חישוב זמני נסיעה צפויים בזמן אמת

מצב
הנושא נעול.

טשאפק

New member
חישוב זמני נסיעה צפויים בזמן אמת

חישוב זמני נסיעה צפויים בזמן אמת
תופעה שנתקלתי בה באיפה-בוס, אבל אני משער שמקורה בנתוני משרד התחבורה ולפיכך היא משותפת לכל האפליקציות שמשתמשות בהם, ומהווה בעייה חמורה.

הזמנים החזויים, במיוחד עבור תחנות שנמצאות במרחק גדול יחסית, משתנים מאד לאורך הנסיעה ללא הצדקה, כתוצאה משינויים זמניים במהירות האוטובוס.

לדוגמה, עליתי בסביבות שמונה וחצי בתחנת עזריאלי על קו 605 לכיוון נתניה, שיתפתי נסיעה באיפה-בוס וועקבתי אחרי הזמנים הצפויים לתחנות השונות. זמן ההגעה המשוער לתחנה הראשונה בנתניה היה משהו כמו 40 דקות (לא זוכר בדיוק). לאחר מספר דקות הגענו לתחנת ארלוזורוב, ושם האוטובוס התעכב כמה דקות טובות, כפי שקורה לעתים קרובות, הן בגלל חסימה של אוטובוסים אחרים והן בגלל נוסעים. כתוצאה מכך, כל הזמנים הצפויים התעכבו מאד. בשעה 8:42 האפליקציה טענה שנגיע לנתניה ב- 10:16 דקות. כעבור עוד דקה של עמידה בתחנה היא העלתה את ההערכה ל-11:00 - כלומר צפתה שהנסיעה תארך למעלה משעתיים. גם ההערכות לתחנות קרובות יותר היו מוגזמות מאד: צומת כפר שמריהו ב 09:47, צפי של יותר משעה נסיעה, כאשר במציאות מגיעים לשם ב-20 דקות. כשנחלצנו סוף-סוף מארלוזורוב, הזמנים הצפויים התכווצו חזרה לתחום הסביר.

בנסיעה ארוכה אחרת יצא לי גם לראות התנהגות הפוכה - בקטעים שבהם האוטובוס נסע במהירות גבוהה, זמני הנסיעה הצפויים לתחנות מרוחקות התקרבו מאד, כאילו שהמערכת מניחה שהאוטובוס (שלא היה ישיר) יתמיד במהירותו לאורך כל הדרך.
 

Moshe Shitrit

New member
גילוי נאות - חישוב הזמנים בשיתוף נסיעה

חישוב זמני נסיעה צפויים בזמן אמת
תופעה שנתקלתי בה באיפה-בוס, אבל אני משער שמקורה בנתוני משרד התחבורה ולפיכך היא משותפת לכל האפליקציות שמשתמשות בהם, ומהווה בעייה חמורה.

הזמנים החזויים, במיוחד עבור תחנות שנמצאות במרחק גדול יחסית, משתנים מאד לאורך הנסיעה ללא הצדקה, כתוצאה משינויים זמניים במהירות האוטובוס.

לדוגמה, עליתי בסביבות שמונה וחצי בתחנת עזריאלי על קו 605 לכיוון נתניה, שיתפתי נסיעה באיפה-בוס וועקבתי אחרי הזמנים הצפויים לתחנות השונות. זמן ההגעה המשוער לתחנה הראשונה בנתניה היה משהו כמו 40 דקות (לא זוכר בדיוק). לאחר מספר דקות הגענו לתחנת ארלוזורוב, ושם האוטובוס התעכב כמה דקות טובות, כפי שקורה לעתים קרובות, הן בגלל חסימה של אוטובוסים אחרים והן בגלל נוסעים. כתוצאה מכך, כל הזמנים הצפויים התעכבו מאד. בשעה 8:42 האפליקציה טענה שנגיע לנתניה ב- 10:16 דקות. כעבור עוד דקה של עמידה בתחנה היא העלתה את ההערכה ל-11:00 - כלומר צפתה שהנסיעה תארך למעלה משעתיים. גם ההערכות לתחנות קרובות יותר היו מוגזמות מאד: צומת כפר שמריהו ב 09:47, צפי של יותר משעה נסיעה, כאשר במציאות מגיעים לשם ב-20 דקות. כשנחלצנו סוף-סוף מארלוזורוב, הזמנים הצפויים התכווצו חזרה לתחום הסביר.

בנסיעה ארוכה אחרת יצא לי גם לראות התנהגות הפוכה - בקטעים שבהם האוטובוס נסע במהירות גבוהה, זמני הנסיעה הצפויים לתחנות מרוחקות התקרבו מאד, כאילו שהמערכת מניחה שהאוטובוס (שלא היה ישיר) יתמיד במהירותו לאורך כל הדרך.
גילוי נאות - חישוב הזמנים בשיתוף נסיעה
אינו קשור למשרד התחבורה כלל. לכל מה שקורה שם אני האחראי הבלעדי.

לעצם העניין, על מנת לחשב זמני הגעה צפויים, אני מתייחס לממוצע המהירות ב 3-5 הדקות האחרונות.

בנסיעה שאינה אחידה ויש בה שונות גדולה מאד בין מקטעים שונים, זה יכול להביא לחישובים מאד לא נכונים.

לרוב, הסטיות העקריות הן בתחילת נסיעה וזאת מכיוון שבהתחלה אין מספיק זמן לחישוב מהירות ממוצעת כך שאם עברת 100 מטר ונתקעת ברמזור הרבה זמן, זה גורם להטיה חזקה בחישוב. ככל שמתקדמים בנסיעה, הכלל של מהירות ממוצעת של הדקות האחרונות מתחיל לתת אינדיקציה יותר טובה על המהירות האמיתית.

כעקרו, איפה בוס נבנתה מתוך ראייה שיש הרבה אנשים שמשתפים נסיעה ובניתי לתוכה אלגוריתמים שמחשבים מהירות למקטעים שונים כפי שהיא מדווחת ע"י משתמשים אחרים. לדוגמה, אם אתה היית תקוע עד ארלוזורוב, אבל משהו אחר משתף נסיעה באותו זמן בקו אחר שנוסע בכביש החוף, איפה בוס בנויה להשתמש במידע של המשתמש האחר בכדי לבצע תחזית לגביך.

לצערי, אין הרבה אנשים שמשתפים נסיעה ולכן לא נותר אלא להתבסס רק על הנסיעה שלך עצמה בכדי לחזות זמני הגעה.

אגב, באופציה החדשה של ניווט בזמן אמת, אני מחשב את זמן ההגעה הצפוי בצורה שונה, והערכת הזמנים היא יותר קרובה למציאות.

בכל מקרה, אי אפשר לזקוף את התופעה הזאת לחובת משרד התחבורה - זה לא הם.

תודה

מושיקו
 

nadavmos

New member
מושיקו, חשוב לציין דבר נוסף לגבי המערכות

גילוי נאות - חישוב הזמנים בשיתוף נסיעה
אינו קשור למשרד התחבורה כלל. לכל מה שקורה שם אני האחראי הבלעדי.

לעצם העניין, על מנת לחשב זמני הגעה צפויים, אני מתייחס לממוצע המהירות ב 3-5 הדקות האחרונות.

בנסיעה שאינה אחידה ויש בה שונות גדולה מאד בין מקטעים שונים, זה יכול להביא לחישובים מאד לא נכונים.

לרוב, הסטיות העקריות הן בתחילת נסיעה וזאת מכיוון שבהתחלה אין מספיק זמן לחישוב מהירות ממוצעת כך שאם עברת 100 מטר ונתקעת ברמזור הרבה זמן, זה גורם להטיה חזקה בחישוב. ככל שמתקדמים בנסיעה, הכלל של מהירות ממוצעת של הדקות האחרונות מתחיל לתת אינדיקציה יותר טובה על המהירות האמיתית.

כעקרו, איפה בוס נבנתה מתוך ראייה שיש הרבה אנשים שמשתפים נסיעה ובניתי לתוכה אלגוריתמים שמחשבים מהירות למקטעים שונים כפי שהיא מדווחת ע"י משתמשים אחרים. לדוגמה, אם אתה היית תקוע עד ארלוזורוב, אבל משהו אחר משתף נסיעה באותו זמן בקו אחר שנוסע בכביש החוף, איפה בוס בנויה להשתמש במידע של המשתמש האחר בכדי לבצע תחזית לגביך.

לצערי, אין הרבה אנשים שמשתפים נסיעה ולכן לא נותר אלא להתבסס רק על הנסיעה שלך עצמה בכדי לחזות זמני הגעה.

אגב, באופציה החדשה של ניווט בזמן אמת, אני מחשב את זמן ההגעה הצפוי בצורה שונה, והערכת הזמנים היא יותר קרובה למציאות.

בכל מקרה, אי אפשר לזקוף את התופעה הזאת לחובת משרד התחבורה - זה לא הם.

תודה

מושיקו
מושיקו, חשוב לציין דבר נוסף לגבי המערכות
כאמור, משרד התחבורה לא מספק מידע זמן אמת לחישוב זמני נסיעה בין תחנות, אלה זמן אמת להגעה של קו מסויים לתחנה מסויימת. במידה ומדובר בקו תדיר (605 הוא כזה) כשאתה מסתכל על תחנות בהמשך המסלול לא תמיד ניתן לדעת האם החיזוי הוא לנסיעה שעלית עליה או לנסיעות קודמות או מאוחרות יותר.

מלבד הבעיה שמושיק מתאר אצלו, התופעה שאתה מתאר (צפי מוגזם לתחנות קרובות בכל האפליקציות) היא בעיה שכיחה (בעיקר אצל נתיב) של נסיעה אחת או יותר שאין לגביהן נתוני זמן אמת והחיזוי הוא לנסיעה הקרובה ביותר שיש מידע לגביה (למשל שני אוטובוסים שלא משדרים מיקום ורק השלישי משדר)

אתה מוזמן לנסות את תצוגת המסלול של "אוטובוס קרוב" (בחירת קו מהרשימה) שם ניתן לראות את מיקומי האוטובוסים לאורך המסלול בנסיעות שכן יש להן דיווחי זמן אמת.
 

טשאפק

New member
תודה על ההסבר מושיקו

גילוי נאות - חישוב הזמנים בשיתוף נסיעה
אינו קשור למשרד התחבורה כלל. לכל מה שקורה שם אני האחראי הבלעדי.

לעצם העניין, על מנת לחשב זמני הגעה צפויים, אני מתייחס לממוצע המהירות ב 3-5 הדקות האחרונות.

בנסיעה שאינה אחידה ויש בה שונות גדולה מאד בין מקטעים שונים, זה יכול להביא לחישובים מאד לא נכונים.

לרוב, הסטיות העקריות הן בתחילת נסיעה וזאת מכיוון שבהתחלה אין מספיק זמן לחישוב מהירות ממוצעת כך שאם עברת 100 מטר ונתקעת ברמזור הרבה זמן, זה גורם להטיה חזקה בחישוב. ככל שמתקדמים בנסיעה, הכלל של מהירות ממוצעת של הדקות האחרונות מתחיל לתת אינדיקציה יותר טובה על המהירות האמיתית.

כעקרו, איפה בוס נבנתה מתוך ראייה שיש הרבה אנשים שמשתפים נסיעה ובניתי לתוכה אלגוריתמים שמחשבים מהירות למקטעים שונים כפי שהיא מדווחת ע"י משתמשים אחרים. לדוגמה, אם אתה היית תקוע עד ארלוזורוב, אבל משהו אחר משתף נסיעה באותו זמן בקו אחר שנוסע בכביש החוף, איפה בוס בנויה להשתמש במידע של המשתמש האחר בכדי לבצע תחזית לגביך.

לצערי, אין הרבה אנשים שמשתפים נסיעה ולכן לא נותר אלא להתבסס רק על הנסיעה שלך עצמה בכדי לחזות זמני הגעה.

אגב, באופציה החדשה של ניווט בזמן אמת, אני מחשב את זמן ההגעה הצפוי בצורה שונה, והערכת הזמנים היא יותר קרובה למציאות.

בכל מקרה, אי אפשר לזקוף את התופעה הזאת לחובת משרד התחבורה - זה לא הם.

תודה

מושיקו
תודה על ההסבר מושיקו
אם כבר פתרת את הבעיה, מצוין.

אם לא, דרך אפשרית לפיתרון חלקי זריז היא לזהות איזורים מועדים לפורענות, כמו איזור ארלוזורוב, ולא להתחשב בזמני הנסיעה בסביבתם.
 

Moshe Shitrit

New member
תאמין לי, אני מכיר

תודה על ההסבר מושיקו
אם כבר פתרת את הבעיה, מצוין.

אם לא, דרך אפשרית לפיתרון חלקי זריז היא לזהות איזורים מועדים לפורענות, כמו איזור ארלוזורוב, ולא להתחשב בזמני הנסיעה בסביבתם.
תאמין לי, אני מכיר
את הבעיה הזו מהיום הראשון של איפה בוס, אני מנסה לשפר, אבל עוד לא עליתי על נוסחת הקסם.

אני מאמין שאצליח למצא פתרון.

בכל מקרה תודה על העזרה

מושיקו
 

darkshadow1

New member
למה לא לשמור database של נסיעות קודמות?

תאמין לי, אני מכיר
את הבעיה הזו מהיום הראשון של איפה בוס, אני מנסה לשפר, אבל עוד לא עליתי על נוסחת הקסם.

אני מאמין שאצליח למצא פתרון.

בכל מקרה תודה על העזרה

מושיקו
למה לא לשמור database של נסיעות קודמות?
בכל נסיעה לשמור את הזמן שלקח לכל אוטובוס לעבור את המרחק בין שתי תחנות ספציפיות, לשמור את הנתונים לאורך זמן, לחשב את הזמן הממוצע עבור נסיעה בין שתי תחנות בשעה ספציפית- ועם המידע הזה לחשב את זמן הנסיעה המשוער.
 

Moshe Shitrit

New member
כל הכבוד

למה לא לשמור database של נסיעות קודמות?
בכל נסיעה לשמור את הזמן שלקח לכל אוטובוס לעבור את המרחק בין שתי תחנות ספציפיות, לשמור את הנתונים לאורך זמן, לחשב את הזמן הממוצע עבור נסיעה בין שתי תחנות בשעה ספציפית- ועם המידע הזה לחשב את זמן הנסיעה המשוער.
כל הכבוד
אני לא רוצה להכנס כאן לפרטים אבל בגדול זה הרעיון של איפה בוס.
כל הארץ מחולקת למקטעים של כל שתי תחנות והרעיון הוא כמו שאתה מתאר.

בתחילת החיים של איפה בוס, לא היו תוואי ה GPS של מסלולי הקווים, ובכל פעם ששיתפו נסיעה, המערכת היתה מקליטה את התוואי. בכל פעם שנסיעה הקליטה תוואי בין שתי תחנות, התוואי שימש למעשה את כל הקווים שנוסעים בין שתי התחנות, כך שניתן היה לראות קטעי מסלולים של אוטובוסים שבהם אף אחד לא שיתף נסיעה.

כיום, התוואי מתקבל ממשרד התחבורה, כך שאני לא עושה שימוש בהקלטות תוואי ה GPS

בנוסף להקלטת התוואי יש לי גם מידע לגבי מהירות ממוצעת בין כל שתי תחנות.


אבל הבעיה העקרית - אין מספיק שיתופי נסיעה על מנת שניתן יהיה לתעד את המידע ולקבל ממוצעי מהירות בחתכים של ימים ושעות.

וזו הסיבה שבגללה אני לא מפעיל את האלגוריתם הזה, כי אז הוא ייתן תוצאות הרבה פחות מדוייקות.

אני תקווה שעם הזמן יותר אנשים ישתפו נסיעה ו\או ישתמשו בפונקציית הניווט בזמן אמת ואז ניתן יהיה לצבור יותר מידע לגבי מהירויות בשעות שונות של היום

תודה

מושיקו
 

darkshadow1

New member
למה לא לשלב בין השניים?

כל הכבוד
אני לא רוצה להכנס כאן לפרטים אבל בגדול זה הרעיון של איפה בוס.
כל הארץ מחולקת למקטעים של כל שתי תחנות והרעיון הוא כמו שאתה מתאר.

בתחילת החיים של איפה בוס, לא היו תוואי ה GPS של מסלולי הקווים, ובכל פעם ששיתפו נסיעה, המערכת היתה מקליטה את התוואי. בכל פעם שנסיעה הקליטה תוואי בין שתי תחנות, התוואי שימש למעשה את כל הקווים שנוסעים בין שתי התחנות, כך שניתן היה לראות קטעי מסלולים של אוטובוסים שבהם אף אחד לא שיתף נסיעה.

כיום, התוואי מתקבל ממשרד התחבורה, כך שאני לא עושה שימוש בהקלטות תוואי ה GPS

בנוסף להקלטת התוואי יש לי גם מידע לגבי מהירות ממוצעת בין כל שתי תחנות.


אבל הבעיה העקרית - אין מספיק שיתופי נסיעה על מנת שניתן יהיה לתעד את המידע ולקבל ממוצעי מהירות בחתכים של ימים ושעות.

וזו הסיבה שבגללה אני לא מפעיל את האלגוריתם הזה, כי אז הוא ייתן תוצאות הרבה פחות מדוייקות.

אני תקווה שעם הזמן יותר אנשים ישתפו נסיעה ו\או ישתמשו בפונקציית הניווט בזמן אמת ואז ניתן יהיה לצבור יותר מידע לגבי מהירויות בשעות שונות של היום

תודה

מושיקו
למה לא לשלב בין השניים?
תשתמש באלגוריתם הכבד בקטעים שבהם כבר הוקלטה כמות מכובדת של נסיעות, ובאלגוריתם הפשוט יותר בקטעים שבהם אין מספיק נסיעות.
 

Moshe Shitrit

New member
הסיבה העקרית היא שזה הפך למיותר

למה לא לשלב בין השניים?
תשתמש באלגוריתם הכבד בקטעים שבהם כבר הוקלטה כמות מכובדת של נסיעות, ובאלגוריתם הפשוט יותר בקטעים שבהם אין מספיק נסיעות.
הסיבה העקרית היא שזה הפך למיותר
הרעיון המקורי היה שאיפה בוס תספק זמני אמת לכולם, גם לכאלה שלא משתפים נסיעה.

כידוע, משרד התחבורה מספק כיום זמני אמת כך שכל מי רוצה לדעת מתי האוטובוס מגיע, רואה את זה דרך תוצאות החיפוש. כך שעבור כלל המשתמשים, אין צורך ליצר את השרות כי הוא כבר קיים.

לגבי אנשים שמשתפים נסיעה ורוצים לדעת צפי לתחנות הבאות, אני מנסה לחשוב על פתרון שהוא הרבה פחות מורכב ודורש הרבה פחות משאבים ואני מניח שבתקופה הקרובה אני אפתור את הבעיה.

בנוסף, עד הבחירות הבאות, אני מניח שמשרד התחבורה ישחרר את החצי השני של המידע בזמן אמת וזה מיקומי האוטובוסים בזמן אמת. כשזה יקרה (וזה יקרה), ניתן יהיה ביתר קלות לחשב את כל החישובים הדרושים ובלי להסתמך על שיתוף פעולה רב מצד המשתמשים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה