אני לא יודע עם העלו את זה כבר

droriko

New member
אני לא יודע עם העלו את זה כבר

"רכבת על עמודי תאורה בתל אביב?"
נו, מה תגידו על זה?
אני לא יודע עם העלו את זה כבר
http://reshet.tv/חדשות/News/Economics/ComputersScienceTechnology/Article,108206.aspx
 

droriko

New member
זה נשמע אמנם חלומי

זה נשמע אמנם חלומי
אבל די בלוף . הרכבל יכול להכיל 2 אנשים, אבל נניח שיפתחו בעתיד רכבל משופר שיכול להכיל 10. עכשיו תחשבו למשל על כמות הנוסעים העצומה שעוברת בז'בוטינסקי נניח, תחשבו כמה קרונות כאלה יצתרכו כדי להכיל את כל הכמות הזאת. גם שלזכיין או למדינה אין תקציב לזה וגם זה יכול ליצור פקק של קרונות.

מה גם שהעמודים שמחזיקים ברכבל יצתרכו להיות מותאמים למסלול שלו. ככה שאם בן אדם עולה נניח ברוטשילד וצריך לדיזינגוף אבל המסלול של הרכבל עובר באבן גבירול, אז הוא יצתרך להחליף רכבלים(אף פעם לא חשבתי שאני אשתמש בצמד המילים האלה) ואם הוא צריך למקום טיפה פחות מרכזי מרוטשילד הוא יצתרך להחליף אפילו 3-4.

קיצר ערוץ 2 כמו ערוץ 2, אוהב לעשות הר מעכבר, הרכבל הזה טוב לתיירות ותו לא.
 

droriko

New member
פחות מרכזי מרוטשילד=פחות מרכזי מדיזינגוף

זה נשמע אמנם חלומי
אבל די בלוף . הרכבל יכול להכיל 2 אנשים, אבל נניח שיפתחו בעתיד רכבל משופר שיכול להכיל 10. עכשיו תחשבו למשל על כמות הנוסעים העצומה שעוברת בז'בוטינסקי נניח, תחשבו כמה קרונות כאלה יצתרכו כדי להכיל את כל הכמות הזאת. גם שלזכיין או למדינה אין תקציב לזה וגם זה יכול ליצור פקק של קרונות.

מה גם שהעמודים שמחזיקים ברכבל יצתרכו להיות מותאמים למסלול שלו. ככה שאם בן אדם עולה נניח ברוטשילד וצריך לדיזינגוף אבל המסלול של הרכבל עובר באבן גבירול, אז הוא יצתרך להחליף רכבלים(אף פעם לא חשבתי שאני אשתמש בצמד המילים האלה) ואם הוא צריך למקום טיפה פחות מרכזי מרוטשילד הוא יצתרך להחליף אפילו 3-4.

קיצר ערוץ 2 כמו ערוץ 2, אוהב לעשות הר מעכבר, הרכבל הזה טוב לתיירות ותו לא.
פחות מרכזי מרוטשילד=פחות מרכזי מדיזינגוף
 
דווקא אין צורך להחליף קרוניות

זה נשמע אמנם חלומי
אבל די בלוף . הרכבל יכול להכיל 2 אנשים, אבל נניח שיפתחו בעתיד רכבל משופר שיכול להכיל 10. עכשיו תחשבו למשל על כמות הנוסעים העצומה שעוברת בז'בוטינסקי נניח, תחשבו כמה קרונות כאלה יצתרכו כדי להכיל את כל הכמות הזאת. גם שלזכיין או למדינה אין תקציב לזה וגם זה יכול ליצור פקק של קרונות.

מה גם שהעמודים שמחזיקים ברכבל יצתרכו להיות מותאמים למסלול שלו. ככה שאם בן אדם עולה נניח ברוטשילד וצריך לדיזינגוף אבל המסלול של הרכבל עובר באבן גבירול, אז הוא יצתרך להחליף רכבלים(אף פעם לא חשבתי שאני אשתמש בצמד המילים האלה) ואם הוא צריך למקום טיפה פחות מרכזי מרוטשילד הוא יצתרך להחליף אפילו 3-4.

קיצר ערוץ 2 כמו ערוץ 2, אוהב לעשות הר מעכבר, הרכבל הזה טוב לתיירות ותו לא.
דווקא אין צורך להחליף קרוניות
מכיוון שאין בעיה לבנות מערכת מיתוג.

לא מדובר פה על רכבל קלאסי שקשור בחוט, אלא על תנועה באמצעות שדה מגנטי.
אבל העלות של זה הופכת את המיזם ללא ריאלי. בטח לא כשמדובר על שני נוסעים בקרון ובעלות 6₪ לנסיעה
 

droriko

New member
מערכות יכולות להתקלקל

דווקא אין צורך להחליף קרוניות
מכיוון שאין בעיה לבנות מערכת מיתוג.

לא מדובר פה על רכבל קלאסי שקשור בחוט, אלא על תנועה באמצעות שדה מגנטי.
אבל העלות של זה הופכת את המיזם ללא ריאלי. בטח לא כשמדובר על שני נוסעים בקרון ובעלות 6₪ לנסיעה
מערכות יכולות להתקלקל
אם המנוע של האוטובוס מתקלקל אז אתה פשוט יורד ממנו ומחכה לאוטובוס שאחריו, מה יקרה כשהרכבל יתקלקל?
 
זה טוב לתנועה בתוך קמפוסים, פארקים או

דווקא אין צורך להחליף קרוניות
מכיוון שאין בעיה לבנות מערכת מיתוג.

לא מדובר פה על רכבל קלאסי שקשור בחוט, אלא על תנועה באמצעות שדה מגנטי.
אבל העלות של זה הופכת את המיזם ללא ריאלי. בטח לא כשמדובר על שני נוסעים בקרון ובעלות 6₪ לנסיעה
זה טוב לתנועה בתוך קמפוסים, פארקים או
נמלי תעופה לא עמוסים, לא בעיר גדולה.
בסטריפ של לאס וגאס כלי כזה יכול להיות נחמד למי שלא רוצה ללכת ברגל בין המלונות, ב-47 מעלות. במרכז תל אביב ממש לא.
 

alantan

New member
זה יכול למנוע חלק מהקווים ההזויים...

זה טוב לתנועה בתוך קמפוסים, פארקים או
נמלי תעופה לא עמוסים, לא בעיר גדולה.
בסטריפ של לאס וגאס כלי כזה יכול להיות נחמד למי שלא רוצה ללכת ברגל בין המלונות, ב-47 מעלות. במרכז תל אביב ממש לא.
זה יכול למנוע חלק מהקווים ההזויים...
פתאום לא תצטרך לעשות קווים א-סימטריים וקווים שנכנסים לכל מיני מקומות שכוחי אל.
 
לדעתי זה לא מעשי לשכונות מגורים

זה יכול למנוע חלק מהקווים ההזויים...
פתאום לא תצטרך לעשות קווים א-סימטריים וקווים שנכנסים לכל מיני מקומות שכוחי אל.
לדעתי זה לא מעשי לשכונות מגורים
כי יהיו התנגדויות רבות לתשתית הזו.
מקומות שכוחי אל בתל אביב או בכלל בגוש דן וגם בחיפה ובירושלים הם בדרך כלל אזורים עם רחובות יחסים צרים כאשר המרחק בין הכביש לבניינים קטן ולכן לדעתי זה לא יתקבל.
קווים שכונתיים צריכים להיות קצרים ומבוצעים על-ידי מיניבוסים, שכונות שהרחובות בה לא מרכזיים לא צריכות להיות משורתות על ידי קווים ארוכים ומרכזיים. פשוט בגוש דן ההיררכיה לא טובה במערכת הקווים ולכן קיים המצב הזה.

אני לא רואה הרבה מקומות או אתרים בישראל שמערכת כזו מתאימה לה. זה עשוי אולי להתאים לאתרים יחסית גדולים כאשר יש מרחק גדול בין החניונים או מסופי התחבורה לבין נקודות יעד שונות בתוך אותם אתרים.
למשל:
- במקום אוטובוסים שייכנסו לתוך בית חולים תל השומר - קרוניות כאלה שמקשרות בין מסוף תל השומר (מחוץ לבית החולים) לבין הבניינים השונים בתוך בית החולים.
- קישור בין מסוף קלצ'קין ומסוף רכבת האוניברסיטה לבין הבניינים השונים בתוך האוניברסיטה.
- קישור בין מסוף רכבת בת גלים לבין בית חולים רמב"ם.
- אולי, קישור בין החניון של קניון איילון, תחנת רכבת בני ברק ומצד שני מסוף עתידים לבין רחובות ולנברג והברזל ברמת החייל.
לעומת זאת, אני לא רואה קרוניות כאלה מחליפות את קו 6 בתוך שכונות המגורים - הדר יוסף, נוה דן, רמת החייל ונוה שרת. אני לא חושב שתושבי נוה אביבים יסכימו שיתקינו להם מסילות מול המרפסות המטופחות שלהם על מנת להחליף את קו 13. ודאי שתושבי שכונת דניה בחיפה לא יסכימו למערכת כזו במקום קו 39.
 

amirv

New member
רשתות נבנות לאט

זה נשמע אמנם חלומי
אבל די בלוף . הרכבל יכול להכיל 2 אנשים, אבל נניח שיפתחו בעתיד רכבל משופר שיכול להכיל 10. עכשיו תחשבו למשל על כמות הנוסעים העצומה שעוברת בז'בוטינסקי נניח, תחשבו כמה קרונות כאלה יצתרכו כדי להכיל את כל הכמות הזאת. גם שלזכיין או למדינה אין תקציב לזה וגם זה יכול ליצור פקק של קרונות.

מה גם שהעמודים שמחזיקים ברכבל יצתרכו להיות מותאמים למסלול שלו. ככה שאם בן אדם עולה נניח ברוטשילד וצריך לדיזינגוף אבל המסלול של הרכבל עובר באבן גבירול, אז הוא יצתרך להחליף רכבלים(אף פעם לא חשבתי שאני אשתמש בצמד המילים האלה) ואם הוא צריך למקום טיפה פחות מרכזי מרוטשילד הוא יצתרך להחליף אפילו 3-4.

קיצר ערוץ 2 כמו ערוץ 2, אוהב לעשות הר מעכבר, הרכבל הזה טוב לתיירות ותו לא.
רשתות נבנות לאט
זה מתחיל כאטרקציה נסיונית מהחניון לנמל.

אחר כך מוארך לתחנת האוניברסיטה.
אחר כך מוארך הן לרמת החייל והן לאונירסיטה עצמה (הבעיה העיקרית של תשתית עילית היא התנגדות התושבים בומקרה זה ההתנגדות תהיה קטנה יותר).
אולי עירייות רמת גן ובני ברק ייכנסו לתמונה ותהיה הארכה גם לקניון איילון ולמרכז התעסוקה של בני ברק. ואלי גם עיריית פתח תקווה ואז תהיה הארכה גם לקרית אריה.

זה כבר ייצור מסה קריטית מספיקה להארכת המערכת גם לתוך אוזרי המגורים ובסופו של דבר ליצירת רשת.

הדבר העיקרי שחשוב התחלה הצנועה היא התחלה ברגל ימין.
 
למעלה