סקר קובע: כרטיס הרב-קו מאט את האוטובוסים

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
סקר קובע: כרטיס הרב-קו מאט את האוטובוסים

סקר קובע: כרטיס הרב-קו מאט את האוטובוסים
כמחצית המשתמשים באוטובוסים בירושלים [הדגשה שלי] טוענים כי שילוב כרטיס הרב-קו בנסיעות עירוניות, דווקא האט את עליית הנוסעים לאוטובוס, האריך את זמני הנסיעה ואף גורם לפקקי תנועה בעיר הבירה

ynet
 

עדירמר

New member
אז אולי יחזירו

סקר קובע: כרטיס הרב-קו מאט את האוטובוסים
כמחצית המשתמשים באוטובוסים בירושלים [הדגשה שלי] טוענים כי שילוב כרטיס הרב-קו בנסיעות עירוניות, דווקא האט את עליית הנוסעים לאוטובוס, האריך את זמני הנסיעה ואף גורם לפקקי תנועה בעיר הבירה

ynet
אז אולי יחזירו
את כרטיסי הנייר המעולים לשימוש?

אותם כרטיסים שהחברה ש"כל כך אכפת לה מציבור הנוסעים" הפסיקה להפיק בתואנת שווא כי זה פוגם באיכות הסביבה?

מתי כבר יפנימו כי ה"רב טיפש" הוא בדיחה עצובה?
 

rans778

New member
רגע, אבל מדובר במצב זמני לא?

סקר קובע: כרטיס הרב-קו מאט את האוטובוסים
כמחצית המשתמשים באוטובוסים בירושלים [הדגשה שלי] טוענים כי שילוב כרטיס הרב-קו בנסיעות עירוניות, דווקא האט את עליית הנוסעים לאוטובוס, האריך את זמני הנסיעה ואף גורם לפקקי תנועה בעיר הבירה

ynet
רגע, אבל מדובר במצב זמני לא?
בכתבה הושם דגש על האטה בעליה לאוטובוס בשל העובדה שהתשלום נעשה אצל הנהג.
זה אמור להשתנות בעתיד כשהתשלום או התיקוף יתבצע בתוך האוטובוס כמו ברכבת הקלה, לא? (ואז כל הדיון לא יהיה רלוונטי)
 

Bongulim

New member
צריך לשפר את המכשיר

סקר קובע: כרטיס הרב-קו מאט את האוטובוסים
כמחצית המשתמשים באוטובוסים בירושלים [הדגשה שלי] טוענים כי שילוב כרטיס הרב-קו בנסיעות עירוניות, דווקא האט את עליית הנוסעים לאוטובוס, האריך את זמני הנסיעה ואף גורם לפקקי תנועה בעיר הבירה

ynet
צריך לשפר את המכשיר
כמו שבדן אני שם את הכרטיס, הוא מהבהב ומוציא קבלה.
שלא לדבר על פתרונות נפלאים כמו מכשיר עצמאי לחיוב הכרטיס כמו ששמעתי שיש ברכבת הקלה. או אפשרות להטעין בכרטיס אשראי. ואם אפשר דרך האינטרנט אז בכלל סבבה.
 
שכלולים - האמנם?

צריך לשפר את המכשיר
כמו שבדן אני שם את הכרטיס, הוא מהבהב ומוציא קבלה.
שלא לדבר על פתרונות נפלאים כמו מכשיר עצמאי לחיוב הכרטיס כמו ששמעתי שיש ברכבת הקלה. או אפשרות להטעין בכרטיס אשראי. ואם אפשר דרך האינטרנט אז בכלל סבבה.
שכלולים - האמנם?
שיפור המכשיר - הבעייה לא המכשיר אלא השיטה. צריכה להיות עמדה בכניסה לאוטובוס שבה כל אחד יעביר את הכרטיס רב קו ויקבל כרטיס בו במקום. אפשר להקציב לכך דלת מיוחדת באמצע ומי שצריך כרטיס חד פעמי יעלה דרך הדלת של הנהג.
ברכבת הקלה אין שום פתק מה שלא מאפשר מעקב אחר תוקף המעבר והיתרה.
שימוש בכרטיסי אשראי לא מתאים לכולם. יש אוכלוסיות שלא משתמשות בהם. גם אני שלא נמנית על המאותגרים טכנית מעדיפה שלא להשתמש בכרטיס אשראי מטעמי חסכון ושליטה על הוצאות ועוד.
מה שברור שלא פתקי הכרטיס הם מה שהפריע לתחבורה לנוע ולנהגים לתת שרות.
 

Mister Eli

New member
לוקח למכשיר

סקר קובע: כרטיס הרב-קו מאט את האוטובוסים
כמחצית המשתמשים באוטובוסים בירושלים [הדגשה שלי] טוענים כי שילוב כרטיס הרב-קו בנסיעות עירוניות, דווקא האט את עליית הנוסעים לאוטובוס, האריך את זמני הנסיעה ואף גורם לפקקי תנועה בעיר הבירה

ynet
לוקח למכשיר
מספר שניות לזהות את הכרטיס, לאחר מכן הנהג צריך ללחוץ אישור ועד שהנהג מקבל אישור - תהליך של כ-10 שניות.
תעשו את החישוב בעצמכם.....
 

846

Active member
במכשיר של אגד ניתן להניח את הכרטיס

סקר קובע: כרטיס הרב-קו מאט את האוטובוסים
כמחצית המשתמשים באוטובוסים בירושלים [הדגשה שלי] טוענים כי שילוב כרטיס הרב-קו בנסיעות עירוניות, דווקא האט את עליית הנוסעים לאוטובוס, האריך את זמני הנסיעה ואף גורם לפקקי תנועה בעיר הבירה

ynet
במכשיר של אגד ניתן להניח את הכרטיס
על הקורא ולא להכניסו למיגרעת, המכשיר אפילו קורא את הכרטיס החכם ללא מגע בכלל!
זה עיניין של תירגול ונסיון מצד הנהגים והנוסעים.
מי שרוצה הדגמה מוזמן לסוע איתי בקווים השונים.
 
אתה זוכר שדיברנו על זה? אז עכשיו כבר מתחילות

במכשיר של אגד ניתן להניח את הכרטיס
על הקורא ולא להכניסו למיגרעת, המכשיר אפילו קורא את הכרטיס החכם ללא מגע בכלל!
זה עיניין של תירגול ונסיון מצד הנהגים והנוסעים.
מי שרוצה הדגמה מוזמן לסוע איתי בקווים השונים.
אתה זוכר שדיברנו על זה? אז עכשיו כבר מתחילות
להגיע ההוכחות. המכשיר של אגד איטי, מסורבל, לא ידידותי לנוסע וגורם למהומות מיותרות (ע"ע ביטול הדפסת אישורי נייר מבלי שקיים צג לנוסע).
צריך להודות, המכשיר של אגד היה טוב, אבל היום הוא מיושן וצריך להיות מוחלף במכשיר מהיר וידידותי יותר גם לנוסע.
 

droriko

New member
בתור אחד שנוסע איתם בכפר סבא אני מסכים

אתה זוכר שדיברנו על זה? אז עכשיו כבר מתחילות
להגיע ההוכחות. המכשיר של אגד איטי, מסורבל, לא ידידותי לנוסע וגורם למהומות מיותרות (ע"ע ביטול הדפסת אישורי נייר מבלי שקיים צג לנוסע).
צריך להודות, המכשיר של אגד היה טוב, אבל היום הוא מיושן וצריך להיות מוחלף במכשיר מהיר וידידותי יותר גם לנוסע.
בתור אחד שנוסע איתם בכפר סבא אני מסכים
אני לא מבין בשביל מה לצריך להכניס את הכרטיס לתוך החריץ במקום פשוט להניח אותו
 

droriko

New member
אבל לפי מה שג'קי אומר

בתור אחד שנוסע איתם בכפר סבא אני מסכים
אני לא מבין בשביל מה לצריך להכניס את הכרטיס לתוך החריץ במקום פשוט להניח אותו
אבל לפי מה שג'קי אומר
בכלל לא צריך להכניס את הכרטיס פנימה , אז אני לא מבין למה הנהגים מבקשים מהנוסעים לעשות זאת
 

4XTOS

New member
ידוע

במכשיר של אגד ניתן להניח את הכרטיס
על הקורא ולא להכניסו למיגרעת, המכשיר אפילו קורא את הכרטיס החכם ללא מגע בכלל!
זה עיניין של תירגול ונסיון מצד הנהגים והנוסעים.
מי שרוצה הדגמה מוזמן לסוע איתי בקווים השונים.
ידוע
גם לנהגים, לפחות אלו שאני נוסע איתם
לפני כשנה עוד היה ידוע להם לפני שהתחיל הרב קו בכל אגד, נסעתי על 572 והנהג לקח רב קו של מישהי והטעין לה חופשי חודשי(טוב הוא רק הראה לה שהוא יכול) כשהרב קו בכלל לא נגע במכשיר, החור זה לנוחות בשביל הזמן הרב שלוקח לנהג למצוא את הקוד המתאים
 

oschlick

New member
בכל המכשירים, גם באגד גם בדן וגם בקווים, אפשר

במכשיר של אגד ניתן להניח את הכרטיס
על הקורא ולא להכניסו למיגרעת, המכשיר אפילו קורא את הכרטיס החכם ללא מגע בכלל!
זה עיניין של תירגול ונסיון מצד הנהגים והנוסעים.
מי שרוצה הדגמה מוזמן לסוע איתי בקווים השונים.
בכל המכשירים, גם באגד גם בדן וגם בקווים, אפשר
להניח את הארנק על המכשיר והוא מזהה את הרב קו בפנים. אנשים פשוט לא יודעים את זה
 

yudyud51

New member
באגד קשה ברכבת מעולה

בכל המכשירים, גם באגד גם בדן וגם בקווים, אפשר
להניח את הארנק על המכשיר והוא מזהה את הרב קו בפנים. אנשים פשוט לא יודעים את זה
באגד קשה ברכבת מעולה
פעם שמתי את הרב קו בתוך ארנק במרחק של 20 ס"מ אולי יותר מהמכשיר והוא קלט אותו
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אכן ניתן להניח, להכניס, להצמיד...

במכשיר של אגד ניתן להניח את הכרטיס
על הקורא ולא להכניסו למיגרעת, המכשיר אפילו קורא את הכרטיס החכם ללא מגע בכלל!
זה עיניין של תירגול ונסיון מצד הנהגים והנוסעים.
מי שרוצה הדגמה מוזמן לסוע איתי בקווים השונים.
אכן ניתן להניח, להכניס, להצמיד...
כל זה טוב ויפה, רק שזה לא הופך את המכשיר לטוב יותר. המכשיר איטי להחריד במקרים רבים בקריאת כרטיסים, במיוחד כשהוא צריך לקרוא מספר כרטיסים ברצף.
 

danezeq

Member
אני לא מבין משהו - אתה מנסה לסנגר על המכשיר

במכשיר של אגד ניתן להניח את הכרטיס
על הקורא ולא להכניסו למיגרעת, המכשיר אפילו קורא את הכרטיס החכם ללא מגע בכלל!
זה עיניין של תירגול ונסיון מצד הנהגים והנוסעים.
מי שרוצה הדגמה מוזמן לסוע איתי בקווים השונים.
אני לא מבין משהו - אתה מנסה לסנגר על המכשיר
של אגד?

אני נתקל לא אחת בפורום הזה בתופעות של "פטריוטיות" כלפי התח"צ בארץ, או חברות מסויימות.
אני מבין שאתה נהג באגד לפי ההודעה הזו והודעה שלך שקראתי בעבר. הכל טוב ויפה וזה טוב מאוד ומלמד שאתה מסביר איך נראים הדברים מהצד השני.
אבל תרשה לי, מכאן ועד לסנגר על המכשיר של אגד?
זה לא נושא שאפשר להתווכח עליו, שיטת העליה לאוטובוסים בישראל היא מהגרועות והלא יעילות בעולם, וזה כולל את אגד כמובן.
היעילות במקרה הזה היא כ"כ גרועה, שזה ממש יהיה מביך לנקוב במספרים (כמה איש עולים לאוטובוס ב20 שניות, לדוגמא)

טיילתי הרבה בעולם, ובכל עיר, כפר וספר אני לא מוותר על חקירת התחבורה הציבורית. בכל מקום, טעינת הנוסעים מהירה מטעינת הנוסעים בישראל. בכל פינה בעולם שאני הייתי בה.
ואני מדבר על כל העולם! לא אירופה. כל העולם.
כך נראית עלייה לאוטובוס ממוצע בעולם (דוגמא מהונג-קונג), אין שום דבר ייחודי באוטובוס המצולם, זה באמת סתם עוד אוטובוס.

http://www.youtube.com/watch?v=SBd27K1T18k
 

נתנאל531

Well-known member
העיכוב נגרם בגלל תיקוף החופשי החודשי

סקר קובע: כרטיס הרב-קו מאט את האוטובוסים
כמחצית המשתמשים באוטובוסים בירושלים [הדגשה שלי] טוענים כי שילוב כרטיס הרב-קו בנסיעות עירוניות, דווקא האט את עליית הנוסעים לאוטובוס, האריך את זמני הנסיעה ואף גורם לפקקי תנועה בעיר הבירה

ynet
העיכוב נגרם בגלל תיקוף החופשי החודשי
אם פעם שיירות בעלי החופשי החודשי היו מציגים את כרטיס הנייר לנהג ונכנסים במהירות, כיום הם מתעכבים מספר שניות לתקף את החופשי־חודשי במכונה של הנהג (אפילו שהנהג לא צריך ללחוץ על אישור). לדעתי ניקוב כרטיסיות טעונות ברב־קו או תיקוף נסיעת מעבר אינו ארוך יותר היום מאשר בעידן כרטיסיות הנייר, ואת העיכוב המתגבר יש לתלות בבעלי החופשי־חודשי.

הפתרון הוא פשוט: בכניסה לאוטובוס עירוני סטנדרטי יש מקום ל־2 נוסעים, נוסע שצריך להעביר את הרב־קו במכונה יצמד לצד של הנהג, ולנוסע עם חופשי חודשי או נסיעת המשך בתחום 90 הדקות יהיה מכשיר שיזהה באופן אוטומטי חופשי חודשי ונסיעת המשך (רק אותם, ניקוב כרטיסיה ימשיך להתבצע אצל הנהג), ובמידה והכל תקין ידלק אור ירוק (גם לנוסע וגם לאבזר בקרה מול הנהג), וכך הנוסעים יכנסו הרבה יותר מהר לאוטובוס.

המודל של תשלום עצמי של נוסעים הוציא לעצמו שם רע ברק"ל, גם בגלל השרירותיות בה מופעלים הפקחים שנועדו לבקר את התהליך, גם עקב אי־התאמה לישראל (שבה נהוג במשך שנים שהתשלום יתבצע דרך הנהג, ולא לחינם נוסעים שהגיעו לירושלים לא הבינו איך המערכת עובדת וזכו לקנסות לא־מוצדקים), גם עקב חוסר הגמישות וחוסר היכולת לטפל בחיובים מוטעים (שלא לדבר על כך שאין לדעת ברק"ל האם נסיעה נספרה במהלך 90 הדקות, או שהורד ניקוב חדש מהכרטיסיה, וגם אין מול מי לערער במקרה של חיוב שגוי עקב תקלה במכשיר התיקוף) וגם עקב הדינימקה של האוכלוסייה המשתמשת בתחבורה ציבורית בירושלים (תפקידה של מערכת תחבורה ציבורית לשרת את הנוסעים, לא לחנך אותם לסטנדרט הנהוג במדינות אחרות, ובטח שלא לקבוע להם מה הם יעדי הנסיעות שלהם).

עד שיתבצע פתרון של קבע, אגד חייבת להפעיל פקחים שיתקפו כרטיסי חופשי־חודשי במכשירים שלהם ויסייעו לזירוז עליית הנוסעים בתחנות עמוסות (בנייני האומה, תחנה מרכזית). לפקחים ישנה מכשירים שמאפשרים לבצע דבר כזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה