דיון בועדת הכלכלה של הכנסת על תלונות תח"צ

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
דיון בועדת הכלכלה של הכנסת על תלונות תח"צ

דיון בועדת הכלכלה של הכנסת על תלונות תח"צ
דון בועדת הכלכלה על תלונות שהוגשו למשרד התחבורה בנושא התח"צ, ומהן עולה, שרק 700 תלונות התקבלו. תמהני !

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4376558,00.html
 

25306yosef

New member
ויש גם מסמך בנושא מחבר כנסת

דיון בועדת הכלכלה של הכנסת על תלונות תח"צ
דון בועדת הכלכלה על תלונות שהוגשו למשרד התחבורה בנושא התח"צ, ומהן עולה, שרק 700 תלונות התקבלו. תמהני !

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4376558,00.html
ויש גם מסמך בנושא מחבר כנסת
מצורף מסמך בנושא מחבר כנסת.
 

נתנאל531

Well-known member
למה באמת להתלונן למשרד התחבורה

דיון בועדת הכלכלה של הכנסת על תלונות תח"צ
דון בועדת הכלכלה על תלונות שהוגשו למשרד התחבורה בנושא התח"צ, ומהן עולה, שרק 700 תלונות התקבלו. תמהני !

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4376558,00.html
למה באמת להתלונן למשרד התחבורה
אם אפשר להתלונן למפעיל?

בשני מקרים התלוננתי לאגד (אוטובוס אחרון בקו שלא הגיע, נהג שלא הסכים לכבד הסדר נסיעה), ובשני המקרים שילמו לי פיצוי סביר לפי בקשתי. לו הייתי פונה למשרד התחבורה, הטיפול היה הרבה יותר ארוך ומייגע, וספק אם היה מביא לתוצאה הרצויה (הן מצד תשומת הלב של המפעיל לתקלה שאירעה, והן מבחינת הפיצוי). גם למפעיל עצמו יש אינטרס שתלונות לא יגיעו למשרד התחבורה (קנסות כבדים בהרבה מפיצוי לנוסע), ועל כן יש פה שילוב אינטרסים לפנות למחלקת שירות הלקוחות של המפעיל, ולא למשרד התחבורה.
 

אוהד11

New member
כשאתה פונה לדן באמצעות האתר אתה נתקל בקיר

למה באמת להתלונן למשרד התחבורה
אם אפשר להתלונן למפעיל?

בשני מקרים התלוננתי לאגד (אוטובוס אחרון בקו שלא הגיע, נהג שלא הסכים לכבד הסדר נסיעה), ובשני המקרים שילמו לי פיצוי סביר לפי בקשתי. לו הייתי פונה למשרד התחבורה, הטיפול היה הרבה יותר ארוך ומייגע, וספק אם היה מביא לתוצאה הרצויה (הן מצד תשומת הלב של המפעיל לתקלה שאירעה, והן מבחינת הפיצוי). גם למפעיל עצמו יש אינטרס שתלונות לא יגיעו למשרד התחבורה (קנסות כבדים בהרבה מפיצוי לנוסע), ועל כן יש פה שילוב אינטרסים לפנות למחלקת שירות הלקוחות של המפעיל, ולא למשרד התחבורה.
כשאתה פונה לדן באמצעות האתר אתה נתקל בקיר
אטום. האם זו דרך עדיפה, לדעתך ?
 

נתנאל531

Well-known member
פניות רציניות צריכות להעשות על ידי דואר

כשאתה פונה לדן באמצעות האתר אתה נתקל בקיר
אטום. האם זו דרך עדיפה, לדעתך ?
פניות רציניות צריכות להעשות על ידי דואר
אפילו על ידי דואר רשום.

פניות באמצעות אתר אינטרנט זוכות להתעלמות על פי רוב, במקומות רבים.
 

alantan

New member
הגיע הזמן שהמפעילים יצטרפו למאה ה-21...

פניות רציניות צריכות להעשות על ידי דואר
אפילו על ידי דואר רשום.

פניות באמצעות אתר אינטרנט זוכות להתעלמות על פי רוב, במקומות רבים.
הגיע הזמן שהמפעילים יצטרפו למאה ה-21...
 

amit1270

New member
אז שלא יאפשרו את האופציה הזאת

פניות רציניות צריכות להעשות על ידי דואר
אפילו על ידי דואר רשום.

פניות באמצעות אתר אינטרנט זוכות להתעלמות על פי רוב, במקומות רבים.
אז שלא יאפשרו את האופציה הזאת
ברגע ששמים קישור ל"תלונות" באתר, אי אפשר להתעלם מהן.
 

rax4444

New member
אפשר גם להשאר עם מערכת כרטיסים ידנית..

פניות רציניות צריכות להעשות על ידי דואר
אפילו על ידי דואר רשום.

פניות באמצעות אתר אינטרנט זוכות להתעלמות על פי רוב, במקומות רבים.
אפשר גם להשאר עם מערכת כרטיסים ידנית..
בשביל מה צריך להתחדש?

עצוב שבמעצמת הייטק כמו ישראל יש עוד אנשים הדוגלים בשיטה כמו שלך.. האם זה כי אתה באמת מאמין בזה או בגלל שאתה מרגיש שהקידמה משאירה אותך מאחור?
 

נתנאל531

Well-known member
לדעתי זה בעיקר מסיבה טכנית

אפשר גם להשאר עם מערכת כרטיסים ידנית..
בשביל מה צריך להתחדש?

עצוב שבמעצמת הייטק כמו ישראל יש עוד אנשים הדוגלים בשיטה כמו שלך.. האם זה כי אתה באמת מאמין בזה או בגלל שאתה מרגיש שהקידמה משאירה אותך מאחור?
לדעתי זה בעיקר מסיבה טכנית
מי שמקבל את כל ההודעות / תלונות / בקשות / מענות ושות' הוא בדרך כלל האחראי על האתר, שהוא איש טכני. פעמים רבות הוא לא יודע למי הוא אמור להעביר את התוכן שמתקבל, וכך התוכן זוכה להתעלמות. מכתבים מגיעים למזכירות, שבדרך כלל יודעות למי להעביר כל דבר. אפשרות אחרת שהאחראי על האתר מבצע העברה לאחרים שמקבלים את התוכן כדוא"ל טקסט לא מעוצב שלא נראה טוב (בהשוואה למכתב מודפס), וממילא היחס בהתאם.

לטעמי אין חלופה למכתב מודפס, שמראה על רצינות והשקעה מסויימים, בהשוואה לטפסי 'צור קשר' באתרי אינטרנט שונים, וזה על פי נסיוני בפניות למערכות שונות. זה בוודאי שלא הרצוי, אבל מי שמצפה לתגובה והתייחסות, מוטב שיפעל בדרך שבה סיכויים גבוהים יותר שתגובתו תענה.
 

25306yosef

New member
ומה דעתך לגבי שליחת פקס ?

לדעתי זה בעיקר מסיבה טכנית
מי שמקבל את כל ההודעות / תלונות / בקשות / מענות ושות' הוא בדרך כלל האחראי על האתר, שהוא איש טכני. פעמים רבות הוא לא יודע למי הוא אמור להעביר את התוכן שמתקבל, וכך התוכן זוכה להתעלמות. מכתבים מגיעים למזכירות, שבדרך כלל יודעות למי להעביר כל דבר. אפשרות אחרת שהאחראי על האתר מבצע העברה לאחרים שמקבלים את התוכן כדוא"ל טקסט לא מעוצב שלא נראה טוב (בהשוואה למכתב מודפס), וממילא היחס בהתאם.

לטעמי אין חלופה למכתב מודפס, שמראה על רצינות והשקעה מסויימים, בהשוואה לטפסי 'צור קשר' באתרי אינטרנט שונים, וזה על פי נסיוני בפניות למערכות שונות. זה בוודאי שלא הרצוי, אבל מי שמצפה לתגובה והתייחסות, מוטב שיפעל בדרך שבה סיכויים גבוהים יותר שתגובתו תענה.
ומה דעתך לגבי שליחת פקס ?
האם דינו של פקס* הנשלח אל 'מכשיר הפקסמיליה'**, כדינו של טופס צור קשר באתר האינטרנט ? ומה לגבי שליחת דואר אלקטרוני מעוצב ?

בעידן שלנו (שנת 2013) שליחת מכתב בדואר רגיל / רשום כרוכה בהשקעה כספית, מכיוון שלא לכולם יש מדפסת, לי למשל אין מדפסת כלל וגם לא 'מכשיר פקסמיליה'*, ובדואר רגיל אני משתמש רק אם אני צריך לשלוח המחאות. פקסים אני שולח דרך שירות פריפקס, ומקבל אותם ישירות למייל דרך שירות fax2mail של חברת בזק באמצעות מספר הגישה 153.


-----------------------------------------------------------------------

באורים והבהרות:

* - פקס - הכוונה כמובן לשירות האינטרנט של חברת פריפקס (ו/או שירותים דומים של חברות אחרות) שאיננו דורש שימוש בדפי נייר וב'מכשיר פקסמיליה'** ומבוצע כולו באמצעות מחשב אישי המחובר לאינטרנט.

** - מכשיר פקסמיליה בחברות וארגונים - כיום כמעט ולא משתמשים יותר במכשירי פקסמיליה כפי שהיה בעבר, וברוב החברות והארגונים הגדולים יש שרתי פקסים המנתבים את כל הפקסים המתקבלים אל הדואר האלקטרוני של הנמענים. במקרה שכזה הפקסים מתקבלים כקבצים גרפיים בשחור לבן מסוג T4/Group 3 Fax (קבצי TIFF).
 

rax4444

New member
יש אנשים שפשוט אוהבים דף כתוב..

ומה דעתך לגבי שליחת פקס ?
האם דינו של פקס* הנשלח אל 'מכשיר הפקסמיליה'**, כדינו של טופס צור קשר באתר האינטרנט ? ומה לגבי שליחת דואר אלקטרוני מעוצב ?

בעידן שלנו (שנת 2013) שליחת מכתב בדואר רגיל / רשום כרוכה בהשקעה כספית, מכיוון שלא לכולם יש מדפסת, לי למשל אין מדפסת כלל וגם לא 'מכשיר פקסמיליה'*, ובדואר רגיל אני משתמש רק אם אני צריך לשלוח המחאות. פקסים אני שולח דרך שירות פריפקס, ומקבל אותם ישירות למייל דרך שירות fax2mail של חברת בזק באמצעות מספר הגישה 153.


-----------------------------------------------------------------------

באורים והבהרות:

* - פקס - הכוונה כמובן לשירות האינטרנט של חברת פריפקס (ו/או שירותים דומים של חברות אחרות) שאיננו דורש שימוש בדפי נייר וב'מכשיר פקסמיליה'** ומבוצע כולו באמצעות מחשב אישי המחובר לאינטרנט.

** - מכשיר פקסמיליה בחברות וארגונים - כיום כמעט ולא משתמשים יותר במכשירי פקסמיליה כפי שהיה בעבר, וברוב החברות והארגונים הגדולים יש שרתי פקסים המנתבים את כל הפקסים המתקבלים אל הדואר האלקטרוני של הנמענים. במקרה שכזה הפקסים מתקבלים כקבצים גרפיים בשחור לבן מסוג T4/Group 3 Fax (קבצי TIFF).
יש אנשים שפשוט אוהבים דף כתוב..
בסופו של יום, בעתיד גם דפים כתובים כבר לא יהיו...
זה לא עוד תרחיש דמיוני, כבר היום ספריות שלמות עוברות לEBOOKS..
וביום שבו מבחינה משפטית ניתן יהיה להסתמך על דואר אלקטרוני זו תהייה נקודת הדעיכה האחרונה של דף הנייר.
 

rax4444

New member
זו לא חוכמה שיש לך טכנולוגיה אבל אתה לא יודע

לדעתי זה בעיקר מסיבה טכנית
מי שמקבל את כל ההודעות / תלונות / בקשות / מענות ושות' הוא בדרך כלל האחראי על האתר, שהוא איש טכני. פעמים רבות הוא לא יודע למי הוא אמור להעביר את התוכן שמתקבל, וכך התוכן זוכה להתעלמות. מכתבים מגיעים למזכירות, שבדרך כלל יודעות למי להעביר כל דבר. אפשרות אחרת שהאחראי על האתר מבצע העברה לאחרים שמקבלים את התוכן כדוא"ל טקסט לא מעוצב שלא נראה טוב (בהשוואה למכתב מודפס), וממילא היחס בהתאם.

לטעמי אין חלופה למכתב מודפס, שמראה על רצינות והשקעה מסויימים, בהשוואה לטפסי 'צור קשר' באתרי אינטרנט שונים, וזה על פי נסיוני בפניות למערכות שונות. זה בוודאי שלא הרצוי, אבל מי שמצפה לתגובה והתייחסות, מוטב שיפעל בדרך שבה סיכויים גבוהים יותר שתגובתו תענה.
זו לא חוכמה שיש לך טכנולוגיה אבל אתה לא יודע
איך לתפעל אותה... אין באתרי אינטרנט אלגוריתמי בינה מלאכתותית. הם לא לומדים לבד ולא מתפעלים את עצמם.

מאחורי כל מערכת כזאת צריך לעמוד אדם שיודע לנתב את הפניות או שאם פניה קוטלגה ע"י אזרח למחלקת פיננסים אבל בפועל צריכה להגיע למחלקה אחרת אז שיהיה אפשר להעביר פניות לגורם המתאים.

בפועל, ברוב החברות הגדולות יש מחלקת פניות ציבור אחת. כל הפניות מגיעות אליה והיא מנתבת את הפניה לאיזור הרלוונטי בחברה שמחזיר אליהם תשובה ואז נכתבת תשובה ללקוח. וזה עובד יפה גם על מערכות אינטרנטיות.

אין שום הבדל ברצינות פניה בין מכתב מודפס לבין דואר אלקטרוני. אני שולח מכתבים רק כאשר אני חייב (למשל: כדי להראות לבית משפט אישור קבלה).
בעתיד הלא רחוק 3 הבעיות הגדולות של עולם האימיילים כבר לא היו רלוונטיות (אותנתיות, חוסר יכולת הכחשה, שלמות). כבר היום יש מערכות אימייל חדשניות שמשתמשות באלגוריתמי הצפנה איכותיים והם אמורות לקבל תווי איכות מהרשויות ואז שימוש מתאים בחתימה אלקטרונית ישלים את כל מה שצריך כדי שמכתבי אימייל יהיו תקפים בדיוק כמו דואר רשום ואף אחד לא יוכל לטעון : לא קיבלתי, לא ידעתי, לא שלחו אליי וכו'...


אני לא יודע מהיכן הנסיון שלך, אך במציאות של היום - חברה שאין לה טפסי יצירת קשר מתאימים היא חברה שיש לה בעיה מהותית מאוד בשירות לקוחות.
אם אני למשל היום צריך לעבור בנק, אחד הפרמטרים שיכריעו את ההחלטה היא אם יש לבנק מערכת פניות אינטרנטית שם ניתן לקבל שירות מהבנקאי (כלומר, לאחר הזדהות באתר בעזרת הסיסמא - האם ניתן להשאיר הודעה לבנקאי), אתה בטח תגיד יש לך אפשרות להתקשר וכו' אבל עובדתית רוב הזמן שאני מתעסק עם חשבונות וכו' זה בלילה ונוח לי הרבה יותר לתעד בכתב את כל הפניות מאשר להתקשר למוקדים של הבנקים... וכמוני עוד עשרות אלפי לקוחות.. אם אתה היית מנכ"ל בנק ולא היית מעמיד דרישת פיתוח כזאת בראש סדר העדיפויות שלך סביר להניח שבעוד כמה שנים כמות הלקוחות שלך הייתה מצטמצמת משמעותית..

אחד מהדברים הכי גרועים שאדם עושה הוא שהוא לוקח את עצמו כדוגמא מייצגת ולפי זה מקבל החלטות לגבי הכלל.. בפיתוח תוכנה משקיעים קורסים שלמים בהנדסת אנוש כדי להוציא מפתחי תוכנה מהחשיבה הזאת... למשל במערכות סלולריות היו חברות שפיתחו טלפונים חכמים שהמסך החיוג הראשי שלהם היה ספר הטלפונים ולא המסך שבו אתה מחייג ידנית.. הם עשו את זה כי המפתחים שהם אנשיי הייטק מנוסים רגילים לחייג למספרים ששמורים בזכרון ולא בחיוג ידני.. והיה נראה להם מאוד מוזר שרוב המספרים שאדם מחייג הם דווקא ידניים ולא מספרים שמורים, בכל מקרה המוצר שלהם נפל בבדיקות איכות שעשו לאחר שלבי הפיתוח.. כי רוב הציבור לא באמת מתנהל ככה... וזו הסיבה שאין טלפונים כאלה בשוק היום...

לכן, משפט המפתח כאן.. אל תקח את עצמך או השקפת עולמך כדוגמא מייצגת...

אתה מזכיר לי את סבתי שסבורה שאיש עסקים חייב להיות מגולח, ואם הוא לא מגולח זה מראה על חוסר כבוד.. לך תסביר לה שהיום זיפים זה דווקא שיא הMODE... יש אנשים שלא יכולים להחליף דיסק וקשה להם להתרגל לשינויים..
 
כי המפעילים ובעיקר אגד בקושי עונים

למה באמת להתלונן למשרד התחבורה
אם אפשר להתלונן למפעיל?

בשני מקרים התלוננתי לאגד (אוטובוס אחרון בקו שלא הגיע, נהג שלא הסכים לכבד הסדר נסיעה), ובשני המקרים שילמו לי פיצוי סביר לפי בקשתי. לו הייתי פונה למשרד התחבורה, הטיפול היה הרבה יותר ארוך ומייגע, וספק אם היה מביא לתוצאה הרצויה (הן מצד תשומת הלב של המפעיל לתקלה שאירעה, והן מבחינת הפיצוי). גם למפעיל עצמו יש אינטרס שתלונות לא יגיעו למשרד התחבורה (קנסות כבדים בהרבה מפיצוי לנוסע), ועל כן יש פה שילוב אינטרסים לפנות למחלקת שירות הלקוחות של המפעיל, ולא למשרד התחבורה.
כי המפעילים ובעיקר אגד בקושי עונים
וכשהם עונים זה אחרי חודשים ארוכים.

לעומת זאת כשפונים למשרד התחבורה, והם אלה שמפנים את התלונה לאגד. פתאום יש תשובה אחרי פחות משבוע.
 

נתנאל531

Well-known member
אגד ענתה לי פעמיים בזמן סביר

כי המפעילים ובעיקר אגד בקושי עונים
וכשהם עונים זה אחרי חודשים ארוכים.

לעומת זאת כשפונים למשרד התחבורה, והם אלה שמפנים את התלונה לאגד. פתאום יש תשובה אחרי פחות משבוע.
אגד ענתה לי פעמיים בזמן סביר
 
אתה צודק בתלונה על מקרה נדיר

למה באמת להתלונן למשרד התחבורה
אם אפשר להתלונן למפעיל?

בשני מקרים התלוננתי לאגד (אוטובוס אחרון בקו שלא הגיע, נהג שלא הסכים לכבד הסדר נסיעה), ובשני המקרים שילמו לי פיצוי סביר לפי בקשתי. לו הייתי פונה למשרד התחבורה, הטיפול היה הרבה יותר ארוך ומייגע, וספק אם היה מביא לתוצאה הרצויה (הן מצד תשומת הלב של המפעיל לתקלה שאירעה, והן מבחינת הפיצוי). גם למפעיל עצמו יש אינטרס שתלונות לא יגיעו למשרד התחבורה (קנסות כבדים בהרבה מפיצוי לנוסע), ועל כן יש פה שילוב אינטרסים לפנות למחלקת שירות הלקוחות של המפעיל, ולא למשרד התחבורה.
אתה צודק בתלונה על מקרה נדיר
אך במקרים תדירים תועיל רק תלונה מסודרת למשרד התחבורה.
אני יודע על כמה מקרים שתלונה כזאת הניבה בסופו של תהליך קנס מכובד למפעילה ופיצוי הגון למתלונן.
 

25306yosef

New member
התוכנית הכלכלית לשנים 2013/4

דיון בועדת הכלכלה של הכנסת על תלונות תח"צ
דון בועדת הכלכלה על תלונות שהוגשו למשרד התחבורה בנושא התח"צ, ומהן עולה, שרק 700 תלונות התקבלו. תמהני !

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4376558,00.html
התוכנית הכלכלית לשנים 2013/4
פורסם ב YNET:

http://go.ynet.co.il/pic/calcala/07052013.pdf

ויש לזה גם את הקובץ המצורף מסוג docx שמסתובבת ברשת שמישהו הפיץ.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
האם בקרוב אאלץ לאכול את הכובע?

דיון בועדת הכלכלה של הכנסת על תלונות תח"צ
דון בועדת הכלכלה על תלונות שהוגשו למשרד התחבורה בנושא התח"צ, ומהן עולה, שרק 700 תלונות התקבלו. תמהני !

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4376558,00.html
האם בקרוב אאלץ לאכול את הכובע?
אתמול שמעתי בגל"צ שיש הצעת חוק לבטל את חובת התשלום על עגלות פתוחות. הייתכן שהבריונות משתלמת? (לא שאני נגד ביטול החוק, ממש להיפך כמובן!)
 

נתנאל531

Well-known member
ממש להיפך?

האם בקרוב אאלץ לאכול את הכובע?
אתמול שמעתי בגל"צ שיש הצעת חוק לבטל את חובת התשלום על עגלות פתוחות. הייתכן שהבריונות משתלמת? (לא שאני נגד ביטול החוק, ממש להיפך כמובן!)
ממש להיפך?
אתה בעד תשלום כפול על עגלות ילדים?


לו הייתה אפשרות סבירה לשלם על עגלת ילדים באוטובוסים וברק"ל (לדוגמא - הורדה מערך צבור של כרטיס וחצי), הכל היה קל יותר. אבל היות וכדי לשלם על עגלת ילדים צריך להוציא כרטיס מיוחד (או אפילו רב קו מיוחד), וברק"ל בכלל הנושא סבוך (אין זיהוי של ניקוב כפול מאוטובוס), יוצא שגם מי שרוצה לשלם על עגלה פתוחה נתקל בקשיים רבים מדי, ועל כן הפתרון המתבקש הוא מתן פטור מוחלט מתשלום, מפאת הסיבוך המנהלתי. זה מעבר להיבט הבטיחותי, לא סביר שהורה יצטרך גם לשלם, גם להחזיק ילד במהלך נסיעה, גם לקפל את העגלה, והכל בשתי ידיים ותוך כדי תנועה של האוטובוס.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
חס וחלילה!

ממש להיפך?
אתה בעד תשלום כפול על עגלות ילדים?


לו הייתה אפשרות סבירה לשלם על עגלת ילדים באוטובוסים וברק"ל (לדוגמא - הורדה מערך צבור של כרטיס וחצי), הכל היה קל יותר. אבל היות וכדי לשלם על עגלת ילדים צריך להוציא כרטיס מיוחד (או אפילו רב קו מיוחד), וברק"ל בכלל הנושא סבוך (אין זיהוי של ניקוב כפול מאוטובוס), יוצא שגם מי שרוצה לשלם על עגלה פתוחה נתקל בקשיים רבים מדי, ועל כן הפתרון המתבקש הוא מתן פטור מוחלט מתשלום, מפאת הסיבוך המנהלתי. זה מעבר להיבט הבטיחותי, לא סביר שהורה יצטרך גם לשלם, גם להחזיק ילד במהלך נסיעה, גם לקפל את העגלה, והכל בשתי ידיים ותוך כדי תנועה של האוטובוס.
חס וחלילה!
אני לא בעד לשלם על עגלות. אני ובעיקר אשתי סובלים מזה כל יום. אני רק נגד מאבקים המנוהלים בצורה שמנהל אותם ע. נ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה