לו"ז של היום הראשון של הרפורמה בחיפה

מצב
הנושא נעול.
לו"ז של היום הראשון של הרפורמה בחיפה

לו"ז של היום הראשון של הרפורמה בחיפה
מופיע באתרים. בינתיים בדקתי באתר אגד ובאתר כל קו, וניתן לראות את המסלולים ולוחות הזמנים החדשים ליום שישי ה-16/8.
 
המפלצת המתקראת "קו 3 של אגד"

לו"ז של היום הראשון של הרפורמה בחיפה
מופיע באתרים. בינתיים בדקתי באתר אגד ובאתר כל קו, וניתן לראות את המסלולים ולוחות הזמנים החדשים ליום שישי ה-16/8.
המפלצת המתקראת "קו 3 של אגד"
הגדרת זמן: 1:13 בכיוון אחד, 1:20 בכיוון השני. יקח לו יותר משעה להגיע משפרינצק לשער העלייה (מרחק של עשר דקות הליכה), ועוד 18 דקות לחוף הכרמל.
 

amit1270

New member
אין בנמצא מפות עם קווים?

המפלצת המתקראת "קו 3 של אגד"
הגדרת זמן: 1:13 בכיוון אחד, 1:20 בכיוון השני. יקח לו יותר משעה להגיע משפרינצק לשער העלייה (מרחק של עשר דקות הליכה), ועוד 18 דקות לחוף הכרמל.
אין בנמצא מפות עם קווים?
 

alantan

New member
שום טירוף - המטרה של הקו הוא לבצע כל מיני

טירוף מוחלט ופשוט התעללות בנוסעי חיפה
שום טירוף - המטרה של הקו הוא לבצע כל מיני
קטעים קצרים במקום קווים אחרים שבוטלו, ולעשות זאת בתדירות גבוהה. אף אחד לא יסע את כל התוואי.
 

amit1270

New member
אבל מה עם האמינות?

שום טירוף - המטרה של הקו הוא לבצע כל מיני
קטעים קצרים במקום קווים אחרים שבוטלו, ולעשות זאת בתדירות גבוהה. אף אחד לא יסע את כל התוואי.
אבל מה עם האמינות?
קו ארוך כזה יסבול מחוסר אמינות משווע אם לא יהיו לאורכו תחנות ויסות (דבר לא מקובל בארץ).
 

tapuzo

New member
זאת הסיבה שאנשים מתייאשים מתחבורה ציבורית

שום טירוף - המטרה של הקו הוא לבצע כל מיני
קטעים קצרים במקום קווים אחרים שבוטלו, ולעשות זאת בתדירות גבוהה. אף אחד לא יסע את כל התוואי.
זאת הסיבה שאנשים מתייאשים מתחבורה ציבורית
אתה גר בשכונה עם שני קוים שאתה לא יכול לתזמן מתי הם באים מרוב שהמסלול שלהם ארוך
ואז הם נתקעים ולפעמים באים שניים יחד ולפעמים 40 דקות אין אוטובוס ואתה גם מבין שכל קשר
בין ההבטחות לגבי תדירות לבין המציאות מקרי בהחלט אומרים 4 בשעה מגיעים 2-3 בשעה.
ימי שישי מורידים עוד יותר תדירות. ואתה רואה אוכלוסיה מבוגרת ממתינה בשכונה שלה, בסך
הכל עובר קו אחד או שניים בהרבה שכונות ואם הקו הזה ארוך מה שקורה שהוא מגיע עמוס
אין מקום לשבת, לא ברור אם ידיע עוד 2 דקות או עוד 20. ואז מתפלאים למה בחיפה אנשים
נוטשים את התחבורה הציבורית לטובת הרכב. פשוט אי אפשר להסתמך עליה.
 
אתה תלך ברגל 10 דקות

המפלצת המתקראת "קו 3 של אגד"
הגדרת זמן: 1:13 בכיוון אחד, 1:20 בכיוון השני. יקח לו יותר משעה להגיע משפרינצק לשער העלייה (מרחק של עשר דקות הליכה), ועוד 18 דקות לחוף הכרמל.
אתה תלך ברגל 10 דקות
כולל את העליה בדרך צרפת ובר רב האי דוד...
 
שמואל, אני חושב שלא הבנת אותי.

אתה תלך ברגל 10 דקות
כולל את העליה בדרך צרפת ובר רב האי דוד...
שמואל, אני חושב שלא הבנת אותי.
לא אמרתי שלא צריך קו בין קרית שפנינצק לשער העלייה ולכרמל המערבי. את התפקיד הזה ממלאים הקווים 5 ו-112, ולא טענתי לרגע שהוא לא נחוצים.
בדבריי התכוונתי למסלול ההזוי של קו 3, שנוסע מקרית שפרינצק לשער העלייה דרך קרית אליעזר, הדר ומרכז הכרמל! נראה לך באמת שמישהו יסע 62 דקות בקו 3 במקום 2 דקות בקווים 5 ו-112?!
 
לכך יש הארכת מסלולי הקווים 30,31

שמואל, אני חושב שלא הבנת אותי.
לא אמרתי שלא צריך קו בין קרית שפנינצק לשער העלייה ולכרמל המערבי. את התפקיד הזה ממלאים הקווים 5 ו-112, ולא טענתי לרגע שהוא לא נחוצים.
בדבריי התכוונתי למסלול ההזוי של קו 3, שנוסע מקרית שפרינצק לשער העלייה דרך קרית אליעזר, הדר ומרכז הכרמל! נראה לך באמת שמישהו יסע 62 דקות בקו 3 במקום 2 דקות בקווים 5 ו-112?!
לכך יש הארכת מסלולי הקווים 30,31
שימשיכו לבת גלים, דרך רח' יציאת אירופה ופייר קניג.
 
נשר - המרוויחה הגדולה

לו"ז של היום הראשון של הרפורמה בחיפה
מופיע באתרים. בינתיים בדקתי באתר אגד ובאתר כל קו, וניתן לראות את המסלולים ולוחות הזמנים החדשים ליום שישי ה-16/8.
נשר - המרוויחה הגדולה
שכונת רמות יצחק בנשר היא המרוויחה הגדולה ביותר מרפורמת המטרונית, על אף שאין לה שום קשר למטרונית עצמה.
קו 112 החדש ייסע ביום שישי הקרוב כל רבע שעה משעות הבוקר המוקדמות עד 2 בצהריים, ולאחר מכן כל 20-30 דקות עד סיום השירות (אגב, יש פער של כ-6 שעות מסיום השירות ביום שישי עד הנסיעה הראשונה של קווי הלילה - כאן אין שיפור).
בנוסף, קווים 76, 77 ו-146 שמקשרים בין נשר לשכונות העליונות של חיפה מתוגברים בחלק משעות היום לשתי נסיעות בשעה במקום נסיעה אחת בשעה.

כדי לתת פרופורציה, היום כדי להגיע מהאזורים המרכזיים של חיפה לרמות יצחק, יש להסתמך על הקווים 71 ו-78. כל אחד מהם מגיע לאזורים אחרים ברמות יצחק ונוסע פעם בחצי שעה, ובחלק מהשעות הם מוחלפים בקו 79 שעושה סיבובים דרך כל נשר. ובכן, בעקבות הוספת קו 112 החדש, אין שום שינוי בלוחות הזמנים של 71, 78 ו-79, מה שאומר שתדירות האוטובוסים לרמות יצחק גדלה פי 2, ולחלק מהאזורים פי 3 (אזורים שכיום מכוסים רק ע"י 78 או רק ע"י 71).
 
ולמי שלא מכיר נשר היא העיר הכי תלולה בארץ

נשר - המרוויחה הגדולה
שכונת רמות יצחק בנשר היא המרוויחה הגדולה ביותר מרפורמת המטרונית, על אף שאין לה שום קשר למטרונית עצמה.
קו 112 החדש ייסע ביום שישי הקרוב כל רבע שעה משעות הבוקר המוקדמות עד 2 בצהריים, ולאחר מכן כל 20-30 דקות עד סיום השירות (אגב, יש פער של כ-6 שעות מסיום השירות ביום שישי עד הנסיעה הראשונה של קווי הלילה - כאן אין שיפור).
בנוסף, קווים 76, 77 ו-146 שמקשרים בין נשר לשכונות העליונות של חיפה מתוגברים בחלק משעות היום לשתי נסיעות בשעה במקום נסיעה אחת בשעה.

כדי לתת פרופורציה, היום כדי להגיע מהאזורים המרכזיים של חיפה לרמות יצחק, יש להסתמך על הקווים 71 ו-78. כל אחד מהם מגיע לאזורים אחרים ברמות יצחק ונוסע פעם בחצי שעה, ובחלק מהשעות הם מוחלפים בקו 79 שעושה סיבובים דרך כל נשר. ובכן, בעקבות הוספת קו 112 החדש, אין שום שינוי בלוחות הזמנים של 71, 78 ו-79, מה שאומר שתדירות האוטובוסים לרמות יצחק גדלה פי 2, ולחלק מהאזורים פי 3 (אזורים שכיום מכוסים רק ע"י 78 או רק ע"י 71).
ולמי שלא מכיר נשר היא העיר הכי תלולה בארץ
מרחק של ק"מ הליכה לא סביר להרבה אנשים בגלל השיפוע.
 
טירת כרמל - 47 ו-49 מפצים על ביטול 45

לו"ז של היום הראשון של הרפורמה בחיפה
מופיע באתרים. בינתיים בדקתי באתר אגד ובאתר כל קו, וניתן לראות את המסלולים ולוחות הזמנים החדשים ליום שישי ה-16/8.
טירת כרמל - 47 ו-49 מפצים על ביטול 45
בטירת כרמל קורה דבר מעניין. בלו"ז של יום שישי מבוטלות כל נסיעות של 45 אחרי השעה 8 - 8:30 בבוקר, אך לפני 8 הוא דווקא מתוגבר.
כדי לפצות את תושבי טירת כרמל על החלפת 45 ב-111, שבעקבותיו אובד הקשר למרכזית חוף הכרמל אחרי 8 בבוקר, תדירות הקווים 47 ו-49 עולה ביום שישי מפעם ב-50-60 דקות לפעם ב-30 דקות.

אם אתם שואלים כיצד אני מצליח להשוות את הלו"ז של יום שישי הבא ללו"ז של יום שישי הקודם שכבר עבר וחלף, כאן בא לעזרתי לראשונה מזה שנים האתר www.bus.co.il, שפשוט לא התעדכן בשינויים.
אגב, מישהו יודע אם זה חוקי לפרסם מספר שמתחיל ב-1900 בלי לציין את עלות השיחה?
 
קרית אתא - החידה של הרפורמה הזאת

לו"ז של היום הראשון של הרפורמה בחיפה
מופיע באתרים. בינתיים בדקתי באתר אגד ובאתר כל קו, וניתן לראות את המסלולים ולוחות הזמנים החדשים ליום שישי ה-16/8.
קרית אתא - החידה של הרפורמה הזאת
קשה להחליט אם קרית אתא מרוויחה בשל התגבור המשמעותי של הקווים אליה, או מפסידה כי אובד הקשר הישיר מרוב השכונות שלה לציר ההסתדרות, וכדי להגיע להדר לעתים יצטרכו 2 החלפות.

ובכן, ביום שישי הקרוב יש 163 נסיעות ממרכז קרית אתא לצומת קרית אתא (לא כולל קו הלילה 210) ומספר דומה חזרה. ברוב השעות מדובר ב-16 נסיעות בשעה, וזה לא כולל את קו 2 של המטרונית שייסע כל 6-8 דקות ומוסיף עוד 109 נסיעות.
קשה לי להשוות את זה למצב הקיים, אבל אם ניקח כמה דוגמאות, קו 23 לקרית ים יפעל בשעות השיא של יום שישי כל 12 דקות, קו 22 לקרית מוצקין כל 15 דקות וקו 26 לקרית חיים כל 18 דקות.

קו מעניין במיוחד הוא קו 21, שלפי מה שאני מבין, עד עכשיו לא פעל בכלל ביום שישי, וביום שישי הבא ייסע כל חצי שעה. זה שיפור אדיר לשכונת קרית בנימין, שעד לא מזמן כמעט לא היתה אליה תחבורה ציבורית.
 
מה חלקם של התושבים שגרים בקריות

קרית אתא - החידה של הרפורמה הזאת
קשה להחליט אם קרית אתא מרוויחה בשל התגבור המשמעותי של הקווים אליה, או מפסידה כי אובד הקשר הישיר מרוב השכונות שלה לציר ההסתדרות, וכדי להגיע להדר לעתים יצטרכו 2 החלפות.

ובכן, ביום שישי הקרוב יש 163 נסיעות ממרכז קרית אתא לצומת קרית אתא (לא כולל קו הלילה 210) ומספר דומה חזרה. ברוב השעות מדובר ב-16 נסיעות בשעה, וזה לא כולל את קו 2 של המטרונית שייסע כל 6-8 דקות ומוסיף עוד 109 נסיעות.
קשה לי להשוות את זה למצב הקיים, אבל אם ניקח כמה דוגמאות, קו 23 לקרית ים יפעל בשעות השיא של יום שישי כל 12 דקות, קו 22 לקרית מוצקין כל 15 דקות וקו 26 לקרית חיים כל 18 דקות.

קו מעניין במיוחד הוא קו 21, שלפי מה שאני מבין, עד עכשיו לא פעל בכלל ביום שישי, וביום שישי הבא ייסע כל חצי שעה. זה שיפור אדיר לשכונת קרית בנימין, שעד לא מזמן כמעט לא היתה אליה תחבורה ציבורית.
מה חלקם של התושבים שגרים בקריות
מספיק קרוב (פחות מ10 דקות) למטרונית שאין להם צורך באוטובוס נוסף.
לפי מפה זה נראה יותר מחצי מהם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה