שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member


 

raminec

New member
מה רע בעגורן שמופיע במרכז התמונה?

לא ראיתי עדיין תשובה. לכן אנחש
אולי יש מסלולים משופעים מסביב, שמאפשרים תנועה של כלי רכב.
לחילופין שימוש במנוף, שיוציא את הטרקטור.
מה רע בעגורן שמופיע במרכז התמונה?
לא שחסרים מנופים שיכולים להרים טרקטור פצפון כזה.
 

בועז ל

New member
תמונה לתזכורת

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
תמונה לתזכורת
תמונת ארכיון זו של פיר המעליות (קוטרו 22 מ') זו תקל על הבנת המבנה כאשר נתחיל בירידה מטה.
שימו לב לחוסר הסימטריות שבין קשת הדופן המזרחית הגבוהה של הפיר, לבין קשת הדופן המערבית (חצי מהמעגל). על התמונה סימנתי את הקיצורים הבאים.
מע = נישת המעליות לרציפים.
מצ =מדרגות צפון
מד =מדרגות דרום
 

בועז ל

New member
שומר הסף

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
שומר הסף
בסיסו של העגורן נמצא בפתח פיר הדרגנועים. זוכרים את תמונתו של אייל בתחתית מדרגות העץ? ובכן, אלו הן המדרגות שנראות בתמונה - מה שנותן לנו קצת פרופורציות על שטח מפלסי התחנה.
 

בועז ל

New member
דרגנועים נוספים.

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
דרגנועים נוספים.
אנו ממשיכים לקצה האחר של הצלע המזרחית של החי"ת. לאחר שנוסעי התחנה ירדו למפלס הקופות בדרגנוע/מדרגות/מעלית שכבר נראה, מצפה להם ירידה בדרגנוע נוסף לאולם הנוסעים. בשלב זה קיימת רק מגרעת בבטון והכיתוב שהוספתי לציון מיקומו של הדרגנוע. מן העבר השני ימוקם דרגנוע נגדי. שניהם ביחד ייצרו את האות X למתבוננים ממערב למזרח.
 

בועז ל

New member
התמונה שנשמטה מהודעתי הקודמת.

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
התמונה שנשמטה מהודעתי הקודמת.
 

darkshadow1

New member
מוזר מאוד.

התמונה שנשמטה מהודעתי הקודמת.
מוזר מאוד.
ציפיתי שהדרגנועים הבאים יהיה בצמוד לדרגנועים מהמפלס העליון. האם שני הדרגנועים יהיו לאותו הכיוון באופן קבוע/משתנה, או שהם יהיו בכיוונים שונים באופן קבוע?
 

בועז ל

New member
אנסה לבדוק.

מוזר מאוד.
ציפיתי שהדרגנועים הבאים יהיה בצמוד לדרגנועים מהמפלס העליון. האם שני הדרגנועים יהיו לאותו הכיוון באופן קבוע/משתנה, או שהם יהיו בכיוונים שונים באופן קבוע?
אנסה לבדוק.
 

בועז ל

New member
אוקיי. מסתבר שהשאלה שלך אינה כה פשוטה

מוזר מאוד.
ציפיתי שהדרגנועים הבאים יהיה בצמוד לדרגנועים מהמפלס העליון. האם שני הדרגנועים יהיו לאותו הכיוון באופן קבוע/משתנה, או שהם יהיו בכיוונים שונים באופן קבוע?
אוקיי. מסתבר שהשאלה שלך אינה כה פשוטה
וע"מ להשיג את התשובה יש צורך בפנייה למשרד האדריכלים בר-חנא שתכנן את התחנה. עם זאת, אענה תשובה בלתי מוסמכת ולפיה יינתן לקבוע את כיווני הדרגנועים באופן משתנה ע"פ תנועת הרכבות (יוצאות/נכנסות). עוד עניין שלא ציינתי וכדאי לשים לב אליו: מגרעת הדרגנוע הצפוני רחבה יותר מזו של הדרומי בדרגנועי ה-X. עדיין איני יודע לומר האם במגרעת הרחבה יותקן דרגנוע רחב יותר מאשר בדרומי או אולי אפילו שני דרגנועים, שאף בהם תתאפשר קביעת הכיוון באופן משתנה ע"פ כיווני העומס בתחנה.
 

darkshadow1

New member
על המאמץ ועל התשובה.

אוקיי. מסתבר שהשאלה שלך אינה כה פשוטה
וע"מ להשיג את התשובה יש צורך בפנייה למשרד האדריכלים בר-חנא שתכנן את התחנה. עם זאת, אענה תשובה בלתי מוסמכת ולפיה יינתן לקבוע את כיווני הדרגנועים באופן משתנה ע"פ תנועת הרכבות (יוצאות/נכנסות). עוד עניין שלא ציינתי וכדאי לשים לב אליו: מגרעת הדרגנוע הצפוני רחבה יותר מזו של הדרומי בדרגנועי ה-X. עדיין איני יודע לומר האם במגרעת הרחבה יותקן דרגנוע רחב יותר מאשר בדרומי או אולי אפילו שני דרגנועים, שאף בהם תתאפשר קביעת הכיוון באופן משתנה ע"פ כיווני העומס בתחנה.
על המאמץ ועל התשובה.
אם יהיו סך הכל שלושה דרגנועים אז כנראה שיהיו שניים לכיוון מעלה ואחד למטה באופן קבוע ואז אין שום בעיה (לא נראה לי שצפוי עומס בכיוון מטה).
 

בועז ל

New member
הדרגנוע הנגדי והקשת הסטייליסטית.

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
הדרגנוע הנגדי והקשת הסטייליסטית.
בצלע הדרומית של החי"ת סימנתי באות דל"ת את מיקום הדרגנוע הנגדי. כמו"כ, ניתן לראות את הקשת (מסומנת בקו"ף) שבשפת הבטון במפלס הקופות. התחנה מרשה לעצמה קצת סטייל שנראה בינתיים רק בהדמיות.
 

בועז ל

New member
חוזרים לאיטום

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
חוזרים לאיטום
עבודות איטום מתבצעות גם בצלע הדרומית של החי"ת. אייל בודק בקפדנות את איכןת הביצוע ואח"כ מעיר את הערותיו לקבלן.
 

בועז ל

New member
שיר ללא שם - נוסטלגיה תת-קרקעית.

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
שיר ללא שם - נוסטלגיה תת-קרקעית.
מדופן התחנה ניתן להבחין במעבר התת"ק שחיבר בשעתו את בנייני האומה עם רחוב יפו והתחנה המרכזית. מהמעבר בוקע קולו של ה"כוכב הבא" מחלל את שירו המרגש של שלום חנוך.
 
המעברים יחוברו למפלס הקופות?

שיר ללא שם - נוסטלגיה תת-קרקעית.
מדופן התחנה ניתן להבחין במעבר התת"ק שחיבר בשעתו את בנייני האומה עם רחוב יפו והתחנה המרכזית. מהמעבר בוקע קולו של ה"כוכב הבא" מחלל את שירו המרגש של שלום חנוך.
המעברים יחוברו למפלס הקופות?
 

בועז ל

New member
מבט כללי לכיוון מערב.

שבתשתיות בתחנת האומה - מהמסד ועד הטפחות.
שבת שלום וחג אורים שמח לששת קוראיי הנאמנים.
בקרוב מאוד תמסור "רמט", החברה המבצעת שלד תחנת האומה, את המבנה לידי רכבת ישראל. אח"כ ייכנס קבלן המערכות לעבודה בתחנה. מכרז בנושא זה כבר פורסם ע"י הרכבת והצפי לתחילת עבודות הקבלן עומד על תחילת הרבעון הראשון לשנת 2014. כל שנותר אפוא מבחינתנו, זה לתעד את אזורי התחנה הנעלמים שטרם התוודענו אליהם ולפני כניסתו של קבלן המערכות, שעתיד לשנות את "נוף הבטון הטבעי".
את התרשים שבתמונה אנו מכירים היטב. אנו מכירים לא רע את פיר המעליות, את אזור הרציפים ואולם הנוסעים התחתון, אך איננו מכירים די הצורך את המבנה שמתנשא מעל ומסביב לפיר. מבנה זה כולל ארבע עד חמש קומות של חדרי מערכות ושטחי מעבר שיוקצו לנוסעים ברדתם אל הרציפים ובעלייתם מהם. כשיצאתי לסיור אתמול עמדה בפניי מטרה צנועה: להכיר את המבנה העליון של התחנה, שע"פ המידע שהגיע אליי, מכיל חדרים ואולמות רחבי ידיים. משך הסיור תוכנן לשעה ואף למטה מזה, אך נמשך למעלה משעתיים בפועל. כשבסיומם שוב נוכחתי בצדקת משפטו של החכם היווני: ככל שאתה יודע יותר, כך אתה יודע פחות.

נ.ב: האוטובוס של אנדי לא נשכח והוא יופיע כהרגלו בקודש בהמשך.
מבט כללי לכיוון מערב.
תמונה זו מספקת הזדמנות טובה לצפות בכל אותם אלמנטים שהוזכרו במהלך ההקפה שביצענו במפלס הרחוב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה