הלורד נוסע באוטובוס (2)

מצב
הנושא נעול.
הלורד נוסע באוטובוס (2)

הלורד נוסע באוטובוס (2)
למה (2)? כי בבלוג הישן שלי הזכור לטוב כבר כתבתי על אותה נסיעה בדיוק לפני כמה שנים.
אז בבוקר המהביל נאלצתי לנסוע באוטובוס,קומבינה עם הבת שלי ושלושה כלי רכב (חדשים...) שהשאירה אותי בלי רכב...
ראיתי באינטרנט (וכאן יש לציין שהאתר של אגד שמתעסק עם הלו"ז הוא עמוס, מבולגן ובלתי ידידותי בעליל) שיש אוטובוס 572 מהתחנה ליד הבית בשעה חמישה לתשע בערך..
האוטובוס "כמובן" איחר באיזה 10 דקות וזה נתן לי קצת להתרשם מההתקדמות בתח"ץ בכל הנוגע לתחנה.
דבר ראשון וחמוד שהפתיעה אותי היה מדף ספרים להחלפה. אינני יודע אם זאת יוזמה של עירית רעננה או לא אבל שמחתי, למרות שהספרים היו באנגלית והתעסקו במדעי המחשב...
(המשך בפוסט הבא)
 
המשך עלילותיו של הלורד בכרכרה מהמאה ה 19

הלורד נוסע באוטובוס (2)
למה (2)? כי בבלוג הישן שלי הזכור לטוב כבר כתבתי על אותה נסיעה בדיוק לפני כמה שנים.
אז בבוקר המהביל נאלצתי לנסוע באוטובוס,קומבינה עם הבת שלי ושלושה כלי רכב (חדשים...) שהשאירה אותי בלי רכב...
ראיתי באינטרנט (וכאן יש לציין שהאתר של אגד שמתעסק עם הלו"ז הוא עמוס, מבולגן ובלתי ידידותי בעליל) שיש אוטובוס 572 מהתחנה ליד הבית בשעה חמישה לתשע בערך..
האוטובוס "כמובן" איחר באיזה 10 דקות וזה נתן לי קצת להתרשם מההתקדמות בתח"ץ בכל הנוגע לתחנה.
דבר ראשון וחמוד שהפתיעה אותי היה מדף ספרים להחלפה. אינני יודע אם זאת יוזמה של עירית רעננה או לא אבל שמחתי, למרות שהספרים היו באנגלית והתעסקו במדעי המחשב...
(המשך בפוסט הבא)
המשך עלילותיו של הלורד בכרכרה מהמאה ה 19
דבר שני ולא חמוד היתה ההתיחסות של מטרופולין לעומת אגד בכל הנוגע ל"קבלת" הלקוחות בתחנה שמשרתת את שתי החברות.
מטרופולין פשוט שולטת. לו"ז מסודר, שלט מאיר עיניים על דרכי ההתקשרות, שלל ברקודים לאפליקציות שונות ומשונות וכמובן האוטובוסים שעוברים, נקיים, מצוחצחים, עם אינטרנט אלחוטי, רמקול באוטובוס שמודיע לעומדים בתחנה על הקו והיעד ומה לא.
ואגד? נאדא. פרט למספר הקו אין כלום. אין לו"ז, אין ברקוד, אין התיחסות. שימו לב בתמונה לא רק לשלט של מטרופולין עם מספר תחנה ומספר טלפון בגודל "מגה בול" אלא גם למספר הקו של אגד לבית העלמין. למיטב ידיעתי האוטובוס נוסע לשם בתדירות סופר נמוכה. ומה תעשה סבתא פרומה שאין לה אינטרנט אבל יש לה את סבא זלמן בבית הקברות? תתיבש? כי גם אם היה לה נייד (כזה מוטורולה פולד בן 10 שנים) לא היה לה למי לפנית. אם זה היה מטרופולין היא היתה יכולה לדעת.
ואז בא האוטובוס. קצת פתטי להכנס למרצדס 405 מיושן, רועש, עם מושבים דהויים וגב המשענת חרוט ומקולף, וזה מיד אחרי שראיתי את מקבילו בקו 29, נקי, מצוחצח, מאובזר עם כל הפירוטכניקה של ההכרזות.
נו אז?
אגד לא מסתדרת עם כך שיש תחרות?
 

אורי404

New member
תודה בני על השיתוף ברשמך. התייחסות לדברים

הלורד נוסע באוטובוס (2)
למה (2)? כי בבלוג הישן שלי הזכור לטוב כבר כתבתי על אותה נסיעה בדיוק לפני כמה שנים.
אז בבוקר המהביל נאלצתי לנסוע באוטובוס,קומבינה עם הבת שלי ושלושה כלי רכב (חדשים...) שהשאירה אותי בלי רכב...
ראיתי באינטרנט (וכאן יש לציין שהאתר של אגד שמתעסק עם הלו"ז הוא עמוס, מבולגן ובלתי ידידותי בעליל) שיש אוטובוס 572 מהתחנה ליד הבית בשעה חמישה לתשע בערך..
האוטובוס "כמובן" איחר באיזה 10 דקות וזה נתן לי קצת להתרשם מההתקדמות בתח"ץ בכל הנוגע לתחנה.
דבר ראשון וחמוד שהפתיעה אותי היה מדף ספרים להחלפה. אינני יודע אם זאת יוזמה של עירית רעננה או לא אבל שמחתי, למרות שהספרים היו באנגלית והתעסקו במדעי המחשב...
(המשך בפוסט הבא)
תודה בני על השיתוף ברשמך. התייחסות לדברים
1. שלטי תחנת אוטובוס (וקו 37): לא מצאתי כל מידע על קו 37. לא באתר "אגד", לא באתר "מטרופולין" ולא באתר המודיעין של משרד התחבורה. כנראה הקו בוטל.
תוכל לראות ברעננה קווים שונים, שבוטלו לפני שנים רבות - לפחות עשור-עשור וחצי. למשל קו 510 או קו 573.
כעיקרון על תחנות האוטובוסים אחראיות הרשויות המקומיות. לכן בדגלי/שלטי התחנה תראה בלאגן במידע. לא החליפו שלטים,אלא כתבו 'טלאי על טלאי'.
לגבי מפות "מטרופולין" - כנראה (כאן אני לא בטוח), "מטרופולין" עצמם הוסיפו. זה כמובן מבורך וכמובן, כך צריך להיות המצב אידיאלי וחבל, שזה לא קיים אצל מפעילים אחרים, כמו "אגד" במקרה זה.

2. המתנה של 10 דקות לקו 572 - בחלק גדול מהמקרים אתר "אגד" מקדים את לוח הזמנים בתחנות הביניים. זה דווקא לדעתי לא ממש חיסרון. אני מעדיף להמתין דקות קודם לכן, מאשר להמתין ולגלות, שהאוטובוס חלף לו.
ממה, שאני מזהה התחנה היא באחוזה פינת שברץ. לדעתי זמן הנסיעה הוא סדר גודל של 15-20 דקות מתחנת המוצא בכפר סבא. קשה לי להאמין, שהאוטובוס יגיע לפני ה-15 אחרי היציאה מכפר סבא. אולי-אולי דקה-שתיים ואולי בשעות פנויות.
יותר מ-20 דקות זה או, שיש גודש תנועה, שזה לא ממש נדיר. בסביבות שמונה-תשע בבוקר, יש גודש תנועה בכפר סבא ברחוב טשרניחובסקי, שרק לצאת ממנה זה יכול להיות יותר מחצי שעה, במקום כעשר דקות. סיבות אחרות הן נהג איטי במיוחד או יציאה, שלא בזמן מתחנת המוצא.
האוטובוס 'שלך' בני יצא מכפר סבא ב-08:45. בשעות האלה יש יותר עומס תנועה והשעה, שהוא הגיע סבירה בהחלט.

3. מערכות כריזה באוטובוסים ומצב קווי "אגד" בערי השרון - באוטובוסים החדשים יותר של "אגד" (מאנים נמוכי רצפה) יש בחלקם מערכת כריזה. בישנים אין. כמובן, המצב האידיאלי הוא מערכת כריזה בכל האוטובוסים. כמובן, שטוב יותר, שיפעל אוטובוס נמוך רצפה ולא עם מדרגות, כפי שזה קרה.
אני מסכים איתך, שהמצב עם קווי 5XX השונים בקווי השרון לא הכי אידיאלי. בין אם לא עדכנו כמות נסיעות בקווים עמוסים (ואני עוד לא הולך רחוק יותר על שדרוג קווים במסלולים או הוספת קווים חדשים) או שימוש בחלק מן המקרים בצי ישן.
לא נותר לקוות, שיכולו השיפורים. בין אם זה המשך "אגד" כמפעיל או הפעלה של חברת בת של "אגד" או של מפעיל אחר.
 
גם בחיפה יש תחנות עם ספריות

תודה בני על השיתוף ברשמך. התייחסות לדברים
1. שלטי תחנת אוטובוס (וקו 37): לא מצאתי כל מידע על קו 37. לא באתר "אגד", לא באתר "מטרופולין" ולא באתר המודיעין של משרד התחבורה. כנראה הקו בוטל.
תוכל לראות ברעננה קווים שונים, שבוטלו לפני שנים רבות - לפחות עשור-עשור וחצי. למשל קו 510 או קו 573.
כעיקרון על תחנות האוטובוסים אחראיות הרשויות המקומיות. לכן בדגלי/שלטי התחנה תראה בלאגן במידע. לא החליפו שלטים,אלא כתבו 'טלאי על טלאי'.
לגבי מפות "מטרופולין" - כנראה (כאן אני לא בטוח), "מטרופולין" עצמם הוסיפו. זה כמובן מבורך וכמובן, כך צריך להיות המצב אידיאלי וחבל, שזה לא קיים אצל מפעילים אחרים, כמו "אגד" במקרה זה.

2. המתנה של 10 דקות לקו 572 - בחלק גדול מהמקרים אתר "אגד" מקדים את לוח הזמנים בתחנות הביניים. זה דווקא לדעתי לא ממש חיסרון. אני מעדיף להמתין דקות קודם לכן, מאשר להמתין ולגלות, שהאוטובוס חלף לו.
ממה, שאני מזהה התחנה היא באחוזה פינת שברץ. לדעתי זמן הנסיעה הוא סדר גודל של 15-20 דקות מתחנת המוצא בכפר סבא. קשה לי להאמין, שהאוטובוס יגיע לפני ה-15 אחרי היציאה מכפר סבא. אולי-אולי דקה-שתיים ואולי בשעות פנויות.
יותר מ-20 דקות זה או, שיש גודש תנועה, שזה לא ממש נדיר. בסביבות שמונה-תשע בבוקר, יש גודש תנועה בכפר סבא ברחוב טשרניחובסקי, שרק לצאת ממנה זה יכול להיות יותר מחצי שעה, במקום כעשר דקות. סיבות אחרות הן נהג איטי במיוחד או יציאה, שלא בזמן מתחנת המוצא.
האוטובוס 'שלך' בני יצא מכפר סבא ב-08:45. בשעות האלה יש יותר עומס תנועה והשעה, שהוא הגיע סבירה בהחלט.

3. מערכות כריזה באוטובוסים ומצב קווי "אגד" בערי השרון - באוטובוסים החדשים יותר של "אגד" (מאנים נמוכי רצפה) יש בחלקם מערכת כריזה. בישנים אין. כמובן, המצב האידיאלי הוא מערכת כריזה בכל האוטובוסים. כמובן, שטוב יותר, שיפעל אוטובוס נמוך רצפה ולא עם מדרגות, כפי שזה קרה.
אני מסכים איתך, שהמצב עם קווי 5XX השונים בקווי השרון לא הכי אידיאלי. בין אם לא עדכנו כמות נסיעות בקווים עמוסים (ואני עוד לא הולך רחוק יותר על שדרוג קווים במסלולים או הוספת קווים חדשים) או שימוש בחלק מן המקרים בצי ישן.
לא נותר לקוות, שיכולו השיפורים. בין אם זה המשך "אגד" כמפעיל או הפעלה של חברת בת של "אגד" או של מפעיל אחר.
גם בחיפה יש תחנות עם ספריות
באזור נו"ש
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה