שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שרטטו לכם שני קווים דמיונים

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
שרטטו לכם שני קווים דמיונים
האחד - מתחיל את מסעו מפתח מנהרת הגישה בליפתא לבטן ההר ונפגש כעבור 150 מ' עם מנהרת הקו מס' 4, השני - ממשיך עם כיוונה של מנהרה מס' 4 עד לבור שנראה (די בקושי) כלוא בין הבניינים בקצה העליון של מרכז התמונה. אכן רב הנסתר על הגלוי בסיור אווירי זה.
 

בועז ל

New member
לצורך ביצוע המטלה, ניתן להיעזר בתרשים זה.

שרטטו לכם שני קווים דמיונים
האחד - מתחיל את מסעו מפתח מנהרת הגישה בליפתא לבטן ההר ונפגש כעבור 150 מ' עם מנהרת הקו מס' 4, השני - ממשיך עם כיוונה של מנהרה מס' 4 עד לבור שנראה (די בקושי) כלוא בין הבניינים בקצה העליון של מרכז התמונה. אכן רב הנסתר על הגלוי בסיור אווירי זה.
לצורך ביצוע המטלה, ניתן להיעזר בתרשים זה.
 

down under

New member
מהם הבניינים הבהירים והענקיים שבמרכז התמונה?

שרטטו לכם שני קווים דמיונים
האחד - מתחיל את מסעו מפתח מנהרת הגישה בליפתא לבטן ההר ונפגש כעבור 150 מ' עם מנהרת הקו מס' 4, השני - ממשיך עם כיוונה של מנהרה מס' 4 עד לבור שנראה (די בקושי) כלוא בין הבניינים בקצה העליון של מרכז התמונה. אכן רב הנסתר על הגלוי בסיור אווירי זה.
מהם הבניינים הבהירים והענקיים שבמרכז התמונה?
אלו שצפונית לתחנה מרכזית אבל ממש צמודים אליה (שני מגדלים בני כ-15 עד 18 קומות שנראים שהם כעת בבנייה).
 

amit1270

New member
בנייני משרדים חדשים

מהם הבניינים הבהירים והענקיים שבמרכז התמונה?
אלו שצפונית לתחנה מרכזית אבל ממש צמודים אליה (שני מגדלים בני כ-15 עד 18 קומות שנראים שהם כעת בבנייה).
בנייני משרדים חדשים
ככל הידוע לי הם אמורים לאכלס את משרד הבריאות. זה רק חלקיק קטן ממה שמתוכנן לעבור על אזור הכניסה לעיר שיכלול כמה וכמה רבי קומות - בין בנייני האומה לגשר המיתרים ולאורך הגדה הדרומית של רחוב יפו.
 

amit1270

New member
הנה הדמיה של מה שמתוכנן שם:

בנייני משרדים חדשים
ככל הידוע לי הם אמורים לאכלס את משרד הבריאות. זה רק חלקיק קטן ממה שמתוכנן לעבור על אזור הכניסה לעיר שיכלול כמה וכמה רבי קומות - בין בנייני האומה לגשר המיתרים ולאורך הגדה הדרומית של רחוב יפו.
הנה הדמיה של מה שמתוכנן שם:
http://www.youtube.com/watch?v=v9Xbw5k4FTI
 

oschlick

New member
למה משמשת הלולאה הזאת להולכי רגל?

שרטטו לכם שני קווים דמיונים
האחד - מתחיל את מסעו מפתח מנהרת הגישה בליפתא לבטן ההר ונפגש כעבור 150 מ' עם מנהרת הקו מס' 4, השני - ממשיך עם כיוונה של מנהרה מס' 4 עד לבור שנראה (די בקושי) כלוא בין הבניינים בקצה העליון של מרכז התמונה. אכן רב הנסתר על הגלוי בסיור אווירי זה.
למה משמשת הלולאה הזאת להולכי רגל?
 

amit1270

New member
לקובי: שים לב למגדל החדש בבנייה

שרטטו לכם שני קווים דמיונים
האחד - מתחיל את מסעו מפתח מנהרת הגישה בליפתא לבטן ההר ונפגש כעבור 150 מ' עם מנהרת הקו מס' 4, השני - ממשיך עם כיוונה של מנהרה מס' 4 עד לבור שנראה (די בקושי) כלוא בין הבניינים בקצה העליון של מרכז התמונה. אכן רב הנסתר על הגלוי בסיור אווירי זה.
לקובי: שים לב למגדל החדש בבנייה
כמה מאות מטרים מאחורי התחנה המרכזית בתמונה. זה המגדל בפרויקט "בתי סיידוף" ליד השוק.
 

down under

New member
אותו אני מכיר

לקובי: שים לב למגדל החדש בבנייה
כמה מאות מטרים מאחורי התחנה המרכזית בתמונה. זה המגדל בפרויקט "בתי סיידוף" ליד השוק.
אותו אני מכיר
אפילו הייתי לידו בחודש שעבר. הוא ממש כמעט צמוד לאחת הכניסות לשוק מחנה יהודה.
 

בועז ל

New member
מבט כללי על הרכס הממונהר ביותר בישראל

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
מבט כללי על הרכס הממונהר ביותר בישראל
לא הרחק, בעמק הארזים, ניתן להבחין במנהרה נוספת: מנהרת הארזים הכבישית.
 

בועז ל

New member
מנהרת חילוץ מס' 4

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
מנהרת חילוץ מס' 4
כרייתה הושלמה לא מכבר והיא הארוכה מבין ארבע מנהרות החילוץ. לאחר השלמת הכרייה באורך כ-160 מ', החלה כרייה נוספת לכיוון מנהרת הגישה. בין שתי המנהרות מפרידים כ-330 מטר.
 

בועז ל

New member
מנהרת חילוץ מס' 4

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
מנהרת חילוץ מס' 4
למי שאינו יודע, ההבדל בין ארבע מנהרות החילוץ למנהרת הגישה הוא ביכולת הקיימת במנהרת הגישה לחלץ אנשים באמצעות כלי רכב , לעומת מילוט רגלי במנהרות החילוץ.
 

בועז ל

New member
מנהרת חילוץ מס' 3

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
מנהרת חילוץ מס' 3
תחילת כרייתה של מנהרה 3 אמנם מתעכבת מעט, אך היא נמצאת בביצוע ותחילת הכרייה צפויה בקרוב.
 

בועז ל

New member
מנהרות חילוץ 2 ו-3

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
מנהרות חילוץ 2 ו-3
בתמונה עדיין מופיעה מנהרת החילוץ מס' 3. מנהרה 2 עדיין מעוכבת ביצוע בשל בעיות סטטוטוריות ואילו העבודות על מנהרה מס' 1 (למעשה מדובר יותר במדרגות יציאה מאשר מנהרה) יחלו ככל הנראה עם הגעתה של מנהרת הקו מס' 4 למיקומה של מנהרת החילוץ מס' 1.
 

בועז ל

New member
***

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
***
עוד מבט על רכס מנהרת החילוץ מס' 3.
 

בועז ל

New member
מנהרה מס' 4

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
מנהרה מס' 4
חזרנו לקו הראשי ולמנהרה המרתקת מכולן: מנהרה מס' 4. הנה פתח המנהרה העוברת מטרים ספורים בלבד מתחת לכביש 1. עניין זה חייב את הכורים לעבוד בדייקנות של פינצטה בשלבים הראשונים של הכרייה ובטרם הוחל בפיצוצים בתוך המנהרה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה