שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

luckydude

Active member
אתה מדבר על מנהרה מס' 1. פתח המנהרה בצילום

פתח מינהרה אחד נמצא בתוך מובלעת לטרון
והמינהרה עוברת מתחת לרכס איילון שהוחזק על ידי הלגיון הירדני עד 1967
אתה מדבר על מנהרה מס' 1. פתח המנהרה בצילום
הוא של מנהרה מס' 3.
 

easylivin

New member
חד וחלק: לא הייתה כאן החלטה פוליטית.

בהקשר הזה עשו החלטה גאונית
הכניסו את הרוסים כשותפים בפרוייקט וכך אין להם אינטרס להתנגד לבניה מעבר לקו הירוק. ורוסיה תמיד עושה את מה שהכי טוב עבור רוסיה..
חד וחלק: לא הייתה כאן החלטה פוליטית.
ככל שזכור לי, חברת "מטרוסטרוי" כבר הייתה מעורבת בצורה כלשהי (גם כן כשותפה של חברה ישראלית) בהקמת קטע לוד - מודיעין. כל המתמודדות במכרז היו למעשה מחויבות להביא שותפות מחו"ל, "מנרב" בנתה על "מטרוסטרוי" בתור חברה בעלת נסיון רב. ההימור אכן השתלם לה, והיא זכתה במכרז שלא ניתן בו שום ניקוד על קריטריונים "פוליטיים" אלא אך ורק לפי קריטריונים פיננסיים ומקצועיים. אחרת, החברות המפסידות היו עותרות לבג"צ וגם זוכות... בכל אופן, כפי שכבר הסבירו לפניי, מדובר על מנהרה 1 שאין שום קשר בינה לבין "העיר של שפיר" המופיעה בתמונה. ודווקא בהקמתה של מנהרה 3 העוברת מצפון למבשרת ציון (והמבינים יבינו למה בדיוק הכוונה) מעורבת חברה איטלקית.
 
ברור

חד וחלק: לא הייתה כאן החלטה פוליטית.
ככל שזכור לי, חברת "מטרוסטרוי" כבר הייתה מעורבת בצורה כלשהי (גם כן כשותפה של חברה ישראלית) בהקמת קטע לוד - מודיעין. כל המתמודדות במכרז היו למעשה מחויבות להביא שותפות מחו"ל, "מנרב" בנתה על "מטרוסטרוי" בתור חברה בעלת נסיון רב. ההימור אכן השתלם לה, והיא זכתה במכרז שלא ניתן בו שום ניקוד על קריטריונים "פוליטיים" אלא אך ורק לפי קריטריונים פיננסיים ומקצועיים. אחרת, החברות המפסידות היו עותרות לבג"צ וגם זוכות... בכל אופן, כפי שכבר הסבירו לפניי, מדובר על מנהרה 1 שאין שום קשר בינה לבין "העיר של שפיר" המופיעה בתמונה. ודווקא בהקמתה של מנהרה 3 העוברת מצפון למבשרת ציון (והמבינים יבינו למה בדיוק הכוונה) מעורבת חברה איטלקית.
ברור
כי גם האיטלקים אינם מכירים ב"קו הירוק" כגבול ומבחינתם הוא אינו קיים. הרעש והמהומה סביב ה"קו הירוק" הוא עניין ישראלי-ערבי גרידא.
 

luckydude

Active member
להגיד שהעולם לא מתייחס לקו הירוק זו הגזמה.

ברור
כי גם האיטלקים אינם מכירים ב"קו הירוק" כגבול ומבחינתם הוא אינו קיים. הרעש והמהומה סביב ה"קו הירוק" הוא עניין ישראלי-ערבי גרידא.
להגיד שהעולם לא מתייחס לקו הירוק זו הגזמה.
בוודאי שהוא מתייחס. אפילו ידידינו הטובים ביותר, האמריקאים, מנכים מהערבויות שהם מספקים לישראל בשביל ההשקעות שישראל עושה מעבר לקו הירוק. עם זאת, במקרה הספיציפי הזה העולם לא מתייחס יותר מידי אל העובדה שמעורבות חברות מחו"ל בפרוייקט ממספר סיבות לדעתי... למשל, העובדה שהזליגה פה לתוך הקו הירוק היא די מינורית, העובדה שאמנם יש כאן חציות של הקו הירוק אבל הקו בעיקרון משרת ברובו אזורים בתוך הקו הירוק משני קציוויו (מאשר שירות בלעדי להתנחלויות גרידא), כמות ההפקעות שנעשו עבורו היא קטנה יחסית, וגם העובדה שהיכן שנעשית העבודה הכי אינטנסיבית מעבר לקו הירוק היא נעשית ביחד עם קבלן רוסי דווקא זה גם פלוס.
 

amit1270

New member
יש שני קווים ירוקים שאסור להכנס לוויכוח עליהם

להגיד שהעולם לא מתייחס לקו הירוק זו הגזמה.
בוודאי שהוא מתייחס. אפילו ידידינו הטובים ביותר, האמריקאים, מנכים מהערבויות שהם מספקים לישראל בשביל ההשקעות שישראל עושה מעבר לקו הירוק. עם זאת, במקרה הספיציפי הזה העולם לא מתייחס יותר מידי אל העובדה שמעורבות חברות מחו"ל בפרוייקט ממספר סיבות לדעתי... למשל, העובדה שהזליגה פה לתוך הקו הירוק היא די מינורית, העובדה שאמנם יש כאן חציות של הקו הירוק אבל הקו בעיקרון משרת ברובו אזורים בתוך הקו הירוק משני קציוויו (מאשר שירות בלעדי להתנחלויות גרידא), כמות ההפקעות שנעשו עבורו היא קטנה יחסית, וגם העובדה שהיכן שנעשית העבודה הכי אינטנסיבית מעבר לקו הירוק היא נעשית ביחד עם קבלן רוסי דווקא זה גם פלוס.
יש שני קווים ירוקים שאסור להכנס לוויכוח עליהם
עם פד"פ.
 
לא נכון

בהקשר הזה עשו החלטה גאונית
הכניסו את הרוסים כשותפים בפרוייקט וכך אין להם אינטרס להתנגד לבניה מעבר לקו הירוק. ורוסיה תמיד עושה את מה שהכי טוב עבור רוסיה..
לא נכון
הכנסת הרוסים לפרוייקט כלל לא היתה קשורה לנושא "הקו הירוק". אילו רצו להביא ספציפית חברות שלא מתנגדות לבניה מעבר ל"קו" יכלו להביא פשוט חברה ישראלית. הרוסים גם אינם שותפים אלא קבלני משנה בלבד. אם הרוסים ירצו להתנגד לבניה מעבר ל"קו" הם יתנגדו כמו כלום ולא יעניין אותם כלל שחברה רוסית בונה חלק מקו שחלק אחר שלו עובר מעבר ל"קו". מהבחינה הפוליטית ממשלת רוסיה כלל אינה מכירה ב"קו הירוק" כגבול (כמו כל יתר מדינות העולם). בכל מקרה כמו שכתבת (וזה הדבר הנכון היחיד שכתבת) הרוסים עושים מה שטוב להם ולא מעניין אותם כלל נושא "הקו הירוק" שהישראלים המוזרים עוסקים בו כל היום.
 

בועז ל

New member
הפורטל המזרחי של מנהרה מס' 3.

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
הפורטל המזרחי של מנהרה מס' 3.
אחד מאתרי העבודה שאינו מסוקר תדירות על ידינו. בדיוק בשל כך אנו מגדלים מסוק בפורום.
 

בועז ל

New member
עכשיו נבצע דילוג גדול מעבר למספר רכסים.

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
עכשיו נבצע דילוג גדול מעבר למספר רכסים.
דילוג של 11.6 ק"מ של מנהרה מס' 3 מוביל אותנו אל נחל יתלה. שני פתחי מנהרה מס' 2 שהושלמה מבצבצים ברכס שממול.
 

בועז ל

New member
הפורטל המערבי של מנהרה מס' 3

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
הפורטל המערבי של מנהרה מס' 3
בערוץ נחל יתלה ניתן להבחין בניצב המרכזי של גשר מס' 8.
 

בועז ל

New member
נחל יתלה

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
נחל יתלה
כעת יחוג המסוק סביב האתר ואנו נצפה בסט תמונות ממספר זוויות.
 

בועז ל

New member
***

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
***
 

zvir1

New member
אחרי הגשר והשיקום זה יראה מאוד יפה.

חראם על המקום היפה הזה.
כואב הלב. אולי כן היה אפשר למנהר קטע זה אחרי הכל.
אחרי הגשר והשיקום זה יראה מאוד יפה.
איך לדעתך בונים בשוויץ? בדיוק כך.
 

בועז ל

New member
***

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
***
 

בועז ל

New member
גשר 8

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
גשר 8
מאז צילומי המסוק נרשמה התקדמות נוספת בהקמת הגשר.
 

easylivin

New member
אגב, בצד השמאלי נראה היטב ערוץ הנחל,

גשר 8
מאז צילומי המסוק נרשמה התקדמות נוספת בהקמת הגשר.
אגב, בצד השמאלי נראה היטב ערוץ הנחל,
שלא נפגע כלל ולא הדרדר לתוכו אף לא סלע אחד. מה שמוכיח שהכל אפשרי כשיש רצון טוב, ידע ויכולות טכניות וגם נחישות לאכוף סטנדרטים גבוהים. בסופו של דבר גם לירוקים מגיע על זה קרדיט, והלוואי ויהיה כך גם במקומות אחרים. לגופי התכנון יש המון מה ללמוד מהדוגמה הזאת, הן בפן החיובי והן בפן השלילי - כדי למנוע עיכובים מיותרים בפרוייקטים לאומיים בעתיד.
 

amit1270

New member
האם זה מה שיחזיר את האמון בין ארגוני הסביבה

אגב, בצד השמאלי נראה היטב ערוץ הנחל,
שלא נפגע כלל ולא הדרדר לתוכו אף לא סלע אחד. מה שמוכיח שהכל אפשרי כשיש רצון טוב, ידע ויכולות טכניות וגם נחישות לאכוף סטנדרטים גבוהים. בסופו של דבר גם לירוקים מגיע על זה קרדיט, והלוואי ויהיה כך גם במקומות אחרים. לגופי התכנון יש המון מה ללמוד מהדוגמה הזאת, הן בפן החיובי והן בפן השלילי - כדי למנוע עיכובים מיותרים בפרוייקטים לאומיים בעתיד.
האם זה מה שיחזיר את האמון בין ארגוני הסביבה
לרכבת ישראל?
 

easylivin

New member
לא נראה לי שזה הדבר החשוב ביותר כאן...

האם זה מה שיחזיר את האמון בין ארגוני הסביבה
לרכבת ישראל?
לא נראה לי שזה הדבר החשוב ביותר כאן...
דווקא חוסר האמון אמור לגרום לשני הצדדים להיות עירניים יותר להבא. כדי שלא יחזור על עצמו מצב שבו הירוקים דורשים לשנות/להקפיא פרוייקט הנמצא בשלב מתקדם מאוד של ביצוע, גם הם צריכים לדעת לגלות את הבעיות הפוטנציאליות בשלב מוקדם יותר (אוסיף - גם לא בהכרח להאמין לכל מילה שהנהלת הרכבת אומרת; אבל גם לא להיגרר לפראנויה כמו במקרה של החישמול), וגם הרכבת אמורה לעשות את הכל כדי למנוע בעיות כאלו מבעוד מועד ע"י תכנון נכון.
 

amit1270

New member
חוסר אמון וחשדנות גורמים לעיכובים

לא נראה לי שזה הדבר החשוב ביותר כאן...
דווקא חוסר האמון אמור לגרום לשני הצדדים להיות עירניים יותר להבא. כדי שלא יחזור על עצמו מצב שבו הירוקים דורשים לשנות/להקפיא פרוייקט הנמצא בשלב מתקדם מאוד של ביצוע, גם הם צריכים לדעת לגלות את הבעיות הפוטנציאליות בשלב מוקדם יותר (אוסיף - גם לא בהכרח להאמין לכל מילה שהנהלת הרכבת אומרת; אבל גם לא להיגרר לפראנויה כמו במקרה של החישמול), וגם הרכבת אמורה לעשות את הכל כדי למנוע בעיות כאלו מבעוד מועד ע"י תכנון נכון.
חוסר אמון וחשדנות גורמים לעיכובים
לא לבלבל בין אמון ושאננות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה