כתבה על מצב פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב

מצב
הנושא נעול.

liorschwimmer

New member
כתבה על מצב פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב

כתבה על מצב פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב
אני מתגעגע ללונדון.
 

liorschwimmer

New member
שאלה, מדוע רכבת קלה ולא תחתית

כתבה על מצב פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב
אני מתגעגע ללונדון.
שאלה, מדוע רכבת קלה ולא תחתית
לפחות בקו האדום היה רצוי לשקול לפיצול של רכבת תחתית וקלה.
לא הגיוני לחפור את כל תל אביב ולהשתמש בסופו של דבר ברכבת קלה ולא בתחתית נורמלית.
 
לדעתי "רכבת קלה" נשמע פחות בומבסטי

שאלה, מדוע רכבת קלה ולא תחתית
לפחות בקו האדום היה רצוי לשקול לפיצול של רכבת תחתית וקלה.
לא הגיוני לחפור את כל תל אביב ולהשתמש בסופו של דבר ברכבת קלה ולא בתחתית נורמלית.
לדעתי "רכבת קלה" נשמע פחות בומבסטי
ולכן קל יותר לאשר פרויקט הזה.
 

alantan

New member
הזול הזה שאתה מתאר עולה ביוקר...

זה גם יותר זול (כולל הקטע התחתי)
הזול הזה שאתה מתאר עולה ביוקר...
(הקטע התחתי). אבל כנראה שבאמת ויתרו על הסבה למטרו אי פעם לאחר שקיצרו את אורך הרציפים במנהרות.
 

darkshadow1

New member
זה רק יותר זול.

זה גם יותר זול (כולל הקטע התחתי)
זה רק יותר זול.
לא נראה לי שיש לרכבת קלה עילית בגוש דן יתרון משמעותי על פני רכבת תחתית פרט לעלויות נמוכות הרבה יותר. אם היו ממנהרים את התוואי כולו- העלות של הפרוייקט הייתה קופצת בעשרות אחוזים. וכשמדובר על פרוייקט שגם ככה העלות שלו אדירה, מחיר עוד יותר גבוה עלול לעכב אותו בשנים רבות.
 

liorschwimmer

New member
לא חייבים למנהר

זה רק יותר זול.
לא נראה לי שיש לרכבת קלה עילית בגוש דן יתרון משמעותי על פני רכבת תחתית פרט לעלויות נמוכות הרבה יותר. אם היו ממנהרים את התוואי כולו- העלות של הפרוייקט הייתה קופצת בעשרות אחוזים. וכשמדובר על פרוייקט שגם ככה העלות שלו אדירה, מחיר עוד יותר גבוה עלול לעכב אותו בשנים רבות.
לא חייבים למנהר
אפשר לבצע את הקטעים העיליים על גשרים או לתכנן אותם על מסלול יעודי ללא כניסת הולכי רגל ורכבים. זה היה מגדיל את הקיבולת לשעה.
אני בטוח שאחרי שיסיימו את הפרויקט, זה פתאום לא יספיק ואז יגידו, למה לא חשבנו על זה קודם. התנהלות מקוממת וילדותית של משרדי הממשלה.
 
לא קראת? החשב הכללי מעכב מכרזים.

לא חייבים למנהר
אפשר לבצע את הקטעים העיליים על גשרים או לתכנן אותם על מסלול יעודי ללא כניסת הולכי רגל ורכבים. זה היה מגדיל את הקיבולת לשעה.
אני בטוח שאחרי שיסיימו את הפרויקט, זה פתאום לא יספיק ואז יגידו, למה לא חשבנו על זה קודם. התנהלות מקוממת וילדותית של משרדי הממשלה.
לא קראת? החשב הכללי מעכב מכרזים.
מה אפשר לעשות במדינה כזאת?
 

david80

Member
איך הקטע התחתי יותר זול?

זה גם יותר זול (כולל הקטע התחתי)
איך הקטע התחתי יותר זול?
והרי המנהרה גדולה יותר כדי לאפשר מקום לכבלי החישמול העיליים. אולי בגלל אורך התחנות? (שבשום מקרה לא תהינה ארוכות יותר משל המטרו בקופנהגן)
 

alantan

New member
גם במערכות מטרו רבות, אולי אף ברובן, ההולכה

איך הקטע התחתי יותר זול?
והרי המנהרה גדולה יותר כדי לאפשר מקום לכבלי החישמול העיליים. אולי בגלל אורך התחנות? (שבשום מקרה לא תהינה ארוכות יותר משל המטרו בקופנהגן)
גם במערכות מטרו רבות, אולי אף ברובן, ההולכה
היא עילית. העניין שעמית התיחס אליו בנוגע לקטע התחתי הוא כנראה אורך התחנות. כמו כן המסילות אמורות להיות פחות יקרות (בגלל הבדלי המשקל).
 

בועז ל

New member
"רכבת על עמודי תאורה בתל אביב?"

כתבה על מצב פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב
אני מתגעגע ללונדון.
"רכבת על עמודי תאורה בתל אביב?"
נו, מה תגידו על זה?
 

darkshadow1

New member
כתבה אחת והמון תהיות.

"רכבת על עמודי תאורה בתל אביב?"
נו, מה תגידו על זה?
כתבה אחת והמון תהיות.
- איך בדיוק ירכיבו את הדבר הזה על "עמודי תאורה"? יותר נראה כמו מונורייל שאולי ישתמשו בעמודים התומכים בתור עמודי תאורה ו/או חשמל.
-מדברים שם על פיילוט שיכלול נסיעה בין החניונים ברידינג לנמל תל אביב. מהירות של 150 קמ"ש בקטע הזה? שיהיה להם בהצלחה.
-קרונות שבכל אחד שני אנשים בלבד? רעיון רע. בנסיעה קצרה בין רידינג לנמל ת"א (דרך שרוב האנשים לא עושים לבד בכל מקרה) זה אולי סביל, אבל מי רוצה להיתקע עם זר גמור לבד בקרון שמרחף מעל לפני הקרקע בנסיעה ארוכה יותר?
-ספק גדול אם העניין יכול להיות אלטרנטיבה לפרוייקטים של נת"ע, כמו שבערוץ 2 הציגו. אם ניקח נתון של 10,000 נוסעים לכיוון (קיבולת סבירה בהחלט לרק"ל), זה אומר שיצטרכו לטוס על המסילה הזאת לפחות 5000 קרונות בשעה. ואז פתאום צריך המון קרונות, מסילות משניות, יותר עמודי תמיכה, בקרה מתוחכמת יותר וכו' וכו'. גם אם נניח שכל העניין ישים טכנולוגית- העלות בוודאי לא תעמוד על 6 מיליון דולר לקילומטר (גם בשביל הפיילוט הקטן זאת נשמעת כמו הערכה נמוכה משהו).
 

alantan

New member
מדובר ב-PRT, רעיון שקיים מאז שנות ה-60

כתבה אחת והמון תהיות.
- איך בדיוק ירכיבו את הדבר הזה על "עמודי תאורה"? יותר נראה כמו מונורייל שאולי ישתמשו בעמודים התומכים בתור עמודי תאורה ו/או חשמל.
-מדברים שם על פיילוט שיכלול נסיעה בין החניונים ברידינג לנמל תל אביב. מהירות של 150 קמ"ש בקטע הזה? שיהיה להם בהצלחה.
-קרונות שבכל אחד שני אנשים בלבד? רעיון רע. בנסיעה קצרה בין רידינג לנמל ת"א (דרך שרוב האנשים לא עושים לבד בכל מקרה) זה אולי סביל, אבל מי רוצה להיתקע עם זר גמור לבד בקרון שמרחף מעל לפני הקרקע בנסיעה ארוכה יותר?
-ספק גדול אם העניין יכול להיות אלטרנטיבה לפרוייקטים של נת"ע, כמו שבערוץ 2 הציגו. אם ניקח נתון של 10,000 נוסעים לכיוון (קיבולת סבירה בהחלט לרק"ל), זה אומר שיצטרכו לטוס על המסילה הזאת לפחות 5000 קרונות בשעה. ואז פתאום צריך המון קרונות, מסילות משניות, יותר עמודי תמיכה, בקרה מתוחכמת יותר וכו' וכו'. גם אם נניח שכל העניין ישים טכנולוגית- העלות בוודאי לא תעמוד על 6 מיליון דולר לקילומטר (גם בשביל הפיילוט הקטן זאת נשמעת כמו הערכה נמוכה משהו).
מדובר ב-PRT, רעיון שקיים מאז שנות ה-60
עד היום היו מספר נסיונות בעולם, למשל בין חניון העסקים לטרמינל 5 בהית'רו, אבל כולם מוגבלים למסלול מוגדר אחד עם יחסית מעט נוסעים. בנסיון שלי, יש המתנה של מספר דקות לקרונית והמערכות הנ"ל אינן פועלות ביעילות שמבטיחים.

אין שום דרך ש-PRT יכול להעביר 10,000 נוסעים לשעה לכיוון, כי תצטרך להעביר 2.8 נוסעים כל שניה או 83 קרונות בדקה על מסילה בודדת בהנחה שבאמת יסעו שם זוגות-זוגות. גם עם הצפיפות האפשרית תחת שו"ב ממוחשבת, מדובר במשהו שנראה בלתי אפשרי.

מה שכן, מערכת כזו יכולה להיות יעילה בתור מערכת הזנה משלימה בצפיפות נמוכה. למשל במקום קווי השכונתית בחיפה. הדבר יכול באמת להביא לחסכון במשאבי כ"א ולשנות לחלוטין את המשיכה של תחבורה ציבורית.

המערכת המדוברת (מאמר תדמית תחת תחפושת של ויקי): http://en.wikipedia.org/wiki/SkyTran
באופן כללי: http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_rapid_transit
 

jp3raptor

Member
אמת, מדובר במערכת משלימה. ערוץ 2 פשוט טועה

מדובר ב-PRT, רעיון שקיים מאז שנות ה-60
עד היום היו מספר נסיונות בעולם, למשל בין חניון העסקים לטרמינל 5 בהית'רו, אבל כולם מוגבלים למסלול מוגדר אחד עם יחסית מעט נוסעים. בנסיון שלי, יש המתנה של מספר דקות לקרונית והמערכות הנ"ל אינן פועלות ביעילות שמבטיחים.

אין שום דרך ש-PRT יכול להעביר 10,000 נוסעים לשעה לכיוון, כי תצטרך להעביר 2.8 נוסעים כל שניה או 83 קרונות בדקה על מסילה בודדת בהנחה שבאמת יסעו שם זוגות-זוגות. גם עם הצפיפות האפשרית תחת שו"ב ממוחשבת, מדובר במשהו שנראה בלתי אפשרי.

מה שכן, מערכת כזו יכולה להיות יעילה בתור מערכת הזנה משלימה בצפיפות נמוכה. למשל במקום קווי השכונתית בחיפה. הדבר יכול באמת להביא לחסכון במשאבי כ"א ולשנות לחלוטין את המשיכה של תחבורה ציבורית.

המערכת המדוברת (מאמר תדמית תחת תחפושת של ויקי): http://en.wikipedia.org/wiki/SkyTran
באופן כללי: http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_rapid_transit
אמת, מדובר במערכת משלימה. ערוץ 2 פשוט טועה
בנוסף המערכת איננה מוקמת על גבי עמודי חשמל קיימים אלא על עמודים חדשים.

אך לטענת החברה המערכת [כולל המסילה והעמודים] זולה יותר פר ק"מ מרכבת קלה פי 5-10

אני לא יודע מה דעתי על המערכת עדיין,
אין ספק שקפסולה המכילה רק 2 אנשים נשמעת לא מתאימה לישראל.

אבל כך או כך מערכת כזאת תהיה אטרקציה נהדרת בנמל תל אביב.
ואני מנחש שהיא תתאים לזוגות שחונים בחניית רידינג להגיע לדייט שלהם בנמל
 

droriko

New member
שאתה אומר "ערוץ 2 טועה" אתה עדין איתו

אמת, מדובר במערכת משלימה. ערוץ 2 פשוט טועה
בנוסף המערכת איננה מוקמת על גבי עמודי חשמל קיימים אלא על עמודים חדשים.

אך לטענת החברה המערכת [כולל המסילה והעמודים] זולה יותר פר ק"מ מרכבת קלה פי 5-10

אני לא יודע מה דעתי על המערכת עדיין,
אין ספק שקפסולה המכילה רק 2 אנשים נשמעת לא מתאימה לישראל.

אבל כך או כך מערכת כזאת תהיה אטרקציה נהדרת בנמל תל אביב.
ואני מנחש שהיא תתאים לזוגות שחונים בחניית רידינג להגיע לדייט שלהם בנמל
שאתה אומר "ערוץ 2 טועה" אתה עדין איתו
ערוץ 2 פשוט לא מבין שום דבר בתחבורה ציבורית(כמו שהוא לא מבין בשום תחום שהוא מסקר אותו) הוא קיבל מייל מנאסא על איזה מיזם "חדש"(שזה גם שקר) ופשוט ציטט מילה במילה את מה שנאסא הכתיבו לו, כי זה הרי פאקין נאסא , הם יודעים על מה הם מדברים.
 

amit1270

New member
אבל זה נאס"א, אלן, נאס"א!

מדובר ב-PRT, רעיון שקיים מאז שנות ה-60
עד היום היו מספר נסיונות בעולם, למשל בין חניון העסקים לטרמינל 5 בהית'רו, אבל כולם מוגבלים למסלול מוגדר אחד עם יחסית מעט נוסעים. בנסיון שלי, יש המתנה של מספר דקות לקרונית והמערכות הנ"ל אינן פועלות ביעילות שמבטיחים.

אין שום דרך ש-PRT יכול להעביר 10,000 נוסעים לשעה לכיוון, כי תצטרך להעביר 2.8 נוסעים כל שניה או 83 קרונות בדקה על מסילה בודדת בהנחה שבאמת יסעו שם זוגות-זוגות. גם עם הצפיפות האפשרית תחת שו"ב ממוחשבת, מדובר במשהו שנראה בלתי אפשרי.

מה שכן, מערכת כזו יכולה להיות יעילה בתור מערכת הזנה משלימה בצפיפות נמוכה. למשל במקום קווי השכונתית בחיפה. הדבר יכול באמת להביא לחסכון במשאבי כ"א ולשנות לחלוטין את המשיכה של תחבורה ציבורית.

המערכת המדוברת (מאמר תדמית תחת תחפושת של ויקי): http://en.wikipedia.org/wiki/SkyTran
באופן כללי: http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_rapid_transit
אבל זה נאס"א, אלן, נאס"א!
 

alantan

New member
האמת שיש כאן חידוש מסויים בהנעה

אבל זה נאס"א, אלן, נאס"א!
האמת שיש כאן חידוש מסויים בהנעה
שמבוססת מגלב, רק שאני לא בטוח שהוא מהווה כל כך יתרון בשטח עירוני. ברגע שעברת לבינעירוני אז לא ברור למה לא תשתמש ברכבת או אוטובוס (או לפחות קרונית גדולה הרבה יותר) כי כבר מדובר בצירים ארוכים בהם כולם נוסעים יחד.

אולי הרעיון יכול להיות ישים אם מרשתים את כל הכבישים ואז כבר יש לך מספיק תשתית להעביר כמויות של נוסעים (כי יש המון דרכים להגיע מא' לב' בגריד ולא כל הקרוניות צריכות לנסוע באותו מסלול). אבל עדיין לא נראה לי שזה יכול לתפקד בצירי ביקוש ראשיים של 15000+ נוסעים בשעה, ואז יאלצו להגביל את הנסיעה לנסיעות מקומיות ולא חוצי מטרופולין.

אז לא ברור איפה יתרון המגלב נמצא כאן.
 
לא, זו לא נאס"א

אבל זה נאס"א, אלן, נאס"א!
לא, זו לא נאס"א
זהו בסך הכל גוף פרטי שמתארח ב"פארק המחקר" של נאס"א (מרכז איימס). תחשבו על זה בתור הגרסא האמריקאית של "חממה טכנולוגית". אז אם חממה כזו נמצאת בשטח של, נגיד, תעשייה אווירית - זה לא הופך את ההמצאה של חברת הסטארט-אפ להמצאה או אפילו לסתם פעילות של תע"א.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה