מטרופולין קו 90 להרצליה פיתוח

מצב
הנושא נעול.

טשאפק

New member
יכול להיות שאני לא הכי מעודכן

כן ולא
הבעיה העיקרית עם מתחמי התעסוקה החדשים, היא שהם מוגדרים כמתחמים משניים מטרופוליניים.

משני = קטן ביחס למתחם העסקים הראשי שבמטרופולין תל אביב מוגדר כציר רוטשילד-בגין-ז'בוטינסקי (ובתרגום לאנשי הפורום הקטע הממונהר של הקו האדום + עוד קצת בפתח תקווה).

מטרופוליני = שמגיעים אליו מכל קצות המטרופולין. (כל המטרופולין הוא מרחב הבחירה התעסוקתית של הגרים בו).

כלומר - זה לא משנה שיש שירות די טוב מרעננה לאזור התעשיה שלה (ויש סה"כ שירות לא רע), העובדים מגיעים בצורה מפוזרת מכל גוש דן.
מצד שני - אזור התעסוקה אמנם גדול ביחס לרעננה, אך קטן ביחס לכל גוש דן ולכן לא אפשרי לפתוח קווים מכל גוש דן אליו.

זה נכון לגבי כל אזורי התעסוקה המשניים הללו. תמיד יש מה לשפר אך לעולם לא ניתן יהיה להגיע לרמה שמגרדת אפילו את השירות שניתן למע"ר.
יכול להיות שאני לא הכי מעודכן
אבל למיטב ידיעתי לא רק שאין קווים מכל גוש דן לאיזור התעשייה ברעננה, גם לא היה קו ישיר מת"א לשם, שהיה יכול לשרת הן תל-אביבים והן תושבי גוש דן (עם החלפה אחת, במקום שתיים הנדרשות כיום). איזור התעשייה לא קטן בכלל, יש שם כמה אלפי עובדים, ובעיות תחבורה קשות גם ברכב פרטי (פקקים וחנייה).

להגיד שאפשר לשפר את השירות זו לדעתי לשון המעטה קיצונית.
 

amirv

New member
הבעיה היא שיש עשרות מוקדים כאלה

יכול להיות שאני לא הכי מעודכן
אבל למיטב ידיעתי לא רק שאין קווים מכל גוש דן לאיזור התעשייה ברעננה, גם לא היה קו ישיר מת"א לשם, שהיה יכול לשרת הן תל-אביבים והן תושבי גוש דן (עם החלפה אחת, במקום שתיים הנדרשות כיום). איזור התעשייה לא קטן בכלל, יש שם כמה אלפי עובדים, ובעיות תחבורה קשות גם ברכב פרטי (פקקים וחנייה).

להגיד שאפשר לשפר את השירות זו לדעתי לשון המעטה קיצונית.
הבעיה היא שיש עשרות מוקדים כאלה
נתניה פולג, יורופרק יקום, רעננה צפון, הרצליה פיתוח, כפר סבא מזרח, פארק סיבל, אירפורט סיטי, א.ת. מודיעין, א.ת. לוד א.ת. יהוד, א.ת. אור יהודה, רשל"צ מערב, נס ציונה רחובות, מעוין שורק, א.ת. יבנה, א.ת. חולון, א.ת. אזור ועוד ועוד. אפילו א.ת.. אשדוד, א.ת. קרית עקרון/מזכרת בתיה.
א.ת. יקנעם, א.ת. קיסריה, א.ת. עמק חפר ובמידה מסויימת גם מת"מ בחיפה הופכים לאט לאט ממקומיים למטרופוליניים וסובלים מאותה בעיה של מיקום. בנוסף מאשרים כל הזמן עוד פארקי תעסוקה כאלה תחת כל עץ רענן.
ככל שיש יותר פארקי תעסוקה קטנים, כך קטן הסיכוי לתת להם מתישהו תח"צ נורמלית. זה פרבור המסחר והתעסוקה.

לרעננה פתחו קו מתחנת הרכבת הקרובה (נורדאו), הוא נוסע דליל יחסית, לכפר סבא מזרח פתחו עכשיו עוד קו שמתחיל מהשכונות הירוקות ומסיים בא.ת.
לעתידים פתחו לא מזמן קו מפתח תקווה דרך אם המושבות, להרצליה פתחו את קו 39, ולא.ת. פולג פתחו קו מנתניה. ליבנה ורשל"צ הביאו רכבת, לחולון הביאו יותר שירות ברפורמה, למעוין שורק פתחו קו מרשל"צ.

הנקודה היא שבניגוד למע"ר המרכזי, למרכזים המשניים לא ניתן לתת שירות תח"צ טוב מכל מקום במטרופולין, זו פשוט משימה בלתי אפשרית. אז ימשיכו לשפר, ותמיד יהיו אנשים שימשיכו להתלונן בצדק שאין להם איך להגיע והתח"צ דפוקה. הם לא יאשימו את הבוס שלהם שבחר לעבור ממרכז תלאביב לצפון כפר סבא בגלל הארנונה מבחינתו בצדק) והם לא יאשימו את העירייה שבחרה לבנות את התעסוקה איפה שקל לבנות ולא איפה שנגיש בתח"צ (מבחינתה בצדק) ולא את מוסדות התכנון שאישרו כל תוכנית גרועה שהוגשה לפתחם.
 

טשאפק

New member
אולי התכנון אולי לא מאפשר שירות טוב

הבעיה היא שיש עשרות מוקדים כאלה
נתניה פולג, יורופרק יקום, רעננה צפון, הרצליה פיתוח, כפר סבא מזרח, פארק סיבל, אירפורט סיטי, א.ת. מודיעין, א.ת. לוד א.ת. יהוד, א.ת. אור יהודה, רשל"צ מערב, נס ציונה רחובות, מעוין שורק, א.ת. יבנה, א.ת. חולון, א.ת. אזור ועוד ועוד. אפילו א.ת.. אשדוד, א.ת. קרית עקרון/מזכרת בתיה.
א.ת. יקנעם, א.ת. קיסריה, א.ת. עמק חפר ובמידה מסויימת גם מת"מ בחיפה הופכים לאט לאט ממקומיים למטרופוליניים וסובלים מאותה בעיה של מיקום. בנוסף מאשרים כל הזמן עוד פארקי תעסוקה כאלה תחת כל עץ רענן.
ככל שיש יותר פארקי תעסוקה קטנים, כך קטן הסיכוי לתת להם מתישהו תח"צ נורמלית. זה פרבור המסחר והתעסוקה.

לרעננה פתחו קו מתחנת הרכבת הקרובה (נורדאו), הוא נוסע דליל יחסית, לכפר סבא מזרח פתחו עכשיו עוד קו שמתחיל מהשכונות הירוקות ומסיים בא.ת.
לעתידים פתחו לא מזמן קו מפתח תקווה דרך אם המושבות, להרצליה פתחו את קו 39, ולא.ת. פולג פתחו קו מנתניה. ליבנה ורשל"צ הביאו רכבת, לחולון הביאו יותר שירות ברפורמה, למעוין שורק פתחו קו מרשל"צ.

הנקודה היא שבניגוד למע"ר המרכזי, למרכזים המשניים לא ניתן לתת שירות תח"צ טוב מכל מקום במטרופולין, זו פשוט משימה בלתי אפשרית. אז ימשיכו לשפר, ותמיד יהיו אנשים שימשיכו להתלונן בצדק שאין להם איך להגיע והתח"צ דפוקה. הם לא יאשימו את הבוס שלהם שבחר לעבור ממרכז תלאביב לצפון כפר סבא בגלל הארנונה מבחינתו בצדק) והם לא יאשימו את העירייה שבחרה לבנות את התעסוקה איפה שקל לבנות ולא איפה שנגיש בתח"צ (מבחינתה בצדק) ולא את מוסדות התכנון שאישרו כל תוכנית גרועה שהוגשה לפתחם.
אולי התכנון אולי לא מאפשר שירות טוב
מכל נקודה במטרופולין, אבל לרוב הוא כן יכול לאפשר את המינימום - שכרגע לא קיים - של שירות טוב ממרכז המטרופולין, שמשמעותו שירות נסבל מאיזורים אחרים כל עוד מקושרים היטב למרכז.

איזור התעשייה של הרצליה פיתוח למשל נגיש לא רע מת"א (וכן מנתניה ומקומות אחרים בשרון), בשלל קווים ואמצעים - קווי 60X, קו 90, קו 852, מוניות שירות בהמונים, רכבת (+שאטל). לפיכך הוא גם נגיש במידה סבירה ממקומות אחרים בגוש דן.

רוב המרכזים שהזכרת אינם קטנים. למרכז תעסוקה של כמה אלפי עובדים אפשר לדעתי לתת שירות סביר. מה עוד, שרובם ממוקמים סמוך מאד לאיזור מגורים, כך שאותו אמצעי תח"צ יכול בהרבה מקרים לשרת את שניהם ולהגביר בכך את יעילותו. בדוגמה של הרצליה פיתוח, אותה רכבת שמביאה עובדים לאיזור התעשייה, גם משמשת את תושבי הרצליה בדרכם צפונה או דרומה.

האם היית רוצה לראות את כל החברות המאכלסות את אותם איזורי תעשייה מצטופפות במרכז ת"א?
 
אז שלכל איזור יהיה קו כל 15 דקות

הבעיה היא שיש עשרות מוקדים כאלה
נתניה פולג, יורופרק יקום, רעננה צפון, הרצליה פיתוח, כפר סבא מזרח, פארק סיבל, אירפורט סיטי, א.ת. מודיעין, א.ת. לוד א.ת. יהוד, א.ת. אור יהודה, רשל"צ מערב, נס ציונה רחובות, מעוין שורק, א.ת. יבנה, א.ת. חולון, א.ת. אזור ועוד ועוד. אפילו א.ת.. אשדוד, א.ת. קרית עקרון/מזכרת בתיה.
א.ת. יקנעם, א.ת. קיסריה, א.ת. עמק חפר ובמידה מסויימת גם מת"מ בחיפה הופכים לאט לאט ממקומיים למטרופוליניים וסובלים מאותה בעיה של מיקום. בנוסף מאשרים כל הזמן עוד פארקי תעסוקה כאלה תחת כל עץ רענן.
ככל שיש יותר פארקי תעסוקה קטנים, כך קטן הסיכוי לתת להם מתישהו תח"צ נורמלית. זה פרבור המסחר והתעסוקה.

לרעננה פתחו קו מתחנת הרכבת הקרובה (נורדאו), הוא נוסע דליל יחסית, לכפר סבא מזרח פתחו עכשיו עוד קו שמתחיל מהשכונות הירוקות ומסיים בא.ת.
לעתידים פתחו לא מזמן קו מפתח תקווה דרך אם המושבות, להרצליה פתחו את קו 39, ולא.ת. פולג פתחו קו מנתניה. ליבנה ורשל"צ הביאו רכבת, לחולון הביאו יותר שירות ברפורמה, למעוין שורק פתחו קו מרשל"צ.

הנקודה היא שבניגוד למע"ר המרכזי, למרכזים המשניים לא ניתן לתת שירות תח"צ טוב מכל מקום במטרופולין, זו פשוט משימה בלתי אפשרית. אז ימשיכו לשפר, ותמיד יהיו אנשים שימשיכו להתלונן בצדק שאין להם איך להגיע והתח"צ דפוקה. הם לא יאשימו את הבוס שלהם שבחר לעבור ממרכז תלאביב לצפון כפר סבא בגלל הארנונה מבחינתו בצדק) והם לא יאשימו את העירייה שבחרה לבנות את התעסוקה איפה שקל לבנות ולא איפה שנגיש בתח"צ (מבחינתה בצדק) ולא את מוסדות התכנון שאישרו כל תוכנית גרועה שהוגשה לפתחם.
אז שלכל איזור יהיה קו כל 15 דקות
מהבוקר עד 8 בערב, מהעיר הקרובה ותחנת הרכבת הקרובה. זה מספיק להתחלה.
 

droriko

New member


הבעיה מתחילה ממיקום אזורי התעסוקה.

והיא בעיה של תכנון עירוני, שמשליכה כמובן גם על היכולת לתת תחבורה ציבורית טובה.

המיקום האידיאלי לתעסוקה (בניגוד ל"תעשיה") הוא במרכזי הערים, משולב עם מגורים ומסחר. כך נראו כל מרכזי הערים הותיקות (המשולש הירושלמי, רוטשילד/הרצל בתל אביב, העיר התחתית בחיפה, אחוזה ברעננה וכו').

כך מתקבלת העירוניות הטובה ביותר, וכך גם מתקבלים מוקדים שקל לשרת בתח"צ איכותית.

כל הרשוות בישראל רוצות אצלן תעסוקה, מאחר וזה מניב ארנונה גבוהה ודורש מעט מאד שירותים מוניציפליים. והן מפציצות את רשויות התכנון בתוכניות לתעסוקה רחבת היקף במקומות שהכי קל לבנות אותה, כלומר שטחים ריקים מחוץ לערים ו/או אזורי תעשיה ישנים מחות לערים עם מגרשים ענקיים שבעבר שימשו מפעלים.

פה מתבטאת החולשה של מוסדות התכנון, שלא עומדת בלחצים ומאשרת כל הזמן את התוכניות האלה. כתוצאה מכך יש מוקדי תעסוקה ענקיים במקומות לא נגישים וללא עירוב שימושים עם מגורים (יוצר מקומות לא ידידותיים בעליל לבני אדם) ומקשה על מתן תח"צ איכותית לאורך כל היום מאחר והפער בין הצרכים בשיא לצרכים בשפל חד מדי.

אם מוסדות התכנון היו חזקים ודוחים תוכניות אלו על הסף, זה היה מתבטא בלחץ גדול לבניית מגדלי משרדים במרכזי הערים. ולא היינו מקבלים מצב הזוי בו בכל המרכזים הותיקים (אולי למעט תל אביב) עדייןן יש מבנים של קומה אחת.או שתיים. במקביל זה היה מייצר מסות נוסעים לאורך כל היום למוקדים ספציפיים שהיו מצדיקות אפילו רכבת תחתית.
 
התברר שהמצב עוד הרבה יותר מגוחך

מטרופולין קו 90 להרצליה פיתוח
יפה מאוד שהאוטובוס כשהוא מגיע מתל אביב הוא נכנס לאזור התעשייה בהרצליה פיתוח ומייד מוריד את רוב הנוסעים שיורדים באיזור התעשייה: בשדרות אבא אבן, ברחוב משכית וברחוב מדינת היהודים.
אולם כשאותם נוסעים רוצים ליסוע חזרה מאותן תחנות לכיוון תל אביב, האוטובוס עושה סיבוב בכפר שמריהו, הרצליה פיתוח, מיליון תחנות - ורק בסוף נאות ויוצא החוצה דרך מחלף הסירה.
אז למה יש שירות טוב פנימה, אבל שירות ח _ _ החוצה?
למה עובדי איזור התעשייה צריכים לכתת רגליהם למחלף הסירה כדי לא לקבל טיול בכל האיזור?
תודה על התייחסותכם..
התברר שהמצב עוד הרבה יותר מגוחך
כשעומדים בא.ת. הרצליה בתחנת מדינת היהודים פינת משכית, יכול להגיע אוטובוס 90 מרחוב משכית או מלמעלה, מכביש 2.
אם הוא מגיע מרחוב משכית, הוא צריך לעשות את הסיבוב דרך המלונות, נוף ים וכפר שמריהו.
אם הוא מגיע מכביש 2, הוא כבר עשה את הסיבוב הזה, ואז הוא ישר יוצא דרומה לתל אביב.
אין הבדל בכיתוב של האוטובוס, אי אפשר לדעת אם האוטובוס כבר עשה את הסיבוב או לא, אלא אם תשאל את הנהג, או ששמת לב במקרה מאיפה האוטובוס הגיע.
ואני שואל: מי צריך את הלופ הזה? תנו שרות לאיזור תעשייה, מקסימום גם מלונות, וזהו...נוף ים וכפר שמריהו, ושאר הסיבובים שגם קו 29 עושה - הם עניין לקו אחר. תנו לכל קו יעוד מפוקס ומוגדר. אל תנסו לכסות לי שטח מקסימלי על חשבון הנוסעים. אחרת לא ניסע איתכם ולא תהיה לכם פרנסה. שבת שלום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה