שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
מתקרבים למנהרה 4

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
מתקרבים למנהרה 4
 

בועז ל

New member
שלושה מטרים בלבד

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
שלושה מטרים בלבד
מפרידים בין תקרת מנהרה מס' 4 לכביש 1.
 

בועז ל

New member
ניפרד ממנהרה 4

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
ניפרד ממנהרה 4
עם התמונה הזו.
 

DaRkShAdOw16

New member
עם הישראבלוף המוכר אני לא אתפלא על שום דבר

מה יהיה כשירצו להרחיב את הכביש?
האם זה נלקח בחשבון?
עם הישראבלוף המוכר אני לא אתפלא על שום דבר
והרי כן ישנם דיבורים על הרחבת כביש 1 (שאולי יזכו להנות ממנו ניני הנינים שלנו בערוב ימיהם). בכל מקרה, לעין בלתי מומחית בעליל כמו שלי, לא נראה שיש בעיה מיוחדת לבנות מעל המנהרה הזאת ולהרחיב את הכביש בעזרת עמודי תמיכה מצדי המסילה העתידית.
 

amit1270

New member
לא ירחיבו את הקטע הזה

מה יהיה כשירצו להרחיב את הכביש?
האם זה נלקח בחשבון?
לא ירחיבו את הקטע הזה
3 נתיבים בכל כיוון יספיקו. יסללו כביש נוסף (כביש 16 לפי המספור העירוני הלא ברור) שייכנס במנהרה מסיבוב מוצא עד למחלף בייט על כביש בגין. הוא לא יחליף את הכביש הראשי, אבל בנוסף לכביש 9 (למעשה זה המשכו של כביש מס' 1) יקל על התנועה בכיוון הכניסה הראשית לעיר.
 

DaRkShAdOw16

New member
במקביל או לפני העבודות על כביש 1

לא ירחיבו את הקטע הזה
3 נתיבים בכל כיוון יספיקו. יסללו כביש נוסף (כביש 16 לפי המספור העירוני הלא ברור) שייכנס במנהרה מסיבוב מוצא עד למחלף בייט על כביש בגין. הוא לא יחליף את הכביש הראשי, אבל בנוסף לכביש 9 (למעשה זה המשכו של כביש מס' 1) יקל על התנועה בכיוון הכניסה הראשית לעיר.
במקביל או לפני העבודות על כביש 1
משער הגיא מזרחה?
 

בועז ל

New member
מה גם שלא נראה לי שתהיה בעיה הנדסית להרחיב

לא ירחיבו את הקטע הזה
3 נתיבים בכל כיוון יספיקו. יסללו כביש נוסף (כביש 16 לפי המספור העירוני הלא ברור) שייכנס במנהרה מסיבוב מוצא עד למחלף בייט על כביש בגין. הוא לא יחליף את הכביש הראשי, אבל בנוסף לכביש 9 (למעשה זה המשכו של כביש מס' 1) יקל על התנועה בכיוון הכניסה הראשית לעיר.
מה גם שלא נראה לי שתהיה בעיה הנדסית להרחיב
את הכביש אם הדבר אכן יידרש.
 

בועז ל

New member
מנהרה 3A

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
מנהרה 3A
המנהרה הקצרה בפרויקט. אורכה כ-800 מטרים. להבדיל ממנהרה 4 האחודה, מנהרה זו בנויה מצמד מנהרות הנכרות בשיטת הפיצוצים הקונבנציונאלית. כ-450 מ' נכרו עד כה במנהרה זו.
 

amit1270

New member
באוגוסט הגיעו לחצי מזה

מנהרה 3A
המנהרה הקצרה בפרויקט. אורכה כ-800 מטרים. להבדיל ממנהרה 4 האחודה, מנהרה זו בנויה מצמד מנהרות הנכרות בשיטת הפיצוצים הקונבנציונאלית. כ-450 מ' נכרו עד כה במנהרה זו.
באוגוסט הגיעו לחצי מזה
מה שאומר שבעוד כחצי שנה נראה את האור בקצה.
 

בועז ל

New member
אכן כך. מנהרה 3A תהיה השנייה שהסתיימה לאחר

באוגוסט הגיעו לחצי מזה
מה שאומר שבעוד כחצי שנה נראה את האור בקצה.
אכן כך. מנהרה 3A תהיה השנייה שהסתיימה לאחר
מנהרה מס' 2 של שפיר. קצב הכרייה נע בין שלושה לחמישה מטרים ליום עבודה.
 

traiNir

New member
מה יעשו בכל הררי העפר האלה שהוצאו מבטן האדמה?

מנהרה 3A
המנהרה הקצרה בפרויקט. אורכה כ-800 מטרים. להבדיל ממנהרה 4 האחודה, מנהרה זו בנויה מצמד מנהרות הנכרות בשיטת הפיצוצים הקונבנציונאלית. כ-450 מ' נכרו עד כה במנהרה זו.
מה יעשו בכל הררי העפר האלה שהוצאו מבטן האדמה?
 

בועז ל

New member
3A

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
3A
 

בועז ל

New member
מפוחים להחדרת אוויר צח

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
מפוחים להחדרת אוויר צח
בכניסה למנהרה 3A.
 

בועז ל

New member
דילוג קצר מעל רכס מנהרה 3A

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
דילוג קצר מעל רכס מנהרה 3A
מוביל אותנו לערוצו של נחל לוז שמעליו יתנשא גשר מס' 9 של הפרויקט.
 

בועז ל

New member
מעלה "שפיר"

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
מעלה "שפיר"
שם זמני משלי לדרך הגישה של חברת "שפיר" לפורטל המזרחי של המנהרה הארוכה בפרויקט - מנהרה מס' 3. השטח הנראה בתמונה הנו השטח רווי הסכסוכים הגדול ביותר של הפרויקט. מצד אחד של גשר 9 מצויים אנשי מבשרת המתנגדים לשיטת הכרייה הקונבנציונאלית המתוכננת כאן, ומצד שני של הגשר נמצא המאבק הפוליטי-משפטי שבין המדינה ל"שלום עכשיו" והפלשתינאים.
 

itamo

New member
בהקשר הזה עשו החלטה גאונית

מעלה "שפיר"
שם זמני משלי לדרך הגישה של חברת "שפיר" לפורטל המזרחי של המנהרה הארוכה בפרויקט - מנהרה מס' 3. השטח הנראה בתמונה הנו השטח רווי הסכסוכים הגדול ביותר של הפרויקט. מצד אחד של גשר 9 מצויים אנשי מבשרת המתנגדים לשיטת הכרייה הקונבנציונאלית המתוכננת כאן, ומצד שני של הגשר נמצא המאבק הפוליטי-משפטי שבין המדינה ל"שלום עכשיו" והפלשתינאים.
בהקשר הזה עשו החלטה גאונית
הכניסו את הרוסים כשותפים בפרוייקט וכך אין להם אינטרס להתנגד לבניה מעבר לקו הירוק. ורוסיה תמיד עושה את מה שהכי טוב עבור רוסיה..
 

luckydude

Active member
נכון באופן כללי אבל לא קשור לקטע המסויים הזה

בהקשר הזה עשו החלטה גאונית
הכניסו את הרוסים כשותפים בפרוייקט וכך אין להם אינטרס להתנגד לבניה מעבר לקו הירוק. ורוסיה תמיד עושה את מה שהכי טוב עבור רוסיה..
נכון באופן כללי אבל לא קשור לקטע המסויים הזה
שאליו הרוסים לא נמצאים קרוב אפילו. את הקטע המסויים הזה של מנהרה 3 שנמצא מעבר לקו הירוק ייבנו ישראלים (שפיר) שייפגשו עם שותפיהם האיטלקים שייכרו ביחד עם איתם את החלק של מנהרה 3 שנמצא בתחומי הקו הירוק. עקרונית, החלק שמעבר לקו הירוק ייכרה לכיוון מערב בשיטה הקונבנציונלית והחלק שבתוך הקו הירוק ייכרה לכיוון מזרח באמצעות שתי מכונות TBM שייעבדו במקביל. הם אמורים להפגש איפהשהו בנקודה סמוכה לקו הירוק.
 

tanj

New member
פתח מינהרה אחד נמצא בתוך מובלעת לטרון

נכון באופן כללי אבל לא קשור לקטע המסויים הזה
שאליו הרוסים לא נמצאים קרוב אפילו. את הקטע המסויים הזה של מנהרה 3 שנמצא מעבר לקו הירוק ייבנו ישראלים (שפיר) שייפגשו עם שותפיהם האיטלקים שייכרו ביחד עם איתם את החלק של מנהרה 3 שנמצא בתחומי הקו הירוק. עקרונית, החלק שמעבר לקו הירוק ייכרה לכיוון מערב בשיטה הקונבנציונלית והחלק שבתוך הקו הירוק ייכרה לכיוון מזרח באמצעות שתי מכונות TBM שייעבדו במקביל. הם אמורים להפגש איפהשהו בנקודה סמוכה לקו הירוק.
פתח מינהרה אחד נמצא בתוך מובלעת לטרון
והמינהרה עוברת מתחת לרכס איילון שהוחזק על ידי הלגיון הירדני עד 1967
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה