תשובות מנת"ע בנושא הקו האדום המקדים

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
תשובות מנת"ע בנושא הקו האדום המקדים

תשובות מנת"ע בנושא הקו האדום המקדים
כחלק משיתוף הפעולה המבורך עם חברת נת"ע, שאלתי את דובר נת"ע מספר שאלות שהטרידו את החברים כאן. בפרט:
* דגם האוטובוס שיופעל
* התוואי של הקווים שיופעלו
* איכות השירות לאורך התוואי (מת"צ מופרד, נת"צ וכדומה)
* התכניות לעתיד למה שיבנה בר"ג-ב"ב-ת"א לאחר שהקו האדום המלא יוקם (למשל, האם יהיה מת"צ בב"ב שישמש את זרוע הקו הוורוד שנוסעת מכ"ס לת"א?)

הגיעו חזרה מספר תשובות, ואני מקווה שהדברים יעוררו דיון נוסף כאן בפורום...


להלן התשובות (תודה למר אילן ליזרוביץ, דובר נת"ע):

המטרה העיקרית של הקו המכין היא למזער את הפגיעה בניידות בכלל ובתחבורה ציבורית בפרט בזמן העבודות על הרכבת הקלה.
העבודות של הרק"ל יגרמו להחמרה של הגודש בכבישים והקו המכין יציע אפשרות נסיעה משופרת בסביבה זו.
יש לציין שהקו המכין יפסיק לפעול כאשר הקו האדום יתחיל הפעלה מסחרית.

כלי רכב
הקו המכין יופעל באמצעות אוטובוסים של חברת ארגז דגם "מטרונית", מדובר באוטובוס מפרקי עם 4 דלתות וקיבולת של 110 נוסעים .

התוואי
התוואי של הקו הינו מקביל לתוואי של הקו האדום של הרק"ל (הרכבת הקלה) עם מספר הסטות קלות:
- בפתח תקווה הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר, השוק ורח' ברון הירש ולא נוסע ברח' אורלוב
- בבת ים הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר (רח' בלפור) וממשיך דרך רח' יצחק שדה והנביאים ולא נוסע ברח' ניסינבאום

העדפה
הקו נהנה משיפורים נקודתיים להעדפה בתחבורה ציבורית לאורך הקו ולשיפורים מרחיקי לכת במקטעים מרכזים.
- בשד' ירושלים בשלב ראשון ירחיב את שעות פעילות הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) הימיני ובשלב ב' יעבור למת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) בלעדי במיסעה אחת
- בדרך ז'בוטינסקי יעביר את העדפה לנת"צ שמאלי עם תחנות באי התנועה.
 

yairp4

Active member
איך התחנות יהיו באי התנועה בז'בוטינסקי?

תשובות מנת"ע בנושא הקו האדום המקדים
כחלק משיתוף הפעולה המבורך עם חברת נת"ע, שאלתי את דובר נת"ע מספר שאלות שהטרידו את החברים כאן. בפרט:
* דגם האוטובוס שיופעל
* התוואי של הקווים שיופעלו
* איכות השירות לאורך התוואי (מת"צ מופרד, נת"צ וכדומה)
* התכניות לעתיד למה שיבנה בר"ג-ב"ב-ת"א לאחר שהקו האדום המלא יוקם (למשל, האם יהיה מת"צ בב"ב שישמש את זרוע הקו הוורוד שנוסעת מכ"ס לת"א?)

הגיעו חזרה מספר תשובות, ואני מקווה שהדברים יעוררו דיון נוסף כאן בפורום...


להלן התשובות (תודה למר אילן ליזרוביץ, דובר נת"ע):

המטרה העיקרית של הקו המכין היא למזער את הפגיעה בניידות בכלל ובתחבורה ציבורית בפרט בזמן העבודות על הרכבת הקלה.
העבודות של הרק"ל יגרמו להחמרה של הגודש בכבישים והקו המכין יציע אפשרות נסיעה משופרת בסביבה זו.
יש לציין שהקו המכין יפסיק לפעול כאשר הקו האדום יתחיל הפעלה מסחרית.

כלי רכב
הקו המכין יופעל באמצעות אוטובוסים של חברת ארגז דגם "מטרונית", מדובר באוטובוס מפרקי עם 4 דלתות וקיבולת של 110 נוסעים .

התוואי
התוואי של הקו הינו מקביל לתוואי של הקו האדום של הרק"ל (הרכבת הקלה) עם מספר הסטות קלות:
- בפתח תקווה הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר, השוק ורח' ברון הירש ולא נוסע ברח' אורלוב
- בבת ים הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר (רח' בלפור) וממשיך דרך רח' יצחק שדה והנביאים ולא נוסע ברח' ניסינבאום

העדפה
הקו נהנה משיפורים נקודתיים להעדפה בתחבורה ציבורית לאורך הקו ולשיפורים מרחיקי לכת במקטעים מרכזים.
- בשד' ירושלים בשלב ראשון ירחיב את שעות פעילות הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) הימיני ובשלב ב' יעבור למת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) בלעדי במיסעה אחת
- בדרך ז'בוטינסקי יעביר את העדפה לנת"צ שמאלי עם תחנות באי התנועה.
איך התחנות יהיו באי התנועה בז'בוטינסקי?
אני מניח שלא ירצו לבצע שינויים הנדסיים רציניים כמו להזיז את האי תנועה כך שהוא יהיה מימין לנת"צ בתחנות, כך ששתי האופציות היחידות שאני יכול לחשוב עליהן הן שלאוטובוסים יהיו דלתות בצד שמאל או שהם יסעו נגד הכיוון בתחנות. האם קיבלת הסבר מפורט יותר על זה?

האמת שהנושא הזה קצת נוגע אליי כי בשנה הבאה אני מתחיל ללמוד באריאל ואני מניח שחלק מהזמן אני אסע לשם באוטובוסים, שכמובן נוסעים אך ורק דרך ז'בוטינסקי (למעט חלופות איזוטריות). אני כבר מכין את עצמי נפשית לעומסים הנוראיים שבוודאי יהיו שם כשיתחילו לחפור את התחנות התת קרקעיות...
 

alantan

New member
האם האוטובוסים המפרקיים החדשים של דן הם עם

איך התחנות יהיו באי התנועה בז'בוטינסקי?
אני מניח שלא ירצו לבצע שינויים הנדסיים רציניים כמו להזיז את האי תנועה כך שהוא יהיה מימין לנת"צ בתחנות, כך ששתי האופציות היחידות שאני יכול לחשוב עליהן הן שלאוטובוסים יהיו דלתות בצד שמאל או שהם יסעו נגד הכיוון בתחנות. האם קיבלת הסבר מפורט יותר על זה?

האמת שהנושא הזה קצת נוגע אליי כי בשנה הבאה אני מתחיל ללמוד באריאל ואני מניח שחלק מהזמן אני אסע לשם באוטובוסים, שכמובן נוסעים אך ורק דרך ז'בוטינסקי (למעט חלופות איזוטריות). אני כבר מכין את עצמי נפשית לעומסים הנוראיים שבוודאי יהיו שם כשיתחילו לחפור את התחנות התת קרקעיות...
האם האוטובוסים המפרקיים החדשים של דן הם עם
דלתות גם מצד שמאל?

לדעתי אולי יקימו איי תחנות באמצע הכביש ויסיטו מעט את שאר המסעה (של רכב פרטי) ימינה עם מעבר חציה למדרכה.
 

yairp4

Active member
אז כן יצטרכו לבצע עבודות

האם האוטובוסים המפרקיים החדשים של דן הם עם
דלתות גם מצד שמאל?

לדעתי אולי יקימו איי תחנות באמצע הכביש ויסיטו מעט את שאר המסעה (של רכב פרטי) ימינה עם מעבר חציה למדרכה.
אז כן יצטרכו לבצע עבודות
הנחתי שמכיוון שמדובר על קו "זמני" לא ירצו לבצע יותר מידי שינויים בתשתית לצורך ההקמה, אבל אם אתה צודק אז בכל זאת יצטרכו.

אם אכן נדרשות עבודות הכנה לקו המקדים, מתי הן צפויות להתחיל וכמה זמן הן ימשכו? ומתי הקו צפוי להתחיל לפעול?
זכור לי גם שבאחד הפרסומים של נת"ע נאמר שאחת ממטרות הקו המקדים היא להרגיל את הציבור לשימוש ברק"ל לכשיתחיל לפעול, ושבמסגרת זאת יציבו מכונות כירטוס בתחנות וולידאטורים באוטובוסים. האם זה עדיין בתכנון לקו המקדים?
 

hennassimy

New member
אם יהיה עוד סשן נוסף של שאלות

תשובות מנת"ע בנושא הקו האדום המקדים
כחלק משיתוף הפעולה המבורך עם חברת נת"ע, שאלתי את דובר נת"ע מספר שאלות שהטרידו את החברים כאן. בפרט:
* דגם האוטובוס שיופעל
* התוואי של הקווים שיופעלו
* איכות השירות לאורך התוואי (מת"צ מופרד, נת"צ וכדומה)
* התכניות לעתיד למה שיבנה בר"ג-ב"ב-ת"א לאחר שהקו האדום המלא יוקם (למשל, האם יהיה מת"צ בב"ב שישמש את זרוע הקו הוורוד שנוסעת מכ"ס לת"א?)

הגיעו חזרה מספר תשובות, ואני מקווה שהדברים יעוררו דיון נוסף כאן בפורום...


להלן התשובות (תודה למר אילן ליזרוביץ, דובר נת"ע):

המטרה העיקרית של הקו המכין היא למזער את הפגיעה בניידות בכלל ובתחבורה ציבורית בפרט בזמן העבודות על הרכבת הקלה.
העבודות של הרק"ל יגרמו להחמרה של הגודש בכבישים והקו המכין יציע אפשרות נסיעה משופרת בסביבה זו.
יש לציין שהקו המכין יפסיק לפעול כאשר הקו האדום יתחיל הפעלה מסחרית.

כלי רכב
הקו המכין יופעל באמצעות אוטובוסים של חברת ארגז דגם "מטרונית", מדובר באוטובוס מפרקי עם 4 דלתות וקיבולת של 110 נוסעים .

התוואי
התוואי של הקו הינו מקביל לתוואי של הקו האדום של הרק"ל (הרכבת הקלה) עם מספר הסטות קלות:
- בפתח תקווה הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר, השוק ורח' ברון הירש ולא נוסע ברח' אורלוב
- בבת ים הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר (רח' בלפור) וממשיך דרך רח' יצחק שדה והנביאים ולא נוסע ברח' ניסינבאום

העדפה
הקו נהנה משיפורים נקודתיים להעדפה בתחבורה ציבורית לאורך הקו ולשיפורים מרחיקי לכת במקטעים מרכזים.
- בשד' ירושלים בשלב ראשון ירחיב את שעות פעילות הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) הימיני ובשלב ב' יעבור למת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) בלעדי במיסעה אחת
- בדרך ז'בוטינסקי יעביר את העדפה לנת"צ שמאלי עם תחנות באי התנועה.
אם יהיה עוד סשן נוסף של שאלות
תוכל לשאול אותו / להגיד לו:
1. האם הם מתכננים פתיחת דף פייסבוק / ערוץ יוטיוב כפלטפורמות לקשר עם הציבור?
2. האם הוא יכול לפרט על סטאטוס קווי ה-BRT, בעיקר הקו הכחול (רחובות-צ.חולון) והקו החום (רמלה-ראשון).

תודה!
 

alantan

New member
אנחנו בהחלט מתכוונים לשאול שאלות נוספות

אם יהיה עוד סשן נוסף של שאלות
תוכל לשאול אותו / להגיד לו:
1. האם הם מתכננים פתיחת דף פייסבוק / ערוץ יוטיוב כפלטפורמות לקשר עם הציבור?
2. האם הוא יכול לפרט על סטאטוס קווי ה-BRT, בעיקר הקו הכחול (רחובות-צ.חולון) והקו החום (רמלה-ראשון).

תודה!
אנחנו בהחלט מתכוונים לשאול שאלות נוספות
אבל משתדלים להגביל לנושא בודד בכל פעם, ובהתחשב בשאלות שמעלים כאן הגולשים. אוסיף את השאלות שלך באחת הפעמים הקרובות.
 

droriko

New member
לי יש 2 שאלות

אנחנו בהחלט מתכוונים לשאול שאלות נוספות
אבל משתדלים להגביל לנושא בודד בכל פעם, ובהתחשב בשאלות שמעלים כאן הגולשים. אוסיף את השאלות שלך באחת הפעמים הקרובות.
לי יש 2 שאלות
1.איפה יהיה המסוף בפתח תקווה?
2.מתי להערכתם דן יחלו להפעיל את הקו האדום?
 

alantan

New member
קרוב לוודאי שהקווים הנ"ל יבוטלו/יקוצרו/יפוצלו

מצטרף לשאלות של DRORIKO וגם שואל
אילו קווים יתבטלו? 50?51?40?240?42?82?10?150?250?251?70?
קרוב לוודאי שהקווים הנ"ל יבוטלו/יקוצרו/יפוצלו
אני לא רואה קייס להמשך קיום של אף אחד מהקווים הנ"ל באותו הפורמט, אלא רק כקווים מזינים.
 

droriko

New member
אני לא יודע אם יקצרו את כולם

קרוב לוודאי שהקווים הנ"ל יבוטלו/יקוצרו/יפוצלו
אני לא רואה קייס להמשך קיום של אף אחד מהקווים הנ"ל באותו הפורמט, אלא רק כקווים מזינים.
אני לא יודע אם יקצרו את כולם
נניח מישהו מרטשילד פתח תקווה ירצה להגיע לכיכר רבין, מה הוא יסע ב-3 אוטובוסים?
 

droriko

New member
קו 18 מהרכבת יצתרך אז לצאת כל 2 דקות

אני לא יודע אם יקצרו את כולם
נניח מישהו מרטשילד פתח תקווה ירצה להגיע לכיכר רבין, מה הוא יסע ב-3 אוטובוסים?
קו 18 מהרכבת יצתרך אז לצאת כל 2 דקות
כמו לפני 20 שנה למי שזוכר
 

cwen

New member
עדיף שלושה אוטובוסים שכל אחד יוצא כל 2 דקות

קו 18 מהרכבת יצתרך אז לצאת כל 2 דקות
כמו לפני 20 שנה למי שזוכר
עדיף שלושה אוטובוסים שכל אחד יוצא כל 2 דקות
מאשר אוטובוס אחד מפוצץ שצריך לחכות לו עשר דקות.

אני רק לא מבינה איפה יש מקום בז'בוטינסקי לנתיב כזה.
 

droriko

New member
זה מה שאני אומר

עדיף שלושה אוטובוסים שכל אחד יוצא כל 2 דקות
מאשר אוטובוס אחד מפוצץ שצריך לחכות לו עשר דקות.

אני רק לא מבינה איפה יש מקום בז'בוטינסקי לנתיב כזה.
זה מה שאני אומר
שקו 18 שיצא מהרכבת יצתרך לנסוע כל 2 דקות ,אל תשכחי שבתוך פתח תקווה גם צריך קו שיצא כל 2 דקות ויוריד את הנוסעי בתוואי של המטרונית. רק שתושבי פתח תקווה יקוו שמי שיפעיל את הקו המזין הזה לא תהייה קוים , כי עם קוים 2 דקות לא יהיו.
 
לאיזה מסוף בפתח תקוה אתה מתכוון?

לי יש 2 שאלות
1.איפה יהיה המסוף בפתח תקווה?
2.מתי להערכתם דן יחלו להפעיל את הקו האדום?
לאיזה מסוף בפתח תקוה אתה מתכוון?
לנקודת הקצה של ה-BRT? היא תהיה בתחנה המרכזית, כמו נקודת הקצה של הרק"ל בקו האדום וכמו נקודת הקצה של קו 51.
כמו כן יהיה המסוף ליד הקניון הגדול שיקשר בין ה-BRT לבין קווים עירוניים.
 

droriko

New member
אז צריך להוציא משם את כל הקוים של קוים

לאיזה מסוף בפתח תקוה אתה מתכוון?
לנקודת הקצה של ה-BRT? היא תהיה בתחנה המרכזית, כמו נקודת הקצה של הרק"ל בקו האדום וכמו נקודת הקצה של קו 51.
כמו כן יהיה המסוף ליד הקניון הגדול שיקשר בין ה-BRT לבין קווים עירוניים.
אז צריך להוציא משם את כל הקוים של קוים
מעניין איפה יבנו מסוף חלופי, גם אם ישנו/יקצרו חלק מהקוים של קוים שמגיעים לתמפ"ת עדיין מדובר בהרבה קוים
 

cordyceps

New member
מצטרף לשאלה 2

אם יהיה עוד סשן נוסף של שאלות
תוכל לשאול אותו / להגיד לו:
1. האם הם מתכננים פתיחת דף פייסבוק / ערוץ יוטיוב כפלטפורמות לקשר עם הציבור?
2. האם הוא יכול לפרט על סטאטוס קווי ה-BRT, בעיקר הקו הכחול (רחובות-צ.חולון) והקו החום (רמלה-ראשון).

תודה!
מצטרף לשאלה 2
 
נת"צ שמאלי בז'בוטינסקי?

תשובות מנת"ע בנושא הקו האדום המקדים
כחלק משיתוף הפעולה המבורך עם חברת נת"ע, שאלתי את דובר נת"ע מספר שאלות שהטרידו את החברים כאן. בפרט:
* דגם האוטובוס שיופעל
* התוואי של הקווים שיופעלו
* איכות השירות לאורך התוואי (מת"צ מופרד, נת"צ וכדומה)
* התכניות לעתיד למה שיבנה בר"ג-ב"ב-ת"א לאחר שהקו האדום המלא יוקם (למשל, האם יהיה מת"צ בב"ב שישמש את זרוע הקו הוורוד שנוסעת מכ"ס לת"א?)

הגיעו חזרה מספר תשובות, ואני מקווה שהדברים יעוררו דיון נוסף כאן בפורום...


להלן התשובות (תודה למר אילן ליזרוביץ, דובר נת"ע):

המטרה העיקרית של הקו המכין היא למזער את הפגיעה בניידות בכלל ובתחבורה ציבורית בפרט בזמן העבודות על הרכבת הקלה.
העבודות של הרק"ל יגרמו להחמרה של הגודש בכבישים והקו המכין יציע אפשרות נסיעה משופרת בסביבה זו.
יש לציין שהקו המכין יפסיק לפעול כאשר הקו האדום יתחיל הפעלה מסחרית.

כלי רכב
הקו המכין יופעל באמצעות אוטובוסים של חברת ארגז דגם "מטרונית", מדובר באוטובוס מפרקי עם 4 דלתות וקיבולת של 110 נוסעים .

התוואי
התוואי של הקו הינו מקביל לתוואי של הקו האדום של הרק"ל (הרכבת הקלה) עם מספר הסטות קלות:
- בפתח תקווה הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר, השוק ורח' ברון הירש ולא נוסע ברח' אורלוב
- בבת ים הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר (רח' בלפור) וממשיך דרך רח' יצחק שדה והנביאים ולא נוסע ברח' ניסינבאום

העדפה
הקו נהנה משיפורים נקודתיים להעדפה בתחבורה ציבורית לאורך הקו ולשיפורים מרחיקי לכת במקטעים מרכזים.
- בשד' ירושלים בשלב ראשון ירחיב את שעות פעילות הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) הימיני ובשלב ב' יעבור למת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) בלעדי במיסעה אחת
- בדרך ז'בוטינסקי יעביר את העדפה לנת"צ שמאלי עם תחנות באי התנועה.
נת"צ שמאלי בז'בוטינסקי?
מעניין האם המתכננים מודעים לכך שזה לא ישים? הרי ממילא הרחוב עמוס מאד. אין סיכוי שרוב הנהגים יכבדו את הנת"צ ומצב האכיפה ידוע.
 

amirv

New member
זה יותר ישים מנת"צ ימני

נת"צ שמאלי בז'בוטינסקי?
מעניין האם המתכננים מודעים לכך שזה לא ישים? הרי ממילא הרחוב עמוס מאד. אין סיכוי שרוב הנהגים יכבדו את הנת"צ ומצב האכיפה ידוע.
זה יותר ישים מנת"צ ימני
עצם העובדה שכל הכניסות לחניות ועצירות לסיגריות לא נופלות על הנת"צ כבר משפרות.
חוץ מזה, מאחר ולאוטובוסים יש דלתות רק מצד ימין, הרי שבקטעי התחנות בלבד הנת"צ יהפוך למת"צ, מדובר בקטעים די ארוכים (אם לשפוט לפי תשתיות המטרונית) של כמה מאות מטרים בכל פעם. בקטעים אלה האכיפה תהיה קלה מאד (ואני מקווה שתהיה...).
נת"צ ימני הוא בדיחה עצובה, נת"צ שמאלי הוא לא מושלם, אבל אולי לא יהיה בדיחה.
 

oschlick

New member
אוטובוסים BRT ברחוב ברון הירש בפ''ת? נשמע

תשובות מנת"ע בנושא הקו האדום המקדים
כחלק משיתוף הפעולה המבורך עם חברת נת"ע, שאלתי את דובר נת"ע מספר שאלות שהטרידו את החברים כאן. בפרט:
* דגם האוטובוס שיופעל
* התוואי של הקווים שיופעלו
* איכות השירות לאורך התוואי (מת"צ מופרד, נת"צ וכדומה)
* התכניות לעתיד למה שיבנה בר"ג-ב"ב-ת"א לאחר שהקו האדום המלא יוקם (למשל, האם יהיה מת"צ בב"ב שישמש את זרוע הקו הוורוד שנוסעת מכ"ס לת"א?)

הגיעו חזרה מספר תשובות, ואני מקווה שהדברים יעוררו דיון נוסף כאן בפורום...


להלן התשובות (תודה למר אילן ליזרוביץ, דובר נת"ע):

המטרה העיקרית של הקו המכין היא למזער את הפגיעה בניידות בכלל ובתחבורה ציבורית בפרט בזמן העבודות על הרכבת הקלה.
העבודות של הרק"ל יגרמו להחמרה של הגודש בכבישים והקו המכין יציע אפשרות נסיעה משופרת בסביבה זו.
יש לציין שהקו המכין יפסיק לפעול כאשר הקו האדום יתחיל הפעלה מסחרית.

כלי רכב
הקו המכין יופעל באמצעות אוטובוסים של חברת ארגז דגם "מטרונית", מדובר באוטובוס מפרקי עם 4 דלתות וקיבולת של 110 נוסעים .

התוואי
התוואי של הקו הינו מקביל לתוואי של הקו האדום של הרק"ל (הרכבת הקלה) עם מספר הסטות קלות:
- בפתח תקווה הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר, השוק ורח' ברון הירש ולא נוסע ברח' אורלוב
- בבת ים הקו המכין נוסע דרך מרכז העיר (רח' בלפור) וממשיך דרך רח' יצחק שדה והנביאים ולא נוסע ברח' ניסינבאום

העדפה
הקו נהנה משיפורים נקודתיים להעדפה בתחבורה ציבורית לאורך הקו ולשיפורים מרחיקי לכת במקטעים מרכזים.
- בשד' ירושלים בשלב ראשון ירחיב את שעות פעילות הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) הימיני ובשלב ב' יעבור למת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) בלעדי במיסעה אחת
- בדרך ז'בוטינסקי יעביר את העדפה לנת"צ שמאלי עם תחנות באי התנועה.
אוטובוסים BRT ברחוב ברון הירש בפ''ת? נשמע
כמו מתכון לאסון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה