מבוא להכרת ה-TBM

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
מבוא להכרת ה-TBM

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
 

בועז ל

New member
המנוף של ערן

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
המנוף של ערן
פינה מתחרה ל"אוטובוס של אנדי"? עוד נראה.
 

בועז ל

New member
קצת נוף

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
קצת נוף
 

בועז ל

New member
מפעל הסגמנטים בעמק איילון

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
מפעל הסגמנטים בעמק איילון
חברת "מנרב" החלה בייצור הסגמנטים המשמשים לדיפון המנהרה. בחצר המפעל מונחות פרוסות עוגות הסגמנטים.
 

בועז ל

New member
מנוף הסגמנטים

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
מנוף הסגמנטים
באתר העבודה הוצב מנוף דומה לזה הנמצא בחצר המפעל. המנוף יספק ל-TBM סגמנטים לדיפון המנהרה.
 

בועז ל

New member
עגלה בלתי מחוברת

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
עגלה בלתי מחוברת
קיבלתם הארכה (תרתי משמע) בדרך לפתרון החידה שנשאלה בהודעת הפתיחה של השרשור. מאחורי המנוף נמצאת עגלה אחת מתוך שתיים, שטרם חוברו למכונה.
 

בועז ל

New member
עגלה נוספת

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
עגלה נוספת
נמצאת בצד מכונת הכרייה.
 

בועז ל

New member
פתרון החידה

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
פתרון החידה
הנה הסיבה לאי חיבור שתי העגלות הנותרות לזנב המכונה. מנהל הקו מדגים באצבע את המרווח המפריד בין הקיר ל-TBM. קיר זה אינו סתם קיר, אלא חלק ממבנה טומאה (כן, גם כאן) שהוקם באתר ואשר שינה במעט את חזית הפורטל. בשל החשש כי בעת תנועת המכונה קדימה (בעת הכרייה) עלולות העגלות לפגוע במבנה הקברים, בוטל חיבורן לזנב המכונה. המכונה תחל את הכרייה ללא עגלות אלו. לאחר שתחדור למנהרה (יחד עם הזנב) לעומק שאורכו לפחות כאורך שתי העגלות, אז תחוברנה שתי העגלות הנותרות.
 

jarondl

New member


פתרון החידה
הנה הסיבה לאי חיבור שתי העגלות הנותרות לזנב המכונה. מנהל הקו מדגים באצבע את המרווח המפריד בין הקיר ל-TBM. קיר זה אינו סתם קיר, אלא חלק ממבנה טומאה (כן, גם כאן) שהוקם באתר ואשר שינה במעט את חזית הפורטל. בשל החשש כי בעת תנועת המכונה קדימה (בעת הכרייה) עלולות העגלות לפגוע במבנה הקברים, בוטל חיבורן לזנב המכונה. המכונה תחל את הכרייה ללא עגלות אלו. לאחר שתחדור למנהרה (יחד עם הזנב) לעומק שאורכו לפחות כאורך שתי העגלות, אז תחוברנה שתי העגלות הנותרות.
 

alantan

New member


פתרון החידה
הנה הסיבה לאי חיבור שתי העגלות הנותרות לזנב המכונה. מנהל הקו מדגים באצבע את המרווח המפריד בין הקיר ל-TBM. קיר זה אינו סתם קיר, אלא חלק ממבנה טומאה (כן, גם כאן) שהוקם באתר ואשר שינה במעט את חזית הפורטל. בשל החשש כי בעת תנועת המכונה קדימה (בעת הכרייה) עלולות העגלות לפגוע במבנה הקברים, בוטל חיבורן לזנב המכונה. המכונה תחל את הכרייה ללא עגלות אלו. לאחר שתחדור למנהרה (יחד עם הזנב) לעומק שאורכו לפחות כאורך שתי העגלות, אז תחוברנה שתי העגלות הנותרות.
 

בועז ל

New member
"מסילת העמק"

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
"מסילת העמק"
מסילה צרה עליה ינועו קרוניות העבודה. קרוניות אלו יגיעו כמעט עד לראש הכרייה.
 

בועז ל

New member
ראש הכרייה

מבוא להכרת ה-TBM
הכרת ה-TBM - באמת נראה לכם?
במסגרת ניסיונותיי הנואשים להבין את אופן פעולתו של הקומפלקס המפלצתי שנולד וגדל בלטרון, התארחתי היום אצל מנהל הקו לעוד שיעור מעשי. השיעור כלל טיפוס על האנייה הענקית, שוטטות בשביליה ואימוני זחילה למתקדמים בנבכי המפלצת. את השיעור סיימתי מלא התפעלות ורשמים, שכן לא בכל יום נופלת בידך ההזדמנות להימצא בכלי הנדסי מרשים כל כך. כשסיימתי את פרק ההתפעלות והרשמים, נותרתי עם התסכול. כן, ככה זה כשמנסים להבין בבת אחת דבר כה גדול ומורכב. כשגבר התסכול קראתי לעזרתי את משפטיהם החכמים והמנחמים של קהלת וסוקרטס על מחירה הכואב של הידיעה. מה אומר? שני החבר'ה האלה ידעו כבר לפני שנים רבות שעם תסכול לא ניתן לפתוח שרשור תשתיות בפורום תח"צ
אז יאללה, נצא לדרך עם שרשור פיצוי לששת קוראיי הנאמנים. בתמונה: מכונת הכרייה באתר בלטרון. אם חשבתם שזהו אורכה הכולל של המכונה, טעיתם. חסרות שתי עגלות זנב נגררות להשלמה. אלו תורכבנה רק לאחר תחילת הכרייה. יש לכם שלוש תמונות עד לפתרון, לנסות ולנחש מדוע. לא תאמינו כשתקראו!
ראש הכרייה
ראש הכרייה מחובר לגוף המכונה וצמוד לחזית הכרייה. ל-TBM יכולת להסיט את הראש מעלה, מטה ולצדדים, במקרים בהם נדרשת כרייה בתוואי מעוקל.
 

amit1270

New member
ראש הכרייה הגיע לרמלה


ראש הכרייה
ראש הכרייה מחובר לגוף המכונה וצמוד לחזית הכרייה. ל-TBM יכולת להסיט את הראש מעלה, מטה ולצדדים, במקרים בהם נדרשת כרייה בתוואי מעוקל.
ראש הכרייה הגיע לרמלה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה