חידה למומחי הפורום

מצב
הנושא נעול.

nitsansh

New member
האם אלה ישובים דתיים??

לגשור אין נסיעות מטבריה
אבל עם 966 אתה יכול להגיע לבני יהודה או לאלי עד.

הוא נוסע דרך הביקעה, בית שאן, צמח, עין גב ומטפס לגולן בצומת כורסי
האם אלה ישובים דתיים??
זה יכול להסביר איך זה שיש לשם אוטובוס ישיר מירושלים ולא מתל אביב...
זה מזכיר לי שמתל אביב יש אוטובוס ישיר לקיבוץ אשדות יעקב...הסיבה היא שגרה שם לפני כ30 שנים חברת כנסת (עדנה סולודר) והיא ניצלה את הקשרים הפוליטיים שלה...
 

טשאפק

New member
איזה קו ישיר יש בין ת"א לאשדות יעקב?

האם אלה ישובים דתיים??
זה יכול להסביר איך זה שיש לשם אוטובוס ישיר מירושלים ולא מתל אביב...
זה מזכיר לי שמתל אביב יש אוטובוס ישיר לקיבוץ אשדות יעקב...הסיבה היא שגרה שם לפני כ30 שנים חברת כנסת (עדנה סולודר) והיא ניצלה את הקשרים הפוליטיים שלה...
איזה קו ישיר יש בין ת"א לאשדות יעקב?
 

טשאפק 2

New member
זה ממש לא המובן המקובל וזה מאד לא מיוחד

ישיר במובן של ללא החלפת אוטובוס.
זה ממש לא המובן המקובל וזה מאד לא מיוחד
יש הרבה יישובים קטנים שאפשר להגיע אליהם באוטובוס יחיד מת"א גם בלי חברת כנסת שגרה שם לפני 30 שנה.
 
בעברית אין מונח מיוחד שמייצג קו אוטובוס אחד

זה ממש לא המובן המקובל וזה מאד לא מיוחד
יש הרבה יישובים קטנים שאפשר להגיע אליהם באוטובוס יחיד מת"א גם בלי חברת כנסת שגרה שם לפני 30 שנה.
בעברית אין מונח מיוחד שמייצג קו אוטובוס אחד
בין שתי נקודות ללא החלפה ולכן המילה "ישיר" משמשת גם לייצוג של קו ללא החלפה ולא רק לייצוג "המקובל" של קו ללא עצירות ביניים.
אבל אם זה מפריע לך, אז 843 הוא קו אוטובוס אחד בין ת"א לאשדות יעקב ללא החלפה בדרך.
ולגבי חברת הכנסת לא אני כתבתי.

מה שכן מיוחד ב-843, שכנראה נובע מאיזושהי סיבה היסטורית (כמו המסלול בפתח תקוה ובהוד השרון של 921 ו-841), זה המסלול שלו לקצרין דרך בית שאן ועמק הירדן. הרבה יותר הגיוני היה שקו בין תל אביב לקצרין יסע דרך צומת גולני וצומת עמיעד או דרך טבריה, או במסלול הדרומי ביותר דרך יבנאל, צמח והחוף המזרחי של הכנרת, ויהיה נפרד מקו שבין ת"א לבית שאן.
 

נתנאל531

Well-known member
כמדומני ש־843 לא ותיק מדי

בעברית אין מונח מיוחד שמייצג קו אוטובוס אחד
בין שתי נקודות ללא החלפה ולכן המילה "ישיר" משמשת גם לייצוג של קו ללא החלפה ולא רק לייצוג "המקובל" של קו ללא עצירות ביניים.
אבל אם זה מפריע לך, אז 843 הוא קו אוטובוס אחד בין ת"א לאשדות יעקב ללא החלפה בדרך.
ולגבי חברת הכנסת לא אני כתבתי.

מה שכן מיוחד ב-843, שכנראה נובע מאיזושהי סיבה היסטורית (כמו המסלול בפתח תקוה ובהוד השרון של 921 ו-841), זה המסלול שלו לקצרין דרך בית שאן ועמק הירדן. הרבה יותר הגיוני היה שקו בין תל אביב לקצרין יסע דרך צומת גולני וצומת עמיעד או דרך טבריה, או במסלול הדרומי ביותר דרך יבנאל, צמח והחוף המזרחי של הכנרת, ויהיה נפרד מקו שבין ת"א לבית שאן.
כמדומני ש־843 לא ותיק מדי
והשיקול לסיבוב דרך בית שאן הוא העדר מספיק נוסעים מקצרין לתל אביב, כך שאוספים עוד כמה נוסעים מעמק הירדן ומבית שאן, כדי להצדיק קו אוטובוס.
 
וכמה נוסעים מקצרין נוסעים בקו הזה על מנת

כמדומני ש־843 לא ותיק מדי
והשיקול לסיבוב דרך בית שאן הוא העדר מספיק נוסעים מקצרין לתל אביב, כך שאוספים עוד כמה נוסעים מעמק הירדן ומבית שאן, כדי להצדיק קו אוטובוס.
וכמה נוסעים מקצרין נוסעים בקו הזה על מנת
להגיע לתל אביב או למרכז הארץ ולא מעדיפים ליסוע דרך ראש פינה או טבריה?
ממילא מדובר בקו של שתי נסיעות ביום בלבד בכיוון דרומה ונסיעה אחת בכיוון צפונה, אז אם אין מספיק נוסעים כדי להצדיק אותו הוא לא צריך להיות.
אם אין הצדקה לקו בין בית שאן לתל אביב ואם אין הצדקה לקו בין קצרין לתל אביב, אז חיבור שני הקווים יחד לא הופך את הקו המאוחד למוצדק.
זה נראה שיש לגבי הקו הזה שיקולים מעבר לשיקולי תחבורה טהורים (למשל: שיקולים פוליטיים).
 

sb21

New member
שלוש נסיעות-שתיים מ קצרין ואחת מת"א

וכמה נוסעים מקצרין נוסעים בקו הזה על מנת
להגיע לתל אביב או למרכז הארץ ולא מעדיפים ליסוע דרך ראש פינה או טבריה?
ממילא מדובר בקו של שתי נסיעות ביום בלבד בכיוון דרומה ונסיעה אחת בכיוון צפונה, אז אם אין מספיק נוסעים כדי להצדיק אותו הוא לא צריך להיות.
אם אין הצדקה לקו בין בית שאן לתל אביב ואם אין הצדקה לקו בין קצרין לתל אביב, אז חיבור שני הקווים יחד לא הופך את הקו המאוחד למוצדק.
זה נראה שיש לגבי הקו הזה שיקולים מעבר לשיקולי תחבורה טהורים (למשל: שיקולים פוליטיים).
שלוש נסיעות-שתיים מ קצרין ואחת מת"א
לאחרונה התווספה נסיעה בסביבות שבע בבוקר,בנוסף לזו ב4:50.
 
כתבתי "שתי נסיעות ביום בלבד בכיוון דרומה

שלוש נסיעות-שתיים מ קצרין ואחת מת"א
לאחרונה התווספה נסיעה בסביבות שבע בבוקר,בנוסף לזו ב4:50.
כתבתי "שתי נסיעות ביום בלבד בכיוון דרומה
ונסיעה אחת בכיוון צפונה"
במה זה שונה ממה שאתה כתבת?
 
בשבת אחר הצהריים הקו מפוצץ

כמדומני ש־843 לא ותיק מדי
והשיקול לסיבוב דרך בית שאן הוא העדר מספיק נוסעים מקצרין לתל אביב, כך שאוספים עוד כמה נוסעים מעמק הירדן ומבית שאן, כדי להצדיק קו אוטובוס.
בשבת אחר הצהריים הקו מפוצץ
בשבת יוצאים שלושה אוטובוסים של קו 843, ונדמה לי שקו נוסף, מרמת הגולן לתל אביב, וכולם מתמלאים בעמידה עוד לפני בית שאן.
 
לטובת התח"צ הישראל אני מקווה שאין כזה דבר

חידה למומחי הפורום
מיצאו 2 מקומות בישראל שלא ניתן לנסוע ביניהם בפחות מ5 קוים שונים של תחבורה ציבורית.
שונים כלומר שלא נוסעים 2 קטעים באותו קו כי זה לא חוכמה...

הפיתרון צריך לכלול את פירוט הקוים ותחנות ההחלפה.
לטובת התח"צ הישראל אני מקווה שאין כזה דבר
או לכל הפחות, שיהיה מדובר בשני יישובים פיצפונים ונידחים במיוחד
 

נתנאל531

Well-known member
באופן תיאורטי - אושה / כפר המכבי / רמת יוחנן

חידה למומחי הפורום
מיצאו 2 מקומות בישראל שלא ניתן לנסוע ביניהם בפחות מ5 קוים שונים של תחבורה ציבורית.
שונים כלומר שלא נוסעים 2 קטעים באותו קו כי זה לא חוכמה...

הפיתרון צריך לכלול את פירוט הקוים ותחנות ההחלפה.
באופן תיאורטי - אושה / כפר המכבי / רמת יוחנן
נסיעה יחידית מדי יום בקו 66 מצ. ק. אתא אל הקיבוצים, מוקדם השכם בבוקר. כדי להגיע מתל אביב לקיבוצים יש צורך ב־3 קווים: עד לב המפרץ (או חוצות המפרץ), עד צ. ק. אתא (או מרכז ק. אתא), ומשם קו 66 לקיבוצים. מה שמוביל לכך שכל יעד המצריך 2 קווים לתל אביב, ואינו מקושר באופן טוב לחיפה (לפחות 3 קווים לחיפה, ללא תחנת רכבת), עונה להגדרה (טירת צבי, יצהר / הר ברכה, לדוגמא. להערכתי ניתן למצוא כמה וכמה נוספים).

התשובה הינה תיאורטית, שכן כדי להספיק את הנסיעה היחידה של 66 ב־6:30 בבוקר, צריך לעשות את עיקר הנסיעה במהלך הלילה, או להמתין פרק זמן ארוך באמצע הלילה בנקודה כל שהיא בדרך (היות ולרכבת נסיעות לילה קבועות, הדבר אפשרי). לקו 66 נסיעה יומית אחת בכיוון אחד, ללא נסיעת חזור מהקיבוצים לצ. ק. אתא.
 

נתנאל531

Well-known member
אבל קווי החרדים הורסים את התשובה...

באופן תיאורטי - אושה / כפר המכבי / רמת יוחנן
נסיעה יחידית מדי יום בקו 66 מצ. ק. אתא אל הקיבוצים, מוקדם השכם בבוקר. כדי להגיע מתל אביב לקיבוצים יש צורך ב־3 קווים: עד לב המפרץ (או חוצות המפרץ), עד צ. ק. אתא (או מרכז ק. אתא), ומשם קו 66 לקיבוצים. מה שמוביל לכך שכל יעד המצריך 2 קווים לתל אביב, ואינו מקושר באופן טוב לחיפה (לפחות 3 קווים לחיפה, ללא תחנת רכבת), עונה להגדרה (טירת צבי, יצהר / הר ברכה, לדוגמא. להערכתי ניתן למצוא כמה וכמה נוספים).

התשובה הינה תיאורטית, שכן כדי להספיק את הנסיעה היחידה של 66 ב־6:30 בבוקר, צריך לעשות את עיקר הנסיעה במהלך הלילה, או להמתין פרק זמן ארוך באמצע הלילה בנקודה כל שהיא בדרך (היות ולרכבת נסיעות לילה קבועות, הדבר אפשרי). לקו 66 נסיעה יומית אחת בכיוון אחד, ללא נסיעת חזור מהקיבוצים לצ. ק. אתא.
אבל קווי החרדים הורסים את התשובה...
הם מאפשרים נסיעה בקו אחד ממרכז ק. אתא עד ירושלים (999, 997), משם אפשר להגיע לטירת צבי וליצהר / ברכה בשני קווים, דרך בית שאן / אריאל...

אבל כנראה שישובי מועצה איזורית אשכול (כיסופים, נירים, עין השלושה, ישובים הנסמכים בלעדית על קו 15 וכנראה ישובים נוספים הנסמכים על קו בודד שיעדו הוא המועצה האיזורית) מתאימים לחיפוש, היות והם נדרשים ל־2 קווים לפחות גם לתל אביב וגם לבאר שבע (מהם יש רכבות ישירות צפונה = 3 קווים עד קיבוצי ק. אתא), ול־3 קווים לירושלים (ממנה יש קו ישיר לק. אתא = 2 קווים עד לקיבוצים).
 

נתנאל531

Well-known member
אני מניח כאקסיומה

באופן תיאורטי - אושה / כפר המכבי / רמת יוחנן
נסיעה יחידית מדי יום בקו 66 מצ. ק. אתא אל הקיבוצים, מוקדם השכם בבוקר. כדי להגיע מתל אביב לקיבוצים יש צורך ב־3 קווים: עד לב המפרץ (או חוצות המפרץ), עד צ. ק. אתא (או מרכז ק. אתא), ומשם קו 66 לקיבוצים. מה שמוביל לכך שכל יעד המצריך 2 קווים לתל אביב, ואינו מקושר באופן טוב לחיפה (לפחות 3 קווים לחיפה, ללא תחנת רכבת), עונה להגדרה (טירת צבי, יצהר / הר ברכה, לדוגמא. להערכתי ניתן למצוא כמה וכמה נוספים).

התשובה הינה תיאורטית, שכן כדי להספיק את הנסיעה היחידה של 66 ב־6:30 בבוקר, צריך לעשות את עיקר הנסיעה במהלך הלילה, או להמתין פרק זמן ארוך באמצע הלילה בנקודה כל שהיא בדרך (היות ולרכבת נסיעות לילה קבועות, הדבר אפשרי). לקו 66 נסיעה יומית אחת בכיוון אחד, ללא נסיעת חזור מהקיבוצים לצ. ק. אתא.
אני מניח כאקסיומה
שהתשובה לחידה צריכה להתבסס על מציאת יעד שהחיבור שלו לתל אביב מתבצע באמצעות מינימום 3 קווים, כך שניתן יהיה למצוא מהכיוון ההפוך יעד שדורש החלפה של 2 קווים, וכך למצוא מקרה של נסיעה המחייבת 5 קווים (לאחר סינון יעד / מוצא שניתן לקשר ביניהם בדרך קצרה יותר, דרך ירושלים / באר שבע לדוגמא)

הישוב קדר (מקושר רק למעלה אדומים באמצעות קו 23) היה יכול להיות פתרון נהדר (תל אביב - ירושלים - מעלה אדומים - קדר), אילמלא 2 נסיעות אחר-הצהריים של קו 481 (ת"א - מעלה אדומים). גם מרחבעם היה יכול להיות פתרון אפשרי (מקושר רק למצפה רמון / דימונה / ירוחם), אלא שדימונה מקושרת ישירות לתל אביב בקו אחד. גם לפידות / תפן בגליל המערבי היו קרובים (מקושרים רק עם מעלות וכרמיאל בקו 12), אלא שכרמיאל מקושרת ישירות עם תל אביב.

לעת עתה, כמדומני שרק קיבוצי ק. אתא מצליחים לקיים את הדרישה של שימוש ב־3 קווים להגעה לתל אביב, מכלל ישובי הארץ.
 

nitsansh

New member
קחו בחשבון גם קוי לילה ש"עלולים" לחבר בין

אני מניח כאקסיומה
שהתשובה לחידה צריכה להתבסס על מציאת יעד שהחיבור שלו לתל אביב מתבצע באמצעות מינימום 3 קווים, כך שניתן יהיה למצוא מהכיוון ההפוך יעד שדורש החלפה של 2 קווים, וכך למצוא מקרה של נסיעה המחייבת 5 קווים (לאחר סינון יעד / מוצא שניתן לקשר ביניהם בדרך קצרה יותר, דרך ירושלים / באר שבע לדוגמא)

הישוב קדר (מקושר רק למעלה אדומים באמצעות קו 23) היה יכול להיות פתרון נהדר (תל אביב - ירושלים - מעלה אדומים - קדר), אילמלא 2 נסיעות אחר-הצהריים של קו 481 (ת"א - מעלה אדומים). גם מרחבעם היה יכול להיות פתרון אפשרי (מקושר רק למצפה רמון / דימונה / ירוחם), אלא שדימונה מקושרת ישירות לתל אביב בקו אחד. גם לפידות / תפן בגליל המערבי היו קרובים (מקושרים רק עם מעלות וכרמיאל בקו 12), אלא שכרמיאל מקושרת ישירות עם תל אביב.

לעת עתה, כמדומני שרק קיבוצי ק. אתא מצליחים לקיים את הדרישה של שימוש ב־3 קווים להגעה לתל אביב, מכלל ישובי הארץ.
קחו בחשבון גם קוי לילה ש"עלולים" לחבר בין
מקומות שאין בהם חיבור ביום או חלופות שיש רק פעם בשבוע.

דוגמה שאני זוכר מהעבר הרחוק: מקבוץ חצור לתל אביב היה קו ישיר שנסע פעם בשבוע במוצאי שבת (מספר 256).

לצורך חידוד השאלה: תשובה תקפה אם לא ניתן למצוא חיבור בין מקומות בשום מצב תוך פרק זמן של 24 שעות מהיציאה להגעה.
זה "מכשיר" מצבים שניתן לחבר בין יישובים רק אם נוסעים בקו אחד שנוסע רק בימי ששי וקו אחר שיש לו חלופה רק ביום ראשון בבוקר...
 

ה2

New member
מחולון למעלות. 1-חולון תא. 2-תא חיפה חוף כרמל

חידה למומחי הפורום
מיצאו 2 מקומות בישראל שלא ניתן לנסוע ביניהם בפחות מ5 קוים שונים של תחבורה ציבורית.
שונים כלומר שלא נוסעים 2 קטעים באותו קו כי זה לא חוכמה...

הפיתרון צריך לכלול את פירוט הקוים ותחנות ההחלפה.
מחולון למעלות. 1-חולון תא. 2-תא חיפה חוף כרמל
3-חיפה חוף כרמל למרכזית המפרץ. 4- מרכזית המפרץ לכרמיאל. /מרכזית המפרץ לנהריה. 5-כרמיאל למעלות/נהריה למעלות.
 
אבל מת"א לנהריה אפשר ליסוע עם רכבת אחת

מחולון למעלות. 1-חולון תא. 2-תא חיפה חוף כרמל
3-חיפה חוף כרמל למרכזית המפרץ. 4- מרכזית המפרץ לכרמיאל. /מרכזית המפרץ לנהריה. 5-כרמיאל למעלות/נהריה למעלות.
אבל מת"א לנהריה אפשר ליסוע עם רכבת אחת
ואז מדובר רק בשלושה מקטעים.
אפשר גם ליסוע מת"א ללב המפרץ עם רכבת ואז מדובר בשלושה מקטעים.
לכן לא מדובר בנסיעה של מינימום חמישה מקטעים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה