שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
מעדיף שהכוס תהיה מלאה ולא רק חצי


מנסה לראות את חצי הכוס המלאה...
מעדיף שהכוס תהיה מלאה ולא רק חצי
 

בועז ל

New member
גשר 8 - הניצבים המזרחיים.

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
גשר 8 - הניצבים המזרחיים.
הקמת הגשר מתקדמת בהתאם להצעת הקבלן ("שפיר") שהצליח ליישם את התכנון מחדש שקבעה ועדת סדן לגשר. כזכור, בהוראת הוועדה קוצץ מספרם המקורי של ניצבי הגשר לשלושה בלבד כאשר ניצב אחד בלבד נמצא בערוץ הנחל. זאת, ע"מ למזער ככל האפשר פגיעה אפשרית בערוץ הנחל.
 

בועז ל

New member
עבודת ה-TBM על מנהרה 3

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
עבודת ה-TBM על מנהרה 3
תחל רק לאחר שתושלם כרייתם של 150 מ' מקצה הפורטל המערבי בשיטה הקונבנציונאלית. זאת, לעומת מנהרה מס' 1 של MosMetroStroy הרוסית, שכרייתה תחל ממש בפתח הפורטל.
 

easylivin

New member
וזה בגלל חוסר מקום להרכבת ה-TBM, אני משער...

עבודת ה-TBM על מנהרה 3
תחל רק לאחר שתושלם כרייתם של 150 מ' מקצה הפורטל המערבי בשיטה הקונבנציונאלית. זאת, לעומת מנהרה מס' 1 של MosMetroStroy הרוסית, שכרייתה תחל ממש בפתח הפורטל.
וזה בגלל חוסר מקום להרכבת ה-TBM, אני משער...
אורכה של המכונה אכן אמור להיות מעט יותר מ-150 המטרים שיצטרכו לכרות כדי שיהיה איפה להרכיב את המפלצת.
 

raminec

New member
לדברי סרגיי המכונה תוקם על הגשר

וזה בגלל חוסר מקום להרכבת ה-TBM, אני משער...
אורכה של המכונה אכן אמור להיות מעט יותר מ-150 המטרים שיצטרכו לכרות כדי שיהיה איפה להרכיב את המפלצת.
לדברי סרגיי המכונה תוקם על הגשר
לאחר שיסיימו לבנות אותו.
 

easylivin

New member
מעניין, אם כי לא ברור אז מדוע יש צורך

לדברי סרגיי המכונה תוקם על הגשר
לאחר שיסיימו לבנות אותו.
מעניין, אם כי לא ברור אז מדוע יש צורך
בכרייה הקונבנציונלית. אולי רק הזנב של המכונה יורכב על הגשר, ולא המכונה כולה?..
 

raminec

New member
גם לי לא ברור לשם מה דרושה הכריה

מעניין, אם כי לא ברור אז מדוע יש צורך
בכרייה הקונבנציונלית. אולי רק הזנב של המכונה יורכב על הגשר, ולא המכונה כולה?..
גם לי לא ברור לשם מה דרושה הכריה
כמוך, גם אני מניח שלא כל המכונה תהיה על הגשר אלא רק הזנב שלה. לא ביקשתי פירוט ברמה הזו. אני חושב שאנחנו נחיה ונראה
 

easylivin

New member
בהחלט, ובכל זאת - תודה על ההסבר.


גם לי לא ברור לשם מה דרושה הכריה
כמוך, גם אני מניח שלא כל המכונה תהיה על הגשר אלא רק הזנב שלה. לא ביקשתי פירוט ברמה הזו. אני חושב שאנחנו נחיה ונראה
בהחלט, ובכל זאת - תודה על ההסבר.

בינתיים אני מסיק שגשר 8 אמור להיות מוכן עד יולי 2012... אם הבנתי את בועז נכון.
 

raminec

New member
לפי מה שסרגיי אמר לי בזמנו

בהחלט, ובכל זאת - תודה על ההסבר.

בינתיים אני מסיק שגשר 8 אמור להיות מוכן עד יולי 2012... אם הבנתי את בועז נכון.
לפי מה שסרגיי אמר לי בזמנו
הגשר יהיה מוכן אפילו קודם. בהתחשב בכך שהקורות טרם הונפו אני יכול להבין את הסקפטיות.
 

בועז ל

New member
הצפי לסיום הגשר עומד כרגע על אפריל 2012

בהחלט, ובכל זאת - תודה על ההסבר.

בינתיים אני מסיק שגשר 8 אמור להיות מוכן עד יולי 2012... אם הבנתי את בועז נכון.
הצפי לסיום הגשר עומד כרגע על אפריל 2012
יש לקחת בחשבון שנדרשים כחודשיים נוספים להרכבת ה-TBM על הגשר, אך קודם לכן, וכפי שציינתי, יש להשלים כרייה של 150 מ' מפתח הפורטל, עניין שיזיז ככל הנראה את לו"ז המכונה לספטמבר 2012. עניין כריית 150 המטרים בכרייה קונבנציונאלית אינו קשור לאורך הזנב. כרגע, אני מעדיף שלא לפרט בנושא.
 

luckydude

Active member
ניחוש...

גם לי לא ברור לשם מה דרושה הכריה
כמוך, גם אני מניח שלא כל המכונה תהיה על הגשר אלא רק הזנב שלה. לא ביקשתי פירוט ברמה הזו. אני חושב שאנחנו נחיה ונראה
ניחוש...
ייתכן ובגלל סוג הסלע משתמשים במכונה מסוג gripper שיש לה זרועות שנתפסות בדופן המנהרה... אבל אם אין מנהרה קודם אז אין במה להתפס
 

tanj

New member
רואים את הצל של המסוק על הקרקע

עבודת ה-TBM על מנהרה 3
תחל רק לאחר שתושלם כרייתם של 150 מ' מקצה הפורטל המערבי בשיטה הקונבנציונאלית. זאת, לעומת מנהרה מס' 1 של MosMetroStroy הרוסית, שכרייתה תחל ממש בפתח הפורטל.
רואים את הצל של המסוק על הקרקע
 

בועז ל

New member
***

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
***
 

בועז ל

New member
***

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
***
 

בועז ל

New member
הרעיון

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
הרעיון
אחד ממוקדי הוויכוח שנסב בין הארגונים הירוקים לרכבת היה החשש פן פריצתה של מנהרה מס' 2 תגרור אחריה מפולת סלעים לערוץ הנחל, שלא ניתן יהיה להוציאם ללא פגיעה בסביבה. משום כך, ובמטרה למזער את הנזק האפשרי, קבעה ועת סדן כי פריצתה של מנהרה מס' 2 תהיה מתוך המנהרה ואל הערוץ. עם זאת, החשש מפני מפולת סלעים עדיין התקיים. בהנהלת הפרויקט והקבלן המבצע הועלה הרעיון להציב את חומת שקי החול שבתמונה כמחסום בפני התדרדרות הסלעים. שילוב זה של פריצה מתוך המנהרה יחד עם שקי החול הנו רעיון שנעשה במספר מקומות מצומצם בעולם, כך לדברי הנהלת הפרויקט. שילוב אמצעים אלה יחד עם עבודה זהירה ביותר בפריצת המנהרה הובילו בסופו של דבר לתוצאה המקווה: הקניון וערוץ הנחל לא נפגעו. סוף טוב הכול טוב, ואפילו הירוקים מרוצים מהתוצאה ומהתקדים שנקבע ולפיו תיפרץ המנהרה מבפנים. "אם בתנאי השטח הקשים של נחל יתלה והמדרון התלול של הרכס הצליחה שיטת פריצה זו, הדבר ישמש כשיטה גם במקומות בהם תנאי השטח נוחים יותר", קובע אברהם שקד מהחלה"ט בשיחה עמי. לשקד, באופן שאולי יפתיע אחרים (אותי לא!) יש גם מלים טובות לומר על אנשי הביצוע שהצליחו למנוע את הפגיעה בערוץ הנחל. דברים טובים גם על הנהלת הרכבת? זה כבר סיפור אחר.
 

בועז ל

New member
סיור אנשי הוועדה המחוזית

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
סיור אנשי הוועדה המחוזית
שלשום נערך באתר סיור מעקב של אנשי הוועדה המחוזית והגוף המאשר יחד עם נציגי הרכבת, הקבלן והארגונים הירוקים. בסיור שלא הסתכם רק בנחל יתלה, הוצג הפרויקט ההנדסי המרשים בפני הנוכחים, שאכן התרשמו.
 

בועז ל

New member
האזור ה"סטרילי"

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
האזור ה"סטרילי"
- אני חייב להסיר את הכובע בפני "שפיר" על הביצוע הכירורגי. נותר רק לקוות שרמת הביצוע הגבוהה תישמר גם בהקמת הניצבים המערביים של גשר 8.
 

בועז ל

New member
נפרדים מנחל יתלה

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
נפרדים מנחל יתלה
ומהמדרון התלול שבקצה המזרחי של מנהרה 2.
 

בועז ל

New member
התחנה הבאה - גשר 7, העיר של שפיר, מנהרה 2

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
התחנה הבאה - גשר 7, העיר של שפיר, מנהרה 2
כעבור 1200 מ' מנחל יתלה אמור לקום גשר מס' 7 של הפרויקט אשר יחבר בין מנהרה 1 של "מנרב" והרוסים לבין מנהרה 2 של שפיר. בקצה השמאלי העליון של התמונה משתרעת ה"עיר של שפיר" ובה הנודלס-בר הטוב ביותר בארץ, שבעליו, אגב, הם שניים ממנהלי פורום תח"צ.
 

בועז ל

New member
פורטל מנהרה 2 + קטע cut&cover

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
פורטל מנהרה 2 + קטע cut&cover
ביציאה המערבית של מנהרה מס' 2 נמצא קטע באורך 300 מ' של cut&cover שכשמו כן הוא: קטע שיכוסה עם סיום העבודות עליו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה