מחוויותיו של נוסע חיפאי בתחבורה הציבורית |ספר

מצב
הנושא נעול.

maztan

New member
מחוויותיו של נוסע חיפאי בתחבורה הציבורית |ספר

מחוויותיו של נוסע חיפאי בתחבורה הציבורית |ספר
בשנים האחרונות עברה התחבורה במטרופולין חיפה שינויים לא מעטים. אך בתור נוסע קבוע בתחבורה הציבורית באיזור – למדתי על בשרי כמה מסובכת היא הפכה להיות. להלן כמה מהפרודצדורות שעל הנוסע החיפאי לדעת לפני שהוא עולה על התחבורה הציבורית באיזור:
1. אם אתה בעל כרטיס רב קו, והטענת עליו מספר כרטיסיות, אל תשכח לומר לנהג באיזה קוד כרטיסיה אתה רוצה שהוא ינקב לך, כמה ניקובים יקרים כבר" התבזבזו" לי ככה
2. אם אתה רוצה ליסוע בכרמלית – בכיף, אבל לא תוכל להשתמש ברב קו ולא לקבל כרטיס מעבר. אם אתה סטודנט – לא תקבל הנחה בכרמלית
3. אם אתה מגיע לחיפה מאיזור עמק יזראעל ונצרת אתה בכלל צריך ספר הדרכה:
• אם הגעת באוטובוס של חברת "אומני אקספרס", תוכל לקבל כרטיס מעבר לחיפה, אבל תוכל לנסוע רק נסיעת מעבר אחת במשך 90 הדקות (ואם אני צריך 2?) מנגד – אם יצאת את דרכך לעמק מחיפה עצמה, תוכל ליסוע ב90 הדקות בכמה אוטובוסים שתרצה.
• אם רכשת כרטיסיה לנסיעה לחיפה באומני אקספרס, תוכל להשתמש בה רק בכיוון אחד כי המכשיר של אגד לא קורא את הכרטיסיה של אומני ולהיפך- אם עלית על אוטובוס של אגד בחיפה כדי להגיע בסוף הדרך לעמק – לא תוכל להשתמש בכרטיסיה שקנית באומני תצטרך לקנות כרטיסיה נוספת. כלומר – מדובר באותו קוד נסיעה מהעמק לחיפה אבל כדי ליסוע בו בהנחה תזדקק לשתי כרטיסיות! אחת מחיפה לעמק ואחת מהעמק לחיפה.
• אם החלטת ליסוע לחיפה בחברות הנצרתיות "ג'יבי טורס" ונזארין אקספרס" לא תוכל לקבל כרטיס מעבר לחיפה ותצטרך לשלם על נסיעה נוספת. רק אם החלטת לנסוע להדר או לבת גלים תוכל לקבל מהן כרטיס מעבר לקו 108, אבל רק בדרך הלוך ולא בדרך חזור.
4. אם אתה סטודנט – יש פרק נוסף בספר ההדרכה. אם רכשת כרטיס חופשי סטודנטיאלי – תוכל ליסוע חופשי בתוך המטרופולין (פרט לחברות ג'יבי ונזארין שלא מכבדות את הכרטיס החופשי במטרופולין), ולקנות כרטיס ב 50% הנחה בכל שאר האיזורים. אם לא קנית חופשי סטודנטיאלי תוכל לקבל הנחה של 30-33%: בנסיעה בינעירונית בכרטיס הלוך-חזור, ובנסיעה עירונית בקניית כרטיסייה של 15 ניקובים.
5. אם אתה נוסע מירושלים לחיפה, תוכל לקבל כרטיס המשך לנסיעה עירונית בחיפה, אבל אם נסעת מחיפה לירושלים לא תוכל לקבל כרטיס דומה לנסיעת מעבר בירושלים
6. בעיה היא נוספת שמרוב פרוצדורות ואפשרויות גם לא כל הנהגים "בקיאים בחומר" ולפעמים אתה מוצא עצמך מול נהג שלא יודע איך להזין לך הנחת סטודנט כזו או אחרת.
7. רכבת ישראל שפרושה לאורך החוף של חיפה והקריות אינה עובדת בהסדר מעבר עם חברות האוטובוסים ומחיריה שונים ממחירי האוטובוס בנסיעות מקבילות

אבל, עם כל התלונות יש גם נקודות לשימור – אוטובוסים במחיר רגיל דרך מנהרות הכרמל, הכנסת GPS ומסך התחנה הבאה לאוטובוסים, בחברת אומני אקספרס שירות "מתי מגיע" מבוסס GPS וכמובן נתיבי המטרונית שבינתיים האוטובוסים טסים עליהם בכיף (מה יקרה כשתגיע המטרונית? האוטובוסים יחזרו לכבישים ולפקקים?)
 

alantan

New member
תודה על הספר, באמת מצחיק/עצוב כמה מסובכים

מחוויותיו של נוסע חיפאי בתחבורה הציבורית |ספר
בשנים האחרונות עברה התחבורה במטרופולין חיפה שינויים לא מעטים. אך בתור נוסע קבוע בתחבורה הציבורית באיזור – למדתי על בשרי כמה מסובכת היא הפכה להיות. להלן כמה מהפרודצדורות שעל הנוסע החיפאי לדעת לפני שהוא עולה על התחבורה הציבורית באיזור:
1. אם אתה בעל כרטיס רב קו, והטענת עליו מספר כרטיסיות, אל תשכח לומר לנהג באיזה קוד כרטיסיה אתה רוצה שהוא ינקב לך, כמה ניקובים יקרים כבר" התבזבזו" לי ככה
2. אם אתה רוצה ליסוע בכרמלית – בכיף, אבל לא תוכל להשתמש ברב קו ולא לקבל כרטיס מעבר. אם אתה סטודנט – לא תקבל הנחה בכרמלית
3. אם אתה מגיע לחיפה מאיזור עמק יזראעל ונצרת אתה בכלל צריך ספר הדרכה:
• אם הגעת באוטובוס של חברת "אומני אקספרס", תוכל לקבל כרטיס מעבר לחיפה, אבל תוכל לנסוע רק נסיעת מעבר אחת במשך 90 הדקות (ואם אני צריך 2?) מנגד – אם יצאת את דרכך לעמק מחיפה עצמה, תוכל ליסוע ב90 הדקות בכמה אוטובוסים שתרצה.
• אם רכשת כרטיסיה לנסיעה לחיפה באומני אקספרס, תוכל להשתמש בה רק בכיוון אחד כי המכשיר של אגד לא קורא את הכרטיסיה של אומני ולהיפך- אם עלית על אוטובוס של אגד בחיפה כדי להגיע בסוף הדרך לעמק – לא תוכל להשתמש בכרטיסיה שקנית באומני תצטרך לקנות כרטיסיה נוספת. כלומר – מדובר באותו קוד נסיעה מהעמק לחיפה אבל כדי ליסוע בו בהנחה תזדקק לשתי כרטיסיות! אחת מחיפה לעמק ואחת מהעמק לחיפה.
• אם החלטת ליסוע לחיפה בחברות הנצרתיות "ג'יבי טורס" ונזארין אקספרס" לא תוכל לקבל כרטיס מעבר לחיפה ותצטרך לשלם על נסיעה נוספת. רק אם החלטת לנסוע להדר או לבת גלים תוכל לקבל מהן כרטיס מעבר לקו 108, אבל רק בדרך הלוך ולא בדרך חזור.
4. אם אתה סטודנט – יש פרק נוסף בספר ההדרכה. אם רכשת כרטיס חופשי סטודנטיאלי – תוכל ליסוע חופשי בתוך המטרופולין (פרט לחברות ג'יבי ונזארין שלא מכבדות את הכרטיס החופשי במטרופולין), ולקנות כרטיס ב 50% הנחה בכל שאר האיזורים. אם לא קנית חופשי סטודנטיאלי תוכל לקבל הנחה של 30-33%: בנסיעה בינעירונית בכרטיס הלוך-חזור, ובנסיעה עירונית בקניית כרטיסייה של 15 ניקובים.
5. אם אתה נוסע מירושלים לחיפה, תוכל לקבל כרטיס המשך לנסיעה עירונית בחיפה, אבל אם נסעת מחיפה לירושלים לא תוכל לקבל כרטיס דומה לנסיעת מעבר בירושלים
6. בעיה היא נוספת שמרוב פרוצדורות ואפשרויות גם לא כל הנהגים "בקיאים בחומר" ולפעמים אתה מוצא עצמך מול נהג שלא יודע איך להזין לך הנחת סטודנט כזו או אחרת.
7. רכבת ישראל שפרושה לאורך החוף של חיפה והקריות אינה עובדת בהסדר מעבר עם חברות האוטובוסים ומחיריה שונים ממחירי האוטובוס בנסיעות מקבילות

אבל, עם כל התלונות יש גם נקודות לשימור – אוטובוסים במחיר רגיל דרך מנהרות הכרמל, הכנסת GPS ומסך התחנה הבאה לאוטובוסים, בחברת אומני אקספרס שירות "מתי מגיע" מבוסס GPS וכמובן נתיבי המטרונית שבינתיים האוטובוסים טסים עליהם בכיף (מה יקרה כשתגיע המטרונית? האוטובוסים יחזרו לכבישים ולפקקים?)
תודה על הספר, באמת מצחיק/עצוב כמה מסובכים
הם הדברים. מתאים למשרד התחבורה שמצליח להפוך כמעט כל דבר למסובך (ע"ע תחנות איסוף והורדה).

לגבי 5, אין בירושלים נסיעות המשך. הדבר קיים בחיפה כדי לפצות את הנוסעים על קיצור הקווים הבינעירוניים למרכזיות המפרץ וחוף הכרמל לפני מספר שנים.
 

עדירמר

New member
למה ללכלך?

תודה על הספר, באמת מצחיק/עצוב כמה מסובכים
הם הדברים. מתאים למשרד התחבורה שמצליח להפוך כמעט כל דבר למסובך (ע"ע תחנות איסוף והורדה).

לגבי 5, אין בירושלים נסיעות המשך. הדבר קיים בחיפה כדי לפצות את הנוסעים על קיצור הקווים הבינעירוניים למרכזיות המפרץ וחוף הכרמל לפני מספר שנים.
למה ללכלך?
יש תחבורה מצוינת בחיפה. צריך להחליף 3 אוטובוסים בשביל להגיע ליעד הסופי, יש קוים שעושים טיול במחיר מצחיק על מנת להגיע מנקודה א לנקודה ב, ולא לשכוח שיש רכבת קלה בחיפה שבעבורה הפכו את כל הכבישים לסיוט מתמשך. אז למה להגיד דברים רעים על התחבורה בחיפה?
 

asmopil

New member
חלמאות חיפאית

למה ללכלך?
יש תחבורה מצוינת בחיפה. צריך להחליף 3 אוטובוסים בשביל להגיע ליעד הסופי, יש קוים שעושים טיול במחיר מצחיק על מנת להגיע מנקודה א לנקודה ב, ולא לשכוח שיש רכבת קלה בחיפה שבעבורה הפכו את כל הכבישים לסיוט מתמשך. אז למה להגיד דברים רעים על התחבורה בחיפה?
חלמאות חיפאית
הסדרי הנסיעה בין חיפה למזרח הם אבסורדיים משום שלא נערכו פעולות המתאימות על מנת לחבר את תוכנות המחשב של אומני אקספרס ואגד. הסיפור הזה נמשך מאז כניסת אומני אקספרס במקום אגד.
מי שמוציא מכרז במשרד התחבורה ולא דואג להפעלת הסידורים המתאימים לפני כניסת החברה החדשה צריך לפנות את כסאו, ויפה שעה אחת קודם וגם נסיעה אחת קודם.
 
חבל שזה ככה. תודה על השיתוף

מחוויותיו של נוסע חיפאי בתחבורה הציבורית |ספר
בשנים האחרונות עברה התחבורה במטרופולין חיפה שינויים לא מעטים. אך בתור נוסע קבוע בתחבורה הציבורית באיזור – למדתי על בשרי כמה מסובכת היא הפכה להיות. להלן כמה מהפרודצדורות שעל הנוסע החיפאי לדעת לפני שהוא עולה על התחבורה הציבורית באיזור:
1. אם אתה בעל כרטיס רב קו, והטענת עליו מספר כרטיסיות, אל תשכח לומר לנהג באיזה קוד כרטיסיה אתה רוצה שהוא ינקב לך, כמה ניקובים יקרים כבר" התבזבזו" לי ככה
2. אם אתה רוצה ליסוע בכרמלית – בכיף, אבל לא תוכל להשתמש ברב קו ולא לקבל כרטיס מעבר. אם אתה סטודנט – לא תקבל הנחה בכרמלית
3. אם אתה מגיע לחיפה מאיזור עמק יזראעל ונצרת אתה בכלל צריך ספר הדרכה:
• אם הגעת באוטובוס של חברת "אומני אקספרס", תוכל לקבל כרטיס מעבר לחיפה, אבל תוכל לנסוע רק נסיעת מעבר אחת במשך 90 הדקות (ואם אני צריך 2?) מנגד – אם יצאת את דרכך לעמק מחיפה עצמה, תוכל ליסוע ב90 הדקות בכמה אוטובוסים שתרצה.
• אם רכשת כרטיסיה לנסיעה לחיפה באומני אקספרס, תוכל להשתמש בה רק בכיוון אחד כי המכשיר של אגד לא קורא את הכרטיסיה של אומני ולהיפך- אם עלית על אוטובוס של אגד בחיפה כדי להגיע בסוף הדרך לעמק – לא תוכל להשתמש בכרטיסיה שקנית באומני תצטרך לקנות כרטיסיה נוספת. כלומר – מדובר באותו קוד נסיעה מהעמק לחיפה אבל כדי ליסוע בו בהנחה תזדקק לשתי כרטיסיות! אחת מחיפה לעמק ואחת מהעמק לחיפה.
• אם החלטת ליסוע לחיפה בחברות הנצרתיות "ג'יבי טורס" ונזארין אקספרס" לא תוכל לקבל כרטיס מעבר לחיפה ותצטרך לשלם על נסיעה נוספת. רק אם החלטת לנסוע להדר או לבת גלים תוכל לקבל מהן כרטיס מעבר לקו 108, אבל רק בדרך הלוך ולא בדרך חזור.
4. אם אתה סטודנט – יש פרק נוסף בספר ההדרכה. אם רכשת כרטיס חופשי סטודנטיאלי – תוכל ליסוע חופשי בתוך המטרופולין (פרט לחברות ג'יבי ונזארין שלא מכבדות את הכרטיס החופשי במטרופולין), ולקנות כרטיס ב 50% הנחה בכל שאר האיזורים. אם לא קנית חופשי סטודנטיאלי תוכל לקבל הנחה של 30-33%: בנסיעה בינעירונית בכרטיס הלוך-חזור, ובנסיעה עירונית בקניית כרטיסייה של 15 ניקובים.
5. אם אתה נוסע מירושלים לחיפה, תוכל לקבל כרטיס המשך לנסיעה עירונית בחיפה, אבל אם נסעת מחיפה לירושלים לא תוכל לקבל כרטיס דומה לנסיעת מעבר בירושלים
6. בעיה היא נוספת שמרוב פרוצדורות ואפשרויות גם לא כל הנהגים "בקיאים בחומר" ולפעמים אתה מוצא עצמך מול נהג שלא יודע איך להזין לך הנחת סטודנט כזו או אחרת.
7. רכבת ישראל שפרושה לאורך החוף של חיפה והקריות אינה עובדת בהסדר מעבר עם חברות האוטובוסים ומחיריה שונים ממחירי האוטובוס בנסיעות מקבילות

אבל, עם כל התלונות יש גם נקודות לשימור – אוטובוסים במחיר רגיל דרך מנהרות הכרמל, הכנסת GPS ומסך התחנה הבאה לאוטובוסים, בחברת אומני אקספרס שירות "מתי מגיע" מבוסס GPS וכמובן נתיבי המטרונית שבינתיים האוטובוסים טסים עליהם בכיף (מה יקרה כשתגיע המטרונית? האוטובוסים יחזרו לכבישים ולפקקים?)
חבל שזה ככה. תודה על השיתוף
 

MightyKnight

New member
כמה פשוט וכיף להשתמש ברב קו

מחוויותיו של נוסע חיפאי בתחבורה הציבורית |ספר
בשנים האחרונות עברה התחבורה במטרופולין חיפה שינויים לא מעטים. אך בתור נוסע קבוע בתחבורה הציבורית באיזור – למדתי על בשרי כמה מסובכת היא הפכה להיות. להלן כמה מהפרודצדורות שעל הנוסע החיפאי לדעת לפני שהוא עולה על התחבורה הציבורית באיזור:
1. אם אתה בעל כרטיס רב קו, והטענת עליו מספר כרטיסיות, אל תשכח לומר לנהג באיזה קוד כרטיסיה אתה רוצה שהוא ינקב לך, כמה ניקובים יקרים כבר" התבזבזו" לי ככה
2. אם אתה רוצה ליסוע בכרמלית – בכיף, אבל לא תוכל להשתמש ברב קו ולא לקבל כרטיס מעבר. אם אתה סטודנט – לא תקבל הנחה בכרמלית
3. אם אתה מגיע לחיפה מאיזור עמק יזראעל ונצרת אתה בכלל צריך ספר הדרכה:
• אם הגעת באוטובוס של חברת "אומני אקספרס", תוכל לקבל כרטיס מעבר לחיפה, אבל תוכל לנסוע רק נסיעת מעבר אחת במשך 90 הדקות (ואם אני צריך 2?) מנגד – אם יצאת את דרכך לעמק מחיפה עצמה, תוכל ליסוע ב90 הדקות בכמה אוטובוסים שתרצה.
• אם רכשת כרטיסיה לנסיעה לחיפה באומני אקספרס, תוכל להשתמש בה רק בכיוון אחד כי המכשיר של אגד לא קורא את הכרטיסיה של אומני ולהיפך- אם עלית על אוטובוס של אגד בחיפה כדי להגיע בסוף הדרך לעמק – לא תוכל להשתמש בכרטיסיה שקנית באומני תצטרך לקנות כרטיסיה נוספת. כלומר – מדובר באותו קוד נסיעה מהעמק לחיפה אבל כדי ליסוע בו בהנחה תזדקק לשתי כרטיסיות! אחת מחיפה לעמק ואחת מהעמק לחיפה.
• אם החלטת ליסוע לחיפה בחברות הנצרתיות "ג'יבי טורס" ונזארין אקספרס" לא תוכל לקבל כרטיס מעבר לחיפה ותצטרך לשלם על נסיעה נוספת. רק אם החלטת לנסוע להדר או לבת גלים תוכל לקבל מהן כרטיס מעבר לקו 108, אבל רק בדרך הלוך ולא בדרך חזור.
4. אם אתה סטודנט – יש פרק נוסף בספר ההדרכה. אם רכשת כרטיס חופשי סטודנטיאלי – תוכל ליסוע חופשי בתוך המטרופולין (פרט לחברות ג'יבי ונזארין שלא מכבדות את הכרטיס החופשי במטרופולין), ולקנות כרטיס ב 50% הנחה בכל שאר האיזורים. אם לא קנית חופשי סטודנטיאלי תוכל לקבל הנחה של 30-33%: בנסיעה בינעירונית בכרטיס הלוך-חזור, ובנסיעה עירונית בקניית כרטיסייה של 15 ניקובים.
5. אם אתה נוסע מירושלים לחיפה, תוכל לקבל כרטיס המשך לנסיעה עירונית בחיפה, אבל אם נסעת מחיפה לירושלים לא תוכל לקבל כרטיס דומה לנסיעת מעבר בירושלים
6. בעיה היא נוספת שמרוב פרוצדורות ואפשרויות גם לא כל הנהגים "בקיאים בחומר" ולפעמים אתה מוצא עצמך מול נהג שלא יודע איך להזין לך הנחת סטודנט כזו או אחרת.
7. רכבת ישראל שפרושה לאורך החוף של חיפה והקריות אינה עובדת בהסדר מעבר עם חברות האוטובוסים ומחיריה שונים ממחירי האוטובוס בנסיעות מקבילות

אבל, עם כל התלונות יש גם נקודות לשימור – אוטובוסים במחיר רגיל דרך מנהרות הכרמל, הכנסת GPS ומסך התחנה הבאה לאוטובוסים, בחברת אומני אקספרס שירות "מתי מגיע" מבוסס GPS וכמובן נתיבי המטרונית שבינתיים האוטובוסים טסים עליהם בכיף (מה יקרה כשתגיע המטרונית? האוטובוסים יחזרו לכבישים ולפקקים?)
כמה פשוט וכיף להשתמש ברב קו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה