לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2194621,946 עוקבים אודות עסקים

אודות הפורום תחבורה ציבורית

x
הודעה מהנהלת הפורום
f
 
 
המשך >>

לצפיה ב-'שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.'
שבתשתיות חלק ב' - תחנת האומה.
<< ההודעה הנוכחית
27/05/2012 | 00:59
136
907
כמובטח, מצ"ב תמונות מתחנת האומה באדיבות מנהלת A1. התמונות צולמו בתאריך 15.5 בעת שהתקיים סיור כתבים בתחנה. גם נציגי הפורום הוזמנו לסיור, אך מאחר שמועד הסיור התנגש עם מועד הפגישה עם מנכ"ל הרכבת, נאלצנו לוותר על הסיור בתחנה.
תחנת האומה, מבחינתי, היא האלמנט ההנדסי המרתק בפרויקט. אני חייב להודות בצער, כי אחת הסיבות להיותה של התחנה מרתקת כ"כ היא המחסור במידע בכל הקשור למבנה התחנה ובמיוחד לאופן הביצוע של חלקיה השונים. למרות השת"פ היוצא מן הכלל שיש לפורום עם הנהלת הפרויקט, תחנת האומה אינה נגישה דיה עבורנו. לעתים מדובר בסיבות בטיחות ולעתים בזמני הגעה בלתי נוחים כשהביקור בכ"ז מתאפשר. בנוסף, תמיד נדרשים תיאומים מול הקבלן ולעתים יש גם פגישה עם המנכ"ל...
בכל אופן, תחנת האומה נמצאת אצלי כעת בעדיפות גבוהה ואני בהחלט מתכוון לרדת לעומקה של התחנה - תרתי משמע.
עד שזה יקרה, ניאלץ להסתפק בתמונות המרשימות שהגיעו עבורנו ממנהלת הפרויקט. זה המקום לשוב ולהודות לרכבת ישראל על המשך השת"פ עמנו.
אז יאללה: נתחיל לרדת אט אט אל התחנה ממפלס הרחוב. בתמונה: מבט כללי על אתר העבודה ועל מפלס מינוס 22 מ'.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תבניות יציקה למנהרות האוורור'
תבניות יציקה למנהרות האוורור
27/05/2012 | 01:02
491
מונחות במינוס 22.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'פיר המעליות'
פיר המעליות
27/05/2012 | 01:08
450
תחתיתו מגיעה עד למינוס 79 מ'. בגובה מינוס 36 מ' ניתן להבחין באחת ממנהרות האוורור האופקיות. שתי מנהרות כאלו קיימות במעטפת הפיר. מנהרות האוורור האופקיות מתחברות בקצה שלהן לפירי אוורור אנכיים המגיעים עד לגובה הרציפים. לכל רציף מגיע פיר משלו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מנהרת האוורור הנגדית'
מנהרת האוורור הנגדית
27/05/2012 | 01:12
1
503
מנהרת האוורור הנוספת נמצאת בדיוק מול פתח מנהרת האוורור שראינו בתמונה הקודמת. מנהרה זו היא למעשה המשכה של הקודמת בגובה מינוס 36 מ'.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מזל שניתן לראות מספר פועלים,'
מזל שניתן לראות מספר פועלים,
27/05/2012 | 02:50
300
זה נותן קנה מידה לגודל (שלא לומר עומק) העצום של הפיר וכלל המבנה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'****'
****
27/05/2012 | 01:13
21
393
לצפיה ב-'אתה יודע? אני פתאום עושה חישוב שגם לאחר פתיחת'
אתה יודע? אני פתאום עושה חישוב שגם לאחר פתיחת
27/05/2012 | 15:42
19
358
הקו המהיר, עדיין ישתלם לי לנסוע לתל-אביב רק ברכב הפרטי.
עד שאגיע ברגל מהבית לתחנה של קו 68 יעברו 6 דקות. ואז אמתין לקו 68 לפחות 10 דקות. עד שהוא יגיע לתחנה המרכזית יעברו עוד 12 דקות. כבר עברו לנו 28 דקות.....
עד שארד מהאוטובוס, אלך 100 מ' ואגיע למטה במעלית לרכבת יעברו עוד 4 דקות. כבר 32 דקות....
עד שתצא הרכבת המהירה תעבורנה להן עוד 10 דקות לכל המעט. כבר 42 דקות....
עד שהמהירה תגיע לתל-אביב מרכז ע"ש סבידור, תעבורנה להן עוד 32 דקות לכל המעט.....כבר 74 דקות.....
אני נוסע ברכב פרטי דרך הנתיב המהיר בכל מקרה כי יש לי מנוי.
יוצא שכאשר הרכבת המהירה תגיע לתל-אביב, אני אהיה כבר כמעט בכניסה לזכרון-יעקב......עם רכב פרטי ! בקיצור: לא משתלם לבעלי רכב פרטי שגרים בכל אזור צפון ירושלים ויכולים להגיע מיידית ל-443 עם רכב פרטי.....
מסקנה: סעו רק ברכב פרטי, כיום וגם בעתיד בין שתי הערים ואל תשכחו לעשות מנוי לנתיב המהיר. העלויות שלו זניחות על-פי רוב. מקסימום שילמתי 30 ש"ח וזה היה מאוד כדאי ונחמד לראות כיצד כל הקמצנים נתקעים בנתיב הרגיל.....
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מתי פעם אחרונה המתנת לאוטובוס עשר דקות?'
מתי פעם אחרונה המתנת לאוטובוס עשר דקות?
27/05/2012 | 16:02
10
292
תדירות קווים 68/69 אפילו בשעות השפל היא כל 6-7 דקות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לפני שבועיים. המתנתי 12דקות לקו 68 בצהרי היום'
לפני שבועיים. המתנתי 12דקות לקו 68 בצהרי היום
27/05/2012 | 16:14
2
260
והוא הגיע עמוס. ישבתי בתחנה בשדרות אשכול, ליד בית מס' 40, שם יש לו תחנה וצילמתי אוטובוסים כהרגלי בקודש.
אתה יודע לאיזה מרחק אני מגיע בשש או שבע דקות מהבית שלי ברכב פרטי? עד לבית-חורון ! בשבע דקות נסיעה ברכב פרטי אני כבר משקיף מלמעלה על בתיה הראשונים של מודיעין !
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תעלה לפה את התמונות!'
תעלה לפה את התמונות!
27/05/2012 | 16:16
1
211
לצפיה ב-'עם הזמן, כל פעם משהו. בכיף. '
עם הזמן, כל פעם משהו. בכיף.
27/05/2012 | 16:27
220
הבעיה: רואים בהן מאנים משעממים עירוניים.....פשוט היה לי זמן להעביר אז צילמתי תמונות בפילם. ברגע שהסרט יפותח אשמח להעלות משהו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מדוע אתה בכלל נופל למלכודת המטופשת הזאת?!?'
מדוע אתה בכלל נופל למלכודת המטופשת הזאת?!?
27/05/2012 | 18:01
6
259


אגב, למי שלא מקבל חניה מהעבודה שלו בת"א, יש להוסיף הוצאות של 40 ש"ח, במינימום של המינימום, ביום על חניה.
יש להוסיף את זמן הפקקים בתוך רחובות ת"א ואת הוצאות החניה והדלק.

לאדם שגר באזור הגבעה הצרפתית או גבעת התחמושת ועובד בעזריאלי יקח לא פחות מ-55 דקות בשעות הלחץ להגיע דלת לדלת.
וזה במקרה הממש ממש טוב.
ואופס, שכחנו את הפקקים מתום הנתיב המהיר (הוא מסתיים בקיבוץ גלויות) ועד מחלף השלום ושכחנו את תשלום החניה.

ברכבת יורדים בשלום וטראח שלאח בים בּוּם תוך  5 דקות מהפתח דלת הקרון האדם בתוך המשרד שלו במגדלי עזריאלי.
את אותן 5 בדיוק יהיו לו גם אם יחנה בחניון היקר של עזריאלי. יש ללכת מהמכונית ועד למעליות הזכוכית של המגדל המתאים,
יש להזמין מעלית ולהמתין לה כחצי דקה ואז בלובי הבניין להחליף מעליות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בולשיט....סע איתי פעם ותבין....'
בולשיט....סע איתי פעם ותבין....
27/05/2012 | 19:20
206
אבל ב-443 תעצום את העיניים בבקשה......ואל תביט על השעון..... מרגע שנניע, לא תספיק להגיד שלום ותראה את מודיעין מולך......
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גם לאילת הכי מהר עם רכב פרטי.....עשינו טסט...'
גם לאילת הכי מהר עם רכב פרטי.....עשינו טסט...
27/05/2012 | 19:23
4
213
אשתי טסה עם ארקיע פחחחחחחח.......כאשר היא נחתה באילת, הספקתי כבר לנוח, לאכול באילת ולעשן שתי סיגריות באילת.....
לאילת רק עם רכב פרטי ובלי לעצור בדרך כמובן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אביתר היקר, חשבתי שזה פורום תחבורה ציבורית...'
אביתר היקר, חשבתי שזה פורום תחבורה ציבורית...
27/05/2012 | 22:50
3
111
לצפיה ב-'שרובה לא ממש יעילה.....כי'
שרובה לא ממש יעילה.....כי
28/05/2012 | 00:37
2
195
לירושלמים כמוני לא משתלם לטוס לאילת. בעבר, כאשר היו טיסות משדה התעופה בעטרות, זה היה כדאי.
התח"צ הישראלי רחוק מרחק שנות אור מיעילות, לצערי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'באילו מקומות בעולם נתקלת במערכת תח"צ יעיל?'
באילו מקומות בעולם נתקלת במערכת תח"צ יעיל?
28/05/2012 | 12:39
1
129
אני מנחש שאחת מתשובותיך זה לונדון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לונדון? נכון. גם פריז. '
לונדון? נכון. גם פריז.
28/05/2012 | 12:49
66
לצפיה ב-'כל שיכלול דיגיטלי ותחנה מודרנית '
כל שיכלול דיגיטלי ותחנה מודרנית
27/05/2012 | 21:44
7
191
מראים שהתחנות האנלוגיות היו טובות יותר, מהירות יותר,
ואיכותיות יותר,
אוויר טבעי ולא ממוזג, בקרה אנושית טובה מאז ומתמיד
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני טוען כבר זמן רב: התח"צ בירושלים בשנת 78' '
אני טוען כבר זמן רב: התח"צ בירושלים בשנת 78'
28/05/2012 | 00:40
6
193
היה בהרבה הרבה יותר יעיל מעכשיו.
חלה נסיגה נוראה מאז 78' והמצב נראה רע יותר מרגע לרגע. הטעות הקשה מכולן: הקמת הפיל הלבן הקרוי רכבת קלה. טעות נוראה ומיותרת ביותר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא פיל לבן ולא בטיח! '
לא פיל לבן ולא בטיח!
28/05/2012 | 09:41
5
156
בתור אחד שמרבה להשתמש ברכבת הקלה, אני בסך הכל מרוצה ואני נתקל גם בעוד אנשים שחושבים כמוני.
הרכבת באה בדרך כלל בתדירות גבוהה למדי ובשעות היא, אם פיספסתי רכבת, הרי שבמרבית המקרים הרכבת הבאה תגיע תוך חמש-שש דקות ומשיחות עם חבריי לעבודה ביד ושם ועם חבריי ללימודים במכללת דוד ילין, אני שומע שגם הם בסך הכל מרוצים מהרכבת הקלה.
תמיד אפשר להשתפר, אבל בסך הכל, המצב לא כל כך גרוע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בשעות היא=בשעות השיא'
בשעות היא=בשעות השיא
28/05/2012 | 09:43
50
לצפיה ב-'עדר של 46 פילים לבנים ו...אבטיחים....'
עדר של 46 פילים לבנים ו...אבטיחים....
28/05/2012 | 11:52
3
175
המצב בצפון העיר קטסטרופה. אתה גר בוולפסון ואפילו ליד הבית שלך אין רכבת קלה. אתה צריך ללכת הרבה ברגל או לנסוע קודם באוטובוס. תמיד יהיה קומץ של אנשים מרוצים מול הרוב הלא מרוצה...
מה אתה עושה ביד ושם? אצל חיים בארכיון?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני עובד בהיכל השמות, מטפל בדפי עד של ניצולים'
אני עובד בהיכל השמות, מטפל בדפי עד של ניצולים
28/05/2012 | 12:01
2
77
לצפיה ב-'כל הכבוד והרבה הצלחה ! '
כל הכבוד והרבה הצלחה !
29/05/2012 | 23:52
1
37
לצפיה ב-'תודה רבה!'
תודה רבה!
30/05/2012 | 09:10
19
לצפיה ב-'רכב פרטי בדרך כלל יהיה מהיר יותר מתח"צ, אבל..'
רכב פרטי בדרך כלל יהיה מהיר יותר מתח"צ, אבל..
28/05/2012 | 17:16
116
מחיר החזקת רכב גבוה לאין שיעור ממחיר הנסיעה בתח"צ.
ויש לקחת בחשבון פקקים בעיר שאליה מגיעים.
אל תשכח שב2017 גם הקו האדום של הרק"ל בתל אביב יחל לפעול (אם יירצה השם,טפו טפו שום בצל ) ואז ייתכן יתרון לתח"צ בתל אביב
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יורדים קצת בגובה.'
יורדים קצת בגובה.
27/05/2012 | 01:14
418
לצפיה ב-'תבנית היציקה.'
תבנית היציקה.
27/05/2012 | 01:16
367
שימו לב לגודל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אחד הדברים שעוד אצטרך לברר'
אחד הדברים שעוד אצטרך לברר
27/05/2012 | 01:19
1
451
בפינה הרחוקה מבצעים עובדי הקבלן עבודת קונסטרוקציה כלשהי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה אמור להיות'
זה אמור להיות
28/05/2012 | 01:05
170
אזור המכונות של מערכת האיוורור.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'****'
****
27/05/2012 | 01:21
330
לצפיה ב-'****'
****
27/05/2012 | 01:22
277
לצפיה ב-'****'
****
27/05/2012 | 01:23
283
לצפיה ב-'קצה אולם הנוסעים'
קצה אולם הנוסעים
27/05/2012 | 01:37
438
מטרים ספורים בלבד מתחתית הפיר מצוי פתח ענק נוסף. נא לא לבלבל עם מנהרות האוורור שנמצאות גבוה יותר במינוס 36. הפתח הנראה בתמונה ממשיך כמה עשרות מטרים פנימה וכיוונו צפון מערב, לכיוון מנהרה מס' 4 של הקו. פתח זה הנו קצהו של אולם הנוסעים הענק שיהיה דומה באורכו לאורך הרציפים. המשכו של אולם ענק זה, שעתיד להכיל עד 10,000 איש, בקצה השמאלי התחתון של התמונה ובמיקום בו נראית יריעת הבז'.

בתמונה: עובדי רמט פורשים יריעות איטום צהובות על מעטפת הפיר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אולם הנוסעים, או ליתר דיוק רק כ-10% ממנו.'
אולם הנוסעים, או ליתר דיוק רק כ-10% ממנו.
27/05/2012 | 01:40
3
484
לצפיה ב-' בהחלט מרשים'
בהחלט מרשים
27/05/2012 | 08:43
85
לצפיה ב-'או ליתר דיוק הקונקרס שמוביל אליו.'
או ליתר דיוק הקונקרס שמוביל אליו.
28/05/2012 | 01:10
1
79
לצפיה ב-'שני תיקונים: אחד לך, דוד, ואחד לי. שימו לב'
שני תיקונים: אחד לך, דוד, ואחד לי. שימו לב
28/05/2012 | 11:54
135
התיקון החשוב שמיועד לי: המנהרה הענקית שנראית בתמונה אינה חלק מאולם הנוסעים אלא מנהרת אוורור בלבד. גובהה של מנהרה זו כ-12 מטרים ומתחברות אליה שתי מנהרות אוורור נוספות הנראות בתמונה. קוטרן של שתי המנהרות 'הקטנות', אשר נראות בתמונה מגיע לחמישה מטרים והן מוארכות ע"י זרועות אנכיות אל הרציפים.

התיקון לדוד. הקונקרס הוא רק שם נרדף לאולם הנוסעים עצמו.
תחילתו של אולם הנוסעים, או הקונקרס בשמו האחר, ביריעת הבז' שנראית באחת התמונות הבאות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תחתית הפיר'
תחתית הפיר
27/05/2012 | 01:42
392
לצפיה ב-'פרופורציות'
פרופורציות
27/05/2012 | 01:44
1
552
התמונה מדברת בעד עצמה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' המפלצת הזאת בולעת בלי מלח את כל מה'
המפלצת הזאת בולעת בלי מלח את כל מה
27/05/2012 | 11:56
328
שנבנה בארץ מאז ומעולם. להמחשה, 80 מטר זה גובה של 27 קומות!
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'****'
****
27/05/2012 | 01:45
10
365
לצפיה ב-'מעניין רק לדעת איך התחנה תתפקד ברעידת אדמה'
מעניין רק לדעת איך התחנה תתפקד ברעידת אדמה
27/05/2012 | 15:48
9
310
בעוצמה של 6 בסולם ריכטר.....האם היא בנוייה לכך?! האם צפו רעידה והתמודדו עם תוצאותיה בבנייה?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ריכטר, רייטר... יהיה בסדר.'
ריכטר, רייטר... יהיה בסדר.
28/05/2012 | 01:11
5
128
לצפיה ב-'פיינשטוז, פיינשנמען, פיינשטיין היקר: בסדר? '
פיינשטוז, פיינשנמען, פיינשטיין היקר: בסדר?
28/05/2012 | 01:17
4
201
ראינו מה קורה כאשר אומרים "יהיה בסדר"....במילים אחרות: המנהרה תתמוטט כמו מגדל קלפים.......
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אביה'
אביה
28/05/2012 | 01:29
3
225
אתה שוב הולך למחוזות לא לך, כבר היית שם - טוב לא יצא לך מזה.
אני את שמך לא עיוותתי, אז תרגיע.
בזמן האחרון אתה יושב יותר מדי בבית ומותח ביקורת על כל העולם ואחותו. צא לנשום קצת אוויר, יש אביב בחוץ.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בבית? אתה עוקב אחריי? היכן הייתי הערב? '
בבית? אתה עוקב אחריי? היכן הייתי הערב?
28/05/2012 | 01:40
2
201
ביליתי שעה ו-46 דקות בצומת-ספרים..... במדוייק לפי שעון הנוכחות....
היכן הייתי אתמול בערב כאשר אתה סבלת עד מאוד מאוכל כשר וחסר טעם? אכלתי שלושה סטייקים לבנים בפונדק אסא בלטרון ואפילו הזמנתי את חברנו המשותף בועז לארוחה ! המסכן סבל מאוכל חלבי עבש והיום מאוכל דרוזי גרוע....
מתי הייתי בפעם האחרונה באילת? ממש בימים האחרונים.....נסעתי להביא דיסק ומיד חזרתי הביתה.....
לא הייתי אומר שאני נמצא הרבה בבית לאחרונה.....וכאשר אני בבית, אני עושה מהישיבה הזו מול המחשב הרבה מאוד כסף ברשת..... ומה רע לשבת בחג בבית עם ארבעה זאטוטים? מנין לך אם לא תכננתי ויישמתי זוג נוסף?
לישיבה בבית יש יתרון אחד גדול. קוראים לה EBAY..... ולישיבה בבית יש יתרון עצום נוסף: קוראים לו רווחים קלים מבלי להזיז ת'תחת מהכסא....
כאשר אתה היית אתמול בבית הכנסת והתפללת - אני גרפתי עוד ועוד רווחים בחשבון ה-PAY PAL שלי.....
אביב בחוץ?? מגעיל אותי האביב ומגעיל אותי הקייץ.....
כבר שכחת כנראה שאני איש של חורף, לילה והרבה גשם..... אור יום, חום וקייץ מביאים לי בחילה.....אתה עדיין לא יודע שכאשר אני לבד בבית, אני סוגר הרמטית את כל התריסים כדי ששום טיפת אור יום לא תיכנס? אתה לא זוכר שאני עובד מול המסך בחושך מוחלט? כנראה שאתה באמת לא הכרת אותי, לא מכיר אותי ואולי גם לא תכיר אותי.... אולי זה הפסד ואולי זה רווח, אך למי משנינו באמת אכפת? לאף אחד....
לילה טוב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לסבול בהחלט לא סבלתי'
לסבול בהחלט לא סבלתי
28/05/2012 | 01:53
1
196
להתפלל - בהחלט התפללתי ואף לקחתי את הזאטוטים לשמוע את עשרת הדיברות. את הקיץ גם אני לא מחבב במיוחד - זה ידוע.
ולגבי כל השאר - אם יישמת זוג נוסף - מברוכ גדול, בעיקר לציפי. תמסור לה ד"ש חמה, אגב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'היתרון שלי עליך: אני מכיר גם כשר וגם לא כשר: '
היתרון שלי עליך: אני מכיר גם כשר וגם לא כשר:
28/05/2012 | 02:51
177
אתה מכיר רק כשר. אם היית טועם את הלא-כשר, היית מבין מיד מה הפסדת כל ימי חייך....
אני לא מוסר ד"ש לאף אחד כי אינני שליח של אף אחד.
מאחל לזאטוטים שלך את כל האושר שבעולם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רעידות אדמה כמעט לא משפיעות מתחת לקרקע'
רעידות אדמה כמעט לא משפיעות מתחת לקרקע
29/05/2012 | 06:54
2
97
אם כבר אז צריך לדאוג למערכת האוורור,חשמל, שריפות..
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה בטוח?'
אתה בטוח?
29/05/2012 | 14:24
32
לצפיה ב-'שריפות? שריפה במנהרה היא כמו שואה לנוסעים! ו-'
שריפות? שריפה במנהרה היא כמו שואה לנוסעים! ו-
31/05/2012 | 10:06
27
ולך תדע כמה רחוקות תהיינה מנהרות המילוט באותו מקום. להערכתי - רעידת אדמה חזקה בזמן שיש רכבת במנהרה, תביא את מרבית הנוסעים בה לדרכם האחרונה....
ראינו כבר שריפות במנהרות באירופה. בדרך-כלל זה נגמר רע....הגזים הנפלטים בשריפה הם הבעיה ולאו דווקא האש.
בדבר אחד אין ספק: רעידת אדמה חזקה שתלווה בשריפת רכבת במנהרה, תביא לעדנה רצינית לקו הישן...
אין לי ספק שחשבו על הכל לגבי המנהרות החדשות ואין לי ספק שביצעו סימולציות ואין לי ספק שספרי היזמים מלאים בתרחישים אפשריים ובפתרונות להם. כל זה לא שווה פרוטה מול איתני הטבע.....אם תהיה רעידת אדמה בסולם 8 ריכטר, לא יישאר זכר מהמנהרות ומהגשרים ולמעשה הקו המהיר ייסגר לשנים רבות. לדעתי היה נכון יותר לבנות מנהרות פלדה ולא בטון אך אני מניח שהדבר הרבה יותר יקר. אני גם משער שהתחזוקה השוטפת של מנהרות פלדה יקרה יותר? אף מנהרה בישראל לא עמדה באתגר של 8 או 9 בסולם ריכטר ואף "ספר רכב" של אף מנהרה לא יכול לחזות מה יקרה. הכל ספקולציות בענין וגם בהודעה זו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'****'
****
27/05/2012 | 01:46
335
לצפיה ב-'קצה תחנת האומה.'
קצה תחנת האומה.
27/05/2012 | 01:58
479
הקיר הנראה מולנו הנו למעשה קצה תחנת האומה - הקצה הצפון מערבי. שני הפתחים הנראים בצדי אולם הנוסעים (ושוב: רק חלק קטן מאולם הנוסעים נראה בתמונה) הנם פתחי אוורור המגיעים לקצות הרציפים, או אם תרצו: לתחילתם, כאשר מגיעים מכיוון מנהרה מס' 4. רציפי התחנה נמתחים במקביל לאולם הנוסעים ומשני צדיו. אורכם יגיע ל-300 מ' ונקודת הקצה שלהם נמצאת מתחת ובקרבת מתחם משרד החוץ הישן - לירושלמים בינינו ולמי שמכיר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הפסקה. המשך יבוא.'
הפסקה. המשך יבוא.
27/05/2012 | 01:59
1
238
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
27/05/2012 | 08:29
63
לצפיה ב-'ממנהל בכיר של הפורום'
ממנהל בכיר של הפורום
27/05/2012 | 09:30
1
239
הייתי מצפה להאצלת סמכויות במקרה זה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הסמכויות אכן הואצלו'
הסמכויות אכן הואצלו
28/05/2012 | 01:13
108
אבל גם זה לא יצא לפועל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ועכשיו לחלק המעניין'
ועכשיו לחלק המעניין
27/05/2012 | 09:43
30
521
מעבר למנהרת האוורור ובמפלס נמוך מעט יותר נמצא צוות הכרייה שהגיע ממנהרת הגישה בליפתא דרך ה"מכנסון" הצפוני. המרחק בין קצה הכרייה (מנהרת האוורור שבתמונה) לצוות של "רולצור" עומד על מטרים ספורים בלבד, אך בינתיים ללא חיבור ביניהם. כפי שציינתי קודם לכן, מקצה מנהרת האוורור האופקית שבתמונה תתבצע כרייה נוספת אנכית, שתהיה המשכה של מנהרת האוורור אל הרציף הצפוני, או הצפון-מזרחי למדקדקים. ע"פ המדידות, צוות הכרייה שהגיע מליפתא דרך המכנסון הצפוני, נמצא כבר כמטר וחצי בתוך הרציף. את הרציף, כמו גם אולם הנוסעים, יש להמשיך לכרות בכיוון משרד החוץ הישן. ביניהם אמורים להיכרות במספר מקומות מנהרות קצרות לגישה מאולם הנוסעים לרציף. כנ"ל לגבי הרציף הנוסף, שצוות הכרייה הליפתאי טרם הגיע אליו דרך המכנסון הדרומי.

בימים אלה נערכים דיונים ברכבת מול "חופרי השרון" באשר לאופן כריית שאר חלקיה של התחנה. חברת "רמט" מופקדת על ביצוע שלד התחנה בלבד, בעוד "חופרי השרון" תבצע את כריית הרציפים, המשך אולם הנוסעים ופיר הדרגנועים האלכסוני.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בקיצור ולענין: אילו היו מזיזים את כל התחנה '
בקיצור ולענין: אילו היו מזיזים את כל התחנה
27/05/2012 | 15:56
29
293
400 עד 500 מטר מזרחה, לא היה שום צורך להקים תחנה תת-קרקעית......
חבל מאוד שלא חשבו על כך.....או אז, היתה התחנה ממוקמת בתחילתו של גן סאקר, במקום פתוח לגמרי, ללא שום צורך לרדת 80 מטר אל תוך האדמה ובמיקום מעולה ופתוח וכמובן ענק ופחות צפוף. אולי צעד כזה יכול היה דווקא לסייע במרכז העיר הישן והגוסס.
באזור גן סאקר, ניתן היה להקים גם מגדל קומות לחניית כלי-רכב שחלקו תת קרקעי ואת הגן אפשר היה להקים בנוסף גם על מבנה התחנה. אין לי ספק שהדבר היה מוזיל במיליוני ש"ח את ההוצאה. ארץ חלם...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ובמחשבה שלישית: עמק המצלבה הוא המקום'
ובמחשבה שלישית: עמק המצלבה הוא המקום
27/05/2012 | 16:11
247
האידיאלי להקמת התחנה. תחילתו נמוכה בכ-80 מ' פלוס מינוס מגובה המפלס העליון של התחנה המרכזית, כלומר הקמת תחנת הרכבת בסמוך למנזר היתה פותרת את כל הבעיה, מקרבת את התחנה למע"ר הישן, ומשם ועד לתחנת הרכבת במלחה, כל השטח פתוח, במילים אחרות: חיבור גם אל תחנת הרכבת במלחה תוך הפקעות קרקע זניחות של שטחים שכולם פתוחים ולא דורשים הריסת מבנים קיימים. בחישוב שיפועי הקרקע - המשימה אפשרית בהחלט ולא מגיעים אפילו לשני אחוז. כך ניתן היה להפוך את כל הקו לקו סיבובי.
מעניין מה יעלה בגורלה של תחנת הרכבת במלחה לאחר פתיחת הקו החדש?! ידוע לכולנו על התוכניות להקים אזור מטענים במלחה, אגם מלאכותי במלחה ועוד. בכל אלו דנו בעבר. השאלה היא האם משהו מכל זה ייצא אל הפועל? מלחה הולכת ומתפתחת בקצב מסעיר: הארנה הולכת ומוקמת, אלפי יחידות דיור חדשות עומדות להתחיל ולהיבנות במלחה ובגבעת משואה ממש תוך חודשיים לאחר שהוסרו כל ההתנגדויות להקמתן ועוד. כמנו-כן מתוכננת הקמת קניון בית-צפאפפה בנוסף לקניון מלחה. אזור מלחה הופך מהר למרכז הענינים ולמעשה למרכז העיר החדש. מעניין כיצד ייראה האזור הזה בעוד 20 שנה !
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מבדיקה גסה, זה היה חוסך כ-20 מטר עומק...'
מבדיקה גסה, זה היה חוסך כ-20 מטר עומק...
27/05/2012 | 16:24
23
240
כדאי לזכור שרוב נפח הכרייה בשטח התחנה הוא באולם הנוסעים התת-קרקעי (האמצעי) ובאולמות הרציפים. את הכרייה הזאת היו צריכים לבצע בכל מקרה, גם אם התחנה הייתה נמצאת בעומק 60, 40 או 30 מטר.

בנוסף, הזזת התחנה כרוכה בהארכת המנהרות. אם ניקח מרחק של 500 מטר, זה אומר שצריכים היו לכרות שתי מנהרות באורך הזה כל אחת, כלומר 1000 מטרים נוספים של מנהור. הקוטר החיצוני שלהן הוא כ-10 מטר, מכאן ששטח החתך הוא 78.54 מ"ר. ומכאן, נפח העפר שהיה מתקבל מהארכת המנהרות: 78.54 אלף מ"ק... נראה לי שזה די הרבה. אז אני לא בטוח לגבי חיסכון אפשרי במקרה הזה. אין ספק שיש מקרים שבהם הקמת תחנה בעומק רדוד יותר, הייתה מביאה לחיסכון משמעותי - אבל ממילא שואפים שלא להעמיק את התחנות יתר על המידה בדיוק מהסיבה הזאת.

רק אזכיר לקוראינו שאני לא מהנדס בניין (רחוק מזה) ואין לי בתחום הזה שום ידע ספציפי מעבר לידע הבסיסי ביותר (מה שלומדים בבית הספר + מה שקוראים בפורומי תח"ץ ותשתיות) ולכן אני סומך על מהנדסי הפרוייקט ב-101%, הבדיקה וההערכה שלי היא שטחית ביותר, אינני מתיימר לקבוע שום דבר...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נכון, ולכן תיקנתי את המיקום לעמק המצלבה. לפי'
נכון, ולכן תיקנתי את המיקום לעמק המצלבה. לפי
27/05/2012 | 16:30
22
177
הערכה גסה שלי, נמוך עמק זה בסדר גודל של בערך 60 עד 80 מטר מהמפלס העליון של התחנה המרכזית. במפה ראיתי 60 או 80 ואשמח אם מישהו יוכל לספר לנו מה הפרש הגבהים המדוייק בין עמק המצלבה למפלס העליון של התחנה המרכזית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל עמק המצלבה הוא לא מיקום מרכזי.'
אבל עמק המצלבה הוא לא מיקום מרכזי.
27/05/2012 | 16:43
21
176
ואופציה כזאת גם הייתה גורמת להרס מוחלט של פארק המצלבה ולהפיכתו למרכז תחבורה שגם יהיה מנותק משאר אמצעי התחבורה שקיימים בבנייני האומה. כל זאת רק בשביל שהתחנה תהיה מעל הקרקע. מה התועלת בכך?
המיקום האידיאלי לתחנת הרכבת של ירושלים הוא המיקום הנוכחי שצמוד לתחנה המרכזית, לציר הראשי של קווי אגד בירושלים ולרכבת הקלה. אין מיקום יותר טוב מזה ולכן ההשקעה האדירה בבניית התחנה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גם מלחה, תלפיות וגבעת שאול לא היו'
גם מלחה, תלפיות וגבעת שאול לא היו
27/05/2012 | 16:51
20
194
מקומות מרכזיים לפני 25 שנה.....היום שלושתם ביחד מהווים את מרכז העיר.
עמק המצלבה קרוב מאוד להרבה מקומות חשובים. פארק המצלבה חשוב? תלוי בעבור מי. לא ניתן להשאיר ריאה ירוקה כה גדולה בירושלים, כאשר מסביב לה הכל חנוק. אני כידוע אנטי ירוק....
דבר שני: אפשר להקים את התחנה בזהירות ולשקם את האזור לאחר ההקמה.
יש לי רושם שהמדינה לא רוצה טרמפיסטים על צלע ההר של הכנסת או בעמק המצלבה הסמוך לה.
אני ממש לא מבין ולא אצליח להבין מדוע הכנסת, בית המשפט העליון ועוד משרדי ממשלה, צריכגים לתפוס שטח נדל"ני כה יקר במרכז ירושלים ! אפשר היה להעבירם לשוליים. אין שום מניעה באזור עטרות או מעלה אדומים. השטח שעליו יושבת הכנסת, יקר מאוד ומן הדין שישמש למטרות מגורים ומסחר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עמק המצלבה הוא נקודת המרכז האמיתית של העיר'
עמק המצלבה הוא נקודת המרכז האמיתית של העיר
28/05/2012 | 12:30
19
281
לפני שנה בערך עשיתי מפה עם כמה קווים צולבים והתברר שנקודת המרכז האמיתית של העיר היא בעמק המצלבה.

הצומת של הפילבוקס וביה"ס פולה בן-גוריון נמצא מרחק דומה מרוב הקצוות הרלוונטיים של העיר: תלפיות, גבעת שאול ברדיוס הביניים. גילה, קריית היובל, הגבעה הצרפתית והאוניברסיטה ברדיוס החיצוני יותר. רק פסגת זאב ונווה יעקב הן שכונות חיצוניות מדי שמוכיחות את הכלל כנספח צפוני ייחודי (אלא אם סופרים את מבשרת ומעלה אדומים, ואז הן ברדיוס של "מחוץ לעיר").

המערכת שלי נשענת על שתי מנהרות (עזה, כובשי קטמון) אבל ה"מניפה" המערבית של המערכת (הזז, בורלא, הרצוג) לא זקוקה לעבודות דרמטיות כדי להביא נוסעים לנקודת האמצע הזו. אפשר להתווכח אם קו בטשרניחובסקי / עגנון יכול לפעול במערכת כזו, וברור שקו ברחוב עזה / אגרון יסבול מפקקים דרך רחביה אבל בסך הכל מדובר בנקודת מרכז ללא העומס של מרכז העיר.

לגבי קו רכבת בעמקים ממערב לשדרות הרצוג - יהיה צורך במינהור כלשהו כי יש צמתים ופארקים בכניסות לניות וגבעת מורדכי. את המרכז המסחרי הקטן בכניסה לניות יצטרכו להרוס. את הפארק שמגבעת מורדכי ועד לצומת פת גם. בבגין נראה לי שמעבר מתחת לכביש גלומוב יחבר לתוואי באזור מלחה שניסו לקדם כאן לרכבת בציר בגין. לעומת הצעת בגין הציר מרכזי יותר (גאוגרפית ציר הרצוג נמצא באמצע בין ציר דרך חברון וציר שדרות הרצל) אבל ההפקעות וההשפעה על הפארקים והעמקים יהיו קשים יותר משימוש בזכויות הקיימות של הקו לחאן. מבחינת פיזור נוסעים אני חושב שזו אופציה עם הרבה יתרונות עבור תושבי העיר, אם כי המרחק מהמרכז ואזור המלונות לא נוח לתיירים.

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה רבה על ההסבר המעמיק ! למדתי המון !!!'
תודה רבה על ההסבר המעמיק ! למדתי המון !!!
28/05/2012 | 12:48
18
132
מודה לך על החקירה העניפה. למדתי ממנה לא מעט ! רב תודות !!!
אביתר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הנה גרסה גאוגרפית עם ביצוע לקו הרכבת שלך'
הנה גרסה גאוגרפית עם ביצוע לקו הרכבת שלך
29/05/2012 | 02:00
17
181
המפה ההיא בוצעה לפי רעיון הרייטרבאהן (הקווים הכתומים במשולש החיצוני) שהצעת ולכן אין לך מה ללמוד. עמק המצלבה כנקודת האמצע של הדיאגרמה היתה מסקנה שנבעה מהתמונה הכוללת (שילוב שני קווים חוצים לתוך המפה ההיקפית).

המפה הבאה היא גאוגרפית ומראה איך עמק המצלבה מתייחס בצורה גאוגרפית לעיר. הרדיוסים הם במרחק קילומטר זה מזה, אפילו הכיתוב "ירושלים" של גוגל נופל על צומת עמק המצלבה / הרצוג. הקווים הירוקים הם קווים אפשריים ישירות (ככל האפשר) לנקודת המרכז החדשה, אם כי אני לא חותם על כל אחד ואחד מהם או איפה הם אמורים להסתיים. העיר הישראלית בכחול, העיר הערבית בירוק כדי להדגיש את השטח הבנוי והחלוקה הפנימית בעיר. היופי בעמק המצלבה הוא שאין שם מסחר כך שזו יכולה להיות נקודת מעבר ללא בעיות התעכבות.

קו הרכבת שהצעת מבוצע בכחול על בסיס העמקים ברחוב הרצוג, אך ללא ייצוג המינהור. נראה לי שאני מתאר גראפית את מה שתיארת מילולית. ציר הרצוג זה צד העיר שגדלתי בו כך שאני מכיר אותו.

האדום הוא כמובן הרק"ל(אך ייצגתי גם המשכים ועוקף שועפאת), הצהוב הוא המשולש החיצוני של הרייטרבאהן ללא השלוחות, והשחור המקווקוו הוא המסלול ההיסטורי של קווים כמו 6,18,21 וכו' שעשו חצי עיגול דרך רחוב יפו וחיברו את דרום מזרח העיר ודרום מערב העיר בצורה העקיפה הזו.

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'"על הנייר" זה נראה מאוד משכנע'
"על הנייר" זה נראה מאוד משכנע
29/05/2012 | 21:06
2
57
אבל העיר שבמציאות התפתחה בצורה שונה לגמרי, וכמו רוב הערים בעולם המרכז התחבורתי שלה איננו חופף את המרכז הגאוגרפי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האמצע הריק דווקא יכול להיות יתרון ולא חיסרון'
האמצע הריק דווקא יכול להיות יתרון ולא חיסרון
30/05/2012 | 03:27
1
36

ברוב הערים שאני מכיר מרכז העיר נמצא די באמצע הגאוגרפי והכל יוצא ממנו לכל הכיוונים או שיש מספר מרכזים בליבה (הסיטי והווסט-אנד, אלכס-פוטסדאם-צו). ירושלים ייחודית כי הטופוגרפיה וההיסטוריה גרמו לעיר הישראלית להתפתח בעיקר מערבה בצורה שיצרה אזור מרכזי חסר אופי עירוני שנמצא בצומת של מספר דרכים מהירות - שדרות הרצוג, הזז, רופין, ובעל פוטנציאל לחיבור מספר צירים שמסורתית לא היו צירי תח"צ - אגרון, ז'בוטינסקי כדי ליצור מערכת לנסיעה מנקודה לנקודה מפרברי העיר ללא צורך לעמוד בעומס של מרכז העיר (למרות שציינתי אופציה אחת למלך ג'ורג').

הטענה שעולה פעם אחר פעם בדיונים על תח"צ בירושלים היא שאזורי התעשייה והעסקים מפוזרים במעגל הביניים (תלפיות, גבעת שאול, הר חוצבים) והשכונות החדשות מפוזרות במעגל הביניים או במעגל החיצוני. כבודו של מרכז העיר במקומו מונח אבל נסיעות רבות הן "על פני השעון" מה"שעה" שבה הנוסע מתגורר ל"שעה" בה הוא עובד או לומד. מערכת התח"צ הישנה הובילה את רוב הנוסעים למרכז העיר בין אם רצו בכך או לא, אבל מיקומו צפונית למרכז האמיתי והעומס בו גרמו להתארכות הנסיעות דרכו. מערכת התח"צ החדשה של הרק"ל והמת"צ מתרכזת בצירים מעגליים סביב נקודת המרכז האמיתית (הרצל-יפו-חברון הן n שבה היו נוסעים בעבר מספר גדול של קווים בין דרום מזרח ודרום מערב העיר), אבל נקודת המרכז האמיתית עומדת לה ריקה יחסית (למעט קווי הרצוג-עזה) כאשר היא יכולה להוות אלטרנטיבה שדרכה ניתן לחתוך את העיר ללא הפקקים של הצירים במרכז העיר.

הפוטנציאל האמיתי הוא לנסיעות חותכות דרך רחובות כמו רחוב יהודה בבקעה לנקודת האמצע (אוטובוס יצטרך להתפתל קצת בפלמ"ח אבל אפשר לבנות מנהרה בעתיד מכובשי קטמון) ומשם לקריית שאול או בית הכרם. ראית את הרדיוסים, הנקודה הזו נמצאת 2 קילומטר מרוב נקודות העניין על מעגל הביניים. אם רוצים ליצור מערך תחבורה בירושלים שיגיע מכל מקום לכל מקום במינימום זמן מערכת של כמה קווים צולבים דרך עמק המצלבה היא הכרח.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'-גבעת שאול. קריית משה ושאול מבלבלות קצת... '
-גבעת שאול. קריית משה ושאול מבלבלות קצת...
30/05/2012 | 03:46
34
לצפיה ב-'מעולה !!! זה בדיוק הרעיון !!! : '
מעולה !!! זה בדיוק הרעיון !!! :
29/05/2012 | 23:51
13
49
ועל-פי המצב הנוכחי של הקרקעות באזור מהפן הסטטוטורי, אין מניעה מליישם את התכנית תוך הפקעות קרקע, ואפילו לא רבות מדי. כך ניתן יהא להפוך את קו הרכבת לסיבובי ולנצל טוב יותר את ההשקעה הכספית העצומה שהושקעה בשדרוג הקו הישן - גם אם לא באופן משמעותי. קו סיבובי תמיד אטרקטיבי יותר. בנוסף, כל הנוסעים בקו המהיר לדרום העיר, יהנו מרכבת עד כמעט פתח ביתם....חיבור זה יגדיל באופן משמעותי מאוד את כמות הנוסעים בקו, לדעתי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סקיצה של עמק המצלבה, המנזר יחייב התחשבות.'
סקיצה של עמק המצלבה, המנזר יחייב התחשבות.
30/05/2012 | 04:46
12
95
כחול- הרכבת והתחנה.
ירוק - האוטובוסים החוצים ותחנות ההורדה בהרצוג והזז
אפור - כיכר ציבורית חדשה או מבנה ממוזג למעבר בין התחנות.

הייתי ממליץ על מעברים מעל או מתחת לשדרות הרצוג (ללא הפרעה לנוף המנזר), ומעבר חדש מתחת לשדרות הזז קצת צפונית למעבר הקיים.

אבל - המנזר הוא כאב ראש לא קטן. ההיסטוריה שלו והקשרים שלו ליוון וג'ורג'יה יחייבו את התחנה להיות שקטה ובידוד זעזועים. המסילה והתחנה יצטרכו להיות בנקודה השטוחה הרחוקה ביותר (ממערב) למנזר בלי להתחיל לטפס על הגבעה למוזיאון ישראל.

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין לזה שום סיכוי בעולם'
אין לזה שום סיכוי בעולם
30/05/2012 | 09:15
3
41
ואין שום דרך לבנות את זה ללא הפרעה לנוף המנזר, מה גם שמדובר באתר טבע ונוף עירוני מהדרגה הגבוהה ביותר בלב הרצועה הירוקה שבחיים אף אחד לא ייתן שיגעו בה.

אל תשכח שבנוסף לתחנת הרכבת תצטרך לרכז שם לא מעט תחבורה אחרת. ומה עם כל העסקים הנלווים? בקיצור - כדי שתהיה איזושהי הצדקה לתחנת רכבת במיקום כזה שכונת רחביה תצטרך להפוך ל"סיטי" של ירושלים, עם בנייה לגובה ותחבורה אינטנסיבית. אתה יודע מה הסיכוי שזה יקרה...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'פיתחתי רעיון, אני מצד במע' עירונית שם, ובגין?'
פיתחתי רעיון, אני מצד במע' עירונית שם, ובגין?
30/05/2012 | 14:11
2
68

המסלול הרכבתי שאני תומך בו ידוע, אבל הועלה רעיון אחר והחלטתי לפתח אותו גראפית כי מפה שווה 1000 מילים. הנזק הסביבתי והנופי ממסילה כפולה הוא מינימאלי בהשוואה לכביש, ולמרות שיש פארקים בתוואי יש גם אזורים לא מפותחים כמו הפרדסים לשעבר בין ניות לגבעת מורדכי ועמק הצבאים. ברישא טענתי שיהיה צורך במידה מסויימת של מינהור בתוואי כדי שלא להפריע לפארקים הקיימים.

ה"לא מעט תחבורה אחרת" מייוצגת בירוק בצירי הרצוג והזז. כבר כיום יש שם תחנות אוטובוס כך שזו לא הרחבה קשה. מערכת האוטובוסים החותכת ואולי שני קווי הרק"ל החותכים שייצגתי (הרצוג - אגרון, כובשי-קטמון - קריית-הממשלה) הם מתבקשים מעליהם בעידן של נסיעה מנקודה לנקודה, ובניגוד למרכז העיר שהוא גורם מעכב (פקקים, נהגים שמחפשים חנייה וכו') לנקודת מעבר שאינה עירונית אין את בעיית העומס - ע"ע כל הצמתים בשולי גוש דן שנהפכו לנקודות מעבר חשובות - צומת רעננה למשל.

נכון שלרחביה יש מעמד מיוחד, אבל תושביה אינם מותרים מתושבי בית הכרם או גבעת מורדכי שנאלצו לראות איך שורה של עמקים ירוקים ואפילו פרדסים הפכו לכביש בגין. לו היתה בציר מסילה מימי המנדט היא לא היתה מפריעה לאיש משום שהתוואי ברובו שקוע לעומת השכונות הסובבות, ואם מסלול מתחת לעיר לא היה בסך  הכל תוספת של 3-4 ק"מ עבודת TBM ל20 הקילומטרים אז היה ניתן לטעון שזו האופציה הכי ראליסטית.

לטעמי מסלול שישרת את מרכז העיר ויעשה שימוש בזכויות הקיימות במסילה הישנה פשוט יותר, אם כי יעלה יותר. אני רואה את זה גם מנקודת מבט של תייר שיהנה מאד מרכבת מנתב"ג לאזור המלונות בקינג דויד. אבל - הרעיון מעניין והמרכזיות של עמק המצלבה היא דבר שרוב מתכנני התח"צ בירושלים מתעלמים ממנה.


תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נו טוב...'
נו טוב...
30/05/2012 | 17:08
1
23
תכנית עמק הצבאים אושרה והמקום מיועד לפארק טבע עירוני. אין כזה דבר "לא להפריע לפארקים הקיימים". הרי בנקודה כלשהי יצטרכו לצאת החוצה. אבל מה שווה תחנת רכבת גדולה ומרכזית אם כל מה שיש סביבה זה פארקים, ומקסימום שכונה או שתיים? תחנת רכבת היא המיקום האידאלי לשימושי קרקע איננסיביים, ואת זה לא תוכל לקבל באזור הירוק של עמק המצלבה גם בעוד 50 שנה.

חשיבותו של הרצף הירוק שמשתרע מגן סאקר עד עמק הצבאים איננה רק לתושבי רחביה אלא לחייה של כל העיר. לא פחות מסנטרל פארק בניו יורק. ואיזה מין תירוץ זה "תושבי רחביה אינם מותרים מתושבי בית הכרם"? האם ההרס לאורך כביש בגין מצדיק הרס של העמק הירוק האחרון שנותר בשטח העיר הבנויה? אולי ההפך?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הרכבת היא לופטגשפט, האוטובוסים הם העיקר.'
הרכבת היא לופטגשפט, האוטובוסים הם העיקר.
31/05/2012 | 03:30
15
נקודת המרכז הזו נמצאת 2 קילומטר מרוב העיר ההיסטורית. ניתן לעבור דרכה מכל מקום לכל מקום וזה העיקר. אם יתכננו 4 עד 8 קווים עירוניים שיחתכו את העיר דרכה - זה העיקר מבחינתי.

למעט שכונות השלוחה הצפונית כל שכונות העיר וכל מוקדי העניין שלה נמצאים 2-3 קילומטר מהנקודה הזו, מה שאומר שניתן לצמצם כל נסיעה בין "ספרות שעון" מנוגדות ל4-6 קילומטר שרובן "אוטוסטרדות עירוניות" כמו שדרות הזז, הרצוג, רופין, בייט וכו'. הרכבת היא משחק מחשבה מעניין, אבל אתה חייב להודות שהתח"צ בעיר צריכה לשקול שימוש בנקודת שוויון המשקל הזו.

ההעדפה שלי לרכבת  בתוך העיר היא המשך מנהרת הTBM למלך ג'ורג', למלך דוד, ומשם שימוש בתוואי הישן כC&C, אבל המשחק התאורטי בניצול רצועה של 10 מטר משפת הכביש בצמוד לכביש ובתחתית העמק הוא מעניין.

התחנה המרכזית בירושלים אמנם אינה במצב של התחנה המרכזית בת"א, אבל היא נמצאת בקצה אחד של העיר ולכן צריך לשקול פיזור כלשהו.



תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הרכעיון מעולה, אך בירושלים השמרנות'
הרכעיון מעולה, אך בירושלים השמרנות
30/05/2012 | 11:37
7
47
חוגגת. לעיתים זה מוצדק ולעיתים לא. במקרה דנן - אין מקום לשרנות ועם כל הכבוד למנזר, כל השטח שמסביבו ניתן להפקעה.
פיתוח הרעיון שלך נהדר. הלוואי ומשהו מזה היה יוצא אל הפועל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הנה המחשה קצת פוטושופית'
הנה המחשה קצת פוטושופית
31/05/2012 | 03:56
6
63
"רכבת" DD "נוסעת" על התוואי האמור (לא מומחש, אופציה קלה אני יודע) בין ניות לגבעת מורדכי.

בגלל הבדל הגבהים בין ציר הרצוג למסלול המסילה תהיה נסתרת מהשכונות שממזרח לקו. לדעתי אימוץ תחתית העמק פלוס כמה מנהרות (מתחת לשח"ל והפארק שם כולל מכבי האש, בורלא והפארק שם, ואולי חפיר בעמק המצלבה עצמו) יאפשרו השפעה מזערית על הסביבה. היתרון יהיה בכך שלא כל המסלול יהיה חייב להיות תת קרקעי, והחיסכון יהיה בעמקים.

לדעתי זו חלופה אפשרית לשימוש בתוואי הישן + מנהרת TBM, אבל לשתי החלופות יש יתרונות וחסרונות. העיקר מבחינתי הוא שעמק המצלבה היא נקודת האמצע האמיתית של העיר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יתכן שהרכבת צריכה להיות קטנה ב25%-33%'
יתכן שהרכבת צריכה להיות קטנה ב25%-33%
31/05/2012 | 04:07
12
לצפיה ב-'איפה התחנה? איפה האוטובוסים? '
איפה התחנה? איפה האוטובוסים?
31/05/2012 | 08:44
1
10
לצפיה ב-'תחנות אוטובוס ישנן, אבל הנה השה לעולה'
תחנות אוטובוס ישנן, אבל הנה השה לעולה
31/05/2012 | 12:32
46
ההמחשה ההיא איננה מעמק המצלבה.

אני מציע שימוש ב4 תחנות האוטובוס הקיימות 2 בשדרות הרצוג ודרך השירות מדרום לצומת, ו2 בשני צידי שדרות הזז. בצורה כזו מי שמחליף אוטובוסים שם יצטרך ללכת באלכסון יחיד. אם תבנה כיכר ציבורית אפשר להשאיר בה חלק ניכר מהעצים בפינת העמק כדי לספק צל, אבל צריך לספק גם תאורה. התוצאה תהיה משהו שדומה לגן הפסלים במוזיאון ישראל אבל עם ריצוף במקום חצץ. (והמוזיאון צריך מדרגות נעות לצומת הזו כדי להתחבר לעיר).

המסילה בעמק מוסתרת ע"י הצמחייה בפארק והירידה ממטודלה. את שדרות הזז על ארבעת נתיביהן לא רואים בתמונה.

אני מתנגד לתחנה מפלצתית נוסח האיילון. לדעתי שני רציפים עם גגונים מינימליסטיים בכל צד יספיקו. ציירתי קירות אבן שמייצגים את קירות התחנה (שיכולה אולי להיות שקועה קצת כדי למזער את ההשפעה על המנזר) אבל אלמנט האקצרה מראה אותן כצמודות למנזר כאשר הרעיון (במפה המופשטת) הוא שיהיה מרווח בין התחנה למנזר. היציאה מהתחנה תהיה לכיכר הציבורית שבכל מקרה תחבר בין תחנות האוטובוס, ואם חייבים בניין תחנה אפשר להסתפק במבנה בן קומה אחת מאבן ירושלמית שיהיה דומה לסביבה או להחרים חלק מבניין תנועת הנוער בית"ר.

לא הצלחתי למצא בגוגל ארת' זווית טובה יותר להמחיש ממנה את התחנה כי מכל השדירות הגובלות במתחם יש שורות עצים שמפרידות בינן לבין העמק וימשיכו להסתיר את המסילה התאורטית הזו. ניסיתי למצא נקודת מבט ממוזיאון ישראל אבל שם הגוגל מכניס לאולמות התצוגה עצמם.

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני תומך נלהב בכל התכנית הזו אך'
אני תומך נלהב בכל התכנית הזו אך
31/05/2012 | 09:02
2
20
קרונות קומותיים לא יוכלו לנסוע בתוואי הישן בכל מקרה כי התוואי לא בנוי לכך.
יחד עם זאת, גם קרונות הסימנס וגם קרונות הפוש-פול של אלסטום, אינם מורשים לנסוע בתוואי הישן. לכן, אם תצא התכנית אל הפועל, ייאלצו לרכוש קרונות קצרים יותר במטר אחד.
התכנית שהצגת היא הדבר הנכון ביותר שיכול לקרות לירושלים. מעניין לציין שאף אחד חוץ ממך וממני לא חשב עליה עד כה. הביצוע שלה אינו בעייתי וכיום ניתן לביצוע בפחות משנה. מקווה שמישהו רואה את הדברים ומיישם חלופות או תוספות לעירנו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'היופי הוא שהקו יכול להסתיים במלחה'
היופי הוא שהקו יכול להסתיים במלחה
31/05/2012 | 12:46
1
14

כשהעלתי את הלולאה שלי אמרו לי שאפשר להסתפק בפיזור בתוך העיר ולסיים את הקו במלחה. היתרון בהמשך הקו לתוך העיר הוא בפיזור, ועם הקו הישן במצבו הוא ממילא לא יוכל לקחת את כל הרכבות של A1.

הבחירה בDD היתה חצי מתוך עצלנות (זו היתה התמונה היחידה שהתאימה לזווית) וחצי מתוך הערכה לרכבות הקומותיים (באנגליה אין כאלו כי ההפרדות המפלסיות פה נמוכות מדי). למען האמת אני לא בטוח אם הן יכולות (אחרי הסבה לחשמל) ליסוע בA1.

אני מניח שבפורום יש אנשים עם קשרים לגופים האמורים כך שמי יודע לאן יגיע רעיון שמבוטא פה.

אולי איצור מפה עם ארבעת החלופות העירוניות:

האומה-שער יפו-תוואי ישן (רשמי)
האומה המלכים ג'ורג' ודוד, תוואי ישן (שלי)
האומה-המצלבה-הרצוג (שלך, כל זה הוא המחשה של רעיון שלך)
האומה-בגין (או רשמי או של חברי פורום, אינני זוכר)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תיצור מפות ונעביר אותן הלאה. להערכה גסה שלי '
תיצור מפות ונעביר אותן הלאה. להערכה גסה שלי
31/05/2012 | 13:11
15
אחת מארבעה החלופות תיאלץ להתבצע בשנים הקרובות תוך שינויים מינוריים. זאת נדע לאחר פתיחת הקו המהיר ולאחר שתוסקנה כל המסקנות לגביו תוך דגש על שיפורים וחסרונות שלו. הוא לא יהיה מושלם ואף רחוק מכך. לדעתי יהא צורך לבצע את אחת מהחלופות כדי להביא אותו למצב אופטימלי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא הבנתי אותך '
לא הבנתי אותך
29/05/2012 | 19:09
3
69
שלום! על פי גוגל ארת' גן סאקר 777מטר מעל פני הים בניני האומה 767 מטר מעל פני הים התחנה מתוכננת להיות 80 מטר נמוך יותר משהו כמו 687 מטר מעל פני הים ,וזאת כדי למתן את העליה לירושלים כי את תוספת הגובה הזה הרכבת תבצע תוך נסיעה של מרחק גדול מ25 ק"מ , אז איך בדיוק אפשר היה לבנות תחנה במפלס 777 מעל פני הים .הרכבת לא היתה מגיעה לשם לעולם .
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בנייני האומה בערך 800 מ' מעל פני הים.'
בנייני האומה בערך 800 מ' מעל פני הים.
29/05/2012 | 21:03
154
גובה התחנה יהיה בסביבות ה-720.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש לגוגל טעות בנתונים. מצטער. כל ילד ירושלמי '
יש לגוגל טעות בנתונים. מצטער. כל ילד ירושלמי
29/05/2012 | 23:43
1
84
יודע שגן סאקר נמוך באופן משמעותי מבניני האומה. לך תתקן לגוגל את הטעות...
גוגל לא אלוהים וגם בתוכנה שלהם לא חסרות טעויות.....
תיקנתי מגן סאקר לעמק המצלבה עוד בשרשור זה. ראה לעיל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל בטח לא נמוך ב80 מטר '
אבל בטח לא נמוך ב80 מטר
30/05/2012 | 19:21
17
לצפיה ב-'תרשים להמחשה'
תרשים להמחשה
27/05/2012 | 09:49
8
496
ברור לי לחלוטין שישנם כרגע כאלה (לא ששת קוראיי הנאמנים, כמובן! ) שאומרים לעצמם " אולם נוסעים, מעברים, פיר דרגנועים אלכסוני: על מה הוא מדבר, לעזאזל?"
אז הנה משהו שיעזור במעט להבין את מבנה התחנה - סכימת חתכים של אולם הנוסעים (concourse) והרציפים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בועז: האם זיהיתי נכון את מה שרואים בתמונות?'
בועז: האם זיהיתי נכון את מה שרואים בתמונות?
27/05/2012 | 12:11
7
468
אם כן, זה נותן המחשה עוד יותר טובה לגודל הסופי של התחנה...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם ככה ,אז היא תהיה ענקית פשוט.'
אם ככה ,אז היא תהיה ענקית פשוט.
27/05/2012 | 12:16
1
133
לצפיה ב-'היא כבר ענקית, קובי, ועדיין רק חלק קטן ממנה '
היא כבר ענקית, קובי, ועדיין רק חלק קטן ממנה
27/05/2012 | 18:26
178
הושלם. בנוסף, כדאי לציין את מבנה השירות והמערכות שנבנה בקצה הדרום-מזרחי של התחנה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן נראה שכן'
אכן נראה שכן
27/05/2012 | 13:51
102
לצפיה ב-'יפה מאוד, אריק!'
יפה מאוד, אריק!
27/05/2012 | 18:23
3
289
חששתי שהסבריי לא יהיו מובנים, אבל אני שמח לראות שהעניין נקלט. הוספתי לתרשים את מנהרות האוורור שאף הן סוימו ובחץ כחול את מיקומם של הכורים שהגיעו מליפתא ונמצאים בגובה מפלס הרציף, שנמצא נמוך יותר ממפלס אולם הנוסעים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה בועז! פשוט מדהים...'
תודה בועז! פשוט מדהים...
27/05/2012 | 19:01
114
אם כן, נראה לי סביר להניח שאת שלד התחנה לא ישלימו לפני 2014. האם אני פסימי או אופטימי מדי?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תמונות והסברים מעניים ביותר'
תמונות והסברים מעניים ביותר
27/05/2012 | 22:37
1
105
האם אפשר לקבל על הסכמה מיקום של הפיר הנוכחי וכן מיקום יחסית לפני הקרקע
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שים לב לחלקים שאריק סימן באדום.'
שים לב לחלקים שאריק סימן באדום.
28/05/2012 | 18:59
63
המעגל האדום הוא כמובן הפיר המרכזי שמגיע עד למינוס 79 מ'.
ממנו יוצאות שתי זרועות במינוס 36 מ' שהן מנהרות האוורור. המלבן המסומן באדום הנו מנהרת אוורור נוספת שמוצאה מהפיר המרכזי. מנהרה זו היא המשך של אולם הנוסעים ורצפתה נמצאת במינוס 76 מ'.
גם למנהרה זו יש שתי מנהרות אוורור, שאף הן מסומנות בתרשים בצבע אדום.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'וואו - זו פשוט תחנה מפלצתית'
וואו - זו פשוט תחנה מפלצתית
27/05/2012 | 13:53
252
בקנה מדה של תחנות Crossrail שנבנות בלונדון אבל בעומק עוד יותר עמוק מהן ועם 4 מסילות במקום 2.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' על ה"שבועותשתיות"'
על ה"שבועותשתיות"
27/05/2012 | 14:45
178
תחנה האומה לבדה נראית כמו אחד ממבצעי התשתית המרשימים ביותר מאז ימי הורדוס.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שרשור מרתק של מבנה מרשים ביותר!'
שרשור מרתק של מבנה מרשים ביותר!
27/05/2012 | 14:51
1
67
לצפיה ב-'השרשור טרם הסתיים. קבלו התנצלותי על קטיעתו'
השרשור טרם הסתיים. קבלו התנצלותי על קטיעתו
27/05/2012 | 17:40
122
החדה ללא הסבר עקב נסיבות שאינן תלויות בי. מיד נמשיך.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ממשיכים עם ה"קפלה"'
ממשיכים עם ה"קפלה"
27/05/2012 | 17:52
2
351
תמונה נהדרת של פיר התחנה במבט מלמטה למעלה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'איזה בזבוז כל התחנה הזו...'
איזה בזבוז כל התחנה הזו...
27/05/2012 | 22:25
1
187
היה צריך להשאיר בדיוק את המצב הנוכחי: רק את החור הגדול הזה באדמה ואת המנוף למעלה. המקום היה הופך לאתר הבאנג'י המפחיד והטוב ביותר בעולם...  
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אולי עדיף לעשות בחדר המדרגות של עזריאלי?'
אולי עדיף לעשות בחדר המדרגות של עזריאלי?
28/05/2012 | 13:29
50
לצפיה ב-'פתח הפיר'
פתח הפיר
27/05/2012 | 17:53
282
לצפיה ב-'****'
****
27/05/2012 | 17:54
227
לצפיה ב-'****'
****
27/05/2012 | 18:01
211
לצפיה ב-'תמונה קצת מבלבלת'
תמונה קצת מבלבלת
27/05/2012 | 18:08
1
340
כשראיתי את התמונה הזאת לראשונה, נדמה לי כי המנוף ביצע חרקירי בפיר המרכזי של תחנת האומה. כלומר, סברתי בטעות שהתמונה צולמה בכיוון אנכי, אלא שחיש מהר ניתן להבחין בעובדים ומיד מבינים שהכול בסדר וכיוון הצילום אופקי. אשליה זו ממחישה עד כמה גדול אולם הנוסעים של תחנת האומה, שבטעות החשבתי אותו כפיר המרכזי.  
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אחלה תמונה, שאלה שמעניינת אותי'
אחלה תמונה, שאלה שמעניינת אותי
28/05/2012 | 00:44
107
איך יוצקים את הבטון בתקרה של המנהרה?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שימו לב בבקשה לחבר'ה האלה'
שימו לב בבקשה לחבר'ה האלה
27/05/2012 | 18:11
2
369
לפני שנעבור לתמונה הבאה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מיגדל פיקוח, טיסה LY571 רשאי להמריא '
מיגדל פיקוח, טיסה LY571 רשאי להמריא
27/05/2012 | 19:59
118
לצפיה ב-'משעמם! עם מנוף יותר כיף!'
משעמם! עם מנוף יותר כיף!
28/05/2012 | 01:20
42
לצפיה ב-'אז נו, איך זה נראה עכשיו?'
אז נו, איך זה נראה עכשיו?
27/05/2012 | 18:14
329
לצפיה ב-'תמונה אחרונה.'
תמונה אחרונה.
27/05/2012 | 18:20
4
318
להתראות בשבתשתיות הבא.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לך בועז ולאנשי הפרוייקט ששיתפו'
לך בועז ולאנשי הפרוייקט ששיתפו
27/05/2012 | 19:09
86
אותנו בתמונות המרהיבות! ויישר כח לעובדים על הפרוייקט הענק והחשוב הזה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' תודה'
תודה
27/05/2012 | 19:53
17
לצפיה ב-'כיף להתחיל ככה שבוע! הרבה תודה בועז! גם לר"י!'
כיף להתחיל ככה שבוע! הרבה תודה בועז! גם לר"י!
27/05/2012 | 22:18
58
התחנה הזאת ממש מרתקת אותי :)
אין לי מילים להודות לך על הסיקורים שלך בועז בכל שבוע,תמשיך כך!
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מרגש כתמיד. תודה'
מרגש כתמיד. תודה
27/05/2012 | 22:18
23
לצפיה ב-'כבר עכשיו התחנה מרשימה ! תודה '
כבר עכשיו התחנה מרשימה ! תודה
27/05/2012 | 18:36
33
לצפיה ב-'מרתק'
מרתק
27/05/2012 | 20:25
26
לצפיה ב-'אתה מאתגר אותי כל פעם מחדש ,קבל צנוע....'
אתה מאתגר אותי כל פעם מחדש ,קבל צנוע....
27/05/2012 | 21:12
2
285
תחנת הרכבת ב- ILVA MICA ברומניה .
הרכבת שמופיעה הגיעה מהעיר IASI והיעד שלה העיר TIMISOARA
יצאה מיאשי בשעה 06:07 בתחנה שבתמונה בשעה 12:27
ואמורה להגיעה לטימישוארה בשעה 21:46 .
זו רכבת Tren Inter Regio שמספרה 1833 .
אני עליתי עלייה בתחנת SUCEAVA וירדתי ממנה בתחנת ILVA MICA בתמונה .
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה רבה, דודו!'
תודה רבה, דודו!
27/05/2012 | 21:33
1
25
לצפיה ב-''
27/05/2012 | 21:39
10
לצפיה ב-''
27/05/2012 | 21:46
10
לצפיה ב-'השקעה אדירה, בועז!'
השקעה אדירה, בועז!
28/05/2012 | 01:21
79
המון תודות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' מדהים (והפעם השימוש במילה מוצדק)'
מדהים (והפעם השימוש במילה מוצדק)
28/05/2012 | 08:50
2
248
קבל צנוע כהוקרה על השקעתך הרבה בשיתוף גולשי הפורום במידע שמגיע אליך.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה, דוק'.'
תודה, דוק'.
28/05/2012 | 22:40
1
35
לצפיה ב-'עונת הדבורניות/אירוסים הסתיימה זה מכבר'
עונת הדבורניות/אירוסים הסתיימה זה מכבר
29/05/2012 | 00:43
121
נשארנו עם הקוצים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה בועז על שירשורי התשתיות הנהדרים'
תודה בועז על שירשורי התשתיות הנהדרים
28/05/2012 | 09:09
60
של הסופ"ש ובכלל!

הערכה גדולה לי אליך!
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'"כשזה עמוק '
"כשזה עמוק
28/05/2012 | 11:37
87
...עוצר כל העולם
ואת קוטפת כוכבים
כשזה עמוק
את מרגישה שלתמונה
נוספו המון צבעים
" - המכשפות. תודה בועז!
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה רבה על...'
תודה רבה על...
28/05/2012 | 20:37
4
109
שרשור מרהיב ויפהפה...
מכל השרשור הנ"ל עולות לי 2 שאלות:
א. כמה רציפים מתוכננים להיבנות בבטן האדמה? 2 או 4?
ב. במידה ומדובר ב-2 רציפים בלבד, האם מתוכננת תחנה תפעולית כלשהי סמוך לאזור התחנה לטובת חיוג הרכבות או דיורן במקרה הצורך?

ג. אם מדובר ב-4 רציפים אז שאלה ב' מבוטלת.

בכל אופן בועז, אני רואה שלא כ"כ מהר תפרוש מתפקיד "אחראי תשתיות של הפורום" כמו שהתחייבת לאחר שהקו לב"ש ייפתח, הפרוייקט הזה מאתגר ומסקרן אותך המון, הלא כך?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מותר לענות ?'
מותר לענות ?
28/05/2012 | 20:49
1
88
מתוכננים 2 רציפי אי, כך שבפועל יהיו 4 רציפים להעלאה ולהורדה של נוסעים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אז זה מבטל את סעיף ב''
אז זה מבטל את סעיף ב'
28/05/2012 | 20:56
83
וכמובן את הצורך בתחנה תפעולית
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אלי ידידי:'
אלי ידידי:
28/05/2012 | 22:39
1
110
הקן לב"ש ב-50 דקות עדיין לא נפתח...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ב-50 דקות'
ב-50 דקות
28/05/2012 | 23:12
91
הוא כבר לא ייפתח
ואני מניח שאתה יודע כבר מה זה אומר
היית מאמין ש-2 דקות יעשו פה את כל ההבדל?
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

16:25 | 16.11.18 עמוד השדרה
17:57 | 14.11.18 עמוד השדרה
17:05 | 14.11.18 אברהם שטרן15
17:04 | 14.11.18 אברהם שטרן15
21:38 | 23.10.18 האלמוני המאושר
14:19 | 10.10.18 אלכס גרנשטיין

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ