חגיגות הפעלת המטרונית מוקדמות

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
חגיגות הפעלת המטרונית מוקדמות

חגיגות הפעלת המטרונית מוקדמות
למרות ההודעה על הפעלת נסיעות חינם במטרונית בחיפה במשך השבועיים הקרובים, הודיע משרד התחבורה במפתיע, כי נסיעות המבחן תתקיימנה ללא נוסעים וייאסר על האוטובוסים האחרים להשתמש בנתיבים היעודיים של המטרונית

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4411681,00.html
 
מה?? הם רציניים??


חגיגות הפעלת המטרונית מוקדמות
למרות ההודעה על הפעלת נסיעות חינם במטרונית בחיפה במשך השבועיים הקרובים, הודיע משרד התחבורה במפתיע, כי נסיעות המבחן תתקיימנה ללא נוסעים וייאסר על האוטובוסים האחרים להשתמש בנתיבים היעודיים של המטרונית

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4411681,00.html
מה?? הם רציניים??
 
אין כמו תחבורה ציבורית

חגיגות הפעלת המטרונית מוקדמות
למרות ההודעה על הפעלת נסיעות חינם במטרונית בחיפה במשך השבועיים הקרובים, הודיע משרד התחבורה במפתיע, כי נסיעות המבחן תתקיימנה ללא נוסעים וייאסר על האוטובוסים האחרים להשתמש בנתיבים היעודיים של המטרונית

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4411681,00.html
אין כמו תחבורה ציבורית
במימון ובשליטת המגזר הציבורי. ככה זה נראה.
 
ת'אמת אין לי מושג מה מודל ההכנסות של סיטיפס

היה שיתוף פעולה פורה במיוחד...
אבל עזוב עיכובים, איזו מוטיבציה יש לסיטיפס לשפר את השירות? מי אמור לפקח על התנהלות החברה?
ת'אמת אין לי מושג מה מודל ההכנסות של סיטיפס
אם המודל הוא *לקוח עולה על הרק"ל ומשלם* ומשם הכסף - אז אמורה להם בהחלט מוטיבציה לשפר את השירות
 

cwen

New member
למעט בעיה אחת

ת'אמת אין לי מושג מה מודל ההכנסות של סיטיפס
אם המודל הוא *לקוח עולה על הרק"ל ומשלם* ומשם הכסף - אז אמורה להם בהחלט מוטיבציה לשפר את השירות
למעט בעיה אחת
לפי ההסכם חוסלו כל קווי האוטובוס שיכולים להתחרות ברק"ל, כך שלקוחות הרק"ל הם שבויים. כך ששווה לזכיין לשלוח רכבות בתדירות הכי מינימלית שעדיין תאפשר לדחוס את הנוסעים פנימה. הוא יודע שהם יבואו בכל מקרה. אין להם ברירה אחרת.
הרק"ל לא מתחרה באוטובוס, אלא ברכב הפרטי.
 
אם כבר בחוזה

למעט בעיה אחת
לפי ההסכם חוסלו כל קווי האוטובוס שיכולים להתחרות ברק"ל, כך שלקוחות הרק"ל הם שבויים. כך ששווה לזכיין לשלוח רכבות בתדירות הכי מינימלית שעדיין תאפשר לדחוס את הנוסעים פנימה. הוא יודע שהם יבואו בכל מקרה. אין להם ברירה אחרת.
הרק"ל לא מתחרה באוטובוס, אלא ברכב הפרטי.
אם כבר בחוזה
ניתן לסיטיפס מונופול, ברור שלא יהיה לה שום תמריץ לשפר את השירות
 

amit1270

New member
רק בדרום מערב העיר "חוסלו" קווים

למעט בעיה אחת
לפי ההסכם חוסלו כל קווי האוטובוס שיכולים להתחרות ברק"ל, כך שלקוחות הרק"ל הם שבויים. כך ששווה לזכיין לשלוח רכבות בתדירות הכי מינימלית שעדיין תאפשר לדחוס את הנוסעים פנימה. הוא יודע שהם יבואו בכל מקרה. אין להם ברירה אחרת.
הרק"ל לא מתחרה באוטובוס, אלא ברכב הפרטי.
רק בדרום מערב העיר "חוסלו" קווים
בחלק הצפוני והמזרחי של הקו עדיין פועלים קווים מקבילים, ולא ברור מתי יקוצרו ויהפכו למזינים.
 
בעקרון יש שני קווים שאפשר לקחת במקום הרק"ל

למעט בעיה אחת
לפי ההסכם חוסלו כל קווי האוטובוס שיכולים להתחרות ברק"ל, כך שלקוחות הרק"ל הם שבויים. כך ששווה לזכיין לשלוח רכבות בתדירות הכי מינימלית שעדיין תאפשר לדחוס את הנוסעים פנימה. הוא יודע שהם יבואו בכל מקרה. אין להם ברירה אחרת.
הרק"ל לא מתחרה באוטובוס, אלא ברכב הפרטי.
בעקרון יש שני קווים שאפשר לקחת במקום הרק"ל
במערב העיר 39,35. גם לא מומלץ וגם אין להם ולו רבע מהקיבולת של הרק"ל
 

amit1270

New member
גם קו 21. אבל 39 לא ממש מקביל לרק"ל

בעקרון יש שני קווים שאפשר לקחת במקום הרק"ל
במערב העיר 39,35. גם לא מומלץ וגם אין להם ולו רבע מהקיבולת של הרק"ל
גם קו 21. אבל 39 לא ממש מקביל לרק"ל
ו-35 (ובמידה מסוימת גם 21) הוא קו מאסף ואיטי שאמור לשרת בעיקר את קמפוס גבעת רם.
 
מוכר לי, זה רק לציון שניתן ל"התחמק" משימוש בר

גם קו 21. אבל 39 לא ממש מקביל לרק"ל
ו-35 (ובמידה מסוימת גם 21) הוא קו מאסף ואיטי שאמור לשרת בעיקר את קמפוס גבעת רם.
מוכר לי, זה רק לציון שניתן ל"התחמק" משימוש בר
ברקל אם מאוד רוצים בכך, לדווח למי שלא מכיר את האיזור. 21 הוא קו שאמור להתקצר ליפה נוף בשלב הסופי.
 
השאלה פשטנית מדי

כן ומי גרם לעכובים בפרוייקט
סיטיפס או המדינה?
השאלה פשטנית מדי
סיטיפס גרמה לעיכובים באופן מכוון וביודעין (איחור של 5 שנים). זאת כדי שתוכל להגיש תלונות נגד המדינה ולקבל פיצויים מדי פעם, במנגנון הבוררות שנקבע במסגרת הזכיון.

אבל.... מי שאשם בכך שסיטיפס גרמה לעיכובים זה הממשלה. הסכם הזכיון שנחתם עם סיטיפס היה רשלני והרסני. הוא יצר לחברה תמריצים **שליליים** שגרמו לכך שיהיה לה "כדאי" לעבוד לאט ולא להשלים את הפרוייקט בזמן. (זה בנוסף לתרומה מסויימת של הממשלה לעיכובים עצמם, שנבעה מרשלנות וביורוקרטיה ולא היתה מכוונת, בניגוד לעיכובים שיזמה סיטיפס).

אתה מוזמן להציץ בארכיון הפורום, הכל מתועד שם בהרחבה לאורך השנים 05'-11'.
 
תודה על ההסבר

השאלה פשטנית מדי
סיטיפס גרמה לעיכובים באופן מכוון וביודעין (איחור של 5 שנים). זאת כדי שתוכל להגיש תלונות נגד המדינה ולקבל פיצויים מדי פעם, במנגנון הבוררות שנקבע במסגרת הזכיון.

אבל.... מי שאשם בכך שסיטיפס גרמה לעיכובים זה הממשלה. הסכם הזכיון שנחתם עם סיטיפס היה רשלני והרסני. הוא יצר לחברה תמריצים **שליליים** שגרמו לכך שיהיה לה "כדאי" לעבוד לאט ולא להשלים את הפרוייקט בזמן. (זה בנוסף לתרומה מסויימת של הממשלה לעיכובים עצמם, שנבעה מרשלנות וביורוקרטיה ולא היתה מכוונת, בניגוד לעיכובים שיזמה סיטיפס).

אתה מוזמן להציץ בארכיון הפורום, הכל מתועד שם בהרחבה לאורך השנים 05'-11'.
תודה על ההסבר
 
צריך לקחת זאת בערבון מוגבל מאד

ברור
כי עכשיו עם נת"ע החיים דבש (2020 אמרנו?). בדיעבד נראה לי היה עדיף לתת לMTS ארכה להשגת המימון הדרוש.
צריך לקחת זאת בערבון מוגבל מאד
ייתכן ששכחת את כל השתלשלות העניינים, אבל בפועל ***נתנו**** לMTS ארכה להשגת המימון הדרוש, ולא סתם ארכה אלא ארכה של שנים!
MTS לא עשתה כלום במשך שנים, לא הצליחה להגיע לסגירה פיננסית, והאמת ניתנה להיאמר - לא ברור אם היתה מצליחה לעשות זאת אפילו קיבלה ארכה של 10 שנים...
השותפות בMTS לא הבריקו בנושא הפיננסי בלשון המעטה, והיה רושם שהן נאחזות במשבר הפיננסי העולמי כתירוץ להתחמק מהפרוייקט כולו או לפחות כאמתלה להעביר אותו למימון ממשלתי מלא (כלומר שהממשלה תשקיע את הכסף וMTS רק תגרוף את הרווחים...)
לאחר חילופי השלטון בשנת 09' החליטה הממשלה (נתניהו, כץ, שטייניץ) שהגיעו מים עד נפש, ומאחר שהפרוייקט כבר התעכב כמעט 60 שנה, לא ייתכן לתת לMTS להחזיק אותו כבן ערובה לנצח. לכן בוצעה הלאמה. זה היה צעד של ייאוש, לא ביטוי אידיאולוגי לסוציאליזם (ביבי ושטייניץ הם ממש לא שלי סמרטוטוביץ').

דבר נוסף שחייבים לזכור: אפילו נותרה MTS כזכיינית, נת"ע עדיין היתה הגוף המפקח על הפרוייקט (רגולטור) ועדיין היתה עושה "כמיטב יכולתה", כלומר מטביעה אותו בים של ביורוקרטיה ופיקוח מרושל. כל ההבדל הוא שאז היית מתעסק עם זכיין אחד (לא מוצלח מי יודע כמה...) והיום אתה מתעסק עם קבלני משנה רבים ושונים, וההכנסות מהפעלת השירות (ביום מן הימים) תהיינה של המדינה ולא של הזכיין.

2020 עם נת"ע (בשאיפה)? אף אחד לא הבטיח שMTS היתה מסיימת את הפרוייקט לפני 2020. למעשה, היה סיכוי סביר מאד שMTS לא ****תתחיל**** את הפרוייקט לפני 2020.

אם אתה רוצה לראות דוגמא נוספת לכך, אני מפנה אותך לכביש 531, שהוא פרוייקט של נתיבי ישראל. זה היה אמור להיות BOT כמו 431, והזכיין הפרטי נכשל ולא סלל מטר אחד. הפרוייקט הולאם. נכון - הוא מתקדם לאט, ויש להניח שלא נראה שם סיום במהירות האור כמו בכביש 431 הנפלא, אבל לפחות הוא מתקדם! הזכיין הפרטי לא עשה כלום, וזו הסיבה שהפרוייקט הולאם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה