נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013

מצב
הנושא נעול.

טשאפק 2

New member
מה תדירותו הנוכחית של 378

מאיפה הבנת שקו 378 הוא על הפנים?
משדרות הוא ישיר ללא עצירות לתל אביב.

זמן הנסיעה בו עומד על 55-60 דקות. אז מה בדיוק על הפנים בו? כמו כן הוא תוגבר החל מה1.1.14 כחלק מתנאי המכרז החדש.

מה שכן, כעת בשל נסיעות החינם ברכבת, קו 378 נוסע ריק ובקווים נוספים חלה ירידה במספר הנוסעים. יש אנשים שמגיעים מאשכול עם קו 379 שהוא גם ישיר לתל אביב, אבל יורדים בצומת ניר עם כדי להמשיך ברכבת. כך הם משלמים מחיר נסיעה רק על המקטע בין אשכול ושאר היישובים שבדרך לתחנת הרכבת. רק השירות לאשקלון נשאר מבוקש כמעט (מבין היעדים הצפוניים) רק מכיוון שתחנת הרכבת באשקלון כל כך מנותקת מהעיר.
מה תדירותו הנוכחית של 378
לרכבת יש תדירות של פעם בחצי שעה או שעה, מחמש ורבע בבוקר ועד עשר ורבע בלילה. פעם בחצי שעה בשעות העומס בבוקר ואחה"צ, פעם בשעה בשעות השפל.

אני מניח שמרבית הנוסעים יבחרו בכלי התחבורה המתאים יותר לצרכיהם מבחינת זמן יציאתו.
 

olli3

New member
מנהל
התדירות משתנה לאורך היום.

מה תדירותו הנוכחית של 378
לרכבת יש תדירות של פעם בחצי שעה או שעה, מחמש ורבע בבוקר ועד עשר ורבע בלילה. פעם בחצי שעה בשעות העומס בבוקר ואחה"צ, פעם בשעה בשעות השפל.

אני מניח שמרבית הנוסעים יבחרו בכלי התחבורה המתאים יותר לצרכיהם מבחינת זמן יציאתו.
התדירות משתנה לאורך היום.
לא מסובך לבדוק את זה באתר www.bus.gov.il אבל בשעות הבוקר בשני הכיוונים התדירות היא פעם בחצי שעה עד פעם בשעה.

בשעות הצהרים ואחה"צ התדירות היא כל שעה וחצי בשני כיווני הנסיעה.

לצד קו 378 קיים קו 353 לת"א שזמן הנסיעה בו עומד על שעה ו20 דקות.

בנוסף, גם בימים שלפני תחנת הרכבת ולפני קו 378, היו אנשים (לא המון) שהיו מגיעים לצומת ניר עם (היכן ששוכנת תחנת הרכבת כיום) ולוקחים משם את 379 אגד תעבורה הישיר לת"א. מאז ש378 קיים, עוד פחות אנשים היו הולכים לשם כדי לקחת את 379. מדוע? כי יש צורך בנסיעה באוטובוס וסף או בהליכה רגלית לשם. וכשזמן ההמתנה + זמן הנסיעה/הליכה מגיע לזמן נסיעה דומה ל353 - אנשים מעדיפים כבר את 353.

תחנת הרכבת בשדרות, תפנה יותר לבעלי הרכב הפרטי שיעדיפו את הרכבת על פני נסיעה ברכבם הפרטי מאשר נסיעה באוטובוס גם בשעות שיש להם אוטובוס מתחת לבית. זה לא חדש העניין הזה... החניונים לא סתם מפוצצים.
 

טשאפק 2

New member
בתדירויות כאלה

התדירות משתנה לאורך היום.
לא מסובך לבדוק את זה באתר www.bus.gov.il אבל בשעות הבוקר בשני הכיוונים התדירות היא פעם בחצי שעה עד פעם בשעה.

בשעות הצהרים ואחה"צ התדירות היא כל שעה וחצי בשני כיווני הנסיעה.

לצד קו 378 קיים קו 353 לת"א שזמן הנסיעה בו עומד על שעה ו20 דקות.

בנוסף, גם בימים שלפני תחנת הרכבת ולפני קו 378, היו אנשים (לא המון) שהיו מגיעים לצומת ניר עם (היכן ששוכנת תחנת הרכבת כיום) ולוקחים משם את 379 אגד תעבורה הישיר לת"א. מאז ש378 קיים, עוד פחות אנשים היו הולכים לשם כדי לקחת את 379. מדוע? כי יש צורך בנסיעה באוטובוס וסף או בהליכה רגלית לשם. וכשזמן ההמתנה + זמן הנסיעה/הליכה מגיע לזמן נסיעה דומה ל353 - אנשים מעדיפים כבר את 353.

תחנת הרכבת בשדרות, תפנה יותר לבעלי הרכב הפרטי שיעדיפו את הרכבת על פני נסיעה ברכבם הפרטי מאשר נסיעה באוטובוס גם בשעות שיש להם אוטובוס מתחת לבית. זה לא חדש העניין הזה... החניונים לא סתם מפוצצים.
בתדירויות כאלה
יש להניח שיהיו לא מעטים שיעדיפו את אמצעי התחבורה המתאים מבחינת הזמן: אם יש רכבת בעוד 30 דקות ואוטובוס בעוד שעה, ייקחו רכבת. מי שבדיוק השעה של האוטובוס נוחה לו, או שזמן יציאתו גמיש, יכניס שיקולים נוספים.

למשל, מכיוון ת"א (מסוף ארלוזורוב) לשדרות בשעות אחה"צ-ערב יש רק ארבעה אוטובוסים, בין 15:45 ל-20:30 (אחרון). רכבות יש בתדירות 20-40 דקות בין 15:48 ל-18:28 (5 רכבות סכ"ה רק בשעות אלה) ואחר כך מדי שעה עד 23:28.

אם אתה בארלוזורוב ב-16:15, ורוצה לנסוע לשדרות, סביר שתעדיף את הרכבת של 16:28 על פני ה-378 של 17:15, או אופציה אחרת באוטובוס.

ההבדל בתדירויות לטובת הרכבת נובע מיתרון בסיסי של הרכבת. ההשוואה פה היא בין אוטובוס ישיר לעומת רכבת מאספת. כיוון שהיא מאספת, היא לא בהכרח נותנת יתרון משמעותי בזמן הנסיעה, אבל כן משתלם יחסית להפעיל אותה בתדירות גבוהה. לא ריאלי להוציא אוטובוס ישיר לשדרות מדי 20-40 דקות אחה"צ, אבל רכבת מאספת שמסיימת את דרכה בשדרות, זה כן מעשי. העלות של קטע אשקלון-שדרות אינה משמעותית, ובשאר הדרך הרכבת עונה על צרכיהם של נוסעים אחרים - לראשל"צ, אשדוד וכו'.

אני מסכים שכמו במקומות אחרים הרכבת בהחלט פונה גם לבעלי הרכב הפרטי, שעבורם היא אטרקטיבית יותר מאוטובוס, ושמוכנים לעמוד בהבדלי המחיר בין אוטובוס לרכבת.
 

Rubim88

New member
ההבדל בזמני הנסיעה

בתדירויות כאלה
יש להניח שיהיו לא מעטים שיעדיפו את אמצעי התחבורה המתאים מבחינת הזמן: אם יש רכבת בעוד 30 דקות ואוטובוס בעוד שעה, ייקחו רכבת. מי שבדיוק השעה של האוטובוס נוחה לו, או שזמן יציאתו גמיש, יכניס שיקולים נוספים.

למשל, מכיוון ת"א (מסוף ארלוזורוב) לשדרות בשעות אחה"צ-ערב יש רק ארבעה אוטובוסים, בין 15:45 ל-20:30 (אחרון). רכבות יש בתדירות 20-40 דקות בין 15:48 ל-18:28 (5 רכבות סכ"ה רק בשעות אלה) ואחר כך מדי שעה עד 23:28.

אם אתה בארלוזורוב ב-16:15, ורוצה לנסוע לשדרות, סביר שתעדיף את הרכבת של 16:28 על פני ה-378 של 17:15, או אופציה אחרת באוטובוס.

ההבדל בתדירויות לטובת הרכבת נובע מיתרון בסיסי של הרכבת. ההשוואה פה היא בין אוטובוס ישיר לעומת רכבת מאספת. כיוון שהיא מאספת, היא לא בהכרח נותנת יתרון משמעותי בזמן הנסיעה, אבל כן משתלם יחסית להפעיל אותה בתדירות גבוהה. לא ריאלי להוציא אוטובוס ישיר לשדרות מדי 20-40 דקות אחה"צ, אבל רכבת מאספת שמסיימת את דרכה בשדרות, זה כן מעשי. העלות של קטע אשקלון-שדרות אינה משמעותית, ובשאר הדרך הרכבת עונה על צרכיהם של נוסעים אחרים - לראשל"צ, אשדוד וכו'.

אני מסכים שכמו במקומות אחרים הרכבת בהחלט פונה גם לבעלי הרכב הפרטי, שעבורם היא אטרקטיבית יותר מאוטובוס, ושמוכנים לעמוד בהבדלי המחיר בין אוטובוס לרכבת.
ההבדל בזמני הנסיעה
הוא דבר זמני - עד שברכבת יישרו קו עם העולם בעוד כך וכך שנים..
 

olli3

New member
מנהל
אמרת את מה שאני אמרתי רק אחרת.

בתדירויות כאלה
יש להניח שיהיו לא מעטים שיעדיפו את אמצעי התחבורה המתאים מבחינת הזמן: אם יש רכבת בעוד 30 דקות ואוטובוס בעוד שעה, ייקחו רכבת. מי שבדיוק השעה של האוטובוס נוחה לו, או שזמן יציאתו גמיש, יכניס שיקולים נוספים.

למשל, מכיוון ת"א (מסוף ארלוזורוב) לשדרות בשעות אחה"צ-ערב יש רק ארבעה אוטובוסים, בין 15:45 ל-20:30 (אחרון). רכבות יש בתדירות 20-40 דקות בין 15:48 ל-18:28 (5 רכבות סכ"ה רק בשעות אלה) ואחר כך מדי שעה עד 23:28.

אם אתה בארלוזורוב ב-16:15, ורוצה לנסוע לשדרות, סביר שתעדיף את הרכבת של 16:28 על פני ה-378 של 17:15, או אופציה אחרת באוטובוס.

ההבדל בתדירויות לטובת הרכבת נובע מיתרון בסיסי של הרכבת. ההשוואה פה היא בין אוטובוס ישיר לעומת רכבת מאספת. כיוון שהיא מאספת, היא לא בהכרח נותנת יתרון משמעותי בזמן הנסיעה, אבל כן משתלם יחסית להפעיל אותה בתדירות גבוהה. לא ריאלי להוציא אוטובוס ישיר לשדרות מדי 20-40 דקות אחה"צ, אבל רכבת מאספת שמסיימת את דרכה בשדרות, זה כן מעשי. העלות של קטע אשקלון-שדרות אינה משמעותית, ובשאר הדרך הרכבת עונה על צרכיהם של נוסעים אחרים - לראשל"צ, אשדוד וכו'.

אני מסכים שכמו במקומות אחרים הרכבת בהחלט פונה גם לבעלי הרכב הפרטי, שעבורם היא אטרקטיבית יותר מאוטובוס, ושמוכנים לעמוד בהבדלי המחיר בין אוטובוס לרכבת.
אמרת את מה שאני אמרתי רק אחרת.
בשדרות עם כל המושבים ובקיבוצים מסביב יש כ-35 אלף תושבים. רובם לא צריכים לנסוע לתל אביב כל יום.

אין טעם באוטובוס שיסע בתדירות של כל חצי שעה מהבוקר ועד הלילה. לא מאופקים ולא מנתיבות יש המון נוסעים לתל אביב לאורך כל שעות היום (מלבד שעות השיא). כך שתנועת האוטובוסים דווקא מותאמת לצרכי הנוסעים בעוד הרכבת שמותאמת מן הסתם לערים שהיא עוברת בדרך, סך הכל מסיימת בשדרות.

נכון שיש אנשים שיעדיפו לנסוע ברכבת כי אוטובוס יש רק בעוד שעה, אבל לא מדובר בכל כך הרבה נוסעים... השבוע הייתי בתחנת הרכבת בשדרות. רכבות הגיעו במהלך היום ולא ירדו מהן הרבה אנשים... החניון הקטן מלא וכך גם שטחי העפר מסביב (צילמתי, אעלה בשרשור נפרד) אבל סך הכל המכוניות במקום הוא סביב ה300-400. זה לא המון... וזה עכשיו כשחינם.

שורה תחתונה, התדירות יכולה להיות כל חצי שעה מבוקר עד לילה גם באוטובוס וגם ברכבת ושניהם יהיו ריקים למדיי כי אין באמת צורך כזה ממשי בחיבור על פני כל שעות היום בין המקומות. יש מספר נוסעים, אבל לא ברמה שתמלא אוטובוס אחד (בשעות השפל). בשעות השיא זה משהו אחר.
 

טשאפק 2

New member
טענתי היא שלרכבת יהיה יתרון משמעותי

אמרת את מה שאני אמרתי רק אחרת.
בשדרות עם כל המושבים ובקיבוצים מסביב יש כ-35 אלף תושבים. רובם לא צריכים לנסוע לתל אביב כל יום.

אין טעם באוטובוס שיסע בתדירות של כל חצי שעה מהבוקר ועד הלילה. לא מאופקים ולא מנתיבות יש המון נוסעים לתל אביב לאורך כל שעות היום (מלבד שעות השיא). כך שתנועת האוטובוסים דווקא מותאמת לצרכי הנוסעים בעוד הרכבת שמותאמת מן הסתם לערים שהיא עוברת בדרך, סך הכל מסיימת בשדרות.

נכון שיש אנשים שיעדיפו לנסוע ברכבת כי אוטובוס יש רק בעוד שעה, אבל לא מדובר בכל כך הרבה נוסעים... השבוע הייתי בתחנת הרכבת בשדרות. רכבות הגיעו במהלך היום ולא ירדו מהן הרבה אנשים... החניון הקטן מלא וכך גם שטחי העפר מסביב (צילמתי, אעלה בשרשור נפרד) אבל סך הכל המכוניות במקום הוא סביב ה300-400. זה לא המון... וזה עכשיו כשחינם.

שורה תחתונה, התדירות יכולה להיות כל חצי שעה מבוקר עד לילה גם באוטובוס וגם ברכבת ושניהם יהיו ריקים למדיי כי אין באמת צורך כזה ממשי בחיבור על פני כל שעות היום בין המקומות. יש מספר נוסעים, אבל לא ברמה שתמלא אוטובוס אחד (בשעות השפל). בשעות השיא זה משהו אחר.
טענתי היא שלרכבת יהיה יתרון משמעותי
על פני האוטובוס, מלבד שאלות של נוחות וכו', בגלל התדירות הכפולה ביחס לזו של האוטובוס. התדירות היא גורם משמעותי בבחירת אמצעי התחבורה.

"תנועת האוטובוסים מותאמת לצרכי הנוסעים" - זאת לא אמרתי. תנועת האוטובוסים מותאמת לאפשרויות של חברת האוטובוסים לעומת ממוצע הביקוש הכללי. צרכי הנוסעים כפרטים, מבחינת זמן הנסיעה הרצוי, מגוונים ואינם תואמים בהכרח את הלו"ז של האוטובוסים, כלומר על כל נוסע ששעת היציאה של האוטובוס נוחה לו יהיו כמה שלא. לכן ציבור הנוסעים ירוויח לא מעט מפתיחת האופציה החדשה, וישתמש בה גם בתום עידן החינם.
 

olli3

New member
מנהל
אלו כבר שטויות. יש המון אוטובוסים פנויים

טענתי היא שלרכבת יהיה יתרון משמעותי
על פני האוטובוס, מלבד שאלות של נוחות וכו', בגלל התדירות הכפולה ביחס לזו של האוטובוס. התדירות היא גורם משמעותי בבחירת אמצעי התחבורה.

"תנועת האוטובוסים מותאמת לצרכי הנוסעים" - זאת לא אמרתי. תנועת האוטובוסים מותאמת לאפשרויות של חברת האוטובוסים לעומת ממוצע הביקוש הכללי. צרכי הנוסעים כפרטים, מבחינת זמן הנסיעה הרצוי, מגוונים ואינם תואמים בהכרח את הלו"ז של האוטובוסים, כלומר על כל נוסע ששעת היציאה של האוטובוס נוחה לו יהיו כמה שלא. לכן ציבור הנוסעים ירוויח לא מעט מפתיחת האופציה החדשה, וישתמש בה גם בתום עידן החינם.
אלו כבר שטויות. יש המון אוטובוסים פנויים
בשעות השפל לעומת שעות השיא בבוקר ובצהרים-אחה"צ. ובשעות השיא יש תדירות לא רעה בקו 378 ובקו 353 וגם ב379 שעוצר ברכבת שדרות.

בשעות השיא מצבת האוטובוסים היא הכי קריטית, כי יש נסיעות רבות של קווים רבים. דווקא בשעות השפל, יש הרבה אוטובוסים "נחים".

כפי שאמרתי, החניון לא מלא. בשעה וחצי השלמה ששהיתי בתחנת הרכבת, הגיעו 3 נוסעים בקו 1 לתחנת הרכבת ונוסעת אחת עלתה על קו 1 מהרכבת לשדרות. מכוניות גם לא היו הרבה, אף אחת לא יצאה מהחניה, היו כמה מכוניות שבאו לאסוף כמה נוסעים וזהו.

מהתחנה יצאו כ-15 נוסעים מכל אחת משתי הרכבות שראיתי וזה כשעכשיו - חינם.

זה לא חדש שאין לקו הזה ביקוש מטורף במהלך שעות השפל וגם לא ביקוש מטורף בשעות השיא. מספר המכוניות שחונות בתחנת הרכבת, גם מציגה נתון שאין כל כך הרבה נוסעים.

זה שיהיו אנשים שישתמשו ברכבת גם אחרי תום החינם זה ברור. אבל לא יהיה מדובר ברבים. זה לא שיש המון אנשים ספונטניים שנוסעים מת"א לשדרות או משדרות לת"א. רוב האנשים לא כאלו ספונטניים ובודקים לו"ז מראש וכו'.

סך הכל, לא נראה לי שקו הרכבת באמת ימשוך נוסעים מהאוטובוס. הוא ימשוך נוסעים מהרכב הפרטי - ללא ספק. וכמובן שכל מי שיש לו אוטובוס מנתיבות לת"א או מיישובי סעד לת"א וגם מיישובי אשכול פשוט יסע בו ולא ירד ברכבת שדרות כמו שרבים עושים כיום כדי לנצל את החינם.
 

טשאפק 2

New member
אל תתבטא כך

אלו כבר שטויות. יש המון אוטובוסים פנויים
בשעות השפל לעומת שעות השיא בבוקר ובצהרים-אחה"צ. ובשעות השיא יש תדירות לא רעה בקו 378 ובקו 353 וגם ב379 שעוצר ברכבת שדרות.

בשעות השיא מצבת האוטובוסים היא הכי קריטית, כי יש נסיעות רבות של קווים רבים. דווקא בשעות השפל, יש הרבה אוטובוסים "נחים".

כפי שאמרתי, החניון לא מלא. בשעה וחצי השלמה ששהיתי בתחנת הרכבת, הגיעו 3 נוסעים בקו 1 לתחנת הרכבת ונוסעת אחת עלתה על קו 1 מהרכבת לשדרות. מכוניות גם לא היו הרבה, אף אחת לא יצאה מהחניה, היו כמה מכוניות שבאו לאסוף כמה נוסעים וזהו.

מהתחנה יצאו כ-15 נוסעים מכל אחת משתי הרכבות שראיתי וזה כשעכשיו - חינם.

זה לא חדש שאין לקו הזה ביקוש מטורף במהלך שעות השפל וגם לא ביקוש מטורף בשעות השיא. מספר המכוניות שחונות בתחנת הרכבת, גם מציגה נתון שאין כל כך הרבה נוסעים.

זה שיהיו אנשים שישתמשו ברכבת גם אחרי תום החינם זה ברור. אבל לא יהיה מדובר ברבים. זה לא שיש המון אנשים ספונטניים שנוסעים מת"א לשדרות או משדרות לת"א. רוב האנשים לא כאלו ספונטניים ובודקים לו"ז מראש וכו'.

סך הכל, לא נראה לי שקו הרכבת באמת ימשוך נוסעים מהאוטובוס. הוא ימשוך נוסעים מהרכב הפרטי - ללא ספק. וכמובן שכל מי שיש לו אוטובוס מנתיבות לת"א או מיישובי סעד לת"א וגם מיישובי אשכול פשוט יסע בו ולא ירד ברכבת שדרות כמו שרבים עושים כיום כדי לנצל את החינם.
אל תתבטא כך
ואם אתה חושב שאין חשיבות לתדירות, אז כנראה שאין בינינו הסכמה בענייני תחבורה ציבורית.

לדעתי הבדל של פי שתיים בתדירות (22 נסיעות ביום למול 10) משפר מאד את השירות ואנשים יעברו מן השירות התדיר פחות לשירות התדיר יותר. אתה יכול לחשוב שהתדירות אינה משנה, אבל הטענה שהיא משמעותית בוודאי אינה "שטויות". יש מחקרים שמראים שתדירות היא גורם חשוב ביותר בבחירת אמצעי תחבורה. מנהלנו אלן נקט בצעד קיצוני של הוצאת רישיון רק מכיוון שהרכבת שלו הפחיתה תדירות לפעם בחצי שעה...

זה לא עניין של ספונטניות אלא בדיוק להיפך.

לרוב האנשים יש אילוצים חיצוניים מבחינת לוח הזמנים, והם אינם יכולים לבחור את מועד יציאתם, כיוון שהם מעדיפים דווקא אוטובוס או רכבת. הם יתאימו את אמצעי התחבורה לזמן הנדרש ולא להיפך. לכן מובן מאליו שהרכבת תמשוך נוסעים מהאוטובוס, גם כשלא תהיה חינם. לא טענתי שהרכבת תהיה מפוצצת, או שיש לקו הזה ביקוש מטורף. רק טענתי שהיא תמשוך אנשים מהאוטובוס, בגלל יתרון התדירות. היא גם תמשוך אנשים שמשתמשים ברכב, ותיצור ביקושים חדשים (כך קרה ללא ספק עם שיפור השירות מב"ש).
 

olli3

New member
מנהל
צר לי - אין המון נוסעים בין שדרות לת"א.

אל תתבטא כך
ואם אתה חושב שאין חשיבות לתדירות, אז כנראה שאין בינינו הסכמה בענייני תחבורה ציבורית.

לדעתי הבדל של פי שתיים בתדירות (22 נסיעות ביום למול 10) משפר מאד את השירות ואנשים יעברו מן השירות התדיר פחות לשירות התדיר יותר. אתה יכול לחשוב שהתדירות אינה משנה, אבל הטענה שהיא משמעותית בוודאי אינה "שטויות". יש מחקרים שמראים שתדירות היא גורם חשוב ביותר בבחירת אמצעי תחבורה. מנהלנו אלן נקט בצעד קיצוני של הוצאת רישיון רק מכיוון שהרכבת שלו הפחיתה תדירות לפעם בחצי שעה...

זה לא עניין של ספונטניות אלא בדיוק להיפך.

לרוב האנשים יש אילוצים חיצוניים מבחינת לוח הזמנים, והם אינם יכולים לבחור את מועד יציאתם, כיוון שהם מעדיפים דווקא אוטובוס או רכבת. הם יתאימו את אמצעי התחבורה לזמן הנדרש ולא להיפך. לכן מובן מאליו שהרכבת תמשוך נוסעים מהאוטובוס, גם כשלא תהיה חינם. לא טענתי שהרכבת תהיה מפוצצת, או שיש לקו הזה ביקוש מטורף. רק טענתי שהיא תמשוך אנשים מהאוטובוס, בגלל יתרון התדירות. היא גם תמשוך אנשים שמשתמשים ברכב, ותיצור ביקושים חדשים (כך קרה ללא ספק עם שיפור השירות מב"ש).
צר לי - אין המון נוסעים בין שדרות לת"א.
בטח שלא בשעות השפל.

50% מתושבי שדרות לפי הנתונים אינם בעלי רכב פרטי. כך שהנגישות שלהם לתחנת הרכבת בשדרות גם יורדת.

רוב האנשים לא גרים בשדרות או באיזור ונוסעים יום יום לת"א. למה? כי מה לעשות שלגור בשדרות זה אלא משהו של מה בכך, במיוחד עם מצב בטחוני רגיש. אז שכח מכאלו שנוסעים יום יום בהמוניהם לגוש דן כדי לעבוד. לא מעט אנשים היו מתים לעזוב את שדרות בכלל... למרות שהמצב בה נרגע ביחס לשנים האחרונות.

תהיה עוד אופציה, היא תתאים לאנשים כאלו ואחרים, אבל קו 378 יהיה פרקטי לאנשים רבים כי הוא זה שמותאם באופן טוב לביקושים. אז פה ושם פלוני ירצה לנסוע בשעות שאין 378 ופלוני עם רכב יוותר על נסיעה ברכב וייקח רכבת. בוודאי שזה יהיה, אבל אני מעכשיו אומר לך - בוא נחכה עוד 3 חודשים ונראה איזה תחזית תתממש.
 

טשאפק 2

New member
אל תצטער! לא אמרתי שיש

צר לי - אין המון נוסעים בין שדרות לת"א.
בטח שלא בשעות השפל.

50% מתושבי שדרות לפי הנתונים אינם בעלי רכב פרטי. כך שהנגישות שלהם לתחנת הרכבת בשדרות גם יורדת.

רוב האנשים לא גרים בשדרות או באיזור ונוסעים יום יום לת"א. למה? כי מה לעשות שלגור בשדרות זה אלא משהו של מה בכך, במיוחד עם מצב בטחוני רגיש. אז שכח מכאלו שנוסעים יום יום בהמוניהם לגוש דן כדי לעבוד. לא מעט אנשים היו מתים לעזוב את שדרות בכלל... למרות שהמצב בה נרגע ביחס לשנים האחרונות.

תהיה עוד אופציה, היא תתאים לאנשים כאלו ואחרים, אבל קו 378 יהיה פרקטי לאנשים רבים כי הוא זה שמותאם באופן טוב לביקושים. אז פה ושם פלוני ירצה לנסוע בשעות שאין 378 ופלוני עם רכב יוותר על נסיעה ברכב וייקח רכבת. בוודאי שזה יהיה, אבל אני מעכשיו אומר לך - בוא נחכה עוד 3 חודשים ונראה איזה תחזית תתממש.
אל תצטער! לא אמרתי שיש
כל שאמרתי הוא שנוסעים מעדיפים אוטובוס בתדירות גבוהה. גם בשעות העומס התדירות של הרכבת גבוהה הרבה יותר, התדירות של האוטובוס אינה יותר מפעם בשעה למעט שתי יציאות בהפרש של חצי שעה.

אם אתה חושב שהכפלת התדירות אינה בעלת משמעות, עבור חלק נכבד מן הנוסעים המשתמשים כיום באוטובוס - זכותך. לדעתי, רוב הנוסעים צריכים להגיע בשעה מסוימת, שאינה קשורה לשעה שנכפית עליהם על-ידי לוח הזמנים הדליל של 378. אני לא יודע לחזות מה יהיה היקף השימוש ברכבת אך אין לי ספק שהיא תיקח חלק ניכר מנוסעי האוטובוס של היום.

אני לא מבין מה הכוונה בכך ש"378 מותאם לביקושים".באיזה אופן הוא מותאם לביקושים? מי קבע שהביקושים הם דווקא בשעות שהאוטובוס יוצא, ולא בחורים הארוכים מאד שבין אוטובוס למשנהו? (או גם אחרי 20:30).
 
אני לא יודע אם זה אומר משהו, לדעתי צריך לחכות

שימו לב לנתון המרשים מאוד
של תחנת שדרות.
לא נתון יפה, לא נתון מרשים אלא ממש נתון מרשים מאוד.
4,200 נוסעים ב-6 או 7 ימים של פעילות.

זה יוצא נתון של כ-17,000 בחודש. לתחנה חדשה לגמרי על החודש הראשון לפעילותה, בקו שלוקח לו כמעט שעה לעיר הגדולה
זה נתון מרשים.
בתחנות כפ"ס/הוד"ש בחודש הראשון לפעילותן לא היה, אם אני זוכר נכון, יותר נוסעים.
וכפ"ס/הוד"ש התחנות קרובות לחלקים נרחבים מהעיר בהליכה, ערים מבוססות שיש להן רכבת עם זמן נסיעה קצר לת"א ובכביש יש פקקים קשים.
אני לא יודע אם זה אומר משהו, לדעתי צריך לחכות
ולראות.
ממה שרואים בגרפים של תחנות אחרות, המודעות לתחנות חדשות עולה די מהר. עקומת הלימוד היא בין חודש לשלושה חודשים מרגע הפתיחה, שאחריהם כבר אין עליות משמעותיות.
חוץ מזה, בשדרות יש גם את עניין הנסיעה חינם.
 
בתחנות אחרות לא היו 3 חודשים ראשונים חינם

שימו לב לנתון המרשים מאוד
של תחנת שדרות.
לא נתון יפה, לא נתון מרשים אלא ממש נתון מרשים מאוד.
4,200 נוסעים ב-6 או 7 ימים של פעילות.

זה יוצא נתון של כ-17,000 בחודש. לתחנה חדשה לגמרי על החודש הראשון לפעילותה, בקו שלוקח לו כמעט שעה לעיר הגדולה
זה נתון מרשים.
בתחנות כפ"ס/הוד"ש בחודש הראשון לפעילותן לא היה, אם אני זוכר נכון, יותר נוסעים.
וכפ"ס/הוד"ש התחנות קרובות לחלקים נרחבים מהעיר בהליכה, ערים מבוססות שיש להן רכבת עם זמן נסיעה קצר לת"א ובכביש יש פקקים קשים.
בתחנות אחרות לא היו 3 חודשים ראשונים חינם
"ההתנפלות" על תחנת שדרות דומה ל"התנפלות" על המטרונית.
לאחר שיתחילו לגבות כספים על הנסיעה הביקוש יתייצב.

מעניין מה יעשו כאשר יפתחו תחנות נתיבות ואופקים, גם אז יציעו 3 חודשים חינם ואם כן למי? רק לנוסעים מ/ל התחנות החדשות? גם לנוסעים מ/ל שדרות? ולאילו תושבים?
אם למשל יציעו רק לנוסעים מ/ל נתיבות אבל לתושבי כל הסביבה, אז תהיה נדידה של נוסעים מתחנת שדרות לתחנת נתיבות.
רק לאחר פתיחת כל התחנות וסיום תקופת/תקופות החינם יהיה אפשר לבחון את הביקוש ארוך הטווח לתחנות הללו.
 

טשאפק 2

New member
לדעתי אין לתת לאנשים לנסוע בחינם

בתחנות אחרות לא היו 3 חודשים ראשונים חינם
"ההתנפלות" על תחנת שדרות דומה ל"התנפלות" על המטרונית.
לאחר שיתחילו לגבות כספים על הנסיעה הביקוש יתייצב.

מעניין מה יעשו כאשר יפתחו תחנות נתיבות ואופקים, גם אז יציעו 3 חודשים חינם ואם כן למי? רק לנוסעים מ/ל התחנות החדשות? גם לנוסעים מ/ל שדרות? ולאילו תושבים?
אם למשל יציעו רק לנוסעים מ/ל נתיבות אבל לתושבי כל הסביבה, אז תהיה נדידה של נוסעים מתחנת שדרות לתחנת נתיבות.
רק לאחר פתיחת כל התחנות וסיום תקופת/תקופות החינם יהיה אפשר לבחון את הביקוש ארוך הטווח לתחנות הללו.
לדעתי אין לתת לאנשים לנסוע בחינם
בקטעים חדשים במסילה, אבל אפשר לקבוע מחיר מוזל במיוחד לתקופת הרצה של כמה שבועות.
 
רמי .

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2013 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אוקטובר
רמי .
 

טשאפק 2

New member
תודה לרמי על הנתונים ולאיזיליבינג על הגרפים

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2013 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אוקטובר
תודה לרמי על הנתונים ולאיזיליבינג על הגרפים
שנתיים של עלייה עקבית ומרשימה במספרי הנוסעים, נקווה שיימשכו.
 

amit1270

New member
תודה רבה על הנתונים והגרפים

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2013 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אוקטובר
תודה רבה על הנתונים והגרפים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה