נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013

מצב
הנושא נעול.

טשאפק 2

New member
בוודאי היתה עלייה משמעותית הרבה יותר

מסתבר שהנוסעים בקו קצת פחות מאוכזבים מכך
שאין "ב"ש ב-50 דקות". העלייה במספר הנוסעים בקו היא בהחלט משמעותית; הן לאור העובדה שטרם הופעלה הרכבת השלישית המובטחת והן בשל הסדר הסעות החיילים שעדיין מתקיים בימי א'.
בוודאי היתה עלייה משמעותית הרבה יותר
אילו עמדו בהבטחות, שבינינו אינן מדע בדיוני, רק רכבת מהירה כמו שצריך.
 

בועז ל

New member
טריוויאלי. מאידך, החששות מפני העלייה המתונה

בוודאי היתה עלייה משמעותית הרבה יותר
אילו עמדו בהבטחות, שבינינו אינן מדע בדיוני, רק רכבת מהירה כמו שצריך.
טריוויאלי. מאידך, החששות מפני העלייה המתונה
במשך הנסיעה לעומת הזמן המובטח התבררו כמוגזמים מדי עבור הנוסעים בקו.
 

amit1270

New member
אמינות חשובה יותר מקיצור של כמה דקות

טריוויאלי. מאידך, החששות מפני העלייה המתונה
במשך הנסיעה לעומת הזמן המובטח התבררו כמוגזמים מדי עבור הנוסעים בקו.
אמינות חשובה יותר מקיצור של כמה דקות
 

טשאפק 2

New member
זה נכון, אבל גם לכמה דקות יש משמעות רבה

אמינות חשובה יותר מקיצור של כמה דקות
זה נכון, אבל גם לכמה דקות יש משמעות רבה
בעיקר כאשר מדובר ביוממים פוטנציאלים ובמשך זמן שקרוב לטווח הזמן המרבי ליוממות של מרבית האנשים.
 

amit1270

New member
כתבתי בהקשר הבאר-שבעי

זה נכון, אבל גם לכמה דקות יש משמעות רבה
בעיקר כאשר מדובר ביוממים פוטנציאלים ובמשך זמן שקרוב לטווח הזמן המרבי ליוממות של מרבית האנשים.
כתבתי בהקשר הבאר-שבעי
לפני השדרוג הקו סבל מחוסר אמינות, צפיפות ותדירות נמוכה. קיצור זמן הנסיעה אמנם לא הגיע לרמה המובטחת, אבל גם מה שיש בתוספת השיפורים האחרים עשו את העבודה. מה שברור לי זה שהקו עוד לא מיצה את הפוטנציאל שלו, ובסופו של דבר (והחשמול) זמן הנסיעה יהיה קצר מ-50 דקות והתדירות תגיע ל-3 נסיעות בשעה.
 

בועז ל

New member
"טווח הזמן המרבי" אינו קבוע פיזיקלי. כל

זה נכון, אבל גם לכמה דקות יש משמעות רבה
בעיקר כאשר מדובר ביוממים פוטנציאלים ובמשך זמן שקרוב לטווח הזמן המרבי ליוממות של מרבית האנשים.
"טווח הזמן המרבי" אינו קבוע פיזיקלי. כל
ניסיון להגדיר אותו ב-X דקות מבלי לקחת בחשבון משתנים רבים ונוספים מעבר למשך הנסיעה, מספק תמונה חלקית ובלתי מדויקת לטעמי.
 

olli3

New member
מנהל
לא רק. הפקקים הבלתי נסבלים בצומת להבים גם

מסתבר שהנוסעים בקו קצת פחות מאוכזבים מכך
שאין "ב"ש ב-50 דקות". העלייה במספר הנוסעים בקו היא בהחלט משמעותית; הן לאור העובדה שטרם הופעלה הרכבת השלישית המובטחת והן בשל הסדר הסעות החיילים שעדיין מתקיים בימי א'.
לא רק. הפקקים הבלתי נסבלים בצומת להבים גם
מכריעים. נסיעה מלהבים לבאר שבע בשעות השיא לקוחת סביב ה40 דקות. הפקק האדיר מהיישוב עצמו ואפילו לפניו (מכיוון לקיה) ועד לצומת להבים...

כמו כן נסיעה מצפון לדרום בימי ראשון דרך כביש 40 והפקק בצומת להבים - לא נעים בכלל. אותו הדבר לגבי נסיעה בימי חמישי בכיוון הנסיעה מבאר שבע צפונה.

לא סתם רואים עליה גם במספר הנוסעים מתחנת להבים. לא מדובר רק על נוסעים אשר נוסעים צפונה אלא גם על נוסעים אשר נוסעים לבאר שבע, חלקם לתחנת האונ' וחלקם לתחנת באר שבע מרכז.
 
רמי, תודה רבה על הסקירה המעניינת כמו תמיד

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2013 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אוקטובר
רמי, תודה רבה על הסקירה המעניינת כמו תמיד
שהפעם היא גם שמחה במיוחד!
 

down under

New member
שימו לב לנתון המרשים מאוד

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2013 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אוקטובר
שימו לב לנתון המרשים מאוד
של תחנת שדרות.
לא נתון יפה, לא נתון מרשים אלא ממש נתון מרשים מאוד.
4,200 נוסעים ב-6 או 7 ימים של פעילות.

זה יוצא נתון של כ-17,000 בחודש. לתחנה חדשה לגמרי על החודש הראשון לפעילותה, בקו שלוקח לו כמעט שעה לעיר הגדולה
זה נתון מרשים.
בתחנות כפ"ס/הוד"ש בחודש הראשון לפעילותן לא היה, אם אני זוכר נכון, יותר נוסעים.
וכפ"ס/הוד"ש התחנות קרובות לחלקים נרחבים מהעיר בהליכה, ערים מבוססות שיש להן רכבת עם זמן נסיעה קצר לת"א ובכביש יש פקקים קשים.
 

droriko

New member
בכפר סבא יש לך אלטרנטיבות

שימו לב לנתון המרשים מאוד
של תחנת שדרות.
לא נתון יפה, לא נתון מרשים אלא ממש נתון מרשים מאוד.
4,200 נוסעים ב-6 או 7 ימים של פעילות.

זה יוצא נתון של כ-17,000 בחודש. לתחנה חדשה לגמרי על החודש הראשון לפעילותה, בקו שלוקח לו כמעט שעה לעיר הגדולה
זה נתון מרשים.
בתחנות כפ"ס/הוד"ש בחודש הראשון לפעילותן לא היה, אם אני זוכר נכון, יותר נוסעים.
וכפ"ס/הוד"ש התחנות קרובות לחלקים נרחבים מהעיר בהליכה, ערים מבוססות שיש להן רכבת עם זמן נסיעה קצר לת"א ובכביש יש פקקים קשים.
בכפר סבא יש לך אלטרנטיבות
יש לך את 567 שעדיין עובד חזק. יש לך מכונית,שמבחינתך דלק עולה הרבה פחות כסף מלנסוע משדרות לתל אביב ולכן יותר בשימוש. בשדרות יש אוטובוס לתל אביב אבל הבנתי שהוא על הפנים.

שלא תבין לא נכון,הנתונים בכפר סבא הם גבוהים,ואני מניח שבהתאם לגודלה ציפו שהיא תהייה באמצע הטבלה(למעשה היא אמורה להיות במקום יותר גבוה,אם מכלילים גם את תחנת הוד השרון שמרבית משתמשיה הם מכפר סבא)
אבל לתושבים שם יש אלטרנטיבות לתל אביב.
 

down under

New member
האלטרנטיבה לא סתם לא רלוונטית

בכפר סבא יש לך אלטרנטיבות
יש לך את 567 שעדיין עובד חזק. יש לך מכונית,שמבחינתך דלק עולה הרבה פחות כסף מלנסוע משדרות לתל אביב ולכן יותר בשימוש. בשדרות יש אוטובוס לתל אביב אבל הבנתי שהוא על הפנים.

שלא תבין לא נכון,הנתונים בכפר סבא הם גבוהים,ואני מניח שבהתאם לגודלה ציפו שהיא תהייה באמצע הטבלה(למעשה היא אמורה להיות במקום יותר גבוה,אם מכלילים גם את תחנת הוד השרון שמרבית משתמשיה הם מכפר סבא)
אבל לתושבים שם יש אלטרנטיבות לתל אביב.
האלטרנטיבה לא סתם לא רלוונטית
אלא מאוד לא רלוונטית. מדוע?
כי אם היא היתה רלוונטית הרי שלא היה גידול דרמטי בכמות הנוסעים מכפר השרון
והוד הסבא ברכבת ובפועל היה גידול והוא היה מרשים.

הדבר היחיד שהשתנה הוא התת מודע הקולקטיבי של הציבור שהפנים בשתי ערי
השרון המזרחי (להבדיל מחדרה, נתניה, הרצליה שהן ערי השרון המערבי
[כפ"ס והוד"ש לא רק שמזרחיות לכביש החוף הן גם מזרחיות לכביש 4]
ולהבדיל התייחס לא לשיעור הנוסעים ברכבת אלא למזרח-מערב) את עובדת
קיום תחנות הרכבת.
 

droriko

New member
ברור שיש הרבה שמשתמשים ברכבת

האלטרנטיבה לא סתם לא רלוונטית
אלא מאוד לא רלוונטית. מדוע?
כי אם היא היתה רלוונטית הרי שלא היה גידול דרמטי בכמות הנוסעים מכפר השרון
והוד הסבא ברכבת ובפועל היה גידול והוא היה מרשים.

הדבר היחיד שהשתנה הוא התת מודע הקולקטיבי של הציבור שהפנים בשתי ערי
השרון המזרחי (להבדיל מחדרה, נתניה, הרצליה שהן ערי השרון המערבי
[כפ"ס והוד"ש לא רק שמזרחיות לכביש החוף הן גם מזרחיות לכביש 4]
ולהבדיל התייחס לא לשיעור הנוסעים ברכבת אלא למזרח-מערב) את עובדת
קיום תחנות הרכבת.
ברור שיש הרבה שמשתמשים ברכבת
ואני בעצמי כתבתי את זה. אבל אתה לא יכול להגיד שאלה לא אלטרנטיבות רלבנטיות,כשפקקי התנועה מחוץ לעיר רק הולכים וגדלים. חוץ מזה שבניגוד לשדרות שהפכה לפרבר של תל אביב, יש הרבה כפר סבאים שעובדים בעיר ובערים מסביבה.
 

droriko

New member
מחוץ לעיר=ליציאה מהעיר

ברור שיש הרבה שמשתמשים ברכבת
ואני בעצמי כתבתי את זה. אבל אתה לא יכול להגיד שאלה לא אלטרנטיבות רלבנטיות,כשפקקי התנועה מחוץ לעיר רק הולכים וגדלים. חוץ מזה שבניגוד לשדרות שהפכה לפרבר של תל אביב, יש הרבה כפר סבאים שעובדים בעיר ובערים מסביבה.
מחוץ לעיר=ליציאה מהעיר
 

down under

New member
הסיפא שלך לא נכונה

ברור שיש הרבה שמשתמשים ברכבת
ואני בעצמי כתבתי את זה. אבל אתה לא יכול להגיד שאלה לא אלטרנטיבות רלבנטיות,כשפקקי התנועה מחוץ לעיר רק הולכים וגדלים. חוץ מזה שבניגוד לשדרות שהפכה לפרבר של תל אביב, יש הרבה כפר סבאים שעובדים בעיר ובערים מסביבה.
הסיפא שלך לא נכונה
באחוזים (וכנראה שגם במספרים מוחלטים, כי בכל זאת כפ"ס והוד"ש ביחד הן מעל ל-140,000 תושבים, ולכן זה לא כנראה גם במספרים מוחלטים אלא בוודאות
גם במספרים מוחלטים) יש יותר כפר השרונים והוד הסבאים שעובדים בת"א מאשר תושבי שדרות העובדים בת"א.

בשדרות, יחד עם קיבוצי הסביבה, יש בקושי 35,000 תושבים.
 

olli3

New member
מנהל
מאיפה הבנת שקו 378 הוא על הפנים?

בכפר סבא יש לך אלטרנטיבות
יש לך את 567 שעדיין עובד חזק. יש לך מכונית,שמבחינתך דלק עולה הרבה פחות כסף מלנסוע משדרות לתל אביב ולכן יותר בשימוש. בשדרות יש אוטובוס לתל אביב אבל הבנתי שהוא על הפנים.

שלא תבין לא נכון,הנתונים בכפר סבא הם גבוהים,ואני מניח שבהתאם לגודלה ציפו שהיא תהייה באמצע הטבלה(למעשה היא אמורה להיות במקום יותר גבוה,אם מכלילים גם את תחנת הוד השרון שמרבית משתמשיה הם מכפר סבא)
אבל לתושבים שם יש אלטרנטיבות לתל אביב.
מאיפה הבנת שקו 378 הוא על הפנים?
משדרות הוא ישיר ללא עצירות לתל אביב.

זמן הנסיעה בו עומד על 55-60 דקות. אז מה בדיוק על הפנים בו? כמו כן הוא תוגבר החל מה1.1.14 כחלק מתנאי המכרז החדש.

מה שכן, כעת בשל נסיעות החינם ברכבת, קו 378 נוסע ריק ובקווים נוספים חלה ירידה במספר הנוסעים. יש אנשים שמגיעים מאשכול עם קו 379 שהוא גם ישיר לתל אביב, אבל יורדים בצומת ניר עם כדי להמשיך ברכבת. כך הם משלמים מחיר נסיעה רק על המקטע בין אשכול ושאר היישובים שבדרך לתחנת הרכבת. רק השירות לאשקלון נשאר מבוקש כמעט (מבין היעדים הצפוניים) רק מכיוון שתחנת הרכבת באשקלון כל כך מנותקת מהעיר.
 

droriko

New member
נו זה לזה שהתכוונתי

מאיפה הבנת שקו 378 הוא על הפנים?
משדרות הוא ישיר ללא עצירות לתל אביב.

זמן הנסיעה בו עומד על 55-60 דקות. אז מה בדיוק על הפנים בו? כמו כן הוא תוגבר החל מה1.1.14 כחלק מתנאי המכרז החדש.

מה שכן, כעת בשל נסיעות החינם ברכבת, קו 378 נוסע ריק ובקווים נוספים חלה ירידה במספר הנוסעים. יש אנשים שמגיעים מאשכול עם קו 379 שהוא גם ישיר לתל אביב, אבל יורדים בצומת ניר עם כדי להמשיך ברכבת. כך הם משלמים מחיר נסיעה רק על המקטע בין אשכול ושאר היישובים שבדרך לתחנת הרכבת. רק השירות לאשקלון נשאר מבוקש כמעט (מבין היעדים הצפוניים) רק מכיוון שתחנת הרכבת באשקלון כל כך מנותקת מהעיר.
נו זה לזה שהתכוונתי
שהוא אלטרנטיבה פחות טובה מהרכבת,ועובדה שהיא רוקנה אותו. אני לא מכיר אישית את הקו, אבל זה לפי ששמעתי עליו מפה או ממקום אחר.
 

olli3

New member
מנהל
בולשיט אחד גדול. 27 ש"ח אל מול 19.30 ש"ח?

נו זה לזה שהתכוונתי
שהוא אלטרנטיבה פחות טובה מהרכבת,ועובדה שהיא רוקנה אותו. אני לא מכיר אישית את הקו, אבל זה לפי ששמעתי עליו מפה או ממקום אחר.
בולשיט אחד גדול. 27 ש"ח אל מול 19.30 ש"ח?
אוטובוס שאוסף אותך מהבית אל מול נסיעה באוטובוס פנימי (2.80 ש"ח) והחלפה לרכבת?

זמן נסיעה זהה בין הרכבת לאוטובוס.

אוטובוס שמגיע לפתח מכללת ספיר ורכבת שלא, למרות שיש שאטל.

איך מכל זה הגעת למסקנה שהאוטובוס הוא על הפנים? איך? רק מכיוון שכיום שירות הרכבות הוא בחינם? עוד 3 חודשים החגיגה תיגמר, מספר הנוסעים ברכבת ירד דרסטית.
 
מעבר למחיר הנסיעה ברכבת נוחה יותר

בולשיט אחד גדול. 27 ש"ח אל מול 19.30 ש"ח?
אוטובוס שאוסף אותך מהבית אל מול נסיעה באוטובוס פנימי (2.80 ש"ח) והחלפה לרכבת?

זמן נסיעה זהה בין הרכבת לאוטובוס.

אוטובוס שמגיע לפתח מכללת ספיר ורכבת שלא, למרות שיש שאטל.

איך מכל זה הגעת למסקנה שהאוטובוס הוא על הפנים? איך? רק מכיוון שכיום שירות הרכבות הוא בחינם? עוד 3 חודשים החגיגה תיגמר, מספר הנוסעים ברכבת ירד דרסטית.
מעבר למחיר הנסיעה ברכבת נוחה יותר
יש פחות טלטולים אפשר לקרוא ולצעוד ברכבת. ואין פקקים בכניסות לתל אביב ,זמן ההגעה יותר מדויק.
 

olli3

New member
מנהל
האוטובוס נוסע בנתצ איילון.

מעבר למחיר הנסיעה ברכבת נוחה יותר
יש פחות טלטולים אפשר לקרוא ולצעוד ברכבת. ואין פקקים בכניסות לתל אביב ,זמן ההגעה יותר מדויק.
האוטובוס נוסע בנתצ איילון.
וזה בדיוק מה שאומרים על קו 370 מול הרכבת ועדיין 370 מלא ובשעות מסויימות משאיר נוסעים במרכזית או שיש בו נוסעים בעמידה.

למה? כי נוסע בזמן שנע בין שעה ו15 לשעה ו20 דקות אלא אם כן יש תאונה בדרך.

נוחות הנסיעה אינה רק הנסיעה עצמה. אם אתה לוקח מהבית אוטובוס לתחנת הרכבת או הולך ברגל אל תחנת הרכבת בשדרות - אל צול אם אתה לוקח אוטובוס מהבית שלך ישירות לתל אביב או ליבנה או לראשלצ, נוצר מצב של נוחות נסיעה מדומה. אומנם הנסיעה ברכבת תהיה נוחה יותר, אך ההגעה מ/אל תחנת הרכבת בהחלט גורע מנוחות הנסיעה.

בנוסף יש לבחון את יעד הנסיעה. אם נקודת היעד קרובה לתחנת תל אביב האוניברסיטה לרכבת יש יתרון. לשאר תחנות הרכבת מגיע גם קו 378 + תחנות נוספות בדרך בין תחנות הרכבת.

יש יתרונות וחסרונות גם לאוטובוס וגם לרכבת. השאלה היא כמה נוסעים באמת יסעו ברכבת לאחר תום 3 חודשי החינם. לטעמי לא יהיה מדובר בהמונים.
 

טשאפק 2

New member
גם התדירות כפולה, ראה הודעתי לאולי למטה

מעבר למחיר הנסיעה ברכבת נוחה יותר
יש פחות טלטולים אפשר לקרוא ולצעוד ברכבת. ואין פקקים בכניסות לתל אביב ,זמן ההגעה יותר מדויק.
גם התדירות כפולה, ראה הודעתי לאולי למטה
ל-378 יש עשר נסיעות כל היום כולו, לעומת 22 נסיעות של הרכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה