לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2099520,995 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 
שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
המשך >>

לצפיה ב-' לו"ז של היום הראשון של הרפורמה בחיפה'
לו"ז של היום הראשון של הרפורמה בחיפה
10/08/2013 | 11:56
75
566
מופיע באתרים. בינתיים בדקתי באתר אגד ובאתר כל קו, וניתן לראות את המסלולים ולוחות הזמנים החדשים ליום שישי ה-16/8.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'המפלצת המתקראת "קו 3 של אגד"'
המפלצת המתקראת "קו 3 של אגד"
10/08/2013 | 12:01
12
436
הגדרת זמן: 1:13 בכיוון אחד, 1:20 בכיוון השני. יקח לו יותר משעה להגיע משפרינצק לשער העלייה (מרחק של עשר דקות הליכה), ועוד 18 דקות לחוף הכרמל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין בנמצא מפות עם קווים?'
אין בנמצא מפות עם קווים?
10/08/2013 | 12:03
8
112
לצפיה ב-'לבקשתך '
לבקשתך
10/08/2013 | 12:24
7
320
לצפיה ב-'הרבה יותר טוב!'
הרבה יותר טוב!
10/08/2013 | 12:31
71
לצפיה ב-'טירוף מוחלט ופשוט התעללות בנוסעי חיפה'
טירוף מוחלט ופשוט התעללות בנוסעי חיפה
10/08/2013 | 20:58
5
73
לצפיה ב-'שום טירוף - המטרה של הקו הוא לבצע כל מיני'
שום טירוף - המטרה של הקו הוא לבצע כל מיני
( לעמוד שלי בתפוז )
10/08/2013 | 23:28
4
136
קטעים קצרים במקום קווים אחרים שבוטלו, ולעשות זאת בתדירות גבוהה. אף אחד לא יסע את כל התוואי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל מה עם האמינות?'
אבל מה עם האמינות?
10/08/2013 | 23:36
2
117
קו ארוך כזה יסבול מחוסר אמינות משווע אם לא יהיו לאורכו תחנות ויסות (דבר לא מקובל בארץ).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' בדיוק. לא ככה צריך להיראות קו מזין.'
בדיוק. לא ככה צריך להיראות קו מזין.
11/08/2013 | 00:38
39
לצפיה ב-'זאת הסיבה שאנשים מתייאשים מתחבורה ציבורית'
זאת הסיבה שאנשים מתייאשים מתחבורה ציבורית
11/08/2013 | 00:54
85
אתה גר בשכונה עם שני קוים שאתה לא יכול לתזמן מתי הם באים מרוב שהמסלול שלהם ארוך
ואז הם נתקעים ולפעמים באים שניים יחד ולפעמים 40 דקות אין אוטובוס ואתה גם מבין שכל קשר
בין ההבטחות לגבי תדירות לבין המציאות מקרי בהחלט אומרים 4 בשעה מגיעים 2-3 בשעה.
ימי שישי מורידים עוד יותר תדירות. ואתה רואה אוכלוסיה מבוגרת ממתינה בשכונה שלה, בסך
הכל עובר קו אחד או שניים בהרבה שכונות ואם הקו הזה ארוך מה שקורה שהוא מגיע עמוס
אין מקום לשבת, לא ברור אם ידיע עוד 2 דקות או עוד 20. ואז מתפלאים למה בחיפה אנשים
נוטשים את התחבורה הציבורית לטובת הרכב. פשוט אי אפשר להסתמך עליה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה תלך ברגל 10 דקות'
אתה תלך ברגל 10 דקות
10/08/2013 | 20:43
2
150
כולל את העליה בדרך צרפת ובר רב האי דוד...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שמואל, אני חושב שלא הבנת אותי.'
שמואל, אני חושב שלא הבנת אותי.
11/08/2013 | 00:37
1
89
לא אמרתי שלא צריך קו בין קרית שפנינצק לשער העלייה ולכרמל המערבי. את התפקיד הזה ממלאים הקווים 5 ו-112, ולא טענתי לרגע שהוא לא נחוצים.
בדבריי התכוונתי למסלול ההזוי של קו 3, שנוסע מקרית שפרינצק לשער העלייה דרך קרית אליעזר, הדר ומרכז הכרמל! נראה לך באמת שמישהו יסע 62 דקות בקו 3 במקום 2 דקות בקווים 5 ו-112?!
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לכך יש הארכת מסלולי הקווים 30,31'
לכך יש הארכת מסלולי הקווים 30,31
11/08/2013 | 04:39
68
שימשיכו לבת גלים, דרך רח' יציאת אירופה ופייר קניג.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נשר - המרוויחה הגדולה'
נשר - המרוויחה הגדולה
10/08/2013 | 12:19
2
304
שכונת רמות יצחק בנשר היא המרוויחה הגדולה ביותר מרפורמת המטרונית, על אף שאין לה שום קשר למטרונית עצמה.
קו 112 החדש ייסע ביום שישי הקרוב כל רבע שעה משעות הבוקר המוקדמות עד 2 בצהריים, ולאחר מכן כל 20-30 דקות עד סיום השירות (אגב, יש פער של כ-6 שעות מסיום השירות ביום שישי עד הנסיעה הראשונה של קווי הלילה - כאן אין שיפור).
בנוסף, קווים 76, 77 ו-146 שמקשרים בין נשר לשכונות העליונות של חיפה מתוגברים בחלק משעות היום לשתי נסיעות בשעה במקום נסיעה אחת בשעה.

כדי לתת פרופורציה, היום כדי להגיע מהאזורים המרכזיים של חיפה לרמות יצחק, יש להסתמך על הקווים 71 ו-78. כל אחד מהם מגיע לאזורים אחרים ברמות יצחק ונוסע פעם בחצי שעה, ובחלק מהשעות הם מוחלפים בקו 79 שעושה סיבובים דרך כל נשר. ובכן, בעקבות הוספת קו 112 החדש, אין שום שינוי בלוחות הזמנים של 71, 78 ו-79, מה שאומר שתדירות האוטובוסים לרמות יצחק גדלה פי 2, ולחלק מהאזורים פי 3 (אזורים שכיום מכוסים רק ע"י 78 או רק ע"י 71).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ולמי שלא מכיר נשר היא העיר הכי תלולה בארץ'
ולמי שלא מכיר נשר היא העיר הכי תלולה בארץ
10/08/2013 | 12:24
1
210
מרחק של ק"מ הליכה לא סביר להרבה אנשים בגלל השיפוע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נכון. אגב, כך נראים מסלולים של קווים בנשר:'
נכון. אגב, כך נראים מסלולים של קווים בנשר:
10/08/2013 | 12:40
227
לצפיה ב-'טירת כרמל - 47 ו-49 מפצים על ביטול 45'
טירת כרמל - 47 ו-49 מפצים על ביטול 45
10/08/2013 | 12:35
293
בטירת כרמל קורה דבר מעניין. בלו"ז של יום שישי מבוטלות כל נסיעות של 45 אחרי השעה 8 - 8:30 בבוקר, אך לפני 8 הוא דווקא מתוגבר.
כדי לפצות את תושבי טירת כרמל על החלפת 45 ב-111, שבעקבותיו אובד הקשר למרכזית חוף הכרמל אחרי 8 בבוקר, תדירות הקווים 47 ו-49 עולה ביום שישי מפעם ב-50-60 דקות לפעם ב-30 דקות.

אם אתם שואלים כיצד אני מצליח להשוות את הלו"ז של יום שישי הבא ללו"ז של יום שישי הקודם שכבר עבר וחלף, כאן בא לעזרתי לראשונה מזה שנים האתר www.bus.co.il, שפשוט לא התעדכן בשינויים.
אגב, מישהו יודע אם זה חוקי לפרסם מספר שמתחיל ב-1900 בלי לציין את עלות השיחה?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קרית אתא - החידה של הרפורמה הזאת'
קרית אתא - החידה של הרפורמה הזאת
10/08/2013 | 12:58
21
245
קשה להחליט אם קרית אתא מרוויחה בשל התגבור המשמעותי של הקווים אליה, או מפסידה כי אובד הקשר הישיר מרוב השכונות שלה לציר ההסתדרות, וכדי להגיע להדר לעתים יצטרכו 2 החלפות.

ובכן, ביום שישי הקרוב יש 163 נסיעות ממרכז קרית אתא לצומת קרית אתא (לא כולל קו הלילה 210) ומספר דומה חזרה. ברוב השעות מדובר ב-16 נסיעות בשעה, וזה לא כולל את קו 2 של המטרונית שייסע כל 6-8 דקות ומוסיף עוד 109 נסיעות.
קשה לי להשוות את זה למצב הקיים, אבל אם ניקח כמה דוגמאות, קו 23 לקרית ים יפעל בשעות השיא של יום שישי כל 12 דקות, קו 22 לקרית מוצקין כל 15 דקות וקו 26 לקרית חיים כל 18 דקות.

קו מעניין במיוחד הוא קו 21, שלפי מה שאני מבין, עד עכשיו לא פעל בכלל ביום שישי, וביום שישי הבא ייסע כל חצי שעה. זה שיפור אדיר לשכונת קרית בנימין, שעד לא מזמן כמעט לא היתה אליה תחבורה ציבורית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה חלקם של התושבים שגרים בקריות'
מה חלקם של התושבים שגרים בקריות
10/08/2013 | 13:49
20
151
מספיק קרוב (פחות מ10 דקות) למטרונית שאין להם צורך באוטובוס נוסף.
לפי מפה זה נראה יותר מחצי מהם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כמעט כל קרית ים וקרית ביאליק נמצאות בטווח של '
כמעט כל קרית ים וקרית ביאליק נמצאות בטווח של
10/08/2013 | 14:42
2
147
10 דקות הליכה מהמטרונית, כמו גם רוב קרית מוצקין, אבל לדעתי פחות מחצי מקרית אתא.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אז בעצם הבעיה היא בקריית אתא'
אז בעצם הבעיה היא בקריית אתא
10/08/2013 | 18:12
1
109
ולכל השאר הקריות אפשר לשים קו סיבובי אחד או שניים למתקשים בהליכה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה בערך מה שעשו.'
זה בערך מה שעשו.
10/08/2013 | 18:59
98
רוב הקווים החדשים בקריות מגיעים לקרית אתא.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מי אתם שתקבעו למי יש צורך באוטובוס או לא?'
מי אתם שתקבעו למי יש צורך באוטובוס או לא?
10/08/2013 | 21:02
1
105
יש אנשים מבוגרים שעבורם הליכה של 300 מטר גם מישורית זה דבר קשה.
יש ילדים, יש אנשים עם סלים של קניות.
מאיפה הקביעה הזאת "אה זה "קרוב" למטרונית אז לא צריך אוטובוס".
חשיבה עקומה לגמרה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כתבתי שכדאי שיהיה גם קו משלים למתקשים בהליכה'
כתבתי שכדאי שיהיה גם קו משלים למתקשים בהליכה
10/08/2013 | 23:20
83
נ.ב.
החשיבה ההגיונית היא שיהיה קו מכל מקום לכל מקום מתי שהנוסע ירצה בכביש משוקע שלא יחסום את הדרך לים גם אם אין ים מעבר לכביש וללא עמודי חשמל בסביבה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זו הרעת תנאים '
זו הרעת תנאים
10/08/2013 | 23:06
14
122
בהתחשב שעד כה היה קו בתדירות גבוהה במרחק הליכה לתושבי ק. ים ג'. המתנה לאוטובוס ומעבר למטרונית שכולל המתנה (כאשר בין לבין יש צורך בחציית לפחות כביש אחד במעבר מרומזר), משמעו נסיעה תוך המתנה ארוכה יותר. אם נכניס לחישוב את הנוסעים להדר שחסכו החלפה במרכזית המפרץ, הזמן נשאר אותו דבר במצטבר. אם נחשב זמן נסיעה לכל חלק אחר בחיפה, זמן הנסיעה הכולל אמור להיות ארוך יותר, והאבסורד הוא שכמעט כל נסיעה פרברית מקרית ים ג' תדרוש 2 מעברים ו־3 קווים! זה יותר מדי לנסיעה פרברית. המטרונית גם תוכננה ב'חוכמה' לעקוף את מרכז ניצן, שהינו נקודה מרכזית (אם לא המרכזית) בקרית ים, למרות שהמסלול קרוב מאוד וניתן היה להכניס אותה לשם ולהוציא אותה בחזרה דרך רחוב צה"ל לשדרה הראשית.

לגבי קריית ביאליק, במסגרת העברת הנת"צ למרכז הכביש, בוטלו כל התחנות שאינם צמודות לצמתים, ונוצר פער מרחק גדול בהרבה מהתבקש בין התחנות הקיימות. זה כבר סיפור ישן, אבל משמעו פגיעה משמעותית בנוסעים שאינם גרים קרוב לצמתים הראשיות.

אני צופה פריחה משמעותית של מוניות השירות בעקבות פתיחת המטרונית, בייחוד בקו ק. ים ג' - הדר / העצמאות. אם יהיה מסלול מהיר דרך כביש 22 (המכונה 'כביש 58') וגשר פז, יהיה למוניות השירות Feature ששום מטרונית (שלא עוברת בק. ים ג' ובצומת חלוצי התעשייה ('רמי לוי')), ובנוסף עושה סיבוב משמעותי דרך ציר ההסתדרות, מרכזית המפרץ וצומת הצ'ק פוסט) לא תוכל להתחרות, מבחינת זמן נסיעה ונוחות (נסיעה ללא מעברים)

הערת אגב נוספת, אני רואה את התחבורה הציבורית בין הקריות (ביחוד המערביות) לחיפה, ככזאת שאין בה שום כדאיות למשתמשי רכב פרטי, בגלל הסיבוב הארוך דרך צומת הצ'ק פוסט בכל נסיעה לחיפה, במקום נסיעה דרך כביש 22 המהיר (נסיעה של 10 דקות ברכב פרטי מול 50 דקות בתח"צ). המטרונית לא תוכננה כדי לפתור את הבעיה הזו (ולדעתי היא מרעה את השירות יותר מאשר מקלה, בגלל הצורך במעברים נוספים בהשוואה למצב כיום), ועל כן אין לצפות למעבר נוסעי רכב פרטי לתח"צ בעקבות הפעלת המטרונית. לעומת זאת, קו הרכבת הפרברי קריות - חיפה שזמן הנסיעה בו קצר או משתווה לנסיעה ברכב פרטי בתוואי המקביל, זוכה להצלחה רבה במעבר נוסעים מרכב פרטי (כולל שכירים במשכורת גבוהה יחסית, כדוגמת רופאים מבית החולים רמב"ם בבת גלים, עובדים במת"מ ועוד).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האם זה נכון גם בשעות העומס?'
האם זה נכון גם בשעות העומס?
10/08/2013 | 23:22
3
70
כיש פקקים ותדירות המטרונית גבוהה כך שההחלפה לא גוזלת זמן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בקרית ים עצמה, אין עומס משמעותי.'
בקרית ים עצמה, אין עומס משמעותי.
10/08/2013 | 23:33
2
82
בחלק החיפאי, עד היום הקווים הרגילים נסעו גם הם על המת"צ של המטרונית, על כן לא אמור להיות שיפור משמעותי בזמנים.

באיזור המפרץ אומנם יש קיצור דרך (המטרונית תסע בכביש IPC האלכסוני במקום נסיעה בצורת Z דרך חלוצי התעשיה וצ. ק. אתא), אבל לא ברור שהמטרונית תוכל להשתלב במת"צ ציר ההסתדרות ביציאה מכביש IPC, אין לכך שום הכנה בכביש, ורדיוס הסיבוב גדול מדי למפרקית, מה שעשוי לגרום לכניסה שלה לציר הרגיל העמוס ברכבים פרטיים, עד אחרי חוצות המפרץ, ולעיכוב שיבטל את הרווח בנסיעה דרך כביש IPC.

להערכתי מוניות שירות להדר דרך כביש 22 מנצחות את המטרונית בזמן נסיעה כמעט בכל תרחיש (למעט בתרחיש של פקקים כבדים בכביש 22 לפני גשר פז), ומנצחות גם בנוחות (נסיעה ללא החלפה ועם מקום ישיבה מובטח), אך מפסידות במחיר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כלומר אין מת"ץ בלב המפרץ?'
כלומר אין מת"ץ בלב המפרץ?
11/08/2013 | 00:12
1
53
חשבתי שכל הדרך ממותצת חוץ מקטע קטן בלב חיפה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה הקשר ללב המפרץ? הוא דיבר על אריה שנקר'
מה הקשר ללב המפרץ? הוא דיבר על אריה שנקר
11/08/2013 | 00:32
61
ועל חוצות המפרץ. יש מת"צ לאורך כל כביש 4 מלב המפרץ עד צור שלום.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סוף סוף מדברים לעניין, המטרונית פוגעת בתח"צ'
סוף סוף מדברים לעניין, המטרונית פוגעת בתח"צ
11/08/2013 | 01:00
68
אם היו קוים בנת"צ לכל אזור בקריות שכללו בתוכם כבר הזנה פנימית לאזורים שונים כך שבמרכזית
המפרץ בחרת את הקו לפי האזור בקריות אליו רצית לנסוע עכשיו דחפו אותם החוצה מהנת"צ
וגם תצטרך להחליף ממטרונית לעוד קו מזין וגם הוא יהיה תקוע בפקקים בציר ההסתדרות כך
שלא יגיע בזמן ויגרום סבל לקריות. כנ"ל לכיוון ההפוך בחיפה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אל תשכח שמכל מקום בקרית ים אפשר להגיע'
אל תשכח שמכל מקום בקרית ים אפשר להגיע
11/08/2013 | 01:27
8
82
בקווים 23 ו-15 (ואם רוצים אז גם 11 ו-12) לא רק לתחנה של קו 3, אלא גם לתחנה של הקווים 1, 2, 123 ו-136 (צומת קרית אתא, חוצות המפרץ ועוד). על כן נסיעה מקרית ים לכל מקום בחיפה תדרוש החלפה אחת בלבד ולא שתיים.

רק נסיעה לנשר או לשכונות ונקודות מסוימות מאד בחיפה (כמו קרית שפריצק או האוניברסיטה בשעות שאין לשם קווים מהקריות) תדרוש שתי החלפות.

כבר לא כל כך נורא, נכון?

אגב, אם מדברים על נסיעות פרבריות, נסיעה מקרית ים כמעט לכל מקום בקריות דורשת בעקבות הרפורמה אפס החלפות במקום אחת לפני הפעלת הקווים 23 ו-15.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הארכת 123 ו־136 מוזרה'
הארכת 123 ו־136 מוזרה
11/08/2013 | 10:43
7
61
מה הטעם להוסיף לקווים חיפאים ארוכים 'ויה-דלרוזה' של ציר עמוס ועם תחנות שמתאימות אולי למוניות שירות, מבחינת גודל ונוחות חזרה לנתיב הנסיעה? נסיעה בציר הזה מחוץ למת"צ (בהנחה שהקווים ישארו מחוץ למת"צ) היא סיוט מבחינת הנוסעים והנהגים.

לגבי קווי 15 ו־23, המבחן יהיה בתדירות, האם תהיה שוות ערך לשירות הקיים כיום. בעיה פוטנציאלית היא שלשני הקווים האלו אין מסלול זהה בתוך קריית ים ב', ונוסעים ללא אפשרות לברר על זמן אמת, יצטרכו להמר על הקו המתאים.

בנוסף, כמדומני שכמעט כל נסיעת מעבר בקריות דורשת חציית מעבר חצייה מרומזר, וזה לא נח. נסיעת מעבר צריכה להיות מתוכננת עד כמה שאפשר להתבצע ללא חציית כביש, מבחינת בטיחות ונוחות. בניגוד לכך, התכנון של המטרונית כלל דחיקה של הולכי הרגל מהשטח הציבורי, כאשר הנוסע נאלץ לעיתים לחצות סדרה ארוכה של מעברי חצייה מרומזרים, שאינם מתוכננים למעבר מהיר של הולכי הרגל (אלא לטובת מעבר מהיר של התנועה). לדוגמא, בצומת הצריף הולך רגל יהיה צריך לחצות את כל הצומת (בצורת האות ח', כשהגג לכיוון צפון) אם ירצה להגיע ממבנה הבטון של 'הצריף' לצד השני של הכביש ('המפלצת' של ק. ביאליק).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני כבר כתבתי כאן את ההסבר להארכת 123 ו-136'
אני כבר כתבתי כאן את ההסבר להארכת 123 ו-136
11/08/2013 | 23:01
6
62
מכיוון שקווי הקריות לא יגיעו יותר למרכזית המפרץ ולעומת זאת רובם כן עוברים בצומת קרית אתא, צומת קרית אתא תשמש תחנת מעבר בין קווי הקריות לקווים המגיעים לצירים ויעדים בכרמל שקווי המטרונית לא מגיעים אליהם. לכן דווקא קווים 123 ו-136 הוארכו. אחרת על מנת להגיע מהקריות לנווה שאנן, זין, חורב, ציר רכס הכרמל ומרכז הכרמל, היה צורך להחליף לקו מטרונית ובמרכזית המפרץ להחליף שוב ל-123 או 23 (שאז מספרו לא היה משתנה ל-136), או 131, 132, 133.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תיקון חשוב: זיו (איך.. איך שמו את ן ליד ו)'
תיקון חשוב: זיו (איך.. איך שמו את ן ליד ו)
11/08/2013 | 23:05
24
לצפיה ב-'חבל על הבזבוז -בציר הזה כל 3 דקות תעבור מטרונ'
חבל על הבזבוז -בציר הזה כל 3 דקות תעבור מטרונ
11/08/2013 | 23:41
4
34
מה שיכלו זה שהקווים הללו יסעו עד צומת קריית אתא אחרי 20 , כאשר התדירות של המטרונית יורדת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין טעם בהחלפה למטרונית בשביל נסיעה בין'
אין טעם בהחלפה למטרונית בשביל נסיעה בין
11/08/2013 | 23:58
3
31
צומת קרית אתא למרכזית המפרץ. ההחלפות הללו לוקחות זמן. גם אם בצומת קרית אתא ההמתנה למטרונית קצרה, אחרי 10 דקות של נסיעה במטרונית צריך להמתין שוב ל-123 או 136.
זה מיותר. נסיעה יומיומית בין הקריות לבין יעדים מרכזיים בחיפה לא צריכה לכלול שתי החלפות. חבל שאת 141 ו-142 לא מאריכים גם כן עד צומת קרית אתא.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בהנתן 3 קווים בתדירות עצומה חבל'
בהנתן 3 קווים בתדירות עצומה חבל
12/08/2013 | 00:11
25
חבל שעוד קווים יסעו באותו המסלול, קווים אלו יכולים לעבור למקומות אחרים או שאפשר להגביר את תדירותם.
ההחלפות לא צריכות לקחת יותר מ3 דקות, (סידור תחנות מתאים נחוץ)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ראה מיתוס ההחלפות בתחץ שרשור מקביל'
ראה מיתוס ההחלפות בתחץ שרשור מקביל
12/08/2013 | 00:12
1
25
לצפיה ב-'אני לא נגד החלפות, אבל החלפות צריכות להיות'
אני לא נגד החלפות, אבל החלפות צריכות להיות
12/08/2013 | 00:22
43
הגיוניות. עליה לאוטובוס, ירידה אחרי 10 דקות, המתנה 3 דקות, עליה, ירידה אחרי 10 דקות, המתנה 3 דקות, עליה, ירידה אחרי 15-20 דקות. לא הגיוני.
לא הגיוני בנסיעה של חצי שעה לבצע שתי החלפות יומיום.
מסלול כזה שמובנות בו שתי החלפות הוא מסלול טורדני כאשר צריך לבצע אותו יומיום.
אם אני הייתי תושב קריות שצריך להגיע יומיום למרכז חורב, נניח, וזה המסלול שהתח"צ הייתה מציעה לי, הייתי מעדיף ליסוע עם רכב פרטי.
צריך לקחת בחשבון גם את העומס שצפוי להיות על אוטובוסי המטרונית, ולעלות בצומת קרית אתא על קו 1 או 2 של המטרונית לנסיעה צפופה (סביר להניח בעמידה) של 10 דקות, אחרי ירידה מאוטובוס קודם,  רק כדי להגיע לאוטובוס נוסף זה מציק ומיותר. אם היעד אינו קרוב למסלול המטרונית בהחלט עדיף לעלות בצומת קרית אתא על אוטובוס שיוצא מצומת קרית אתא כתחנתו הראשונה.
החליטו להוציא את כל קווי הקריות ממרכזית המפרץ - זה התחליף.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קו 11 בקריות - קו סיבובי דו-כיווני'
קו 11 בקריות - קו סיבובי דו-כיווני
10/08/2013 | 13:04
6
257
אל תתנו ללו"ז הזה לבלבל אתכם: הוא לא נוסע כל 5-10 דקות. הוא נוסע כל 15 דקות בכל כיוון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חכמי משרד התחבורה עוד לא הבינו שלא ממספרים'
חכמי משרד התחבורה עוד לא הבינו שלא ממספרים
11/08/2013 | 09:49
5
84
קווים דו-סיבוביים באותו מספר בכיוונים מנוגדים ? כך היה גם עם 41 בת"א עם הפעלת הרפורמה ועד לשינוי שנעשה בו ?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה זה קווים דו-סיבוביים?'
מה זה קווים דו-סיבוביים?
11/08/2013 | 13:43
3
37
לצפיה ב-'הכוונה לקו סיבובי דו-כיווני:'
הכוונה לקו סיבובי דו-כיווני:
11/08/2013 | 14:09
2
63
חצי מהנסיעות שלו עם כיוון השעון וחצי נגד כיוון השעון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סליחה, ההודעה שלי הייתה בהשפעת ד"ר התחכמות'
סליחה, ההודעה שלי הייתה בהשפעת ד"ר התחכמות
11/08/2013 | 15:01
1
59
לצפיה ב-''
11/08/2013 | 22:07
12
לצפיה ב-'צודק, והאמת שיותר נוח להפריד את הקו הסיבובי'
צודק, והאמת שיותר נוח להפריד את הקו הסיבובי
( לעמוד שלי בתפוז )
11/08/2013 | 20:39
48
לשני חצאים כאשר הקו משנה את מספרו החל מתחנה מסויימת באמצע המסלול והלאה. זה פחות מבלבל מאשר הצורך לזכור איזה קו זה עם השעון ואיזה נגד כיוון השעון.

גם לא ברור לי הקטע של 136 - היה 23 ו-23א כי הקטע בהדר (הרצליה, הנביאים וחסן שוקרי) משמש לנסיעה באותו כיוון נסיעה עבור שני כיווני הקו. אם הנהגים יקפידו על שילוט יעד נכון זה עשוי להיות בסדר, אבל מהנסיון שלי בתל אביב (חברת "דן" - אני מדבר אליך!) הנהגים ממש לא מקפידים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כמה זמן לוקח לפי הלו"ז לקו 3 של המטרונית'
כמה זמן לוקח לפי הלו"ז לקו 3 של המטרונית
10/08/2013 | 13:19
2
265
ליסוע מקצה לקצה וכמה זמן לוקח הקטע שלו בקרית ים?
(באתר כל קו יש תשובות מעניינות לשאלות הללו...)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כן, יש שם באג מוזר בנתונים.'
כן, יש שם באג מוזר בנתונים.
10/08/2013 | 13:43
128
כבר נכתב עליו כאן...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נסעתי, כ 35 דקות.'
נסעתי, כ 35 דקות.
14/08/2013 | 05:20
11
לצפיה ב-'זהו ממני לבינתיים, אתם מוזמנים לנתח עוד.'
זהו ממני לבינתיים, אתם מוזמנים לנתח עוד.
10/08/2013 | 13:42
8
136
ביום שני נדע יותר פרטים כי יתפסם הלו"ז של ה-18/8, אז אפשר יהיה לעשות השוואה מסודרת בין הלו"ז של יום חול לפני הרפורמה ללו"ז של יום חול אחרי הרפורמה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ניתן לראות לו"ז מלא לשבוע הבא'
ניתן לראות לו"ז מלא לשבוע הבא
10/08/2013 | 18:09
1
89
באתר BUS.GOV.IL
לפי מס' קו+לו"ז שבועי (אני מניחה שזה מעודכן כבר)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ההנחה שלך לא נכונה...'
ההנחה שלך לא נכונה...
10/08/2013 | 18:55
74
באתר משרד התחבורה יש לוח זמנים רק 7 ימים קדימה, כלומר רק עד יום שישי הבא.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קו 1'
קו 1
10/08/2013 | 18:11
3
247
לצפיה ב-''
10/08/2013 | 18:14
61
לצפיה ב-'זה לא חדש, הלו"ז המלא של כל קווי המטרונית'
זה לא חדש, הלו"ז המלא של כל קווי המטרונית
10/08/2013 | 18:57
1
144
מפורסם בכל האתרים כבר שבועיים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הנה הלו"ז בשרשור מלפני שבועיים'
הנה הלו"ז בשרשור מלפני שבועיים
11/08/2013 | 00:51
68
לצפיה ב-'קו 2'
קו 2
10/08/2013 | 18:12
104
לצפיה ב-'קו 3'
קו 3
10/08/2013 | 18:13
78
לצפיה ב-'הארכת קו 13 בקריות'
הארכת קו 13 בקריות
<< ההודעה הנוכחית
10/08/2013 | 14:37
163
עוד משהו שלדעתי לא הוזכר בשום מקום: קו 13 יוארך לאורך הטיילת עד גבול קרית ים בעקבות ביטול קו 51א. נראה שמדובר בשיפור משמעותי בקטע הזה, כי קו 51א פעל רק בחלק משעות היום, וקו 13 פועל מהבוקר עד הערב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עוד משהו מעניין: מסלול מפורט של המטרונית'
עוד משהו מעניין: מסלול מפורט של המטרונית
11/08/2013 | 01:14
15
168
במפות גוגל (ולדעתי גם באיפה-בוס) אפשר לראות את המסלול של המטרונית בצורת קטעי דרך מפורטים. למשל, כך ייראה קטע הנסיעה שלה דרך מרכזית המפרץ לכיוון מערב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'וכך לכיוון מזרח'
וכך לכיוון מזרח
11/08/2013 | 01:17
2
106
לצפיה ב-'האמת היא שזה מפתיע, למישהו יש הסבר?'
האמת היא שזה מפתיע, למישהו יש הסבר?
11/08/2013 | 02:19
1
127
זכור לי שיש הכנה לתחנת מטרונית במקום המסומן בעיגול אדום (היכן שנכון לפני חודש היתה תחנת המוצא של הקווים העירוניים). איך זה שהקו לא עובר שם?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן...'
אכן...
11/08/2013 | 02:38
85
ראיתי תחנת מטרונית מוכנה (כנראה) לאורך גדר המרכזית לכיוון הכביש הראשי (מצד שמאל לכניסה למרכזית).
לא הגיוני שהמטרונית לא עוברת שם...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'והנה כניסה למרכזית הקריות ויציאה ממנה '
והנה כניסה למרכזית הקריות ויציאה ממנה
11/08/2013 | 01:19
191
רציף ההורדה נמצא ממערב לרציף ההעלאה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'איך הגעת לראות את הקווים האלה?'
איך הגעת לראות את הקווים האלה?
11/08/2013 | 02:00
10
52
לצפיה ב-'פשוט חפש בגוגל מסלול שדורש את זה,'
פשוט חפש בגוגל מסלול שדורש את זה,
11/08/2013 | 02:13
9
85
למשל מצומת קרית אתא לדרך העצמאות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אפשר גם בbetamap.gov.il'
אפשר גם בbetamap.gov.il
11/08/2013 | 02:32
4
66
ביישומים קווי אוטובוס, כמו גוגל רק ללא פרסומות ותיווך של חברה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האתר הזה כבר אינו מציג מסלול, אלא רק תחנות'
האתר הזה כבר אינו מציג מסלול, אלא רק תחנות
( לעמוד שלי בתפוז )
11/08/2013 | 09:11
3
42
לצפיה ב-'ב"ישומים" מופיעים קווי אוטובוס עם כל התחנות'
ב"ישומים" מופיעים קווי אוטובוס עם כל התחנות
11/08/2013 | 10:36
2
41
לצפיה ב-'כן, אבל שוב - התוואי של הרחובות בהם האוטובוס'
כן, אבל שוב - התוואי של הרחובות בהם האוטובוס
( לעמוד שלי בתפוז )
11/08/2013 | 20:40
1
45
עובר אינו מוצג, אלא רק התחנות. כשיש רחוב קטן ללא תחנות, הדבר אינו תמיד חד-משמעי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' צודק, זה פשוט לא הפריע לי אישית.'
צודק, זה פשוט לא הפריע לי אישית.
11/08/2013 | 23:44
15
לצפיה ב-'זה מראה לי את זה שונה...'
זה מראה לי את זה שונה...
11/08/2013 | 15:55
3
34
לצפיה ב-'תלחץ על השעה שמופיעה ליד Next departure'
תלחץ על השעה שמופיעה ליד Next departure
11/08/2013 | 21:40
2
41
או על More options and times
ואז תבחר נסיעה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הבנתי, ב google maps החדש, חשבתי כך'
הבנתי, ב google maps החדש, חשבתי כך
11/08/2013 | 22:25
1
36
בישן זה שונה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אופס, נכון, שכחתי להגיד.'
אופס, נכון, שכחתי להגיד.
11/08/2013 | 22:50
20

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ