שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

DaRkShAdOw16

New member
איך אמורים לחצות את שד' שז"ר בתמונה שציינת?

בדרך חתחתים
עוקפים את המתחם המגודר ממזרח. ראה תמונה מצורפת (כל הזכויות שמורות לרכבת ישראל ול"אלבטרוס" כמובן...).
איך אמורים לחצות את שד' שז"ר בתמונה שציינת?
לא רק שאין שם מעבר חצייה, אלא אף הפרדה בלתי עבירה בין 2 כיווני הנסיעה. למרבה הצער והטמטום, הדרך היחידה כרגע היא ללכת לאחד מקצוות שד' שז"ר, כלומר לצומת עם נורדאו (שהכיכר בתמונה היא חלק ממנה) או לכיוון השני בגשר המיתרים. לגבי המעבר התת קרקעי, הוא סגור ומבוצר.
 

DaRkShAdOw16

New member
להלן תמונת לווין באדיבות גוגל עם הסבר מפורט:

איך אמורים לחצות את שד' שז"ר בתמונה שציינת?
לא רק שאין שם מעבר חצייה, אלא אף הפרדה בלתי עבירה בין 2 כיווני הנסיעה. למרבה הצער והטמטום, הדרך היחידה כרגע היא ללכת לאחד מקצוות שד' שז"ר, כלומר לצומת עם נורדאו (שהכיכר בתמונה היא חלק ממנה) או לכיוון השני בגשר המיתרים. לגבי המעבר התת קרקעי, הוא סגור ומבוצר.
להלן תמונת לווין באדיבות גוגל עם הסבר מפורט:
כפי שניתן לראות, ישנו מעבר נוח מאוד מהיציאה מתחנה מרכזית (רח' יפו) לתחנת הרכבת הקלה, מעבר חצייה אדום עם תדירות רמזור ירוק מצויינת. בכתום, מעבר חצייה על פסי הרכבת הקלה (ירוק כמעט תמיד) ומעבר כפי שציינת ממזרח לעבודות על בנייני האומה. אבל אז, כדי להגיע לצד השני של שדרות שז"ר ולאוטובוסים למרכז העיר למשל, צריך לחצות את שד' שז"ר או בצומת עם נורדאו (ירוק) - מעבר חצייה מאוד לא ידידותי להולכי רגל, או ללכת הרבה, לעבור את דואר ישראל עד לגשר המיתרים ושם לחצות 2 מעברי חצייה (כחול). בקיצור, לא נוח בעליל, ואני עובר את זה כמעט מדי יום ביומו. והמעבר התת קרקעי, כאמור, חסום לחלוטין למעבר, כנראה בגלל העבודות על ר"י/רק"ל/שתיהם. עכשיו כשאני חושב על זה, היה יותר נוח ומובן להשתמש באחת מהתמונות פה, אבל כבר הכנתי ואין לי כוח לעוד אחת :)
 

raminec

New member
המעבר התת קרקעי פעיל ופתוח

איך אמורים לחצות את שד' שז"ר בתמונה שציינת?
לא רק שאין שם מעבר חצייה, אלא אף הפרדה בלתי עבירה בין 2 כיווני הנסיעה. למרבה הצער והטמטום, הדרך היחידה כרגע היא ללכת לאחד מקצוות שד' שז"ר, כלומר לצומת עם נורדאו (שהכיכר בתמונה היא חלק ממנה) או לכיוון השני בגשר המיתרים. לגבי המעבר התת קרקעי, הוא סגור ומבוצר.
המעבר התת קרקעי פעיל ופתוח
חבל שאתה כותב דברים שאינם נכונים. עמית הסביר לך כבר בהודעתו. אם אתה לא מאמין, לך תבדוק בעצמך.
 

DaRkShAdOw16

New member
אתה מתכוון למעבר שנמצא איך שיוצאים מהתחנה

המעבר התת קרקעי פעיל ופתוח
חבל שאתה כותב דברים שאינם נכונים. עמית הסביר לך כבר בהודעתו. אם אתה לא מאמין, לך תבדוק בעצמך.
אתה מתכוון למעבר שנמצא איך שיוצאים מהתחנה
המרכזית בצד ימין אחרי הבידוק? או שיש מעבר אחר סודי שאני לא מודע לקיומו? מחר אצלם ואצרף לשרשור הזה תמונה שתראה בדיוק עד כמה המעבר שאני מדבר עליו פתוח...
 

raminec

New member
אני מדבר על המעבר שנמצא מתחת לשד' שז"ר

אתה מתכוון למעבר שנמצא איך שיוצאים מהתחנה
המרכזית בצד ימין אחרי הבידוק? או שיש מעבר אחר סודי שאני לא מודע לקיומו? מחר אצלם ואצרף לשרשור הזה תמונה שתראה בדיוק עד כמה המעבר שאני מדבר עליו פתוח...
אני מדבר על המעבר שנמצא מתחת לשד' שז"ר
אתה מדבר על המעבר מתחת לרח' יפו. המעבר מתחת לרח' יפו סגור בגלל העבודות על התחנה, המעבר מתחת לרח' שז"ר פתוח לכל דורש.
 

DaRkShAdOw16

New member
זה חדש לי

אני מדבר על המעבר שנמצא מתחת לשד' שז"ר
אתה מדבר על המעבר מתחת לרח' יפו. המעבר מתחת לרח' יפו סגור בגלל העבודות על התחנה, המעבר מתחת לרח' שז"ר פתוח לכל דורש.
זה חדש לי
כנראה שאני כל כך מרחף שפספסתי. איך בדיוק נכנסים למעבר הזה? ליד התחנת רק"ל?
 

raminec

New member
לא

זה חדש לי
כנראה שאני כל כך מרחף שפספסתי. איך בדיוק נכנסים למעבר הזה? ליד התחנת רק"ל?
לא
נכנסים לשם בדיוק כמו שעמית צייר בתמונה: במרכז הדופן של הבור שבו תיבנה התחנה שפונה לכיוון שד' שז"ר יש פתח בגדר עם מדרגות שיורדות לכיוון המעבר.
 

DaRkShAdOw16

New member
הבנתי, תודה רבה לך על ההסבר.

לא
נכנסים לשם בדיוק כמו שעמית צייר בתמונה: במרכז הדופן של הבור שבו תיבנה התחנה שפונה לכיוון שד' שז"ר יש פתח בגדר עם מדרגות שיורדות לכיוון המעבר.
הבנתי, תודה רבה לך על ההסבר.
 

darkshadow1

New member
אני מקווה שעם פתיחת התחנה יוסיפו גם מסוע.

כלומר מעבר תת קרקעי?
איך בכלל עוברים היום בין בניני האומה לתחנה המרכזית ולרקל''ה?
אני מקווה שעם פתיחת התחנה יוסיפו גם מסוע.
אם חו"ל אז עד הסוף
 

down under

New member
אכן תמונה מדהימה

מרכז התח"צ העתידי של ירושלים.
גשר המיתרים של הרק"ל, התחנה המרכזית, תחנת האומה - הכול בתמונה אחת.
אכן תמונה מדהימה
רק חבל שלא רואים פה את הרכבת הקלה עצמה. הרי לפי ריבוי המכוניות (וגם האוטובוסים) ברור שהתמונה צולמה ביום חול ולא בשבת/חג. חבל שכשבדיוק כשצילמו אותה לא עברה הרכבת על הגשר. אבל גם בלי הרק"ל התמונה הזו מדהימה.
 

בועז ל

New member
קצה התחנה

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
קצה התחנה
מתחת למתחם של "רמט".
 

בועז ל

New member
הבור

שבתשתיות
צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, קבעו חז"ל. אי לכך, יעלה המדור השבועי את קולקציית הסתיו של פרויקט A1 - תמונות שצולמו ממסוק "אלבטרוס" בתחילת נובמבר. המסוק סרק מהאוויר את קטע העבודות שבין לטרון לתחנת האומה והעלה "עבורנו" תמונות משובחות. כידוע, רובו המכריע של פרויקט A1 מתבצע מתחת לפני הקרקע, אך מה שניתן לראות מעל פני הקרקע בהחלט שווה צפייה, במיוחד כשהרי יהודה משמשים כתפאורת רקע. קודם לתמונות מהמסוק, אזכיר כי בליל אמש לאחר הפסקת התנועה החל מבצע דצמבר של הרכבת בקו לב"ש. העבודות מתרכזות בתחנת רמלה ובמפגש 244. סקירה מלאה וסיכום המבצע יועלו בסקירה השנתית הקרבה. בינתיים אסתפק בשתי תמונות. הראשונה ממפגש 244 בו מושלם קטע המסילה הכפול והאחרון החסר לאורך כל הקו. בסמוך למפגש ומדרום לו הוכן מעקף זמני אשר ייכנס לשירות בעוד כשבוע. הדבר נועד לאפשר את העבודות על קטע הכביש הנוכחי. כמו"כ, כבר הוסרה המסילה הפעילה לאורך כ-700 מ'. אגף מסילה יניח במהלך המבצע קטע מסילה כפול באורך זה. עוד כדאי לשים לב לשורת הניצבים החדשה שהתווספה לגשר ההפרדה המפלסית. סוף-סוף גם הגשר מתקדם.
הבור
המסוק ממשיך לחוג כנגד כיוון השעון ומגיע אל בור תחנת האומה.
 

yazzon

New member
בועז, המון
על תמונות המדהימות +


הבור
המסוק ממשיך לחוג כנגד כיוון השעון ומגיע אל בור תחנת האומה.
בועז, המון
על תמונות המדהימות +

מהוא השטח שבין שני חניוני אגד (שמאלה מקצה גשר המיתרים)?
 

amit1270

New member
על השטח הזה היה אמור לקום אולם רב-תכליתי

בועז, המון
על תמונות המדהימות +

מהוא השטח שבין שני חניוני אגד (שמאלה מקצה גשר המיתרים)?
על השטח הזה היה אמור לקום אולם רב-תכליתי
"ארנה" בלעז. בסוף העבירו אותו למלחה (בבנייה עכשיו). מה שיש שם כיום זה קורות בטון מעל לכביש בגין. בעתיד ייבנו שם ובכל שטחי החניונים רבי קומות (ראה סרטון יוטיוב שקישרתי כאן למטה).
 

yazzon

New member


על השטח הזה היה אמור לקום אולם רב-תכליתי
"ארנה" בלעז. בסוף העבירו אותו למלחה (בבנייה עכשיו). מה שיש שם כיום זה קורות בטון מעל לכביש בגין. בעתיד ייבנו שם ובכל שטחי החניונים רבי קומות (ראה סרטון יוטיוב שקישרתי כאן למטה).
 

בועז ל

New member
אחוזים משמעותיים מהעפר שמוצא מהמנהרות

מעניין לאן פינו את כל האדמה שנחפרה?
אחוזים משמעותיים מהעפר שמוצא מהמנהרות
נמצא מתאים לניצול ומועבר לשימוש - בעיקר כמצעים לכבישים. יתר העפר מפונה למחצבות, כמו במקרה של "שפיר" שבבעלותה מספר מחצבות. עפר שאינו מפונה נשאר בינתיים במערום באתרי העבודה עד לפינויו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה