שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
יתכן שהרכבת צריכה להיות קטנה ב25%-33%

הנה המחשה קצת פוטושופית
"רכבת" DD "נוסעת" על התוואי האמור (לא מומחש, אופציה קלה אני יודע) בין ניות לגבעת מורדכי.

בגלל הבדל הגבהים בין ציר הרצוג למסלול המסילה תהיה נסתרת מהשכונות שממזרח לקו. לדעתי אימוץ תחתית העמק פלוס כמה מנהרות (מתחת לשח"ל והפארק שם כולל מכבי האש, בורלא והפארק שם, ואולי חפיר בעמק המצלבה עצמו) יאפשרו השפעה מזערית על הסביבה. היתרון יהיה בכך שלא כל המסלול יהיה חייב להיות תת קרקעי, והחיסכון יהיה בעמקים.

לדעתי זו חלופה אפשרית לשימוש בתוואי הישן + מנהרת TBM, אבל לשתי החלופות יש יתרונות וחסרונות. העיקר מבחינתי הוא שעמק המצלבה היא נקודת האמצע האמיתית של העיר.
יתכן שהרכבת צריכה להיות קטנה ב25%-33%
 

amit1270

New member
איפה התחנה? איפה האוטובוסים?


הנה המחשה קצת פוטושופית
"רכבת" DD "נוסעת" על התוואי האמור (לא מומחש, אופציה קלה אני יודע) בין ניות לגבעת מורדכי.

בגלל הבדל הגבהים בין ציר הרצוג למסלול המסילה תהיה נסתרת מהשכונות שממזרח לקו. לדעתי אימוץ תחתית העמק פלוס כמה מנהרות (מתחת לשח"ל והפארק שם כולל מכבי האש, בורלא והפארק שם, ואולי חפיר בעמק המצלבה עצמו) יאפשרו השפעה מזערית על הסביבה. היתרון יהיה בכך שלא כל המסלול יהיה חייב להיות תת קרקעי, והחיסכון יהיה בעמקים.

לדעתי זו חלופה אפשרית לשימוש בתוואי הישן + מנהרת TBM, אבל לשתי החלופות יש יתרונות וחסרונות. העיקר מבחינתי הוא שעמק המצלבה היא נקודת האמצע האמיתית של העיר.
איפה התחנה? איפה האוטובוסים?
 

Ccyclist

Well-known member
תחנות אוטובוס ישנן, אבל הנה השה לעולה

איפה התחנה? איפה האוטובוסים?
תחנות אוטובוס ישנן, אבל הנה השה לעולה
ההמחשה ההיא איננה מעמק המצלבה.

אני מציע שימוש ב4 תחנות האוטובוס הקיימות 2 בשדרות הרצוג ודרך השירות מדרום לצומת, ו2 בשני צידי שדרות הזז. בצורה כזו מי שמחליף אוטובוסים שם יצטרך ללכת באלכסון יחיד. אם תבנה כיכר ציבורית אפשר להשאיר בה חלק ניכר מהעצים בפינת העמק כדי לספק צל, אבל צריך לספק גם תאורה. התוצאה תהיה משהו שדומה לגן הפסלים במוזיאון ישראל אבל עם ריצוף במקום חצץ. (והמוזיאון צריך מדרגות נעות לצומת הזו כדי להתחבר לעיר).

המסילה בעמק מוסתרת ע"י הצמחייה בפארק והירידה ממטודלה. את שדרות הזז על ארבעת נתיביהן לא רואים בתמונה.

אני מתנגד לתחנה מפלצתית נוסח האיילון. לדעתי שני רציפים עם גגונים מינימליסטיים בכל צד יספיקו. ציירתי קירות אבן שמייצגים את קירות התחנה (שיכולה אולי להיות שקועה קצת כדי למזער את ההשפעה על המנזר) אבל אלמנט האקצרה מראה אותן כצמודות למנזר כאשר הרעיון (במפה המופשטת) הוא שיהיה מרווח בין התחנה למנזר. היציאה מהתחנה תהיה לכיכר הציבורית שבכל מקרה תחבר בין תחנות האוטובוס, ואם חייבים בניין תחנה אפשר להסתפק במבנה בן קומה אחת מאבן ירושלמית שיהיה דומה לסביבה או להחרים חלק מבניין תנועת הנוער בית"ר.

לא הצלחתי למצא בגוגל ארת' זווית טובה יותר להמחיש ממנה את התחנה כי מכל השדירות הגובלות במתחם יש שורות עצים שמפרידות בינן לבין העמק וימשיכו להסתיר את המסילה התאורטית הזו. ניסיתי למצא נקודת מבט ממוזיאון ישראל אבל שם הגוגל מכניס לאולמות התצוגה עצמם.
 
אני תומך נלהב בכל התכנית הזו אך

הנה המחשה קצת פוטושופית
"רכבת" DD "נוסעת" על התוואי האמור (לא מומחש, אופציה קלה אני יודע) בין ניות לגבעת מורדכי.

בגלל הבדל הגבהים בין ציר הרצוג למסלול המסילה תהיה נסתרת מהשכונות שממזרח לקו. לדעתי אימוץ תחתית העמק פלוס כמה מנהרות (מתחת לשח"ל והפארק שם כולל מכבי האש, בורלא והפארק שם, ואולי חפיר בעמק המצלבה עצמו) יאפשרו השפעה מזערית על הסביבה. היתרון יהיה בכך שלא כל המסלול יהיה חייב להיות תת קרקעי, והחיסכון יהיה בעמקים.

לדעתי זו חלופה אפשרית לשימוש בתוואי הישן + מנהרת TBM, אבל לשתי החלופות יש יתרונות וחסרונות. העיקר מבחינתי הוא שעמק המצלבה היא נקודת האמצע האמיתית של העיר.
אני תומך נלהב בכל התכנית הזו אך
קרונות קומותיים לא יוכלו לנסוע בתוואי הישן בכל מקרה כי התוואי לא בנוי לכך.
יחד עם זאת, גם קרונות הסימנס וגם קרונות הפוש-פול של אלסטום, אינם מורשים לנסוע בתוואי הישן. לכן, אם תצא התכנית אל הפועל, ייאלצו לרכוש קרונות קצרים יותר במטר אחד.
התכנית שהצגת היא הדבר הנכון ביותר שיכול לקרות לירושלים.
מעניין לציין שאף אחד חוץ ממך וממני לא חשב עליה עד כה. הביצוע שלה אינו בעייתי וכיום ניתן לביצוע בפחות משנה. מקווה שמישהו רואה את הדברים ומיישם חלופות או תוספות לעירנו.
 

Ccyclist

Well-known member
היופי הוא שהקו יכול להסתיים במלחה

אני תומך נלהב בכל התכנית הזו אך
קרונות קומותיים לא יוכלו לנסוע בתוואי הישן בכל מקרה כי התוואי לא בנוי לכך.
יחד עם זאת, גם קרונות הסימנס וגם קרונות הפוש-פול של אלסטום, אינם מורשים לנסוע בתוואי הישן. לכן, אם תצא התכנית אל הפועל, ייאלצו לרכוש קרונות קצרים יותר במטר אחד.
התכנית שהצגת היא הדבר הנכון ביותר שיכול לקרות לירושלים.
מעניין לציין שאף אחד חוץ ממך וממני לא חשב עליה עד כה. הביצוע שלה אינו בעייתי וכיום ניתן לביצוע בפחות משנה. מקווה שמישהו רואה את הדברים ומיישם חלופות או תוספות לעירנו.
היופי הוא שהקו יכול להסתיים במלחה

כשהעלתי את הלולאה שלי אמרו לי שאפשר להסתפק בפיזור בתוך העיר ולסיים את הקו במלחה. היתרון בהמשך הקו לתוך העיר הוא בפיזור, ועם הקו הישן במצבו הוא ממילא לא יוכל לקחת את כל הרכבות של A1.

הבחירה בDD היתה חצי מתוך עצלנות (זו היתה התמונה היחידה שהתאימה לזווית) וחצי מתוך הערכה לרכבות הקומותיים (באנגליה אין כאלו כי ההפרדות המפלסיות פה נמוכות מדי). למען האמת אני לא בטוח אם הן יכולות (אחרי הסבה לחשמל) ליסוע בA1.

אני מניח שבפורום יש אנשים עם קשרים לגופים האמורים כך שמי יודע לאן יגיע רעיון שמבוטא פה.

אולי איצור מפה עם ארבעת החלופות העירוניות:

האומה-שער יפו-תוואי ישן (רשמי)
האומה המלכים ג'ורג' ודוד, תוואי ישן (שלי)
האומה-המצלבה-הרצוג (שלך, כל זה הוא המחשה של רעיון שלך)
האומה-בגין (או רשמי או של חברי פורום, אינני זוכר)
 
תיצור מפות ונעביר אותן הלאה. להערכה גסה שלי

היופי הוא שהקו יכול להסתיים במלחה

כשהעלתי את הלולאה שלי אמרו לי שאפשר להסתפק בפיזור בתוך העיר ולסיים את הקו במלחה. היתרון בהמשך הקו לתוך העיר הוא בפיזור, ועם הקו הישן במצבו הוא ממילא לא יוכל לקחת את כל הרכבות של A1.

הבחירה בDD היתה חצי מתוך עצלנות (זו היתה התמונה היחידה שהתאימה לזווית) וחצי מתוך הערכה לרכבות הקומותיים (באנגליה אין כאלו כי ההפרדות המפלסיות פה נמוכות מדי). למען האמת אני לא בטוח אם הן יכולות (אחרי הסבה לחשמל) ליסוע בA1.

אני מניח שבפורום יש אנשים עם קשרים לגופים האמורים כך שמי יודע לאן יגיע רעיון שמבוטא פה.

אולי איצור מפה עם ארבעת החלופות העירוניות:

האומה-שער יפו-תוואי ישן (רשמי)
האומה המלכים ג'ורג' ודוד, תוואי ישן (שלי)
האומה-המצלבה-הרצוג (שלך, כל זה הוא המחשה של רעיון שלך)
האומה-בגין (או רשמי או של חברי פורום, אינני זוכר)
תיצור מפות ונעביר אותן הלאה. להערכה גסה שלי
אחת מארבעה החלופות תיאלץ להתבצע בשנים הקרובות תוך שינויים מינוריים. זאת נדע לאחר פתיחת הקו המהיר ולאחר שתוסקנה כל המסקנות לגביו תוך דגש על שיפורים וחסרונות שלו. הוא לא יהיה מושלם ואף רחוק מכך. לדעתי יהא צורך לבצע את אחת מהחלופות כדי להביא אותו למצב אופטימלי.
 

gen1

New member
לא הבנתי אותך

בקיצור ולענין: אילו היו מזיזים את כל התחנה
400 עד 500 מטר מזרחה, לא היה שום צורך להקים תחנה תת-קרקעית......
חבל מאוד שלא חשבו על כך.....או אז, היתה התחנה ממוקמת בתחילתו של גן סאקר, במקום פתוח לגמרי, ללא שום צורך לרדת 80 מטר אל תוך האדמה ובמיקום מעולה ופתוח וכמובן ענק ופחות צפוף. אולי צעד כזה יכול היה דווקא לסייע במרכז העיר הישן והגוסס.
באזור גן סאקר, ניתן היה להקים גם מגדל קומות לחניית כלי-רכב שחלקו תת קרקעי ואת הגן אפשר היה להקים בנוסף גם על מבנה התחנה. אין לי ספק שהדבר היה מוזיל במיליוני ש"ח את ההוצאה. ארץ חלם...
לא הבנתי אותך
שלום! על פי גוגל ארת' גן סאקר 777מטר מעל פני הים בניני האומה 767 מטר מעל פני הים התחנה מתוכננת להיות 80 מטר נמוך יותר משהו כמו 687 מטר מעל פני הים ,וזאת כדי למתן את העליה לירושלים כי את תוספת הגובה הזה הרכבת תבצע תוך נסיעה של מרחק גדול מ25 ק"מ , אז איך בדיוק אפשר היה לבנות תחנה במפלס 777 מעל פני הים .הרכבת לא היתה מגיעה לשם לעולם .
 

amit1270

New member
בנייני האומה בערך 800 מ' מעל פני הים.

לא הבנתי אותך
שלום! על פי גוגל ארת' גן סאקר 777מטר מעל פני הים בניני האומה 767 מטר מעל פני הים התחנה מתוכננת להיות 80 מטר נמוך יותר משהו כמו 687 מטר מעל פני הים ,וזאת כדי למתן את העליה לירושלים כי את תוספת הגובה הזה הרכבת תבצע תוך נסיעה של מרחק גדול מ25 ק"מ , אז איך בדיוק אפשר היה לבנות תחנה במפלס 777 מעל פני הים .הרכבת לא היתה מגיעה לשם לעולם .
בנייני האומה בערך 800 מ' מעל פני הים.
גובה התחנה יהיה בסביבות ה-720.
 
יש לגוגל טעות בנתונים. מצטער. כל ילד ירושלמי

לא הבנתי אותך
שלום! על פי גוגל ארת' גן סאקר 777מטר מעל פני הים בניני האומה 767 מטר מעל פני הים התחנה מתוכננת להיות 80 מטר נמוך יותר משהו כמו 687 מטר מעל פני הים ,וזאת כדי למתן את העליה לירושלים כי את תוספת הגובה הזה הרכבת תבצע תוך נסיעה של מרחק גדול מ25 ק"מ , אז איך בדיוק אפשר היה לבנות תחנה במפלס 777 מעל פני הים .הרכבת לא היתה מגיעה לשם לעולם .
יש לגוגל טעות בנתונים. מצטער. כל ילד ירושלמי
יודע שגן סאקר נמוך באופן משמעותי מבניני האומה. לך תתקן לגוגל את הטעות...
גוגל לא אלוהים וגם בתוכנה שלהם לא חסרות טעויות.....
תיקנתי מגן סאקר לעמק המצלבה עוד בשרשור זה. ראה לעיל.
 

gen1

New member
אבל בטח לא נמוך ב80 מטר

יש לגוגל טעות בנתונים. מצטער. כל ילד ירושלמי
יודע שגן סאקר נמוך באופן משמעותי מבניני האומה. לך תתקן לגוגל את הטעות...
גוגל לא אלוהים וגם בתוכנה שלהם לא חסרות טעויות.....
תיקנתי מגן סאקר לעמק המצלבה עוד בשרשור זה. ראה לעיל.
אבל בטח לא נמוך ב80 מטר
 

בועז ל

New member
תרשים להמחשה

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
תרשים להמחשה
ברור לי לחלוטין שישנם כרגע כאלה (לא ששת קוראיי הנאמנים, כמובן!
) שאומרים לעצמם " אולם נוסעים, מעברים, פיר דרגנועים אלכסוני: על מה הוא מדבר, לעזאזל?"
אז הנה משהו שיעזור במעט להבין את מבנה התחנה - סכימת חתכים של אולם הנוסעים (concourse) והרציפים.
 

easylivin

New member
בועז: האם זיהיתי נכון את מה שרואים בתמונות?

תרשים להמחשה
ברור לי לחלוטין שישנם כרגע כאלה (לא ששת קוראיי הנאמנים, כמובן!
) שאומרים לעצמם " אולם נוסעים, מעברים, פיר דרגנועים אלכסוני: על מה הוא מדבר, לעזאזל?"
אז הנה משהו שיעזור במעט להבין את מבנה התחנה - סכימת חתכים של אולם הנוסעים (concourse) והרציפים.
בועז: האם זיהיתי נכון את מה שרואים בתמונות?
אם כן, זה נותן המחשה עוד יותר טובה לגודל הסופי של התחנה...
 

בועז ל

New member
היא כבר ענקית, קובי, ועדיין רק חלק קטן ממנה

אם ככה ,אז היא תהיה ענקית פשוט.
היא כבר ענקית, קובי, ועדיין רק חלק קטן ממנה
הושלם. בנוסף, כדאי לציין את מבנה השירות והמערכות שנבנה בקצה הדרום-מזרחי של התחנה.
 

בועז ל

New member
יפה מאוד, אריק!

בועז: האם זיהיתי נכון את מה שרואים בתמונות?
אם כן, זה נותן המחשה עוד יותר טובה לגודל הסופי של התחנה...
יפה מאוד, אריק!
חששתי שהסבריי לא יהיו מובנים, אבל אני שמח לראות שהעניין נקלט. הוספתי לתרשים את מנהרות האוורור שאף הן סוימו ובחץ כחול את מיקומם של הכורים שהגיעו מליפתא ונמצאים בגובה מפלס הרציף, שנמצא נמוך יותר ממפלס אולם הנוסעים.
 

easylivin

New member
תודה בועז! פשוט מדהים...

יפה מאוד, אריק!
חששתי שהסבריי לא יהיו מובנים, אבל אני שמח לראות שהעניין נקלט. הוספתי לתרשים את מנהרות האוורור שאף הן סוימו ובחץ כחול את מיקומם של הכורים שהגיעו מליפתא ונמצאים בגובה מפלס הרציף, שנמצא נמוך יותר ממפלס אולם הנוסעים.
תודה בועז! פשוט מדהים...
אם כן, נראה לי סביר להניח שאת שלד התחנה לא ישלימו לפני 2014. האם אני פסימי או אופטימי מדי?
 

ymaluly

New member
תמונות והסברים מעניים ביותר

יפה מאוד, אריק!
חששתי שהסבריי לא יהיו מובנים, אבל אני שמח לראות שהעניין נקלט. הוספתי לתרשים את מנהרות האוורור שאף הן סוימו ובחץ כחול את מיקומם של הכורים שהגיעו מליפתא ונמצאים בגובה מפלס הרציף, שנמצא נמוך יותר ממפלס אולם הנוסעים.
תמונות והסברים מעניים ביותר
האם אפשר לקבל על הסכמה מיקום של הפיר הנוכחי וכן מיקום יחסית לפני הקרקע
 

בועז ל

New member
שים לב לחלקים שאריק סימן באדום.

תמונות והסברים מעניים ביותר
האם אפשר לקבל על הסכמה מיקום של הפיר הנוכחי וכן מיקום יחסית לפני הקרקע
שים לב לחלקים שאריק סימן באדום.
המעגל האדום הוא כמובן הפיר המרכזי שמגיע עד למינוס 79 מ'.
ממנו יוצאות שתי זרועות במינוס 36 מ' שהן מנהרות האוורור. המלבן המסומן באדום הנו מנהרת אוורור נוספת שמוצאה מהפיר המרכזי. מנהרה זו היא המשך של אולם הנוסעים ורצפתה נמצאת במינוס 76 מ'.
גם למנהרה זו יש שתי מנהרות אוורור, שאף הן מסומנות בתרשים בצבע אדום.
 

alantan

New member
וואו - זו פשוט תחנה מפלצתית

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
וואו - זו פשוט תחנה מפלצתית
בקנה מדה של תחנות Crossrail שנבנות בלונדון אבל בעומק עוד יותר עמוק מהן ועם 4 מסילות במקום 2.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה