בקשר לתאונת הרכבת בספרד

מצב
הנושא נעול.

sandbird4

New member
בקשר לתאונת הרכבת בספרד

בקשר לתאונת הרכבת בספרד
ברור שהרכבת נסעה מהר מידי ואז הקרונות זזו בפראות עד שנוצר קצר בין הפלוס ומינוס ונהיה פיצוץ שהעיף את הרכבת...
השאלה איך בכלל הרכבת יכולה לסוע 190 קמ"ש? האם אין הגבלת מהירות?
האם ההגבלת מהירות היא לא לפי קטע? תמיד חשבתי שיש הגבלת מהירות באזורי נסיעה מסויימים.
נראה לי ששם הרכבת לא היתה מוגבלת לפי קטעים והנהג יכל לנהוג במהירות המקסימלית שהוא נוהג בקטע ישר גם בסיבובים...
 

עדירמר

New member
בקשר לתאונת הרכבת בספרד

בקשר לתאונת הרכבת בספרד
ברור שהרכבת נסעה מהר מידי ואז הקרונות זזו בפראות עד שנוצר קצר בין הפלוס ומינוס ונהיה פיצוץ שהעיף את הרכבת...
השאלה איך בכלל הרכבת יכולה לסוע 190 קמ"ש? האם אין הגבלת מהירות?
האם ההגבלת מהירות היא לא לפי קטע? תמיד חשבתי שיש הגבלת מהירות באזורי נסיעה מסויימים.
נראה לי ששם הרכבת לא היתה מוגבלת לפי קטעים והנהג יכל לנהוג במהירות המקסימלית שהוא נוהג בקטע ישר גם בסיבובים...
בקשר לתאונת הרכבת בספרד
רואים שכותב שורות אלו אינו בקיא בתורת החשמל.
מה שקרה הוא שנהג הרכבת לא האיט לפני שנכנס לעיקול חד (ע"ע תאונת אמגסקי ביפן).

בנוסף - יש רכבות שנוסעות גם במהירות של 300 קמ"ש (ע"ע יורוסטאר)
 

Ccyclist

Well-known member
מהירות המקסימום של הרכבת: 250 קמ"ש.

בקשר לתאונת הרכבת בספרד
רואים שכותב שורות אלו אינו בקיא בתורת החשמל.
מה שקרה הוא שנהג הרכבת לא האיט לפני שנכנס לעיקול חד (ע"ע תאונת אמגסקי ביפן).

בנוסף - יש רכבות שנוסעות גם במהירות של 300 קמ"ש (ע"ע יורוסטאר)
מהירות המקסימום של הרכבת: 250 קמ"ש.
מדובר ברכבת טאלגו 250 / RENFE 130 ערך וויקיפדי באנגלית: http://en.wikipedia.org/wiki/RENFE_Class_130

הרכבת פועלת ברשת ה Alvia של RENFE , מותג שהוא איטי ב100 קמ"ש מרכבות רשת ה AVE שמסוגלות לנסוע ב350 קמ"ש (טאלגו 350 / AVE 102 ערך באנגלית: http://en.wikipedia.org/wiki/AVE_Class_102 )

לגבי מיקום התאונה: כנראה בפרוזדור המתעקל שבצד המזרחי של סנטיאגו דה קומפוסטלה, בין ה SC-20 לאוטוסטרדה דל אטלנטיקו (אין מספר כביש בגוגל). המסדרון המעוקל הזה כנראה נכפה על הרכבת כי ממילא היא עוצרת בתחנה של העיר ולכן לא בנו מסלול ישר יותר כפי שנהוג בקטעים הבינעירוניים.

https://maps.google.co.uk/maps?q=sa...tela,+A+Coruña,+Galicia,+Spain&gl=uk&t=m&z=13

באשר לשאלה על מסילה מהירה - כן או לא: אם מדברים על שימוש משותף בקטעים של ה AVE זה משום שהמסילות האלו נבנו ברוחב סטנדרטי ובהתאמה לרכבות מהירות, ולכן רכבת מהירה למחצה כמו זו שהיתה מעורבת בתאונה משתמשת בקטעים כאלו. הרשתות הפרבריות והאיטיות בספרד עדיין משתמשות במסילה איברית (רחבה, 1,668 מ"מ). למודל הספציפי הזה יש צירים משתנים והוא יכול להשתמש בשני סוגי המסילות. העניין הוא שאם הספרדים השקיעו כסף בשנות השפע בהקמת מסילות סטנדרטיות - הרי שהן נועדו לרכבות מהירות.

בישוב הבריטי בקוסטה יש אימרה: "הכל בספרד איטי יותר, חוץ מהנהיגה". הנהג נסע בפי 2 מהמהירות המותרת בקטע, אך למעשה הוא נסע כ50-60 קמ"ש פחות ממהירות המקסימום של הרכבת.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מה הקשר לחשמל בכלל?

בקשר לתאונת הרכבת בספרד
ברור שהרכבת נסעה מהר מידי ואז הקרונות זזו בפראות עד שנוצר קצר בין הפלוס ומינוס ונהיה פיצוץ שהעיף את הרכבת...
השאלה איך בכלל הרכבת יכולה לסוע 190 קמ"ש? האם אין הגבלת מהירות?
האם ההגבלת מהירות היא לא לפי קטע? תמיד חשבתי שיש הגבלת מהירות באזורי נסיעה מסויימים.
נראה לי ששם הרכבת לא היתה מוגבלת לפי קטעים והנהג יכל לנהוג במהירות המקסימלית שהוא נוהג בקטע ישר גם בסיבובים...
מה הקשר לחשמל בכלל?
הרכבת נסעה במהירות של 190-200 קמ"ש בקטע מסילה, בו המהירות המותרת היא 80 קמ"ש. המסילה נמצאת בעקלתון והרכבת פשוט "לא לקחה את הסיבוב" ונשמטה מהפסים. איך החלת שברור שהיה קצר בין איזה שהוא "פלוס" לאיזה שהוא "מינוס"?
ולגבי הגבלות מהירות - בכביש ירושלים - תל אביב מותר לנסוע במהירות של 110 קמ"ש. האם זה מונע ממך להאיץ בו למהירות של 500 קמ"ש אם הרכב שלך מאפשר זאת?
 

amit1270

New member
דווקא במסילות ברזל יש אפשרות להגביל מהירות

מה הקשר לחשמל בכלל?
הרכבת נסעה במהירות של 190-200 קמ"ש בקטע מסילה, בו המהירות המותרת היא 80 קמ"ש. המסילה נמצאת בעקלתון והרכבת פשוט "לא לקחה את הסיבוב" ונשמטה מהפסים. איך החלת שברור שהיה קצר בין איזה שהוא "פלוס" לאיזה שהוא "מינוס"?
ולגבי הגבלות מהירות - בכביש ירושלים - תל אביב מותר לנסוע במהירות של 110 קמ"ש. האם זה מונע ממך להאיץ בו למהירות של 500 קמ"ש אם הרכב שלך מאפשר זאת?
דווקא במסילות ברזל יש אפשרות להגביל מהירות
 

amit1270

New member
לא בכל מקום ולא כולם בגלל מהירות

לא קרו מספיק אסונות רכבתיים?
לא בכל מקום ולא כולם בגלל מהירות
אני מניח שהתקנת מערכת כזאת היא יקרה ודורשת התאמות שונות. בנוסף, עם כל הצער, מקרים כמו זה (מהירות נסיעה כפולה ויותר מהמותר) הם עדיין נדירים מאוד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה