מעבר מצד לצד של תחנות רכבת

מצב
הנושא נעול.
מעבר מצד לצד של תחנות רכבת


מעבר מצד לצד של תחנות רכבת

שלום לאנשי הפורום,

אני אוסף מידע עבור הצעת חוק שתסדיר את מעבר הולכי הרגל בתחנות רכבת. לדוגמה, בתחנת הרכבת ברחובות, יש שתי כניסות - האחת מצד מכון ויצמן והשניה מצד פארק המדע, אבל הרכבת איננה מאפשרת לעבור מצד לצד ללא כרטיס נסיעה. הדרך האלטרנטיבית דורשת עיקוף של 700-800 מ', תוך הליכה לצד ציר תנועה ראשי. לעומת זאת, בתחנת הרכבת בארלוזורוב יש כרטיס מעבר חינם שמאפשר להגיע ממסוף ארלוזורוב לאיזור הבורסה. נראה שהרשויות המקומיות די חסרות אונים מול רכבת ישראל, לכן הפתרון הוא המסתמן הוא חקיקה.

אשמח אם כל אחד יוכל לעדכן כאן בנוגע לתחנות רכבת בהן הוא משתמש:
- האם מעבר מצד לצד הוא בכלל רלוונטי? (בתחנות בהן יש כניסה רק מצד אחד של הפסים הוא איננו רלוונטי).
- האם יש מעבר דרך התחנה, ואם כן איך - בכרטיס מעבר או מעבר בלתי מבוקר (גשר או מעבר תת קרקעי ללא צורך בכרטיס).
- אם אין מעבר דרך התחנה, מה נדרש כדי לעבור באופן חליפי?

בתודה,
נוסע זועם
 

טשאפק

New member
בהרצליה זה לא רלוונטי

מעבר מצד לצד של תחנות רכבת

שלום לאנשי הפורום,

אני אוסף מידע עבור הצעת חוק שתסדיר את מעבר הולכי הרגל בתחנות רכבת. לדוגמה, בתחנת הרכבת ברחובות, יש שתי כניסות - האחת מצד מכון ויצמן והשניה מצד פארק המדע, אבל הרכבת איננה מאפשרת לעבור מצד לצד ללא כרטיס נסיעה. הדרך האלטרנטיבית דורשת עיקוף של 700-800 מ', תוך הליכה לצד ציר תנועה ראשי. לעומת זאת, בתחנת הרכבת בארלוזורוב יש כרטיס מעבר חינם שמאפשר להגיע ממסוף ארלוזורוב לאיזור הבורסה. נראה שהרשויות המקומיות די חסרות אונים מול רכבת ישראל, לכן הפתרון הוא המסתמן הוא חקיקה.

אשמח אם כל אחד יוכל לעדכן כאן בנוגע לתחנות רכבת בהן הוא משתמש:
- האם מעבר מצד לצד הוא בכלל רלוונטי? (בתחנות בהן יש כניסה רק מצד אחד של הפסים הוא איננו רלוונטי).
- האם יש מעבר דרך התחנה, ואם כן איך - בכרטיס מעבר או מעבר בלתי מבוקר (גשר או מעבר תת קרקעי ללא צורך בכרטיס).
- אם אין מעבר דרך התחנה, מה נדרש כדי לעבור באופן חליפי?

בתודה,
נוסע זועם
בהרצליה זה לא רלוונטי
המעבר הוא בגשר שנמצא מחוץ לתחנה. גם הנוסעים שיורדים בצד המערבי של הפסים ורוצים להגיע ליעדים באותו צד, נדרשים לצאת מהתחנה מזרחה דרך מנהרה.
 

luckydude

Active member
אאל״ט אמורה להיות מוסדרת יציאה לצד מערב

בהרצליה זה לא רלוונטי
המעבר הוא בגשר שנמצא מחוץ לתחנה. גם הנוסעים שיורדים בצד המערבי של הפסים ורוצים להגיע ליעדים באותו צד, נדרשים לצאת מהתחנה מזרחה דרך מנהרה.
אאל״ט אמורה להיות מוסדרת יציאה לצד מערב
במסגרת הארכת נתיבי איילון צפונה.
 

tomer1976

New member
ומתי זה יקרה?

אאל״ט אמורה להיות מוסדרת יציאה לצד מערב
במסגרת הארכת נתיבי איילון צפונה.
ומתי זה יקרה?
אני נוסע כל יום מבאר שבע להרצליה ומשגע אותי הקטע שצריך לצאת מכיוון מזרח כדי להגיע לאיזור ההייטק. כשיעד רוב הנוסעים הוא איזור ההייטק.
 

amirv

New member
זה חלק מפרויקט 531

ומתי זה יקרה?
אני נוסע כל יום מבאר שבע להרצליה ומשגע אותי הקטע שצריך לצאת מכיוון מזרח כדי להגיע לאיזור ההייטק. כשיעד רוב הנוסעים הוא איזור ההייטק.
זה חלק מפרויקט 531
וזה דורש את הזזת המסילה (לא בתחנה אלא בהמשך שלה צפונה) למרכז הציר לפני שייבנו את נתיבי איילון לכיוון דרום, כך שיש לך עוד לפחות 5 שנים לחכות.
 

scooby5

Member
חיפה וצפונה

מעבר מצד לצד של תחנות רכבת

שלום לאנשי הפורום,

אני אוסף מידע עבור הצעת חוק שתסדיר את מעבר הולכי הרגל בתחנות רכבת. לדוגמה, בתחנת הרכבת ברחובות, יש שתי כניסות - האחת מצד מכון ויצמן והשניה מצד פארק המדע, אבל הרכבת איננה מאפשרת לעבור מצד לצד ללא כרטיס נסיעה. הדרך האלטרנטיבית דורשת עיקוף של 700-800 מ', תוך הליכה לצד ציר תנועה ראשי. לעומת זאת, בתחנת הרכבת בארלוזורוב יש כרטיס מעבר חינם שמאפשר להגיע ממסוף ארלוזורוב לאיזור הבורסה. נראה שהרשויות המקומיות די חסרות אונים מול רכבת ישראל, לכן הפתרון הוא המסתמן הוא חקיקה.

אשמח אם כל אחד יוכל לעדכן כאן בנוגע לתחנות רכבת בהן הוא משתמש:
- האם מעבר מצד לצד הוא בכלל רלוונטי? (בתחנות בהן יש כניסה רק מצד אחד של הפסים הוא איננו רלוונטי).
- האם יש מעבר דרך התחנה, ואם כן איך - בכרטיס מעבר או מעבר בלתי מבוקר (גשר או מעבר תת קרקעי ללא צורך בכרטיס).
- אם אין מעבר דרך התחנה, מה נדרש כדי לעבור באופן חליפי?

בתודה,
נוסע זועם
חיפה וצפונה
מבקשים מהקופאית/סלקטור שיפתחו את השער. מעולם לא נתקלתי בבעיה.
בבת גלים ובחוף הכרמל יש מעברים מוסדרים.
בחיפה מרכז, בעכו ובנהריה זה לא רלוונטי.
 

amirv

New member
אני אעדכן מהמעט שאני יודע

מעבר מצד לצד של תחנות רכבת

שלום לאנשי הפורום,

אני אוסף מידע עבור הצעת חוק שתסדיר את מעבר הולכי הרגל בתחנות רכבת. לדוגמה, בתחנת הרכבת ברחובות, יש שתי כניסות - האחת מצד מכון ויצמן והשניה מצד פארק המדע, אבל הרכבת איננה מאפשרת לעבור מצד לצד ללא כרטיס נסיעה. הדרך האלטרנטיבית דורשת עיקוף של 700-800 מ', תוך הליכה לצד ציר תנועה ראשי. לעומת זאת, בתחנת הרכבת בארלוזורוב יש כרטיס מעבר חינם שמאפשר להגיע ממסוף ארלוזורוב לאיזור הבורסה. נראה שהרשויות המקומיות די חסרות אונים מול רכבת ישראל, לכן הפתרון הוא המסתמן הוא חקיקה.

אשמח אם כל אחד יוכל לעדכן כאן בנוגע לתחנות רכבת בהן הוא משתמש:
- האם מעבר מצד לצד הוא בכלל רלוונטי? (בתחנות בהן יש כניסה רק מצד אחד של הפסים הוא איננו רלוונטי).
- האם יש מעבר דרך התחנה, ואם כן איך - בכרטיס מעבר או מעבר בלתי מבוקר (גשר או מעבר תת קרקעי ללא צורך בכרטיס).
- אם אין מעבר דרך התחנה, מה נדרש כדי לעבור באופן חליפי?

בתודה,
נוסע זועם
אני אעדכן מהמעט שאני יודע
רכבת ארלוזרוב, היחידה שבה מונהג הכרטיס מעבר החינמי, כפועל יוצא מלחץ כבד שהופעל עליה בזמן שהיא ניסתה לאשר את הגשר לכיוון הבורסה. למותר לציין שהיא לא רצתה זאת וזה נכפה עליה. אם זה היה קורה עכשיו, היא היתה משתמשת בגשר מודעי (המשך ז'בוטינסקי) שנחנך כמה שנים אחרי גשר הרכבת, בתור תירוץ לא לתת את ה"פריבילגיה" הזאת.
אגב גשר מודעי, אפשר לייצר ממנו כניסה/יציאה נוספת לתחנה מאחר וזו התחנה הכי עמוסה בארץ (בתחרות עם השלום).

מקומות בעייתיים במיוחד
תחנת אוניברסיטת תל אביב, מאחר ואין פתרון ראוי להולכי רגל "מסביב"
רחובות שהזכרת
נתניה, אין מעבר להולכי רגל סתם והסיבוב גדול יחסית.
גם העובדה שאין מעבר דרך תחנת השלום מהגשר של האיילון עד לעזריאלי פוגעת בעיקר בחוויית ההליכה כי הכניסה לעזריאלי מתוך החניון לא נעימה כמו הכניסה מהרכבת. ואם כבר מדברים על השלום, צריך כניסה מהצד השני של הגשר (היום רק יציאה) ואולי גם היה אפשר לחבר את גשר יהודית שייבנה עד מעט לרציפים בתור עוד כניסה לתחנה הכי עמוסה בארץ (בתחרות עם ת"א מרכז).

פתרונות מצויינים
בבנימינה הגשר החדש (שנבנה למטרות הנגשה של התחנה) כולל שני מסדרונות, אחד פניי עבור מעבר מרציף לרציף ואחד חיצוני כדי "לדלג מעל התחנה" לאנשים עוברים. זה לטעמי הפתרון המועדף.
בחוף הכרמל הפתרון זהה לבנימינה רק תת קרקעי (מעבר עם שני מסדרונות).
בבת גלים היה פעם פתרון מעולה שאיפשר מעבר תת קרקעי גם לנוסעים וגם לעוברים, אבל אני לא יודע מה קורה שם עכשיו.

וקצת מבט לעתיד
בהרצליה יש גשר הולכי רגל מנותק מהתחנה אך סמוך אליה. התכנון העתידי של הרצליה כולל גם כניסה לתחנה בצד השני של האיילון ותהיה סמוך ובטוח שלא יהיה שם מעבר בגלל שיש את גשר הולכי הרגל.
בכפר סבא נורדאו המצב זהה להרצליה, רק שיש מעבר תת קרקעי לרכבים עם מדרכה רחבה ליד התחנה. גם שם מתוכננת כניסה מהצד של הוד השרון ובגלל המעבר התת קרקעי הנמוך לא תהיה אפשרות מעבר מצד לצד.
כנ"ל בעכו (יש גשר הולכי רגל, כרגע לתחנה כניסה מכיוון אחד אך מתוכנן גם מהצד השני וכנראה יהיה ללא מעבר בגלל הגשר, ואם אני לא טועה כנ"ל בנהריה, שם כשיפתחו את הכניסה לכיוון כביש 4 ישלחו את ציבור הלא נוסעים דרך רחוב הגעתון.
כנ"ל בבאר שבע אוניברסיטה (מתוכננת יציאה לכיוון מרכז ההייטק שייבנה בינה לבין רמות, ומתוכנן גשר גדול מופרד לחלוטין מהתחנה מעל הרציפים), דומה לפתרון ההרצלייני רק כנראה יותר מרשים כי יעבור על הרבה מסילות תפעוליות.
בתחנת צומת חולון מתוכננת יציאה לכיוון מערב (מרכז תעסוקה שייבנה שם), למיטב ידיעתי לא חשבו על מעבר הולכי רגל סתם וישלחו את כולם לסיבוב דרך מחלף חולון.

הבעיה העיקרית עם כל אלה, היא שלמרות שזה נראה כפתרון סביר, עבור הולך הרגל כל 100-200 מ' משמעותיים ולכן חבל שחוסכים בנקודה זו (לייצר מראש מעבר עם שתי מסדרונות במקום עם מסדרון אחד לא עולה הרבה יותר).
 

cwen

New member
אין שום בעיה באוניברסיטת תל אביב

אני אעדכן מהמעט שאני יודע
רכבת ארלוזרוב, היחידה שבה מונהג הכרטיס מעבר החינמי, כפועל יוצא מלחץ כבד שהופעל עליה בזמן שהיא ניסתה לאשר את הגשר לכיוון הבורסה. למותר לציין שהיא לא רצתה זאת וזה נכפה עליה. אם זה היה קורה עכשיו, היא היתה משתמשת בגשר מודעי (המשך ז'בוטינסקי) שנחנך כמה שנים אחרי גשר הרכבת, בתור תירוץ לא לתת את ה"פריבילגיה" הזאת.
אגב גשר מודעי, אפשר לייצר ממנו כניסה/יציאה נוספת לתחנה מאחר וזו התחנה הכי עמוסה בארץ (בתחרות עם השלום).

מקומות בעייתיים במיוחד
תחנת אוניברסיטת תל אביב, מאחר ואין פתרון ראוי להולכי רגל "מסביב"
רחובות שהזכרת
נתניה, אין מעבר להולכי רגל סתם והסיבוב גדול יחסית.
גם העובדה שאין מעבר דרך תחנת השלום מהגשר של האיילון עד לעזריאלי פוגעת בעיקר בחוויית ההליכה כי הכניסה לעזריאלי מתוך החניון לא נעימה כמו הכניסה מהרכבת. ואם כבר מדברים על השלום, צריך כניסה מהצד השני של הגשר (היום רק יציאה) ואולי גם היה אפשר לחבר את גשר יהודית שייבנה עד מעט לרציפים בתור עוד כניסה לתחנה הכי עמוסה בארץ (בתחרות עם ת"א מרכז).

פתרונות מצויינים
בבנימינה הגשר החדש (שנבנה למטרות הנגשה של התחנה) כולל שני מסדרונות, אחד פניי עבור מעבר מרציף לרציף ואחד חיצוני כדי "לדלג מעל התחנה" לאנשים עוברים. זה לטעמי הפתרון המועדף.
בחוף הכרמל הפתרון זהה לבנימינה רק תת קרקעי (מעבר עם שני מסדרונות).
בבת גלים היה פעם פתרון מעולה שאיפשר מעבר תת קרקעי גם לנוסעים וגם לעוברים, אבל אני לא יודע מה קורה שם עכשיו.

וקצת מבט לעתיד
בהרצליה יש גשר הולכי רגל מנותק מהתחנה אך סמוך אליה. התכנון העתידי של הרצליה כולל גם כניסה לתחנה בצד השני של האיילון ותהיה סמוך ובטוח שלא יהיה שם מעבר בגלל שיש את גשר הולכי הרגל.
בכפר סבא נורדאו המצב זהה להרצליה, רק שיש מעבר תת קרקעי לרכבים עם מדרכה רחבה ליד התחנה. גם שם מתוכננת כניסה מהצד של הוד השרון ובגלל המעבר התת קרקעי הנמוך לא תהיה אפשרות מעבר מצד לצד.
כנ"ל בעכו (יש גשר הולכי רגל, כרגע לתחנה כניסה מכיוון אחד אך מתוכנן גם מהצד השני וכנראה יהיה ללא מעבר בגלל הגשר, ואם אני לא טועה כנ"ל בנהריה, שם כשיפתחו את הכניסה לכיוון כביש 4 ישלחו את ציבור הלא נוסעים דרך רחוב הגעתון.
כנ"ל בבאר שבע אוניברסיטה (מתוכננת יציאה לכיוון מרכז ההייטק שייבנה בינה לבין רמות, ומתוכנן גשר גדול מופרד לחלוטין מהתחנה מעל הרציפים), דומה לפתרון ההרצלייני רק כנראה יותר מרשים כי יעבור על הרבה מסילות תפעוליות.
בתחנת צומת חולון מתוכננת יציאה לכיוון מערב (מרכז תעסוקה שייבנה שם), למיטב ידיעתי לא חשבו על מעבר הולכי רגל סתם וישלחו את כולם לסיבוב דרך מחלף חולון.

הבעיה העיקרית עם כל אלה, היא שלמרות שזה נראה כפתרון סביר, עבור הולך הרגל כל 100-200 מ' משמעותיים ולכן חבל שחוסכים בנקודה זו (לייצר מראש מעבר עם שתי מסדרונות במקום עם מסדרון אחד לא עולה הרבה יותר).
אין שום בעיה באוניברסיטת תל אביב
המעבר חופשי.

עוד מקום בעייתי - בית יהושע. מי שרוצה לעבור מצד לצד חייב לקנות כרטיס נסיעה ברכבת. ואין שום פתרון הגיוני אחר למעבר. זו בעיה אפילו אם מישהו יוצא מהצד הלא נכון של התחנה אחרי שהגיע ברכבת. לא מאפשרים לו לחזור (אלא אם אין לחץ והשומרים ממש נחמדים, אבל בעיקרון זה לא תקין).
 

amirv

New member
צודק, טעות שלי

אין שום בעיה באוניברסיטת תל אביב
המעבר חופשי.

עוד מקום בעייתי - בית יהושע. מי שרוצה לעבור מצד לצד חייב לקנות כרטיס נסיעה ברכבת. ואין שום פתרון הגיוני אחר למעבר. זו בעיה אפילו אם מישהו יוצא מהצד הלא נכון של התחנה אחרי שהגיע ברכבת. לא מאפשרים לו לחזור (אלא אם אין לחץ והשומרים ממש נחמדים, אבל בעיקרון זה לא תקין).
צודק, טעות שלי
תכננו זאת כך שהכניסה לתחנה מתבצעת מתוך מרכז המעבר ולא בשני צידיו. אגב זה דוגמה לתכנון טוב מראש שמונע קונפליקט.
 

felixr

New member
בבית יהושוע יש גשר חיצוני

אין שום בעיה באוניברסיטת תל אביב
המעבר חופשי.

עוד מקום בעייתי - בית יהושע. מי שרוצה לעבור מצד לצד חייב לקנות כרטיס נסיעה ברכבת. ואין שום פתרון הגיוני אחר למעבר. זו בעיה אפילו אם מישהו יוצא מהצד הלא נכון של התחנה אחרי שהגיע ברכבת. לא מאפשרים לו לחזור (אלא אם אין לחץ והשומרים ממש נחמדים, אבל בעיקרון זה לא תקין).
בבית יהושוע יש גשר חיצוני
 

טשאפק

New member
התכנון העתידי של הרצליה

אני אעדכן מהמעט שאני יודע
רכבת ארלוזרוב, היחידה שבה מונהג הכרטיס מעבר החינמי, כפועל יוצא מלחץ כבד שהופעל עליה בזמן שהיא ניסתה לאשר את הגשר לכיוון הבורסה. למותר לציין שהיא לא רצתה זאת וזה נכפה עליה. אם זה היה קורה עכשיו, היא היתה משתמשת בגשר מודעי (המשך ז'בוטינסקי) שנחנך כמה שנים אחרי גשר הרכבת, בתור תירוץ לא לתת את ה"פריבילגיה" הזאת.
אגב גשר מודעי, אפשר לייצר ממנו כניסה/יציאה נוספת לתחנה מאחר וזו התחנה הכי עמוסה בארץ (בתחרות עם השלום).

מקומות בעייתיים במיוחד
תחנת אוניברסיטת תל אביב, מאחר ואין פתרון ראוי להולכי רגל "מסביב"
רחובות שהזכרת
נתניה, אין מעבר להולכי רגל סתם והסיבוב גדול יחסית.
גם העובדה שאין מעבר דרך תחנת השלום מהגשר של האיילון עד לעזריאלי פוגעת בעיקר בחוויית ההליכה כי הכניסה לעזריאלי מתוך החניון לא נעימה כמו הכניסה מהרכבת. ואם כבר מדברים על השלום, צריך כניסה מהצד השני של הגשר (היום רק יציאה) ואולי גם היה אפשר לחבר את גשר יהודית שייבנה עד מעט לרציפים בתור עוד כניסה לתחנה הכי עמוסה בארץ (בתחרות עם ת"א מרכז).

פתרונות מצויינים
בבנימינה הגשר החדש (שנבנה למטרות הנגשה של התחנה) כולל שני מסדרונות, אחד פניי עבור מעבר מרציף לרציף ואחד חיצוני כדי "לדלג מעל התחנה" לאנשים עוברים. זה לטעמי הפתרון המועדף.
בחוף הכרמל הפתרון זהה לבנימינה רק תת קרקעי (מעבר עם שני מסדרונות).
בבת גלים היה פעם פתרון מעולה שאיפשר מעבר תת קרקעי גם לנוסעים וגם לעוברים, אבל אני לא יודע מה קורה שם עכשיו.

וקצת מבט לעתיד
בהרצליה יש גשר הולכי רגל מנותק מהתחנה אך סמוך אליה. התכנון העתידי של הרצליה כולל גם כניסה לתחנה בצד השני של האיילון ותהיה סמוך ובטוח שלא יהיה שם מעבר בגלל שיש את גשר הולכי הרגל.
בכפר סבא נורדאו המצב זהה להרצליה, רק שיש מעבר תת קרקעי לרכבים עם מדרכה רחבה ליד התחנה. גם שם מתוכננת כניסה מהצד של הוד השרון ובגלל המעבר התת קרקעי הנמוך לא תהיה אפשרות מעבר מצד לצד.
כנ"ל בעכו (יש גשר הולכי רגל, כרגע לתחנה כניסה מכיוון אחד אך מתוכנן גם מהצד השני וכנראה יהיה ללא מעבר בגלל הגשר, ואם אני לא טועה כנ"ל בנהריה, שם כשיפתחו את הכניסה לכיוון כביש 4 ישלחו את ציבור הלא נוסעים דרך רחוב הגעתון.
כנ"ל בבאר שבע אוניברסיטה (מתוכננת יציאה לכיוון מרכז ההייטק שייבנה בינה לבין רמות, ומתוכנן גשר גדול מופרד לחלוטין מהתחנה מעל הרציפים), דומה לפתרון ההרצלייני רק כנראה יותר מרשים כי יעבור על הרבה מסילות תפעוליות.
בתחנת צומת חולון מתוכננת יציאה לכיוון מערב (מרכז תעסוקה שייבנה שם), למיטב ידיעתי לא חשבו על מעבר הולכי רגל סתם וישלחו את כולם לסיבוב דרך מחלף חולון.

הבעיה העיקרית עם כל אלה, היא שלמרות שזה נראה כפתרון סביר, עבור הולך הרגל כל 100-200 מ' משמעותיים ולכן חבל שחוסכים בנקודה זו (לייצר מראש מעבר עם שתי מסדרונות במקום עם מסדרון אחד לא עולה הרבה יותר).
התכנון העתידי של הרצליה
>>>התכנון העתידי של הרצליה כולל גם כניסה לתחנה בצד השני של האיילון

אני מניח שהכוונה לצד השני של הפסים (המצויים מערבית לאיילון)?

בשורות משמחות מאד. מדובר בעיקוף של למעלה מ-500 מטרים למי שבא\הולך לצד המערבי, ואלה הם חלק גדול מאד ממשתמשי התחנה, בעיקר העובדים בחלק הצפוני של איזור התעשייה בהרצליה פיתוח. (החלק הזה מתפתח מאד בתקופה האחרונה וצפוי עוד להתפתח).

מתי זה צפוי לקרות?
 

cwen

New member
גם בתל אביב האוניברסיטה זה לא רלוונטי

מעבר מצד לצד של תחנות רכבת

שלום לאנשי הפורום,

אני אוסף מידע עבור הצעת חוק שתסדיר את מעבר הולכי הרגל בתחנות רכבת. לדוגמה, בתחנת הרכבת ברחובות, יש שתי כניסות - האחת מצד מכון ויצמן והשניה מצד פארק המדע, אבל הרכבת איננה מאפשרת לעבור מצד לצד ללא כרטיס נסיעה. הדרך האלטרנטיבית דורשת עיקוף של 700-800 מ', תוך הליכה לצד ציר תנועה ראשי. לעומת זאת, בתחנת הרכבת בארלוזורוב יש כרטיס מעבר חינם שמאפשר להגיע ממסוף ארלוזורוב לאיזור הבורסה. נראה שהרשויות המקומיות די חסרות אונים מול רכבת ישראל, לכן הפתרון הוא המסתמן הוא חקיקה.

אשמח אם כל אחד יוכל לעדכן כאן בנוגע לתחנות רכבת בהן הוא משתמש:
- האם מעבר מצד לצד הוא בכלל רלוונטי? (בתחנות בהן יש כניסה רק מצד אחד של הפסים הוא איננו רלוונטי).
- האם יש מעבר דרך התחנה, ואם כן איך - בכרטיס מעבר או מעבר בלתי מבוקר (גשר או מעבר תת קרקעי ללא צורך בכרטיס).
- אם אין מעבר דרך התחנה, מה נדרש כדי לעבור באופן חליפי?

בתודה,
נוסע זועם
גם בתל אביב האוניברסיטה זה לא רלוונטי
כי הוולידטורים הם בתחנה עצמה שממוקמת באמצע המעבר התת קרקעי, ואינם חוסמים אותו.
 

asmopil

New member
תחנת ראש העין צפון

מעבר מצד לצד של תחנות רכבת

שלום לאנשי הפורום,

אני אוסף מידע עבור הצעת חוק שתסדיר את מעבר הולכי הרגל בתחנות רכבת. לדוגמה, בתחנת הרכבת ברחובות, יש שתי כניסות - האחת מצד מכון ויצמן והשניה מצד פארק המדע, אבל הרכבת איננה מאפשרת לעבור מצד לצד ללא כרטיס נסיעה. הדרך האלטרנטיבית דורשת עיקוף של 700-800 מ', תוך הליכה לצד ציר תנועה ראשי. לעומת זאת, בתחנת הרכבת בארלוזורוב יש כרטיס מעבר חינם שמאפשר להגיע ממסוף ארלוזורוב לאיזור הבורסה. נראה שהרשויות המקומיות די חסרות אונים מול רכבת ישראל, לכן הפתרון הוא המסתמן הוא חקיקה.

אשמח אם כל אחד יוכל לעדכן כאן בנוגע לתחנות רכבת בהן הוא משתמש:
- האם מעבר מצד לצד הוא בכלל רלוונטי? (בתחנות בהן יש כניסה רק מצד אחד של הפסים הוא איננו רלוונטי).
- האם יש מעבר דרך התחנה, ואם כן איך - בכרטיס מעבר או מעבר בלתי מבוקר (גשר או מעבר תת קרקעי ללא צורך בכרטיס).
- אם אין מעבר דרך התחנה, מה נדרש כדי לעבור באופן חליפי?

בתודה,
נוסע זועם
תחנת ראש העין צפון
שלום לנו,
אחד הרציפים גובל בגן הלאומי ירקון, והסדרת פתיחת השער ברציף היתה מאפשרת אליו גישה גם להולכי רגל ומנגישה מאד את הגן הלאומי היפהפה הזה.
 

נתנאל531

Well-known member
לב המפרץ וחוצות המפרץ - לא רלוונטי

מעבר מצד לצד של תחנות רכבת

שלום לאנשי הפורום,

אני אוסף מידע עבור הצעת חוק שתסדיר את מעבר הולכי הרגל בתחנות רכבת. לדוגמה, בתחנת הרכבת ברחובות, יש שתי כניסות - האחת מצד מכון ויצמן והשניה מצד פארק המדע, אבל הרכבת איננה מאפשרת לעבור מצד לצד ללא כרטיס נסיעה. הדרך האלטרנטיבית דורשת עיקוף של 700-800 מ', תוך הליכה לצד ציר תנועה ראשי. לעומת זאת, בתחנת הרכבת בארלוזורוב יש כרטיס מעבר חינם שמאפשר להגיע ממסוף ארלוזורוב לאיזור הבורסה. נראה שהרשויות המקומיות די חסרות אונים מול רכבת ישראל, לכן הפתרון הוא המסתמן הוא חקיקה.

אשמח אם כל אחד יוכל לעדכן כאן בנוגע לתחנות רכבת בהן הוא משתמש:
- האם מעבר מצד לצד הוא בכלל רלוונטי? (בתחנות בהן יש כניסה רק מצד אחד של הפסים הוא איננו רלוונטי).
- האם יש מעבר דרך התחנה, ואם כן איך - בכרטיס מעבר או מעבר בלתי מבוקר (גשר או מעבר תת קרקעי ללא צורך בכרטיס).
- אם אין מעבר דרך התחנה, מה נדרש כדי לעבור באופן חליפי?

בתודה,
נוסע זועם
לב המפרץ וחוצות המפרץ - לא רלוונטי
בלב המפרץ התחנה ממוקמת בצידו של שדה מרעה / שדה בר, ובחוצות המפרץ בצידו של מתחם בתי המלאכה של הרכבת, כך שכלל אין פתח מהצד השני ואין דרישה למעבר.

קריית חיים - התחנה צמודה מצד אחד לחורשה, ובשני קצותיה מעברים תת-קרקעיים טובים, כך שגם שם לא רלוונטי. החסרון בתחנה הוא אחר: אין כניסה (ישנה רק יציאה) מהצד המערבי של התחנה, והכניסה אך ורק מהצד המזרחי, מה שמחייב נוסעים מקריית חיים מערבית להאריך את דרכם, או ללכת לתחנת ק. מוצקין שנמצאת רק כ־1 ק"מ דרומית.

תחנת קריית מוצקין היא בעייתית, היות והיא מחייבת עיקוף של כ־400 מ' לתושבי קריית שמואל שרוצים לעבור לקריית מוצקין (כאשר היעד והמוצא הינם שני כניסות התחנה משני צידיה), ובדיוק מאחורי התחנה (בצד של ק. מוצקין), יש סניף פעיל של תנועת נוער. מדרום לתחנה ישנו מעבר עילי במרחק כ־200 מ' מהתחנה, מצפון ישנו מעבר תחתי במרחק של כ־700 מ' מהתחנה, ושם הסדר מעבר הינו דבר מתבקש. אני עוד זוכר את הימים שלא היו לא גדרות מסביב ולא מעבר תת-קרקעי בין הרציפים, וכדי להגיע לרציף התחנה המזרחי היה צריך לחלוף על 2 מסילות...
 

Bacio

New member
במוצקין יש גם מעבר עילי מצפון

לב המפרץ וחוצות המפרץ - לא רלוונטי
בלב המפרץ התחנה ממוקמת בצידו של שדה מרעה / שדה בר, ובחוצות המפרץ בצידו של מתחם בתי המלאכה של הרכבת, כך שכלל אין פתח מהצד השני ואין דרישה למעבר.

קריית חיים - התחנה צמודה מצד אחד לחורשה, ובשני קצותיה מעברים תת-קרקעיים טובים, כך שגם שם לא רלוונטי. החסרון בתחנה הוא אחר: אין כניסה (ישנה רק יציאה) מהצד המערבי של התחנה, והכניסה אך ורק מהצד המזרחי, מה שמחייב נוסעים מקריית חיים מערבית להאריך את דרכם, או ללכת לתחנת ק. מוצקין שנמצאת רק כ־1 ק"מ דרומית.

תחנת קריית מוצקין היא בעייתית, היות והיא מחייבת עיקוף של כ־400 מ' לתושבי קריית שמואל שרוצים לעבור לקריית מוצקין (כאשר היעד והמוצא הינם שני כניסות התחנה משני צידיה), ובדיוק מאחורי התחנה (בצד של ק. מוצקין), יש סניף פעיל של תנועת נוער. מדרום לתחנה ישנו מעבר עילי במרחק כ־200 מ' מהתחנה, מצפון ישנו מעבר תחתי במרחק של כ־700 מ' מהתחנה, ושם הסדר מעבר הינו דבר מתבקש. אני עוד זוכר את הימים שלא היו לא גדרות מסביב ולא מעבר תת-קרקעי בין הרציפים, וכדי להגיע לרציף התחנה המזרחי היה צריך לחלוף על 2 מסילות...
במוצקין יש גם מעבר עילי מצפון
שכמו שאמרת, חוצים בו שתי מסילות.
 

אוהד11

New member
לתשומת לבך, רכבת ישראל היא חברה ממשלתית

מעבר מצד לצד של תחנות רכבת

שלום לאנשי הפורום,

אני אוסף מידע עבור הצעת חוק שתסדיר את מעבר הולכי הרגל בתחנות רכבת. לדוגמה, בתחנת הרכבת ברחובות, יש שתי כניסות - האחת מצד מכון ויצמן והשניה מצד פארק המדע, אבל הרכבת איננה מאפשרת לעבור מצד לצד ללא כרטיס נסיעה. הדרך האלטרנטיבית דורשת עיקוף של 700-800 מ', תוך הליכה לצד ציר תנועה ראשי. לעומת זאת, בתחנת הרכבת בארלוזורוב יש כרטיס מעבר חינם שמאפשר להגיע ממסוף ארלוזורוב לאיזור הבורסה. נראה שהרשויות המקומיות די חסרות אונים מול רכבת ישראל, לכן הפתרון הוא המסתמן הוא חקיקה.

אשמח אם כל אחד יוכל לעדכן כאן בנוגע לתחנות רכבת בהן הוא משתמש:
- האם מעבר מצד לצד הוא בכלל רלוונטי? (בתחנות בהן יש כניסה רק מצד אחד של הפסים הוא איננו רלוונטי).
- האם יש מעבר דרך התחנה, ואם כן איך - בכרטיס מעבר או מעבר בלתי מבוקר (גשר או מעבר תת קרקעי ללא צורך בכרטיס).
- אם אין מעבר דרך התחנה, מה נדרש כדי לעבור באופן חליפי?

בתודה,
נוסע זועם
לתשומת לבך, רכבת ישראל היא חברה ממשלתית
 

tomer1976

New member
בקרוב מאד יהיה אולי רלוונטי לבאר שבע צפון

מעבר מצד לצד של תחנות רכבת

שלום לאנשי הפורום,

אני אוסף מידע עבור הצעת חוק שתסדיר את מעבר הולכי הרגל בתחנות רכבת. לדוגמה, בתחנת הרכבת ברחובות, יש שתי כניסות - האחת מצד מכון ויצמן והשניה מצד פארק המדע, אבל הרכבת איננה מאפשרת לעבור מצד לצד ללא כרטיס נסיעה. הדרך האלטרנטיבית דורשת עיקוף של 700-800 מ', תוך הליכה לצד ציר תנועה ראשי. לעומת זאת, בתחנת הרכבת בארלוזורוב יש כרטיס מעבר חינם שמאפשר להגיע ממסוף ארלוזורוב לאיזור הבורסה. נראה שהרשויות המקומיות די חסרות אונים מול רכבת ישראל, לכן הפתרון הוא המסתמן הוא חקיקה.

אשמח אם כל אחד יוכל לעדכן כאן בנוגע לתחנות רכבת בהן הוא משתמש:
- האם מעבר מצד לצד הוא בכלל רלוונטי? (בתחנות בהן יש כניסה רק מצד אחד של הפסים הוא איננו רלוונטי).
- האם יש מעבר דרך התחנה, ואם כן איך - בכרטיס מעבר או מעבר בלתי מבוקר (גשר או מעבר תת קרקעי ללא צורך בכרטיס).
- אם אין מעבר דרך התחנה, מה נדרש כדי לעבור באופן חליפי?

בתודה,
נוסע זועם
בקרוב מאד יהיה אולי רלוונטי לבאר שבע צפון
אני לא יודע איך זה הולך לקרות, אבל יהיה מעבר מהתחנה לפארק ההייטק שיתחיל את פעילותו בסוף חודש זה.
צריך לבדוק אם זה הולך להיות מעבר חופשי או לא.
 

kobiz99

New member
בסבידור עיריות תל אביב ורמת גן גבעתים

מעבר מצד לצד של תחנות רכבת

שלום לאנשי הפורום,

אני אוסף מידע עבור הצעת חוק שתסדיר את מעבר הולכי הרגל בתחנות רכבת. לדוגמה, בתחנת הרכבת ברחובות, יש שתי כניסות - האחת מצד מכון ויצמן והשניה מצד פארק המדע, אבל הרכבת איננה מאפשרת לעבור מצד לצד ללא כרטיס נסיעה. הדרך האלטרנטיבית דורשת עיקוף של 700-800 מ', תוך הליכה לצד ציר תנועה ראשי. לעומת זאת, בתחנת הרכבת בארלוזורוב יש כרטיס מעבר חינם שמאפשר להגיע ממסוף ארלוזורוב לאיזור הבורסה. נראה שהרשויות המקומיות די חסרות אונים מול רכבת ישראל, לכן הפתרון הוא המסתמן הוא חקיקה.

אשמח אם כל אחד יוכל לעדכן כאן בנוגע לתחנות רכבת בהן הוא משתמש:
- האם מעבר מצד לצד הוא בכלל רלוונטי? (בתחנות בהן יש כניסה רק מצד אחד של הפסים הוא איננו רלוונטי).
- האם יש מעבר דרך התחנה, ואם כן איך - בכרטיס מעבר או מעבר בלתי מבוקר (גשר או מעבר תת קרקעי ללא צורך בכרטיס).
- אם אין מעבר דרך התחנה, מה נדרש כדי לעבור באופן חליפי?

בתודה,
נוסע זועם
בסבידור עיריות תל אביב ורמת גן גבעתים
השתתפו במימון בנית הגשר ולכן הסידור של כרטיסי מעבר קיים
בחוף הכרמל בחיפה עירית חיפה השתתפה במימון ולכן יש שתי מנהרות אחת לנוסעי הרכבת והשניה למעבר לחוף.
ברחובות בבית יהושוע לא השתתפו ולכן המעבר לא מתאפשר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה