שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
 

בועז ל

New member
תבניות יציקה למנהרות האוורור

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
תבניות יציקה למנהרות האוורור
מונחות במינוס 22.
 

בועז ל

New member
פיר המעליות

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
פיר המעליות
תחתיתו מגיעה עד למינוס 79 מ'. בגובה מינוס 36 מ' ניתן להבחין באחת ממנהרות האוורור האופקיות. שתי מנהרות כאלו קיימות במעטפת הפיר. מנהרות האוורור האופקיות מתחברות בקצה שלהן לפירי אוורור אנכיים המגיעים עד לגובה הרציפים. לכל רציף מגיע פיר משלו.
 

בועז ל

New member
מנהרת האוורור הנגדית

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
מנהרת האוורור הנגדית
מנהרת האוורור הנוספת נמצאת בדיוק מול פתח מנהרת האוורור שראינו בתמונה הקודמת. מנהרה זו היא למעשה המשכה של הקודמת בגובה מינוס 36 מ'.
 

XrayCharlie

New member
מזל שניתן לראות מספר פועלים,

מנהרת האוורור הנגדית
מנהרת האוורור הנוספת נמצאת בדיוק מול פתח מנהרת האוורור שראינו בתמונה הקודמת. מנהרה זו היא למעשה המשכה של הקודמת בגובה מינוס 36 מ'.
מזל שניתן לראות מספר פועלים,
זה נותן קנה מידה לגודל (שלא לומר עומק) העצום של הפיר וכלל המבנה.
 

בועז ל

New member
****

שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
****
 
אתה יודע? אני פתאום עושה חישוב שגם לאחר פתיחת

אתה יודע? אני פתאום עושה חישוב שגם לאחר פתיחת
הקו המהיר, עדיין ישתלם לי לנסוע לתל-אביב רק ברכב הפרטי.
עד שאגיע ברגל מהבית לתחנה של קו 68 יעברו 6 דקות. ואז אמתין לקו 68 לפחות 10 דקות. עד שהוא יגיע לתחנה המרכזית יעברו עוד 12 דקות. כבר עברו לנו 28 דקות.....
עד שארד מהאוטובוס, אלך 100 מ' ואגיע למטה במעלית לרכבת יעברו עוד 4 דקות. כבר 32 דקות....
עד שתצא הרכבת המהירה תעבורנה להן עוד 10 דקות לכל המעט. כבר 42 דקות....
עד שהמהירה תגיע לתל-אביב מרכז ע"ש סבידור, תעבורנה להן עוד 32 דקות לכל המעט.....כבר 74 דקות.....
אני נוסע ברכב פרטי דרך הנתיב המהיר בכל מקרה כי יש לי מנוי.
יוצא שכאשר הרכבת המהירה תגיע לתל-אביב, אני אהיה כבר כמעט בכניסה לזכרון-יעקב......עם רכב פרטי ! בקיצור: לא משתלם לבעלי רכב פרטי שגרים בכל אזור צפון ירושלים ויכולים להגיע מיידית ל-443 עם רכב פרטי.....
מסקנה: סעו רק ברכב פרטי, כיום וגם בעתיד בין שתי הערים ואל תשכחו לעשות מנוי לנתיב המהיר. העלויות שלו זניחות על-פי רוב. מקסימום שילמתי 30 ש"ח וזה היה מאוד כדאי ונחמד לראות כיצד כל הקמצנים נתקעים בנתיב הרגיל.....
 

mister K

New member
מתי פעם אחרונה המתנת לאוטובוס עשר דקות?

אתה יודע? אני פתאום עושה חישוב שגם לאחר פתיחת
הקו המהיר, עדיין ישתלם לי לנסוע לתל-אביב רק ברכב הפרטי.
עד שאגיע ברגל מהבית לתחנה של קו 68 יעברו 6 דקות. ואז אמתין לקו 68 לפחות 10 דקות. עד שהוא יגיע לתחנה המרכזית יעברו עוד 12 דקות. כבר עברו לנו 28 דקות.....
עד שארד מהאוטובוס, אלך 100 מ' ואגיע למטה במעלית לרכבת יעברו עוד 4 דקות. כבר 32 דקות....
עד שתצא הרכבת המהירה תעבורנה להן עוד 10 דקות לכל המעט. כבר 42 דקות....
עד שהמהירה תגיע לתל-אביב מרכז ע"ש סבידור, תעבורנה להן עוד 32 דקות לכל המעט.....כבר 74 דקות.....
אני נוסע ברכב פרטי דרך הנתיב המהיר בכל מקרה כי יש לי מנוי.
יוצא שכאשר הרכבת המהירה תגיע לתל-אביב, אני אהיה כבר כמעט בכניסה לזכרון-יעקב......עם רכב פרטי ! בקיצור: לא משתלם לבעלי רכב פרטי שגרים בכל אזור צפון ירושלים ויכולים להגיע מיידית ל-443 עם רכב פרטי.....
מסקנה: סעו רק ברכב פרטי, כיום וגם בעתיד בין שתי הערים ואל תשכחו לעשות מנוי לנתיב המהיר. העלויות שלו זניחות על-פי רוב. מקסימום שילמתי 30 ש"ח וזה היה מאוד כדאי ונחמד לראות כיצד כל הקמצנים נתקעים בנתיב הרגיל.....
מתי פעם אחרונה המתנת לאוטובוס עשר דקות?
תדירות קווים 68/69 אפילו בשעות השפל היא כל 6-7 דקות.
 
לפני שבועיים. המתנתי 12דקות לקו 68 בצהרי היום

מתי פעם אחרונה המתנת לאוטובוס עשר דקות?
תדירות קווים 68/69 אפילו בשעות השפל היא כל 6-7 דקות.
לפני שבועיים. המתנתי 12דקות לקו 68 בצהרי היום
והוא הגיע עמוס. ישבתי בתחנה בשדרות אשכול, ליד בית מס' 40, שם יש לו תחנה וצילמתי אוטובוסים כהרגלי בקודש.
אתה יודע לאיזה מרחק אני מגיע בשש או שבע דקות מהבית שלי ברכב פרטי? עד לבית-חורון ! בשבע דקות נסיעה ברכב פרטי אני כבר משקיף מלמעלה על בתיה הראשונים של מודיעין !
 

mister K

New member
תעלה לפה את התמונות!

לפני שבועיים. המתנתי 12דקות לקו 68 בצהרי היום
והוא הגיע עמוס. ישבתי בתחנה בשדרות אשכול, ליד בית מס' 40, שם יש לו תחנה וצילמתי אוטובוסים כהרגלי בקודש.
אתה יודע לאיזה מרחק אני מגיע בשש או שבע דקות מהבית שלי ברכב פרטי? עד לבית-חורון ! בשבע דקות נסיעה ברכב פרטי אני כבר משקיף מלמעלה על בתיה הראשונים של מודיעין !
תעלה לפה את התמונות!
 

down under

New member
מדוע אתה בכלל נופל למלכודת המטופשת הזאת?!?

מתי פעם אחרונה המתנת לאוטובוס עשר דקות?
תדירות קווים 68/69 אפילו בשעות השפל היא כל 6-7 דקות.
מדוע אתה בכלל נופל למלכודת המטופשת הזאת?!?


אגב, למי שלא מקבל חניה מהעבודה שלו בת"א, יש להוסיף הוצאות של 40 ש"ח, במינימום של המינימום, ביום על חניה.
יש להוסיף את זמן הפקקים בתוך רחובות ת"א ואת הוצאות החניה והדלק.

לאדם שגר באזור הגבעה הצרפתית או גבעת התחמושת ועובד בעזריאלי יקח לא פחות מ-55 דקות בשעות הלחץ להגיע דלת לדלת.
וזה במקרה הממש ממש טוב.
ואופס, שכחנו את הפקקים מתום הנתיב המהיר (הוא מסתיים בקיבוץ גלויות) ועד מחלף השלום ושכחנו את תשלום החניה.

ברכבת יורדים בשלום וטראח שלאח בים בּוּם תוך 5 דקות מהפתח דלת הקרון האדם בתוך המשרד שלו במגדלי עזריאלי.
את אותן 5 בדיוק יהיו לו גם אם יחנה בחניון היקר של עזריאלי. יש ללכת מהמכונית ועד למעליות הזכוכית של המגדל המתאים,
יש להזמין מעלית ולהמתין לה כחצי דקה ואז בלובי הבניין להחליף מעליות.
 
בולשיט....סע איתי פעם ותבין....

מדוע אתה בכלל נופל למלכודת המטופשת הזאת?!?


אגב, למי שלא מקבל חניה מהעבודה שלו בת"א, יש להוסיף הוצאות של 40 ש"ח, במינימום של המינימום, ביום על חניה.
יש להוסיף את זמן הפקקים בתוך רחובות ת"א ואת הוצאות החניה והדלק.

לאדם שגר באזור הגבעה הצרפתית או גבעת התחמושת ועובד בעזריאלי יקח לא פחות מ-55 דקות בשעות הלחץ להגיע דלת לדלת.
וזה במקרה הממש ממש טוב.
ואופס, שכחנו את הפקקים מתום הנתיב המהיר (הוא מסתיים בקיבוץ גלויות) ועד מחלף השלום ושכחנו את תשלום החניה.

ברכבת יורדים בשלום וטראח שלאח בים בּוּם תוך 5 דקות מהפתח דלת הקרון האדם בתוך המשרד שלו במגדלי עזריאלי.
את אותן 5 בדיוק יהיו לו גם אם יחנה בחניון היקר של עזריאלי. יש ללכת מהמכונית ועד למעליות הזכוכית של המגדל המתאים,
יש להזמין מעלית ולהמתין לה כחצי דקה ואז בלובי הבניין להחליף מעליות.
בולשיט....סע איתי פעם ותבין....
אבל ב-443 תעצום את העיניים בבקשה......ואל תביט על השעון.....
מרגע שנניע, לא תספיק להגיד שלום ותראה את מודיעין מולך......
 
גם לאילת הכי מהר עם רכב פרטי.....עשינו טסט...

מדוע אתה בכלל נופל למלכודת המטופשת הזאת?!?


אגב, למי שלא מקבל חניה מהעבודה שלו בת"א, יש להוסיף הוצאות של 40 ש"ח, במינימום של המינימום, ביום על חניה.
יש להוסיף את זמן הפקקים בתוך רחובות ת"א ואת הוצאות החניה והדלק.

לאדם שגר באזור הגבעה הצרפתית או גבעת התחמושת ועובד בעזריאלי יקח לא פחות מ-55 דקות בשעות הלחץ להגיע דלת לדלת.
וזה במקרה הממש ממש טוב.
ואופס, שכחנו את הפקקים מתום הנתיב המהיר (הוא מסתיים בקיבוץ גלויות) ועד מחלף השלום ושכחנו את תשלום החניה.

ברכבת יורדים בשלום וטראח שלאח בים בּוּם תוך 5 דקות מהפתח דלת הקרון האדם בתוך המשרד שלו במגדלי עזריאלי.
את אותן 5 בדיוק יהיו לו גם אם יחנה בחניון היקר של עזריאלי. יש ללכת מהמכונית ועד למעליות הזכוכית של המגדל המתאים,
יש להזמין מעלית ולהמתין לה כחצי דקה ואז בלובי הבניין להחליף מעליות.
גם לאילת הכי מהר עם רכב פרטי.....עשינו טסט...
אשתי טסה עם ארקיע פחחחחחחח.......כאשר היא נחתה באילת, הספקתי כבר לנוח, לאכול באילת ולעשן שתי סיגריות באילת.....
לאילת רק עם רכב פרטי ובלי לעצור בדרך כמובן.
 
אביתר היקר, חשבתי שזה פורום תחבורה ציבורית...

גם לאילת הכי מהר עם רכב פרטי.....עשינו טסט...
אשתי טסה עם ארקיע פחחחחחחח.......כאשר היא נחתה באילת, הספקתי כבר לנוח, לאכול באילת ולעשן שתי סיגריות באילת.....
לאילת רק עם רכב פרטי ובלי לעצור בדרך כמובן.
אביתר היקר, חשבתי שזה פורום תחבורה ציבורית...
 
שרובה לא ממש יעילה.....כי

אביתר היקר, חשבתי שזה פורום תחבורה ציבורית...
שרובה לא ממש יעילה.....כי
לירושלמים כמוני לא משתלם לטוס לאילת. בעבר, כאשר היו טיסות משדה התעופה בעטרות, זה היה כדאי.
התח"צ הישראלי רחוק מרחק שנות אור מיעילות, לצערי.
 

david80

Member
באילו מקומות בעולם נתקלת במערכת תח"צ יעיל?

שרובה לא ממש יעילה.....כי
לירושלמים כמוני לא משתלם לטוס לאילת. בעבר, כאשר היו טיסות משדה התעופה בעטרות, זה היה כדאי.
התח"צ הישראלי רחוק מרחק שנות אור מיעילות, לצערי.
באילו מקומות בעולם נתקלת במערכת תח"צ יעיל?
אני מנחש שאחת מתשובותיך זה לונדון.
 
כל שיכלול דיגיטלי ותחנה מודרנית

אתה יודע? אני פתאום עושה חישוב שגם לאחר פתיחת
הקו המהיר, עדיין ישתלם לי לנסוע לתל-אביב רק ברכב הפרטי.
עד שאגיע ברגל מהבית לתחנה של קו 68 יעברו 6 דקות. ואז אמתין לקו 68 לפחות 10 דקות. עד שהוא יגיע לתחנה המרכזית יעברו עוד 12 דקות. כבר עברו לנו 28 דקות.....
עד שארד מהאוטובוס, אלך 100 מ' ואגיע למטה במעלית לרכבת יעברו עוד 4 דקות. כבר 32 דקות....
עד שתצא הרכבת המהירה תעבורנה להן עוד 10 דקות לכל המעט. כבר 42 דקות....
עד שהמהירה תגיע לתל-אביב מרכז ע"ש סבידור, תעבורנה להן עוד 32 דקות לכל המעט.....כבר 74 דקות.....
אני נוסע ברכב פרטי דרך הנתיב המהיר בכל מקרה כי יש לי מנוי.
יוצא שכאשר הרכבת המהירה תגיע לתל-אביב, אני אהיה כבר כמעט בכניסה לזכרון-יעקב......עם רכב פרטי ! בקיצור: לא משתלם לבעלי רכב פרטי שגרים בכל אזור צפון ירושלים ויכולים להגיע מיידית ל-443 עם רכב פרטי.....
מסקנה: סעו רק ברכב פרטי, כיום וגם בעתיד בין שתי הערים ואל תשכחו לעשות מנוי לנתיב המהיר. העלויות שלו זניחות על-פי רוב. מקסימום שילמתי 30 ש"ח וזה היה מאוד כדאי ונחמד לראות כיצד כל הקמצנים נתקעים בנתיב הרגיל.....
כל שיכלול דיגיטלי ותחנה מודרנית
מראים שהתחנות האנלוגיות היו טובות יותר, מהירות יותר,
ואיכותיות יותר,
אוויר טבעי ולא ממוזג, בקרה אנושית טובה מאז ומתמיד
 
אני טוען כבר זמן רב: התח"צ בירושלים בשנת 78'

כל שיכלול דיגיטלי ותחנה מודרנית
מראים שהתחנות האנלוגיות היו טובות יותר, מהירות יותר,
ואיכותיות יותר,
אוויר טבעי ולא ממוזג, בקרה אנושית טובה מאז ומתמיד
אני טוען כבר זמן רב: התח"צ בירושלים בשנת 78'
היה בהרבה הרבה יותר יעיל מעכשיו.
חלה נסיגה נוראה מאז 78' והמצב נראה רע יותר מרגע לרגע. הטעות הקשה מכולן: הקמת הפיל הלבן הקרוי רכבת קלה. טעות נוראה ומיותרת ביותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה