבז מקום על חנייה בתחנה כזו, מי שרוצה להשתמש גם ברכב יכול לעשות זאת בתחנות אחרות.
 

Rubim88

New member
בנוסף למה שאלן ואורי רשמו

זה לא ממש טריוויאלי
תושבי דרום רעננה גם כך התנגדו לתוואי הכביש והמסילה ונאבקו שהתוואי יהיה תת-קרקעי.
תכנון להקמת תחנה מדרום לדרום רעננה יוביל להתנגדויות רבות של תושבים שיתנגדו לכך שרחובותיהם השקטים יהפכו לדרכי גישה לתחנת רכבת.
כשמציגים את התמונה שהרכבות יחלפו מדרום לרעננה מקצה לקצה מבלי לעצור בה צריך לזכור גם את הנקודה הזו.
כל אחד ירצה תחנת רכבת קרובה ונוחה לו עד אשר זה מגיע לפגיעה בסביבת ביתו.
אף אחד לא ירצה שהרחוב השקט בו הוא גר יהפוך לדרך גישה ראשית עבור כלי רכב פרטיים ואוטובוסים לתחנת רכבת.
שתי התחנות שכן מוקמות מוקמות כך שהגישה אליהן לא תהיה מתוך שכונות מגורים.
בנוסף למה שאלן ואורי רשמו
וחוץ מזה שהתנגדות של תושבים מסויימים לא קשורה לזה שהתחנה טריוויאלית מבחינה תחבורתית ונמצאת במרחק הנכון בין 2 תחנות פרבריות נוספות, התחנה הזו בניגוד ל2 האחרות לא נמצאת על דרך ראשית ולכן אין גם שום סיבה שיגיעו אליה קווי אוטובוסים, היא אמורה לשרת רק את התושבים שמתגוררים ברדיוס בגודל של חצי המרחק בין התחנות האחרות ממנה.
 

טנק2

New member
נניח מול רחוב בן גוריון הראשי.

גם נכון יהיה להקים תחנה נוספת
שתהיה בין תחנת רעננה-דרום לתחנת רעננה-מערב. למשל באזור מחלף חן.
תחנה זו, תהיה קרובה במרחק הליכה מרחוב אחוזה הראשי.
נניח מול רחוב בן גוריון הראשי.
הליכה לאורכו מובילה למרכז העיר-יד לבנים וכדומה-עניין של כ10 דקות עד רבע שעה (750 מטר עד סוף הרחוב, ועוד קצת בתחנה, שאי אפשר למקם בין הבתים.
 

בוב5555

New member
אפשר להעביר מסילה כבדה באמצע עיר - תת קרקעית

באותה המידה אני יכול לשאול לגבי מיקום המסילה
המסילה כולה ולא רק התחנה. ברור שהיו יותר משתמשים אם המסילה הייתה עוברת לאורך רחוב אחוזה למשל. ברור שזה לא יתכן, אני רק מציג את זה כדוגמה. בסופו של דבר מיקום התחנה מוכתב על ידי המסילה ואף אחד לא יעביר מסילה כבדה באמצע עיר.

איפה היית ממקם את התחנה או את המסילה? אולי אני פשוט רגיל מדי לתוכנית הקיימת אבל קשה לי לדמיין מיקום שהוא טוב יותר מהותית ועדיין אפשרי
אפשר להעביר מסילה כבדה באמצע עיר - תת קרקעית
 

Rubim88

New member
עם הרבה כסף אפשר לעשות הכל

אפשר להעביר מסילה כבדה באמצע עיר - תת קרקעית
עם הרבה כסף אפשר לעשות הכל
אם במנהרה/שיקוע/גשר עילי - רכבת פרברית מודרנית לא שונה בהרבה מרק"ל. הבעיה שהתכנון של העיר לא לקח את זה בחשבון ולכן כיום צריך להסתדר עם מה שיש כולל המסגרת הכספית.
 

3718

Member
גשר כזה יאפשר לא לחצות את צומת רעננה בבוקר

לא שיפור גדול
על פי המדידות שלך, נראה שקיצרת הליכה של 400 מטר להליכה של 300 מטר. הגשר לרעננה הוא נחמד אבל הקצה של הגשר שנכנס לעיר הוא לא מקום מרכזי בכלל. ברור שגשר כזה ישפר את הנגישות לתחנה אבל מספר האנשים שזה יעזור להם לא כל כך גדול
גשר כזה יאפשר לא לחצות את צומת רעננה בבוקר
וזה כבר יתרון גדול.
 

32103210

New member
תמים מי שחושב ,שמרחוב נילי השקט ,אנשים יבואו

אחד משלושת הפתרונות שאני הצעתי
גשר ממבנה התחנה לרעננה.

גשר כזה היה מכניס אלפי תושבים למרחק הליכה מתחנת הרכבת
תמים מי שחושב ,שמרחוב נילי השקט ,אנשים יבואו
ברגל,,,,.
אם יהיה גשר להולכי רגל מכוון רחוב נילי,רוב נילי יהפוך להיות תחנת הורדה לכל הרכבים שמביאים את "הולכי הרגל ",,,,,
שלא נדבר על כך ,"שהולכי הרגל " ממש יחנו שם,,,,
הנזק שייגרם לתושבי רחוב נילי והרחובות הסמוכים גדול מהתועלת ,שלא נדבר על עלות הביצוע ,והעניין ששלב התכנון-ההתנגדויות הסתיים ממש מזמן.
 

3718

Member
לא חייבים נילי. אפשר לעשות דרך מקבילה לגהה.

תמים מי שחושב ,שמרחוב נילי השקט ,אנשים יבואו
ברגל,,,,.
אם יהיה גשר להולכי רגל מכוון רחוב נילי,רוב נילי יהפוך להיות תחנת הורדה לכל הרכבים שמביאים את "הולכי הרגל ",,,,,
שלא נדבר על כך ,"שהולכי הרגל " ממש יחנו שם,,,,
הנזק שייגרם לתושבי רחוב נילי והרחובות הסמוכים גדול מהתועלת ,שלא נדבר על עלות הביצוע ,והעניין ששלב התכנון-ההתנגדויות הסתיים ממש מזמן.
לא חייבים נילי. אפשר לעשות דרך מקבילה לגהה.
מהצד של רעננה.
 

jp3raptor

Member
תגובות לשואלים

חלם בתחנת רכבת רעננה דרום
אני מקווה בפוסט הקרוב להסביר בצורה ברורה את ההחלטות ההזויות שהתקבלו בקשר לתחנת רעננה דרום.

תקציר:
1.הגישה לתחנת רעננה דרום תהיה מרחוב הפנינה בלבד
2.מרחק הליכה בין מבנה התחנה למסלול BRT וורוד [או כל אוטובוס אחר]- 400 מטר
3.פיתרון לבעייה 2. שאטל שיפעל מתחנת הרכבת לרחוב "דרך השרון"
4.מרחק מינימלי להולכי רגל ללא שימוש באמצעי תחבורה נוסף- 900 מטר
5.נתיבי ישראל לא מאמינים שיש צורך בגשר או מנהרה כדי לסייע להלכי רגל להגיע לתחנה כי יש אנשים שבכל מקרה רחוקים מדי כדי ללכת ברגל.

בתגובות אני אוסיף את כל המידע שיש לי

מצורף התגובה חסרת ההגיון של נתיבי ישראל
תגובות לשואלים
-בעניין הגשר, זהו לא הפיתרון המיטבי.
הפתרון האמיתי לדעתי היה צריך להיות לבנות מבנה תחנה שני בצד של רעננה ולחבר את הרציפים במנהרה.

יש שטח חקלאי ענק שכלוא בין 531 ל4 ורעננה.

היה ניתן לתת היתרים לבנות בשטח זה בנייה רוויה במיוחד ולנצל את עליית הערך של השטח כדי לשלם עבור הפרויקט (באותו הסדר כמו הקו הירוק בתל אביב)

-בעניין השאטל
הBRT הוורוד היה צריך לעבור דרך תחנת הרכבת.
שאטל זהו פלסטר גרוע שלא מתאים לתחבורה ציבורית.

האם שאטל יוכל להתמודד עם מאות נוסעים שמגיעים בבת אחת?
 

32103210

New member
מה הבעיה של שאטל להתמודד עם מאות נוסעים

תגובות לשואלים
-בעניין הגשר, זהו לא הפיתרון המיטבי.
הפתרון האמיתי לדעתי היה צריך להיות לבנות מבנה תחנה שני בצד של רעננה ולחבר את הרציפים במנהרה.

יש שטח חקלאי ענק שכלוא בין 531 ל4 ורעננה.

היה ניתן לתת היתרים לבנות בשטח זה בנייה רוויה במיוחד ולנצל את עליית הערך של השטח כדי לשלם עבור הפרויקט (באותו הסדר כמו הקו הירוק בתל אביב)

-בעניין השאטל
הBRT הוורוד היה צריך לעבור דרך תחנת הרכבת.
שאטל זהו פלסטר גרוע שלא מתאים לתחבורה ציבורית.

האם שאטל יוכל להתמודד עם מאות נוסעים שמגיעים בבת אחת?
מה הבעיה של שאטל להתמודד עם מאות נוסעים
שמגיעים בבת אחת ???
וזה עוד לפני שנשאל מהיכן יבואו בבת אחת מאות נוסעים,,,,
רוב הנוסעים שיעלו ברעננה לקו 29 (עם השם המפוצץ בי ,אר ,טי הוורד,),,,ירדו בתחנת ברחוב ירושלים ,זה פשוט יהיה יותר מהר מלקחת קו 29 לכיוון כפר סבא ומשם לעלות לשאטל,,,שלא לדבר על העומס בכניסה לכל מבנה המשרדים בתחנת רעננה דרום,,,
 

jp3raptor

Member
אם כך אז חבל על כל הכסף שמשקיעים בתחנה

מה הבעיה של שאטל להתמודד עם מאות נוסעים
שמגיעים בבת אחת ???
וזה עוד לפני שנשאל מהיכן יבואו בבת אחת מאות נוסעים,,,,
רוב הנוסעים שיעלו ברעננה לקו 29 (עם השם המפוצץ בי ,אר ,טי הוורד,),,,ירדו בתחנת ברחוב ירושלים ,זה פשוט יהיה יותר מהר מלקחת קו 29 לכיוון כפר סבא ומשם לעלות לשאטל,,,שלא לדבר על העומס בכניסה לכל מבנה המשרדים בתחנת רעננה דרום,,,
אם כך אז חבל על כל הכסף שמשקיעים בתחנה
אם תושבי רעננה לא אמורים להשתמש בה כי:

"זה פשוט יהיה יותר מהר מלקחת קו 29 לכיוון כפר סבא ומשם לעלות לשאטל,,,שלא לדבר על העומס בכניסה לכל מבנה המשרדים בתחנת רעננה דרום,"

היה עדיף להפעיל שאטלים מהמשרדים לתחנת סוקולוב
 

32103210

New member
ואם התחנה הייתה בשם " כפר סבא-מערב "

אם כך אז חבל על כל הכסף שמשקיעים בתחנה
אם תושבי רעננה לא אמורים להשתמש בה כי:

"זה פשוט יהיה יותר מהר מלקחת קו 29 לכיוון כפר סבא ומשם לעלות לשאטל,,,שלא לדבר על העומס בכניסה לכל מבנה המשרדים בתחנת רעננה דרום,"

היה עדיף להפעיל שאטלים מהמשרדים לתחנת סוקולוב
ואם התחנה הייתה בשם " כפר סבא-מערב "
זה היה בסדר ?
מי קבע שהתחנה אמורה לשרת את כל תושבי רעננה ? התחנה אמורה לשרת עובדי המשרדים בסביבות אמדוקס ,חלק מתושבי כפר סבא,המושבים ,והקיבוצים בסביבה ,וגם תושבי הוד השרון, ורק חלק קטנטן מתושבי רעננה .זה שנתנו לא את השם "רעננה דרום " לא נותן לתושבי רעננה " בעלות " על התחנה .
התחנה שתהיה שימושית ,לרוב רובם של תושבי רעננה ,ולו רק בגלל התחבורה המעולה לשם זאת התחנה ברחוב ירושלים ,וכן גם תושבי הרצליה יוכלו להשתמש בה ,למרות שהיא תקרא " רעננה מערב " ,,,,
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה