מוניות שירות - תל אביב, כפר סבא, יפו, בת ים

מצב
הנושא נעול.

dodoronon

New member
מוניות שירות - תל אביב, כפר סבא, יפו, בת ים

מוניות שירות - תל אביב, כפר סבא, יפו, בת ים
האם יש מוניות שירות מתל אביב לכפר סבא?
האם יש בכיוון ההפוך?

האם יש מוניות שירות בין תל אביב ליפו? לבת ים?


מי אחראי על מוניות השירות?
מי קובע את המסלולים והתעריפים שלהן?

תודה,
דורון
 

easyJet

New member
לא לא ולא

מוניות שירות - תל אביב, כפר סבא, יפו, בת ים
האם יש מוניות שירות מתל אביב לכפר סבא?
האם יש בכיוון ההפוך?

האם יש מוניות שירות בין תל אביב ליפו? לבת ים?


מי אחראי על מוניות השירות?
מי קובע את המסלולים והתעריפים שלהן?

תודה,
דורון
לא לא ולא
לא לכפר סבא, הכי קרוב זה פ"ת או הרצליה פיתוח צומת הסירה.

לבת ים ולא ליפו גם אין, הכי קרוב זה תחנה מרכזית חדשה בתל אביב / צומת פנורמה / בית-מגדל האופרה בתל אביב
 

dodoronon

New member
ככה חשבתי, תודה

לא לא ולא
לא לכפר סבא, הכי קרוב זה פ"ת או הרצליה פיתוח צומת הסירה.

לבת ים ולא ליפו גם אין, הכי קרוב זה תחנה מרכזית חדשה בתל אביב / צומת פנורמה / בית-מגדל האופרה בתל אביב
ככה חשבתי, תודה

מה כדאי לי לעשות בשביל לנסות לשנות את זה?


אני מתאר לעצמי שכבר ניסו מלא אנשים לשנות את זה לפניי אבל אני בכל זאת רוצה לנסות...
לפנות למשרד התחבורה?
 

amirv

New member
אתה מוזמן לפנות לצשרד התחבורה

ככה חשבתי, תודה

מה כדאי לי לעשות בשביל לנסות לשנות את זה?


אני מתאר לעצמי שכבר ניסו מלא אנשים לשנות את זה לפניי אבל אני בכל זאת רוצה לנסות...
לפנות למשרד התחבורה?
אתה מוזמן לפנות לצשרד התחבורה
רק שתדע שמוניות שירות הן לא כלי אהוב בפורום ולא כלי אהוב גם בקרב מרבית אנשי משרד התחבורה.

בנוסף כדאי שתדע שבגדול לא מאשרים קווים חדשים למוניות שירות. העסק מוקפא עד לפחות 2016 ולהערכתי גם אחר כך.

כמובן שיש חריגים, אבל זו רוח הדברים
 

dodoronon

New member
מוניות שירות

אתה מוזמן לפנות לצשרד התחבורה
רק שתדע שמוניות שירות הן לא כלי אהוב בפורום ולא כלי אהוב גם בקרב מרבית אנשי משרד התחבורה.

בנוסף כדאי שתדע שבגדול לא מאשרים קווים חדשים למוניות שירות. העסק מוקפא עד לפחות 2016 ולהערכתי גם אחר כך.

כמובן שיש חריגים, אבל זו רוח הדברים
מוניות שירות
סבבה, אנסה את מזלי

ואפשר לדעת למה מוניות שירות לא אהובות בפורום?

אני יכול לנחש שבגלל שאין להם לוחות זמנים, הנסיעה עלולה לגרום לבחילה, המחיר גבוה יחסית, לעיתים קרובות אי אפשר לעצור מונית שירות בדרך (כי היא יוצאת מלאה) וכו'...
מצד שני, לעיתים אין ברירה כי הן היחידות שנוסעות בשבת/לילה וכאשר יש פקק תנועה גדול יש להן מרחב תמרון לעומת האוטובוסים (הם יכולים לבחור מסלול חדש בקלות)

אשמח לשמוע עוד יתרונות וחסרונות


תודה,
דורון
 

amirv

New member
שכחת לציין בטיחות

מוניות שירות
סבבה, אנסה את מזלי

ואפשר לדעת למה מוניות שירות לא אהובות בפורום?

אני יכול לנחש שבגלל שאין להם לוחות זמנים, הנסיעה עלולה לגרום לבחילה, המחיר גבוה יחסית, לעיתים קרובות אי אפשר לעצור מונית שירות בדרך (כי היא יוצאת מלאה) וכו'...
מצד שני, לעיתים אין ברירה כי הן היחידות שנוסעות בשבת/לילה וכאשר יש פקק תנועה גדול יש להן מרחב תמרון לעומת האוטובוסים (הם יכולים לבחור מסלול חדש בקלות)

אשמח לשמוע עוד יתרונות וחסרונות


תודה,
דורון
שכחת לציין בטיחות
עקב נסיעה מופרעת, ועקב העלאת והורדת נוסעים במקומות לא בטיחותיים

ונהגי הפורום ישמחו לספר לך על כל הפעמים שנהג מונית שירות חתך אותם וכמעט גרם לתאונה.
לזה תוסיף התעלמות מחוקים, התעלמות מהיבטים בסיסיים של רמת שירות והעלמת הכנסה.

אני אישית שותף לדעתך שיש לכלי הזה גם יתרונות, לא הכל רע בו. אבל הדיעה הרווחת (גם העולמית) היא שזה כלי שאין לו מקום במדינה מפותחת.
 

dodoronon

New member
אכן... תודה :)

שכחת לציין בטיחות
עקב נסיעה מופרעת, ועקב העלאת והורדת נוסעים במקומות לא בטיחותיים

ונהגי הפורום ישמחו לספר לך על כל הפעמים שנהג מונית שירות חתך אותם וכמעט גרם לתאונה.
לזה תוסיף התעלמות מחוקים, התעלמות מהיבטים בסיסיים של רמת שירות והעלמת הכנסה.

אני אישית שותף לדעתך שיש לכלי הזה גם יתרונות, לא הכל רע בו. אבל הדיעה הרווחת (גם העולמית) היא שזה כלי שאין לו מקום במדינה מפותחת.
אכן... תודה :)
 

טשאפק

New member
עוד חסרונות

מוניות שירות
סבבה, אנסה את מזלי

ואפשר לדעת למה מוניות שירות לא אהובות בפורום?

אני יכול לנחש שבגלל שאין להם לוחות זמנים, הנסיעה עלולה לגרום לבחילה, המחיר גבוה יחסית, לעיתים קרובות אי אפשר לעצור מונית שירות בדרך (כי היא יוצאת מלאה) וכו'...
מצד שני, לעיתים אין ברירה כי הן היחידות שנוסעות בשבת/לילה וכאשר יש פקק תנועה גדול יש להן מרחב תמרון לעומת האוטובוסים (הם יכולים לבחור מסלול חדש בקלות)

אשמח לשמוע עוד יתרונות וחסרונות


תודה,
דורון
עוד חסרונות
במקומות מסוימים נהגי מוניות השירות עושים מאמץ מכוון להגיע לתחנת האוטובוס ממש דקה לפני האוטובוס, כדי לקחת את הנוסעים הממתינים. זה גם גורם לעתים לנסיעה פראית, וגם לא מביא תועלת לאף אחד, כי התדירות המשותפת של האוטובוס והמונית יוצאת כמעט זהה לזו של האוטובוס לבדו.

כשהמונית אינה מלאה, היא מתעכבת לעתים לכמה דקות טובות בתחנות עתירות פוטנציאל נוסעים, עד שהיא מתמלאה, זה די מעצבן. בנוסף, אם עדיין אינה מלאה, יש לנהגים נטייה להאט ולצפור לכל עובר אורח - גם מעצבן (הנסיעה מתחלקת לקטעים של האצה מטורפת וקטעים של האטה בקרבת תחנות).

אין רב-קו, אין הנחות לקשישים, נוער וסטודנטים, וברוב המקרים אין גם כרטיסיות מוזלות. מחיר נסיעה בודדת הוא דווקא תחרותי בדר"כ, אבל לפעמים יש למוניות שירות תעריף לילה גבוה יותר, ויש נטייה של נהגים רבים "לטעות" במחיר לכיוונם, כדאי לוודא היטב מה בדיוק המחיר ליעד המבוקש.

אני מסכים גם שיש להן יתרונות מסוימים, בתחום הגמישות והזריזות, הן בתגובה למצב נקודתי (כמו פקק) והן בתגובה לשינוי בביקושים. בכמה תחנות רכבת, כמו נתניה, מוניות השירות מתואמות עם הרכבת, מה שנותן להן יתרון גדול על האוטובוסים - אם כי לא תמיד יש בהן מקום לכל הנוסעים שירדו מהרכבת. כמובן, בשבת וחג אין להם מתחרים.
 

25306yosef

New member
ואתה חושב שאת הנוסעים במוניות מעניין הרב-קו ?

עוד חסרונות
במקומות מסוימים נהגי מוניות השירות עושים מאמץ מכוון להגיע לתחנת האוטובוס ממש דקה לפני האוטובוס, כדי לקחת את הנוסעים הממתינים. זה גם גורם לעתים לנסיעה פראית, וגם לא מביא תועלת לאף אחד, כי התדירות המשותפת של האוטובוס והמונית יוצאת כמעט זהה לזו של האוטובוס לבדו.

כשהמונית אינה מלאה, היא מתעכבת לעתים לכמה דקות טובות בתחנות עתירות פוטנציאל נוסעים, עד שהיא מתמלאה, זה די מעצבן. בנוסף, אם עדיין אינה מלאה, יש לנהגים נטייה להאט ולצפור לכל עובר אורח - גם מעצבן (הנסיעה מתחלקת לקטעים של האצה מטורפת וקטעים של האטה בקרבת תחנות).

אין רב-קו, אין הנחות לקשישים, נוער וסטודנטים, וברוב המקרים אין גם כרטיסיות מוזלות. מחיר נסיעה בודדת הוא דווקא תחרותי בדר"כ, אבל לפעמים יש למוניות שירות תעריף לילה גבוה יותר, ויש נטייה של נהגים רבים "לטעות" במחיר לכיוונם, כדאי לוודא היטב מה בדיוק המחיר ליעד המבוקש.

אני מסכים גם שיש להן יתרונות מסוימים, בתחום הגמישות והזריזות, הן בתגובה למצב נקודתי (כמו פקק) והן בתגובה לשינוי בביקושים. בכמה תחנות רכבת, כמו נתניה, מוניות השירות מתואמות עם הרכבת, מה שנותן להן יתרון גדול על האוטובוסים - אם כי לא תמיד יש בהן מקום לכל הנוסעים שירדו מהרכבת. כמובן, בשבת וחג אין להם מתחרים.
ואתה חושב שאת הנוסעים במוניות מעניין הרב-קו ?
את מי שנוסע במוניות, מעניין בעיקר הגמישות והזריזות שלהן שלא קיימת כלל באוטובוסים. כרטיס הרב-קו זה אולי הדבר האחרון שמעניין את הנוסעים במוניות, אם בכלל... מי שחשוב לו כרטיס הרב-קו לא יעלה על מוניות וייסע רק באוטובוסים.
 

mister K

New member
ה-"גמישות" הזאת היא עבירה על החוק.

עוד חסרונות
במקומות מסוימים נהגי מוניות השירות עושים מאמץ מכוון להגיע לתחנת האוטובוס ממש דקה לפני האוטובוס, כדי לקחת את הנוסעים הממתינים. זה גם גורם לעתים לנסיעה פראית, וגם לא מביא תועלת לאף אחד, כי התדירות המשותפת של האוטובוס והמונית יוצאת כמעט זהה לזו של האוטובוס לבדו.

כשהמונית אינה מלאה, היא מתעכבת לעתים לכמה דקות טובות בתחנות עתירות פוטנציאל נוסעים, עד שהיא מתמלאה, זה די מעצבן. בנוסף, אם עדיין אינה מלאה, יש לנהגים נטייה להאט ולצפור לכל עובר אורח - גם מעצבן (הנסיעה מתחלקת לקטעים של האצה מטורפת וקטעים של האטה בקרבת תחנות).

אין רב-קו, אין הנחות לקשישים, נוער וסטודנטים, וברוב המקרים אין גם כרטיסיות מוזלות. מחיר נסיעה בודדת הוא דווקא תחרותי בדר"כ, אבל לפעמים יש למוניות שירות תעריף לילה גבוה יותר, ויש נטייה של נהגים רבים "לטעות" במחיר לכיוונם, כדאי לוודא היטב מה בדיוק המחיר ליעד המבוקש.

אני מסכים גם שיש להן יתרונות מסוימים, בתחום הגמישות והזריזות, הן בתגובה למצב נקודתי (כמו פקק) והן בתגובה לשינוי בביקושים. בכמה תחנות רכבת, כמו נתניה, מוניות השירות מתואמות עם הרכבת, מה שנותן להן יתרון גדול על האוטובוסים - אם כי לא תמיד יש בהן מקום לכל הנוסעים שירדו מהרכבת. כמובן, בשבת וחג אין להם מתחרים.
ה-"גמישות" הזאת היא עבירה על החוק.
גם למוניות יש מסלול מוגדר וסטייה ממנו היא עבירה.
על אחת כמה וכמה לגבי עצירה במקומות אסורים ומסוכנים.

במקרה של פקק יוצא דופן או רחוב חסום, גם קווי האוטובוס מקבלים הוראה לעקוף אותו דרך מסלול חלופי.
 

25306yosef

New member
ולמה משרד התחבורה לא מטפל באותם עבריינים ?

ה-"גמישות" הזאת היא עבירה על החוק.
גם למוניות יש מסלול מוגדר וסטייה ממנו היא עבירה.
על אחת כמה וכמה לגבי עצירה במקומות אסורים ומסוכנים.

במקרה של פקק יוצא דופן או רחוב חסום, גם קווי האוטובוס מקבלים הוראה לעקוף אותו דרך מסלול חלופי.
ולמה משרד התחבורה לא מטפל באותם עבריינים ?
אם רק משרד התחבורה ו/או משטרת ישראל היו מטפלים באותם עבריינים, לא היתה להם הצלחה כפי שיש להם כיום. ואני מדבר על כל העבירות שמבצעים נהגי המוניות.
 

mister K

New member
את זה תשאל אותם...

ולמה משרד התחבורה לא מטפל באותם עבריינים ?
אם רק משרד התחבורה ו/או משטרת ישראל היו מטפלים באותם עבריינים, לא היתה להם הצלחה כפי שיש להם כיום. ואני מדבר על כל העבירות שמבצעים נהגי המוניות.
את זה תשאל אותם...
 
בהרבה קווי מוניות שרות זה לא קורה

עוד חסרונות
במקומות מסוימים נהגי מוניות השירות עושים מאמץ מכוון להגיע לתחנת האוטובוס ממש דקה לפני האוטובוס, כדי לקחת את הנוסעים הממתינים. זה גם גורם לעתים לנסיעה פראית, וגם לא מביא תועלת לאף אחד, כי התדירות המשותפת של האוטובוס והמונית יוצאת כמעט זהה לזו של האוטובוס לבדו.

כשהמונית אינה מלאה, היא מתעכבת לעתים לכמה דקות טובות בתחנות עתירות פוטנציאל נוסעים, עד שהיא מתמלאה, זה די מעצבן. בנוסף, אם עדיין אינה מלאה, יש לנהגים נטייה להאט ולצפור לכל עובר אורח - גם מעצבן (הנסיעה מתחלקת לקטעים של האצה מטורפת וקטעים של האטה בקרבת תחנות).

אין רב-קו, אין הנחות לקשישים, נוער וסטודנטים, וברוב המקרים אין גם כרטיסיות מוזלות. מחיר נסיעה בודדת הוא דווקא תחרותי בדר"כ, אבל לפעמים יש למוניות שירות תעריף לילה גבוה יותר, ויש נטייה של נהגים רבים "לטעות" במחיר לכיוונם, כדאי לוודא היטב מה בדיוק המחיר ליעד המבוקש.

אני מסכים גם שיש להן יתרונות מסוימים, בתחום הגמישות והזריזות, הן בתגובה למצב נקודתי (כמו פקק) והן בתגובה לשינוי בביקושים. בכמה תחנות רכבת, כמו נתניה, מוניות השירות מתואמות עם הרכבת, מה שנותן להן יתרון גדול על האוטובוסים - אם כי לא תמיד יש בהן מקום לכל הנוסעים שירדו מהרכבת. כמובן, בשבת וחג אין להם מתחרים.
בהרבה קווי מוניות שרות זה לא קורה
נסעתי שנתיים במוניות ראשון שם יש רב קו המונית לא התעכבה,
היה כרטיס אלקטרוני עוד לפני עידן הרב קו , המוניות לא חיכו לאוטובוסים ויצאו דקה לפני כי המסלולים שלהם היו שונים מעט.
מה שכן לפעמים דלגו על שכונה שלא עולים בה כמעט אם אף אחד לא רצה לרדת שם.
 

alantan

New member
מונית שירות היא דרך בטוחה לגרום לדילול השירות

מוניות שירות
סבבה, אנסה את מזלי

ואפשר לדעת למה מוניות שירות לא אהובות בפורום?

אני יכול לנחש שבגלל שאין להם לוחות זמנים, הנסיעה עלולה לגרום לבחילה, המחיר גבוה יחסית, לעיתים קרובות אי אפשר לעצור מונית שירות בדרך (כי היא יוצאת מלאה) וכו'...
מצד שני, לעיתים אין ברירה כי הן היחידות שנוסעות בשבת/לילה וכאשר יש פקק תנועה גדול יש להן מרחב תמרון לעומת האוטובוסים (הם יכולים לבחור מסלול חדש בקלות)

אשמח לשמוע עוד יתרונות וחסרונות


תודה,
דורון
מונית שירות היא דרך בטוחה לגרום לדילול השירות
לכ"ס או בת ים.

עם מוניות שירות תוכל לשכוח מ-567 כל 10-15 ד' ו-149 כל 20 ד'. זה ירד ל-567 כל 30 ד' ו-149 פעם בשעה...
 

benshap2

New member
אתה יכול להגיד גם בדיוק להיפך

מונית שירות היא דרך בטוחה לגרום לדילול השירות
לכ"ס או בת ים.

עם מוניות שירות תוכל לשכוח מ-567 כל 10-15 ד' ו-149 כל 20 ד'. זה ירד ל-567 כל 30 ד' ו-149 פעם בשעה...
אתה יכול להגיד גם בדיוק להיפך
בסיכומו של עניין אם התדירות תהיה זהה, והאוטובוסים יעניקו שירות טוב יותר, אנשים יחכו לאוטובוס כמה שניות.
זה מה שאני עושה בד"כ.
 

alantan

New member
המציאות מוכיחה אחרת ע"ע קו 66 פ"ת - ת"א

אתה יכול להגיד גם בדיוק להיפך
בסיכומו של עניין אם התדירות תהיה זהה, והאוטובוסים יעניקו שירות טוב יותר, אנשים יחכו לאוטובוס כמה שניות.
זה מה שאני עושה בד"כ.
המציאות מוכיחה אחרת ע"ע קו 66 פ"ת - ת"א
 

mister K

New member
נסיעה בשבת זה יתרון מלאכותי.

מוניות שירות
סבבה, אנסה את מזלי

ואפשר לדעת למה מוניות שירות לא אהובות בפורום?

אני יכול לנחש שבגלל שאין להם לוחות זמנים, הנסיעה עלולה לגרום לבחילה, המחיר גבוה יחסית, לעיתים קרובות אי אפשר לעצור מונית שירות בדרך (כי היא יוצאת מלאה) וכו'...
מצד שני, לעיתים אין ברירה כי הן היחידות שנוסעות בשבת/לילה וכאשר יש פקק תנועה גדול יש להן מרחב תמרון לעומת האוטובוסים (הם יכולים לבחור מסלול חדש בקלות)

אשמח לשמוע עוד יתרונות וחסרונות


תודה,
דורון
נסיעה בשבת זה יתרון מלאכותי.
במקום לבקש שיביאו את הזוועה הזאת לכפר סבא, תתמקד בלמחות על כך שאין תחבורה ציבורית בשבת ובלילות כמו בכל מדינה מתוקנת.
מוניות שירות הן לא הפיתרון ומי ייתן שהן תיעלמנה לחלוטין מישראל.
 

4XTOS

New member
מוניות השירות של 29 חזרו

נסיעה בשבת זה יתרון מלאכותי.
במקום לבקש שיביאו את הזוועה הזאת לכפר סבא, תתמקד בלמחות על כך שאין תחבורה ציבורית בשבת ובלילות כמו בכל מדינה מתוקנת.
מוניות שירות הן לא הפיתרון ומי ייתן שהן תיעלמנה לחלוטין מישראל.
מוניות השירות של 29 חזרו
פעם הם היו יותר תדירות מהאוטובוס עצמו אבל בשנים האחרונות נעלמו לגמרי ובזמן האחרון אפשר לראות פה ושם מונית שירות 29
 

mister K

New member
אתה לא יכול לעשות דבר כדי לשנות את זה.

ככה חשבתי, תודה

מה כדאי לי לעשות בשביל לנסות לשנות את זה?


אני מתאר לעצמי שכבר ניסו מלא אנשים לשנות את זה לפניי אבל אני בכל זאת רוצה לנסות...
לפנות למשרד התחבורה?
אתה לא יכול לעשות דבר כדי לשנות את זה.
ואל תסיק מסקנות שווא לגבי ניסיונותיהם של אנשים לשנות את זה, כי לדעתי אתה טועה.
הרבה אנשים מבינים שמוניות שירות זה דבר שאין לו מקום במערכת תחבורה מתקדמת, ושהפיתרון הוא שיפור התחבורה הציבורית המסודרת והפעלתה גם בשבתות ובלילות.
גם כפר סבא וגם בת ים זוכות כיום לתחבורה ציבורית טובה מאוד ומוניות שירות פשוט יהרסו אותה.
אם הסיבה שבגללה אתה רוצה מוניות שירות היא נסיעות בשבת ובלילות, פעל למען הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ובלילות.
 

25306yosef

New member
ואיך בדיוק ניתן לגרום לכך שהתח"צ תופעל גם

אתה לא יכול לעשות דבר כדי לשנות את זה.
ואל תסיק מסקנות שווא לגבי ניסיונותיהם של אנשים לשנות את זה, כי לדעתי אתה טועה.
הרבה אנשים מבינים שמוניות שירות זה דבר שאין לו מקום במערכת תחבורה מתקדמת, ושהפיתרון הוא שיפור התחבורה הציבורית המסודרת והפעלתה גם בשבתות ובלילות.
גם כפר סבא וגם בת ים זוכות כיום לתחבורה ציבורית טובה מאוד ומוניות שירות פשוט יהרסו אותה.
אם הסיבה שבגללה אתה רוצה מוניות שירות היא נסיעות בשבת ובלילות, פעל למען הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ובלילות.
ואיך בדיוק ניתן לגרום לכך שהתח"צ תופעל גם
בשעות הלילה ?

כל עוד אין אדם עשיר שמוכן להשקיע את כספו בבג"צ, הדבר היחידי שניתן לעשות זה רק לכתוב בפורום הזה. אין טעם לפנות למשרד התחבורה מכיוון שכל הפניות אליהם שעוסקות בתח"צ מושלכות אל פח האשפה, כנ"ל גם במשרד מבקר המדינה. לפחות מה שנכתב כאן בפורום פתוח לכולם, כולל אלה שלא חברים בתפוז.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה