סיפורה של תחנת כפר מנחםסיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
נו, לפחות לתחנת מזכרת בתיה תזכהסיפורה של תחנת כפר מנחם
חשיבותה השולית של תחנת כפר מנחם עומדת ביחס הפוך לקשיים שפקדו אותה בערוב ימיה. מתחנה שהושחלה איכשהו לפרויקט בעקבות לחצים פוליטיים, הפכה התחנה למכשול שמכונה ע"י הנהלת הפרויקט כ"נתיב הקריטי" לפתיחת הקו הכפול. יסורים רבים ליוו את הקמת התחנה ורבים עוד יותר מצפים לה בהמשך הדרך, לאחר סיום פרויקט ההכפלה, כאשר יוקם מבנה התחנה בהליך המייגע והכסת"חי ששלפה הות"ל מן הבוידעם: הליך היתר הבנייה. ע"מ להתגבר על גזרת הות"ל, הוחלט בהנהלת הפרויקט לוותר על בניית מבנה התחנה ולהסתפק בבניית הרציפים והמעבר התת"ק בלבד. החלטה זו הותנתה אף היא באישור הות"ל ונדרש מאבק יצירתי במיוחד של הנהלת הפרויקט ודיונים ארוכים ומתישים עד שהתקבלה לבסוף גם בות"ל.
כשניגשה לבסוף הרכבת לביצוע, מהר מאוד התחוור לה שדבש היא לא תלקק בכפר מנחם. זה החל עם קבלן שהשתרך באטיות עד שנענש והוחלף, המשיך בקבלן משנה "יעיל" שביצע את קידוח הכלונסאות והסתיים בגנרל חורף שעשה ככל יכולתו ואף הצליח לעכב משמעותית את ביצוע המעבר התת"ק. ואם לא די בכל זאת, הרי שתכנית הביצוע פוצלה למספר שלבים טוריים עקב העבודה בסמוך למסילה פעילה. ואיך אפשר גם בלי ביצוע עבודה במהלך השבתות או העתקה של כבל תקשורת סרבן במיוחד, שאיש אינו יודע את מיקומו בשטח.
כיום ניתן לומר שכל זאת מאחורינו עד לפתיחתו של הקו הכפול. כשיסתיים פרויקט ההכפלה יחל המאבק המקומי על שם התחנה עוד לפני שתחל הקמתו של מבנה התחנה. בהכירי את הנפשות הפועלות, לא אתפלא לראות את תחנת מזכרת בתיה קורמת עור וגידים עוד לפני תחנת כפר מנחם.
בתמונה: מבט דרומה מהרציף המערבי לעבר גשר כביש 383.
* תחנתנו, לפחות לתחנת מזכרת בתיה תזכה
לביקוש הרבה יותר גדול... להבדיל, יש כמה יישובים בסביבתה וגם בסיס תל נוף ממש בסמוך.
ספר לי עוד קצת על הכבל הנעלםסיפורה של תחנת כפר מנחם
חשיבותה השולית של תחנת כפר מנחם עומדת ביחס הפוך לקשיים שפקדו אותה בערוב ימיה. מתחנה שהושחלה איכשהו לפרויקט בעקבות לחצים פוליטיים, הפכה התחנה למכשול שמכונה ע"י הנהלת הפרויקט כ"נתיב הקריטי" לפתיחת הקו הכפול. יסורים רבים ליוו את הקמת התחנה ורבים עוד יותר מצפים לה בהמשך הדרך, לאחר סיום פרויקט ההכפלה, כאשר יוקם מבנה התחנה בהליך המייגע והכסת"חי ששלפה הות"ל מן הבוידעם: הליך היתר הבנייה. ע"מ להתגבר על גזרת הות"ל, הוחלט בהנהלת הפרויקט לוותר על בניית מבנה התחנה ולהסתפק בבניית הרציפים והמעבר התת"ק בלבד. החלטה זו הותנתה אף היא באישור הות"ל ונדרש מאבק יצירתי במיוחד של הנהלת הפרויקט ודיונים ארוכים ומתישים עד שהתקבלה לבסוף גם בות"ל.
כשניגשה לבסוף הרכבת לביצוע, מהר מאוד התחוור לה שדבש היא לא תלקק בכפר מנחם. זה החל עם קבלן שהשתרך באטיות עד שנענש והוחלף, המשיך בקבלן משנה "יעיל" שביצע את קידוח הכלונסאות והסתיים בגנרל חורף שעשה ככל יכולתו ואף הצליח לעכב משמעותית את ביצוע המעבר התת"ק. ואם לא די בכל זאת, הרי שתכנית הביצוע פוצלה למספר שלבים טוריים עקב העבודה בסמוך למסילה פעילה. ואיך אפשר גם בלי ביצוע עבודה במהלך השבתות או העתקה של כבל תקשורת סרבן במיוחד, שאיש אינו יודע את מיקומו בשטח.
כיום ניתן לומר שכל זאת מאחורינו עד לפתיחתו של הקו הכפול. כשיסתיים פרויקט ההכפלה יחל המאבק המקומי על שם התחנה עוד לפני שתחל הקמתו של מבנה התחנה. בהכירי את הנפשות הפועלות, לא אתפלא לראות את תחנת מזכרת בתיה קורמת עור וגידים עוד לפני תחנת כפר מנחם.
בתמונה: מבט דרומה מהרציף המערבי לעבר גשר כביש 383.
אאל"ט התחנה הזו נמצאת על אדמות כפר הרי"ף בכללסיפורה של תחנת כפר מנחם
חשיבותה השולית של תחנת כפר מנחם עומדת ביחס הפוך לקשיים שפקדו אותה בערוב ימיה. מתחנה שהושחלה איכשהו לפרויקט בעקבות לחצים פוליטיים, הפכה התחנה למכשול שמכונה ע"י הנהלת הפרויקט כ"נתיב הקריטי" לפתיחת הקו הכפול. יסורים רבים ליוו את הקמת התחנה ורבים עוד יותר מצפים לה בהמשך הדרך, לאחר סיום פרויקט ההכפלה, כאשר יוקם מבנה התחנה בהליך המייגע והכסת"חי ששלפה הות"ל מן הבוידעם: הליך היתר הבנייה. ע"מ להתגבר על גזרת הות"ל, הוחלט בהנהלת הפרויקט לוותר על בניית מבנה התחנה ולהסתפק בבניית הרציפים והמעבר התת"ק בלבד. החלטה זו הותנתה אף היא באישור הות"ל ונדרש מאבק יצירתי במיוחד של הנהלת הפרויקט ודיונים ארוכים ומתישים עד שהתקבלה לבסוף גם בות"ל.
כשניגשה לבסוף הרכבת לביצוע, מהר מאוד התחוור לה שדבש היא לא תלקק בכפר מנחם. זה החל עם קבלן שהשתרך באטיות עד שנענש והוחלף, המשיך בקבלן משנה "יעיל" שביצע את קידוח הכלונסאות והסתיים בגנרל חורף שעשה ככל יכולתו ואף הצליח לעכב משמעותית את ביצוע המעבר התת"ק. ואם לא די בכל זאת, הרי שתכנית הביצוע פוצלה למספר שלבים טוריים עקב העבודה בסמוך למסילה פעילה. ואיך אפשר גם בלי ביצוע עבודה במהלך השבתות או העתקה של כבל תקשורת סרבן במיוחד, שאיש אינו יודע את מיקומו בשטח.
כיום ניתן לומר שכל זאת מאחורינו עד לפתיחתו של הקו הכפול. כשיסתיים פרויקט ההכפלה יחל המאבק המקומי על שם התחנה עוד לפני שתחל הקמתו של מבנה התחנה. בהכירי את הנפשות הפועלות, לא אתפלא לראות את תחנת מזכרת בתיה קורמת עור וגידים עוד לפני תחנת כפר מנחם.
בתמונה: מבט דרומה מהרציף המערבי לעבר גשר כביש 383.
היציאה מהרציף המערביסיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
****היציאה מהרציף המערבי
קרבתו הרבה של הרציף לגשר הכביש אילצה את המתכננים ליצור את היציאה שבתמונה. במקור, תוכננה היציאה להיות בזווית 90 מעלות מהרציף.
הקירסיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
המעבר התת"קסיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
הקמת המעבר התת"קסיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
מתחת לרציף המזרחיסיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
מאחורי הסולםסיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
דגי נוי (?)סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
עלייה לרציף המזרחיסיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
על הרציף המזרחיסיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
סימנסיאדהסיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
תמונה מפחידה!סימנסיאדה
****סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.