סוף שנה ועליות מחירים

מצב
הנושא נעול.

ירחאפל

New member
סוף שנה ועליות מחירים

סוף שנה ועליות מחירים
אם אני זוכר נכון אז לקראת השנה החדשה, תמיד מתעדכנים המחירים של התחבורה הציבורית לפחות בעליית המדד. מה השנה? המחיר של הנסיעה בגוש דן שהתעדכנה רק לפני 5 חודשים תעדכן שוב? בכמה 10 אגורות? (עליית המדד מיולי להיום זה 5 אגורות, כולל מדד נובמבר בטח 6) נסיעה באגד קוד 10 (חדרה-תל אביב, תל אביב-אשקלון) כרגע 20 שקל יעלה בחצי שקל? מה אתם חושבים, כדאי לקנות כמה כרטיסיות מראש לתחילת השנה החדשה?
 

olli3

New member
מנהל
כל חצי שנה מעודכנים מחירי התח"צ.

סוף שנה ועליות מחירים
אם אני זוכר נכון אז לקראת השנה החדשה, תמיד מתעדכנים המחירים של התחבורה הציבורית לפחות בעליית המדד. מה השנה? המחיר של הנסיעה בגוש דן שהתעדכנה רק לפני 5 חודשים תעדכן שוב? בכמה 10 אגורות? (עליית המדד מיולי להיום זה 5 אגורות, כולל מדד נובמבר בטח 6) נסיעה באגד קוד 10 (חדרה-תל אביב, תל אביב-אשקלון) כרגע 20 שקל יעלה בחצי שקל? מה אתם חושבים, כדאי לקנות כמה כרטיסיות מראש לתחילת השנה החדשה?
כל חצי שנה מעודכנים מחירי התח"צ.
ב1.7 הם התעדכנו בכל הארץ כיאה לכל 1.7 בכל שנה. מגיל קטן לא זכור לי פעם אחת שהעדכון היה ירידת מחיר, תמיד זה או נשאר אותו הדבר או עלה. מכאן אני מוציא כמובן את המכרזים שנעשו ברחבי הארץ שהמחיר היה תנאי במכרז.
 

amithi1

New member
אתה גם יכול לספור על אצבע אחת את השנים שבהם

כל חצי שנה מעודכנים מחירי התח"צ.
ב1.7 הם התעדכנו בכל הארץ כיאה לכל 1.7 בכל שנה. מגיל קטן לא זכור לי פעם אחת שהעדכון היה ירידת מחיר, תמיד זה או נשאר אותו הדבר או עלה. מכאן אני מוציא כמובן את המכרזים שנעשו ברחבי הארץ שהמחיר היה תנאי במכרז.
אתה גם יכול לספור על אצבע אחת את השנים שבהם
מדד המחירים לצרכן ירד.
 

ירחאפל

New member
מסקנה, אז כדאי לקנות קצת כרטיסיות?

כל חצי שנה מעודכנים מחירי התח"צ.
ב1.7 הם התעדכנו בכל הארץ כיאה לכל 1.7 בכל שנה. מגיל קטן לא זכור לי פעם אחת שהעדכון היה ירידת מחיר, תמיד זה או נשאר אותו הדבר או עלה. מכאן אני מוציא כמובן את המכרזים שנעשו ברחבי הארץ שהמחיר היה תנאי במכרז.
מסקנה, אז כדאי לקנות קצת כרטיסיות?
ולא רק ערך צבור... הכרטיסיות ישמרו על הקוד מחיר שלהן גם אחרי הראשון לחודש. לעומת זאת הערך צבור יפעל לפי המחיר החדש. אז נראה לי שאומנם החיסכון הוא בשקלים בודדים, אבל גם זה משהו.
 

amithi1

New member
אם אתה בכל מקרה משתמש בקווים אלו לאורך

מסקנה, אז כדאי לקנות קצת כרטיסיות?
ולא רק ערך צבור... הכרטיסיות ישמרו על הקוד מחיר שלהן גם אחרי הראשון לחודש. לעומת זאת הערך צבור יפעל לפי המחיר החדש. אז נראה לי שאומנם החיסכון הוא בשקלים בודדים, אבל גם זה משהו.
אם אתה בכל מקרה משתמש בקווים אלו לאורך
זמן ואין לך בעייה כספית לרכוש מראש כרטיסיות, אתה יכול לרכוש כעת. בכל מקרה כפי שציינת, אם מדובר נניח על חסכון של עשר אגורות לנסיעה, החיסכון שלך יהיה של שקלים בודדים בלבד, ובמידה ומסיבה כלשהי לא ייצא לך לנצל את כל הנסיעות שרכשת אז אתה תצא בהפסד.
 

ירחאפל

New member
מתברר שיש עדכונים למטה, ולשר כץ עוד הפתעות

כל חצי שנה מעודכנים מחירי התח"צ.
ב1.7 הם התעדכנו בכל הארץ כיאה לכל 1.7 בכל שנה. מגיל קטן לא זכור לי פעם אחת שהעדכון היה ירידת מחיר, תמיד זה או נשאר אותו הדבר או עלה. מכאן אני מוציא כמובן את המכרזים שנעשו ברחבי הארץ שהמחיר היה תנאי במכרז.
מתברר שיש עדכונים למטה, ולשר כץ עוד הפתעות
כמו שהוזכר כאן בדיון אחר http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=1891 השלב השני של הרפורמה בתחבורה הציבורית יוצא לדרך. השר כץ: מ- 1 בינואר הוזלות בעשרות קווי אוטובוסים בינעירוניים המקשרים בין ישובי הפריפריה רביעי, 14 דצמבר 2011 14:37 נסיעה מקרית שמונה לצפת תעלה 18 שקל, במקום 20.7 שקל כיום. נסיעה מירוחם לדימונה תעלה 9.8 שקל, לעומת 11.3 שקל כיום. נסיעה מקרית שמונה לכרמיאל תעלה 30 שקל לעומת 32.5 שקל כיום. בנוסף לכך יחולו הוזלות במספר כרטיסי מנוי "חופשי חודשי" בשיעור של עד 25% בשורה טובה לתושבי הפריפריה וערי הלוויין. החל מ- 1 בינואר 2012 יופחתו משמעותית מחירי הנסיעה בקווי השירות המקשרים בין ערים וישובי לוויין בפריפריה למטרופולין הקרוב. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. השר כץ ציין כי מדובר בשלב השני של הרפורמה שמוביל משרדו להפחתת תעריפי הנסיעה בקווים הבינעירוניים בכל רחבי הארץ ובעיקר בישובי הפריפריה. הוזלות המחירים כוללות עשרות קווי אוטובוסים בכל רחבי הארץ. כך למשל נסיעה מקרית שמונה לצפת תעלה מ- 1 בינואר 18 שקל, במקום 20.7 שקל כיום, נסיעה מירוחם לדימונה תעלה 9.8 שקל, לעומת 11.3 שקל כיום. נסיעה מאשקלון לתל אביב תעלה 18 שקלים, לעומת 20 שקלים כיום, נסיעה מאשדוד לירושלים תעלה 18 שקלים, במקום 20 שקלים, נסיעה מחיפה לטבריה ומחיפה לתל אביב תעלה 24 שקל, לעומת 26.5 שקל ונסיעה מצפת ליקנעם תעלה 30 שקלים, במקום 32.5 שקל כיום. נסיעה מקרית שמונה לכרמיאל תעלה 30 שקל לעומת 32.5 שקל כיום ומנצרת לנתניה תעלה נסיעה 30 שקל, במקום 34 שקל כיום. נסיעה מבאר שבע לירושלים תעלה 30 שקל, במקום 32.5 שקל ונסיעה מתל אביב לירושלים תעלה 18 שקל, במקום 20 שקל כיום. נסיעה מאשדוד לרמלה תעלה 18 שקל, במקום 19 שקל כיום. תעריף הנסיעה בין בית שמש לתל אביב יוזל ל- 18 שקל במקום 19.1 כיום. השר כץ ציין כי בנוסף לכך צפויות הוזלות במספר כרטיסי מנוי "חופשי חודשי" בפריפריה בשיעור של עד 25%. מנוי "חופשי חודשי" עכו- חיפה ועכו- כרמיאל יעלה 300 שקל, במקום 350 שקל כיום, מנוי עכו- כרמיאל- חיפה יעלה 400 שקל, לעומת 532 שקל כיום. מנוי נהריה- קריות יעלה 350 שקל, במקום 396 שקל ומנוי נהריה- חיפה יעלה 380 שקל בלבד, לעומת 473 שקל כיום. יצויין כי במסגרת החלטת הממשלה לעידוד הנסיעה בתחבורה הציבורית הופחתו לפני כחצי שנה תעריפי הנסיעה הבינעירוניים בכל הארץ, בעשרות אחוזים. על פי הרפורמה המחיר המקסימאלי של נסיעה בקווים בינעירוניים בכל רחבי הארץ נקבע ל- 45 שקל לכל היותר. שר התחבורה ציין כי התוכנית כוללת בין השאר התקנת מאות מסכים דיגיטליים, בתחנות האוטובוסים, המעדכנים את הנוסעים בזמן אמת על זמני ההגעה של האוטובוסים. כמו כן כוללת התוכנית התקנת "קורא כרטיסים" שיאפשר לנוסעים "לדלג" על הנהג ולעלות לאוטובוס גם דרך הדלת האחורית, בדומה לנהוג באירופה.
 

cooldan612

New member
בקיצור ולעניין!!, מאז ששר התחבורה

מתברר שיש עדכונים למטה, ולשר כץ עוד הפתעות
כמו שהוזכר כאן בדיון אחר http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=1891 השלב השני של הרפורמה בתחבורה הציבורית יוצא לדרך. השר כץ: מ- 1 בינואר הוזלות בעשרות קווי אוטובוסים בינעירוניים המקשרים בין ישובי הפריפריה רביעי, 14 דצמבר 2011 14:37 נסיעה מקרית שמונה לצפת תעלה 18 שקל, במקום 20.7 שקל כיום. נסיעה מירוחם לדימונה תעלה 9.8 שקל, לעומת 11.3 שקל כיום. נסיעה מקרית שמונה לכרמיאל תעלה 30 שקל לעומת 32.5 שקל כיום. בנוסף לכך יחולו הוזלות במספר כרטיסי מנוי "חופשי חודשי" בשיעור של עד 25% בשורה טובה לתושבי הפריפריה וערי הלוויין. החל מ- 1 בינואר 2012 יופחתו משמעותית מחירי הנסיעה בקווי השירות המקשרים בין ערים וישובי לוויין בפריפריה למטרופולין הקרוב. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. השר כץ ציין כי מדובר בשלב השני של הרפורמה שמוביל משרדו להפחתת תעריפי הנסיעה בקווים הבינעירוניים בכל רחבי הארץ ובעיקר בישובי הפריפריה. הוזלות המחירים כוללות עשרות קווי אוטובוסים בכל רחבי הארץ. כך למשל נסיעה מקרית שמונה לצפת תעלה מ- 1 בינואר 18 שקל, במקום 20.7 שקל כיום, נסיעה מירוחם לדימונה תעלה 9.8 שקל, לעומת 11.3 שקל כיום. נסיעה מאשקלון לתל אביב תעלה 18 שקלים, לעומת 20 שקלים כיום, נסיעה מאשדוד לירושלים תעלה 18 שקלים, במקום 20 שקלים, נסיעה מחיפה לטבריה ומחיפה לתל אביב תעלה 24 שקל, לעומת 26.5 שקל ונסיעה מצפת ליקנעם תעלה 30 שקלים, במקום 32.5 שקל כיום. נסיעה מקרית שמונה לכרמיאל תעלה 30 שקל לעומת 32.5 שקל כיום ומנצרת לנתניה תעלה נסיעה 30 שקל, במקום 34 שקל כיום. נסיעה מבאר שבע לירושלים תעלה 30 שקל, במקום 32.5 שקל ונסיעה מתל אביב לירושלים תעלה 18 שקל, במקום 20 שקל כיום. נסיעה מאשדוד לרמלה תעלה 18 שקל, במקום 19 שקל כיום. תעריף הנסיעה בין בית שמש לתל אביב יוזל ל- 18 שקל במקום 19.1 כיום. השר כץ ציין כי בנוסף לכך צפויות הוזלות במספר כרטיסי מנוי "חופשי חודשי" בפריפריה בשיעור של עד 25%. מנוי "חופשי חודשי" עכו- חיפה ועכו- כרמיאל יעלה 300 שקל, במקום 350 שקל כיום, מנוי עכו- כרמיאל- חיפה יעלה 400 שקל, לעומת 532 שקל כיום. מנוי נהריה- קריות יעלה 350 שקל, במקום 396 שקל ומנוי נהריה- חיפה יעלה 380 שקל בלבד, לעומת 473 שקל כיום. יצויין כי במסגרת החלטת הממשלה לעידוד הנסיעה בתחבורה הציבורית הופחתו לפני כחצי שנה תעריפי הנסיעה הבינעירוניים בכל הארץ, בעשרות אחוזים. על פי הרפורמה המחיר המקסימאלי של נסיעה בקווים בינעירוניים בכל רחבי הארץ נקבע ל- 45 שקל לכל היותר. שר התחבורה ציין כי התוכנית כוללת בין השאר התקנת מאות מסכים דיגיטליים, בתחנות האוטובוסים, המעדכנים את הנוסעים בזמן אמת על זמני ההגעה של האוטובוסים. כמו כן כוללת התוכנית התקנת "קורא כרטיסים" שיאפשר לנוסעים "לדלג" על הנהג ולעלות לאוטובוס גם דרך הדלת האחורית, בדומה לנהוג באירופה.
בקיצור ולעניין!!, מאז ששר התחבורה
הנוכחי (ישראל כץ) נכנס לתפקידו, מצב התחבורה הציבורית במדינת ישראל רק הולך ומשתפר!! דבר זה בא לידי ביטוי במספר פרוייקטים מוערכים שהר מבצע, והם: הערצת תכנית החומש של רכבת ישראל- רק לאחרונה שמעתי שיש תכניות להתחיל לעבוד על מסילות העמק, בנוסף, הכפלת המסילה לוד-באר שבע, נסיעה מתל אביב לבאר שבע תיקח כ-50 דקות במקום שעה ו-48 דק' כיום, והדבר שבועז הכי מתעד, איך אפשר בלי בניית הקו המהיר מתל אביב לירושלים שייערך כ-28 דק'. רפורמות באוטובוסים ושילובי כירטוס נוחים לחלוטין- השנה התבצעה הרפורמה הגדולה בגוש דן, קרי, מרבית מהקווים השתנו/התקצרו (לא כולם אבל חלקם נעשו נוחים ותדירים יותר) ונעשה תעריף אחיד לכל האזורים הסובבים את מטרופולין תל אביב. בנוסף לתעריפים בגוש דן גם בערי הפריפריה ישנם הוזלות תעריפים, דהיינו, כיום רק קראתי שבחלק מהאזורים יוזלו המחירים בכ-25%. ויש עוד ועוד תכניות ורפורמות שהר מתכנן וייבצע. לסיכום, שר התחבורה הנוכחי משפר את תדמית התחבורה הציבורית בישראל וסולל עוד ועוד כבישים מהירים שמטרתם ברורה, להגיע בזמן כמה שיותר קצר ממקום למקום.
 

amithi1

New member
אני לא בטוח ששר התחבורה הוא הגורם לשיפורים

בקיצור ולעניין!!, מאז ששר התחבורה
הנוכחי (ישראל כץ) נכנס לתפקידו, מצב התחבורה הציבורית במדינת ישראל רק הולך ומשתפר!! דבר זה בא לידי ביטוי במספר פרוייקטים מוערכים שהר מבצע, והם: הערצת תכנית החומש של רכבת ישראל- רק לאחרונה שמעתי שיש תכניות להתחיל לעבוד על מסילות העמק, בנוסף, הכפלת המסילה לוד-באר שבע, נסיעה מתל אביב לבאר שבע תיקח כ-50 דקות במקום שעה ו-48 דק' כיום, והדבר שבועז הכי מתעד, איך אפשר בלי בניית הקו המהיר מתל אביב לירושלים שייערך כ-28 דק'. רפורמות באוטובוסים ושילובי כירטוס נוחים לחלוטין- השנה התבצעה הרפורמה הגדולה בגוש דן, קרי, מרבית מהקווים השתנו/התקצרו (לא כולם אבל חלקם נעשו נוחים ותדירים יותר) ונעשה תעריף אחיד לכל האזורים הסובבים את מטרופולין תל אביב. בנוסף לתעריפים בגוש דן גם בערי הפריפריה ישנם הוזלות תעריפים, דהיינו, כיום רק קראתי שבחלק מהאזורים יוזלו המחירים בכ-25%. ויש עוד ועוד תכניות ורפורמות שהר מתכנן וייבצע. לסיכום, שר התחבורה הנוכחי משפר את תדמית התחבורה הציבורית בישראל וסולל עוד ועוד כבישים מהירים שמטרתם ברורה, להגיע בזמן כמה שיותר קצר ממקום למקום.
אני לא בטוח ששר התחבורה הוא הגורם לשיפורים
מרבית הדברים שציינת הם דברים שהתבשלו במשך כמה שנים טובות. אני לא בטוח שאם היה היום שר אחר הדברים היו נראים אחרת. מה שכן, הוא לבטח שר התחבורה שמייחצן עצמו בהכי הרבה הודעות לעיתונות (שלא לדבר על שלטי פרוייקטים של מעצ שמסיבה כלשהי הוא החליט ששמו צריך להופיע עליהם).
 

darkshadow1

New member
לדעתי זאת פשוט המדיניות של הממשלה.

אני לא בטוח ששר התחבורה הוא הגורם לשיפורים
מרבית הדברים שציינת הם דברים שהתבשלו במשך כמה שנים טובות. אני לא בטוח שאם היה היום שר אחר הדברים היו נראים אחרת. מה שכן, הוא לבטח שר התחבורה שמייחצן עצמו בהכי הרבה הודעות לעיתונות (שלא לדבר על שלטי פרוייקטים של מעצ שמסיבה כלשהי הוא החליט ששמו צריך להופיע עליהם).
לדעתי זאת פשוט המדיניות של הממשלה.
לדעתי אם היינו עכשיו עם ממשלת אולמרט- היו מקפיאים חלק ניכר מהפרוייקטים התחבורתיים כדי למלא את דרישות "המחאה החברתית". הציבור המטומטם נעדר כל חשיבה לטווח ארוך- לכן מעצמות נפט כמו ונצואלה ואיראן לא משתמשות בהכנסות הנפט כדי להשקיע בחינוך וברווחה אלא כדי לשחד את ההמון בעזרת סובסידות.
 

amithi1

New member
לפי הדיבורים האחרונים של שטייניץ

לדעתי זאת פשוט המדיניות של הממשלה.
לדעתי אם היינו עכשיו עם ממשלת אולמרט- היו מקפיאים חלק ניכר מהפרוייקטים התחבורתיים כדי למלא את דרישות "המחאה החברתית". הציבור המטומטם נעדר כל חשיבה לטווח ארוך- לכן מעצמות נפט כמו ונצואלה ואיראן לא משתמשות בהכנסות הנפט כדי להשקיע בחינוך וברווחה אלא כדי לשחד את ההמון בעזרת סובסידות.
לפי הדיבורים האחרונים של שטייניץ
בקרוב גם אצל נתניהו יהיו קיצוצי תקציב. אני מניח שהצבא די קדוש מכדי לגעת בו, ובחרדים/מתנחלים לבטח נתניהו לא יעז לקצץ. מה שאומר שהקיצוץ יהיה מהמשרדים החברתיים/חינוך/תשתיות.
 

darkshadow1

New member
האם קיצוץ של 2% זה מה שיתקע את הפרוייקטים?

לפי הדיבורים האחרונים של שטייניץ
בקרוב גם אצל נתניהו יהיו קיצוצי תקציב. אני מניח שהצבא די קדוש מכדי לגעת בו, ובחרדים/מתנחלים לבטח נתניהו לא יעז לקצץ. מה שאומר שהקיצוץ יהיה מהמשרדים החברתיים/חינוך/תשתיות.
האם קיצוץ של 2% זה מה שיתקע את הפרוייקטים?
 

amithi1

New member
בהבהחלט אפשרי

האם קיצוץ של 2% זה מה שיתקע את הפרוייקטים?
בהבהחלט אפשרי
שני אחוז קיצוץ יכול להבדיל למשל בין הקמת רכבת העמק לבין דחייה של הפרוייקט למועד לא ידוע או קיצור התוואי עד עפולה במקום עד בית שאן.
 

benshap2

New member
יותר קל "לא לתת" מאשר "לקחת"

האם קיצוץ של 2% זה מה שיתקע את הפרוייקטים?
יותר קל "לא לתת" מאשר "לקחת"
הרבה יותר קל להמשיך במצב קיים בו אין רכבת מ X ל Y מאשר שיקחו לך שירות שעד עכשיו קיבלת
 

avvv

New member
קשה לראות את הורדת התעריפים בתור שיפור

בקיצור ולעניין!!, מאז ששר התחבורה
הנוכחי (ישראל כץ) נכנס לתפקידו, מצב התחבורה הציבורית במדינת ישראל רק הולך ומשתפר!! דבר זה בא לידי ביטוי במספר פרוייקטים מוערכים שהר מבצע, והם: הערצת תכנית החומש של רכבת ישראל- רק לאחרונה שמעתי שיש תכניות להתחיל לעבוד על מסילות העמק, בנוסף, הכפלת המסילה לוד-באר שבע, נסיעה מתל אביב לבאר שבע תיקח כ-50 דקות במקום שעה ו-48 דק' כיום, והדבר שבועז הכי מתעד, איך אפשר בלי בניית הקו המהיר מתל אביב לירושלים שייערך כ-28 דק'. רפורמות באוטובוסים ושילובי כירטוס נוחים לחלוטין- השנה התבצעה הרפורמה הגדולה בגוש דן, קרי, מרבית מהקווים השתנו/התקצרו (לא כולם אבל חלקם נעשו נוחים ותדירים יותר) ונעשה תעריף אחיד לכל האזורים הסובבים את מטרופולין תל אביב. בנוסף לתעריפים בגוש דן גם בערי הפריפריה ישנם הוזלות תעריפים, דהיינו, כיום רק קראתי שבחלק מהאזורים יוזלו המחירים בכ-25%. ויש עוד ועוד תכניות ורפורמות שהר מתכנן וייבצע. לסיכום, שר התחבורה הנוכחי משפר את תדמית התחבורה הציבורית בישראל וסולל עוד ועוד כבישים מהירים שמטרתם ברורה, להגיע בזמן כמה שיותר קצר ממקום למקום.
קשה לראות את הורדת התעריפים בתור שיפור
התחבורה הציבורית במדינת ישראל כבר הרבה יותר זולה מאשר באירופה. הורדת תעריפים מסייעת לי ולרבים אחרים, אבל הייתי מעדיף שישקיעו בשיפור השירות, הזמינות והמהירות ולא בהעמקת המגמה הקיימת שדוחקת לאוטובוסים רק את העניים ואת מי שאין לו ברירה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה