שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.

מצב
הנושא נעול.

ירון כץ

New member
לא פיל לבן ולא בטיח!

אני טוען כבר זמן רב: התח"צ בירושלים בשנת 78'
היה בהרבה הרבה יותר יעיל מעכשיו.
חלה נסיגה נוראה מאז 78' והמצב נראה רע יותר מרגע לרגע. הטעות הקשה מכולן: הקמת הפיל הלבן הקרוי רכבת קלה. טעות נוראה ומיותרת ביותר.
לא פיל לבן ולא בטיח!
בתור אחד שמרבה להשתמש ברכבת הקלה, אני בסך הכל מרוצה ואני נתקל גם בעוד אנשים שחושבים כמוני.
הרכבת באה בדרך כלל בתדירות גבוהה למדי ובשעות היא, אם פיספסתי רכבת, הרי שבמרבית המקרים הרכבת הבאה תגיע תוך חמש-שש דקות ומשיחות עם חבריי לעבודה ביד ושם ועם חבריי ללימודים במכללת דוד ילין, אני שומע שגם הם בסך הכל מרוצים מהרכבת הקלה.
תמיד אפשר להשתפר, אבל בסך הכל, המצב לא כל כך גרוע.
 

ירון כץ

New member
בשעות היא=בשעות השיא

לא פיל לבן ולא בטיח!
בתור אחד שמרבה להשתמש ברכבת הקלה, אני בסך הכל מרוצה ואני נתקל גם בעוד אנשים שחושבים כמוני.
הרכבת באה בדרך כלל בתדירות גבוהה למדי ובשעות היא, אם פיספסתי רכבת, הרי שבמרבית המקרים הרכבת הבאה תגיע תוך חמש-שש דקות ומשיחות עם חבריי לעבודה ביד ושם ועם חבריי ללימודים במכללת דוד ילין, אני שומע שגם הם בסך הכל מרוצים מהרכבת הקלה.
תמיד אפשר להשתפר, אבל בסך הכל, המצב לא כל כך גרוע.
בשעות היא=בשעות השיא
 
עדר של 46 פילים לבנים ו...אבטיחים....

לא פיל לבן ולא בטיח!
בתור אחד שמרבה להשתמש ברכבת הקלה, אני בסך הכל מרוצה ואני נתקל גם בעוד אנשים שחושבים כמוני.
הרכבת באה בדרך כלל בתדירות גבוהה למדי ובשעות היא, אם פיספסתי רכבת, הרי שבמרבית המקרים הרכבת הבאה תגיע תוך חמש-שש דקות ומשיחות עם חבריי לעבודה ביד ושם ועם חבריי ללימודים במכללת דוד ילין, אני שומע שגם הם בסך הכל מרוצים מהרכבת הקלה.
תמיד אפשר להשתפר, אבל בסך הכל, המצב לא כל כך גרוע.
עדר של 46 פילים לבנים ו...אבטיחים....
המצב בצפון העיר קטסטרופה. אתה גר בוולפסון ואפילו ליד הבית שלך אין רכבת קלה. אתה צריך ללכת הרבה ברגל או לנסוע קודם באוטובוס. תמיד יהיה קומץ של אנשים מרוצים מול הרוב הלא מרוצה...
מה אתה עושה ביד ושם? אצל חיים בארכיון?
 

ירון כץ

New member
אני עובד בהיכל השמות, מטפל בדפי עד של ניצולים

עדר של 46 פילים לבנים ו...אבטיחים....
המצב בצפון העיר קטסטרופה. אתה גר בוולפסון ואפילו ליד הבית שלך אין רכבת קלה. אתה צריך ללכת הרבה ברגל או לנסוע קודם באוטובוס. תמיד יהיה קומץ של אנשים מרוצים מול הרוב הלא מרוצה...
מה אתה עושה ביד ושם? אצל חיים בארכיון?
אני עובד בהיכל השמות, מטפל בדפי עד של ניצולים
 

ירון כץ

New member
תודה רבה!

כל הכבוד והרבה הצלחה !
תודה רבה!
 

liorschwimmer

New member
רכב פרטי בדרך כלל יהיה מהיר יותר מתח"צ, אבל..

רכב פרטי בדרך כלל יהיה מהיר יותר מתח"צ, אבל..
מחיר החזקת רכב גבוה לאין שיעור ממחיר הנסיעה בתח"צ.
ויש לקחת בחשבון פקקים בעיר שאליה מגיעים.
אל תשכח שב2017 גם הקו האדום של הרק"ל בתל אביב יחל לפעול (אם יירצה השם,טפו טפו שום בצל ) ואז ייתכן יתרון לתח"צ בתל אביב
 

בועז ל

New member
יורדים קצת בגובה.

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
יורדים קצת בגובה.
 

בועז ל

New member
תבנית היציקה.

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
תבנית היציקה.
שימו לב לגודל.
 

בועז ל

New member
אחד הדברים שעוד אצטרך לברר

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
אחד הדברים שעוד אצטרך לברר
בפינה הרחוקה מבצעים עובדי הקבלן עבודת קונסטרוקציה כלשהי.
 

בועז ל

New member
****

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
****
 

בועז ל

New member
****

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
****
 

בועז ל

New member
****

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
****
 

בועז ל

New member
קצה אולם הנוסעים

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
קצה אולם הנוסעים
מטרים ספורים בלבד מתחתית הפיר מצוי פתח ענק נוסף. נא לא לבלבל עם מנהרות האוורור שנמצאות גבוה יותר במינוס 36. הפתח הנראה בתמונה ממשיך כמה עשרות מטרים פנימה וכיוונו צפון מערב, לכיוון מנהרה מס' 4 של הקו. פתח זה הנו קצהו של אולם הנוסעים הענק שיהיה דומה באורכו לאורך הרציפים. המשכו של אולם ענק זה, שעתיד להכיל עד 10,000 איש, בקצה השמאלי התחתון של התמונה ובמיקום בו נראית יריעת הבז'.

בתמונה: עובדי רמט פורשים יריעות איטום צהובות על מעטפת הפיר.
 

בועז ל

New member
אולם הנוסעים, או ליתר דיוק רק כ-10% ממנו.

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
אולם הנוסעים, או ליתר דיוק רק כ-10% ממנו.
מרשים, לא?
 

בועז ל

New member
שני תיקונים: אחד לך, דוד, ואחד לי. שימו לב


או ליתר דיוק הקונקרס שמוביל אליו.
שני תיקונים: אחד לך, דוד, ואחד לי. שימו לב

התיקון החשוב שמיועד לי: המנהרה הענקית שנראית בתמונה אינה חלק מאולם הנוסעים אלא מנהרת אוורור בלבד. גובהה של מנהרה זו כ-12 מטרים ומתחברות אליה שתי מנהרות אוורור נוספות הנראות בתמונה. קוטרן של שתי המנהרות 'הקטנות', אשר נראות בתמונה מגיע לחמישה מטרים והן מוארכות ע"י זרועות אנכיות אל הרציפים.

התיקון לדוד. הקונקרס הוא רק שם נרדף לאולם הנוסעים עצמו.
תחילתו של אולם הנוסעים, או הקונקרס בשמו האחר, ביריעת הבז' שנראית באחת התמונות הבאות.
 

בועז ל

New member
תחתית הפיר

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
תחתית הפיר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה