השוואה להגעה לבאר שבע (קו 380 מול רכבת)

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
השוואה להגעה לבאר שבע (קו 380 מול רכבת)

השוואה להגעה לבאר שבע (קו 380 מול רכבת)
1. חמישי בבוקר. יציאה ב-07:30 בקו 380 "מטרופולין" ממסוף 2000 לבאר שבע.
שעת הגעה: 08:55. זמן הגעה של כ 1:25 שעות.
התנועה לא הייתה הכי פנויה. היו קטעים בכביש 6, שהתנועה לא זרמה לחלוטין, לרבות קטע הנסיעה האחרון.
בהמשך כביש 40 התנועה הייתה צפופה יותר. לרבות אזור צומת להבים. מצב תנועה, אשר החמיר, ככל שמתקרבים לבאר שבע.
בסופו של דבר הגעתי לתחנה המרכזית מספר דקות לפני 08:55.

האוטובוס היה וולוו B7R - דומה לאוטובוסים, הפועלים באשכול השרון [דומה לאותו 149, שנסעתי בו קודם לכן מכפר סבא למסוף 2000]. אם ראיתי נכון, הייתה לו גם מכונת כרטוס דומה (מכונה של "רב קו").
בדרום ראיתי גם B7R חדשים יותר עם סיומת 78 בלוחית הרישוי עם טאסות בגלגלים. מזכירים את אלה, הפועלים בקו 249 החדש. כנראה הוזמנו נוספים בדרום, או שמא הסידורים הם של 249 ושל קווי הדרום.

2. ראשון בבוקר. יציאה ב-07:09 מתנת תל אביב מרכז לבאר שבע.
למעשה נסעתי קודם לכן ברכבת מכפר סבא.
הרכבת הגיעה באיחור מה של מספר דקות לרציפים. היא הייתה אמורה להגיע ב-08:38 לבאר שבע מרכז. בפועל הרכבת הגיעה ב-08:55. איחור של כ-17 דקות.
הנסיעה עצמה הייתה בקרונות בשמם העממי "מו-דו" (לא הקרונות החדשים, אבל קרונות חד-קומתיים ישנים, בהשוואה ל"סימנס"). לדעתי נוחים בסך הכל לנסיעה, לנוכח המצב הקיים, שהIC3 כבר לא במיטב ושאין קרונועים חדשים יותר.
 

down under

New member
תודה על הסיקור הקצרצר אך הממצה ושאלה

השוואה להגעה לבאר שבע (קו 380 מול רכבת)
1. חמישי בבוקר. יציאה ב-07:30 בקו 380 "מטרופולין" ממסוף 2000 לבאר שבע.
שעת הגעה: 08:55. זמן הגעה של כ 1:25 שעות.
התנועה לא הייתה הכי פנויה. היו קטעים בכביש 6, שהתנועה לא זרמה לחלוטין, לרבות קטע הנסיעה האחרון.
בהמשך כביש 40 התנועה הייתה צפופה יותר. לרבות אזור צומת להבים. מצב תנועה, אשר החמיר, ככל שמתקרבים לבאר שבע.
בסופו של דבר הגעתי לתחנה המרכזית מספר דקות לפני 08:55.

האוטובוס היה וולוו B7R - דומה לאוטובוסים, הפועלים באשכול השרון [דומה לאותו 149, שנסעתי בו קודם לכן מכפר סבא למסוף 2000]. אם ראיתי נכון, הייתה לו גם מכונת כרטוס דומה (מכונה של "רב קו").
בדרום ראיתי גם B7R חדשים יותר עם סיומת 78 בלוחית הרישוי עם טאסות בגלגלים. מזכירים את אלה, הפועלים בקו 249 החדש. כנראה הוזמנו נוספים בדרום, או שמא הסידורים הם של 249 ושל קווי הדרום.

2. ראשון בבוקר. יציאה ב-07:09 מתנת תל אביב מרכז לבאר שבע.
למעשה נסעתי קודם לכן ברכבת מכפר סבא.
הרכבת הגיעה באיחור מה של מספר דקות לרציפים. היא הייתה אמורה להגיע ב-08:38 לבאר שבע מרכז. בפועל הרכבת הגיעה ב-08:55. איחור של כ-17 דקות.
הנסיעה עצמה הייתה בקרונות בשמם העממי "מו-דו" (לא הקרונות החדשים, אבל קרונות חד-קומתיים ישנים, בהשוואה ל"סימנס"). לדעתי נוחים בסך הכל לנסיעה, לנוכח המצב הקיים, שהIC3 כבר לא במיטב ושאין קרונועים חדשים יותר.
תודה על הסיקור הקצרצר אך הממצה ושאלה
לי אליך, אתה יודע מה היתה הסיבה, לכל הרוחות/למען השם, של איחור הרכבת לבאר שבע?
הרי אמרת שמת"א היא יצאה באיחור קל בלבד. יש כבר מסילה כפולה כל הדרך מת"א ועד לב"ש
אז מדוע היא אחרה ביותר מ-5 דקות (שזה היה, בערך, האיחור שלה בהגעה לת"א מחיפה/נהריה)?

יחסית לימי ראשון של פעם, איחור של 17 דקות הוא סביר יחסית.

דרך אגב, האם הרכבת של יום א' בה נסעת מכפ"ס לת"א דייקה (או פחות מ-5 דקות איחור שמבחינתי זה נחשב לדייק)?
 

אורי404

New member
השאלות טובות, קובי

תודה על הסיקור הקצרצר אך הממצה ושאלה
לי אליך, אתה יודע מה היתה הסיבה, לכל הרוחות/למען השם, של איחור הרכבת לבאר שבע?
הרי אמרת שמת"א היא יצאה באיחור קל בלבד. יש כבר מסילה כפולה כל הדרך מת"א ועד לב"ש
אז מדוע היא אחרה ביותר מ-5 דקות (שזה היה, בערך, האיחור שלה בהגעה לת"א מחיפה/נהריה)?

יחסית לימי ראשון של פעם, איחור של 17 דקות הוא סביר יחסית.

דרך אגב, האם הרכבת של יום א' בה נסעת מכפ"ס לת"א דייקה (או פחות מ-5 דקות איחור שמבחינתי זה נחשב לדייק)?
השאלות טובות, קובי
ימי ראשון של כיום, שונים מאלה של פעם. עם הסעות התגבור השונות באוטובוסים עבור "רכבת ישראל", עומס הנוסעים ברכבת ירד בעומס ניכר.
אין לי תשובה לגבי האיחור. למען האמת לא בדקתי בתחנות השונות (לוד, קרית גת וכו') האם הרכבת עצרה בזמן או לא. שאלתך, קובי טובה. לצערי אין לי תשובה וגם אני די תוהה מדוע זה היה כך.

הרכבת מכפר סבא (06:25 מנורדאו, בה עליתי. דקותיים לפני כן מסוקולוב) הגיעה במספר קטן של דקות איחור - פחות מחמש דקות.
 

mister K

New member
שעה ו-25 דקות בקו 380 זה זמן רע.

השוואה להגעה לבאר שבע (קו 380 מול רכבת)
1. חמישי בבוקר. יציאה ב-07:30 בקו 380 "מטרופולין" ממסוף 2000 לבאר שבע.
שעת הגעה: 08:55. זמן הגעה של כ 1:25 שעות.
התנועה לא הייתה הכי פנויה. היו קטעים בכביש 6, שהתנועה לא זרמה לחלוטין, לרבות קטע הנסיעה האחרון.
בהמשך כביש 40 התנועה הייתה צפופה יותר. לרבות אזור צומת להבים. מצב תנועה, אשר החמיר, ככל שמתקרבים לבאר שבע.
בסופו של דבר הגעתי לתחנה המרכזית מספר דקות לפני 08:55.

האוטובוס היה וולוו B7R - דומה לאוטובוסים, הפועלים באשכול השרון [דומה לאותו 149, שנסעתי בו קודם לכן מכפר סבא למסוף 2000]. אם ראיתי נכון, הייתה לו גם מכונת כרטוס דומה (מכונה של "רב קו").
בדרום ראיתי גם B7R חדשים יותר עם סיומת 78 בלוחית הרישוי עם טאסות בגלגלים. מזכירים את אלה, הפועלים בקו 249 החדש. כנראה הוזמנו נוספים בדרום, או שמא הסידורים הם של 249 ושל קווי הדרום.

2. ראשון בבוקר. יציאה ב-07:09 מתנת תל אביב מרכז לבאר שבע.
למעשה נסעתי קודם לכן ברכבת מכפר סבא.
הרכבת הגיעה באיחור מה של מספר דקות לרציפים. היא הייתה אמורה להגיע ב-08:38 לבאר שבע מרכז. בפועל הרכבת הגיעה ב-08:55. איחור של כ-17 דקות.
הנסיעה עצמה הייתה בקרונות בשמם העממי "מו-דו" (לא הקרונות החדשים, אבל קרונות חד-קומתיים ישנים, בהשוואה ל"סימנס"). לדעתי נוחים בסך הכל לנסיעה, לנוכח המצב הקיים, שהIC3 כבר לא במיטב ושאין קרונועים חדשים יותר.
שעה ו-25 דקות בקו 380 זה זמן רע.
אבל את הפקקים מצומת בית קמה ודרומה אין דרך לעקוף.
עם זאת, כמו שראית עדיין האוטובוס היה יותר מהיר מהרכבת. אבל זה צפוי להשתנות בקרוב.
לגבי ה-B7R, גם לאשכול הנגב הגיעו כמה חדשים עם סיומת 78.
עד כמה שידוע לי, אין סידורים משותפים לאשכול הנגב ואשכול השרון, אבל יש אוטובוסים של אשכול השרון שמתגברים את 370 ו-380 בימי ראשון וחמישי.
 

אורי404

New member
מבחינתי זמן הנסיעה היה טוב

שעה ו-25 דקות בקו 380 זה זמן רע.
אבל את הפקקים מצומת בית קמה ודרומה אין דרך לעקוף.
עם זאת, כמו שראית עדיין האוטובוס היה יותר מהיר מהרכבת. אבל זה צפוי להשתנות בקרוב.
לגבי ה-B7R, גם לאשכול הנגב הגיעו כמה חדשים עם סיומת 78.
עד כמה שידוע לי, אין סידורים משותפים לאשכול הנגב ואשכול השרון, אבל יש אוטובוסים של אשכול השרון שמתגברים את 370 ו-380 בימי ראשון וחמישי.
מבחינתי זמן הנסיעה היה טוב
כיוון, שהיה די עמוס בכבישים במהלך הנסיעה, זמן הנסיעה מבחינתי היה לא רע.
תודה על יתר המידע. כנראה אותו אוטובוס הוא מאשכול השרון ותגבר באותו יום חמישי את אשכול הדרום.
 

mister K

New member
לא סביר. גם לאשכול הדרום יש הרבה B7R.

מבחינתי זמן הנסיעה היה טוב
כיוון, שהיה די עמוס בכבישים במהלך הנסיעה, זמן הנסיעה מבחינתי היה לא רע.
תודה על יתר המידע. כנראה אותו אוטובוס הוא מאשכול השרון ותגבר באותו יום חמישי את אשכול הדרום.
לא סביר. גם לאשכול הדרום יש הרבה B7R.
הנסיעות של הבוקר לכיוון באר שבע הן בסידורים קבועים של אשכול הדרום, למעט יום ראשון.
 

אורי404

New member
כתבתי בגלל מכונת הכרטוס, שראיתי

לא סביר. גם לאשכול הדרום יש הרבה B7R.
הנסיעות של הבוקר לכיוון באר שבע הן בסידורים קבועים של אשכול הדרום, למעט יום ראשון.
כתבתי בגלל מכונת הכרטוס, שראיתי
מכונה, שנראית דומה לשרון עם ה"רב קו".
 

down under

New member
סתם שאלה מהותית לי אליך רתם

שעה ו-25 דקות בקו 380 זה זמן רע.
אבל את הפקקים מצומת בית קמה ודרומה אין דרך לעקוף.
עם זאת, כמו שראית עדיין האוטובוס היה יותר מהיר מהרכבת. אבל זה צפוי להשתנות בקרוב.
לגבי ה-B7R, גם לאשכול הנגב הגיעו כמה חדשים עם סיומת 78.
עד כמה שידוע לי, אין סידורים משותפים לאשכול הנגב ואשכול השרון, אבל יש אוטובוסים של אשכול השרון שמתגברים את 370 ו-380 בימי ראשון וחמישי.
סתם שאלה מהותית לי אליך רתם
האם כשהרכבת לבאר שבע מת"א אכן תקח 50 עד 55 דקות, האם אתה בשרשורי ההכוונה למי שישאל איך מגיעים, נניח מר"ג או מב"ב, לב"ש
תמליץ על הרכבת או לא?
 

mister K

New member
בהחלט אמליץ על הרכבת אך גם על 370/380.

סתם שאלה מהותית לי אליך רתם
האם כשהרכבת לבאר שבע מת"א אכן תקח 50 עד 55 דקות, האם אתה בשרשורי ההכוונה למי שישאל איך מגיעים, נניח מר"ג או מב"ב, לב"ש
תמליץ על הרכבת או לא?
בהחלט אמליץ על הרכבת אך גם על 370/380.
שכן לאוטובוס עדיין יהיה את יתרון המחיר.
כיום יש לאוטובוס בקטע הזה גם את יתרון המהירות שהוא הפרמטר החשוב ביותר בעיני. ברגע שהרכבת תחזיק ביתרון הזה, אמליץ עליה כאופציה ראשונה.
בהכוונות מתל אביב לחיפה אני ממליץ רק על הרכבת שכן לדעתי לאוטובוס אין שום יתרון בקטע הזה (הפרש המחירים זניח ורכבת הרבה יותר מהירה). לעומת זאת בהכוונות מתל אביב לאשדוד ואשקלון, אני לא ממליץ כלל על הרכבת כי כיום אין לה שום יתרון.
 

Shark Alarm

New member
השאלה היא אם יהיה כאן את סימפטום


בהחלט אמליץ על הרכבת אך גם על 370/380.
שכן לאוטובוס עדיין יהיה את יתרון המחיר.
כיום יש לאוטובוס בקטע הזה גם את יתרון המהירות שהוא הפרמטר החשוב ביותר בעיני. ברגע שהרכבת תחזיק ביתרון הזה, אמליץ עליה כאופציה ראשונה.
בהכוונות מתל אביב לחיפה אני ממליץ רק על הרכבת שכן לדעתי לאוטובוס אין שום יתרון בקטע הזה (הפרש המחירים זניח ורכבת הרבה יותר מהירה). לעומת זאת בהכוונות מתל אביב לאשדוד ואשקלון, אני לא ממליץ כלל על הרכבת כי כיום אין לה שום יתרון.
השאלה היא אם יהיה כאן את סימפטום

חיפה... שמחיר הנסיעה ברכבת אט אט ישתווה למחחיר הנסיעה באוטובוס.. (ד"א איך היה התהליך עם הכפלת המסילה לחיפה ויציאה של יותר מרכבת אחת לחיפה)
 

mister K

New member
לחיפה המחיר תמיד היה דומה. לא כך המצב פה.

השאלה היא אם יהיה כאן את סימפטום

חיפה... שמחיר הנסיעה ברכבת אט אט ישתווה למחחיר הנסיעה באוטובוס.. (ד"א איך היה התהליך עם הכפלת המסילה לחיפה ויציאה של יותר מרכבת אחת לחיפה)
לחיפה המחיר תמיד היה דומה. לא כך המצב פה.
אם אני זוכר טוב, לפני שדרוג קו תל אביב-חיפה, מחיר הנסיעה באגד וברכבת מתל אביב לחיפה היה מחיר זהה.
 

olli3

New member
מנהל
אכן מחיר זהה, זכור לי העניין.

לחיפה המחיר תמיד היה דומה. לא כך המצב פה.
אם אני זוכר טוב, לפני שדרוג קו תל אביב-חיפה, מחיר הנסיעה באגד וברכבת מתל אביב לחיפה היה מחיר זהה.
אכן מחיר זהה, זכור לי העניין.
המחיר בימים ההם בין אגד לרכבת היו לרוב עד הפרש של שקל ליקר יותר ברכבת.
 

משה343

New member
יתכן ו-380 מגיע מהר יותר בכיוון השני ? ...

השוואה להגעה לבאר שבע (קו 380 מול רכבת)
1. חמישי בבוקר. יציאה ב-07:30 בקו 380 "מטרופולין" ממסוף 2000 לבאר שבע.
שעת הגעה: 08:55. זמן הגעה של כ 1:25 שעות.
התנועה לא הייתה הכי פנויה. היו קטעים בכביש 6, שהתנועה לא זרמה לחלוטין, לרבות קטע הנסיעה האחרון.
בהמשך כביש 40 התנועה הייתה צפופה יותר. לרבות אזור צומת להבים. מצב תנועה, אשר החמיר, ככל שמתקרבים לבאר שבע.
בסופו של דבר הגעתי לתחנה המרכזית מספר דקות לפני 08:55.

האוטובוס היה וולוו B7R - דומה לאוטובוסים, הפועלים באשכול השרון [דומה לאותו 149, שנסעתי בו קודם לכן מכפר סבא למסוף 2000]. אם ראיתי נכון, הייתה לו גם מכונת כרטוס דומה (מכונה של "רב קו").
בדרום ראיתי גם B7R חדשים יותר עם סיומת 78 בלוחית הרישוי עם טאסות בגלגלים. מזכירים את אלה, הפועלים בקו 249 החדש. כנראה הוזמנו נוספים בדרום, או שמא הסידורים הם של 249 ושל קווי הדרום.

2. ראשון בבוקר. יציאה ב-07:09 מתנת תל אביב מרכז לבאר שבע.
למעשה נסעתי קודם לכן ברכבת מכפר סבא.
הרכבת הגיעה באיחור מה של מספר דקות לרציפים. היא הייתה אמורה להגיע ב-08:38 לבאר שבע מרכז. בפועל הרכבת הגיעה ב-08:55. איחור של כ-17 דקות.
הנסיעה עצמה הייתה בקרונות בשמם העממי "מו-דו" (לא הקרונות החדשים, אבל קרונות חד-קומתיים ישנים, בהשוואה ל"סימנס"). לדעתי נוחים בסך הכל לנסיעה, לנוכח המצב הקיים, שהIC3 כבר לא במיטב ושאין קרונועים חדשים יותר.
יתכן ו-380 מגיע מהר יותר בכיוון השני ? ...
כוונתי בנסיעת בוקר בשעות העומס מב"ש לת"א .
היו מספר פעמים שנסעתי בשעות העומס מב"ש לת"א
וזכורה לי נסיעה של שעה ורבע , כעת מה שאני לא בטוח
בו הוא האם הזמן היה של 370 או 380 כי נסעתי בשניהם בשעות
העומס בכניסה לת"א בבוקר .

תודה אורי על הסקירה
 

mister K

New member
שעה ורבע זה הזמן הרגיל בשני הכיוונים.

יתכן ו-380 מגיע מהר יותר בכיוון השני ? ...
כוונתי בנסיעת בוקר בשעות העומס מב"ש לת"א .
היו מספר פעמים שנסעתי בשעות העומס מב"ש לת"א
וזכורה לי נסיעה של שעה ורבע , כעת מה שאני לא בטוח
בו הוא האם הזמן היה של 370 או 380 כי נסעתי בשניהם בשעות
העומס בכניסה לת"א בבוקר .

תודה אורי על הסקירה
שעה ורבע זה הזמן הרגיל בשני הכיוונים.
 

משה343

New member
ד"א כמה זמן מהכניסה לב"ש עד למרכזית...

יש שעות שבהן יש עומס והנסיעה לוקחת יותר זמן.
בבוקר לכיוון באר שבע יום חמישי לא שונה מימים אחרים.
ד"א כמה זמן מהכניסה לב"ש עד למרכזית...
כלומר כמה זמן לוקח לאוטובוס לאחר שעבר את הרמזור בכניסה לב"ש
[ליד גשר יצחק רגר] ועד שהוא עוצר בתחנה המרכזית בשעות
הבוקר העמוסות 07:30-08:00 ?

 

olli3

New member
מנהל
אני מניח שלא יותר מ15 דקות.

ד"א כמה זמן מהכניסה לב"ש עד למרכזית...
כלומר כמה זמן לוקח לאוטובוס לאחר שעבר את הרמזור בכניסה לב"ש
[ליד גשר יצחק רגר] ועד שהוא עוצר בתחנה המרכזית בשעות
הבוקר העמוסות 07:30-08:00 ?

אני מניח שלא יותר מ15 דקות.
העומס בבאר שבע הוא לא על רגר, אלא על דרכי הגישה לרגר.

מהפעמים שאני ער בשעות האלו, אני רואה את רגר רגוע למדיי ושהתנועה זורמת בו כיאה לגל הירוק.
 

mister K

New member
15 דקות זה בהגזמה. לרוב זה פחות.

אני מניח שלא יותר מ15 דקות.
העומס בבאר שבע הוא לא על רגר, אלא על דרכי הגישה לרגר.

מהפעמים שאני ער בשעות האלו, אני רואה את רגר רגוע למדיי ושהתנועה זורמת בו כיאה לגל הירוק.
15 דקות זה בהגזמה. לרוב זה פחות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה