הבידוק הביטחוני בתחנות המרכזיות י-ם-ת"א

מצב
הנושא נעול.

subatoi

New member
הבידוק הביטחוני בתחנות המרכזיות י-ם-ת"א

הבידוק הביטחוני בתחנות המרכזיות י-ם-ת"א
שלום לכולם,

ברשותכם, כמה הגיגים בעקבות נסיעה שהיתה לי אתמול.

כידוע, בתחנה המרכזית בירושלים החזירו בשבועות האחרונים את הבידוק הביטחוני, אחרי כמה שבועות בהם הסירו אותו. היה הרבה יותר כיף להגיע לתחנה ולהכנס ישירות פנימה אל המזגן, בלי להשתרך בתורים בחוץ, בכניסות שלא מספיקות מבחינה מספרית לקהל שמגיע. הכניסה המזרחית ברח' יפו היתה מאויישת בעבר בשני מאבטחים שבודקים את הקהל, וכבר חודשים לא מעטים שיש רק מאבטח אחד והתור הולך ומתארך בצורה מתסכלת, כשיש "שער מגנטי" שעומד מיותם. הכניסה המערבית הראשית מאוישת בד"כ ע"י 3 מאבטחים (השבוע נתקלתי פעם אחת בשניים בלבד), וצוואר הבקבוק הידוע של מכונת השיקוף הבודדה.
לא משנה הג'ונגל שהולך בחוץ, לא משנה החום, לא משנים המוני האנשים, לא משנה העובדה ש"מאלפים" אותנו לדרוך אחד על השני כדי להתקדם בתור שלא זז, לא משנה שבכניסה המזרחית אין שום מכונת שיקוף, לא משנה שיש שערים ריקים, לא משנה שחווית הנסיעה והחוויה הכללית מהתחנה המרכזית מושפעות לרעה מהבידוק הזה - לא משנה כלום. עולם כמנהגו נוהג.
לא משנה שבזמנו, כשהסירו את הבידוק הנימוק היה של "חוסר יעילות" ושהתורים בחוץ מהווים סכנה גדולה עוד יותר. מה השתנה מהשלב בו כן היה בידוק לשלב שבו לא היה בידוק? מה השתנה כעת, שהבידוק חזר? השיקולים החדשים והמנומקים הסתברו כלא נכונים? השיקולים ההם המוטעים התבררו כנכונים?

ואתמול בצהריים נסעתי לתחנה המרכזית בת"א, מה שלא יוצא לי לעשות כל יום, ולא יצא לי לעשות מספר שבועות. והנה התברר לי שהנוהל של אי-הבידוק נדד לתל אביב. האוטובוס מירושלים עלה לגשרים הגדולים והגענו לעמדת השומר, השומר שכבר שנים עולה לסיבוב קצרצר באוטובוס ויורד מהר - הפעם לא היה שומר שעלה. בנסיעה נוספת בערב שמתי לב שהנהג פותח את הדלת, אומר משהו לשומר וממשיך.
באותה נסיעת צהריים כשהמשכנו פנימה, הנהג הוריד אותנו ליד אחת הכניסות, כרגיל, והנה, נוהל ירושלים גם כאן - המאבטח נותן לכולם להכנס בלי לפתוח תיקים, רק מביט טוב-טוב על האנשים. מוזר בהחלט. אח"כ ניסיתי להציץ ולראות אם זה התרחש גם בכניסות אחרות אבל לא הצלחתי להגיע למסקנה סופית בזמן שצפיתי בהן.

אח"כ יצאתי לרח' צמח דוד כדי לתפוס את קו 5 וגיליתי שאני במקום הלא נכון (כי אני תופס אותו רק פעם בשנה בערך). התחלתי להקיף את התחנה המרכזית מדרום (מבחוץ) והגעתי לצד בו נמצאים קו 4 ו-5 בין השאר. ושמתי לב שיש שם כ-3 שערים של התחנה, שנראו פתוחים אבל בלי שומר בכלל, באף אחד מהם.
אז... מה קורה פה? יש איזשהו היגיון חבוי פה או סתם חוסר מחשבה שגורם לטרטורים סתמיים?
איך זה שבתחנה הירושלמית "צריך" מכונת שיקוף ובכל התחנה התל אביבית אין כזה דבר? אני יודע שבחלק מתחנות הרכבת יש, אבל בתחנה התל אביבית אין.

ולמי לעזאזל צריך לפנות בקשר לבלגאן בתחנה הירושלמית? אני בטוח שאני לא הראשון שמחפש כתובת לפנות אליה, אשמח לקבל אחת. על איכותם ומיומנותם של המאבטחים בכניסה ברור שאין לי שליטה או השפעה. אבל הייתי רוצה להגיע פעם אחת ולראות שכל הכניסות מאויישות כמו שצריך בשעות העומס. אם היה מקום לקרוע חור בקיר איפשהו ולפתוח עוד כניסה, זה היה מצוין. אבל אין.
 

megashock

New member
האבסורד הוא שהתור בכניסה יותר מסוכן

הבידוק הביטחוני בתחנות המרכזיות י-ם-ת"א
שלום לכולם,

ברשותכם, כמה הגיגים בעקבות נסיעה שהיתה לי אתמול.

כידוע, בתחנה המרכזית בירושלים החזירו בשבועות האחרונים את הבידוק הביטחוני, אחרי כמה שבועות בהם הסירו אותו. היה הרבה יותר כיף להגיע לתחנה ולהכנס ישירות פנימה אל המזגן, בלי להשתרך בתורים בחוץ, בכניסות שלא מספיקות מבחינה מספרית לקהל שמגיע. הכניסה המזרחית ברח' יפו היתה מאויישת בעבר בשני מאבטחים שבודקים את הקהל, וכבר חודשים לא מעטים שיש רק מאבטח אחד והתור הולך ומתארך בצורה מתסכלת, כשיש "שער מגנטי" שעומד מיותם. הכניסה המערבית הראשית מאוישת בד"כ ע"י 3 מאבטחים (השבוע נתקלתי פעם אחת בשניים בלבד), וצוואר הבקבוק הידוע של מכונת השיקוף הבודדה.
לא משנה הג'ונגל שהולך בחוץ, לא משנה החום, לא משנים המוני האנשים, לא משנה העובדה ש"מאלפים" אותנו לדרוך אחד על השני כדי להתקדם בתור שלא זז, לא משנה שבכניסה המזרחית אין שום מכונת שיקוף, לא משנה שיש שערים ריקים, לא משנה שחווית הנסיעה והחוויה הכללית מהתחנה המרכזית מושפעות לרעה מהבידוק הזה - לא משנה כלום. עולם כמנהגו נוהג.
לא משנה שבזמנו, כשהסירו את הבידוק הנימוק היה של "חוסר יעילות" ושהתורים בחוץ מהווים סכנה גדולה עוד יותר. מה השתנה מהשלב בו כן היה בידוק לשלב שבו לא היה בידוק? מה השתנה כעת, שהבידוק חזר? השיקולים החדשים והמנומקים הסתברו כלא נכונים? השיקולים ההם המוטעים התבררו כנכונים?

ואתמול בצהריים נסעתי לתחנה המרכזית בת"א, מה שלא יוצא לי לעשות כל יום, ולא יצא לי לעשות מספר שבועות. והנה התברר לי שהנוהל של אי-הבידוק נדד לתל אביב. האוטובוס מירושלים עלה לגשרים הגדולים והגענו לעמדת השומר, השומר שכבר שנים עולה לסיבוב קצרצר באוטובוס ויורד מהר - הפעם לא היה שומר שעלה. בנסיעה נוספת בערב שמתי לב שהנהג פותח את הדלת, אומר משהו לשומר וממשיך.
באותה נסיעת צהריים כשהמשכנו פנימה, הנהג הוריד אותנו ליד אחת הכניסות, כרגיל, והנה, נוהל ירושלים גם כאן - המאבטח נותן לכולם להכנס בלי לפתוח תיקים, רק מביט טוב-טוב על האנשים. מוזר בהחלט. אח"כ ניסיתי להציץ ולראות אם זה התרחש גם בכניסות אחרות אבל לא הצלחתי להגיע למסקנה סופית בזמן שצפיתי בהן.

אח"כ יצאתי לרח' צמח דוד כדי לתפוס את קו 5 וגיליתי שאני במקום הלא נכון (כי אני תופס אותו רק פעם בשנה בערך). התחלתי להקיף את התחנה המרכזית מדרום (מבחוץ) והגעתי לצד בו נמצאים קו 4 ו-5 בין השאר. ושמתי לב שיש שם כ-3 שערים של התחנה, שנראו פתוחים אבל בלי שומר בכלל, באף אחד מהם.
אז... מה קורה פה? יש איזשהו היגיון חבוי פה או סתם חוסר מחשבה שגורם לטרטורים סתמיים?
איך זה שבתחנה הירושלמית "צריך" מכונת שיקוף ובכל התחנה התל אביבית אין כזה דבר? אני יודע שבחלק מתחנות הרכבת יש, אבל בתחנה התל אביבית אין.

ולמי לעזאזל צריך לפנות בקשר לבלגאן בתחנה הירושלמית? אני בטוח שאני לא הראשון שמחפש כתובת לפנות אליה, אשמח לקבל אחת. על איכותם ומיומנותם של המאבטחים בכניסה ברור שאין לי שליטה או השפעה. אבל הייתי רוצה להגיע פעם אחת ולראות שכל הכניסות מאויישות כמו שצריך בשעות העומס. אם היה מקום לקרוע חור בקיר איפשהו ולפתוח עוד כניסה, זה היה מצוין. אבל אין.
האבסורד הוא שהתור בכניסה יותר מסוכן
התור לבידוק בכניסה יוצר התקהלות מסוכנת
 

subatoi

New member
זו בדיוק אחת הסיבות שהוזכרה בדיווח שראיתי

האבסורד הוא שהתור בכניסה יותר מסוכן
התור לבידוק בכניסה יוצר התקהלות מסוכנת
זו בדיוק אחת הסיבות שהוזכרה בדיווח שראיתי
כשהבידוק בוטל.
 

subatoi

New member
אז מי אחראי על התחנה המרכזית?

הבידוק הביטחוני בתחנות המרכזיות י-ם-ת"א
שלום לכולם,

ברשותכם, כמה הגיגים בעקבות נסיעה שהיתה לי אתמול.

כידוע, בתחנה המרכזית בירושלים החזירו בשבועות האחרונים את הבידוק הביטחוני, אחרי כמה שבועות בהם הסירו אותו. היה הרבה יותר כיף להגיע לתחנה ולהכנס ישירות פנימה אל המזגן, בלי להשתרך בתורים בחוץ, בכניסות שלא מספיקות מבחינה מספרית לקהל שמגיע. הכניסה המזרחית ברח' יפו היתה מאויישת בעבר בשני מאבטחים שבודקים את הקהל, וכבר חודשים לא מעטים שיש רק מאבטח אחד והתור הולך ומתארך בצורה מתסכלת, כשיש "שער מגנטי" שעומד מיותם. הכניסה המערבית הראשית מאוישת בד"כ ע"י 3 מאבטחים (השבוע נתקלתי פעם אחת בשניים בלבד), וצוואר הבקבוק הידוע של מכונת השיקוף הבודדה.
לא משנה הג'ונגל שהולך בחוץ, לא משנה החום, לא משנים המוני האנשים, לא משנה העובדה ש"מאלפים" אותנו לדרוך אחד על השני כדי להתקדם בתור שלא זז, לא משנה שבכניסה המזרחית אין שום מכונת שיקוף, לא משנה שיש שערים ריקים, לא משנה שחווית הנסיעה והחוויה הכללית מהתחנה המרכזית מושפעות לרעה מהבידוק הזה - לא משנה כלום. עולם כמנהגו נוהג.
לא משנה שבזמנו, כשהסירו את הבידוק הנימוק היה של "חוסר יעילות" ושהתורים בחוץ מהווים סכנה גדולה עוד יותר. מה השתנה מהשלב בו כן היה בידוק לשלב שבו לא היה בידוק? מה השתנה כעת, שהבידוק חזר? השיקולים החדשים והמנומקים הסתברו כלא נכונים? השיקולים ההם המוטעים התבררו כנכונים?

ואתמול בצהריים נסעתי לתחנה המרכזית בת"א, מה שלא יוצא לי לעשות כל יום, ולא יצא לי לעשות מספר שבועות. והנה התברר לי שהנוהל של אי-הבידוק נדד לתל אביב. האוטובוס מירושלים עלה לגשרים הגדולים והגענו לעמדת השומר, השומר שכבר שנים עולה לסיבוב קצרצר באוטובוס ויורד מהר - הפעם לא היה שומר שעלה. בנסיעה נוספת בערב שמתי לב שהנהג פותח את הדלת, אומר משהו לשומר וממשיך.
באותה נסיעת צהריים כשהמשכנו פנימה, הנהג הוריד אותנו ליד אחת הכניסות, כרגיל, והנה, נוהל ירושלים גם כאן - המאבטח נותן לכולם להכנס בלי לפתוח תיקים, רק מביט טוב-טוב על האנשים. מוזר בהחלט. אח"כ ניסיתי להציץ ולראות אם זה התרחש גם בכניסות אחרות אבל לא הצלחתי להגיע למסקנה סופית בזמן שצפיתי בהן.

אח"כ יצאתי לרח' צמח דוד כדי לתפוס את קו 5 וגיליתי שאני במקום הלא נכון (כי אני תופס אותו רק פעם בשנה בערך). התחלתי להקיף את התחנה המרכזית מדרום (מבחוץ) והגעתי לצד בו נמצאים קו 4 ו-5 בין השאר. ושמתי לב שיש שם כ-3 שערים של התחנה, שנראו פתוחים אבל בלי שומר בכלל, באף אחד מהם.
אז... מה קורה פה? יש איזשהו היגיון חבוי פה או סתם חוסר מחשבה שגורם לטרטורים סתמיים?
איך זה שבתחנה הירושלמית "צריך" מכונת שיקוף ובכל התחנה התל אביבית אין כזה דבר? אני יודע שבחלק מתחנות הרכבת יש, אבל בתחנה התל אביבית אין.

ולמי לעזאזל צריך לפנות בקשר לבלגאן בתחנה הירושלמית? אני בטוח שאני לא הראשון שמחפש כתובת לפנות אליה, אשמח לקבל אחת. על איכותם ומיומנותם של המאבטחים בכניסה ברור שאין לי שליטה או השפעה. אבל הייתי רוצה להגיע פעם אחת ולראות שכל הכניסות מאויישות כמו שצריך בשעות העומס. אם היה מקום לקרוע חור בקיר איפשהו ולפתוח עוד כניסה, זה היה מצוין. אבל אין.
אז מי אחראי על התחנה המרכזית?
מי הכתובת לפנות אליה, גם בידיעה שהסיכוי שמשהו ישתנה אינו קיים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה