זה ירד מהפרק די מהרתחנת רכבת ירושלים ה"חאן".
אם התחנה הייתה נפתחת בשנת 2005 עד כמה היא הייתה משפיעה על יעלות הקו לירושלים?
לי אישית ידוע שאכן רצו לפתוח אותה ועירית ירושלים התנגדה לזה ממניעים שלה. מעניין אותי לדעת אילו תכניות של הרכבת היו לגבי הפתיחה מחדש לתחנה?
להיפך, זה יכול היה להגדיל באופן ניכרזה ירד מהפרק די מהר
הסיבה היא הקירבה של הבתים למסילה, והעובדה שברגע שהפסיקו את השירות ל-7 שנים תמימות לא ניתן היה להתייחס לזה כאל "מצב קיים" אלא יותר כאל "קו חדש".
לפי הסטנדרטים הנהוגים נדרש רוחב של לפחות 150 מ' בין בתים למסילה בקווים חדשים, נכון שאפשר לחרוג ממנו (בעלויות של קירות אקוסטיים ענקיים לאורך כל התוואי), אבל זה היה מייצר שלל בעיות והתנגדויות. יש לזכור גם שהלו"ז לפני 1997 היה מצחיק (שתי נסיעות ביום כמדומני) והלו"ז העכשווי פועל לאורך כל שעות היממה.
ולפני שאתם מעלים דוגמאות של קרית מוצקין, בנימינה ולוד תקראו שוב את הסעיף הראשון.
באשר למספר הנוסעים בקו, זה לא היה משפיע הרבה להערכתי, רק היה הופך את הקו לקו תיירות הרבה יותר פופולרי בחגים ובשלגים (שכבר היום הוא פופולרי בימים אלה).
מענייןלהיפך, זה יכול היה להגדיל באופן ניכר
את כמות הנוסעים.
שעה וחצי נסיעה מתל אביב לקניון מלחה זה זמן נסיעה לא כדאי לנוסעים שיעדם אינו קניון מלחה, בשל הצורך בתחבורה משלימה מתחנת הרכבת. לעומת זאת, שעה וחצי נסיעה מתל אביב למרכז ירושלים זה כבר זמן נסיעה אטרקטיבי מאוד, שמתחרה יפה בחלופות אחרות, לרבות רכב פרטי.
הסיבה העיקרית לסגירת תחנת החאן היא רצונה של עיריית ירושלים להפוך את המקום למיזם נדל"ן, כך אמר מקור בכיר ברכבת ישראל.
עם כל הכבוד לדיירים שהתגוררו בסמוך למסילה, המסילה הייתה במקום הרבה לפני שנחפרו יסודות בתיהם, כשהם עברו לגור שם, הם היו מודעים לכך שמסילת רכבת עוברת במקום.
תכנון לתחנת ירושלים המקוריתמעניין
אותי לדעת איך זה היה היום אילו היו פותחים גם את תחנת ה"חאן". האם למישהו יודע אילו תיכנונים היו לגבי שיפוץ התחנה? כיום זה נראה לי די מוזר לדמיין אותה מתפקדת כמעין מסוף רכבות....
שיהיה בריא האולמרט הזה...תכנון לתחנת ירושלים המקורית
כפי שזה הצטייר מעיתוני התקופה, רכבת ישראל רצתה בכל מאודה לחזור לתחנה המקורית, אולם ראש העיר דאז, א. אולמרט, לחץ על משרד התחבורה להקדים את הקמת תחנת מלחה ולהוציא את הרכבת מהתחנה הישנה, כדי לאפשר פיתוחה לצרכי נדל"ן, כולל הזזת בנייני התחנה הראשיים (שהיו כבר אז מוכרזים לשימור!).
רכבת ישראל עשתה תוכניות מקיפות לכל הפרוייקט לפני שנגנז, ואף שכרה משרד אדריכלים לתכנונו - ראו הדמייה מצורפת.
רצו להזיז את מבנה התחנה לטובת כבישתכנון לתחנת ירושלים המקורית
כפי שזה הצטייר מעיתוני התקופה, רכבת ישראל רצתה בכל מאודה לחזור לתחנה המקורית, אולם ראש העיר דאז, א. אולמרט, לחץ על משרד התחבורה להקדים את הקמת תחנת מלחה ולהוציא את הרכבת מהתחנה הישנה, כדי לאפשר פיתוחה לצרכי נדל"ן, כולל הזזת בנייני התחנה הראשיים (שהיו כבר אז מוכרזים לשימור!).
רכבת ישראל עשתה תוכניות מקיפות לכל הפרוייקט לפני שנגנז, ואף שכרה משרד אדריכלים לתכנונו - ראו הדמייה מצורפת.
איך הייתה אמורה להיות צורת התחנה המחודשתתכנון לתחנת ירושלים המקורית
כפי שזה הצטייר מעיתוני התקופה, רכבת ישראל רצתה בכל מאודה לחזור לתחנה המקורית, אולם ראש העיר דאז, א. אולמרט, לחץ על משרד התחבורה להקדים את הקמת תחנת מלחה ולהוציא את הרכבת מהתחנה הישנה, כדי לאפשר פיתוחה לצרכי נדל"ן, כולל הזזת בנייני התחנה הראשיים (שהיו כבר אז מוכרזים לשימור!).
רכבת ישראל עשתה תוכניות מקיפות לכל הפרוייקט לפני שנגנז, ואף שכרה משרד אדריכלים לתכנונו - ראו הדמייה מצורפת.
לא בדיוק מרכז ירושלים...להיפך, זה יכול היה להגדיל באופן ניכר
את כמות הנוסעים.
שעה וחצי נסיעה מתל אביב לקניון מלחה זה זמן נסיעה לא כדאי לנוסעים שיעדם אינו קניון מלחה, בשל הצורך בתחבורה משלימה מתחנת הרכבת. לעומת זאת, שעה וחצי נסיעה מתל אביב למרכז ירושלים זה כבר זמן נסיעה אטרקטיבי מאוד, שמתחרה יפה בחלופות אחרות, לרבות רכב פרטי.
הסיבה העיקרית לסגירת תחנת החאן היא רצונה של עיריית ירושלים להפוך את המקום למיזם נדל"ן, כך אמר מקור בכיר ברכבת ישראל.
עם כל הכבוד לדיירים שהתגוררו בסמוך למסילה, המסילה הייתה במקום הרבה לפני שנחפרו יסודות בתיהם, כשהם עברו לגור שם, הם היו מודעים לכך שמסילת רכבת עוברת במקום.
ממש לא מרכז ירושליםלהיפך, זה יכול היה להגדיל באופן ניכר
את כמות הנוסעים.
שעה וחצי נסיעה מתל אביב לקניון מלחה זה זמן נסיעה לא כדאי לנוסעים שיעדם אינו קניון מלחה, בשל הצורך בתחבורה משלימה מתחנת הרכבת. לעומת זאת, שעה וחצי נסיעה מתל אביב למרכז ירושלים זה כבר זמן נסיעה אטרקטיבי מאוד, שמתחרה יפה בחלופות אחרות, לרבות רכב פרטי.
הסיבה העיקרית לסגירת תחנת החאן היא רצונה של עיריית ירושלים להפוך את המקום למיזם נדל"ן, כך אמר מקור בכיר ברכבת ישראל.
עם כל הכבוד לדיירים שהתגוררו בסמוך למסילה, המסילה הייתה במקום הרבה לפני שנחפרו יסודות בתיהם, כשהם עברו לגור שם, הם היו מודעים לכך שמסילת רכבת עוברת במקום.
לא מדוייקממש לא מרכז ירושלים
תחנת החאן נמצאת במרחק של לפחות 20 דקות הליכה מהקצה של המרכז.
מרכז העיר ירושלים הוא שוק מחנה יהודה עד מדרחוב בן יהודה וממגרש הרוסים (מבחינת צפון-דרום) עד למלון הענק הזה שליד
גן העצמאות (בעבר לפחות קראו לו מלון פלאזה).
מרחק של 20 דקות הליכה רגועה או 12 או 13 דקות הליכה ממש מהירה, וזה מהקצה של המרכז עד לתחנה, זה ממש לא מרכז עיר.
גם ממילא למרבית היוממים (הן ירושלמים לגוש דן והן גוש דנ'יקים לירושלים) היעד איננו מרכז העיר.
מרבית הירושלמים גרים בשכונות הצפון או הדרום או המערב של העיר ולא ליד המרכז.
מרבית הבאים לירושלים לעבודה/לימודים/סידורים צריכים או את קרית הממשלה, או את הר חוצבים, או את אזוה"ת תלפיות או את האוניברסיטה בגבעת רם או הר הצופים.
להערכתי רק אחוזים מעטים מאוד צריכים את אזור המרכז או את העיר העתיקה (שחלקה הדרום מערבי יחסית קרוב לתחנת החאן).
חוץ מהסינמטק וגן הפעמון ובריכת הסולטןלא מדוייק
תחנת ה"חאן" נמצאת קרוב למושבה הגרמנית, לסנימטק ירושלים, לעיר העתיקה ,לגן הפעמון ולמלונות. זה איזור מאוד תיירותי וגם עוברים בו המון קווי אוטובוס. אין ספק שהתחנה זאת מבחינת המיקום שלה ברבה יותר מועילה מתחנת מלחה שנמצאת בדרום העיר.
יש חניון די גדול ליד תחנת החאןחוץ מהסינמטק וגן הפעמון ובריכת הסולטן
כל שאר המקומות שנקבת בשמם חייבים אוטובוס/מונית אליהם מתחנת החאן, או ללכת ברגל לפחות 20 דקות.
ושוב, יוממים לירושלים לא צריכים אותם, ירושלמים לגוש דן, רובם המוחץ ממש לא גרים שם.
אז מהמזדמנים ומהתיירים (ישראלים וזרים) שיבואו ברכבת לירושלים, להערכתי רק 20% במקסימום צריכים את המקומות שרשמת,
לכן גם מהבחינה הזו תחנת מלחה לא היתה מגדילה בהרבה את כמות הנוסעים.
אני מסכים שאם אפשר היה כדאי היה להאריך את הרכבת ממלחה לעבר החאן אבל אני טוען שזה היה מגדיל רק באחוזים בודדים ביותר את כמות הנוסעים.
אל תשכח גם שצריך להוסיף עוד 5 דקות על תוספת המרחק.
למי שיש רכב, מנסיון שלי, החניתי כמה פעמים את הרכב בתחנת מלחה ולקחתי רכבת לת"א, ההגעה מאזור גבעת התחמושת לרכבת מלחה דרך כביש בגין,
בשעות הלחץ, ארכה בקושי 20 דקות.
לכן לרוב תושבי ירושלים שהיו בכל זאת רוצים לנסוע ברכבת ויש להם רכב, קל להם להגיע למלחה יותר מאשר לחאן, שאין חניה לידו.
22.8.13 בשעה 19.57 קיבלתי דו"ח תנועהיש חניון די גדול ליד תחנת החאן
הוא נסלל לאחרונה (לפני כן היה לא סלול ברובו) ומשמש את מתחם "התחנה הראשונה", פארק המסילה, עיר הקרח (כשיש) ומקומות בילוי אחרים באזור.
בהצלחה22.8.13 בשעה 19.57 קיבלתי דו"ח תנועה
ביום חמישי 22.8.13 בשעה 19.57 קיבלתי דו"ח תנועה
על חציית קו הפרדה רצוף, כשיצאתי מחניית מתחם הרכבת בירושלים.
בדו"ח מצויין שיש תמרור שמפנה רק לימין.
הפרט הזה בדו"ח לא נכון , יש לי צילום של המקום המעיד שאין תמרור כזה בכלל
מה שישי זה תמרור עצור בלבד.
היציאה ממגרש חנייה זה, מול בית מס' 59 בדרך חברון ירושלים,
היא בעלייה תלולה כשמגיעים לקצה העלייה קשה להבחין בלילה בקו ההפרדה הרצוף.
בנוסף אין תאורה מספיקה בנקודה זאת וכן הקו בהיר ולא בולט.
אני מצטעת על העבירה שנעשתה בשוגג עקב הנסיבות של המקום
ומבקשת להמיר את הדו"ח באזהרה.
רצ"ב שלושה צילומים
זה מכתב של אישתי
הצילמים יותר מאוחר
מנגד, בהנחה שכל מה שכתבת נכון או22.8.13 בשעה 19.57 קיבלתי דו"ח תנועה
ביום חמישי 22.8.13 בשעה 19.57 קיבלתי דו"ח תנועה
על חציית קו הפרדה רצוף, כשיצאתי מחניית מתחם הרכבת בירושלים.
בדו"ח מצויין שיש תמרור שמפנה רק לימין.
הפרט הזה בדו"ח לא נכון , יש לי צילום של המקום המעיד שאין תמרור כזה בכלל
מה שישי זה תמרור עצור בלבד.
היציאה ממגרש חנייה זה, מול בית מס' 59 בדרך חברון ירושלים,
היא בעלייה תלולה כשמגיעים לקצה העלייה קשה להבחין בלילה בקו ההפרדה הרצוף.
בנוסף אין תאורה מספיקה בנקודה זאת וכן הקו בהיר ולא בולט.
אני מצטעת על העבירה שנעשתה בשוגג עקב הנסיבות של המקום
ומבקשת להמיר את הדו"ח באזהרה.
רצ"ב שלושה צילומים
זה מכתב של אישתי
הצילמים יותר מאוחר
אני מוכן להעיד שלא ברור כלל שאין שם פניה22.8.13 בשעה 19.57 קיבלתי דו"ח תנועה
ביום חמישי 22.8.13 בשעה 19.57 קיבלתי דו"ח תנועה
על חציית קו הפרדה רצוף, כשיצאתי מחניית מתחם הרכבת בירושלים.
בדו"ח מצויין שיש תמרור שמפנה רק לימין.
הפרט הזה בדו"ח לא נכון , יש לי צילום של המקום המעיד שאין תמרור כזה בכלל
מה שישי זה תמרור עצור בלבד.
היציאה ממגרש חנייה זה, מול בית מס' 59 בדרך חברון ירושלים,
היא בעלייה תלולה כשמגיעים לקצה העלייה קשה להבחין בלילה בקו ההפרדה הרצוף.
בנוסף אין תאורה מספיקה בנקודה זאת וכן הקו בהיר ולא בולט.
אני מצטעת על העבירה שנעשתה בשוגג עקב הנסיבות של המקום
ומבקשת להמיר את הדו"ח באזהרה.
רצ"ב שלושה צילומים
זה מכתב של אישתי
הצילמים יותר מאוחר
היציאה מהחנייה במתחם התחנהאני מוכן להעיד שלא ברור כלל שאין שם פניה
שמאלה, ומבלי להפליל אף אחד, אני מכיר מישהו שעשה בדיוק אותו דבר לפני כחודש, ועד שהוא ראה את הודעתך, לא היה מודע לכך שעבר עבירה
הסתמכות של הרשויות על קו הפרדה רצוף ללא תמרור "אין פניה שמאלה" היא "מכשול בפני עיוור", בטח בארץ שבו קווי הפרדה דוהים די מהר בשמש הקופחת.
אגב, במדינות רבות (אולי אפילו מרביתן) קוהיציאה מהחנייה במתחם התחנה
הכי מעצבן שהשוטרת הסתתרה בפינה והמתינה לטרף.
במקום להציב תמרורים ברורים - אורבים כמו גנבים.
מה שישי זה רק תמרור עצור
יש לכם סיכוי טוב לצאת זכאים לגמריהיציאה מהחנייה במתחם התחנה
הכי מעצבן שהשוטרת הסתתרה בפינה והמתינה לטרף.
במקום להציב תמרורים ברורים - אורבים כמו גנבים.
מה שישי זה רק תמרור עצור
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.