תשובות מנת"ע בנושא הקו האדום המקדים

מצב
הנושא נעול.
מפרקיות נסעו שם בימי דן, וגם כיום יש

אוטובוסים BRT ברחוב ברון הירש בפ''ת? נשמע
כמו מתכון לאסון.
מפרקיות נסעו שם בימי דן, וגם כיום יש
מידי פעם מפרקיות ב-51 ומפרקית קבועה בבוקר ב-50 ומפרקית קבועה אחה"צ ב-50.
לא מדובר בBRT על מפרקית ארוכה במיוחד, אלא דומה לזאת שיש בדן.
 

droriko

New member
בסדר פעם ביום עוברת שם מפרקית

מפרקיות נסעו שם בימי דן, וגם כיום יש
מידי פעם מפרקיות ב-51 ומפרקית קבועה בבוקר ב-50 ומפרקית קבועה אחה"צ ב-50.
לא מדובר בBRT על מפרקית ארוכה במיוחד, אלא דומה לזאת שיש בדן.
בסדר פעם ביום עוברת שם מפרקית
אבל פה אתה מדבר על מפרקית שתעבור שם כל 2-3 דקות
 

droriko

New member
מה זאת אומרת "מרכז העיר"

תשובות מנת"ע בנושא הקו האדום המקדים
כחלק משיתוף הפעולה המבורך עם חברת נת"ע, שאלתי את דובר נת"ע מספר שאלות שהטרידו את החברים כאן. בפרט:
* דגם האוטובוס שיופעל
* התוואי של הקווים שיופעלו
* איכות השירות לאורך התוואי (מת"צ מופרד, נת"צ וכדומה)
* התכניות לעתיד למה שיבנה בר"ג-ב"ב-ת"א לאחר שהקו האדום המלא יוקם (למשל, האם יהיה מת"צ בב"ב שישמש את זרוע הקו הוורוד שנוסעת מכ"ס לת"א?)

הגיעו חזרה מספר תשובות, ואני מקווה שהדברים יעוררו דיון נוסף כאן בפורום...


להלן התשובות (תודה למר אילן ליזרוביץ, דובר נת"ע):

המטרה העיקרית של הקו המכין היא למזער את הפגיעה בניידות בכלל ובתחבורה ציבורית בפרט בזמן העבודות על הרכבת הקלה.
העבודות של הרק"ל יגרמו להחמרה של הגודש בכבישים והקו המכין יציע אפשרות נסיעה משופרת בסביבה זו.
יש לציין שהקו המכין יפסיק לפעול כאשר הקו האדום יתחיל הפעלה מסחרית.

כלי רכב
הקו המכין יופעל באמצעות אוטובוסים של חברת ארגז דגם "מטרונית", מדובר באוטובוס מפרקי עם 4 דלתות וקיבולת של 110 נוסעים .

התוואי
התוואי של הקו הינו מקביל לתוואי של הקו האדום של הרק"ל (הרכבת הקלה) עם מספר הסטות קלות:
- בפתח תקווה הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר, השוק ורח' ברון הירש ולא נוסע ברח' אורלוב
- בבת ים הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר (רח' בלפור) וממשיך דרך רח' יצחק שדה והנביאים ולא נוסע ברח' ניסינבאום

העדפה
הקו נהנה משיפורים נקודתיים להעדפה בתחבורה ציבורית לאורך הקו ולשיפורים מרחיקי לכת במקטעים מרכזים.
- בשד' ירושלים בשלב ראשון ירחיב את שעות פעילות הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) הימיני ובשלב ב' יעבור למת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) בלעדי במיסעה אחת
- בדרך ז'בוטינסקי יעביר את העדפה לנת"צ שמאלי עם תחנות באי התנועה.
מה זאת אומרת "מרכז העיר"
מרכז העיר של פתח תקווה זה איזור העירייה, מה הוא יעבור גם שם?
 

amirv

New member
זה היה המסלול המקורי

מה זאת אומרת "מרכז העיר"
מרכז העיר של פתח תקווה זה איזור העירייה, מה הוא יעבור גם שם?
זה היה המסלול המקורי
של הקו האדום

בשלב מאוחר יותר העבירו אותו לאורלוב כדי לקצר ולחסוך קצת
 
לפי המסלול שאלן כתב הוא כנראה יסע דרך

מה זאת אומרת "מרכז העיר"
מרכז העיר של פתח תקווה זה איזור העירייה, מה הוא יעבור גם שם?
לפי המסלול שאלן כתב הוא כנראה יסע דרך
הברון הירש ובר כוכבא לתחנה המרכזית. צומת שטמפפר - בר כוכבא וגם אזור השוק זה בהחלט חלק ממרכז העיר. הוא לא יסע ברחוב חיים עוזר.
זה מסלול כמעט זהה למסלול של קו 51 בפתח תקוה, שגם לא עובר בחיים עוזר.
 

droriko

New member
אני מבין שאת קו 10 גם יבטלו

תשובות מנת"ע בנושא הקו האדום המקדים
כחלק משיתוף הפעולה המבורך עם חברת נת"ע, שאלתי את דובר נת"ע מספר שאלות שהטרידו את החברים כאן. בפרט:
* דגם האוטובוס שיופעל
* התוואי של הקווים שיופעלו
* איכות השירות לאורך התוואי (מת"צ מופרד, נת"צ וכדומה)
* התכניות לעתיד למה שיבנה בר"ג-ב"ב-ת"א לאחר שהקו האדום המלא יוקם (למשל, האם יהיה מת"צ בב"ב שישמש את זרוע הקו הוורוד שנוסעת מכ"ס לת"א?)

הגיעו חזרה מספר תשובות, ואני מקווה שהדברים יעוררו דיון נוסף כאן בפורום...


להלן התשובות (תודה למר אילן ליזרוביץ, דובר נת"ע):

המטרה העיקרית של הקו המכין היא למזער את הפגיעה בניידות בכלל ובתחבורה ציבורית בפרט בזמן העבודות על הרכבת הקלה.
העבודות של הרק"ל יגרמו להחמרה של הגודש בכבישים והקו המכין יציע אפשרות נסיעה משופרת בסביבה זו.
יש לציין שהקו המכין יפסיק לפעול כאשר הקו האדום יתחיל הפעלה מסחרית.

כלי רכב
הקו המכין יופעל באמצעות אוטובוסים של חברת ארגז דגם "מטרונית", מדובר באוטובוס מפרקי עם 4 דלתות וקיבולת של 110 נוסעים .

התוואי
התוואי של הקו הינו מקביל לתוואי של הקו האדום של הרק"ל (הרכבת הקלה) עם מספר הסטות קלות:
- בפתח תקווה הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר, השוק ורח' ברון הירש ולא נוסע ברח' אורלוב
- בבת ים הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר (רח' בלפור) וממשיך דרך רח' יצחק שדה והנביאים ולא נוסע ברח' ניסינבאום

העדפה
הקו נהנה משיפורים נקודתיים להעדפה בתחבורה ציבורית לאורך הקו ולשיפורים מרחיקי לכת במקטעים מרכזים.
- בשד' ירושלים בשלב ראשון ירחיב את שעות פעילות הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) הימיני ובשלב ב' יעבור למת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) בלעדי במיסעה אחת
- בדרך ז'בוטינסקי יעביר את העדפה לנת"צ שמאלי עם תחנות באי התנועה.
אני מבין שאת קו 10 גם יבטלו
לא רואה איזה נחיצות יש בקו הזה אם זה הטוואי. כמה אנשים כבר נוסעים איתו מבת ים לסינמה סיטי? 3 ביום
 

Dannycom

New member
מה יהיה תדירות הקו החדש?

תשובות מנת"ע בנושא הקו האדום המקדים
כחלק משיתוף הפעולה המבורך עם חברת נת"ע, שאלתי את דובר נת"ע מספר שאלות שהטרידו את החברים כאן. בפרט:
* דגם האוטובוס שיופעל
* התוואי של הקווים שיופעלו
* איכות השירות לאורך התוואי (מת"צ מופרד, נת"צ וכדומה)
* התכניות לעתיד למה שיבנה בר"ג-ב"ב-ת"א לאחר שהקו האדום המלא יוקם (למשל, האם יהיה מת"צ בב"ב שישמש את זרוע הקו הוורוד שנוסעת מכ"ס לת"א?)

הגיעו חזרה מספר תשובות, ואני מקווה שהדברים יעוררו דיון נוסף כאן בפורום...


להלן התשובות (תודה למר אילן ליזרוביץ, דובר נת"ע):

המטרה העיקרית של הקו המכין היא למזער את הפגיעה בניידות בכלל ובתחבורה ציבורית בפרט בזמן העבודות על הרכבת הקלה.
העבודות של הרק"ל יגרמו להחמרה של הגודש בכבישים והקו המכין יציע אפשרות נסיעה משופרת בסביבה זו.
יש לציין שהקו המכין יפסיק לפעול כאשר הקו האדום יתחיל הפעלה מסחרית.

כלי רכב
הקו המכין יופעל באמצעות אוטובוסים של חברת ארגז דגם "מטרונית", מדובר באוטובוס מפרקי עם 4 דלתות וקיבולת של 110 נוסעים .

התוואי
התוואי של הקו הינו מקביל לתוואי של הקו האדום של הרק"ל (הרכבת הקלה) עם מספר הסטות קלות:
- בפתח תקווה הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר, השוק ורח' ברון הירש ולא נוסע ברח' אורלוב
- בבת ים הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר (רח' בלפור) וממשיך דרך רח' יצחק שדה והנביאים ולא נוסע ברח' ניסינבאום

העדפה
הקו נהנה משיפורים נקודתיים להעדפה בתחבורה ציבורית לאורך הקו ולשיפורים מרחיקי לכת במקטעים מרכזים.
- בשד' ירושלים בשלב ראשון ירחיב את שעות פעילות הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) הימיני ובשלב ב' יעבור למת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) בלעדי במיסעה אחת
- בדרך ז'בוטינסקי יעביר את העדפה לנת"צ שמאלי עם תחנות באי התנועה.
מה יהיה תדירות הקו החדש?
הרי ברור שקו כזה יצטרך תדירות מטורפת בכל שעות היום (תראו מה קורה ב- 51 לבדו ותוסיפו לכך את קו 40, 240, 70 ועוד). חשוב לשאול גם מה התדירות לא רק בשעות השיא (שישמחו לנפנף שם בתדירות גבוהה של איזה 2 דקות שאני מתערב שלא תספיק כמו שתדירות של 4 דקות לא מספיקה היום לקו 40) אלא בשעות היום האחרות ושעות הערב.
 

droriko

New member
בז'בוטינסקי אין דבר כזה "שעות שיא"

מה יהיה תדירות הקו החדש?
הרי ברור שקו כזה יצטרך תדירות מטורפת בכל שעות היום (תראו מה קורה ב- 51 לבדו ותוסיפו לכך את קו 40, 240, 70 ועוד). חשוב לשאול גם מה התדירות לא רק בשעות השיא (שישמחו לנפנף שם בתדירות גבוהה של איזה 2 דקות שאני מתערב שלא תספיק כמו שתדירות של 4 דקות לא מספיקה היום לקו 40) אלא בשעות היום האחרות ושעות הערב.
בז'בוטינסקי אין דבר כזה "שעות שיא"
כמעט כל היום יש שם תנועה גדולה מאד של נוסעים.
 
כל הלילה יש שאם אנשים, ויעידו על כך

בז'בוטינסקי אין דבר כזה "שעות שיא"
כמעט כל היום יש שם תנועה גדולה מאד של נוסעים.
כל הלילה יש שאם אנשים, ויעידו על כך
מוניות השירות 51,66 שנוסעות עד השעות המאוחרות של הלילה, ובסופשי שבוע 24 שעות, יעיד על כך קו קו 466 שהוא הקו הכי פחות מפסיד מכל קווי הלילה של דן.
לדעתי הBRT/מטרונית צריכה לפעול 24 שעות!
 
ו-7 ימים בשבוע, אבל זה לא יקרה...

כל הלילה יש שאם אנשים, ויעידו על כך
מוניות השירות 51,66 שנוסעות עד השעות המאוחרות של הלילה, ובסופשי שבוע 24 שעות, יעיד על כך קו קו 466 שהוא הקו הכי פחות מפסיד מכל קווי הלילה של דן.
לדעתי הBRT/מטרונית צריכה לפעול 24 שעות!
ו-7 ימים בשבוע, אבל זה לא יקרה...
ודאי שלא בשטח בני ברק.
וקו 466 פועל 6 לילות בשבוע רק בקיץ. מדוע לא כל השנה? האם נראה את קו 466 פועל בספטמבר 6 לילות בשבוע עוד לפני שה-BRT יתחיל לפעול? כנראה שלא...

אגב, מטרונית זה השם של מערכת קווי ה-BRT בחיפה. השם מטרונית לא חל על ה-BRT בגוש-דן. באתר נת"ע לא תמצא את המילה "מטרונית".
 
תודה על התיקון של BRT/ מטרונית

ו-7 ימים בשבוע, אבל זה לא יקרה...
ודאי שלא בשטח בני ברק.
וקו 466 פועל 6 לילות בשבוע רק בקיץ. מדוע לא כל השנה? האם נראה את קו 466 פועל בספטמבר 6 לילות בשבוע עוד לפני שה-BRT יתחיל לפעול? כנראה שלא...

אגב, מטרונית זה השם של מערכת קווי ה-BRT בחיפה. השם מטרונית לא חל על ה-BRT בגוש-דן. באתר נת"ע לא תמצא את המילה "מטרונית".
תודה על התיקון של BRT/ מטרונית
מישהו ממשרד התחבורה חייב לעלות על 466 ולראות מי עולים ויורדים ממנו. לא בליינים. אלא אנשים רגילים שמחכים למונית שירות 51/66 וכשבא האוטובוס הם מעדיפים אותו. אני מכיר אפילו פנסיונר שמחכה במיוחד ל466 כדי לשלם אזרח ותיק ולא מעל 10 ש"ח (תעריף לילה) במונית שירות.
נכון שעכשיו הוא פועל רק בקיץ כל לילה, אבל פתיחת הBRT יכולה להיות הזדמנות טובה מאוד לתחבורה ציבורית 24 שעות בגוש דן, במיוחד כשהקו עובר ליד בתי חולים או במרחק הליכה קצר (איכילוב).
 

droriko

New member
כולם קוראים לזה מטרונית

ו-7 ימים בשבוע, אבל זה לא יקרה...
ודאי שלא בשטח בני ברק.
וקו 466 פועל 6 לילות בשבוע רק בקיץ. מדוע לא כל השנה? האם נראה את קו 466 פועל בספטמבר 6 לילות בשבוע עוד לפני שה-BRT יתחיל לפעול? כנראה שלא...

אגב, מטרונית זה השם של מערכת קווי ה-BRT בחיפה. השם מטרונית לא חל על ה-BRT בגוש-דן. באתר נת"ע לא תמצא את המילה "מטרונית".
כולם קוראים לזה מטרונית
תעבור אצל כל נהגי דן , אף אחד לא קורא לזה BRT , זה פשוט לא כלום. חוץ מזה שאין לי זין כל הזמן ללחוץ פעמיים על קאפס לוק אז אני אשאר עם מטרונית ברשותך
 

droriko

New member
זה פשוט לא כלום=זה פשוט לא קליט

כולם קוראים לזה מטרונית
תעבור אצל כל נהגי דן , אף אחד לא קורא לזה BRT , זה פשוט לא כלום. חוץ מזה שאין לי זין כל הזמן ללחוץ פעמיים על קאפס לוק אז אני אשאר עם מטרונית ברשותך
זה פשוט לא כלום=זה פשוט לא קליט
 

alantan

New member
שימו לב שנת"ע לא קוראים לקו המכין BRT...

ו-7 ימים בשבוע, אבל זה לא יקרה...
ודאי שלא בשטח בני ברק.
וקו 466 פועל 6 לילות בשבוע רק בקיץ. מדוע לא כל השנה? האם נראה את קו 466 פועל בספטמבר 6 לילות בשבוע עוד לפני שה-BRT יתחיל לפעול? כנראה שלא...

אגב, מטרונית זה השם של מערכת קווי ה-BRT בחיפה. השם מטרונית לא חל על ה-BRT בגוש-דן. באתר נת"ע לא תמצא את המילה "מטרונית".
שימו לב שנת"ע לא קוראים לקו המכין BRT...
 
מתוך מכרז 001/2012 של נת"ע:

שימו לב שנת"ע לא קוראים לקו המכין BRT...
מתוך מכרז 001/2012 של נת"ע:
מתןך מכרז פומבי מס' 001/2012 - למתן שירותי ניהול ופיקוח על עבודות קבלניות עבור פרויקט הקו האדום המהיר:
"1.2 קו מקדים אדום מהיר (להלן " : הקמא"ם") הינו קו אוטובוסים רבי קיבולת (BRT) שיופעל בתוואי "הקו האדום" הרכבתי המתחיל מבת ים דרך תל אביב, רמת גן, בני ברק ועד פתח תקווה. הקו יופעל על ידי חברת דן. אורך הקמא"מ הינו כ - 22 ק"מ וחוצה כ - 70 צמתים."

נת"ע קוראים לו "קו מקדים אדום מהיר (קמא"מ)" אבל מציינים שזה קו BRT.
 

alantan

New member
זה מעניין... בכל מקרה, הרושם שאני מקבל הוא

מתוך מכרז 001/2012 של נת"ע:
מתןך מכרז פומבי מס' 001/2012 - למתן שירותי ניהול ופיקוח על עבודות קבלניות עבור פרויקט הקו האדום המהיר:
"1.2 קו מקדים אדום מהיר (להלן " : הקמא"ם") הינו קו אוטובוסים רבי קיבולת (BRT) שיופעל בתוואי "הקו האדום" הרכבתי המתחיל מבת ים דרך תל אביב, רמת גן, בני ברק ועד פתח תקווה. הקו יופעל על ידי חברת דן. אורך הקמא"מ הינו כ - 22 ק"מ וחוצה כ - 70 צמתים."

נת"ע קוראים לו "קו מקדים אדום מהיר (קמא"מ)" אבל מציינים שזה קו BRT.
זה מעניין... בכל מקרה, הרושם שאני מקבל הוא
שלא רוצים להגביר ציפיות לגבי רמת השירות של הקו הנ"ל על ידי מיתוגו כ-BRT, שהרי יהיו בו קטעים בהם העדיפות אינה מתבטאת. זאת לעומת קווי ה-BRT הסופיים המתוכננים שכן יזכו לרמת שירות גבוהה מאוד.
 

cwen

New member
נראה לי שאוטובוס כזה יצטרך לצאת כל דקה

מה יהיה תדירות הקו החדש?
הרי ברור שקו כזה יצטרך תדירות מטורפת בכל שעות היום (תראו מה קורה ב- 51 לבדו ותוסיפו לכך את קו 40, 240, 70 ועוד). חשוב לשאול גם מה התדירות לא רק בשעות השיא (שישמחו לנפנף שם בתדירות גבוהה של איזה 2 דקות שאני מתערב שלא תספיק כמו שתדירות של 4 דקות לא מספיקה היום לקו 40) אלא בשעות היום האחרות ושעות הערב.
נראה לי שאוטובוס כזה יצטרך לצאת כל דקה
אם יסדרו לו מסלול נפרד ועדיפות ברמזורים זה אפילו יעבוד. אבל ראינו מה קורה עם העדיפות ברמזורים בירושלים, ויש לי הרגשה שבז'בוטינסקי זה עוד יותר מסובך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה