לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2230522,305 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'מטרופולין קו 90 להרצליה פיתוח'
מטרופולין קו 90 להרצליה פיתוח
29/10/2012 | 09:47
45
2366
יפה מאוד שהאוטובוס כשהוא מגיע מתל אביב הוא נכנס לאזור התעשייה בהרצליה פיתוח ומייד מוריד את רוב הנוסעים שיורדים באיזור התעשייה: בשדרות אבא אבן, ברחוב משכית וברחוב מדינת היהודים.
אולם כשאותם נוסעים רוצים ליסוע חזרה מאותן תחנות לכיוון תל אביב, האוטובוס עושה סיבוב בכפר שמריהו, הרצליה פיתוח, מיליון תחנות - ורק בסוף נאות ויוצא החוצה דרך מחלף הסירה.
אז למה יש שירות טוב פנימה, אבל שירות ח _ _  החוצה?
למה עובדי איזור התעשייה צריכים לכתת רגליהם למחלף הסירה כדי לא לקבל טיול בכל האיזור?
תודה על התייחסותכם..
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא מבין מה הבעייה'
לא מבין מה הבעייה
29/10/2012 | 10:18
5
223
בתחילת הסיבוב ("הלוך") הוא נוסע דרך משכית, בסיומו (ב"חזור") דרך גלגלי הפלדה המקביל. מה הבעייה ?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל ב "חזור" עד שהוא מגיע לגלגלי הפלדה'
אבל ב "חזור" עד שהוא מגיע לגלגלי הפלדה
29/10/2012 | 12:07
4
177
הוא עושה סיבוב דרך כפר שמרייהו והמלונות, לא?
טרם נסעתי, אבל ראיתי את רשימת התחנות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עושה סיבוב בהרצליה פיתוח והמלונות'
עושה סיבוב בהרצליה פיתוח והמלונות
29/10/2012 | 12:14
3
163
כן, כך מוגדר מסלולו. גם לפני שהיה קו סיבובי הוא היה מגיע עד למלון השרון. הבעייה היחידה היא בכך שהאנשים בצד ה"חזור" ממתינים לאותו אוטובוס שיורדים בו האנשים בצד ה"הלוך", כיוון שהקו סיבובי ו-ז-ה מרגיז בכל קו סיבובי, אבל המסלול שלו בגדול סימטרי (להוציא רחובות חד סטריים והסיבוב).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קו סיבובי בינעירוני זה בכלל בדיחה‬'
קו סיבובי בינעירוני זה בכלל בדיחה‬
29/10/2012 | 16:43
2
180
איך בן אדם בהרצליה אמור לנחש מתי הנסיעה שלו יוצאת?

כל המטרה של הקו הזה היא להראות "פוליטית" שמכסים את כל איזור כפר שמריהו והרצליה פיתוח, בלי קשר לאיכות של השירות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מביא אותי יופי לעבודה אבל מחזיר אותי על הפנים'
מביא אותי יופי לעבודה אבל מחזיר אותי על הפנים
29/10/2012 | 17:53
85
לצפיה ב-'יצא לי כמה פעמים לצאת עם הקו הזה באיחור מת"א'
יצא לי כמה פעמים לצאת עם הקו הזה באיחור מת"א
31/10/2012 | 18:09
111
בגלל שקווים לא חזרו מהרצליה בזמן, ובאופן קבוע יוצא לי לחכות בצהריים לפעמים 20 דקות וחצי שעה שהאוטובוס יחזור (והורידו את השלט הסולארי במדינת היהודים/משכית שממילא הציג את זמני הגעת הקו שמגיע מת"א).

שלא לדבר על זה שבמוצאי שבת חלק מהנהגים לא סגורים על מסלול החזרה - הקו לא אמור להיכנס לאזור התעשיה, ויש נהגים שעדיין נכנסים ויש כאלה שלא - טסים על כביש החוף, לפעמים מסתכלים אם יש מישהו בתחנה המסכנה והלא מוארת בכלל ולפעמים גם זה לא. ומי שלא עומד בתחנה "הנכונה" - יצטרך לחכות חצי שעה או לשלם על נתיב אקספרס כי החופשי מרחבי לא מתקבל שם - ולמה משרד התחבורה לא פועל בעניין? יוצא שאני צריך להגיע למחלף הסירה, לפעמים ברגל, כדי להיות בטוח שאני תופס את האוטובוס!
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מהרגע שקו 90 עבר לחברת מטרופולין הוא נהיה'
מהרגע שקו 90 עבר לחברת מטרופולין הוא נהיה
29/10/2012 | 17:07
2
263
סיבובי וגם הוסיפו לו נסיעות ביום, שהוא פעל על ידי חברת דן היה לו תחנת ויסות במלון השרון בהרצליה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גם בתחנת הויסות לא תמיד היה דיוק בהגעה'
גם בתחנת הויסות לא תמיד היה דיוק בהגעה
29/10/2012 | 20:04
70
לצפיה ב-'הקו הזה הוא דוגמא טובה לכל הדברים הגרועים'
הקו הזה הוא דוגמא טובה לכל הדברים הגרועים
29/10/2012 | 18:46
34
197
במערך האוטובוסים של אזור המרכז בפרט ובארץ בכלל.

מדובר בקו שתוכנן לפני המון שנים כקו מלונות, הרבה לפני שאזור התעשייה של הרצליה הפך לאזור היי-טק. אני זוכר שבתור ילד, קו 90 היה האוטובוס היחיד שפעל בשבתות והיה נוסע לאורך דרך נמיר, כיוון שהיה "קו לא רגיל".
אבל מאז חלפו הרבה שנים והמלונות של הרצליה הרבה פחות אטרקטיביים, שלא לדבר על התיירים שכבר מזמן לא נוסעים כאן באוטובוסים. אזור התעשייה של הרצליה הפך לאזור תעשייה אליו מגיעים עשרות אלפי עובדים בכל יום. אבל מה, אף אחד לא חשב לעדכן את הקו היחיד שמגיע לשם מת"א בהתאם לצרכים של הנוסעים. אף אחד גם לא חשב שאולי יש אנשים שגרים בנתניה ורוצים להגיע לאזור באוטובוס או חלילה אנשים שגרים דרומה לתל-אביב.

כל מערך האוטובוסים נשאר תקוע בשנות ה-70 וה-80, למרות שהמדינה נתנה זינוק קדימה. אפשר לראות דוגמא טובה לזה גם באזור ההייטק של רמת החיל או באזור התעשייה של ראש העין (פארק סיביל). אזורי תעסוקה שבמקרה נפלו על ציר תחבורה ראשי משנות ה-70 (עזריאלי, מתחם הבורסה ברמת גן וכו') קיבלו אחלה תחבורה. בכל שאר המקרים - קדחת ופרורים. ואני בכלל לא מדבר על מה שקורה בפריפריה. נסו להגיע מבאר-שבע לפארק המדע בעומר או מכרמיאל לאזור התעשיה של תפן.

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'דווקא רמת החייל קיבלה טיפול טוב ברפורמה'
דווקא רמת החייל קיבלה טיפול טוב ברפורמה
29/10/2012 | 18:56
11
155
באמת אין בכלל מה להשוות לפני ואחרי. באמת הייתי על סף מעבר לנסיעה במכונית הפרטית, ואז באה הרפורמה, ונהיה הרבה יותר טוב מבחינת אוטובוסים.
כמובן, צריך לעשות את זה בכל מרכזי התעסוקה ההמוניים החדשים. אם יהיה להם אוטובוס נוח, אנשים יוותרו על הרכב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נכון, זה אחד הדברים הטובים שיצאו מהרפורמה'
נכון, זה אחד הדברים הטובים שיצאו מהרפורמה
29/10/2012 | 19:03
9
127
ואני לא נכנס עכשיו לקטנוניות קטנות על קו מסוים.
עכשיו התחבורה לרמת החייל הרבה יותר טובה והרבה יותר קל להגיע לאזור מאשר בימים טרום-הרפורמה.

אבל רפורמה באזור הרצליה אין באופק, כי מישהו החליט לחכות למכרז על ה-BRT או משהו כזה. אבל כולנו יודעים שהוא לא יצא בתקופה הקרובה כי יש בחירות ואין תקציב ואין שר ממונה.... בקיצור, אין טעם לחכות.
בינתיים כולם נוסעים במוניות שירות שעוצרות על הכביש המהיר ומסכנות חיי אדם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' אפילו כרטוס משותף מפותח אין'
אפילו כרטוס משותף מפותח אין
29/10/2012 | 22:04
8
103
למחלף הסירה מגיעים, בין היתר קו 90, שצוין לעיל ("מטרופולין"), "אגד" עם קו 501 ו"נתיב אקספרס" עם קווי 60X.
הכרטוס משותף לשני המפעילים הראשונים. "נתיב אקספרס" עדיין לא כלולים שם.
יש אופציה נוספת עם הרכבת. אבל אם יש כרטוס (למשל חופשי-חודשי), אני מניח שהוא מקפיץ את המחיר. ערך צבור אני לא חושב, שקיים ברכבת. אבל אולי אני טועה. כנ"ל האפשרות של שתי נסיעות בשעה וחצי. בין ארבעת חברות אוטובוסים זה קיים. לא אם החברה היא "נתיב אקספרס" וכנראה, שגם לא ברכבת+אוטובוס.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עקרונית מי שמגיע ברכבת לא צריך כרטוס משותף'
עקרונית מי שמגיע ברכבת לא צריך כרטוס משותף
29/10/2012 | 22:38
7
106
יש שאטל שיוצא מהרכבת לאזור התעשייה ובחזרה. אני לא יודע כמה הוא יעיל, מעולם לא השתמשתי בו.

לדעתי נתיב אקספרס בכלל לא רוצים את הנוסעים להרצליה שימלאו להם את האוטובוסים עם נסיעות זולות. עדיף להעמיס נוסעים "יקרים" יותר שנוסעים לנתניה ולהגדיל את הפידיון של הקו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בערך חצי מ-601 יורד בסירה בבוקר'
בערך חצי מ-601 יורד בסירה בבוקר
29/10/2012 | 22:52
1
144
אסור לזלזל בנוסעים האלה, שלמרות אי הכרטוס המשותף, מעדיפים לנסוע בנתיב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גם ב-605'
גם ב-605
30/10/2012 | 12:39
72
יורדים שלושה-ארבעה בצומת הרצליה, מתוך 10-20 נוסעים בכלל באוטובוס.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא כולם, צביקה'
לא כולם, צביקה
30/10/2012 | 06:10
79
חלק לא מבוטל שנוסעים ברכבת, עליהם להגיע קודם כל, בין אם במכונית ובין אם זהו אוטובוס לתחנת הרכבת. במקרה הזה גם חלק מאזור התעשייה בהרצליה אפשרי בהליכה מתחנת הרכבת.

לגבי "נתיב אקספרס" - רוצים או לא רוצים, יש רישיון קו של איסוף והורדה בחלק מהקווים בתחנות הנ"ל ויש ביקוש של נוסעים. בשביל נוסעים לנתניה יש קווים 605 ו-600, שלאחרון בהחלט אפשר להוסיף נסיעות, לנוכח גידולה של נתניה, כולל האזורים שבהם קו 600 נוסע. אפשר גם את קו 650 לעניין.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ממילא אין מספיק נוסעים למלא את האוטובוסים '
ממילא אין מספיק נוסעים למלא את האוטובוסים
30/10/2012 | 12:37
3
79
לנתניה, אז אני לא רואה איפה נתיב מפסידים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מתי נסעת פעם אחרונה בבוקר לנתניה?'
מתי נסעת פעם אחרונה בבוקר לנתניה?
30/10/2012 | 19:55
2
57
לצפיה ב-'אני נוסע לא מעט ב-605'
אני נוסע לא מעט ב-605
30/10/2012 | 20:52
1
66
מת"א צפונה, העומס באוטובוסים תלוי בשעה אבל עוד לא יצא לי לנסוע באוטובוס שעמדו בו, ובשעות שאינן שיא העומס הוא די ריק.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה נכון. אבל בשעות השיא האוטובוס עמוס עד כדי'
זה נכון. אבל בשעות השיא האוטובוס עמוס עד כדי
30/10/2012 | 21:06
59
עמידה, בעיקר בזמן לימודים.
כוונתי לשעות המוקדמות, בהן עובד בעיקר 601 (עם מעט נסיעות של 600, 605 ו-606).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עוד פעם התחלת?'
עוד פעם התחלת?
30/10/2012 | 02:07
43
לצפיה ב-''גלגול קו 90' וקווים אחרים'
'גלגול קו 90' וקווים אחרים
<< ההודעה הנוכחית
29/10/2012 | 20:15
9
278
לפני ש"מטרופולין" ו"דן" הפעילו את קו 90 הפעילה את הקו, חברת הבת של "דן", "יונייטד טורס". אם אני לא טועה לפני "יונייטד טורס" הייתה חברה אחרת, אבל אולי אני טועה.
בכל מקרה הקו קו שונה וכפי, שכתבת הוא פעל במהלך סופי השבוע וגם בשעות הלילה.
תחנת הקצה של קו 90 דאז הייתה כיכר דה-שליט/מלון השרון.  היה קו אחר, ש"דן" הפעילה לנוף ים - קו 91. בסביבות סוף שנות התשעים קו 90 עבר לחברת האם "דן". עם המעבר הקו הופסק לפעול בסופי השבוע ובשעות הקטנות של הלילה. עם הזמן גם בוטלו חלק מנסיעות הערב המאוחרות שלו.
קו 91 התמזג לקו 90 ולכן מסלול קו 90 השתנה דרך נוף ים. גם בתל אביב שינוי קל; קודם לכן נסיעה למלונות תל אביב. אחרי המעבר תחנת הקצה במסוף כרמלית.
כיום אני בספק עם יש נוסעים רבים בנוף ים. לדעתי יש מקום להחזיר את הקו למסלול הישן. קרי עד כיכר דה-שליט וחזרה מסלול סימטרי לכיוון תל אביב.
לאזור נוף ים מוטב, שתהיה הפרדה עם קו פנימי של הרצליה. למעשה גם לקו 29 אין ממש מה לחפש שם. לא במקרה הBRT, המבוסס על קו 29 לא ייסע דרך כפר שמריהו, אלא דרך אזור התעשייה בהרצליה.

מסכים על השינוי, שפירטת על אזור התעשייה בהרצליה ומנגד אי-שיפור מספק בתחבורה הציבורית אליו. אותו דבר באזור התעשייה ראש העין וגם אזור התעשייה עתיר ידע הדרומי בכפר סבא. אזור אחר הוא אזור התעשייה הדרומי בנתניה, שאין שירות אוטובוסים סדיר אליו מתחנת הרכבת בית יהושע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יונייטד תורס פעלה תחת שם עוד לפני שנרכשה ע"י'
יונייטד תורס פעלה תחת שם עוד לפני שנרכשה ע"י
29/10/2012 | 20:47
1
114
לצפיה ב-'תודה, אוהד. לא הייתי בטוח לגמרי'
תודה, אוהד. לא הייתי בטוח לגמרי
29/10/2012 | 21:29
48
לצפיה ב-'מישהו אמר קווי מזלג? 90/91...'
מישהו אמר קווי מזלג? 90/91...
29/10/2012 | 21:03
67
לצפיה ב-'מישהו בחברות האוטובוסים עושה ניתוח צרכים ?'
מישהו בחברות האוטובוסים עושה ניתוח צרכים ?
29/10/2012 | 21:54
1
101
ניתוח צרכים מסודר?
נוף ים צריכה בסך הכל קו להרצליה פיתוח איזור התעשייה אולי גם תחנת רכבת הרצליה אבל זהו!
קו 29 נוסע שעה וחצי! לא מכיר איש שפוי שמצליח ליסוע איתו יום יום מכפר סבא להרצליה וחזרה. הסיבוב של 90 דרך נוף ים פתאטי לגמרי.
שוב, לא נראה שיש מחלקה שעובדת על ניתוח צרכי משתמשים ופיתוח  קווים...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שעה וחצי ביום טוב כשאין תנועה'
שעה וחצי ביום טוב כשאין תנועה
29/10/2012 | 22:39
75
מקצה לקצה, שעתיים בקלות ביום שאין פקקים רציניים
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הקו הופעל על ידי "קופל טורס"'
הקו הופעל על ידי "קופל טורס"
29/10/2012 | 22:02
1
132
והייחוד שלו היה שהוא פעל בשבת עשרות שנים.
קופל התאחדו עם "סייטסינג" ל"יונייטד טורס" וזו המשיכה עם הקו הזה עד האיחוד עם דן וגם אחריו וגם בשבתות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה, בני. זכרתי משהו כזה די במעורפל'
תודה, בני. זכרתי משהו כזה די במעורפל
29/10/2012 | 22:05
67
הייתי די בטוח, שאתה או אוהד כתבתם הסבר דומה לזה בעבר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני נוסע לא מעט בקו 29'
אני נוסע לא מעט בקו 29
29/10/2012 | 22:42
1
98
ובאופן מפתיע הוא די מלא כבר כשהוא מגיע לאזור רחוב המנהרה ורכבת הרצליה (בנסיעות לכיוון כפר-סבא). מה שאומר שכן יש ביקוש לנסיעות גם מאזור נוף ים, אבל השאלה לאן האנשים נוסעים, את זה אף פעם לא בדקתי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין הרבה שעושים אותו לכל אורכו, כי אז...'
אין הרבה שעושים אותו לכל אורכו, כי אז...
29/10/2012 | 22:58
77
הם יגמרו את כל היום ולא ישאר להם דבר מה לעשות!
רוב האנשים בקו 29 נוסעים קטע מסוים, עד חצי שעה נסיעה נניח.
מעניין למה אין 29 אקספרס...הרי זה ממש פתאטי הנסיעה הארוכה הזאת.
אפשר ליסוע ב 149 עד גלילות ואח"כ 90, ולקחת את 90 בחזרה אחרי שהוא גומר את הסיבובים שלו בנוף ים והמלונות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קן 90 הפך להיות קו של עובדים זרים'
קן 90 הפך להיות קו של עובדים זרים
30/10/2012 | 02:05
2
108
לצפיה ב-'גם קווים אחרים מת"א לשרון, למשל 501, מסיעים'
גם קווים אחרים מת"א לשרון, למשל 501, מסיעים
30/10/2012 | 09:18
1
119
בבוקר בעיקר עובדים זרים לכיוון השרון, ובערב לכיוון תל אביב. יש נסיעות שבהן האוטובוס מלא וקשה למצוא בו אזרח ישראלי. מעניין לראות שכיוון היוממות שלהם הפוך לזה של רוב האנשים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין כאן משהו מפתיע'
אין כאן משהו מפתיע
30/10/2012 | 21:04
64
רבים מהם גרים בתל אביב. לכן הכיוון הפוך מהיוממות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה צודק עקרונית אבל 90 הוא לא הקו היחיד'
אתה צודק עקרונית אבל 90 הוא לא הקו היחיד
30/10/2012 | 12:35
8
101
ישנם קווי 600, 601, 605 ו-606 של נתיב אקספרס, שאמנם לא נכנסים לתוך איזור התעשייה אבל בכ"ז נותנים קישור טוב ת"א-הרצליה פיתוח - נתניה. כיוון שהם יוצאים מהמרכזית ועוברים בארלוזרוב, הם משרתים גם מי שמגיע מדרום. (יש גם קווים נוספים).

יש גם תחנת רכבת במרחק פחות מרבע שעה הליכה מהחלק הצפוני של איזור התעשייה, ובנוסף שאטל יעיל בשעות הבוקר. לא מעט עובדים מגיעים ברכבת.

כך שלמרות הבעיות עם קו 90, מצבו של איזור התעשייה הרצליה פיתוח ממש לא רע מבחינת תח"צ. איזור התעשייה ברעננה, לעומת זאת, לא נגיש במיוחד בתח"צ.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הבעיה מתחילה ממיקום אזורי התעסוקה.'
הבעיה מתחילה ממיקום אזורי התעסוקה.
30/10/2012 | 14:30
7
82

והיא בעיה של תכנון עירוני, שמשליכה כמובן גם על היכולת לתת תחבורה ציבורית טובה.

המיקום האידיאלי לתעסוקה (בניגוד ל"תעשיה") הוא במרכזי הערים, משולב עם מגורים ומסחר. כך נראו כל מרכזי הערים הותיקות (המשולש הירושלמי, רוטשילד/הרצל בתל אביב, העיר התחתית בחיפה, אחוזה ברעננה וכו').

כך מתקבלת העירוניות הטובה ביותר, וכך גם מתקבלים מוקדים שקל לשרת בתח"צ איכותית.

כל הרשוות בישראל רוצות אצלן תעסוקה, מאחר וזה מניב ארנונה גבוהה ודורש מעט מאד שירותים מוניציפליים. והן מפציצות את רשויות התכנון בתוכניות לתעסוקה רחבת היקף במקומות שהכי קל לבנות אותה, כלומר שטחים ריקים מחוץ לערים ו/או אזורי תעשיה ישנים מחות לערים עם מגרשים ענקיים שבעבר שימשו מפעלים.

פה מתבטאת החולשה של מוסדות התכנון, שלא עומדת בלחצים ומאשרת כל הזמן את התוכניות האלה. כתוצאה מכך יש מוקדי תעסוקה ענקיים במקומות לא נגישים וללא עירוב שימושים עם מגורים (יוצר מקומות לא ידידותיים בעליל לבני אדם) ומקשה על מתן תח"צ איכותית לאורך כל היום מאחר והפער בין הצרכים בשיא לצרכים בשפל חד מדי.

אם מוסדות התכנון היו חזקים ודוחים תוכניות אלו על הסף, זה היה מתבטא בלחץ גדול לבניית מגדלי משרדים במרכזי הערים. ולא היינו מקבלים מצב הזוי בו בכל המרכזים הותיקים (אולי למעט תל אביב) עדייןן יש מבנים של קומה אחת.או שתיים. במקביל זה היה מייצר מסות נוסעים לאורך כל היום למוקדים ספציפיים שהיו מצדיקות אפילו רכבת תחתית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מסכים, אבל גם בהינתן המיקום הנוכחי של איזורי '
מסכים, אבל גם בהינתן המיקום הנוכחי של איזורי
30/10/2012 | 14:41
5
67
התעסוקה (כמו למשל ראש העין, רעננה או נתניה פולג) אפשר לתת להם שירות תח"צ הרבה הרבה יותר טוב מכפי שניתן כעת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כן ולא'
כן ולא
31/10/2012 | 12:57
4
35
הבעיה העיקרית עם מתחמי התעסוקה החדשים, היא שהם מוגדרים כמתחמים משניים מטרופוליניים.

משני = קטן ביחס למתחם העסקים הראשי שבמטרופולין תל אביב מוגדר כציר רוטשילד-בגין-ז'בוטינסקי (ובתרגום לאנשי הפורום הקטע הממונהר של הקו האדום + עוד קצת בפתח תקווה).

מטרופוליני = שמגיעים אליו מכל קצות המטרופולין. (כל המטרופולין הוא מרחב הבחירה התעסוקתית של הגרים בו).

כלומר - זה לא משנה שיש שירות די טוב מרעננה לאזור התעשיה שלה (ויש סה"כ שירות לא רע), העובדים מגיעים בצורה מפוזרת מכל גוש דן.
מצד שני  - אזור התעסוקה אמנם גדול ביחס לרעננה, אך קטן ביחס לכל גוש דן ולכן לא אפשרי לפתוח קווים מכל גוש דן אליו.

זה נכון לגבי כל אזורי התעסוקה המשניים הללו. תמיד יש מה לשפר אך לעולם לא ניתן יהיה להגיע לרמה שמגרדת אפילו את השירות שניתן למע"ר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יכול להיות שאני לא הכי מעודכן'
יכול להיות שאני לא הכי מעודכן
31/10/2012 | 13:28
3
32
אבל למיטב ידיעתי לא רק שאין קווים מכל גוש דן לאיזור התעשייה ברעננה, גם לא היה קו ישיר מת"א לשם, שהיה יכול לשרת הן תל-אביבים והן תושבי גוש דן (עם החלפה אחת, במקום שתיים הנדרשות כיום). איזור התעשייה לא קטן בכלל, יש שם כמה אלפי עובדים, ובעיות תחבורה קשות גם ברכב פרטי (פקקים וחנייה).

להגיד שאפשר לשפר את השירות זו לדעתי לשון המעטה קיצונית.

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הבעיה היא שיש עשרות מוקדים כאלה'
הבעיה היא שיש עשרות מוקדים כאלה
31/10/2012 | 15:53
2
35
נתניה פולג, יורופרק יקום, רעננה צפון, הרצליה פיתוח, כפר סבא מזרח, פארק סיבל, אירפורט סיטי, א.ת. מודיעין, א.ת. לוד א.ת. יהוד, א.ת. אור יהודה, רשל"צ מערב, נס ציונה רחובות, מעוין שורק, א.ת. יבנה, א.ת. חולון, א.ת. אזור ועוד ועוד. אפילו א.ת.. אשדוד, א.ת. קרית עקרון/מזכרת בתיה.
א.ת. יקנעם, א.ת. קיסריה, א.ת. עמק חפר ובמידה מסויימת גם מת"מ בחיפה הופכים לאט לאט ממקומיים למטרופוליניים וסובלים מאותה בעיה של מיקום. בנוסף מאשרים כל הזמן עוד פארקי תעסוקה כאלה תחת כל עץ רענן.
ככל שיש יותר פארקי תעסוקה קטנים, כך קטן הסיכוי לתת להם מתישהו תח"צ נורמלית. זה פרבור המסחר והתעסוקה.

לרעננה פתחו קו מתחנת הרכבת הקרובה (נורדאו), הוא נוסע דליל יחסית, לכפר סבא מזרח פתחו עכשיו עוד קו שמתחיל מהשכונות הירוקות ומסיים בא.ת.
לעתידים פתחו לא מזמן קו מפתח תקווה דרך אם המושבות, להרצליה פתחו את קו 39, ולא.ת. פולג פתחו קו מנתניה. ליבנה ורשל"צ הביאו רכבת, לחולון הביאו יותר שירות ברפורמה, למעוין שורק פתחו קו מרשל"צ.

הנקודה היא שבניגוד למע"ר המרכזי, למרכזים המשניים לא ניתן לתת שירות תח"צ טוב מכל מקום במטרופולין, זו פשוט משימה בלתי אפשרית. אז ימשיכו לשפר, ותמיד יהיו אנשים שימשיכו להתלונן בצדק שאין להם איך להגיע והתח"צ דפוקה. הם לא יאשימו את הבוס שלהם שבחר לעבור ממרכז תלאביב לצפון כפר סבא בגלל הארנונה מבחינתו בצדק) והם לא יאשימו את העירייה שבחרה לבנות את התעסוקה איפה שקל לבנות ולא איפה שנגיש בתח"צ (מבחינתה בצדק) ולא את מוסדות התכנון שאישרו כל תוכנית גרועה שהוגשה לפתחם.




תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אולי התכנון אולי לא מאפשר שירות טוב'
אולי התכנון אולי לא מאפשר שירות טוב
31/10/2012 | 16:32
23
מכל נקודה במטרופולין, אבל לרוב הוא כן יכול לאפשר את המינימום - שכרגע לא קיים - של שירות טוב ממרכז המטרופולין, שמשמעותו שירות נסבל מאיזורים אחרים כל עוד מקושרים היטב למרכז.

איזור התעשייה של הרצליה פיתוח למשל נגיש לא רע מת"א (וכן מנתניה ומקומות אחרים בשרון), בשלל קווים ואמצעים - קווי 60X, קו 90, קו 852, מוניות שירות בהמונים, רכבת (+שאטל). לפיכך הוא גם נגיש במידה סבירה ממקומות אחרים בגוש דן.

רוב המרכזים שהזכרת אינם קטנים. למרכז תעסוקה של כמה אלפי עובדים אפשר לדעתי לתת שירות סביר. מה עוד, שרובם ממוקמים סמוך מאד לאיזור מגורים, כך שאותו אמצעי תח"צ יכול בהרבה מקרים לשרת את שניהם ולהגביר בכך את יעילותו. בדוגמה של הרצליה פיתוח, אותה רכבת שמביאה עובדים לאיזור התעשייה, גם משמשת את תושבי הרצליה בדרכם צפונה או דרומה.

האם היית רוצה לראות את כל החברות המאכלסות את אותם איזורי תעשייה מצטופפות במרכז ת"א?





תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אז שלכל איזור יהיה קו כל 15 דקות'
אז שלכל איזור יהיה קו כל 15 דקות
01/11/2012 | 18:07
25
מהבוקר עד 8 בערב, מהעיר הקרובה ותחנת הרכבת הקרובה. זה מספיק להתחלה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'התברר שהמצב עוד הרבה יותר מגוחך'
התברר שהמצב עוד הרבה יותר מגוחך
01/11/2012 | 17:16
55
כשעומדים בא.ת. הרצליה בתחנת מדינת היהודים פינת משכית, יכול להגיע אוטובוס 90 מרחוב משכית או מלמעלה, מכביש 2.
אם הוא מגיע מרחוב משכית, הוא צריך לעשות את הסיבוב דרך המלונות, נוף ים וכפר שמריהו.
אם הוא מגיע מכביש 2, הוא כבר עשה את הסיבוב הזה, ואז הוא ישר יוצא דרומה לתל אביב.
אין הבדל בכיתוב של האוטובוס, אי אפשר לדעת אם האוטובוס כבר עשה את הסיבוב או לא, אלא אם תשאל את הנהג, או ששמת לב במקרה מאיפה האוטובוס הגיע.
ואני שואל: מי צריך את הלופ הזה? תנו שרות לאיזור תעשייה, מקסימום גם מלונות, וזהו...נוף ים וכפר שמריהו, ושאר הסיבובים שגם קו 29 עושה - הם עניין לקו אחר. תנו לכל קו יעוד מפוקס ומוגדר. אל תנסו לכסות לי שטח מקסימלי על חשבון הנוסעים. אחרת לא ניסע איתכם ולא תהיה לכם פרנסה. שבת שלום.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ