שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
פרופורציות

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
פרופורציות
התמונה מדברת בעד עצמה.
 

easylivin

New member
המפלצת הזאת בולעת בלי מלח את כל מה

פרופורציות
התמונה מדברת בעד עצמה.
המפלצת הזאת בולעת בלי מלח את כל מה
שנבנה בארץ מאז ומעולם. להמחשה, 80 מטר זה גובה של 27 קומות!
 

בועז ל

New member
****

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
****
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אביה

פיינשטוז, פיינשנמען, פיינשטיין היקר: בסדר?
ראינו מה קורה כאשר אומרים "יהיה בסדר"....במילים אחרות: המנהרה תתמוטט כמו מגדל קלפים.......
אביה
אתה שוב הולך למחוזות לא לך, כבר היית שם - טוב לא יצא לך מזה.
אני את שמך לא עיוותתי, אז תרגיע.
בזמן האחרון אתה יושב יותר מדי בבית ומותח ביקורת על כל העולם ואחותו. צא לנשום קצת אוויר, יש אביב בחוץ.
 
בבית? אתה עוקב אחריי? היכן הייתי הערב?

אביה
אתה שוב הולך למחוזות לא לך, כבר היית שם - טוב לא יצא לך מזה.
אני את שמך לא עיוותתי, אז תרגיע.
בזמן האחרון אתה יושב יותר מדי בבית ומותח ביקורת על כל העולם ואחותו. צא לנשום קצת אוויר, יש אביב בחוץ.
בבית? אתה עוקב אחריי? היכן הייתי הערב?
ביליתי שעה ו-46 דקות בצומת-ספרים..... במדוייק לפי שעון הנוכחות....
היכן הייתי אתמול בערב כאשר אתה סבלת עד מאוד מאוכל כשר וחסר טעם? אכלתי שלושה סטייקים לבנים בפונדק אסא בלטרון ואפילו הזמנתי את חברנו המשותף בועז לארוחה ! המסכן סבל מאוכל חלבי עבש והיום מאוכל דרוזי גרוע....
מתי הייתי בפעם האחרונה באילת? ממש בימים האחרונים.....נסעתי להביא דיסק ומיד חזרתי הביתה.....
לא הייתי אומר שאני נמצא הרבה בבית לאחרונה.....וכאשר אני בבית, אני עושה מהישיבה הזו מול המחשב הרבה מאוד כסף ברשת..... ומה רע לשבת בחג בבית עם ארבעה זאטוטים? מנין לך אם לא תכננתי ויישמתי זוג נוסף?

לישיבה בבית יש יתרון אחד גדול. קוראים לה EBAY..... ולישיבה בבית יש יתרון עצום נוסף: קוראים לו רווחים קלים מבלי להזיז ת'תחת מהכסא....

כאשר אתה היית אתמול בבית הכנסת והתפללת - אני גרפתי עוד ועוד רווחים בחשבון ה-PAY PAL שלי.....
אביב בחוץ?? מגעיל אותי האביב ומגעיל אותי הקייץ.....
כבר שכחת כנראה שאני איש של חורף, לילה והרבה גשם..... אור יום, חום וקייץ מביאים לי בחילה.....אתה עדיין לא יודע שכאשר אני לבד בבית, אני סוגר הרמטית את כל התריסים כדי ששום טיפת אור יום לא תיכנס? אתה לא זוכר שאני עובד מול המסך בחושך מוחלט? כנראה שאתה באמת לא הכרת אותי, לא מכיר אותי ואולי גם לא תכיר אותי.... אולי זה הפסד ואולי זה רווח, אך למי משנינו באמת אכפת? לאף אחד....
לילה טוב.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לסבול בהחלט לא סבלתי

בבית? אתה עוקב אחריי? היכן הייתי הערב?
ביליתי שעה ו-46 דקות בצומת-ספרים..... במדוייק לפי שעון הנוכחות....
היכן הייתי אתמול בערב כאשר אתה סבלת עד מאוד מאוכל כשר וחסר טעם? אכלתי שלושה סטייקים לבנים בפונדק אסא בלטרון ואפילו הזמנתי את חברנו המשותף בועז לארוחה ! המסכן סבל מאוכל חלבי עבש והיום מאוכל דרוזי גרוע....
מתי הייתי בפעם האחרונה באילת? ממש בימים האחרונים.....נסעתי להביא דיסק ומיד חזרתי הביתה.....
לא הייתי אומר שאני נמצא הרבה בבית לאחרונה.....וכאשר אני בבית, אני עושה מהישיבה הזו מול המחשב הרבה מאוד כסף ברשת..... ומה רע לשבת בחג בבית עם ארבעה זאטוטים? מנין לך אם לא תכננתי ויישמתי זוג נוסף?

לישיבה בבית יש יתרון אחד גדול. קוראים לה EBAY..... ולישיבה בבית יש יתרון עצום נוסף: קוראים לו רווחים קלים מבלי להזיז ת'תחת מהכסא....

כאשר אתה היית אתמול בבית הכנסת והתפללת - אני גרפתי עוד ועוד רווחים בחשבון ה-PAY PAL שלי.....
אביב בחוץ?? מגעיל אותי האביב ומגעיל אותי הקייץ.....
כבר שכחת כנראה שאני איש של חורף, לילה והרבה גשם..... אור יום, חום וקייץ מביאים לי בחילה.....אתה עדיין לא יודע שכאשר אני לבד בבית, אני סוגר הרמטית את כל התריסים כדי ששום טיפת אור יום לא תיכנס? אתה לא זוכר שאני עובד מול המסך בחושך מוחלט? כנראה שאתה באמת לא הכרת אותי, לא מכיר אותי ואולי גם לא תכיר אותי.... אולי זה הפסד ואולי זה רווח, אך למי משנינו באמת אכפת? לאף אחד....
לילה טוב.
לסבול בהחלט לא סבלתי
להתפלל - בהחלט התפללתי ואף לקחתי את הזאטוטים לשמוע את עשרת הדיברות. את הקיץ גם אני לא מחבב במיוחד - זה ידוע.
ולגבי כל השאר - אם יישמת זוג נוסף - מברוכ גדול, בעיקר לציפי. תמסור לה ד"ש חמה, אגב.
 
היתרון שלי עליך: אני מכיר גם כשר וגם לא כשר:

לסבול בהחלט לא סבלתי
להתפלל - בהחלט התפללתי ואף לקחתי את הזאטוטים לשמוע את עשרת הדיברות. את הקיץ גם אני לא מחבב במיוחד - זה ידוע.
ולגבי כל השאר - אם יישמת זוג נוסף - מברוכ גדול, בעיקר לציפי. תמסור לה ד"ש חמה, אגב.
היתרון שלי עליך: אני מכיר גם כשר וגם לא כשר:
אתה מכיר רק כשר. אם היית טועם את הלא-כשר, היית מבין מיד מה הפסדת כל ימי חייך....
אני לא מוסר ד"ש לאף אחד כי אינני שליח של אף אחד.
מאחל לזאטוטים שלך את כל האושר שבעולם.
 
רעידות אדמה כמעט לא משפיעות מתחת לקרקע

מעניין רק לדעת איך התחנה תתפקד ברעידת אדמה
בעוצמה של 6 בסולם ריכטר.....האם היא בנוייה לכך?! האם צפו רעידה והתמודדו עם תוצאותיה בבנייה?
רעידות אדמה כמעט לא משפיעות מתחת לקרקע
אם כבר אז צריך לדאוג למערכת האוורור,חשמל, שריפות..
 
שריפות? שריפה במנהרה היא כמו שואה לנוסעים! ו-

רעידות אדמה כמעט לא משפיעות מתחת לקרקע
אם כבר אז צריך לדאוג למערכת האוורור,חשמל, שריפות..
שריפות? שריפה במנהרה היא כמו שואה לנוסעים! ו-
ולך תדע כמה רחוקות תהיינה מנהרות המילוט באותו מקום. להערכתי - רעידת אדמה חזקה בזמן שיש רכבת במנהרה, תביא את מרבית הנוסעים בה לדרכם האחרונה....
ראינו כבר שריפות במנהרות באירופה. בדרך-כלל זה נגמר רע....הגזים הנפלטים בשריפה הם הבעיה ולאו דווקא האש.
בדבר אחד אין ספק: רעידת אדמה חזקה שתלווה בשריפת רכבת במנהרה, תביא לעדנה רצינית לקו הישן...
אין לי ספק שחשבו על הכל לגבי המנהרות החדשות ואין לי ספק שביצעו סימולציות ואין לי ספק שספרי היזמים מלאים בתרחישים אפשריים ובפתרונות להם. כל זה לא שווה פרוטה מול איתני הטבע.....אם תהיה רעידת אדמה בסולם 8 ריכטר, לא יישאר זכר מהמנהרות ומהגשרים ולמעשה הקו המהיר ייסגר לשנים רבות. לדעתי היה נכון יותר לבנות מנהרות פלדה ולא בטון אך אני מניח שהדבר הרבה יותר יקר. אני גם משער שהתחזוקה השוטפת של מנהרות פלדה יקרה יותר? אף מנהרה בישראל לא עמדה באתגר של 8 או 9 בסולם ריכטר ואף "ספר רכב" של אף מנהרה לא יכול לחזות מה יקרה. הכל ספקולציות בענין וגם בהודעה זו.
 

בועז ל

New member
****

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
****
 

בועז ל

New member
קצה תחנת האומה.

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
קצה תחנת האומה.
הקיר הנראה מולנו הנו למעשה קצה תחנת האומה - הקצה הצפון מערבי. שני הפתחים הנראים בצדי אולם הנוסעים (ושוב: רק חלק קטן מאולם הנוסעים נראה בתמונה) הנם פתחי אוורור המגיעים לקצות הרציפים, או אם תרצו: לתחילתם, כאשר מגיעים מכיוון מנהרה מס' 4. רציפי התחנה נמתחים במקביל לאולם הנוסעים ומשני צדיו. אורכם יגיע ל-300 מ' ונקודת הקצה שלהם נמצאת מתחת ובקרבת מתחם משרד החוץ הישן - לירושלמים בינינו ולמי שמכיר.
 

בועז ל

New member
הפסקה. המשך יבוא.

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
הפסקה. המשך יבוא.
לילה טוב!
 

wantok

New member
ממנהל בכיר של הפורום

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
ממנהל בכיר של הפורום
הייתי מצפה להאצלת סמכויות במקרה זה
 

בועז ל

New member
ועכשיו לחלק המעניין

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
ועכשיו לחלק המעניין
מעבר למנהרת האוורור ובמפלס נמוך מעט יותר נמצא צוות הכרייה שהגיע ממנהרת הגישה בליפתא דרך ה"מכנסון" הצפוני. המרחק בין קצה הכרייה (מנהרת האוורור שבתמונה) לצוות של "רולצור" עומד על מטרים ספורים בלבד, אך בינתיים ללא חיבור ביניהם. כפי שציינתי קודם לכן, מקצה מנהרת האוורור האופקית שבתמונה תתבצע כרייה נוספת אנכית, שתהיה המשכה של מנהרת האוורור אל הרציף הצפוני, או הצפון-מזרחי למדקדקים. ע"פ המדידות, צוות הכרייה שהגיע מליפתא דרך המכנסון הצפוני, נמצא כבר כמטר וחצי בתוך הרציף. את הרציף, כמו גם אולם הנוסעים, יש להמשיך לכרות בכיוון משרד החוץ הישן. ביניהם אמורים להיכרות במספר מקומות מנהרות קצרות לגישה מאולם הנוסעים לרציף. כנ"ל לגבי הרציף הנוסף, שצוות הכרייה הליפתאי טרם הגיע אליו דרך המכנסון הדרומי.

בימים אלה נערכים דיונים ברכבת מול "חופרי השרון" באשר לאופן כריית שאר חלקיה של התחנה. חברת "רמט" מופקדת על ביצוע שלד התחנה בלבד, בעוד "חופרי השרון" תבצע את כריית הרציפים, המשך אולם הנוסעים ופיר הדרגנועים האלכסוני.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה