גלובס: חשמול הרכבת יעבור לחברה הלאומית לדרכים

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
ידיעה חשובה מאוד.

גלובס: חשמול הרכבת יעבור לחברה הלאומית לדרכים
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000758642
ידיעה חשובה מאוד.
ראוי לציין שהשמועה על העברת פרויקט החשמול למע"צ מתרוצצת מזה זמן-מה ברכבת ובהחלט ייתכן שיש קשר בין פיטוריו לא מכבר של סמנכ"ל החשמול ברכבת לידיעה זו.

עוד ראוי לציין, כי כדור השלג הזה לא התחיל בפרויקט החשמול אלא בכל אותם פרויקטים שהועברו למע"צ באדיבותו של המנכ"ל הקודם, חקי הראל. בהנהלת הרכבת יש הגורסים כי ראוי שהרכבת תעסוק אך ורק בנושאי הליבה שלה. לשיטתם, תחום התשתיות אינו חלק מנושאי הליבה וכיום כל תחום התשתיות מנוהל כמעין חברה בתוך חברת הרכבת, בניהולו הכמעט בלעדי של המשנה למנכ"ל.
 

amit1270

New member
למה שלא יעבירו את כל רכבת ישראל למעצ?


ידיעה חשובה מאוד.
ראוי לציין שהשמועה על העברת פרויקט החשמול למע"צ מתרוצצת מזה זמן-מה ברכבת ובהחלט ייתכן שיש קשר בין פיטוריו לא מכבר של סמנכ"ל החשמול ברכבת לידיעה זו.

עוד ראוי לציין, כי כדור השלג הזה לא התחיל בפרויקט החשמול אלא בכל אותם פרויקטים שהועברו למע"צ באדיבותו של המנכ"ל הקודם, חקי הראל. בהנהלת הרכבת יש הגורסים כי ראוי שהרכבת תעסוק אך ורק בנושאי הליבה שלה. לשיטתם, תחום התשתיות אינו חלק מנושאי הליבה וכיום כל תחום התשתיות מנוהל כמעין חברה בתוך חברת הרכבת, בניהולו הכמעט בלעדי של המשנה למנכ"ל.
למה שלא יעבירו את כל רכבת ישראל למעצ?
 

jp3raptor

Member
האם לדעתך העברת הפרויקט תקצר

ידיעה חשובה מאוד.
ראוי לציין שהשמועה על העברת פרויקט החשמול למע"צ מתרוצצת מזה זמן-מה ברכבת ובהחלט ייתכן שיש קשר בין פיטוריו לא מכבר של סמנכ"ל החשמול ברכבת לידיעה זו.

עוד ראוי לציין, כי כדור השלג הזה לא התחיל בפרויקט החשמול אלא בכל אותם פרויקטים שהועברו למע"צ באדיבותו של המנכ"ל הקודם, חקי הראל. בהנהלת הרכבת יש הגורסים כי ראוי שהרכבת תעסוק אך ורק בנושאי הליבה שלה. לשיטתם, תחום התשתיות אינו חלק מנושאי הליבה וכיום כל תחום התשתיות מנוהל כמעין חברה בתוך חברת הרכבת, בניהולו הכמעט בלעדי של המשנה למנכ"ל.
האם לדעתך העברת הפרויקט תקצר
את זמן הביצוע?

הפרויקט הזה מתנהל בעצלתיים, למרות שמדובר בחסם מסוכן להמשך התפתחות הרכבת...
 
לא נראה לי שמשהו יעזור כאן.

האם לדעתך העברת הפרויקט תקצר
את זמן הביצוע?

הפרויקט הזה מתנהל בעצלתיים, למרות שמדובר בחסם מסוכן להמשך התפתחות הרכבת...
לא נראה לי שמשהו יעזור כאן.
החישמול לא ייצא לפועל לצערי בקרוב.
יש יותר מידי אינטרסים, והרבה כסף, והפוך על הפוך.
תראה למשל הצעות הזויות של שיקוע כל המסילה בחיפה פרויקט שאם יקרה יעלה יותר מכל פרוייקט החישמול בכל המסילות ואין סיכוי שאפילו יחשבו על זה במשרד האוצר, מה גם שזה יעכב לגמרי את הלו"ז מה שיהפוך הרבה פרוייקטים לבלתי ישימים..מה שעלול להיות זה לא רק שפרוייקט החישמול לא ייצא לפועל והיה אמור לחסוך הרבה מאד כסף בתפעול הרכבת ולהורדות דרסטיות במחירי הכרטיסים, אלה שהרבה פרוייקטים פשוט יוקפאו בגלל העיכוב.
אני לא הייתי מוציא מכלל אפשרות קונספירציה שנועדה לעכב כמה שאפשר כל פרוייקט רכבתי הגיוני.
 

easylivin

New member
אולי לא קונספירציה, אבל אינטרסים כאלה בהחלט

לא נראה לי שמשהו יעזור כאן.
החישמול לא ייצא לפועל לצערי בקרוב.
יש יותר מידי אינטרסים, והרבה כסף, והפוך על הפוך.
תראה למשל הצעות הזויות של שיקוע כל המסילה בחיפה פרויקט שאם יקרה יעלה יותר מכל פרוייקט החישמול בכל המסילות ואין סיכוי שאפילו יחשבו על זה במשרד האוצר, מה גם שזה יעכב לגמרי את הלו"ז מה שיהפוך הרבה פרוייקטים לבלתי ישימים..מה שעלול להיות זה לא רק שפרוייקט החישמול לא ייצא לפועל והיה אמור לחסוך הרבה מאד כסף בתפעול הרכבת ולהורדות דרסטיות במחירי הכרטיסים, אלה שהרבה פרוייקטים פשוט יוקפאו בגלל העיכוב.
אני לא הייתי מוציא מכלל אפשרות קונספירציה שנועדה לעכב כמה שאפשר כל פרוייקט רכבתי הגיוני.
אולי לא קונספירציה, אבל אינטרסים כאלה בהחלט
קיימים. לפעמים גורמים מסויימים פשוט לא מצליחים להסתיר אותם... יכול להיות שהמשפט המדוייק לחלוטין המופיע בסוף הכתבה (לרכבת ישראל אין עתיד בלי חישמול
), ידוע לא רק למי שצריך לדעת, אלא גם לאינטרסנטים כאלה ואחרים. ואני לא מדבר כרגע על ההחלטה להעביר את החישמול למע"צ (כאמור, אי אפשר כרגע להגיד האם ההחלטה תעשה טוב או רע לפרוייקט), אלא על קמפיינים אנטי-חישמוליים ואנטי-רכבתיים שנערכים לאחרונה בתקשורת.
 
ראוי לציין כי גם קטרי דיזל מסוגלים לנסוע בקו

לא נראה לי שמשהו יעזור כאן.
החישמול לא ייצא לפועל לצערי בקרוב.
יש יותר מידי אינטרסים, והרבה כסף, והפוך על הפוך.
תראה למשל הצעות הזויות של שיקוע כל המסילה בחיפה פרויקט שאם יקרה יעלה יותר מכל פרוייקט החישמול בכל המסילות ואין סיכוי שאפילו יחשבו על זה במשרד האוצר, מה גם שזה יעכב לגמרי את הלו"ז מה שיהפוך הרבה פרוייקטים לבלתי ישימים..מה שעלול להיות זה לא רק שפרוייקט החישמול לא ייצא לפועל והיה אמור לחסוך הרבה מאד כסף בתפעול הרכבת ולהורדות דרסטיות במחירי הכרטיסים, אלה שהרבה פרוייקטים פשוט יוקפאו בגלל העיכוב.
אני לא הייתי מוציא מכלל אפשרות קונספירציה שנועדה לעכב כמה שאפשר כל פרוייקט רכבתי הגיוני.
ראוי לציין כי גם קטרי דיזל מסוגלים לנסוע בקו
המהיר והחישמול הוא לא האופצייה היחידה. בעולם נוסעים קטרי דיזל גם במנהרות ארוכות יותר וללא שום בעיה.
ברור שעדיפים קטרי חשמל, אך בהחלט ניתן להפעיל את הקו המהיר לירושלים גם עם דיזל ובהפרש זמנים לא ממש משמעותי בהשוואה לחשמל. בעיית האיוורור זניחה ויש לה פתרונות.
התחושה הכללית שלי היא כי כץ מחפש מלחמה. משעמם לו ככל הנראה במשרד והוא זקוק לתעסוקה "מבצעית" בדמות מלחמת עולם עם ועד הרכבת. ואני צופה כי ועד הרכבת יתחיל לפעול נגד כץ באופן ישיר בקרוב מאוד. כץ זורק בכל פעם פצצה לאויר: סוף-סוף נרגעו קצת הענינים והושגה הפסקת אש בין כץ לאדרעי והנה האיש נרדם וזקוק לאקשן חדש. אני כלל וכלל לא משוכנע שהאקשן החדש הזה ירגע ויישברו פה שיאים חדשים של איבה. הפעם עתיד כץ להיתקל ביריב מחוזק וחזק יותר מכץ בעצמו. כץ עושה את כל המישגים האפשריים ויביא על עצמו סילוק מהפוליטקה בעוד שנים בודדות. הציון בסולם לתיפקודו של השר כץ: 0 מתוך 10.
 

jp3raptor

Member
נשמע שקצת מאוחר מדי

ראוי לציין כי גם קטרי דיזל מסוגלים לנסוע בקו
המהיר והחישמול הוא לא האופצייה היחידה. בעולם נוסעים קטרי דיזל גם במנהרות ארוכות יותר וללא שום בעיה.
ברור שעדיפים קטרי חשמל, אך בהחלט ניתן להפעיל את הקו המהיר לירושלים גם עם דיזל ובהפרש זמנים לא ממש משמעותי בהשוואה לחשמל. בעיית האיוורור זניחה ויש לה פתרונות.
התחושה הכללית שלי היא כי כץ מחפש מלחמה. משעמם לו ככל הנראה במשרד והוא זקוק לתעסוקה "מבצעית" בדמות מלחמת עולם עם ועד הרכבת. ואני צופה כי ועד הרכבת יתחיל לפעול נגד כץ באופן ישיר בקרוב מאוד. כץ זורק בכל פעם פצצה לאויר: סוף-סוף נרגעו קצת הענינים והושגה הפסקת אש בין כץ לאדרעי והנה האיש נרדם וזקוק לאקשן חדש. אני כלל וכלל לא משוכנע שהאקשן החדש הזה ירגע ויישברו פה שיאים חדשים של איבה. הפעם עתיד כץ להיתקל ביריב מחוזק וחזק יותר מכץ בעצמו. כץ עושה את כל המישגים האפשריים ויביא על עצמו סילוק מהפוליטקה בעוד שנים בודדות. הציון בסולם לתיפקודו של השר כץ: 0 מתוך 10.
נשמע שקצת מאוחר מדי
אני לא רואה איך קטר דיזל יעבור מנהרה באורך 11 ק"מ שלא מותקנים בה מנהרות איוורור מתאימות.

נסיון לבנות מנהרות איוורור במנהרות הTBM לאחר סיום הכרייה נשמע לי לא חכם במיוחד.

גם צריך לקחת בחשבון שקטרי הדיזל שלנו ממש לא חדשים...
ואני לא רואה את האוצר מאשר קנייה של קטרי דיזל חדשים.
 
יעבור 11 ק"מ בקלות. לפי הזכור לי קיים איוורור

נשמע שקצת מאוחר מדי
אני לא רואה איך קטר דיזל יעבור מנהרה באורך 11 ק"מ שלא מותקנים בה מנהרות איוורור מתאימות.

נסיון לבנות מנהרות איוורור במנהרות הTBM לאחר סיום הכרייה נשמע לי לא חכם במיוחד.

גם צריך לקחת בחשבון שקטרי הדיזל שלנו ממש לא חדשים...
ואני לא רואה את האוצר מאשר קנייה של קטרי דיזל חדשים.
יעבור 11 ק"מ בקלות. לפי הזכור לי קיים איוורור
מספק גם לדיזל. לא קריטי עם מנועי הדיזל החדשים והירוקים.
לא חדשים??? יש לנו 29 קטרים חדשים עד למחצית 2013. היורו 4000 ירוק ומסוגל לעמוד במשימה בלי הרבה בעיות. גם היורו 3200 שלנו יכול לעמוד באתגר - די בקלות.
האוצר כבר אישר רכישת קטרי דיזל נוספים........
לילה טוב.
 

maronoyo

New member
הטעיית הציבור

לא נראה לי שמשהו יעזור כאן.
החישמול לא ייצא לפועל לצערי בקרוב.
יש יותר מידי אינטרסים, והרבה כסף, והפוך על הפוך.
תראה למשל הצעות הזויות של שיקוע כל המסילה בחיפה פרויקט שאם יקרה יעלה יותר מכל פרוייקט החישמול בכל המסילות ואין סיכוי שאפילו יחשבו על זה במשרד האוצר, מה גם שזה יעכב לגמרי את הלו"ז מה שיהפוך הרבה פרוייקטים לבלתי ישימים..מה שעלול להיות זה לא רק שפרוייקט החישמול לא ייצא לפועל והיה אמור לחסוך הרבה מאד כסף בתפעול הרכבת ולהורדות דרסטיות במחירי הכרטיסים, אלה שהרבה פרוייקטים פשוט יוקפאו בגלל העיכוב.
אני לא הייתי מוציא מכלל אפשרות קונספירציה שנועדה לעכב כמה שאפשר כל פרוייקט רכבתי הגיוני.
הטעיית הציבור
החלופה המבוקשת לא בהכרח מה שאתה מציג- אתה מטעה את הציבור. ישנן הרבה חלופות ואחת מהן זה מנהור חלופה אשר לא מעכבת את הפרויקט ולא עולה הרבה כסף, ומקצרת את הנסיעה עבור תושבי הצפון בצורה משמעותית. וגם חיפה נהנת מפינוי רצועת החוף והנגשת העיר לים, השבחת נדל"ן והקמת פרויקטים ויצירת מקומות עבודה. כל המכלול הזה לא רק שיחזיר את ההשקעה תוך זמן קצר אלא גם יניב רווחים יפים, ויחזק את הצפון למי שאכפת לו מהצפון. בכל מקרה אני חיפאי מהשורה ואני לא רוצה רכבת שתמנע ממני להגיע לים בהליכה קצרה.

כנס ותרחיב את הידע שלך: כולם מוזמנים.

http://www.facebook.com/city4haifa
 

בועז ל

New member
קשה לדעת ואפילו קשה לנחש.

האם לדעתך העברת הפרויקט תקצר
את זמן הביצוע?

הפרויקט הזה מתנהל בעצלתיים, למרות שמדובר בחסם מסוכן להמשך התפתחות הרכבת...
קשה לדעת ואפילו קשה לנחש.
אעיר רק כי במשרד התחבורה קיימת מודעות רבה לחשיבותו של הפרויקט ובמיוחד ביחס למועד פתיחתו של הקו המהיר לירושלים. כנראה שדשדוש הפרויקט תחת ניהולה של ר"י לא הותיר לשר בררה אלא לטלטל את המערכת - ובזאת אני משאיר סיכוי כלשהו שפרויקט החשמול יישאר בסופו של דבר בכ"ז בידי הרכבת.
 

easylivin

New member
לא בטוח שאלו חדשות טובות...

גלובס: חשמול הרכבת יעבור לחברה הלאומית לדרכים
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000758642
לא בטוח שאלו חדשות טובות...
וגם לא בטוח שהן רעות כל-כך. רק ימים יגידו.

שמחתי לקרוא את הדברים הבאים: "החשמל הוא העידן הבא של הרכבת" אמרו הגורמים [בענף התחבורה] "בלעדיו אין לחברה הזאת עתיד". צריכים שכמה שיותר "גורמים", גם בתוך הרכבת עצמה, יפנימו את הדברים האלה היטב ויפעלו בהתאם.
 

cwen

New member
כי מישהו גוזר קופון על חשבון הציבור בשו-שו...

תחושת הבטן שלי לא טובה
אולי כי מע"ץ גם כבישים לא עושה הכי טוב בעולם... למה להעביר לה תחום שהיא לא מבינה בו מידי האנשים שכן מבינים בו?
כי מישהו גוזר קופון על חשבון הציבור בשו-שו...
והשחיתות גואה וגואה וכבר לא מתביישים להיות מושחתים בימינו. זה כבר הפך לדרך חיים לגיטימית בפוליטיקה המוגלתית של מדינת המוגלה הישראלית.
 

easylivin

New member
נבחנת הקמתו של גוף משותף לרכבת ולמע"צ

גלובס: חשמול הרכבת יעבור לחברה הלאומית לדרכים
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000758642
נבחנת הקמתו של גוף משותף לרכבת ולמע"צ
"המדינה שוקלת להעביר את פרוקיט חשמול הרכבות לידי גוף חדש שיורכב מרכבת ישראל ומהחברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר). כך נודע ל"כלכליסט"..."

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3574802,00.html
 

luckydude

Active member
עיתונות מפגרת.

נבחנת הקמתו של גוף משותף לרכבת ולמע"צ
"המדינה שוקלת להעביר את פרוקיט חשמול הרכבות לידי גוף חדש שיורכב מרכבת ישראל ומהחברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר). כך נודע ל"כלכליסט"..."

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3574802,00.html
עיתונות מפגרת.
16 דציבל זה לא 16 אחוז.
 

easylivin

New member
האוצר: טרם גיבשנו עמדה על העברת החשמול

גלובס: חשמול הרכבת יעבור לחברה הלאומית לדרכים
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000758642
האוצר: טרם גיבשנו עמדה על העברת החשמול
"במשרד האוצר מבהירים הערב כי טרם גיבשו עמדה בכל הקשור לכוונת שר התחבורה להוציא את פרויקט חשמול הרכבות מניהול הרכבת ולהעבירו למע"צ. זאת, לאחר שמוקדם יותר דווח ב"גלובס" על התנגדות גורמים באוצר למהלך.

ל"גלובס" נודע כי סגן הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור הודיע כי לא יאפשר את הוצאת הפרויקט הענקי, שהיקפו הכספי מוערך ב-11 מיליארד שקל. בתוך כך מזהירים מומחי תחבורה כי פיצול הפרויקט בין מע"צ לרכבת אינו ישים ועלול לסכן חיי אדם, ולהוביל לעיכובים משמעותיים בפרויקטים המרכזיים של הרכבת..."

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000758825
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה