לואו-קוסט ברכבות מהירות מאוד

מצב
הנושא נעול.
לואו-קוסט ברכבות מהירות מאוד

לואו-קוסט ברכבות מהירות מאוד
נתקלתי במקרה בתיאור השירות החדש (יחסית) והמסקרן שמציעה הרכבת הלאומית של צרפת, SNCF, בחלק מקווי ה-LGV (קווים למהירות גבוהה) - שמו של השירות TGV Ouigo, שכנראה מבוטא "ה-ז'ה-וה - וויגו" והרעיון שמאחוריו הוא למשוך עוד לקוחות לקווים אלו באמצעות חיקוי רעיון ה-'לואו-קוסט' של חברות התעופה - מחירים מוזלים מאוד בעבור הזמנה מראש בלבד, נוחות מופחתת ומסופים משניים בערים הגדולות.

השירות חדש יחסית, אבל SNCF כבר מתגאים בכך שרוב המשתמשים בו לא 'שנמכו' משירותי TGV רגילים אלא הם לקוחות חדשים.

כמובן שלא רלוונטי לארץ בעתיד הנראה לעין, מהמון סיבות, אבל עדיין מאוד מסקרן. מה דעתכם?

(דעתי, דרך אגב, היא שאלו רכבות ה-TGV הכי מכוערות שראיתי עד כה, ואני אומר זאת בתור אוהד מושבע של ה-TGV מילדות).
 

alonsit1

New member
דווקא רכבת יפה למדי - נכון, זו לא ה-TGV

לואו-קוסט ברכבות מהירות מאוד
נתקלתי במקרה בתיאור השירות החדש (יחסית) והמסקרן שמציעה הרכבת הלאומית של צרפת, SNCF, בחלק מקווי ה-LGV (קווים למהירות גבוהה) - שמו של השירות TGV Ouigo, שכנראה מבוטא "ה-ז'ה-וה - וויגו" והרעיון שמאחוריו הוא למשוך עוד לקוחות לקווים אלו באמצעות חיקוי רעיון ה-'לואו-קוסט' של חברות התעופה - מחירים מוזלים מאוד בעבור הזמנה מראש בלבד, נוחות מופחתת ומסופים משניים בערים הגדולות.

השירות חדש יחסית, אבל SNCF כבר מתגאים בכך שרוב המשתמשים בו לא 'שנמכו' משירותי TGV רגילים אלא הם לקוחות חדשים.

כמובן שלא רלוונטי לארץ בעתיד הנראה לעין, מהמון סיבות, אבל עדיין מאוד מסקרן. מה דעתכם?

(דעתי, דרך אגב, היא שאלו רכבות ה-TGV הכי מכוערות שראיתי עד כה, ואני אומר זאת בתור אוהד מושבע של ה-TGV מילדות).
דווקא רכבת יפה למדי - נכון, זו לא ה-TGV
הכתומה המקורית או הצהובה של הדואר, אבל אלו זוטות פעוטות.

מה בעצם השאלה לגבי השירות? זו כולה אותה הרכבת המהירה במחיר טיפה מוזל בהשוואה לתעריף המופקע של אותה הרכבת בדיוק בשירות "רגיל" וכל ההבדל בין זו לזו הוא קצת גמישות ברמת הנוחות (מי ישמע, ממש קרונות משא מעץ של מחלקה שלוש) ותחנות משניות, אם זה בכלל משנה. נו, אז? מה הסיפור הגדול?
 

Ccyclist

Well-known member
בבריטניה מנסים לדחוף את כל המערכת למודל הזה

לואו-קוסט ברכבות מהירות מאוד
נתקלתי במקרה בתיאור השירות החדש (יחסית) והמסקרן שמציעה הרכבת הלאומית של צרפת, SNCF, בחלק מקווי ה-LGV (קווים למהירות גבוהה) - שמו של השירות TGV Ouigo, שכנראה מבוטא "ה-ז'ה-וה - וויגו" והרעיון שמאחוריו הוא למשוך עוד לקוחות לקווים אלו באמצעות חיקוי רעיון ה-'לואו-קוסט' של חברות התעופה - מחירים מוזלים מאוד בעבור הזמנה מראש בלבד, נוחות מופחתת ומסופים משניים בערים הגדולות.

השירות חדש יחסית, אבל SNCF כבר מתגאים בכך שרוב המשתמשים בו לא 'שנמכו' משירותי TGV רגילים אלא הם לקוחות חדשים.

כמובן שלא רלוונטי לארץ בעתיד הנראה לעין, מהמון סיבות, אבל עדיין מאוד מסקרן. מה דעתכם?

(דעתי, דרך אגב, היא שאלו רכבות ה-TGV הכי מכוערות שראיתי עד כה, ואני אומר זאת בתור אוהד מושבע של ה-TGV מילדות).
בבריטניה מנסים לדחוף את כל המערכת למודל הזה
לדעתי יש בעייתיות מסויימת במודל של "רכבות כמטוסים" כי לא משנה מה ההנחה - התשלום הוא בגמישות ובידיעה שאם פיספסת אמצעי תחבורה תדיר יחסית הכרטיס שברשותך לא תקף לבא אחריו. מהסיבה הזו אינני משתמש בשירות כזה אלא בכרטיס ההנחה של "רשת דרום-מזרח" שממילא מקנה 33% הנחה מול המחיר הרגיל אך נותן גם גמישות.

אם ב TGV מבטיחים מושב שמור ונהוג שם שיש הקפדה על כך - אולי זה יעבוד, אך במערכת הבריטית בדרך כלל אין הקצאת מקומות (אחת התלונות הרווחות באשר למחירים הגבוהים היא ש"שילמנו £££ ואין איפה לשבת", אני בטוח שראית את זה בכל הקווים שסוקרו בסדרת ה Railways שעלתה לאחרונה ליוטיוב) ולכן אין יתרון לרכבת מסויימת.

בעידן הטיסות הזולות היתרון של הרכבת על המטוס בנסיעות לשעה-שעתיים הוא שהיא נוסעת ממרכז עירוני למרכז עירוני וחוסכת מהנוסע את הנסיעה לשדה התעופה ואת התורים הבטחוניים. כמו כן יש יתרון תדירות וגמישות עצום כי מטוסים בדרך כלל טסים לפי סדר של טיסה או שתיים ליום.
 
נסענו ב-TGV עם כרטיס חופשי Eurail,

לואו-קוסט ברכבות מהירות מאוד
נתקלתי במקרה בתיאור השירות החדש (יחסית) והמסקרן שמציעה הרכבת הלאומית של צרפת, SNCF, בחלק מקווי ה-LGV (קווים למהירות גבוהה) - שמו של השירות TGV Ouigo, שכנראה מבוטא "ה-ז'ה-וה - וויגו" והרעיון שמאחוריו הוא למשוך עוד לקוחות לקווים אלו באמצעות חיקוי רעיון ה-'לואו-קוסט' של חברות התעופה - מחירים מוזלים מאוד בעבור הזמנה מראש בלבד, נוחות מופחתת ומסופים משניים בערים הגדולות.

השירות חדש יחסית, אבל SNCF כבר מתגאים בכך שרוב המשתמשים בו לא 'שנמכו' משירותי TGV רגילים אלא הם לקוחות חדשים.

כמובן שלא רלוונטי לארץ בעתיד הנראה לעין, מהמון סיבות, אבל עדיין מאוד מסקרן. מה דעתכם?

(דעתי, דרך אגב, היא שאלו רכבות ה-TGV הכי מכוערות שראיתי עד כה, ואני אומר זאת בתור אוהד מושבע של ה-TGV מילדות).
נסענו ב-TGV עם כרטיס חופשי Eurail,
ומעניין שבניגוד לחלק מהרכבות המהירות במדינות אחרות באירופה שדורשות תוספת תשלום נכבדת אפילו למחזיקי Eurail, דווקא ה-TGV כלול כמעט ללא תוספת תשלום (חובה לשלם על מקום שמור וזה עולה 3 יורו).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה