הרכבת לאילת עולה על הפסים?

מצב
הנושא נעול.
הרכבת לאילת עולה על הפסים?

הרכבת לאילת עולה על הפסים?
ראש הממשלה נסע לסין כדי לדבר על שלושה נושאים מרכזיים, שאחד מהם הוא "הצגת פרויקט הרכבת בין אילת לים התיכון".
נסיון העבר אומר ש(בד"כ) לא מכריזים על מה מדברים עד שלא הכל כבר סוכם ונשאר רק לברך על המוגמר במסיבת עיתונאים.

הימור : חדשות דרמטיות על הסכם סיני-ישראלי לבניית קו ה
לאילת כבר במהלך הביקור הזה
 

jp3raptor

Member
אם הקו יהיה בבעלות ממשלת סין

הרכבת לאילת עולה על הפסים?
ראש הממשלה נסע לסין כדי לדבר על שלושה נושאים מרכזיים, שאחד מהם הוא "הצגת פרויקט הרכבת בין אילת לים התיכון".
נסיון העבר אומר ש(בד"כ) לא מכריזים על מה מדברים עד שלא הכל כבר סוכם ונשאר רק לברך על המוגמר במסיבת עיתונאים.

הימור : חדשות דרמטיות על הסכם סיני-ישראלי לבניית קו ה
לאילת כבר במהלך הביקור הזה
אם הקו יהיה בבעלות ממשלת סין
בשיטת BOT, אין שום סיבה שקו זה לא יכול לצאת לפועל כבר בשנים הקרובות.

כך גם הוצאות הבנייה לא יצאו מתקציב המדינה
 

easylivin

New member
אל דאגה, "הירוקים" כבר מתנגדים...

אם הקו יהיה בבעלות ממשלת סין
בשיטת BOT, אין שום סיבה שקו זה לא יכול לצאת לפועל כבר בשנים הקרובות.

כך גם הוצאות הבנייה לא יצאו מתקציב המדינה
אל דאגה, "הירוקים" כבר מתנגדים...
הציעו תוואי חלופי (שזה דבר תקין לכשעצמו), וכרגיל מבחינתם שום אופציה אחרת לא תקום ולא תהיה.

ומלבדם יש מספיק אינטרסנטים שישמחו להצטרף לחגיגה...
 

darkshadow1

New member
אתה טועה בגדול:

אם הקו יהיה בבעלות ממשלת סין
בשיטת BOT, אין שום סיבה שקו זה לא יכול לצאת לפועל כבר בשנים הקרובות.

כך גם הוצאות הבנייה לא יצאו מתקציב המדינה
אתה טועה בגדול:
פרוייקטים שנבנים בשיטת BOT מבטיחים רווח ליזמים. אם ההכנסות מהפרוייקט נמצאות מתחת לסף שנקבע מראש- המדינה משלימה את ההכנסות ליזמים. לחילופין אם הן נמצאות מעל לסף- היזמים צריכים להוריד מחירים.
במנהרות הכרמל למשל המדינה משלמת מיליונים ליזמים בגלל הכנסות נמוכות מהצפוי, ובכביש 6 היזמים מורידים את מחירי הנסיעה בגלל הכנסות גבוהות מהצפוי.
לגבי הקו לאילת- הסינים לא טיפשים ואני לא מאמין שהם יכניסו את עצמם לפרוייקט לא משתלם כלכלית בכל קנה מידה. הסיכוי היחיד שנראה מעורבות סינית כלשהי בפרוייקט הוא אם יהיה מדובר בקו משאות בלבד. אין שום סיבה שסין תשקיע מיליארדים בקו נוסעים מהיר חסר כל כדאיות כלכלית.
 

jp3raptor

Member
הסינים עשו זאת בעבר בקו משא בדרום אמריקה

אתה טועה בגדול:
פרוייקטים שנבנים בשיטת BOT מבטיחים רווח ליזמים. אם ההכנסות מהפרוייקט נמצאות מתחת לסף שנקבע מראש- המדינה משלימה את ההכנסות ליזמים. לחילופין אם הן נמצאות מעל לסף- היזמים צריכים להוריד מחירים.
במנהרות הכרמל למשל המדינה משלמת מיליונים ליזמים בגלל הכנסות נמוכות מהצפוי, ובכביש 6 היזמים מורידים את מחירי הנסיעה בגלל הכנסות גבוהות מהצפוי.
לגבי הקו לאילת- הסינים לא טיפשים ואני לא מאמין שהם יכניסו את עצמם לפרוייקט לא משתלם כלכלית בכל קנה מידה. הסיכוי היחיד שנראה מעורבות סינית כלשהי בפרוייקט הוא אם יהיה מדובר בקו משאות בלבד. אין שום סיבה שסין תשקיע מיליארדים בקו נוסעים מהיר חסר כל כדאיות כלכלית.
הסינים עשו זאת בעבר בקו משא בדרום אמריקה
כבר דובר על כך שהסינים רואים חיבור בין ים סוף לבין הים התיכון.

מבחינת הסינים בניית רכבת נוסעים כ"תשלום" על כך שהם מקבלים שליטה לעשרות שנים על מעבר קריטי של מטענים מהמזרח למערב
 

טשאפק

New member
אני לא חושב שגם בתרחיש החיובי ביותר

הסינים עשו זאת בעבר בקו משא בדרום אמריקה
כבר דובר על כך שהסינים רואים חיבור בין ים סוף לבין הים התיכון.

מבחינת הסינים בניית רכבת נוסעים כ"תשלום" על כך שהם מקבלים שליטה לעשרות שנים על מעבר קריטי של מטענים מהמזרח למערב
אני לא חושב שגם בתרחיש החיובי ביותר
קו המשא ייקח נתח של יותר מאחוזים ספורים מן התנועה הנוכחית בתעלת סואץ.

עדיין, יכולה להיות לו חשיבות כהשלמה וגיבוי לסואץ.
 

darkshadow1

New member
ההשוואה שאתה מבצע בעייתית.

הסינים עשו זאת בעבר בקו משא בדרום אמריקה
כבר דובר על כך שהסינים רואים חיבור בין ים סוף לבין הים התיכון.

מבחינת הסינים בניית רכבת נוסעים כ"תשלום" על כך שהם מקבלים שליטה לעשרות שנים על מעבר קריטי של מטענים מהמזרח למערב
ההשוואה שאתה מבצע בעייתית.
דבר ראשון, במקרה שאתה מציין דובר על רכבת משא ולא רכבת נוסעים מהירה.
דבר שני, תעלת פנמה ותעלת סואץ שונות מאוד זו מזו: תעלת פנמה יותר ארוכה, התוואי שלה יותר בעייתי (ספינות גדולות פשוט לא יכולות לעבור בתעלה. זה קורה גם בסואץ אבל בקנה מידה קטן יותר) והיא נמצאת פחות או יותר בשליטה אמריקאית. בסואץ המצב שונה.
 

amit1270

New member
שליטה מצרית פחות בעייתית בעיניך?

ההשוואה שאתה מבצע בעייתית.
דבר ראשון, במקרה שאתה מציין דובר על רכבת משא ולא רכבת נוסעים מהירה.
דבר שני, תעלת פנמה ותעלת סואץ שונות מאוד זו מזו: תעלת פנמה יותר ארוכה, התוואי שלה יותר בעייתי (ספינות גדולות פשוט לא יכולות לעבור בתעלה. זה קורה גם בסואץ אבל בקנה מידה קטן יותר) והיא נמצאת פחות או יותר בשליטה אמריקאית. בסואץ המצב שונה.
שליטה מצרית פחות בעייתית בעיניך?
 
תעלת פנמה יותר ארוכה? האמנם?!

ההשוואה שאתה מבצע בעייתית.
דבר ראשון, במקרה שאתה מציין דובר על רכבת משא ולא רכבת נוסעים מהירה.
דבר שני, תעלת פנמה ותעלת סואץ שונות מאוד זו מזו: תעלת פנמה יותר ארוכה, התוואי שלה יותר בעייתי (ספינות גדולות פשוט לא יכולות לעבור בתעלה. זה קורה גם בסואץ אבל בקנה מידה קטן יותר) והיא נמצאת פחות או יותר בשליטה אמריקאית. בסואץ המצב שונה.
תעלת פנמה יותר ארוכה? האמנם?!
 

XrayCharlie

New member
אורכה של תעלת פנמה (69 ק"מ בערך) פחות מחצי

ההשוואה שאתה מבצע בעייתית.
דבר ראשון, במקרה שאתה מציין דובר על רכבת משא ולא רכבת נוסעים מהירה.
דבר שני, תעלת פנמה ותעלת סואץ שונות מאוד זו מזו: תעלת פנמה יותר ארוכה, התוואי שלה יותר בעייתי (ספינות גדולות פשוט לא יכולות לעבור בתעלה. זה קורה גם בסואץ אבל בקנה מידה קטן יותר) והיא נמצאת פחות או יותר בשליטה אמריקאית. בסואץ המצב שונה.
אורכה של תעלת פנמה (69 ק"מ בערך) פחות מחצי
מאשר אורכה (160 ק"מ) של תעלת סואץ (אם כי בתעלת סואץ אין את בעיית הפרש הגבהים שיש בתעלת פנמה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה