סיור ב"תחנת האגמים"

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
סיור ב"תחנת האגמים"

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
 

בועז ל

New member
סיפורה של תחנת כפר מנחם

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
סיפורה של תחנת כפר מנחם
חשיבותה השולית של תחנת כפר מנחם עומדת ביחס הפוך לקשיים שפקדו אותה בערוב ימיה. מתחנה שהושחלה איכשהו לפרויקט בעקבות לחצים פוליטיים, הפכה התחנה למכשול שמכונה ע"י הנהלת הפרויקט כ"נתיב הקריטי" לפתיחת הקו הכפול. יסורים רבים ליוו את הקמת התחנה ורבים עוד יותר מצפים לה בהמשך הדרך, לאחר סיום פרויקט ההכפלה, כאשר יוקם מבנה התחנה בהליך המייגע והכסת"חי ששלפה הות"ל מן הבוידעם: הליך היתר הבנייה. ע"מ להתגבר על גזרת הות"ל, הוחלט בהנהלת הפרויקט לוותר על בניית מבנה התחנה ולהסתפק בבניית הרציפים והמעבר התת"ק בלבד. החלטה זו הותנתה אף היא באישור הות"ל ונדרש מאבק יצירתי במיוחד של הנהלת הפרויקט ודיונים ארוכים ומתישים עד שהתקבלה לבסוף גם בות"ל.

כשניגשה לבסוף הרכבת לביצוע, מהר מאוד התחוור לה שדבש היא לא תלקק בכפר מנחם. זה החל עם קבלן שהשתרך באטיות עד שנענש והוחלף, המשיך בקבלן משנה "יעיל" שביצע את קידוח הכלונסאות והסתיים בגנרל חורף שעשה ככל יכולתו ואף הצליח לעכב משמעותית את ביצוע המעבר התת"ק. ואם לא די בכל זאת, הרי שתכנית הביצוע פוצלה למספר שלבים טוריים עקב העבודה בסמוך למסילה פעילה. ואיך אפשר גם בלי ביצוע עבודה במהלך השבתות או העתקה של כבל תקשורת סרבן במיוחד, שאיש אינו יודע את מיקומו בשטח.

כיום ניתן לומר שכל זאת מאחורינו עד לפתיחתו של הקו הכפול. כשיסתיים פרויקט ההכפלה יחל המאבק המקומי על שם התחנה עוד לפני שתחל הקמתו של מבנה התחנה. בהכירי את הנפשות הפועלות, לא אתפלא לראות את תחנת מזכרת בתיה קורמת עור וגידים עוד לפני תחנת כפר מנחם.
בתמונה: מבט דרומה מהרציף המערבי לעבר גשר כביש 383.
 

easylivin

New member
נו, לפחות לתחנת מזכרת בתיה תזכה

סיפורה של תחנת כפר מנחם
חשיבותה השולית של תחנת כפר מנחם עומדת ביחס הפוך לקשיים שפקדו אותה בערוב ימיה. מתחנה שהושחלה איכשהו לפרויקט בעקבות לחצים פוליטיים, הפכה התחנה למכשול שמכונה ע"י הנהלת הפרויקט כ"נתיב הקריטי" לפתיחת הקו הכפול. יסורים רבים ליוו את הקמת התחנה ורבים עוד יותר מצפים לה בהמשך הדרך, לאחר סיום פרויקט ההכפלה, כאשר יוקם מבנה התחנה בהליך המייגע והכסת"חי ששלפה הות"ל מן הבוידעם: הליך היתר הבנייה. ע"מ להתגבר על גזרת הות"ל, הוחלט בהנהלת הפרויקט לוותר על בניית מבנה התחנה ולהסתפק בבניית הרציפים והמעבר התת"ק בלבד. החלטה זו הותנתה אף היא באישור הות"ל ונדרש מאבק יצירתי במיוחד של הנהלת הפרויקט ודיונים ארוכים ומתישים עד שהתקבלה לבסוף גם בות"ל.

כשניגשה לבסוף הרכבת לביצוע, מהר מאוד התחוור לה שדבש היא לא תלקק בכפר מנחם. זה החל עם קבלן שהשתרך באטיות עד שנענש והוחלף, המשיך בקבלן משנה "יעיל" שביצע את קידוח הכלונסאות והסתיים בגנרל חורף שעשה ככל יכולתו ואף הצליח לעכב משמעותית את ביצוע המעבר התת"ק. ואם לא די בכל זאת, הרי שתכנית הביצוע פוצלה למספר שלבים טוריים עקב העבודה בסמוך למסילה פעילה. ואיך אפשר גם בלי ביצוע עבודה במהלך השבתות או העתקה של כבל תקשורת סרבן במיוחד, שאיש אינו יודע את מיקומו בשטח.

כיום ניתן לומר שכל זאת מאחורינו עד לפתיחתו של הקו הכפול. כשיסתיים פרויקט ההכפלה יחל המאבק המקומי על שם התחנה עוד לפני שתחל הקמתו של מבנה התחנה. בהכירי את הנפשות הפועלות, לא אתפלא לראות את תחנת מזכרת בתיה קורמת עור וגידים עוד לפני תחנת כפר מנחם.
בתמונה: מבט דרומה מהרציף המערבי לעבר גשר כביש 383.
נו, לפחות לתחנת מזכרת בתיה תזכה
לביקוש הרבה יותר גדול... להבדיל, יש כמה יישובים בסביבתה וגם בסיס תל נוף ממש בסמוך.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ספר לי עוד קצת על הכבל הנעלם

סיפורה של תחנת כפר מנחם
חשיבותה השולית של תחנת כפר מנחם עומדת ביחס הפוך לקשיים שפקדו אותה בערוב ימיה. מתחנה שהושחלה איכשהו לפרויקט בעקבות לחצים פוליטיים, הפכה התחנה למכשול שמכונה ע"י הנהלת הפרויקט כ"נתיב הקריטי" לפתיחת הקו הכפול. יסורים רבים ליוו את הקמת התחנה ורבים עוד יותר מצפים לה בהמשך הדרך, לאחר סיום פרויקט ההכפלה, כאשר יוקם מבנה התחנה בהליך המייגע והכסת"חי ששלפה הות"ל מן הבוידעם: הליך היתר הבנייה. ע"מ להתגבר על גזרת הות"ל, הוחלט בהנהלת הפרויקט לוותר על בניית מבנה התחנה ולהסתפק בבניית הרציפים והמעבר התת"ק בלבד. החלטה זו הותנתה אף היא באישור הות"ל ונדרש מאבק יצירתי במיוחד של הנהלת הפרויקט ודיונים ארוכים ומתישים עד שהתקבלה לבסוף גם בות"ל.

כשניגשה לבסוף הרכבת לביצוע, מהר מאוד התחוור לה שדבש היא לא תלקק בכפר מנחם. זה החל עם קבלן שהשתרך באטיות עד שנענש והוחלף, המשיך בקבלן משנה "יעיל" שביצע את קידוח הכלונסאות והסתיים בגנרל חורף שעשה ככל יכולתו ואף הצליח לעכב משמעותית את ביצוע המעבר התת"ק. ואם לא די בכל זאת, הרי שתכנית הביצוע פוצלה למספר שלבים טוריים עקב העבודה בסמוך למסילה פעילה. ואיך אפשר גם בלי ביצוע עבודה במהלך השבתות או העתקה של כבל תקשורת סרבן במיוחד, שאיש אינו יודע את מיקומו בשטח.

כיום ניתן לומר שכל זאת מאחורינו עד לפתיחתו של הקו הכפול. כשיסתיים פרויקט ההכפלה יחל המאבק המקומי על שם התחנה עוד לפני שתחל הקמתו של מבנה התחנה. בהכירי את הנפשות הפועלות, לא אתפלא לראות את תחנת מזכרת בתיה קורמת עור וגידים עוד לפני תחנת כפר מנחם.
בתמונה: מבט דרומה מהרציף המערבי לעבר גשר כביש 383.
ספר לי עוד קצת על הכבל הנעלם
 

luckydude

Active member
אאל"ט התחנה הזו נמצאת על אדמות כפר הרי"ף בכלל

סיפורה של תחנת כפר מנחם
חשיבותה השולית של תחנת כפר מנחם עומדת ביחס הפוך לקשיים שפקדו אותה בערוב ימיה. מתחנה שהושחלה איכשהו לפרויקט בעקבות לחצים פוליטיים, הפכה התחנה למכשול שמכונה ע"י הנהלת הפרויקט כ"נתיב הקריטי" לפתיחת הקו הכפול. יסורים רבים ליוו את הקמת התחנה ורבים עוד יותר מצפים לה בהמשך הדרך, לאחר סיום פרויקט ההכפלה, כאשר יוקם מבנה התחנה בהליך המייגע והכסת"חי ששלפה הות"ל מן הבוידעם: הליך היתר הבנייה. ע"מ להתגבר על גזרת הות"ל, הוחלט בהנהלת הפרויקט לוותר על בניית מבנה התחנה ולהסתפק בבניית הרציפים והמעבר התת"ק בלבד. החלטה זו הותנתה אף היא באישור הות"ל ונדרש מאבק יצירתי במיוחד של הנהלת הפרויקט ודיונים ארוכים ומתישים עד שהתקבלה לבסוף גם בות"ל.

כשניגשה לבסוף הרכבת לביצוע, מהר מאוד התחוור לה שדבש היא לא תלקק בכפר מנחם. זה החל עם קבלן שהשתרך באטיות עד שנענש והוחלף, המשיך בקבלן משנה "יעיל" שביצע את קידוח הכלונסאות והסתיים בגנרל חורף שעשה ככל יכולתו ואף הצליח לעכב משמעותית את ביצוע המעבר התת"ק. ואם לא די בכל זאת, הרי שתכנית הביצוע פוצלה למספר שלבים טוריים עקב העבודה בסמוך למסילה פעילה. ואיך אפשר גם בלי ביצוע עבודה במהלך השבתות או העתקה של כבל תקשורת סרבן במיוחד, שאיש אינו יודע את מיקומו בשטח.

כיום ניתן לומר שכל זאת מאחורינו עד לפתיחתו של הקו הכפול. כשיסתיים פרויקט ההכפלה יחל המאבק המקומי על שם התחנה עוד לפני שתחל הקמתו של מבנה התחנה. בהכירי את הנפשות הפועלות, לא אתפלא לראות את תחנת מזכרת בתיה קורמת עור וגידים עוד לפני תחנת כפר מנחם.
בתמונה: מבט דרומה מהרציף המערבי לעבר גשר כביש 383.
אאל"ט התחנה הזו נמצאת על אדמות כפר הרי"ף בכלל
 

בועז ל

New member
היציאה מהרציף המערבי

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
היציאה מהרציף המערבי
קרבתו הרבה של הרציף לגשר הכביש אילצה את המתכננים ליצור את היציאה שבתמונה. במקור, תוכננה היציאה להיות בזווית 90 מעלות מהרציף.
 

בועז ל

New member
הקיר

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
הקיר
הקיר שבתמונה יחצוץ בין מבנה התחנה לרציף המערבי. כשהוקם הקיר, נזעקה הות"ל לברר אם אין מדובר בהקמת חלק של מבנה התחנה ר"ל. משקיבלה את ההסבר בדבר טיבו של הקיר, נחה דעתה.
 

בועז ל

New member
המעבר התת"ק

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
המעבר התת"ק
שרידי החורף הקשה עדיין כאן.
בעת ביקורי בתחנת כפר מנחם, הגיע למקום מנהל העבודה של הקבלן י.ד עשוש ע"מ להיפרד ממנהל הקו. מנהל העבודה העלה זיכרונות "קשים מנשוא" על המאבק באיתני הטבע במהלך ביצוע מלאכת האיטום. בשלב זה כבר הבנתי שתחנת האגמים נושאת עמה מורשת קרב מכובדת.
 

בועז ל

New member
הקמת המעבר התת"ק

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
הקמת המעבר התת"ק
כזכור, הקמת המעבר התבצעה בשני שלבים אשר חייבו בין היתר העברת תנועה ממסילה אחת לאחרת.
 

בועז ל

New member
מתחת לרציף המזרחי

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
מתחת לרציף המזרחי
חלל גדול יחסית ובו נמצאים פיר המעלית ומדרגות עלייה לרציף.
 

בועז ל

New member
מאחורי הסולם

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
מאחורי הסולם
נישת הדרגנועים.
 

בועז ל

New member
דגי נוי (?)

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
דגי נוי (?)
יש לחפש בבריכה.
 

בועז ל

New member
עלייה לרציף המזרחי

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
עלייה לרציף המזרחי
באמצעות המדרגות האלו.
 

בועז ל

New member
על הרציף המזרחי

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
על הרציף המזרחי
מבט צפונה.
 

בועז ל

New member
סימנסיאדה

סיור ב"תחנת האגמים"
בעקבות ירידת מפלס המים בתחנת כפר מנחם, ניצלנו, מנהל הקו ואני, את ההזדמנות לבקר במקום. אז הנה תמונות ראשונות מהתחנה שצולמה עד כה אך ורק מגשר כביש 383.
סימנסיאדה
 

easylivin

New member


תמונה מפחידה!
מזל שהבאת גם את התמונות הבאות בסדרה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה