עדכון: התפרעות המחירים של הרכבת: 12 שח לבת ים

מצב
הנושא נעול.

spoop

New member
רכבת היא תחבורה ציבורית לכל דבר.
זה לא אוטובוס תיירותי, אלה לא מותרות, אף אחד לא עושה לאזרח טובה בזה שיש רכבת. זה חלק מזכות הניידות, זכות בסיסית של כל אזרח. זה נכון שחלק גדול מהנוסעים מקבלים החזר נסיעות, אבל חוץ מהם יש גם בעלי עסקים, סטודנטים, גימלאים, תלמידים ונוסעים רבים אחרים שהמחיר כן פוגע להם בכיס. אתה מתעלם מהם לחלוטין בטיעונים שלך. הרכבת איננה שייכת לעובדים שכירים בלבד, היא שייכת לכל אזרחי המדינה ומגיע להם לקבל שירות במחיר של תחבורה ציבורית, לא במחירי תיירות.
תודה שניסחת יפה את מה שניסיתי להגיד
 

kobiz99

New member
רכבת היא תחבורה ציבורית לכל דבר.
זה לא אוטובוס תיירותי, אלה לא מותרות, אף אחד לא עושה לאזרח טובה בזה שיש רכבת. זה חלק מזכות הניידות, זכות בסיסית של כל אזרח. זה נכון שחלק גדול מהנוסעים מקבלים החזר נסיעות, אבל חוץ מהם יש גם בעלי עסקים, סטודנטים, גימלאים, תלמידים ונוסעים רבים אחרים שהמחיר כן פוגע להם בכיס. אתה מתעלם מהם לחלוטין בטיעונים שלך. הרכבת איננה שייכת לעובדים שכירים בלבד, היא שייכת לכל אזרחי המדינה ומגיע להם לקבל שירות במחיר של תחבורה ציבורית, לא במחירי תיירות.
איליה שלום
רוב המשתמשים בתח"צ מקבלים החזרים ממקום העבודה. בעלי עסקים כנראה רושמים זאת כהוצאות פנסיונרים משלמים 50% לפי חוק נשארו הסטודנטים, ביבי / גילה הבטיח להם במסיבת העתונאים הראשונה במחאה שישלמו 50% אז כולם מסודרים זכות הנידות לא קימת בכלכלה הניאו קאפיטליסטית הממשלה מקטינה מזה 20 שנה את התקציבים מאיכן יבא הסיבסוד לזכות הנידות.
 
איליה שלום
רוב המשתמשים בתח"צ מקבלים החזרים ממקום העבודה. בעלי עסקים כנראה רושמים זאת כהוצאות פנסיונרים משלמים 50% לפי חוק נשארו הסטודנטים, ביבי / גילה הבטיח להם במסיבת העתונאים הראשונה במחאה שישלמו 50% אז כולם מסודרים זכות הנידות לא קימת בכלכלה הניאו קאפיטליסטית הממשלה מקטינה מזה 20 שנה את התקציבים מאיכן יבא הסיבסוד לזכות הנידות.
שום דבר ממה שכתבת אינו רלוונטי.
גימלאים וסטודנטים מקבלים הנחות גם באוטובוסים (ואצל סטודנטים מדובר בהנחות גדולות יותר), כך שזה לא טיעון רלוונטי. לגבי בעלי עסקים, זה שהם רושמים את זה כהוצאות בסך הכול אומר שהם יקבלו על זה החזר מס. אבל את מחיר הנסיעה הגבוה (ללא מס) הם עדיין צריכים לשלם מכיסם.
 
שוב, לאנשים עובדים יש חופשי חודשי משולב
עם האוטובוסים, שעלותו 396 ש"ח לכל היותר (הכוונה למשולב חודשי גוש דן-מרכז). אם ניקח 25 ימי עבודה בחודש כפול 2 נסיעות (הלוך וחזור), נקבל 7.92 ש"ח עבור כל נסיעה שכוללת רכבת ואוטובוסים ללא הגבלה באזור 1. כבר לא נשמע כל-כך נורא, ואם נוסיף לזה את היתרון של אי-עמידה בפקקים, גם מנצח את הרכב הפרטי בנוקאאוט.
לאנשים עובדים במרכז תל אביב התכוונת
אבל אם ניקח לדוגמא אנשים שגרים במערב ראשל"צ ועובדים בעתידים או בהרצליה פיתוח אז התמונה נראית אחרת לגמרי, ומחירי הרכבת לא הגיוניים (ואני מתבייש לכתוב את המחירים עבור מי שגר במערב ראשל"צ ועובד בקרית אריה). לכן ה"לכל היותר" שכתבת הוא לא ממש "לכל היותר". אלא אם כן התכוונת שכל עובד יסע עם הרכבת רק עד תל אביב ומשם ימשיך באוטובוס (במקום ברכבת) לכל היעדים שציינתי, ואז לא מתחמקים מהפקקים. בקיצור, מחירי הרכבת מראשל"צ מערב בכלל (משם המחירים פשוט זוועתיים) ומבת-ים וחולון אל יעדים צפונית או מזרחית לתל אביב, בגוש דן או בשרון הדרומי, לא הגיוניים וכן נוראיים.
 

אבישי ק

New member
12 שקל?!? הרסו אותי מצחוק! לא משתלם בשום צורה
נגיד שהרכבת באמת נועדה לאנשים עובדים, זה לא אומר בהכרח שהם גרים ליד הרכבת, מה שאומר שהם צריכים לקחת עוד אוטובוס ב6.40. 36.80 ש"ח הלוך חזור מבת ים לת"א זה מגוחך עדי כדי עצוב. זה כמעט כמו מחיר נסיעה מבת ים לירושלים- 40 ש"ח. זאת בדיחה!!!
גם קריות חיפה זה 12 שח
התחיל ב7 שח ולאט לאט עלה ל12 אוטובוס יותר זור אבל פי 2 זמן
 
עדכון: התפרעות המחירים של הרכבת: 12 שח לבת ים
מתל אביב לבת ים: 12. מתל אביב לחולון: 9. מתל אביב לראשון לציון: 15. להזכירכם, באוטובוס מחיר הנסיעה לכל היעדים האלה הוא 6.40. זה לא יעבור בשתיקה...
עזבו את המחירים, מה הרציונל מאחורי
ההבדל בין בת ים לחולון? הרי שתיהן קרובות/רחוקות מת"א באותה מידה. מדוע הנוסעים מבית ים צריכים לשלם יותר רק מפני שהתחנות בהן יותר דרומיות במסלול (ואולי מישהו אחר יטען הפוך- הם צריכים לסבול יותר תחנות, אז לשלם פחות....( בכל מקרה לא ברורה לי ההפרדה הזאת.
 

romcd

New member
עזבו את המחירים, מה הרציונל מאחורי
ההבדל בין בת ים לחולון? הרי שתיהן קרובות/רחוקות מת"א באותה מידה. מדוע הנוסעים מבית ים צריכים לשלם יותר רק מפני שהתחנות בהן יותר דרומיות במסלול (ואולי מישהו אחר יטען הפוך- הם צריכים לסבול יותר תחנות, אז לשלם פחות....( בכל מקרה לא ברורה לי ההפרדה הזאת.
מסכים עם איציק 100%
אם אני נוסע מהרצליה לתל אביב אני אוסיף עוד 9 שקל בשביל צומת חולון שזה תל-אביב ,אני ארד בהגנה ואקח אוטובוס לחולון ,הבנתם!!! בשביל מה לי להוסיף 9 שקל הלוך וחזור. היו צריכים לאחד את צומת חולון שזה קרית שלום תל אביב- עם תחנות תל- אביב ותחנת וולפסון -יוספטל-קוממיות לאשכול נוסף ובסוף משה דיין.
 

טשאפק

New member
עזבו את המחירים, מה הרציונל מאחורי
ההבדל בין בת ים לחולון? הרי שתיהן קרובות/רחוקות מת"א באותה מידה. מדוע הנוסעים מבית ים צריכים לשלם יותר רק מפני שהתחנות בהן יותר דרומיות במסלול (ואולי מישהו אחר יטען הפוך- הם צריכים לסבול יותר תחנות, אז לשלם פחות....( בכל מקרה לא ברורה לי ההפרדה הזאת.
השם מקרי למדי
הגבול בין בת ים לחולון הוא על האיילון (אל תתפוס אותי על המטר) ולכן התחנות שעל האיילון ישמשו נוסעים משתי הערים במידה דומה. הרכבת תמחרה את התחנות היותר רחוקות במחיר גבוה יותר - קטנוני לדעתי אבל לא מנותק מהמציאות. שמות התחנות נקבעו כנראה לפי התמחור ולא להיפך. (ליוספטל למשל יכלו באותה מידה לקרוא חולון-יוספטל). הפיתרון הוא איחוד שתי הערים לעיר אחת, ואז סוף-סוף יהיה לחולונים ים.
 

spoop

New member
השם מקרי למדי
הגבול בין בת ים לחולון הוא על האיילון (אל תתפוס אותי על המטר) ולכן התחנות שעל האיילון ישמשו נוסעים משתי הערים במידה דומה. הרכבת תמחרה את התחנות היותר רחוקות במחיר גבוה יותר - קטנוני לדעתי אבל לא מנותק מהמציאות. שמות התחנות נקבעו כנראה לפי התמחור ולא להיפך. (ליוספטל למשל יכלו באותה מידה לקרוא חולון-יוספטל). הפיתרון הוא איחוד שתי הערים לעיר אחת, ואז סוף-סוף יהיה לחולונים ים.
חולון
תושבי חולון ובת ים גאים מכדי להתאחד (לגבי הבת-ימים-בצדק)
 

Itzik200

New member
השם מקרי למדי
הגבול בין בת ים לחולון הוא על האיילון (אל תתפוס אותי על המטר) ולכן התחנות שעל האיילון ישמשו נוסעים משתי הערים במידה דומה. הרכבת תמחרה את התחנות היותר רחוקות במחיר גבוה יותר - קטנוני לדעתי אבל לא מנותק מהמציאות. שמות התחנות נקבעו כנראה לפי התמחור ולא להיפך. (ליוספטל למשל יכלו באותה מידה לקרוא חולון-יוספטל). הפיתרון הוא איחוד שתי הערים לעיר אחת, ואז סוף-סוף יהיה לחולונים ים.
מה פתאום חס וחלילה, לא צריך פה חולונים
 

amit1270

New member
עזבו את המחירים, מה הרציונל מאחורי
ההבדל בין בת ים לחולון? הרי שתיהן קרובות/רחוקות מת"א באותה מידה. מדוע הנוסעים מבית ים צריכים לשלם יותר רק מפני שהתחנות בהן יותר דרומיות במסלול (ואולי מישהו אחר יטען הפוך- הם צריכים לסבול יותר תחנות, אז לשלם פחות....( בכל מקרה לא ברורה לי ההפרדה הזאת.
אין הפרדה כזאת באמת
תושב בת ים לא חייב להשתמש בתחנה ששמה מתחיל במילים "בת ים" אלא בזאת שהכי נוחה לו. בכל זאת נראה לי מוזר ההבדל במחיר בין תחנות כ"כ קרובות זו לזו.
 

אורי404

New member
עדכון: התפרעות המחירים של הרכבת: 12 שח לבת ים
מתל אביב לבת ים: 12. מתל אביב לחולון: 9. מתל אביב לראשון לציון: 15. להזכירכם, באוטובוס מחיר הנסיעה לכל היעדים האלה הוא 6.40. זה לא יעבור בשתיקה...
חשבתי על שיקולי נסיעות כפר סבא-חולון
למשל נסיעה מכפר סבא למוזיאון "אגד". על-פניו אפשרות טובה. הליכה מהבית כעשר דקות לתחנת הרכבת ונסיעה ברכבת אחרת לתחנת קוממיות, שקרובה למוזיאון. ברם המחיר יוצא לבטח גבוה מאוד. גם משך הנסיעה הוא לפחות שעה נסיעה. משהו כמו שעה ורבע מדלת לדלת ברכבת האיטית וזה עוד בלי לחשב את האיחורים. קו רכבת חשוב מאוד (כמו יתר קווי רכבת ישראל) בהתנהלות לוקה בחסר. במקום זה יש חופשי-חודשי של חברות האוטובוסים השונות, שאני משתמש בו יום-יום בנסיעות כפר סבא-גוש דן. כך, שבמקום להוציא כסף נוסף, נסיעה על אותו כרטיס חופשי-חודשי. לא בדקתי לעובי הקורה מהי האפשרות ההכי טובה. כנראה נסיעה ב-567 או 149 לתל אביב והחלפה במהשך השירות החביב של "אגד" ושל "דן" בגוש דן, כמו למשל קו 26, אלא אם יש אפשרויות עוד יותר טובות. משך הנסיעה כשעה וחצי אם מתאמים מראש. אולי אפילו פחות. בשורה התחתונה בקו הרכבת הקיים, גם מחירי הנסיעה יקרים ועוד יותר מופרזים המחירים של כרטיס חופשי-חודשי משולב. זמן הנסיעה ארוך יחסית. בוודאי בהשוואה למה, שקורה בשירות רכבות דומה ברחבי אירופה (Rubbim88 או אלן, למשל יכולים לאשר זאת או שלא). שם גם יש מדינות עם דיוקים. לפחות על סמך העבר הקרוב היו איחורים ושיבושים בקו כפר סבא-תל אביב. סבירות, שהשיבושים ממשיכים ואף מחריפים, לנוכח הארכתו. אלא אם יש נקודת מפנה ומדייקים בזמני הנסיעה. בקיצור רעיון הבסיס של קו הרכבת הוא טוב מאוד. אבל עוד יש מה לשפר.
 

elitrou

New member
עדכון: התפרעות המחירים של הרכבת: 12 שח לבת ים
מתל אביב לבת ים: 12. מתל אביב לחולון: 9. מתל אביב לראשון לציון: 15. להזכירכם, באוטובוס מחיר הנסיעה לכל היעדים האלה הוא 6.40. זה לא יעבור בשתיקה...
נקודה למחשבה
האם המחירים באמת חריגים? תלוי מול מה משווים. תראו את מחירי תח"צ בערי השרון במרחק דומה: למשל - הרצליה - תל אביב ברכבת 8 ש"ח, באוטובוס - 10 ש"ח. נתניה - תל אביב - ברכבת 15 ש"ח, באגד - 17.20... לאור המחירים האלה, המחירים בקו החדש אינם חריגים כלל וכלל. אם כבר, המחיר של האוטובוס נראה נמוך יחסית לערים במרחק דומה בשרון. או שערי השרון מופלים לרעה ביחס לפרברים הדרומיים. אני לא רואה שום סיבה למה אוטובוס מת"א להרצליה צריך להיות יקר בכמעט 50% מהאוטובוס לחולון.
 

אורי404

New member
נקודה למחשבה
האם המחירים באמת חריגים? תלוי מול מה משווים. תראו את מחירי תח"צ בערי השרון במרחק דומה: למשל - הרצליה - תל אביב ברכבת 8 ש"ח, באוטובוס - 10 ש"ח. נתניה - תל אביב - ברכבת 15 ש"ח, באגד - 17.20... לאור המחירים האלה, המחירים בקו החדש אינם חריגים כלל וכלל. אם כבר, המחיר של האוטובוס נראה נמוך יחסית לערים במרחק דומה בשרון. או שערי השרון מופלים לרעה ביחס לפרברים הדרומיים. אני לא רואה שום סיבה למה אוטובוס מת"א להרצליה צריך להיות יקר בכמעט 50% מהאוטובוס לחולון.
בקשר לקווי נתניה-תל אביב
הקו היחידי של "אגד" מנתניה לתל אביב הוא 641 וחלופותיו (למשל 642) מדובר בקווים ארוכים, שלא משתמשים בין שתי ערי החוף, אלא בין הקטעים. "נתיב אקספרס" מפעילים את קווי 60X השונים, שהם מהירים יותר. אם אני לא טועה, המחירים נמוכים יותר.
 
נקודה למחשבה
האם המחירים באמת חריגים? תלוי מול מה משווים. תראו את מחירי תח"צ בערי השרון במרחק דומה: למשל - הרצליה - תל אביב ברכבת 8 ש"ח, באוטובוס - 10 ש"ח. נתניה - תל אביב - ברכבת 15 ש"ח, באגד - 17.20... לאור המחירים האלה, המחירים בקו החדש אינם חריגים כלל וכלל. אם כבר, המחיר של האוטובוס נראה נמוך יחסית לערים במרחק דומה בשרון. או שערי השרון מופלים לרעה ביחס לפרברים הדרומיים. אני לא רואה שום סיבה למה אוטובוס מת"א להרצליה צריך להיות יקר בכמעט 50% מהאוטובוס לחולון.
לגבי הרצליה - תל אביב, ההשוואה לא מדויקת
כי באוטובוס/ים אפשר ב-10 ש"ח להגיע מכל נקודה בהרצליה לכל נקודה בתל אביב, ובכלל בגוש דן. עם הרכבת, לעומת זאת, ברב המקרים בנוסף ל-8 ש"ח תשלום לרכבת צריך גם לשלם על אוטובוס בהרצליה ו/או ת"א. ולגבי נתניה, ההשוואה היותר רלוונטית בקו ת"א-נתניה היא למחירי נתיב אקספרס (פחות מ-10 ש"ח) ולא לאגד. לגבי קו הרכבת החדש: המחירים ל/מ תחנת ראשל"צ-משה דיין הם לא רק חריגים (גם בקנ"מ של הרכבת), הם לא הגיוניים ויוצרים מצב שבו לתחנה הסמוכה, תחנת קוממיות, מבחינת מחירים, יש עדיפות עצומה על פני תחנת משה דיין שכל מי שמשתמש בה, בהכרח עובר דרך קוממיות. מצב שבו בנסיעה בין משה דיין לבין יעד צפונית, או מזרחית לתל אביב, ירידה בתחנת קוממיות והחלפת רכבת, זולה יותר מאשר נסיעה באותה רכבת שעוצרת בקוממיות, הוא מצב לא הגיוני. והמצב הזה נכון גם לגבי שימוש בחופשי חודשי. חופשי חודשי בין משה דיין להרצליה למשל יקר יותר מאשר חופשי חודשי שבין משה דיין לקוממיות + חופשי חודשי שבין קוממיות להרצליה. שלא לדבר על ויתור על הקטע משה דיין - קוממיות, ופשוט להגיע לתחנת קוממיות (שכאמור היא התחנה הסמוכה בקו לתחנת משה דיין) באמצעי אחר (עם חופשי חודשי משולב אפילו אפשר לעשות זאת בלי תוספת תשלום, באמצעות אוטובוס מראשל"צ לקוממיות, למשל קו 19 של דן או 85 של אגד). אז החסכון הכספי הוא משמעותי גם בנסיעה בודדת ועצום (יכול להגיע לחסכון של בין 100 לכמעט 300 שקלים) בשימוש יומיומי. אם זה לא חריג, אני לא יודע חריג מהו. אני מצרף קובץ של מחירי חופשי חודשי משולבים. בשני העמודים האחרונים שלו אפשר לראות את החריגות הבולטת לגבי תחנת ראשל"צ - משה דיין. וזה נובע מההשוואה הטיפשית שעשו בינה לבין תחנת הראשונים.
 

elitrou

New member
לגבי הרצליה - תל אביב, ההשוואה לא מדויקת
כי באוטובוס/ים אפשר ב-10 ש"ח להגיע מכל נקודה בהרצליה לכל נקודה בתל אביב, ובכלל בגוש דן. עם הרכבת, לעומת זאת, ברב המקרים בנוסף ל-8 ש"ח תשלום לרכבת צריך גם לשלם על אוטובוס בהרצליה ו/או ת"א. ולגבי נתניה, ההשוואה היותר רלוונטית בקו ת"א-נתניה היא למחירי נתיב אקספרס (פחות מ-10 ש"ח) ולא לאגד. לגבי קו הרכבת החדש: המחירים ל/מ תחנת ראשל"צ-משה דיין הם לא רק חריגים (גם בקנ"מ של הרכבת), הם לא הגיוניים ויוצרים מצב שבו לתחנה הסמוכה, תחנת קוממיות, מבחינת מחירים, יש עדיפות עצומה על פני תחנת משה דיין שכל מי שמשתמש בה, בהכרח עובר דרך קוממיות. מצב שבו בנסיעה בין משה דיין לבין יעד צפונית, או מזרחית לתל אביב, ירידה בתחנת קוממיות והחלפת רכבת, זולה יותר מאשר נסיעה באותה רכבת שעוצרת בקוממיות, הוא מצב לא הגיוני. והמצב הזה נכון גם לגבי שימוש בחופשי חודשי. חופשי חודשי בין משה דיין להרצליה למשל יקר יותר מאשר חופשי חודשי שבין משה דיין לקוממיות + חופשי חודשי שבין קוממיות להרצליה. שלא לדבר על ויתור על הקטע משה דיין - קוממיות, ופשוט להגיע לתחנת קוממיות (שכאמור היא התחנה הסמוכה בקו לתחנת משה דיין) באמצעי אחר (עם חופשי חודשי משולב אפילו אפשר לעשות זאת בלי תוספת תשלום, באמצעות אוטובוס מראשל"צ לקוממיות, למשל קו 19 של דן או 85 של אגד). אז החסכון הכספי הוא משמעותי גם בנסיעה בודדת ועצום (יכול להגיע לחסכון של בין 100 לכמעט 300 שקלים) בשימוש יומיומי. אם זה לא חריג, אני לא יודע חריג מהו. אני מצרף קובץ של מחירי חופשי חודשי משולבים. בשני העמודים האחרונים שלו אפשר לראות את החריגות הבולטת לגבי תחנת ראשל"צ - משה דיין. וזה נובע מההשוואה הטיפשית שעשו בינה לבין תחנת הראשונים.
הבהרה
אני מסכים לחלוטין עם הניתוח שלך לגבי עיוות בין קוממיות למשה דיין. הנקודה שלי הייתה שמחיר ברכבת בין חולון לת"א זהה למחיר בין הרצליה לת"א, כנ"ל ביחס לראשל"צ ונתניה. ערים במרחק דומה ולכן גם המחיר דומה. הנקודה לא הייתה השוואה בין רכבת לאוטובוס באותו מקטע.
 

amit1270

New member
הבהרה
אני מסכים לחלוטין עם הניתוח שלך לגבי עיוות בין קוממיות למשה דיין. הנקודה שלי הייתה שמחיר ברכבת בין חולון לת"א זהה למחיר בין הרצליה לת"א, כנ"ל ביחס לראשל"צ ונתניה. ערים במרחק דומה ולכן גם המחיר דומה. הנקודה לא הייתה השוואה בין רכבת לאוטובוס באותו מקטע.
ראשל"צ ונתניה במרחק דומה מת"א?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה