תחזית תנועה/פקקים - איילון ועוד

מצב
הנושא נעול.

משה9

New member
תחזית תנועה/פקקים - איילון ועוד

תחזית תנועה/פקקים - איילון ועוד
אמנם הנבואה ניתנה לשוטים, אבל בכל זאת: האם התקיים כאן דיון לגבי איך תיראה התנועה על הכבישים בעתיד, למשל עוד עשור?
דוגמא: בעקבות פתיחת איילון עד 531, העומס יירד קצת מכביש החוף כי הרבה ייסעו באיילון עד 531 ואז יחתכו ל-4 או 6. מעט אחר כך יחובר איילון לכביש החוף באזור שפיים. לדעתי מה שיקרה הוא שבכביש החוף בין גלילות לשפיים התנועה תרד והוא ייהפך לסוג של כביש מקומי שמיועד בעיקר לעובדים/גרים בהרצליה, וכן למי שמגיע מצפון לכביש 5 כי אין פניה מאיילון לכביש 5 מזרח. כמעט כל מי שיסע מהצפון לתל אביב או לדרום יעלה על איילון באזור שפיים, והוא יהיה הציר המרכזי. יש לקוות שהעליה אליו תהיה טובה מהעליה לכביש 5 במחלף גלילות - סביר שכן כי זה יהיה אלכסוני ולא 90 מעלות כמו עכשיו. בכיוון ההפוך יש לקוות שנתיב החיבור מאיילון לכביש החוף יהיה ארוך מאוד, אחרת יהיו פקקים בחיבור. לדעתי יש ליצור נתיב רביעי בין החיבור (כאמור באזור שפיים) עד אחרי וינגייט, שם כבר יש נתיב רביעי.
כעת אין הרבה תנועה באיילון מצפון לגלילות - משמש בעיקר את תושבי ועובדי רעננה והרצליה. כאמור, ייהפך לציר מרכזי מכביש החוף, כך שסביר שתוך כמה זמן שני הנתיבים שיש עכשיו לא יספיקו. אני צופה שבבוקר הפקק יתחיל כבר מהסירה או מאזור גשר זאבי. יש לזכור כי בשנים הקרובות יאוכלסו בנתניה וחדרה עשרות אלפי יחידות דיור, כך שיהיה עומס רב בציר צפון דרום. כבר עכשיו ראינו שאפילו באוגוסט כביש החוף היה עמוס צפונה בשעות אחה"צ.
אשמח לשמוע תגובות לתחזית זו וכן תחזיות לגבי הצפוי במקומות נוספים.
 
השפעות נוספות שלא ציינת:

תחזית תנועה/פקקים - איילון ועוד
אמנם הנבואה ניתנה לשוטים, אבל בכל זאת: האם התקיים כאן דיון לגבי איך תיראה התנועה על הכבישים בעתיד, למשל עוד עשור?
דוגמא: בעקבות פתיחת איילון עד 531, העומס יירד קצת מכביש החוף כי הרבה ייסעו באיילון עד 531 ואז יחתכו ל-4 או 6. מעט אחר כך יחובר איילון לכביש החוף באזור שפיים. לדעתי מה שיקרה הוא שבכביש החוף בין גלילות לשפיים התנועה תרד והוא ייהפך לסוג של כביש מקומי שמיועד בעיקר לעובדים/גרים בהרצליה, וכן למי שמגיע מצפון לכביש 5 כי אין פניה מאיילון לכביש 5 מזרח. כמעט כל מי שיסע מהצפון לתל אביב או לדרום יעלה על איילון באזור שפיים, והוא יהיה הציר המרכזי. יש לקוות שהעליה אליו תהיה טובה מהעליה לכביש 5 במחלף גלילות - סביר שכן כי זה יהיה אלכסוני ולא 90 מעלות כמו עכשיו. בכיוון ההפוך יש לקוות שנתיב החיבור מאיילון לכביש החוף יהיה ארוך מאוד, אחרת יהיו פקקים בחיבור. לדעתי יש ליצור נתיב רביעי בין החיבור (כאמור באזור שפיים) עד אחרי וינגייט, שם כבר יש נתיב רביעי.
כעת אין הרבה תנועה באיילון מצפון לגלילות - משמש בעיקר את תושבי ועובדי רעננה והרצליה. כאמור, ייהפך לציר מרכזי מכביש החוף, כך שסביר שתוך כמה זמן שני הנתיבים שיש עכשיו לא יספיקו. אני צופה שבבוקר הפקק יתחיל כבר מהסירה או מאזור גשר זאבי. יש לזכור כי בשנים הקרובות יאוכלסו בנתניה וחדרה עשרות אלפי יחידות דיור, כך שיהיה עומס רב בציר צפון דרום. כבר עכשיו ראינו שאפילו באוגוסט כביש החוף היה עמוס צפונה בשעות אחה"צ.
אשמח לשמוע תגובות לתחזית זו וכן תחזיות לגבי הצפוי במקומות נוספים.
השפעות נוספות שלא ציינת:
1. העומס על כביש 4 יירד כי לתושבי רעננה, כפר סבא, השרון המזרחי ויישובי השרון לאורך כביש 4 מצפון לרעננה תהיה אלטרנטיבה לקטע של כביש 4 מדרום לצומת רעננה ולכביש 5 והרבה יעברו ליסוע דרך 531 ואיילון. גם התנועה לכיוון צפון (לכיוון נתניה, חדרה, חיפה) מאזור כפר סבא רעננה, תתחלק בין כביש 4 לכבישים 2+20+531.
2. במקביל לכביש 531 תהיה גם מסילת ברזל וחלק מהנוסעים היום ברכב מערי השרון לתל אביב או להרצליה יעברו לרכבת.
3. בנוסף לפרויקט 531 מתבצעים באזור השרון פרויקטים נוספים שישפיעו על התנועה בכבישים 2, 4 ו-6. אחד מהם זה פרויקט מחלף דרור שיקל על העומסים בכביש 4. פרויקט אחר זה כביש 9 שיעביר תנועה בין כבישי האורך (בהתאם לנקודות המוצא והיעד) ויקל על כבישי רוחב אחרים, כמו כביש 65, כביש 57 ואפילו כבישי רוחב דרומיים יותר כמו כביש 5.
באופן כללי, כאשר יש יותר אלטרנטיבות, העומסים מתחלקים בין האלטרנטיבות.
 

משה9

New member
נכון,531 יהפוך לדרך העיקרית לישובי דרום השרון

השפעות נוספות שלא ציינת:
1. העומס על כביש 4 יירד כי לתושבי רעננה, כפר סבא, השרון המזרחי ויישובי השרון לאורך כביש 4 מצפון לרעננה תהיה אלטרנטיבה לקטע של כביש 4 מדרום לצומת רעננה ולכביש 5 והרבה יעברו ליסוע דרך 531 ואיילון. גם התנועה לכיוון צפון (לכיוון נתניה, חדרה, חיפה) מאזור כפר סבא רעננה, תתחלק בין כביש 4 לכבישים 2+20+531.
2. במקביל לכביש 531 תהיה גם מסילת ברזל וחלק מהנוסעים היום ברכב מערי השרון לתל אביב או להרצליה יעברו לרכבת.
3. בנוסף לפרויקט 531 מתבצעים באזור השרון פרויקטים נוספים שישפיעו על התנועה בכבישים 2, 4 ו-6. אחד מהם זה פרויקט מחלף דרור שיקל על העומסים בכביש 4. פרויקט אחר זה כביש 9 שיעביר תנועה בין כבישי האורך (בהתאם לנקודות המוצא והיעד) ויקל על כבישי רוחב אחרים, כמו כביש 65, כביש 57 ואפילו כבישי רוחב דרומיים יותר כמו כביש 5.
באופן כללי, כאשר יש יותר אלטרנטיבות, העומסים מתחלקים בין האלטרנטיבות.
נכון,531 יהפוך לדרך העיקרית לישובי דרום השרון
ו-5 יישאר לשמש את תושבי פתח תקוה, ראש העין, שטחים וכו'.
מקווה שאכן מסילות הברזל יזכו להצלחה גדולה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה